Vurnon Anita

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 16, 2012 5:12 pm

Veel succes Anita (ik had liever gehad dat je gebleven was)! :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door wimpey » do aug 16, 2012 5:25 pm

InnerHarbour schreef:Prima prijs voor een defensieve middenvelder die een halfjaar op die positie in Ajax 1 heeft gespeeld en geen international is. Hij wilde weg, gek gemaakt door die low life die weer op een fee uit was. Ajax kon hier niet veel aan doen, als spelers weg willen, al dan niet gek gemaakt door zaakwaarnemers, gaan ze, helpt geen lieve moedertje aan, kan je maar beter flink wat geld pakken voor zo’n gozer.
Eens. Al gun ik het Vurnon van harte. Prima prof, speelde waar men hem neerzette, klaagde nooit.

Wens hem veel succes. En 8.5 M is natuurlijk een enorme smak geld.

Eens kijken wat Ajax met die cash gaat doen, nu Anita en Janssen vertrekken. Sportief vang je dat niet op met de huidige groep en wat ventjes uit de Segunda Division. Toch Maher??

Lionel
Berichten: 47307
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Lionel » do aug 16, 2012 5:31 pm

Ook als hij 10 miljoen kost?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door wimpey » do aug 16, 2012 5:37 pm

Rishi schreef:Ook als hij 10 miljoen kost?
Ligt eraan of men hem 'exceptioneel' vindt. Want alleen voor 'exceptioneel' wil Ajax nog grof dokken.

Ajax heeft dát bedrag nl. ruimschoots opgehaald deze zomer. 8.5 + 2.7 + 2.4 (EH, Cvita, Öz) = 13.6 M.

En Janssen en VDW zullen ook nog vertrekken. En Sulejmani hopelijk ook, maar dat lijkt me een illusie.

Zeg het maar: is Maher 'exceptioneel' en een bedrag van ca. 10 M waard?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door gaizka » do aug 16, 2012 5:54 pm

Hij is dat m.i. wel waard, nog maar 18 jaar en al zo ver. Overigens vind ik € 10 miljoen wel echt de max.

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door FCT-Bantje » do aug 16, 2012 5:58 pm

Maar los je daarmee het 'ervaringgebrek' op. Ik denk het niet. Of wordt dat toch overschat, de noodzaak voor ervaring/leiderschap?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Marillion » do aug 16, 2012 6:07 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Ook als hij 10 miljoen kost?
Ligt eraan of men hem 'exceptioneel' vindt. Want alleen voor 'exceptioneel' wil Ajax nog grof dokken.

Ajax heeft dát bedrag nl. ruimschoots opgehaald deze zomer. 8.5 + 2.7 + 2.4 (EH, Cvita, Öz) = 13.6 M.

En Janssen en VDW zullen ook nog vertrekken. En Sulejmani hopelijk ook, maar dat lijkt me een illusie.

Zeg het maar: is Maher 'exceptioneel' en een bedrag van ca. 10 M waard?

Aissati was dat volgens velen ooit ook waard. Met gemak zelfs!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vurnon Anita

Bericht door jabu » do aug 16, 2012 6:08 pm

wimpey schreef:Ajax heeft dát bedrag nl. ruimschoots opgehaald deze zomer. 8.5 + 2.7 + 2.4 (EH, Cvita, Öz) = 13.6 M.

En Janssen en VDW zullen ook nog vertrekken. En Sulejmani hopelijk ook, maar dat lijkt me een illusie.
Plus nog de verkoop van Vertonghen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vurnon Anita

Bericht door Jesse » do aug 16, 2012 6:09 pm

Marillion schreef:
wimpey schreef:
Rishi schreef:Ook als hij 10 miljoen kost?
Ligt eraan of men hem 'exceptioneel' vindt. Want alleen voor 'exceptioneel' wil Ajax nog grof dokken.

Ajax heeft dát bedrag nl. ruimschoots opgehaald deze zomer. 8.5 + 2.7 + 2.4 (EH, Cvita, Öz) = 13.6 M.

En Janssen en VDW zullen ook nog vertrekken. En Sulejmani hopelijk ook, maar dat lijkt me een illusie.

Zeg het maar: is Maher 'exceptioneel' en een bedrag van ca. 10 M waard?

Aissati was dat volgens velen ooit ook waard. Met gemak zelfs!
Om over Sulejmani nog maar te zwijgen.

:eusa_silenced.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vurnon Anita

Bericht door jabu » do aug 16, 2012 6:12 pm

Buitencategorie! Veel beter dan Modric!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33839
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Duke » do aug 16, 2012 6:53 pm

Jabu schreef:
wimpey schreef:Ajax heeft dát bedrag nl. ruimschoots opgehaald deze zomer. 8.5 + 2.7 + 2.4 (EH, Cvita, Öz) = 13.6 M.

En Janssen en VDW zullen ook nog vertrekken. En Sulejmani hopelijk ook, maar dat lijkt me een illusie.
Plus nog de verkoop van Vertonghen.
Die 2.7 is de termijn die dit seizoen voor Vertonghen ontvangen wordt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door wimpey » do aug 16, 2012 6:59 pm

FCT-Bantje schreef:Maar los je daarmee het 'ervaringgebrek' op. Ik denk het niet. Of wordt dat toch overschat, de noodzaak voor ervaring/leiderschap?
Ja. Wanneer dat zó belangrijk zou zijn, zou Twente in 2010/2011 wél gewonnen hebben in de Arena. Toen de mega-ervaren Landzaat ons een handje hielp. En de ervaren Wisgerhof en Brama niet thuis gaven.

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door FCT-Bantje » do aug 16, 2012 7:05 pm

wimpey schreef:
FCT-Bantje schreef:Maar los je daarmee het 'ervaringgebrek' op. Ik denk het niet. Of wordt dat toch overschat, de noodzaak voor ervaring/leiderschap?
Ja. Wanneer dat zó belangrijk zou zijn, zou Twente in 2010/2011 wél gewonnen hebben in de Arena. Toen de mega-ervaren Landzaat ons een handje hielp. En de ervaren Wisgerhof en Brama niet thuis gaven.
Sorry was niet provocerend bedoeld. Kwaliteit is natuurlijk belangrijk en dat heeft Maher beslist. Ik bedoelde meer. Naast Maher zul je toch ook nog wel iemand erbij willen hebben. Wie zie je daarvoor komen?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 16, 2012 7:09 pm

Ik probeer mezelf in de modus te krijgen dat ik het accepteer om een jaar lang leuk naar een veredelde A1 te kijken en gefascineerd te zijn door het leerproces wat ze door gaan maken met al die kansloze nederlagen in de competitie en de CL. Zwartkijker? Yeah, right.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door wimpey » do aug 16, 2012 7:28 pm

FCT-Bantje schreef: Sorry was niet provocerend bedoeld. Kwaliteit is natuurlijk belangrijk en dat heeft Maher beslist. Ik bedoelde meer. Naast Maher zul je toch ook nog wel iemand erbij willen hebben. Wie zie je daarvoor komen?
Zo vatte ik het ook niet op. :smallgrin.gif: Probeerde enkel duidelijk te maken dat 'ervaring' m.i. wat overschat is.

Ik weet niet of Ajax Maher moet halen. Hangt ervan af wat ze met de positie van Anita voor hebben. Ik denk dat Ajax één speler haalt die het vertrek van Janssen en Anita moet opvangen. Maher is een groot talent, dus AZ zal de jackpot willen. Weet niet of Ajax daaraan mee kan / wil doen.

Maar het is moeilijk peil trekken op het beleid, momenteel. Wellicht is Schöne gehaald als opvolger van Janssen. En huren ze zo'n ventje van Barca-B voor de plek van Anita. Geen idee.

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door FCT-Bantje » do aug 16, 2012 7:50 pm

wimpey schreef:
FCT-Bantje schreef: Sorry was niet provocerend bedoeld. Kwaliteit is natuurlijk belangrijk en dat heeft Maher beslist. Ik bedoelde meer. Naast Maher zul je toch ook nog wel iemand erbij willen hebben. Wie zie je daarvoor komen?
Zo vatte ik het ook niet op. :smallgrin.gif: Probeerde enkel duidelijk te maken dat 'ervaring' m.i. wat overschat is.

Ik weet niet of Ajax Maher moet halen. Hangt ervan af wat ze met de positie van Anita voor hebben. Ik denk dat Ajax één speler haalt die het vertrek van Janssen en Anita moet opvangen. Maher is een groot talent, dus AZ zal de jackpot willen. Weet niet of Ajax daaraan mee kan / wil doen.

Maar het is moeilijk peil trekken op het beleid, momenteel. Wellicht is Schöne gehaald als opvolger van Janssen. En huren ze zo'n ventje van Barca-B voor de plek van Anita. Geen idee.
Oké duidelijk. Ben wel benieuwd, twee weken is nog lang, maar is ook weer zo voorbij. Stel Ajax haalt Maher, wil je die dan gaan gebruiken met Eriksen en De Jong op het middenveld of laat je dan bijvoorbeeld Schöne of Enoh meedoen?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Vurnon Anita

Bericht door beelzebub » do aug 16, 2012 9:25 pm

Jammer. De eredivisie wordt uitgehold zo.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door D_skilled » do aug 16, 2012 9:32 pm

Hou toch op. Er staan altijd nieuwe spelers op. Een Vurnon Anita is echt niet bijzonder, daarvoor hoef je geen jaren op te wachten.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Vurnon Anita

Bericht door Michael_B » do aug 16, 2012 9:32 pm

Mag je zeggen. Elm, Assaidi, Dost, Luuk de Jong, Ola John, Vertonghen, Anita... Jammer, maar als Liverpool al spelers van Heerenveen gaat kopen dan is het hek definitief van de dam. Dan komt Ajax er nooit meer tussen bij de beste spelers van de subtoppers.

Zelf opleiden of vroeg scouten dus.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Vurnon Anita

Bericht door Michael_B » do aug 16, 2012 9:33 pm

D_skilled schreef:Hou toch op. Er staan altijd nieuwe spelers op. Een Vurnon Anita is echt niet bijzonder, daarvoor hoef je geen jaren op te wachten.
Dat is waar, maar die categorie wordt dus ook al weggekocht uit Nederland.
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door D_skilled » do aug 16, 2012 9:41 pm

Dat geeft nog maar eens aan hoe slecht de jeugdopleidingen in Engeland zijn dat ze zelfs waterdragers van elders moeten importeren. Om Anita hoef je geen traan te laten, want zo bijzonder is/was hij niet. Hij excelleerde vooral in combinatie met Vertonghen. Vulde elkaar prima aan en de afstemming klopte. Ajax heeft met het aantrekken van Boccara waarschijnlijk op een vertrek van Anita geanticipeerd. Misschien verrast hij en doet hij het nog beter dan Anita.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Cruijff » do aug 16, 2012 10:22 pm

De Dominee schreef:Jammer, maar als Liverpool al spelers van Heerenveen gaat kopen dan is het hek definitief van de dam. Dan komt Ajax er nooit meer tussen bij de beste spelers van de subtoppers.
Over wie zegt dat het meest? Over de staat waar de Eredivisie in verkeert of over de situatie van Liverpool?
De Dominee schreef:Mag je zeggen. Elm, Assaidi, Dost, Luuk de Jong, Ola John, Vertonghen, Anita...
Dat er best een rits aan groot talent in je rijtje zit is inderdaad wel jammer, iemand als Rasmus Elm had ik graag nog één of twee jaar langer in de Eredivisie willen zien.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 17, 2012 5:10 am

Telesport
Vertrek Vurnon Anita rond

AM­STER­DAM - Ajax heeft gis­te­ren met Ne­w­cast­le Uni­ted over­een­stem­ming be­reikt over de trans­fer van Vur­non Ani­ta waar Te­lesport maan­dag al mel­ding van maak­te. De ver­koop van de 23-ja­ri­ge mid­den­vel­der, die al me­disch was ge­keurd in En­ge­land, le­vert de Am­ster­dam­se club 8,5 mil­joen eu­ro op. Ani­ta had bij de lands­kam­pi­oen nog een con­tract tot me­dio 2014.

Ajax-trai­ner Frank de Boer be­treurt ui­ter­aard het ver­trek van Ani­ta („een ader­la­ting“) maar zei hem de trans­fer ook van har­te te gun­nen. „Hij is een fan­tas­ti­sche jon­gen, die al­tijd zijn stin­ken­de best voor Ajax heeft ge­daan. Hij weet zich als geen an­der on­der­ge­schikt te ma­ken aan het team­be­lang. Vur­non ver­vul­de een gro­te rol in de se­rie over­win­nin­gen die tot het kam­pi­oen­schap leid­de.”

De Boer be­rust in het feit dat Ajax een op­lei­dings­in­sti­tuut is. Na Jan Ver­tong­hen, Luis Su­a­rez en Tho­mas Ver­mae­len is Ani­ta de vier­de dra­gen­de spe­ler die naar de Pre­mier Lea­gue ver­huist. „Bij Jong Ajax zit­ten drie spe­lers die op zijn po­si­tie uit de voe­ten kun­nen: Fa­bi­an Spork­s­le­de, Ilan Boc­ca­ra en Joe­ri de Kamps”, al­dus De Boer, die ook in de A-se­lec­tie mo­ge­lijk­he­den ziet ter aan­vul­ling, ze­ker nu Eyong Enoh nog ge­bles­seerd is.

Alan Par­dew heet­te Ani­ta wel­kom. „We zijn heel blij dat we ons van de dien­sten van Vur­non heb­ben we­ten te ver­ze­ke­ren”, re­a­geer­de de trai­ner van Ne­w­cast­le. „Hij is een bui­ten­ge­woon ge­ta­len­teer­de voet­bal­ler met gro­te tech­ni­sche ca­pa­ci­tei­ten. Pre­cies wat ik in een spe­ler zoek.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Vurnon Anita

Bericht door Kowalczyk » vr aug 17, 2012 8:20 am

't Is vrijdag, tijd voor een nieuwe Balgevoel-column op NUsport. Hij gaat over afscheidnemende spelers en de emoties die dat bij supporters oproept. Over Robin van Persie, maar ook onze eigen Vurnon Anita. 'Afscheid doet au'. HIER.

Edit: Voor de een-na-laatste keer staat de column ook doorgeplaatst op de moedersite NU.nl. HIER. Volgende week nog één keertje, dan stopt NU.nl geheel met columns, maar gaat Balgevoel gewoon door op NUsport.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vurnon Anita

Bericht door Thijs » vr aug 17, 2012 8:26 am

Hehe, mooi stukje. Al denk ik niet dat Anita zo'n 'groots' afscheid krijgt als een Huntelaar of Suarez.

Wat niet wegneemt dat ik het mooi vind hoe bij Ajax van (belangrijke) spelers afscheid wordt genomen. Een praatje van deze en gene, vuurwerk, gezang, ereronde, cadeautjes. Dat zie je toch minder bij andere clubs en dat maakt Ajax (mede) zo mooi en bijzonder.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie