Gregory van der Wiel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door LucaS » vr nov 05, 2010 5:13 pm

Van mij mag hij ook wel verkocht worden in de winter.
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Cruijff » za nov 06, 2010 3:11 pm

Vd Wiel is hard bezig die transferwaarde van 20 miljoen per week met enkele miljoenen te verminderen, als een club een miljoentje of 11 biedt mag er van mij een grote strik omheen en dan in de winter het liefst opzouten.

Hij staat symbool voor wat er mis is met de huidige beleving van de profs in de voetballerij, in Auxerre was hij extreem slecht maar hij geeft wel vaker niet thuis in bepaalde wedstrijden. Je kan hem op zaterdagnacht om 3 uur in een bar tegenkomen terwijl hij de volgende dag om 12:30 moet spelen, afhankelijk van de tegenstander lijkt hij ook meer of minder zijn best te doen. AC Milan thuis leuk denkt ie dan: Excelsior uit? BOEIEND.

En qua karakter, teksten en performance komt hij echt over als een mietje. Zijn gedrag afgelopen woensdag en gejank achteraf op Twitter... walgelijk! Ik zie die gozer echt het liefst binnen 2 maanden OPKANKEREN voordat ik m'n zelfbeheersing verlies en hem binnenkort bij een training vol op z'n smoel ram.

Zo Greg, dit is hoe mijn neef, broer, ik en de laatste tijd steeds meer Ajax supporters, nu tegen je aankijken.

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door wimpey » za nov 06, 2010 3:15 pm

LucaS schreef:Van mij mag hij ook wel verkocht worden in de winter.
En van mij ook. Ik geloof niet dat VDW nog echt 100% en meer geeft.

Thuis tegen Auxerre was ie grandioos, hopelijk zat het toen vol scouts. In de HCE presteert ie gewoon ondermaats. Die jongen heeft het wel gezien bij Ajax, hopelijk komt het in de winterstop tot een voor alle partijen goede oplossing.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Rednose » za nov 06, 2010 6:50 pm

Weg er mee.
Samen met Urby, krijgen ze 10% korting.
Compleet overschatte speler met veel kapsones. Uiteindelijk drie keer nix.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Lionel » za nov 06, 2010 7:01 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Van mij mag hij ook wel verkocht worden in de winter.
En van mij ook. Ik geloof niet dat VDW nog echt 100% en meer geeft.

Thuis tegen Auxerre was ie grandioos, hopelijk zat het toen vol scouts. In de HCE presteert ie gewoon ondermaats. Die jongen heeft het wel gezien bij Ajax, hopelijk komt het in de winterstop tot een voor alle partijen goede oplossing.
WK-dipje.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Cruijff » za nov 06, 2010 8:42 pm

Van der Wiel is gewoon te wisselvallig, ook VOOR zijn WK dip was dat het geval, sterker nog op het WK zelfs wisselde hij goede wedstrijden af met bar slechte. Tegen Kameroen was het niet best. De 1/8e finale tegen Slowakije haalde hij echt een zware onvoldoende, Brazilië de 1e helft echt een drama, toen hebben ze hem in de rust 16 keer moeten vertellen dat hij DURF moest tonen. Hij bezit niet het tactisch vermogen om dat zelf te bedenken.

Wie moet er dan rechtsback staan? Keuze genoeg: Toby Alderweireld zou het prima kunnen of Daley Blind, al zou ik die het liefst als linksback zien. Dan zou Anita bijv een kans als rechtsback kunnen krijgen.
Vind het walgelijk dat Van der Wiel al jaren openlijk droomt over clubs als Manchester United als Bayern München. Clubs die geen vollere prijzenkast hebben dan Ajax en al helemaal geen unieke eigen speelstijl. Dan gaat het hem dus gewoon om de poen en om de status.

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Lionel » za nov 06, 2010 8:50 pm

Ik kan me dit wel voorstellen hoor. En natuurlijk speelt geld een rol. Bij bijna ieder persoon.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Cruijff » zo nov 07, 2010 9:15 pm

Als geboren en getogen Amsterdammer mag hij wel iets meer feeling met zijn club tonen, zelfs een duffe drol als Urby straalt al 410 keer meer clubliefde uit dan het Twitter mannetje Greg.

Hij is alleen maar bezig met foute negermuziek, chickies die zijn Hyves, Facebook en Twitter bekijken en kickt net als zijn rapvrienden op status. Het Nederlands Elftal is dan natuurlijk ook wel een poel des verderf wanneer je daar mooie verhalen uit Engeland, Italië en Spanje hoort en patsertjes als Sneijder, Van Persie en Nigel de Jong hun salaris strookje ff vergelijken met die van jou Eredivisie speler.

Het is zo zonde dat we (puur door de poen) een Huntelaar niet hebben kunnen terughalen, desnoods voor slechts een half jaar.
Dan zie je Van der Vaart, Sneijder en Huntelaar in de Arena schitteren tegen Zweden en denk je: "Als we die gasten samen met Suárez, Stekelenburg, vd Wiel en Enoh hadden kunnen opstellen tegen Milan dan waren die ook met een 4-1 nederlaag naar huis gegaan"

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Toppie » do dec 02, 2010 9:40 am

Italianen volgen ook ploeggenoot VertonghenVan der Wiel in beeld bij AC Milan Van onze Telesportredactie
MILAAN - AC Milan houdt Ajacied Gregory van der Wiel (22) nauwlettend in de gaten. "We volgen Van der Wiel al maanden en bekijken tevens Jan Vertonghen", zegt algemeen manager Ariedo Braida. "We zijn er inmiddels ook van overtuigd dat het goede spelers zijn."


Gregory van der Wiel Toch kan het volgens Braida nog wel enige tijd duren voordat de interesse concreet wordt, waarbij Van der Wiel hoger op de verlanglijst staat dan Vertonghen. "Ze nu laten tekenen, is geen optie. Voornamelijk, omdat we op dit moment op zoek zijn naar een goede spits." WK-finalist Van der Wiel stond tijdens het toernooi in Zuid-Afrika al nadrukkelijk in de belangstelling van Bayern München. De Duitsers vonden de transfersom van circa 17 miljoen euro echter te hoog. De kans lijkt groot dat Ajax komende zomer minder voor hem zal vragen. Het contract van Van der Wiel loopt tot de zomer van 2013.
Graag vandaag nog op het vliegtuig samen met Jol Houdoe

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Jeroen126 » do dec 02, 2010 12:55 pm

Cruijff schreef:Van der Wiel is gewoon te wisselvallig, ook VOOR zijn WK dip was dat het geval, sterker nog op het WK zelfs wisselde hij goede wedstrijden af met bar slechte. Tegen Kameroen was het niet best. De 1/8e finale tegen Slowakije haalde hij echt een zware onvoldoende, Brazilië de 1e helft echt een drama, toen hebben ze hem in de rust 16 keer moeten vertellen dat hij DURF moest tonen. Hij bezit niet het tactisch vermogen om dat zelf te bedenken.

Wie moet er dan rechtsback staan? Keuze genoeg: Toby Alderweireld zou het prima kunnen of Daley Blind, al zou ik die het liefst als linksback zien. Dan zou Anita bijv een kans als rechtsback kunnen krijgen.
Vind het walgelijk dat Van der Wiel al jaren openlijk droomt over clubs als Manchester United als Bayern München. Clubs die geen vollere prijzenkast hebben dan Ajax en al helemaal geen unieke eigen speelstijl. Dan gaat het hem dus gewoon om de poen en om de status.
Nou ben ik bepaald geen Greg-fan, maar kom op zeg. Natuurlijk gaat het om de poen en de status, wat verwacht jij dan? Los daarvan, bij dergelijke clubs heb je de kans dat je ook nog wel eens een prijs wint. Die is bij Ajax helaas niet zo groot.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door joey » do dec 02, 2010 1:22 pm

Zo, als ik het goed lees heeft VDW het bij menigeen verbruid. Hoe dat ineens? Een jaar geleden was hij zogenaamd nog wereldtop en nu kan hij er niets meer van?

Die jongen is te snel de hemel in geprezen. Dat is niet goed voor een speler. Al die lof was ook zwaar overdreven. Hij heeft best talent, maar hij is er nog lang niet.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door FlaFlu » do dec 02, 2010 1:35 pm

Hij heeft niet best talent. Hij is een toptalent.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Toppie » do dec 02, 2010 1:56 pm

Enganche schreef:Hij heeft niet best talent. Hij is een toptalent.
No talent :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door joey » do dec 02, 2010 2:28 pm

Ach, toptalent... Van der Wiel moet de laatste stap nog maken, en er zijn genoeg toptalenten die nooit een topper worden.

VDW kan maar beter vertrekken bij Ajax. Hij moet de wetten van het topvoetbal leren kennen. Dat wil zeggen: elke week presteren en niet teren op zijn talent.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Bert » do dec 02, 2010 2:52 pm

Die jongen is pas 22. Daar hoeft echt niemand zich zorgen over te maken, hoor. Hij komt er wel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Lionel » do dec 02, 2010 2:52 pm

joey schreef:Ach, toptalent... Van der Wiel moet de laatste stap nog maken, en er zijn genoeg toptalenten die nooit een topper worden.

VDW kan maar beter vertrekken bij Ajax. Hij moet de wetten van het topvoetbal leren kennen. Dat wil zeggen: elke week presteren en niet teren op zijn talent.
Hij is pas 22 Joey. Komt goed met hem!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Bert » do dec 02, 2010 2:53 pm

Great minds (and Rishi...) think alike. :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door joey » do dec 02, 2010 2:57 pm

O, dat denk ik ook. Maar dan moet hij wel weg.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Lionel » do dec 02, 2010 3:00 pm

Bertje schreef:Great minds (and Rishi...) think alike. :hypocrite.gif:
Denk dat je and en = door elkaar heb gehaald Bertje :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Cruijff » zo dec 05, 2010 10:41 am

Van der Wiel liep gister na afloop als eerste naar het rolstoelplatform om iedereen daar te bedanken en een handje te geven, maar damn zeg, wat speelde hij weer een enorme zaadpartij... in totaal één keertje opgekomen op rechts. Als hij de ruimte die er lag en zijn snelheid 2 of 3 keer vaker had gebruikt hadden we NEC, onverdiend of niet, zo met 2 doelpunten verschil kunnen kloppen.

Had er weer weinig zin in leek het?
Jeroennaarbeneden schreef:Nou ben ik bepaald geen Greg-fan, maar kom op zeg. Natuurlijk gaat het om de poen en de status, wat verwacht jij dan? Los daarvan, bij dergelijke clubs heb je de kans dat je ook nog wel eens een prijs wint. Die is bij Ajax helaas niet zo groot.
Hoezo zou het natuurlijk om de poen en status moeten zijn? Is het niet normaler dat als je toch al multimiljonair bent je liever lekker een potje wilt voetballen omdat dat je passie is dan dat je bij een vieze Duitse club nog meer geld binnen schept.

Bij Ajax hadden de afgelopen jaren allang prijzen gewonnen kunnen worden, als Urby bijvoorbeeld het veld had moeten ruimen ten faveure van desnoods een heel modale speler die wél de hele wedstrijd geconcentreerd speelt.
De komende 10 jaar heb je met Ajax nog altijd meer kans om de Champions League te winnen dan met een immer falende club als Arsenal. Nog steeds.

T82
Berichten: 1779
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door T82 » zo dec 05, 2010 11:23 am

Cruijff schreef:De komende 10 jaar heb je met Ajax nog altijd meer kans om de Champions League te winnen dan met een immer falende club als Arsenal. Nog steeds.
Lijkt me sterk. Sowieso niet raar om liever bij de huidige nummer 1 van Engeland te spelen dan bij de nummer 4 van Nederland.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Cruijff » ma dec 06, 2010 7:15 pm

Wel heel netjes dat Arsenal dit weekend de koppositie heeft gepakt, dat het een maand geleden nog ongenaakbaar ogende Chelsea al weken loopt te klootviolen doet weinig aan de knappe prestatie van The Gunners af.

Toch als je kijkt naar 2 wedstrijden die niet heel lang geleden in de Arena werden gespeeld, Ajax - AC Milan en Nederland - Zweden, dan is het niveau van de beste Nederlandse voetballers allesbehalve minder goed dan de (sub)top van Europa. Zet Sneijder, Van der Vaart en Huntelaar in dit Ajax elftal met Stekelenburg, Suárez, Van der Wiel, Enoh en Vertonghen en AC Milan gaat net als Zweden met een 4-1 nederlaag naar huis.

Arsenal en Barça waren zonder de inspiratie van Bergkamp en Cruijff nooit doorgegroeid tot de echte top, AC Milan had zonder het Nederlandse trio ook haar gouden periode niet gekend. Nederland is echt leading wat betreft de invloed op en de kwaliteitsimpulsen die onze spelers en trainers aan andere clubs en landen geven. En Ajax kan op dat vlak beschouwd worden als de belangrijkste voetbalclub ter wereld.

Jammer dat sommige van onze talenten al voor hun echte doorbraak over het buitenland dromen en dat we zakkenvullers uit het buitenland (Luque blijft het ergste voorbeeld) de salarishuishouding hebben laten verpesten. Voeg één exceptionele speler als Bergkamp / Litmanen en een goede buitenspeler (liefst type Overmars maar desnoods Brian Roy) aan Ajax toe en je doet weer helemaal mee.

Alexander
Berichten: 8572
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Alexander » vr dec 10, 2010 5:20 pm

Was tegen Milan 1 van de beste mensen op het veld!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 10, 2010 6:19 pm

Toch moet ie wel scherp blijven. Gewoon even checken of die bal bijvoorbeeld wel écht uitgaat. En ook niet denken dat een tegenstander het toch niet meer haalt en dus stoppen met sprinten. Waren twee situaties waarin ie eenvoudig te nonchalant was. Maar speelde zeker geen slechte pot, verder.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Giacomo Puccini » za dec 11, 2010 1:54 pm

Veel reacties in dit topic vind ik niet reëel. Als Van der Wiel constanter zou spelen zou hij allang niet meer bij Ajax voetballen, dan had hij bij Real Madrid of Manchester United gezeten. Of we daar dus rouwig om moeten zijn... Van der Wiel speelt dit seizoen ondermaats net als bijna al zijn teamgenoten. Daar komt hij echt wel weer bovenop en binnen nu en anderhalf jaar maakt hij een stap naar een buitenlandse topclub. Toptalent, mag deze voetballer graag aan het werk zien.
Ajax!

Plaats reactie