Laurent Delorge

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Laurent Delorge

Bericht door FlaFlu » do mei 10, 2007 12:24 pm

Ik neem even aan dat dit rond gaat komen:
Delorge: 'Ajax is veel mooier dan Anderlecht'

10/5/2007 9 :48

'Ik teken wellicht voor twee jaar', reageert Laurent Delorge in de Gazet van Antwerpen op zijn nagenoeg afgeronde transfer naar Ajax.

'Voor Ajax voetballen, is een droom. Want Ajax, dat is een nog veel mooiere club dan Anderlecht, hè', kijkt Delorge vooruit naar het verblijf bij zijn nieuwe werkgever. 'Toen ik bij Coventry City speelde, deden ze over het voetbal elders in Europa nogal smalend. Maar Ajax, dat was wat anders. Daar werden zelfs de Engelsen lyrisch van.'

'Ajax straalt historie uit. Het is een grootmacht in Europa. En bij die club ga ik wellicht voor twee jaar tekenen. Mooier kan toch niet? Eerlijk, ik kan het soms zelf niet vatten.'

Delorge maakte in de afgelopen competitie indruk bij ADO Den Haag. 'Ik heb een meer dan behoorlijk seizoen gespeeld. Maar we degradeerden, en dan is het toch niet zo logisch dat je in de belangstelling van andere ploegen staat. Maar eerst was er interesse van Vitesse en SC Heerenveen, en nu dus Ajax. Dan zeg je niet neen.'

Voor Delorge is de transfer naar Ajax een terugkeer naar de top. Vorig seizoen was de middenvelder nog bij Anderlecht ontslagen nadat zijn naam was genoemd in het omkoopschandaal van Lierse SK. Bij ADO kreeg hij de kans zich zich weer voetballend te onderscheiden. 'Ik heb gesproken op het veld en ben een correcte speler.'
vi.nl

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do mei 10, 2007 12:33 pm

Lijkt me een gevalletje Lindenbergh te worden, maargoed..Laten we hem maar het voordeel van de twijfel geven.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do mei 10, 2007 12:35 pm

Met als verschil dat Delorge gratis is.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 10, 2007 12:48 pm

Laten we nog even wachten tot het officieel gemeld wordt door ajax.nl. Tot die tijd gaat dit topic op slot.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mei 10, 2007 3:06 pm

Delorge is nu officieel Ajacied. Wat vinden jullie daarvan? Eerlijk gezegd is de speler mij nooit opgevallen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 10, 2007 3:10 pm

Ajax contracteert Laurent Delorge

Amsterdam, 10 mei 2007
Ajax heeft overeenstemming bereikt over de overgang van Laurent Delorge van ADO Den Haag naar Ajax. Het contract van Delorge gaat in op 1 juli 2007 en loopt tot en met 30 juni 2009.

Ajax heeft het recht heeft om de overeenkomst met nog eens twee jaar te verlengen.
Afbeelding
De Belgische aanvallende middenvelder werd geboren op 21 juli 1979 te Leuven (België). Op 19-jarige leeftijd werd Delorge gecontracteerd door AA Gent. Vanaf 1998 speelde hij achtereenvolgens voor Coventry City, Lierse SK en Anderlecht, waarna hij de overstap maakte naar ADO Den Haag. Delorge speelde 28 wedstrijden voor de Haagse club waarin hij vijf doelpunten maakte.

Een brede glimlach vormde zich op het gelaat van Delorge nadat hij zijn handtekening had gezet onder het contract dat hem voor tenminste twee jaar aan de Amsterdamse club bindt. ,,Ik heb er hard voor gewerkt, maar ik had ook niet kunnen denken dat ik ooit voor Ajax zou mogen spelen'', vatte de Belg zijn eerste gevoelens samen. ,,Ik hoop me nu snel aan te kunnen passen aan het hogere niveau.''

De overgang van de middenvelder was snel beklonken. Binnen tien dagen was Delorge van speler van het gedegradeerde ADO Den Haag opeens een Ajacied. ,,Het kan snel gaan in het voetbal'', aldus Delorge. ,,Ik denk dat Ajax voortdurend veel spelers bekijkt en weet wie een eventuele versterking voor het team zouden zijn. Al begrijp ik ook dat dit geen logische stap is, van een degradant naar een absolute topclub. Het was natuurlijk wel altijd mijn doel, en ik ben blij met de kans die ik nu gekregen heb. Ook ben dankbaar voor de kans die ADO Den Haag mij heeft gegeven om me te ontwikkelen en mezelf te kunnen laten zien in de Eredivisie.''

,,Nu ga ik verder als speler van een topclub'', sprak de middenvelder. Delorge gaat zich uiteraard goed voorbereiden op zijn eerste seizoen in Amsterdamse dienst, maar pakt ook zijn rust na een tumultueus seizoen in Den Haag. ,,Het was een zwaar seizoen, met veel negativiteit. Degraderen is natuurlijk ook mentaal belastend. Nu ga ik wat rust nemen, maar tegelijk besef ik dat de voorbereiding voor het nieuwe seizoen nu al begint. Ik zal dus wel zorgen dat ik topfit aan de start verschijn, want ik weet hoe belangrijk het is om de voorbereiding zonder kleerscheuren door te komen.''
www.ajax.nl

Geen Ten Cate? Geen Van Geel?

Ach, voor de breedte lijkt het me geen slechte, bij Anderlecht deed hij het blijkbaar ook wel redelijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 10, 2007 3:13 pm

Hoe kom je er bij dat hij het bij Anderlecht redelijk deed, Duke? Was hij er basisspeler?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do mei 10, 2007 3:22 pm

Hij is nog geen Ajax speler dus zou eigenlijk nog niet in deze zone thuishoren, maar goed, slakken, zout enzo.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 10, 2007 3:28 pm

Hebben we een toekomstig Ajax-speler-topic dan?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 10, 2007 3:29 pm

Thomas schreef:Hoe kom je er bij dat hij het bij Anderlecht redelijk deed, Duke? Was hij er basisspeler?
Ik meen dat ergens op een Belgische site gelezen te hebben, zal eens kijken of ik het nog ergens kan vinden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do mei 10, 2007 3:42 pm

Thomas schreef:Hebben we een toekomstig Ajax-speler-topic dan?
Transfers & Geruchten..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 10, 2007 3:43 pm

Delorge scoorde 3 doelpunten in zijn eerste 4 wedstrijden voor Anderlecht. En hij is midden in het seizoen onstlagen, terwijl hij volgens VI al redelijk wat wedstrijden had gespeeld...

lijkt me basis dus :)

edit: niet dus, in de reeks wedstrijden voor Anderlecht speelde hij ook wel eens weken niet:

06/08/2005 Anderlecht La Louvière 6-0
14/08/2005 Cercle Brugge Anderlecht 0-2
20/08/2005 Anderlecht Germinal Beerschot 3-1
28/08/2005 RC Genk Anderlecht 3-3
17/09/2005 FC Brussels Anderlecht 1-1
21/09/2005 Anderlecht SV Roeselare 5-1
25/09/2005 Lierse SK Anderlecht 0-0
15/10/2005 SK Beveren Anderlecht 0-1
10/12/2005 SV Zulte Waregem Anderlecht 1-2
18/12/2005 La Louvière Anderlecht 0-0
21/01/2006 Anderlecht Cercle Brugge 2-2
11/02/2006 Excelsior Moeskroen Anderlecht 0-1
Pompiedom

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do mei 10, 2007 6:03 pm

LeonardoSpits schreef:Delorge scoorde 3 doelpunten in zijn eerste 4 wedstrijden voor Anderlecht. En hij is midden in het seizoen onstlagen, terwijl hij volgens VI al redelijk wat wedstrijden had gespeeld...

lijkt me basis dus :)

edit: niet dus, in de reeks wedstrijden voor Anderlecht speelde hij ook wel eens weken niet:

06/08/2005 Anderlecht La Louvière 6-0
14/08/2005 Cercle Brugge Anderlecht 0-2
20/08/2005 Anderlecht Germinal Beerschot 3-1
28/08/2005 RC Genk Anderlecht 3-3
17/09/2005 FC Brussels Anderlecht 1-1
21/09/2005 Anderlecht SV Roeselare 5-1
25/09/2005 Lierse SK Anderlecht 0-0
15/10/2005 SK Beveren Anderlecht 0-1
10/12/2005 SV Zulte Waregem Anderlecht 1-2
18/12/2005 La Louvière Anderlecht 0-0
21/01/2006 Anderlecht Cercle Brugge 2-2
11/02/2006 Excelsior Moeskroen Anderlecht 0-1
blessure gehad!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do mei 10, 2007 6:48 pm

Duke schreef:
Ajax contracteert Laurent Delorge

Amsterdam, 10 mei 2007
Ajax heeft overeenstemming bereikt over de overgang van Laurent Delorge van ADO Den Haag naar Ajax. Het contract van Delorge gaat in op 1 juli 2007 en loopt tot en met 30 juni 2009.

Ajax heeft het recht heeft om de overeenkomst met nog eens twee jaar te verlengen.
Afbeelding
De Belgische aanvallende middenvelder werd geboren op 21 juli 1979 te Leuven (België). Op 19-jarige leeftijd werd Delorge gecontracteerd door AA Gent. Vanaf 1998 speelde hij achtereenvolgens voor Coventry City, Lierse SK en Anderlecht, waarna hij de overstap maakte naar ADO Den Haag. Delorge speelde 28 wedstrijden voor de Haagse club waarin hij vijf doelpunten maakte.

Een brede glimlach vormde zich op het gelaat van Delorge nadat hij zijn handtekening had gezet onder het contract dat hem voor tenminste twee jaar aan de Amsterdamse club bindt. ,,Ik heb er hard voor gewerkt, maar ik had ook niet kunnen denken dat ik ooit voor Ajax zou mogen spelen'', vatte de Belg zijn eerste gevoelens samen. ,,Ik hoop me nu snel aan te kunnen passen aan het hogere niveau.''

De overgang van de middenvelder was snel beklonken. Binnen tien dagen was Delorge van speler van het gedegradeerde ADO Den Haag opeens een Ajacied. ,,Het kan snel gaan in het voetbal'', aldus Delorge. ,,Ik denk dat Ajax voortdurend veel spelers bekijkt en weet wie een eventuele versterking voor het team zouden zijn. Al begrijp ik ook dat dit geen logische stap is, van een degradant naar een absolute topclub. Het was natuurlijk wel altijd mijn doel, en ik ben blij met de kans die ik nu gekregen heb. Ook ben dankbaar voor de kans die ADO Den Haag mij heeft gegeven om me te ontwikkelen en mezelf te kunnen laten zien in de Eredivisie.''

,,Nu ga ik verder als speler van een topclub'', sprak de middenvelder. Delorge gaat zich uiteraard goed voorbereiden op zijn eerste seizoen in Amsterdamse dienst, maar pakt ook zijn rust na een tumultueus seizoen in Den Haag. ,,Het was een zwaar seizoen, met veel negativiteit. Degraderen is natuurlijk ook mentaal belastend. Nu ga ik wat rust nemen, maar tegelijk besef ik dat de voorbereiding voor het nieuwe seizoen nu al begint. Ik zal dus wel zorgen dat ik topfit aan de start verschijn, want ik weet hoe belangrijk het is om de voorbereiding zonder kleerscheuren door te komen.''
www.ajax.nl

Geen Ten Cate? Geen Van Geel?

Ach, voor de breedte lijkt het me geen slechte, bij Anderlecht deed hij het blijkbaar ook wel redelijk.
MvG en HtC waren bloemetjes aan het rondbrengen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58904
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mei 10, 2007 7:55 pm

Ajax is droom voor Delorge, Heerenveen boos

BRON: Het Parool

Bij Heerenveen is men allerminst blij dat Delorge een contract heeft ondertekend bij Ajax, zo staat in Het Parool te lezen. Hij zou al een mondeling akkoord hebben gegeven aan Heerenveen. De zaakwaarnemer ontkent dat. "Dat is pas zo als een speler zegt: ja, ik wil. En dat heeft Laurent nooit gezegd. Ik verwacht niet dat Heerenveen moeilijk doet, want er is geen zaak."

Van Geel gaf in het Parool aan dat dat niet zijn probleem is. "Ik heb aan Delorge en zijn zaakwaarnemer gevraagd of we met hem konden spreken. Dat kon. Hij was niet gebonden aan overeenkomsten met andere clubs. Dat heb ik zwart op wit gekregen van ze."

De speler zelf ondertussen gaf tegenover de Gazet van Antwerpen aan dat het een droom voor hem is om voor Ajax te mogen spelen. "Voor Ajax voetballen is een droom. Want Ajax is een nog veel mooiere club dan Anderlecht", vertelt Delorge. "Toen ik bij Coventry City speelde, deden ze over het voetbal elders in Europa nogal smalend. Maar Ajax, dat was wat anders. Daar werden zelfs de Engelsen lyrisch van."

Delorge glundert als hij het over Ajax heeft. "Ajax straalt historie uit. Het is een grootmacht in Europa. En bij die club ga ik wellicht voor twee jaar tekenen. Mooier kan toch niet? Eerlijk, ik kan het soms zelf niet vatten", zegt de Belg.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 11, 2007 8:32 pm

Ik heb op AN even wat meer info gezocht over Delorge. Fluwelen linker, in mijn ogen een betrouwbare poster, schreef:
Ik heb het al in de Delorge-topic (wie had gedacht dat die ooit hier zou kunnen bestaan) gepost. Het is eigenlijk een rechterflankdraver voor een 4-4-2. Geen rechtsbuiten, geen rechtsback, geen "10" en geen verdedigende middenvelder. Wellicht zal Ajax proberen hem de Gabri-manier van spelen aan te leren (veel loopvermogen van box tot box met aanvallende intenties).

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mei 11, 2007 10:32 pm

Fijn. Ajax gaat spelers weer eens een andere manier van spelen aanleren. Escudé die zou van linksback wel even een centrale verdediger in de Ajaxstijl worden en Sonck die zijn levenlang aan de lopende band scoorde in een 4-4-2 systeem zou dat met zijn rug naar de goal in de punt van de driemansaanval van Ajax ook wel kunnen. Werkt altijd geweldig dat omscholen van Ajax........

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za mei 12, 2007 5:56 am

Je bent een beetje blijven hangen in de tijd.... :aai.gif:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za mei 12, 2007 7:42 am

:aai.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za mei 12, 2007 8:07 am

Neef heeft gelijk. Nu is de grote Van Geel er dus gebeuren die dingen niet meer! Elke transfer is een voltreffer! :00001732.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za mei 12, 2007 8:39 am

Ik zeg dat er nu achter elke transfer wel een goed verhaal zit, of alles goed uitpakt is natuurlijk een tweede.
Vroeger leek het wel volslagen willekeur, juist ook bij de voorbeelden die jij noemt.

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mei 12, 2007 8:40 am

Ach, nuchter analyserend zal ten Cate ongetwijfeld hebben gezien dat vrijwel alle grote wedstrijden met 433 niet werden gewonnen en met 442 wel

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za mei 12, 2007 9:05 am

Je moet idd gewoon meerdere systemen kunnen spelen en daar dan dus ook de spelers voor hebben: de multifunctionals.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mei 12, 2007 9:24 am

LucaS schreef:Ach, nuchter analyserend zal ten Cate ongetwijfeld hebben gezien dat vrijwel alle grote wedstrijden met 433 niet werden gewonnen en met 442 wel
Dat speelden we voornamelijk in uitwedstrijden. Daarom verbaasde het mij ook dat we 433 speelden in Heerenveen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mei 12, 2007 10:10 am

LucaS schreef:Ach, nuchter analyserend zal ten Cate ongetwijfeld hebben gezien dat vrijwel alle grote wedstrijden met 433 niet werden gewonnen en met 442 wel
Dat heeft met de kwaliteit van onze verdediging te maken. We moeten de eerste klap opvangen op het middenveld. Ik had in Heerenveen ook 4-4-2 gespeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie