Erik Heijblok

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Erik Heijblok

Bericht door Bert » do mei 24, 2007 6:53 pm

Ajax contracteert Erik Heijblok

Amsterdam, 24 mei 2007
Ajax heeft Erik Heijblok gecontracteerd. De 28-jarige keeper tekent een contract dat loopt van 1 juli 2007 tot en met 30 juni 2008.
In het contract is een optie tot verlenging van twee jaar opgenomen.

Erik Heijblok was sinds 2003 keeper van HFC Haarlem. Heijblok vervangt doelman Kenneth Vermeer, die volgend seizoen op huurbasis voor Willem II uitkomt.

,,Dit is wel een heel aparte carrière-move'', zegt Heijblok droogjes als hij zijn handtekening onder de verbintenis heeft gezet. Zijn nuchtere houding kan echter niet verbergen dat hij zo trots is als wat. ,,Het is natuurlijk fantastisch'', aldus de keeper. ,,Echt uniek. Ik wist wel dat ik weg zou gaan bij Haarlem en ik hoopte wel op een stapje hoger, maar dat ik bij zo'n grote club zou kunnen tekenen, had ik niet gedacht.''

De lange doelman weet dat hij volgend seizoen een paar geduchte concurrenten heeft. ,,Ik besef dat ik gehaald ben als derde keeper, al is het denk ik ook nog steeds aan mij om te laten zien wat ik waard ben. Ik kijk erg uit naar de eerste training van het nieuwe seizoen, op 5 juli. Maar eerst ga ik vakantie houden. Daarin ga ik me goed vooprbereiden op het nieuwe seizoen. Ik ben eigenlijk daarmee al begonnen. Ook heb ik dan nog even de tijd om aan het idee te wennen dat ik nu onder contract sta bij Ajax. Het is niet zomaar iets. En dat na vier jaar in de Jupiler League. Ik ben er echt heel trots op.''
Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 7:04 pm

Hij wist al dat hij weg zou gaan bij Haarlem? Z’n contract liep dus af?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 24, 2007 7:06 pm

Ja, hij is transfervrij.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do mei 24, 2007 9:39 pm

We willen Heijblok in oranje!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do mei 24, 2007 10:19 pm

Nooit van gehoord.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 10:27 pm

Niemand hier, geloof ik. Heeft iemand enig idee wat deze jongen kan?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mei 24, 2007 10:30 pm

Geen idee maar als je op je 28e bij Haarlem keept zal het wel geen vd. Sar zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mei 24, 2007 10:55 pm

Dit is 'm.

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr mei 25, 2007 1:22 pm

Hij keepte bij de amateurs van Hollandia en speelt pas sinds 2003-2004 betaald voetbal, bij Haarlem. Het is toch wel te hopen dat hij iets kan, want als we zo'n seizoen hebben als twee/drie jaar geleden, moet de derde keeper gewoon af en toe aan de bak.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr mei 25, 2007 2:14 pm

Ik ben wel redelijk vaak bij Haarlem te vinden (is vlakbij) en voor derde keeper zou ik me niet zo zorgen maken jongens en meisjes! Hij is gewoon goed in de lucht, alleen zn spelhervating kan beter, de ballen worden regelmatig buiten de lijnen geschoten.
Pompiedom

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 17, 2007 11:11 am

Foutloos debuut Heijblok


GOOR - De tegenstander van Ajax gisteren, derdeklasser GFC uit Goor, werd met 9-0 opzijgezet en kwam zelf tot geen enkele serieuze doelpoging. ''Ik heb me er aardig doorheen weten te slepen,'' grapte derde keeper Erik Heijblok (30), die zijn debuut maakte voor de Amsterdammers.

Zijn entree bij Ajax was gedenkwaardig: Heijblok kwam te laat. De regen was die dag met bakken uit de hemel gevallen. De gele krijtstrepen op de A9 die Heijblok twee weken geleden naar Amsterdam leidden, waren volledig weggespoeld. Bijna drie uur had hij in de file gestaan, uitgerekend voor zijn eerste training bij Ajax.

Toen de pers na die eerste oefensessie op Sportpark De Toekomst met hem wilde praten, wilde hij vlug weg voor de lunch in de Arena. Heijblok wilde ten koste van alles op dezelfde dag niet nog een keer te laat komen. Een medewerkster van Ajax probeerde zijn haast te temperen. ''Kijk, Edgar Davids en Jaap Stam zijn er ook nog,'' zei ze met zachte stem. ''Ja, maar die staan er wel even wat anders voor dan ik,'' zei Heijblok met een gezonde mate van realiteitszin.

Van de drie aankopen die Ajax voorlopig gedaan heeft, deze zomer - met Heijblok kwamen ook Laurent Delorge en Kennedy Bakircioglu - is hij de meest onbekende. De afgelopen vier seizoenen stond Heijblok bij HFC Haarlem op doel, daarvoor zes jaar in de hoofdklasse bij Hollandia. Tot twee jaar geleden combineerde hij voetbal nog met een baan als administratief medewerker.

''Nu ik mijn debuut voor Ajax heb gemaakt, ben ik zo trots als een pauw. Daar hoef ik geen geheim van te maken,'' zegt Heijblok.

Hij is aangetrokken als vervanger van Kenneth Vermeer, die om eredivisie-ervaring op te doen aan Willem II in Tilburg is verhuurd.

Heijblok wekte in januari, toen Haarlem en Ajax elkaar tijdens het bekertoernooi in de Arena troffen, voor het eerst de interesse van Henk ten Cate ''Ik heb hem toen zelf getipt om er bij te halen,'' aldus Ten Cate. ''We hebben hem toen een paar keer bekeken en hij maakte een goede indruk. Wat ook geholpen heeft, is dat sommige mensen hem persoonlijk kennen. Het is ook een jongen met elan.''

Daarmee doelt Ten Cate op zijn bijna ontwapenende openheid, een zeldzame karaktertrek in het huidige profmilieu. ''Er zit een goede kop op,'' vindt ook Carlo l'Ami, de nieuwe keeperstrainer van Ajax. ''Maar hij moet nog wennen aan het niveau en de intensiteit,'' meent de opvolger van Fred Grim. ''Dat is begrijpelijk als je van vier keer trainen per week ineens tien keer per week op het veld staat. Hij heeft alleen weinig geduld.''

''Soms wil ik inderdaad te snel,'' erkent Heijblok. ''Maar wat wil je: ik heb een contract voor een jaar met een optie voor twee jaar extra. Na dit jaar kan het alweer voorbij zijn.''

In de kleedkamer lijkt hij zijn plek inmiddels te hebben gevonden, al maakte hij daar in het begin ook nog wat foutjes. ''Maar het is echt niet zo dat ik met open mond om me heen stond te staren van:

o, daar heb je Jaap Stam en Edgar Davids. Maar ik zeg wel eens tegen Maarten Stekelenburg in het hotel: Jezus man, je bent pas 24 en speelt al in het Nederlands elftal. Dat is wel bijzonder.''

Boven alles hoopt Heijblok zichzelf te kunnen blijven. ''Maar ja, óók ik moet mee omhoog.''

GFC - Ajax 0-9 (11. Huntelaar 0-1, 12. Davids 0-2, 15. Sneijder 0-3, 24. Mitea 0-4, 30. Sneijder 0-5, 36. Sneijder 0-6, 55. Gabri 0-7, 65. Doutie 0-8, 81. Gabri 0-9).

Opstelling Ajax 1ste helft:

Heijblok, Emanuelson, Heitinga, Colin, Ogararu, Davids, Sneijder, Gabri, Bakircioglu, Huntelaar, Mitea (27. Sarpong).

2de helft: Gentenaar, Emanuelson, Heitinga (60. Anita), Colin, Ogararu, Davids (60. Deloge), Sneijder (60. Doutie), Sarpong, Huntelaar (60. Fanteni), Bakircioglu.


© Het Parool, 17-07-2007
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jul 17, 2007 1:31 pm

joey schreef:
Foutloos debuut Heijblok


GOOR - De tegenstander van Ajax gisteren, derdeklasser GFC uit Goor, werd met 9-0 opzijgezet en kwam zelf tot geen enkele serieuze doelpoging. ''Ik heb me er aardig doorheen weten te slepen,'' grapte derde keeper Erik Heijblok (30), die zijn debuut maakte voor de Amsterdammers.

Zijn entree bij Ajax was gedenkwaardig: Heijblok kwam te laat. De regen was die dag met bakken uit de hemel gevallen. De gele krijtstrepen op de A9 die Heijblok twee weken geleden naar Amsterdam leidden, waren volledig weggespoeld. Bijna drie uur had hij in de file gestaan, uitgerekend voor zijn eerste training bij Ajax.

Toen de pers na die eerste oefensessie op Sportpark De Toekomst met hem wilde praten, wilde hij vlug weg voor de lunch in de Arena. Heijblok wilde ten koste van alles op dezelfde dag niet nog een keer te laat komen. Een medewerkster van Ajax probeerde zijn haast te temperen. ''Kijk, Edgar Davids en Jaap Stam zijn er ook nog,'' zei ze met zachte stem. ''Ja, maar die staan er wel even wat anders voor dan ik,'' zei Heijblok met een gezonde mate van realiteitszin.
Van de drie aankopen die Ajax voorlopig gedaan heeft, deze zomer - met Heijblok kwamen ook Laurent Delorge en Kennedy Bakircioglu - is hij de meest onbekende. De afgelopen vier seizoenen stond Heijblok bij HFC Haarlem op doel, daarvoor zes jaar in de hoofdklasse bij Hollandia. Tot twee jaar geleden combineerde hij voetbal nog met een baan als administratief medewerker.

''Nu ik mijn debuut voor Ajax heb gemaakt, ben ik zo trots als een pauw. Daar hoef ik geen geheim van te maken,'' zegt Heijblok.

Hij is aangetrokken als vervanger van Kenneth Vermeer, die om eredivisie-ervaring op te doen aan Willem II in Tilburg is verhuurd.

Heijblok wekte in januari, toen Haarlem en Ajax elkaar tijdens het bekertoernooi in de Arena troffen, voor het eerst de interesse van Henk ten Cate ''Ik heb hem toen zelf getipt om er bij te halen,'' aldus Ten Cate. ''We hebben hem toen een paar keer bekeken en hij maakte een goede indruk. Wat ook geholpen heeft, is dat sommige mensen hem persoonlijk kennen. Het is ook een jongen met elan.''

Daarmee doelt Ten Cate op zijn bijna ontwapenende openheid, een zeldzame karaktertrek in het huidige profmilieu. ''Er zit een goede kop op,'' vindt ook Carlo l'Ami, de nieuwe keeperstrainer van Ajax. ''Maar hij moet nog wennen aan het niveau en de intensiteit,'' meent de opvolger van Fred Grim. ''Dat is begrijpelijk als je van vier keer trainen per week ineens tien keer per week op het veld staat. Hij heeft alleen weinig geduld.''

''Soms wil ik inderdaad te snel,'' erkent Heijblok. ''Maar wat wil je: ik heb een contract voor een jaar met een optie voor twee jaar extra. Na dit jaar kan het alweer voorbij zijn.''

In de kleedkamer lijkt hij zijn plek inmiddels te hebben gevonden, al maakte hij daar in het begin ook nog wat foutjes. ''Maar het is echt niet zo dat ik met open mond om me heen stond te staren van:

o, daar heb je Jaap Stam en Edgar Davids. Maar ik zeg wel eens tegen Maarten Stekelenburg in het hotel: Jezus man, je bent pas 24 en speelt al in het Nederlands elftal. Dat is wel bijzonder.''


Boven alles hoopt Heijblok zichzelf te kunnen blijven. ''Maar ja, óók ik moet mee omhoog.''

GFC - Ajax 0-9 (11. Huntelaar 0-1, 12. Davids 0-2, 15. Sneijder 0-3, 24. Mitea 0-4, 30. Sneijder 0-5, 36. Sneijder 0-6, 55. Gabri 0-7, 65. Doutie 0-8, 81. Gabri 0-9).

Opstelling Ajax 1ste helft:

Heijblok, Emanuelson, Heitinga, Colin, Ogararu, Davids, Sneijder, Gabri, Bakircioglu, Huntelaar, Mitea (27. Sarpong).

2de helft: Gentenaar, Emanuelson, Heitinga (60. Anita), Colin, Ogararu, Davids (60. Deloge), Sneijder (60. Doutie), Sarpong, Huntelaar (60. Fanteni), Bakircioglu.


© Het Parool, 17-07-2007
:smallgrin.gif: Volgens mij qua persoonlijkheid een aanwinst voor de selectie, een nuchtere Noord-Hollandse grappenmaker.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za dec 29, 2007 8:14 pm

www.ajax.nl schreef:De rust zelve en geestelijk onafhankelijk
Amsterdam, 29 dec 2007

De feestdagen bieden een mooie gelegenheid om terug te kijken op het afgelopen jaar. Ajax.nl sprak zes Ajacieden en nam met hen het jaar 2007 door. In aflevering 3: Erik Heijblok.

Op zijn eerste werkdag bij Ajax voelde Erik Heijblok zich weer even het boertje van buiten dat ooit in Osdorp hardhandig kennis maakte met het harde leven in de grote stad. Inmiddels is hij weer helemaal zichzelf: een beer van een kerel, altijd de rust zelve en met een ontwapenende combinatie van nuchterheid en relativeringsvermogen. ,,Ik ben gelukkig met het leven dat ik leid en voel me geestelijk onafhankelijk.’’

Zelden zal een mens zich ongemakkelijker gevoeld hebben dan Erik Heijblok, toen die op 5 juli zijn eerste werkdag als Ajacied tegemoet ging. De keeper had uit voorzorg al anderhalf uur extra gerekend voor de rit vanuit de kop van Noord-Holland naar Amsterdam, maar zelfs dat bleek niet voldoende om de extreme verkeersdrukte van die dag te compenseren. Zware regenval zorgde voor een enorme chaos rond de hoofdstad en voor lichte paniek bij de doorgaans onverstoorbare Heijblok. ,,Ik vrat mijn stuur zo’n beetje op en had een liter uiensoep onder mijn oksels’’, zo verwoordt hij zijn gemoedstoestand. ,,Ik kon geen kant uit, ontzettend frustrerend. De sluiproutes die ik nu gebruik, kende ik toen nog niet. Ik had ook nog geen telefoonnummers van de mensen bij Ajax.’’ Twintig minuten te laat wandelde hij uiteindelijk de kleedkamer binnen, om de te verwachten grappen over zich heen te laten komen.

Zijn komst naar Ajax betekende voor Heijblok een terugkeer naar beladen grond. De van Haarlem overgekomen goalie speelde vijftien jaar geleden ook al eens een jaar in Amsterdam, een periode die hem weinig vreugde schonk maar tegelijk wel veel leerde. Zijn horizon lag tot dan toe niet veel verder dan Den Oever, aan de Noord-Hollandse kant van de Afsluitdijk. ,,Ik ging plotseling naar school in Osdorp, terwijl ik bij wijze van spreken nog nooit een neger van dichtbij had gezien.’’




Het werd een harde leerschool, vol vervelende ervaringen, maar tegelijk ’het belangrijkste jaar in mijn leven’. ,,Ik was een boertje van buiten, dat helemaal niets gewend was. Daar werd uiteraard gretig gebruik van gemaakt.’’ Na zijn mavo-examen nam Heijblok zich plechtig voor nooit meer een rol te spelen, maar altijd en overal zichzelf te blijven.

Ook sportief bracht zijn eerste verblijf bij Ajax niet wat hij ervan gehoopt had. Met Spitz Kohn als trainer en onder anderen Denny Landzaat en Dave van den Bergh als ploeggenoten maakte Heijblok deel uit van een talentvolle A2, maar vooral door blessures kwam zijn eigen potentie nooit aan de oppervlakte. Tot twee keer toe brak hij dat jaar zijn pols. ,,Co Adriaanse - destijds hoofd jeugdopleidingen - pakte in het afrondende gesprek mijn dossier erbij en vertelde me eerlijk dat hij geen enkele reden kon verzinnen om me langer bij Ajax te laten blijven. Ik had helemaal niets laten zien. Daarom kwam de boodschap ook niet zo hard over, al was hij dat natuurlijk wel. Want daar ga je dan, als ventje van zestien met je voetbaltasje voor het laatst de tram in.’’

Via de amateurs van Hollandia en vier seizoenen met Haarlem in de kelder van de eerste divisie is hij nu dus bij een topclub beland, niet in de laatste plaats tot zijn eigen verrassing. ,,Ik had voor mezelf wel bepaald dat ik zou stoppen bij Haarlem. Ik was bijna dertig, het was tijd om een stap omhoog te maken of een stap omlaag, terug naar de amateurs. Daar had ik vrede mee kunnen hebben, ook omdat ik tot tweeënhalf jaar geleden nog gewoon werkte naast het voetballen. Een maatschappelijke carrière oppakken zou voor mij makkelijker zijn dan voor veel andere voetballers.’’




FOTO: SANDER NIEUWENHUYS
Ook in die zin betrad hij bij Ajax een andere wereld. ,,Ik kan dingen makkelijk relativeren, omdat ik vanuit een ander perspectief kijk dan de meeste jongens die hier spelen. Ik heb er wel eens moeite mee als het over geld gaat of over materiële zaken, omdat ik er weinig waarde aan hecht. Zo ben ik gewoon niet opgevoed. Ik ben gelukkig met het leven dat ik leid en voel me geestelijk onafhankelijk. Dat is het belangrijkste. Ik weet van mezelf dat ik niet nog een keer het jaar Osdorp ga meemaken.’’

Heijblok werd door Ajax voor een jaar vastgelegd, als directe vervanger van de verhuurde Kenneth Vermeer, die bij Willem II ervaring in de Eredivisie opdoet. Hij is na Maarten Stekelenburg en Dennis Gentenaar derde man in de pikorde, daarover kan geen misverstand bestaan. ,,Die jongens zijn allebei beter dan ik en dat is ook niet vreemd. Ik heb nog een enorme inhaalslag te maken in mijn ontwikkeling.’’ Dat lukt heel behoorlijk, vindt de 1.96 meter lange inwoner van Hippolytushoef. ,,Door het niveau en de intensiteit van de trainingen ben ik vooral fysiek sterker geworden. Je wordt automatisch meegetrokken in het niveau van de anderen.’’

In de bekerwedstrijd tegen Kozakken Boys maakte Heijblok zijn debuut in Ajax 1, maar niet op de manier die hij vooraf gehoopt had. Een blunder van de doelman betekende de late gelijkmaker voor de amateurs (1-1), waarna Ajax na verlenging alsnog de overwinning greep, dankzij een goal van Dennis Rommedahl. De sarcastische terugblik van Heijblok: ,,Ik liet die bal maar gewoon gaan, want dan mochten we tenminste nog lekker een half uurtje extra voetballen.’’

De trainer die hem in Werkendam zijn debuut gunde, is al niet meer bij Ajax. Henk ten Cate nam de wijk naar Chelsea. De ongelofelijke poppenkast waarmee dat gepaard ging, kwam onwerkelijk over op de man die de anonimiteit van de eerste divisie gewend was. ,,De voetballerij kwam echt onder een vergrootglas te liggen. Alle mechanismen traden in werking. Het nieuws dat uitlekt aan de vooravond van een belangrijke Europese wedstrijd, later het modder gooien over en weer. Daar heb ik me enorm over verbaasd.’’

Wat de toekomst hem brengt, kan Heijblok slechts afwachten. In eerste instantie bepaalt Ajax of het de optie in zijn contract zal lichten. In dat geval blijft Heijblok nog twee jaar langer. Zelf denkt de doelman wel na over de vraag of hij tevreden is met wat hij nu heeft en of hij het spelen van wedstrijden niet te veel mist. ,,Ik weet dat de kans heel klein is dat ik hier aan speeltijd toekom in de Eredivisie. Dus moet ik mijn voldoening uit de trainingen halen en daar beter van zien te worden. Feitelijk zijn de trainingen voor mij wedstrijden geworden.’’
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 25, 2008 2:48 pm

'De Graafschap sprak met Heijblok'
Geschreven op dinsdag, 25 maart om 14:42

Erik Heijblok keert mogelijk terug onder de lat. De derde doelman van Ajax staat volgens De Gelderlander in de serieuze belangstelling van De Graafschap. De ploeg uit Doetinchem ziet in de de 29-jarige Heijblok een ideale opvolger voor Jim van Fessem.

Van Fessem vertrekt komende zomer naar NAC Breda, waardoor De Graafschap op zoek moet naar een vervanger. Met Heijblok werd inmiddels al gesproken. Het is niet bekend hoe de keeper tegenover een vertrek naar De Vijverberg staat.

Bij De Graafschap zou Heijblok de concurrentie aan moeten gaan met Nicolas Cinalli en Mustafa Amezrine, de huidige tweede- en derde doelman van de Superboeren. In Amsterdam is hij momenteel derde keeper achter Maarten Stekelenburg en Dennis Gentenaar.

www.voetbalzone.nl
Martin van Geel mag blijven als hij hier een miljoenendeal van kan maken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 2:49 pm

:smallgrin.gif:

Ben trouwens wel benieuwd met welke backup keeper Ajax nu op de proppen komt. Ik verwacht namelijk niet dat Gentenaar wil blijven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di mar 25, 2008 9:57 pm

In dat geval zal Vermeer wel op de bank komen zitten.

Ik vind het trouwens wel opvallend dat zo'n jongen als Heijblok nu ineens naar een eredivisieclub zou kunnen. Hadden ze hem ook willen hebben als hij destijds niet naar Ajax was gegaan als derde keeper?
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 10:00 pm

Dat lijkt me niet. Ajax staat goed op je CV.

Wat ik zo opvallend vind is dat vrijwel al die keepers die een paar jaar als tweede keeper komen fungeren daar na maximaal twee jaar al genoeg van hebben.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 25, 2008 10:03 pm

Nu is De Graafschap natuurlijk een twijfelgeval en was Heijblok vorig seizoen gewoon (één van) de beste keeper(s) van de eerste divisie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di mar 25, 2008 10:10 pm

Ik heb die kerel nog nooit in actie gezien dus ik kan niet over zijn kwaliteiten oordelen. Maar ik vind het wel opvallend dat iemand al een tijdje in de eerste divisie keept, dan een jaartje bij Ajax op de tribune mag gaan zitten, om vervolgens ineens in de belangstelling te staan van een eredivisieclub.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 25, 2008 10:31 pm

Ik dacht dat er vorig seizoen ook meer belangstelling was, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di mar 25, 2008 10:38 pm

Weet ik niet. Maar die gast is al 29. Hoewel keepers vrij lang mee gaan is het dus niet bepaald een jong talent.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 31, 2008 5:30 pm

Even crossposten:
Vermeer keert terug bij Ajax

Amsterdam, 31 mrt 2008
Kenneth Vermeer keert komend seizoen terug in de selectie van Ajax. De doelman is dit seizoen verhuurd aan Willem II. De Amsterdamse club neemt na het seizoen afscheid van de keepers Erik Heijblok en Marco van Duin.

Vermeer maakte de afgelopen twee seizoenen al deel uit van de A-selectie van Ajax. De 22-jarige doelman en international van Jong Oranje doet dit seizoen ervaring op bij de Tilburgse eredivisionist. Vermeer maakte zijn officiële debuut in Ajax 1 tijdens de UEFA Cup-thuiswedstrijd tegen IK Start (4-0). Vermeer verving halverwege het duel de geblesseerd geraakte Dennis Gentenaar.

De optie in het contract van selectiekeeper Heijblok wordt niet gelicht. De doelman kwam dit seizoen over van HFC Haarlem en keepte tot nu toe één officiële wedstrijd voor Ajax. Op 26 september 2007 verdedigde Heijblok het doel in de KNVB Bekerwedstrijd tegen Kozakken Boys (1-2).

Marco van Duin is dit seizoen Jong Ajacied. De doelman zat dit voetbaljaar al wel op de bank bij het eerste elftal. Net als Heijblok heeft Van Duin een aflopend contract. Komend seizoen zijn Sergio Padt en Roy Ouwerkerk de doelmannen van het Beloftenteam.
Ajax.nl

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr mei 30, 2008 3:23 pm

Heijblok tekent bij De Graafschap

Amsterdam, 30 mei 2008
Erik Heijblok, het afgelopen seizoen derde doelman bij Ajax, heeft een contract voor drie jaar getekend bij De Graafschap.

De dertigjarige Erik Heijblok stond een seizoen onder contract bij Ajax, dat hem weghaalde bij HFC Haarlem. Heijblok kwam een keer in actie voor Ajax 1, in het bekerduel met Kozakken Boys.

,,Ik ben blij met de mogelijkheid die De Graafschap mij biedt'', aldus de keeper. ,,Ik heb een leuke tijd gehad bij Ajax, maar dit is nu een mooie uitdaging voor mij.
Ajax.nl

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mei 30, 2008 3:30 pm

Er was al afscheid van hem genomen, we hebben nu Vermeer als derde keeper, maar moet Vermeer niet spelen om beter te worden?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB
Berichten: 16849
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr mei 30, 2008 3:30 pm

Die mag Ten Cate ook op z'n knieen bedanken dat hij bij Ajax gehaald werd..

Plaats reactie