Ismael Urzaiz

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Ismael Urzaiz

Bericht door Jeroen126 » do jul 19, 2007 8:54 pm

Mag ik er even op wijzen dat ik op zowel AT als AN de primeur had? :onfire.gif:

Tsja, weet niet wat ik er van moet denken...

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 19, 2007 8:57 pm

Misschien is dit wat duidelijker!

Duidelijk met het oog op de toekomst! :sad.gif:
Spits Urzaiz (35) naar Ajax



Ajax heeft zich versterkt met de 35-jarige Spanjaard Ismael Urzaiz (l). De gelouterde spits van Athletic Bilbao ondertekent een contract voor een jaar bij de Amsterdamse club. ANP Photo
AMSTERDAM (ANP) - Ajax heeft zich versterkt met de 35-jarige Spanjaard Ismael Urzaiz. De gelouterde spits van Athletic Bilbao ondertekent een contract voor een jaar bij de Amsterdamse club.

Hij is al medisch goedgekeurd en wordt op korte termijn gepresenteerd. ,,Hij is zo fit als een hoentje'', liet technisch directeur Martin van Geel weten.

,,We hebben onze pinchhitter binnen'', vervolgde hij. ,,Ismael wordt de tweede man achter Klaas-Jan Huntelaar. Hij gaat als breekijzer dienen, als targetman, om een verdedigende muur te slechten. Hij heeft uiteraard ingestemd met die rol.''

Urzaiz debuteerde zestien jaar geleden in de Spaanse profliga bij Albacete. Daarna speelde hij voor Celta Vigo, Rayo Vallecano, Salamanca en Espanyol. Vanaf 1996 kwam hij uit voor Athletic Bilbao. Voor die club maakte hij 115 treffers in 366 wedstrijden. Urzaiz mocht bij Bilbao transfervrij vertrekken.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 19, 2007 8:57 pm

Joeska: :worshippy.gif:

Dit is dus de pinchhitter. Ziet er in elk geval imposant uit.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do jul 19, 2007 8:59 pm

http://www.youtube.com/watch?v=KaREYQHM ... ed&search=

Filmpje, zitten verdomd mooie goals tussen. Niet dat dat iets betekend, maar goed.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 19, 2007 9:03 pm

Netjes, Joeska.

Ik ken hem verder van een hele tijd geleden, maar ik weet niet of hij 'het' nog heeft. Voor een jaartje kan het een aardige invulling zijn. Ik ben benieuwd of hij ook daadwerkelijk minuten zal maken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 19, 2007 9:04 pm

In elk geval zal hij weinig eisen stellen. Hij zal geen basisplaats verwachten, neem ik aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » do jul 19, 2007 9:05 pm

Hebben we niet eens eerder zo'n gozer gehad die niet omviel? Jammer dat ie geen pepernoot raakte.
YNWA

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 19, 2007 9:05 pm

joey schreef:In elk geval zal hij weinig eisen stellen. Hij zal geen basisplaats verwachten, neem ik aan.
LucaS schreef:
Spits Urzaiz (35) naar Ajax

,,We hebben onze pinchhitter binnen'', vervolgde hij. ,,Ismael wordt de tweede man achter Klaas-Jan Huntelaar. Hij gaat als breekijzer dienen, als targetman, om een verdedigende muur te slechten. Hij heeft uiteraard ingestemd met die rol.''
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jul 19, 2007 9:07 pm

LucaS schreef:Misschien is dit wat duidelijker!

Duidelijk met het oog op de toekomst! :sad.gif:
Tja, een pinchhitter halen voor meerdere seizoenen lijkt me moeilijk. Ze spelen zelden, heb nog nooit een pinchhitter ergens 5 jaar zien tekenen.

Een vraagje: als ik dit lees en ik zie je signature ga ik me afvragen of je nog wel van Ajax houdt?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 19, 2007 9:09 pm

Urzaiz heeft afgelopen seizoen nog 33 competitiewedstrijden voor Bilbao gespeeld (bron: Wikipedia), dus hij zal niet totaal afgetakeld zijn. Van Geel zegt ook dat hij fit is.

Urzaiz, die is toch ook international geweest?
Laatst gewijzigd door joey op do jul 19, 2007 9:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Cage
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jun 28, 2004 9:12 pm

Bericht door Cage » do jul 19, 2007 9:21 pm

Hebben we ondertussen niet genoeg 'oudjes'...?
Paar jaar geleden moesten we er nog om schreeuwen bijna, maar nu komen er weer té veel vind ik. :icon_biggrin.gif:
...

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do jul 19, 2007 9:23 pm

joey schreef:Urzaiz heeft afgelopen seizoen nog 33 competitiewedstrijden voor Bilbao gespeeld (bron: Wikipedia), dus hij zal niet totaal afgetakeld zijn. Van Geel zegt ook dat hij fit is.

Urzaiz, die is toch ook international geweest?
Yup, 25 caps, 8 doelpunten.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do jul 19, 2007 9:29 pm

Beloki schreef:
LucaS schreef:Misschien is dit wat duidelijker!

Duidelijk met het oog op de toekomst! :sad.gif:
Tja, een pinchhitter halen voor meerdere seizoenen lijkt me moeilijk. Ze spelen zelden, heb nog nooit een pinchhitter ergens 5 jaar zien tekenen.

Een vraagje: als ik dit lees en ik zie je signature ga ik me afvragen of je nog wel van Ajax houdt?
Ajax is groter dan een individu.
Bertje for President!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jul 19, 2007 9:29 pm

Cage schreef:Hebben we ondertussen niet genoeg 'oudjes'...?
Paar jaar geleden moesten we er nog om schreeuwen bijna, maar nu komen er weer té veel vind ik. :icon_biggrin.gif:
Ik vind van een pinch hitter naast dat hij lang en sterk is en goed kan koppen dat hij ook ervaren en wat ouder moet zijn. Prima dus.

Cage
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jun 28, 2004 9:12 pm

Bericht door Cage » do jul 19, 2007 9:34 pm

Daniel_vT schreef:
Cage schreef:Hebben we ondertussen niet genoeg 'oudjes'...?
Paar jaar geleden moesten we er nog om schreeuwen bijna, maar nu komen er weer té veel vind ik. :icon_biggrin.gif:
Ik vind van een pinch hitter naast dat hij lang en sterk is en goed kan koppen dat hij ook ervaren en wat ouder moet zijn. Prima dus.
Dat is waar, zulke mensen moeten wat ouder zijn inderdaad, maar ik bedoel het een beetje anders eigenlijk. Ik bekeek het niet op positie eigenlijk. Bekijk eens de hele selectie en je ziet gewoon steeds meer oudjes. Ik vind dat dat ook weer niet de bedoeling is. Maar ja, dat vind ik dan he... :)
Laatst gewijzigd door Cage op do jul 19, 2007 9:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
...

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do jul 19, 2007 9:35 pm

Cage schreef:Hebben we ondertussen niet genoeg 'oudjes'...?
Louis vindt 35 helemaal niet oud! :hypocrite.gif:

Maareh, Ur-wie? Zegt me helemaal niks. Had toch liever Shota gehad. Maar die mocht geloof ik niet. We zullen zien.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jul 19, 2007 9:36 pm

Cage schreef:
Daniel_vT schreef:
Cage schreef:Hebben we ondertussen niet genoeg 'oudjes'...?
Paar jaar geleden moesten we er nog om schreeuwen bijna, maar nu komen er weer té veel vind ik. :icon_biggrin.gif:
Ik vind van een pinch hitter naast dat hij lang en sterk is en goed kan koppen dat hij ook ervaren en wat ouder moet zijn. Prima dus.
Dat is waar, zulke mensen moeten wat ouder zijn inderdaad, maar ik bedoel het een beetje anders eigenlijk. Ik bekeek het niet op positie eigenlijk. Bekijk eens de selectie en je ziet gewoon steeds meer oudjes. Ik vind dat dat ook weer niet de bedoeling is. Maar ja, dat vind ik dan he... :)
Een pinch hitter is een uitzondering, de enige ''oudjes'' die we hebben zijn Stam, Davids en Gentenaar. En nu dan Urzaiz. Dat zijn er 3, en dan vind ik eigenlijk dat je Urzaiz niet mee mag rekenen. Dat is een pinch hitter, die zijn nou eenmaal oud en zal bovendien niet veel spelen. De jongere jongens kunnen alleen maar van hem leren, ik denk dat Huntelaar zeker ook van deze man kan leren.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jul 19, 2007 9:37 pm

LouisXIV & co schreef:
Cage schreef:Hebben we ondertussen niet genoeg 'oudjes'...?
Louis vindt 35 helemaal niet oud! :hypocrite.gif:

Maareh, Ur-wie? Zegt me helemaal niks. Had toch liever Shota gehad. Maar die mocht geloof ik niet. We zullen zien.
Shota als pinch hitter is natuurlijk geen goede keuze, is niet lang en fysiek sterk. Bovendien ook niet erg kopsterk en kan geen ''oorlog maken in de 16'' zoals Henk ten Cate graag wilde..

Cage
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jun 28, 2004 9:12 pm

Bericht door Cage » do jul 19, 2007 9:45 pm

Daniel_vT schreef: Een pinch hitter is een uitzondering
Dat zeg ik ook he. :)

Daniel_vT schreef: de enige ''oudjes'' die we hebben zijn Stam, Davids en Gentenaar.
Delorge en Heijblok zijn ook niet echt de jongste meer geloof ik. Ook bijna in de 30 dacht ik. En Lindenbergh natuurlijk, die al dik in de 30 zit. En die drie zijn erg overbodig. Ook is Gentenaar, die jij net noemt een beetje overbodig. Hij is wel de beste keeper die we hebben, maar hij speelt eigenlijk nooit. Dus wat is het nut van hem dan. Verder heb je een Gentenaar ook niet zo zeer nodig, als je al een Stam dichtbij je hebt staan.
...

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jul 19, 2007 9:48 pm

Cage schreef:
Daniel_vT schreef: Een pinch hitter is een uitzondering
Dat zeg ik ook he. :)

Daniel_vT schreef: de enige ''oudjes'' die we hebben zijn Stam, Davids en Gentenaar.
Delorge en Heijblok zijn ook niet echt de jongste meer geloof ik. Ook bijna in de 30 dacht ik. En Lindenbergh natuurlijk, die al dik in de 30 zit. En die drie zijn erg overbodig. Ook is Gentenaar, die jij net noemt een beetje overbodig. Hij is wel de beste keeper die we hebben, maar hij speelt eigenlijk nooit. Dus wat is het nut van hem dan. Verder heb je een Gentenaar ook niet zo zeer nodig, als je al een Stam dichtbij je hebt staan.

Delorge en Heijblok zijn 27 en 28, als je dat al oud vind dan moet je maar fan worden van de A1. Lindenbergh tel ik al niet eens meer mee als volwaardig lid van de selectie, die is niet eens mee naar De Lutte. Tuurlijk heeft Gentenaar zijn waarde, naast dat je een prima, gelouterde keeper hebt als Stekelenburg uitvalt heeft hij zeker met zijn ervaring wat toe te voegen aan jongens als Stekelenburg en zelfs veld spelers.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do jul 19, 2007 9:49 pm

Ik vind het prima. We hebben een tijd gehad dat de gemiddelde leeftijd niet boven de 22 uit kwam.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 19, 2007 9:52 pm

Dank je wel Kaboem! Inderdaad, Ajax is groter dan het bestuur. Mijn liefde voor Ajax is gigantisch. Wat is dat toch voor een eigenaardige tendens hier, dat je liefde/supporterschap in kwaad daglicht wordt gesteld als je kritiek heb, of dingen kritisch beschouwt. Dit is niet de aankoop waarop we zaten te wachten, 14 augistis komt steeds dichterbij.

Beloki, hou jij eigenlijk wel van nederland?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jul 19, 2007 9:54 pm

Ik houd van Nederland, ja. En misschien ben jij gewoon wat kritischer op Ajax dan ik, dat zou kunnen. No offence verder. Ik vroeg het me gewoon af.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » do jul 19, 2007 9:54 pm

Kritiek is niets mis mee Lucas.. maar ik kan me het laatste positieve wat jij over Ajax geschreven heb niet herinneren (kan ook aan mij liggen trouwens)

Ik vind het vooral grappig dat de journalisten net thuis kwamen van de persdag en daarna het persbericht lazen...

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 19, 2007 9:55 pm

Ik vroeg het ook omdat jij gigantisch veel kritiek hebt op hoe dingen in nederland geregeld worden. Het blijkt dus heel goed samen te kunnen gaan!
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie