Ismael Urzaiz

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jul 23, 2007 12:38 pm

Bertje schreef:
Rishi schreef:Ik ben het met Lucas eens dat Ajax eens niet zo fucking gierig had moeten zijn en alvast een opvolger voor KJH had moeten aantrekken. Als zo een Pelle wel voor 6 miljoen op de bank gaat zitten bij AZ, waarom dan niet bij Ajax?
Misschien omdat die jongen zich nog op geen enkel niveau heeft bewezen?
Dat is de vraag niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 23, 2007 12:47 pm

Wie zegt dat Pellé bij AZ op de bank komt? Die jongen zou de duurste aankoop uit de clubgeschiedenis worden, die zou echt niet als reserve worden gehaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 23, 2007 1:13 pm

Harm schreef:
Bertje schreef:
Rishi schreef:Ik ben het met Lucas eens dat Ajax eens niet zo fucking gierig had moeten zijn en alvast een opvolger voor KJH had moeten aantrekken. Als zo een Pelle wel voor 6 miljoen op de bank gaat zitten bij AZ, waarom dan niet bij Ajax?
Misschien omdat die jongen zich nog op geen enkel niveau heeft bewezen?
Dat is de vraag niet.
Nee, dat is het antwoord. :1evil.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jul 27, 2007 10:04 am

Ten Cate: "Urzaiz kan basisplaats veroveren"
Ismael Urzaiz is door Ajax in eerste instantie aangetrokken als pinch-hitter. Maar mochten zijn prestaties dermate in het oog springen, dan kan hij Klaas Jan Huntelaar uit de basis verdringen.

Dat zei coach Henk ten Cate over zijn nieuwe Spaanse aanwinst in Voetbal International. "Hij gaat met Klaas Jan Huntelaar de concurrentie aan en de beste speelt", is de trainer stellig. "We hebben deze jongen aangetrokken omdat ik geen kwaliteit wil inleveren als er iemand wegvalt. Wij spelen zo'n zestig wedstrijden per seizoen en dan heb je niet genoeg aan elf basisspelers."

Ook voor rechtsbuiten Dennis Rommedahl geldt dat. De oud-PSV'er begint het seizoen als tweede keus achter Kennedy Bakircioglü. "Kennedy is in principe eerste keus, maar als Dennis beter is speelt hij. Rommedahl geeft ons met zijn snelheid meer mogelijkheden."
voetbalprimeur.nl (ff lekker weer wat stof opwaaien vanuit de pers??)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 27, 2007 10:09 am

Jemig, dat is toch logisch? Bij de presentatie van Urzaiz is ook gezegd dat hij in principe gehaald is als pinch hitter en dat hij daarmee akkoord is. Maar hij kan natuurlijk altijd verrassen en zo goed spelen dat de trainer niet om hem heen kan. Ten Cate heeft ook gezegd, dat hij door de komst van Urzaiz in bepaalde wedstrijden eventueel met twee spitsen zou kunnen gaan spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 27, 2007 10:10 am

Toch heb ik het idee dat er sprake is van kapitaalvernietiging als je Huntelaar op de bank houdt ten faveure van een spits die maar 1 jaar blijft.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 10:14 am

Maar hoeveel langer blijft Huntelaar nog na dit seizoen? Bovendien lijkt het me ook kapitaalvernietiging als je prijzen misloopt omdat je Huntelaar per se wilt opstellen.

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 27, 2007 10:15 am

Ik bedoel de kapitaalvernietiging die zich zal uiten in de transfersom van Huntelaar. Maar goed, als hij als een krant speelt zal hij ook niet de recordtransfersom opbrengen die we soms in gedachten hebben
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 10:22 am

Bertje schreef:Maar hoeveel langer blijft Huntelaar nog na dit seizoen? Bovendien lijkt het me ook kapitaalvernietiging als je prijzen misloopt omdat je Huntelaar per se wilt opstellen.
Dit is dus de reden dat ik (en Lucas) graag een jongere backupspits hadden gezien. Ik vind Urzaiz een prima aankoop, maar als er een jonge jongen met toekomst bij Ajax achter had gestaan had je in hem kunnen investeren op het moment dat je 'kapitaal vernietigt' door Huntelaar op de bank te laten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 10:24 am

Volgens mij is Suárez de jonge back-up. Goede linksbuiten in het huidige Ajax, maar uiteindelijk komt hij in het centrum nóg beter tot zijn recht door zijn sluwe positiekiezen in het zestienmetergebied.

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 27, 2007 10:25 am

Waar heeft Suarez deze hoge verwachtingen toch aan verdiend? Die jongen heeft één redelijk tot goed jaar bij een subtopper achter de rug
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 10:26 am

Aan z'n spel, hè. Gewoon een hele talentvolle speler. Ik ben meer gecharmeerd van hem dan van Babel.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » vr jul 27, 2007 10:28 am

Thomas schreef:Aan z'n spel, hè. Gewoon een hele talentvolle speler. Ik ben meer gecharmeerd van hem dan van Babel.
Het is gebleken dat hij, ook tegen Ajax, in zijn 1tje een hele verdediging kapot kan spelen. Hij is onvoospelbaar, snel en kan een man uitspelen.
Wat wil je nog meer?

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 27, 2007 10:28 am

Thomas schreef:Aan z'n spel, hè. Gewoon een hele talentvolle speler. Ik ben meer gecharmeerd van hem dan van Babel.
Dat laatste is ook niet zo moeilijk. Maar goed, we zullen het wel zien. Ik vind het helemaal niks
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 27, 2007 11:23 am

LucaS schreef:Ik bedoel de kapitaalvernietiging die zich zal uiten in de transfersom van Huntelaar. Maar goed, als hij als een krant speelt zal hij ook niet de recordtransfersom opbrengen die we soms in gedachten hebben
Daar kun je geen rekening mee houden. Het is wat de gek ervoor geeft. Een half jaar geleden hadden we het hier over de kapitaalsvernietiging die het gevolg was van het feit dat Rosenberg op de bank werd gezet ten faveure van Babel, nu blijkt dat in financieel opzicht opeens een gouden greep geweest. Ik stel voor dat de trainer het sterkste elftal opstelt, dan zien we het verder wel.
Of Huntelaar net Suárez klikt, zullen we moeten afwachten. Met Babel klikte hij in elk geval niet, dus we kunnen er amper op achteruitgaan. Wel vraag ik me af wat het opportunistische, vaak zelfs luie spel van Suárez gaat betekenen voor het functioneren van het elftal. Op het middenveld heb je een stormvloedkering nodig om het ontbreken van teambesef bij dit soort spelers op te vangen. Gaat het lukken, zeker nu we Davids voorlopig moeten missen?
Maar dit is natuulijk op de zaken vooruitlopen. Eerst eens zien of Suárez komt.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 27, 2007 11:27 am

joey schreef:
LucaS schreef:Ik bedoel de kapitaalvernietiging die zich zal uiten in de transfersom van Huntelaar. Maar goed, als hij als een krant speelt zal hij ook niet de recordtransfersom opbrengen die we soms in gedachten hebben
Daar kun je geen rekening mee houden. Het is wat de gek ervoor geeft. Een half jaar geleden hadden we het hier over de kapitaalsvernietiging die het gevolg was van het feit dat Rosenberg op de bank werd gezet ten faveure van Babel, nu blijkt dat in financieel opzicht opeens een gouden greep geweest. Ik stel voor dat de trainer het sterkste elftal opstelt, dan zien we het verder wel.
Natuurlijk moet je je sterkste spelers opstellen, maar in dit geval is het zo dat de concurrent van huntelaar geen toekomst heeft. Had dan geinvesteerd in een jonge vent die oftewel een seizoen goed de kans had te wennen en zich in de schaduw van huntelaar ontwikkelt, oftewel zo snel zo goed is dat hij Huntelaar uit de basis speelt.
Of Huntelaar net Suárez klikt, zullen we moeten afwachten. Met Babel klikte hij in elk geval niet, dus we kunnen er amper op achteruitgaan. Wel vraag ik me af wat het opportunistische, vaak zelfs luie spel van Suárez gaat betekenen voor het functioneren van het elftal. Op het middenveld heb je een stormvloedkering nodig om het ontbreken van teambesef bij dit soort spelers op te vangen. Gaat het lukken, zeker nu we Davids voorlopig moeten missen?
Maar dit is natuulijk op de zaken vooruitlopen. Eerst eens zien of Suárez komt.
Laten we hopen van niet. Het feit dat hij als linksbuiten misschien beter is als babel zegt niet zoveel. Dat was Rosenberg ook
Laatst gewijzigd door LucaS op vr jul 27, 2007 11:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 11:28 am

Lui? Heb je Suárez überhaupt zien spelen, joey? Die jongen loopt op alles en gaat nog door nadat het zwart voor zijn ogen is geworden.

Voor Ajax een uitstekende linksbuiten en als Huntelaar vertrekt voor Ajax een uitstekende spits. Die jongen moet naar Ajax komen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 27, 2007 11:49 am

Bertje schreef:Lui? Heb je Suárez überhaupt zien spelen, joey? Die jongen loopt op alles en gaat nog door nadat het zwart voor zijn ogen is geworden.
Lui in het teamspel, bedoel ik. Hij gaat puur van zichzelf uit. Vaak is hij lange tijd onzichtbaar.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 11:55 am

Je zou hem lui bij balverlies kunnen noemen, maar wanneer z'n ploeg in balbezit is werkt hij zich uit de naad voor iedereen en iedere bal.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 12:26 pm

joey schreef:
Bertje schreef:Lui? Heb je Suárez überhaupt zien spelen, joey? Die jongen loopt op alles en gaat nog door nadat het zwart voor zijn ogen is geworden.
Lui in het teamspel, bedoel ik. Hij gaat puur van zichzelf uit. Vaak is hij lange tijd onzichtbaar.
Volgens mij heeft hij een stuk of vijf assists. Best veel voor een spits van zijn leeftijd en dat gaat alleen nog maar beter worden. Verder kan hij combineren, passeren en zich knap vrijlopen. Die jongen is al goed en wordt een fenomeen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 12:30 pm

Z'n directe aantal assists vind ik nog niet eens van geweldig belang. Z'n combinatievermogen, inzicht en techniek zijn dusdanig goed dat hij het team beter kan laten spelen. In dat opzicht verwacht ik een verbetering ten opzichte van Babel. Qua pure statistieken eerlijk gezegd ook.

Lionel
Berichten: 47364
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 27, 2007 3:23 pm

Bertje schreef:
joey schreef:
Bertje schreef:Lui? Heb je Suárez überhaupt zien spelen, joey? Die jongen loopt op alles en gaat nog door nadat het zwart voor zijn ogen is geworden.
Lui in het teamspel, bedoel ik. Hij gaat puur van zichzelf uit. Vaak is hij lange tijd onzichtbaar.
Volgens mij heeft hij een stuk of vijf assists. Best veel voor een spits van zijn leeftijd en dat gaat alleen nog maar beter worden. Verder kan hij combineren, passeren en zich knap vrijlopen. Die jongen is al goed en wordt een fenomeen.
Hij wordt een fenomeen als hij zijn hele leven bij Groningen blijft ja. Een wereldtopper wordt het niet hoor. Zo goed is hij niet
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 3:37 pm

Wat mist hij dan?

Lionel
Berichten: 47364
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 27, 2007 3:41 pm

Kwaliteit. Iets speciaals.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 3:43 pm

Je weet het dus niet. Dag Rishi.

Plaats reactie