Samuel Kuffour

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr feb 08, 2008 2:08 pm

Buizerd427 schreef:Ik vind het geen slechte deal. Als hij niet goed genoeg kan hij weer opzouten aan het eind van het seizoen. Doet ie het wel goed dan hebben we een type Stam er weer bij. En nieuwe verdedigers moeten we sowieso op de korrel hebben. Of het er nou 1 of 2 of 3 zijn.. Hopelijk blijft Johnny nog 1 jaar.

Over Urzaiz: Ik vind dat je beter een speler kan terughalen die een verleden bij Ajax heeft gehad. Ik denk dat Mols/Kluivert het net zo slecht/goed hadden gedaan als hij. Verder heb ik veel respect voor Urzaiz. Zijn jaren voor Athletic de Bilbao heeft hij heel goed gepresteerd, maar ik zie toch liever een Nederlander op die plek en het liefst iemand met een Ajax verleden.
Op zich is de deal met Kuffour financieel niet slecht. Het probleem is alleen, indien hij niet snel kan spelen, dat hij de plaats inneemt van iemand die we nu en per direct nodig hebben. Dat hij eventueel volgend jaar een versterking is vind ik prima, maar nu hadden we het landskampioenschap en de daarbij behordende financieel interessante plaatsing voor de CL moeten afdwingen.

In mijn ogen zijn zowel Urzaiz, als Mols, als Kluivert niet interessant voor Ajax. Of de één dus wel een Ajax-verleden heeft en de ander niet is dan helemaal niet relevant. Dat doet er pas toe als iemand en versterking is en om die reden dus direct ingepast zou kunnen worden.

Gebruikersavatar
Buizerd427
Berichten: 49
Lid geworden op: di okt 23, 2007 1:12 pm

Bericht door Buizerd427 » vr feb 08, 2008 2:31 pm

Ik denk dat we met vd Wiel/ Heitinga/Kuffour/Vermaelen/Vertonghen goed zitten met verdedigers voor dit seizoen. Liever had ik in Augustus al een Kuffourtje gehad! Maar goed dat is weer de Ajax organisatie waar iedereen blijkbaar wat te zeggen heeft over het technisch beledi en daardoor er alleen een Collin komt (en daar kan hij ok niks aan doen)
"Het enige wat ik over feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen" (Fabio Capello)

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 09, 2008 10:07 am

Ajax heeft wel een echte verdediger/mandekker nodig, de vraag is of Kuffour daar de aangewezen man voor is.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za feb 09, 2008 9:36 pm

Demosthenes schreef:Ajax heeft wel een echte verdediger/mandekker nodig, de vraag is of Kuffour daar de aangewezen man voor is.
Volgens mij vind Koster het net niet... Anders laat je hem voor morgen ook weer niet thuis :confused.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za feb 09, 2008 9:49 pm

Als hij nog niet helemaal topfit is kan hij niet mee. Klaar.

Het is raar dat we een speler halen die niet direct inzetbaar is maar dat is nu eenmaal niet anders meer. Nu moet hij eerst helemaal fit zijn en ik zou hem bij voorkeur ook nog eerst bij jong Ajax laten debuteren. Eerst maar eens zien wat hij kan brengen. Ik voel er niet zoveel voor om te experimenteren zolang er nog een sprankje hoop op de titel is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 09, 2008 9:59 pm

Marillion schreef:Als hij nog niet helemaal topfit is kan hij niet mee. Klaar.

Het is raar dat we een speler halen die niet direct inzetbaar is maar dat is nu eenmaal niet anders meer. Nu moet hij eerst helemaal fit zijn en ik zou hem bij voorkeur ook nog eerst bij jong Ajax laten debuteren. Eerst maar eens zien wat hij kan brengen. Ik voel er niet zoveel voor om te experimenteren zolang er nog een sprankje hoop op de titel is.
Klopt mar hij werd gepresenteerd als topfitte speler, hij had namelijk niet stil gezeten bij AS roma..

Yep Martn we weten dat je graag uit je nek lult..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 09, 2008 10:01 pm

Ik niemand horen zeggen dat hij topfit was hoor. Koster heeft alleen ontkend dat het een maand zou duren en dat hij verwachtte dat Kuffour niet heel lang op zich zou laten wachten. Nu schijnt hij dicht tegen een plek in de selectie aan te zitten, dus wie weet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za feb 09, 2008 10:03 pm

Ik vind dat hij in ieder geval eerst maar eens bij Jong Ajax moet gaan ballen. Fysiek fit is één maar hoe gaat het in een wedstrijd? Laat hem eerst daar maar aantonen dat hij er klaar voor is en een toegevoegde waarde kan zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 10, 2008 12:09 pm

Marillion schreef:Ik vind dat hij in ieder geval eerst maar eens bij Jong Ajax moet gaan ballen. Fysiek fit is één maar hoe gaat het in een wedstrijd? Laat hem eerst daar maar aantonen dat hij er klaar voor is en een toegevoegde waarde kan zijn.
Dat vindt Ajax schijnbaar ook. Morgen speelt hij met Jong Ajax mee (info de Telegraaf vandaag)!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 10, 2008 2:21 pm

Slechter dan Vermaelen had hij het vandaag niet gedaan.. :biggrin.gif:

Wat is AJAX lachwekkend geworden en triest te gelijkertijd..

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo feb 10, 2008 2:27 pm

Nee we halen de nieuwe stam en flikkeren hem in het tweede. Wat een kkbestuur.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 10, 2008 2:35 pm

Zlatan Son of God schreef:Slechter dan Vermaelen had hij het vandaag niet gedaan.. :biggrin.gif:
Niet mee eens. Vermaelen heeft verder geen fout gemaakt. Helaas worden zijn fouten vaak genadeloos afgestraft.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59077
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 10, 2008 2:49 pm

Jesse schreef:
Zlatan Son of God schreef:Slechter dan Vermaelen had hij het vandaag niet gedaan.. :biggrin.gif:
Niet mee eens. Vermaelen heeft verder geen fout gemaakt. Helaas worden zijn fouten vaak genadeloos afgestraft.
Verder is Vermaelen een drama.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 10, 2008 2:54 pm

Hij is opbouwend niet sterk, maar verdedigend heb ik hem verder geen fout zien maken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 10, 2008 2:55 pm

Jesse schreef:Hij is opbouwend niet sterk, maar verdedigend heb ik hem verder geen fout zien maken.
:drecul.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59077
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 10, 2008 2:58 pm

Jesse schreef:Hij is opbouwend niet sterk, maar verdedigend heb ik hem verder geen fout zien maken.
Behalve eentje dan toch :aai.gif: ( en zo is het altijd wat .... )

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 10, 2008 3:09 pm

Vandaar het woordje 'verder'.

Ik vind het gewoon onterecht dat iemand zo wordt afgebrand als hij voor de rest in mijn ogen een redelijk goede wedstrijd speelt. Hij won al z'n duels, met name door de lucht. Hij maakt op het laatst gewoon één stomme fout waarbij hij het te mooi wel doen. Deed Heitinga een paar seizoenen terug ook nog.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2168
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo feb 10, 2008 4:02 pm

Thomas schreef:Ik niemand horen zeggen dat hij topfit was hoor. Koster heeft alleen ontkend dat het een maand zou duren en dat hij verwachtte dat Kuffour niet heel lang op zich zou laten wachten. Nu schijnt hij dicht tegen een plek in de selectie aan te zitten, dus wie weet.
Je moet wel heel slecht zijn om niet 'dicht tegen een plek in de selectie aan te zitten'
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 10, 2008 4:34 pm

Het blijft afwachten, maar de voortekenen zijn natuurlijk erg slecht. Het sportieve risico is gewoon erg groot, aangezien er genoeg goede en haalbare centrale verdedigers rondlopen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 11, 2008 10:33 pm

[EXCLUSIEF] Van Geel verwacht dat Kuffour niet veel speelt
Written by Jacques Happe

Monday, 11 February 2008
Zijn debuut moet hij nog maken, zegt Samuel Kuffour stellig. De wedstrijd met Jong Ajax maandagavond ziet de Ghanees als wedstrijdritme. De verdediger speelde een solide partij. “Fraaie korte steekpasjes en altijd naar een speler met hetzelfde shirt. Technisch directeur Martin van Geel is tevreden, hoewel hij de Ghanees niet veel ziet spelen. Dat komt door het ijzersterke spel van John Heijtinga en Thomas Vermaelen.

Maandagavond speelde Samuel Kuffour zo’n zeventig minuten mee met Jong Ajax. “We hadden afgesproken dat hij een uur zou spelen, maar dat hij het zelf zou aangeven. Ik heb hem nog in de rust gevraagd hoe het ging en het ging goed. Hij mocht zelf aangeven tot hoever. Ik ben heel tevreden met zijn optreden, vooral omdat hij toch een hele lange tijd niet heeft gespeeld. Hij bracht vanavond veel rust en het is voor hem toch lekker dat hij weer een wedstrijd in de benen heeft.” Zo’n vier, vijf maanden stond de stevige verdediger langs de kant. In Italië speelde hij al tijden niet meer, maar van een blessure was geen sprake. “Nee, dat wil ik toch wel heel duidelijk stellen”, zegt technisch directeur Martin van Geel over de berichtgeving in de media. “Hij was niet geblesseerd, hij speelde gewoon niet.” Er zit hem meer dwars. “Kuffour is niet gehaald als vervanger van Jaap Stam. Wat een onzin! Dat heeft niemand mij ooit horen zeggen, maar de media schreven het allemaal. Samuel weet dat hij is gehaald om in te vallen als eens iemand is geschorst of geblesseerd. Daar is hij ook mee akkoord gegaan. Hij is transfervrij gekomen en kost ons alleen zijn salaris van een subtopper. Dan zou je toch gek zijn om zo iemand te laten lopen?”

Jong Ajax had geen kind aan Jong FC Twente maandagavond. Dennis Gentenaar hoefde maar een enkele keer in actie te komen. Dat kwam mede door de solide verdediging van de centrumverdedigers Samuel Kuffour (rechts) en Vito Wormgoor (links). De Ghanees speelde sober, zonder franje, hoewel hij een enkele keer toch een technisch foefje liet zien. Hij verdedigde goed en was ook in de opbouw een stabiele factor, vond Martin van Geel. “Prachtig om te zien. Geen bal zomaar de diepte in, alleen maar passes op een speler in hetzelfde shirt als hij. Slechts één keer speelde hij diep op Jeffrey Sarpong, die kon doorkoppen op Manucharyan en waar dat doelpunt uit viel. Heel beheerst, heel keurig. Precies waarvoor we hem hebben gehaald.” Aron Winter vindt het nog te vroeg om over de vorm van Kuffour te oordelen. “Dat vind ik wel heel moeilijk om daar wat over te zeggen. Het is een goede voetballer en als je een tijd niet hebt gevoetbald, dan heb je tijd nodig om op balgevoel en ritme te trainen. Op trainingen kan je wel zien of iemand kan voetballen, maar dat is toch altijd een vertekend beeld als in een wedstrijd.” Ondanks dat Kuffour dus een solide partij speelde met Jong Ajax verwacht Van Geel niet dat de verdediger nu direct veel speelminuten zal maken. “Zolang Heitinga en Vermaelen spelen zoals ze nu doen, dan komt Kuffour niet verder dan de bank. Dat weet hij.”

Samuel Kuffour (31) wil zelf niet van een debuut spreken. “Het ligt aan de trainer wanneer hij me wil laten spelen in het eerste, maar alleen dan pas is het mijn debuut voor Ajax. Maar ik ben er in ieder geval klaar voor. Het was een goed gevoel om vanavond met de jeugd te spelen. Ik ben er erg blij mee. Ik heb toch zo’n vier, vijf maanden niet gespeeld, maar ik voel me erg goed nu.” Als ervaren kracht had hij een coachende taak meegekregen van coach Winter. “Ik moest de dingen makkelijker maken in het veld, praten met de jongens en gewoon mijn werk doen. Dat is eigenlijk alles.” Ondanks de berichtgeving dat hij geblesseerd naar Ajax zou zijn gekomen en dat nu niet waar blijkt te zijn, is het scepsis rond zijn komst niet verdwenen. Hoe kijkt hij daar tegenaan. “Ach weet je, God weet het beter. Als Ajax wint, wint heel Ajax, niet alleen ik. Ik wil hier wat bereiken, heel simpel. Ik ben in ieder geval een heel gelukkig man, dat ik weer op het veld sta.” Denkt Aron Winter dat Samuel Kuffour klaar is voor de wedstrijd tegen Sparta? “Je moet van dag tot dag bepalen of hij vrijdag al mee kan doen. Hij heeft nu eindelijk een wedstrijd gespeeld en dat deed hij heel goed. Dus het zou me niks verbazen als hij er vrijdag bij zou zitten.” Wat denkt de verdediger zelf? “Dat weet alleen de coach. Morgen [dinsdag – JH] meld ik me weer bij het eerste. Ik ben er in ieder geval klaar voor!”

highlow

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 10:36 pm

Wat een raar verhaal. Een Kuffour die fit is en in vorm zet je niet op de bank.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma feb 11, 2008 10:52 pm

Tja, wat moeten we hier nu mee? Ik vind het aan de ene kant wel goed dat Van Geel duidelijkheid schept omtrent de voorwaarden waaronder Kuffour is gekomen. Dat hij dus niet direct als vervanger van Stam is gehaald. Maar waarom nu al zeggen dat hij niet zal spelen als Heitinga en Vermaelen zo doorgaan? Hebben we het dan over dezelfde Vermaelen die zondag kinderlijk in de fout ging bij de 2e tegengoal?

Ik zou de druk er lekker op gooien. Ok, Kuffour is niet gehaald als de vervanger van Stam. Maar hij heeft kwaliteiten en hij komt er aan. De beste zal spelen. Nu krijg ik een beetje het gevoel dat hij puur selectievulling is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2168
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » ma feb 11, 2008 10:55 pm

misschien het word tijd voor een urine onderzoek voor Martin.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59077
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 11, 2008 11:18 pm

joey schreef:Wat een raar verhaal. Een Kuffour die fit is en in vorm zet je niet op de bank.
Tja, nu begrijp ik er ook niks meer van.Je gaat een speler met ervaring halen, dat schreeuw je vervolgens van de daken, en tussen neus en lippen zegt ie dat hij denkt dat Kuffour niet veel aan spelen komt door het " ijzersterke " ( kan weer niet op ) duo in het centrum.En wat als zodadelijk blijkt dat het centrum nog sterker wordt met bv. Kuffour naast Heitinga .. ( zou kunnen ).

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2168
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » ma feb 11, 2008 11:20 pm

ik krijg ook sterk indruk dat A3 de opstelling niet beslist.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Plaats reactie