Klaas Jan Huntelaar (2)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Klaas Jan Huntelaar (2)

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 8:11 pm

Hier weer verder over onze topscorer.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do aug 14, 2008 10:11 pm

Wat ik het nadeel van Sulejmani-Huntelaar-Suarez vind is dat iedereen gericht is op zijn eigen inbreng ipv het versterken van elkaar. Ik vind het verre van ideaal.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 14, 2008 10:13 pm

Heb je het aantal assists van Sulejmani en Suárez van het afgelopen seizoen gezien?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do aug 14, 2008 10:29 pm

Bertje schreef:Heb je het aantal assists van Sulejmani en Suárez van het afgelopen seizoen gezien?
Tuurlijk, maar dat komt voor uit individuele kwaliteit. Dan kom je vanzelf vaak in de positie dat je bepalend kan zijn. Maar niemand dient voor iemand. Sulejmani-Cvitanich-Suarez is beter: Cvita speelt om Suarez en Sulejmani te versterken in het spel en pakt ook zijn doelpuntjes mee. Hierdoor renderen Suarez en Sulejmani ook beter. Huntelaar zou beter functioneren in 4-3-3 met de punt naar achteren: met Perez en Siem de Jong vanuit het middenveld en Luque en een aangekochte Ajaxwaardige rechtsbuiten op de flanken.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 14, 2008 10:34 pm

Tuurlijk, maar dat komt voor uit individuele kwaliteit. Dan kom je vanzelf vaak in de positie dat je bepalend kan zijn. Maar niemand dient voor iemand.
Jij hebt liever geen spelers die individueel zo sterk zijn dat ze assists kunnen geven én zelf kunnen scoren?
met Perez en Siem de Jong vanuit het middenveld en Luque en een aangekochte Ajaxwaardige rechtsbuiten op de flanken.
Jij speelt liever met Perez ipv Aissati, Luque ipv Sulejmani en een 'Ajax-waardige rechtsbuiten' ipv Suarez? :baaa.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do aug 14, 2008 10:50 pm

Jesse schreef:
Tuurlijk, maar dat komt voor uit individuele kwaliteit. Dan kom je vanzelf vaak in de positie dat je bepalend kan zijn. Maar niemand dient voor iemand.
Jij hebt liever geen spelers die individueel zo sterk zijn dat ze assists kunnen geven én zelf kunnen scoren?.
Tuurlijk niet. Een dienende speler kan ook bepalend met goals en assists zijn, maar toch meer zorgen dat een ander beter functioneert. Dan ben je een beter team. En geen enkele speler in de aanval Sulejmani-Huntelaar-Suarez past die dienende rol.
Jesse schreef:
met Perez en Siem de Jong vanuit het middenveld en Luque en een aangekochte Ajaxwaardige rechtsbuiten op de flanken.
Jij speelt liever met Perez ipv Aissati, Luque ipv Sulejmani en een 'Ajax-waardige rechtsbuiten' ipv Suarez? :baaa.gif:
Je moet goed samenstellen. Als je kiest voor Huntelaar dan zijn deze spelers geschikter in mijn ogen. En je moet het anders zien: Perez ipv Suarez, Siem de Jong ipv Sulejmani en VD Heyden ipv Aissati. De flankspelers staan eigenlijk nog buiten het gesprek.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 15, 2008 9:47 am

Weet je überhaupt wel wat je bedoelt met een dienende rol? Wat denk je dat Suárez en Sulejmani doen op het moment dat ze de dingen doen die Huntelaar niet kan (een man passeren, op snelheid gevaarlijk zijn)? Of hoeveel denk je dat Suárez en Sulejmani aan hun voorzet zouden hebben op het moment dat er geen kopsterke spits zou staan?

De spelers dienen elkaar door elkaar qua kwaliteiten aan te vullen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 15, 2008 11:09 am

Bertje schreef:Weet je überhaupt wel wat je bedoelt met een dienende rol? Wat denk je dat Suárez en Sulejmani doen op het moment dat ze de dingen doen die Huntelaar niet kan (een man passeren, op snelheid gevaarlijk zijn)? Of hoeveel denk je dat Suárez en Sulejmani aan hun voorzet zouden hebben op het moment dat er geen kopsterke spits zou staan?

De spelers dienen elkaar door elkaar qua kwaliteiten aan te vullen.
Voor de eigen aktie gaan, en als het niet meer kan dan maar de bal afgeven ?.Ik denk dat je de voorzetten van Suarez bijna op een hand kan tellen.
Laatst gewijzigd door 999 op vr aug 15, 2008 11:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 15, 2008 11:16 am

Sorry hoor, maar dit is dus gewoon pertinent onwaar.

De Graafschap - Ajax, Heerenveen - Ajax (2x), Sparta - Ajax, Ajax - De Graafschap (2x). En dat is slechts uit het blote hoofd. Dat is dus al meer dan op dat ene handje te tellen is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 15, 2008 11:18 am

Ja daaaag.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 15, 2008 11:19 am

Hallo ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr aug 15, 2008 11:50 am

Een egoist die toch het assist klassement wist te winnen. Raar hoor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 15, 2008 12:10 pm

Tja, van gekkigheid weet men tegenwoordig niet meer wat men in het leven zal roepen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr aug 15, 2008 3:09 pm

Bertje schreef:Weet je überhaupt wel wat je bedoelt met een dienende rol? Wat denk je dat Suárez en Sulejmani doen op het moment dat ze de dingen doen die Huntelaar niet kan (een man passeren, op snelheid gevaarlijk zijn)? Of hoeveel denk je dat Suárez en Sulejmani aan hun voorzet zouden hebben op het moment dat er geen kopsterke spits zou staan?

De spelers dienen elkaar door elkaar qua kwaliteiten aan te vullen.
Ben ik het niet mee eens. Je dient iemand als door iets dat je kan uitvoeren zorgt dat die persoon beter functioneert. Maar als Suarez zijn weg naar de goal zoekt, dan doet hij wat hij denkt dat op dat moment het best uitkomt. Hij voetbalt voor zijn eigen faam, om in de smaak te vallen. Hij doelt niet op het ondersteunen van Huntelaar, maar op het exceleren van hemzelf. Dat soort spelers zijn ook waardevol, maar minder waardevol voor Huntelaar. Cvitanich daarentegen doelt wel op de ondersteuning van voetballers als Suarez en Sulejmani bij het opzetten van een gevaarlijke aanval en hij zorgt zelf ook wel dat hij zijn doelpuntjes meepikt. Dat is elkaar versterken, in plaats van individueel wat toevoegen aan het geheel.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr aug 15, 2008 4:16 pm

Maar Suarez geeft dus blijkbaar ook de meeste assisten van de eredivisie. Iets waar Huntelaar natuurlijk van profiteert. Daarnaast trekt hij met zijn acties en dreiging verdedigers met zich mee waardoor Huntelaar weer meer ruimte krijgt en ten slotte scoort hij zelf ook nog eens. Nee, ik weet wel wat ik liever heb. In jouw beeld hangt dus eigenlijk alles af van Huntelaar. Als je als verdediger Huntelaar in je zak hebt, Huntelaar heeft z'n dag niet of zit sowieso in een mindere periode, ben je opeens erg kwetsbaar. De rest is immers op hem afgesteld.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 15, 2008 4:24 pm

Misschien dat iemand een linkje heeft naar dat assist-klassement ?.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr aug 15, 2008 4:25 pm

Stond vorig jaar op de site van de VI.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 15, 2008 4:27 pm

Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 15, 2008 4:32 pm

Goh, ondanks dat ie topscorer bij AJAX is heeft KJH toch ook nog ACHT assists op z'n naam staan.Tja, jammer dat er niet bij staat wat voor assist het was.En ik ga echt niet alle wedstrijden bekijken ..

Wat moet je hier nu mee ?.Wat zegt dit nu over de aktie die er aan vooraf gaat, en wat zegt het over de assist die ie niet gegeven heeft ? .. welke speler het ook is ...
Laatst gewijzigd door 999 op vr aug 15, 2008 4:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr aug 15, 2008 4:32 pm

Huntelaar is een speler waarvan de ploeg afhankelijk is, maar dat zegt niet dat de rest van de spelers niet mogen scoren. Perez zou veel scoren, Luque zal een paar mooie schoten hebben en Siem de Jong zou ook zich nadrukkelijker manifesteren. Ik weet niet wie als rechtsbuiten dan zal fungeren, ik hoop een waardige aankoop. Verder heb je nog Arie, die met zijn trap ook voor genoeg gevaar kan zorgen. Over de productie van dat elftal heb ik dan ook geen zorgen.

Suarez en Sulejmani zijn ook dat soort spelers, die moeten zich profileren als helden. Die 3 zullen dus niet ondersteunend voor elkaar dienen, ookal voegen ze kwalitatief genoeg aan elkaar toe. Het elftal moet goed worden samengesteld en ik denk dat de spelers in mijn samenstellingen het best functioneren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 15, 2008 4:34 pm

Voetske schreef:Goh, ondanks dat ie topscorer bij AJAX is heeft KJH toch ook nog ACHT assists op z'n naam staan.Tja, jammer dat er niet bij staat wat voor assist het was.En ik ga echt niet alle wdstrijden bekijken ..
En de goede voorzetten die niet tot doelpunt werden gepromoveerd staan er ook niet bij.

Ik heb een hele hoop prima voorzetten van Suarez gezien hoor. :yes.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr aug 15, 2008 4:34 pm

Voetske schreef:Goh, ondanks dat ie topscorer bij AJAX is heeft KJH toch ook nog ACHT assists op z'n naam staan.Tja, jammer dat er niet bij staat wat voor assist het was.En ik ga echt niet alle wdstrijden bekijken ..
Allemaal ongelukjes van Suarez. Hij wilde eigenlijk zelf scoren, maar hij raakte de bal telkens verkeerd. Hierdoor kon Huntelaar scoren en kreeg Suarez de assist bijgeschreven.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 15, 2008 4:39 pm

Voetske schreef:Goh, ondanks dat ie topscorer bij AJAX is heeft KJH toch ook nog ACHT assists op z'n naam staan.Tja, jammer dat er niet bij staat wat voor assist het was.En ik ga echt niet alle wedstrijden bekijken ..

Wat moet je hier nu mee ?.Wat zegt dit nu over de aktie die er aan vooraf gaat, en wat zegt het over de assist die ie niet gegeven heeft ? .. welke speler het ook is ...
Het zegt iets over het feit dat de spelers die veel assists geven (zoals Suárez en ook Sulejmani) stelselmatig spelers zo weten te bedienen dat er doelgevaar uit voortkomt.

Wat je in hemelsnaam met deze post wil zeggen is mij geheel onduidelijk. Probeer je nu de assists van Suárez te bagatelliseren? Een assist is minder waard als je de bal opzij schuift om iemand vrij te spelen dan wanneer je een bal vanaf de achterlijn hoog voorgeeft (of een andere variant is meer waard dan weer een andere variant)? En wat hebben de assists die hij niet gegeven ermee te maken? Dertig doelpunten maken in een seizoen is toch ook niet opeens een mindere prestatie omdat je bepaalde kansen hebt gemist? Dertig doelpunten blijven hoe dan ook dertig doelpunten, een hoog aantal.

En wat hebben de assists van Huntelaar met deze discussie te maken? Echt waar, ik kan hier niets van maken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr aug 15, 2008 5:00 pm

Wat staat die Perez trouwens ook hoog in het klassement, raar dat Marco hem niet kan gebruiken. Dat zou Huntelaar wel veel verder helpen.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » vr aug 15, 2008 5:01 pm

Ik vind het vooral raar dat zo'n dienende speler onder 'showspelers' als Suarez en Sulejmani staat.

Gesloten