Klaas Jan Huntelaar (2)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 04, 2008 10:27 pm

joey schreef:Natuurlijk is dat verhaal onzin. KJH is afgelopen zomer al op de markt gebracht. Alleen was de prijs toen veel te hoog.
Huh? Maar ze hadden toch dat bod van ManCity afgeslagen? Nu snap ik het niet meer hoor.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 04, 2008 10:29 pm

KJH wilde niet naar Manchester City, Raymon. Daarmee ben je uitgepraat.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do dec 04, 2008 10:50 pm

Ga nou maar niet teveel aandacht schenken aan de woorden van Calderon, die man is een ongeleid projectiel en roept de gekste dingen...een herverkiezing lijkt vooralsnog ver weg (zo enthousiast is de aankoop van KJH nou ook weer niet ontvangen.)

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr dec 05, 2008 8:09 am

Raymon schreef:Huh? Maar ze hadden toch dat bod van ManCity afgeslagen?
Ik lees alleen dat dat 'bod' verre van officieel was en via een of andere onbekende tussenpersoon kwam, daar viel weinig aan af te slaan.
Real Ajax schreef:Ga nou maar niet teveel aandacht schenken aan de woorden van Calderon, die man is een ongeleid projectiel en roept de gekste dingen...een herverkiezing lijkt vooralsnog ver weg (zo enthousiast is de aankoop van KJH nou ook weer niet ontvangen.)
Lijkt me ook ja !

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr dec 05, 2008 11:23 am

Calderon moet blijven! :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr dec 05, 2008 11:34 am

Net thuis, mijn broertje heeft me van de week gesms't dat Huntelaar naar Real vertrekt. Toch wel een rare gevoel hoor. Maar ik denk dat AJAX met dat som toch veel goeds kan doen, zoals eindelijk eens een fatsoenlijke verdediger kopen evenals een Van Wolfswinkel ofzo. Verder hebben we natuurlijk Castillion en Bodul die eraan zitten te komen, en mag Cvitanich het nu proberen.


Maar ik zit hier toch met een beetje een rare gevoel hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » vr dec 05, 2008 11:43 am

Kan me er niet zo druk om maken, misschien begint het gelatenheid te worden na al die transfers van de afgelopen jaren.
Maar zo bepalend voor het spel van Ajax is Huntelaar niet en dit jaar liep het scoren ook niet meer 1 op 1...
Gezien de transfersom en de situatie eind dit seizoen kan ik er goed mee leven. Sneijder was veel pijnlijker, zonder uitzicht op goede vervangers en net voorafgaand aan het seizoen! De ergste blijft zonder twijfel Zlatan, en dat behoeft verder geen uitleg neem ik aan.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr dec 05, 2008 12:43 pm

ach zlatan zlatan...

hij begon toen net een paar maanden aardig te ballen, maar hij was absoluut niet de topspeler die hij nu is. Dat is het enige jammere aan de situatie, dat we hem nooit hebben kunnen bewonderen toen ie echt goed was.

Ik vind bijvoorbeeld de transfer van sneijder een grotere aderlating. Dat was gewoon onze beste speler!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 05, 2008 12:43 pm

Zlatan was toen hij vertrok ook al een tijd onze beste speler, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 05, 2008 12:48 pm

Zlatan presteerde zeker niet constant. In kleinere wedstrijden liet hij het vaak afweten. En hij scoorde erg weinig.

Ik denk dat Zlatan de kick van de grote wedstrijden nodig heeft. Dan is hij op zijn best. (Dit gold overigens ook voor Marco van Basten. Maar die verstond de kunst om er tegen PEC Zwolle zeventig minuten opzichtig met de pet naar te gooien en dan even de wedstrijd te beslissen. Zover was Zlatan nog niet.)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr dec 05, 2008 3:05 pm

Ajax Dossier: Geweldig wat Arveladze deed

Ajax is een club met een rijke historie. Het Parool zoekt naar verhalen in de kantlijn, zoals het afscheid van markante Ajacieden.

Klaas-Jan Huntelaar lijkt zijn laatste wedstrijd voor Ajax te hebben gespeeld. ''Als dat zo is, breekt mijn hart,'' zegt teammanager David Endt, die veelvuldig getuige was van afscheid nemende Ajacieden.

''Huntelaar is een speler met een enorme impact op het publiek. Een geweldige ambassadeur van Ajax. Altijd bereid om handtekeningen te zetten. Ook als de meute mensen oneindig leek. Een juweel voor de club. Het zou doodzonde zijn als hij nooit meer het shirt van Ajax draagt. Al is het maar voor even.''

Het lijkt er echter op dat Real Madrid heeft bedongen dat Huntelaar, herstellende van een enkelblessure, uit voorzorg niet meer in actie komt voor Ajax, voordat hij op 2 januari officieel Galactica is. Zijn laatste wapenfeit in Amsterdamse dienst is dan het doelpunt tegen Sparta, op 9 november, de dag dat hij ook met een van pijn vertrokken gezicht het veld af strompelde.

Ook Huntelaar zal zich een mooier laatste optreden voor Ajax hebben voorgesteld. Net als Edwin van der Sar in 1999, die zijn vertrek naar Juventus, dat op een haar na gevild was, moest verzwijgen omdat Ajax beursgenoteerd is.

Endt: ''Van der Sar wist van alles. De buitenwereld nog niks. Toen hij het veld afstapte, las ik de pijn in zijn ogen: dit had hij zich anders voorgesteld.'' Inderdaad: geen zangkoren, geen bloemen, geen vuurwerk. ''Dat was wel een beetje treurig,'' vindt Endt nog steeds.

Hoe anders ging dat bij Stefan Pettersson. Zijn afscheid in 1994 werd een ontroerend moment. Stadion De Meer was ondergedompeld in een zee van rook en rood licht, afkomstig van de talloze fakkels die op de tribunes waren ontstoken. ''Het was de eerste keer dat een afscheid op die schaal gebeurde,'' aldus Endt. ''Al vergaloppeerde voorzitter Michael van Praag zich toen wel een beetje. Hij gunde Pettersson de eretitel Mister Ajax. Iedereen weet natuurlijk dat alleen Sjaak Swart die naam toebehoort.''

Jari Litmanen is onomstotelijk een icoon van de club. Hem werd een wel heel bijzonder afscheid gegund. Niet alleen door het bestuur of het publiek, maar juist ook door één van zijn medespelers. In zijn laatste wedstrijd voor Ajax, met het aanstaande vertrek naar Barcelona in het achterhoofd, zag de Finse middenvelder hoe zijn ploeggenoot Shota Arveladze alleen op een leeg doel af ging, maar op het laatste moment abrupt halt hield. Endt: ''Dat was een schitterend moment. Arveladze wachtte op Litmanen, zodat die kon scoren. Dat is een geweldige gedachtegang.''

Endt hoopt vurig dat Huntelaar nog één keer het shirt van Ajax aantrekt, en misschien nog een doelpunt meepikt. De spits heeft er ervaring mee. In zijn laatste wedstrijd voor SC Heerenveen, zijn vorige club, scoorde Huntelaar twee keer. Tegen Ajax nog wel.
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » vr dec 05, 2008 5:13 pm

Shota ja, idd geweldig wat hij deed!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za dec 06, 2008 11:21 am

Het onderschatte verdriet van het vertrek van Huntelaar
Hugo Borst

Of El Cazador zal slagen bij Real Madrid? Tja. Gezakt voor zijn eindexamens bij PSV en De Graafschap, maar met twee vingers in de neus geslaagd op de voetbalschool van AGOVV, alsmede cum laude afgestudeerd op de academie Heerenveen én de universiteit Ajax.

Die uitersten duiden op grilligheid maar ook op wilskracht. Huntelaar lijkt veel op de man die hij moet opvolgen (of is het vervangen? Nee, Ruud komt terug). Van Nistelrooy is ook geen sieraad. Met hem deelt 'Klaas' een chronisch gebrek aan elegantie en esthetiek. Op de schaal van Van Basten scoren ze in dat opzicht laag. Zwoegers zijn het, klûners. Als Huntelaar eens slecht speelt noemen ze hem meteen spottend Stuntelaar. Maar waarom moet de spits Van Basten de maat zijn? Een spits beoordeel je op zijn goals. De wijze waarop deze gemaakt worden is een bijkomstigheid.

Huntelaar zal wel slagen. Als hij goed let op de steekpass van Van der Vaart of Guti dan komt het goed. Real speelt lekker aanvallend, het elftal creëert kansen bij de vleet en 'Klaas' scoort altijd en overal. Maar ik wil het accent in dit stukje leggen op het onderschatte verdriet dat wordt aangericht met zijn abrupte vertrek.

Bij Ajax zijn ze zó opgelucht. Want Huntelaar wilde zijn contract dat nog maar anderhalf jaar doorliep niet verlengen. Bijna dertig miljoen beuren, is het niet geweldig? Raad van bestuur, directie, aandeelhouders, zelfs de trainer – iedereen heeft het maar over de winst. We wisten al dat voetbal geen spel is maar een industrie. Maar het verlies, uitgedrukt in doelpunten en vooral emotie, wordt zelden benoemd.

Op internet wordt flink gerouwd. Mij bereiken ook mails van supporters. R. Rook schrijft dat hij Huntelaar zijn transfer best gunt maar 'je kunt het naïef noemen, ik dacht echt dat hij, nota bene met de aanvoerdersband om, het seizoen zou afmaken en Ajax kampioen wilde maken.'

En wat te denken van Maan, de dochter van mijn collega Marcel Goedhart. Over haar schrijft hij: 'Zelden mijn dochter zo hard horen huilen. Ze staat nu boven onder de douche. Te schreeuwen, te schelden, te schoppen, te krijsen. Hadden we vanavond net zo lekker getraind, komt Philip Freriks ineens met breaking news: The Hunter naar Real Madrid. Verdomme.'

Vader Goedhart zelf (hij heeft een schattig boekje geschreven, getiteld: 'Mijn dochter zit op voetbal') overziet natuurlijk dat de geschiedenis zich altijd herhaalt. Hij denkt terug aan Johan Cruijff die Ajax in 1973 de rug toekeerde. Als kleine jongen vond hij JC een 'vuile verrader', maar hij had wel zeven jaar van hem kunnen genieten. Zijn dochter Maan maakte Huntelaar slechts drie jaar mee. Een titel werd niet gewonnen, mede omdat Ajax Sneijder plots verkocht aan Real.

Hoeveel is een plaats in de Champions League waard? Zeker vijftien miljoen. Had Ajax Huntelaar dan niet beter in mei voor tien miljoen minder van de hand kunnen doen, na het behaalde kampioenschap? Ach, laat ook maar. Nu doe ik zelf ook al mee aan het grote rekenen. Waar het om gaat is dat die hartstikke goeie Nederlandse spits Huntelaar met zijn heerlijk eigenwijze hoofd en afgemeten zinnetjes, de voetballer die godzijdank nooit op roze voetbalschoenen zal lopen, die in de spelersbus vogels spot en trouw Hard gras leest, dat die voorgoed verdwenen is.

Zelf heb ik buikpijn van mijn jonge favorietje Kevin Strootman, de 18-jarige middenvelder bij Sparta. Zondag jl. uitblinker tegen koploper NAC. Deze rasvoetballer - mijn hemelende vadertjelief zag hem gelukkig nog in de A1 voetballen - heeft amper een langdurig contract getekend bij mijn club of AZ wil hem kopen.

Je hebt je net gehecht aan de voetballer van je dromen of het gaat mis. Als Real 'm niet koopt, doet Ajax het of anders FC Groningen. Je moet je behelpen met de mindere goden en alleen van de kneuzen weet je zeker dat ze niet naar Real, Ajax of FC Groningen gaan. Als je last hebt van verlatingangst kun je beter geen clubsupporter zijn. Ik wens Maan (en alle anderen) sterkte met het verlies van haar 'Klaas'.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 06, 2008 1:40 pm

Duke schreef:Bij Ajax zijn ze zó opgelucht. Want Huntelaar wilde zijn contract dat nog maar anderhalf jaar doorliep niet verlengen. Bijna dertig miljoen beuren, is het niet geweldig? Raad van bestuur, directie, aandeelhouders, zelfs de trainer – iedereen heeft het maar over de winst. We wisten al dat voetbal geen spel is maar een industrie. Maar het verlies, uitgedrukt in doelpunten en vooral emotie, wordt zelden benoemd.
Zo is dat. We zijn murw gebeukt inmiddels. En dus troosten we ons met de gedachte dat we een hoop geld binnen hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 06, 2008 1:45 pm

Het verlies in prijzen wordt ook niet benoemd, want dat valt niet te benoemen.

Ik kan me niet voorstellen dat er echt iemand wakker ligt van het vertrek van KJH.


Ik troost me niet met die zak geld. Ik troost me met de gedachte dat ik de opvolger van KJH vanaf zondag aan het werk te zien krijg. Dat geld kan me gestolen worden, bij wijze van spreken, maar ik besef dat sommigen het financiele plaatje erg interessant vinden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 06, 2008 1:53 pm

Als ik de fora rondga, dan zie ik dat de Ajax-supporters kicken op die twintig miljoen (of het bedrag te laag vinden), dat supporters van andere clubs stikjaloers zijn op die twintig miljoen (of het bedrag te laag of te hoog vinden), kortom, het verbaast me hoe belangrijk het financiële aspect wordt gevonden. Soms lijkt het alsof voetbal vooral nog om spelershandel draait en alsof competities worden gehouden om clubs in de gelegenheid te stellen om hun spelers in de etalage te zetten.

Vreemd eigenlijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 06, 2008 1:54 pm

Naar mijn bescheiden mening doe jij daar ook aan mee.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 06, 2008 1:57 pm

O ja, dat is zeker zo. Maar het blijft raar als erover nadenkt.

Het wordt ook steeds erger. 1 september gaat de markt dicht en nu begint het gedoe al weer. Weinig tijd om te voetballen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 06, 2008 2:01 pm

Sportief is het vooralsnog goed geregeld. De opvolger is namelijk al binnen, al moet hij het wel gaan waarmaken, natuurlijk. Dus omdat daar op dit moment weinig op aan te merken valt, gaan we zeuren over de hoogte van de transfersom, over de rol van Jantje of Pietje bij de totstandkoming van de transfer, over de uitspraken die de voorzitter of de trainer doen, et cetera.

Het zijn achterhoedegevechten. Ik vind de wedstrijd tegen Volendam interessanter.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 06, 2008 2:04 pm

Ik niet, dat is een makkie.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 06, 2008 2:05 pm

Het is voetbal. Daar gaat het toch om?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 06, 2008 2:08 pm

Bertje schreef:Het is voetbal. Daar gaat het toch om?
Dat vraag ik me soms wel eens af. :blush.gif:

Brian Laudrup zei ooit, dat als hij opnieuw twintig was, dat hij dan uitsluitend eenjarige contracten zou tekenen en telkens van club zou wisselen, want dat was financieel en sportief interessanter voor een speler. Dat klonk cru, maar het gaat langzamerhand die kant uit.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 06, 2008 2:10 pm

Bertje schreef:Het is voetbal. Daar gaat het toch om?
Zo is het, Bertje.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 06, 2008 2:14 pm

joey schreef:Dat vraag ik me soms wel eens af. :blush.gif:
Hoef je je niet af te vragen. Je geeft hierboven zelf aan dat het wat jou betreft niet om het voetbal gaat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 06, 2008 2:18 pm

Steeds minder, denk ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten