Klaas Jan Huntelaar (2)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 29, 2008 7:24 pm

Neefkens schreef:Hij is nog even in de supportershome blijven hangen:

http://nl.youtube.com/watch?v=1GC6tvo2sFo&eurl

Mooie gosert. :ajaxsmiley.gif:
Geweldig :ajaxsmiley.gif: Hoezo, geen Ajacied! :ajaxscarf.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 8:09 pm

Dan had hij moeten zeggen dat Ajax de mooiste club van de wereld is.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 29, 2008 8:15 pm

Vedette-10- schreef:Dan had hij moeten zeggen dat Ajax de mooiste club van de wereld is.
Hij moet Real nog ff te vriend houden! :ajaxsmiley.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 8:19 pm

Hij had gewoon eerst iets moeten bereiken voor Ajax, daarna pas naar Real Madrid. KlaasJan het ga je goed, ik hoop dat je meer van waarde kan zijn als je terugkeert!

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » ma dec 29, 2008 9:27 pm

Vedette-10- schreef:Hij had gewoon eerst iets moeten bereiken voor Ajax, daarna pas naar Real Madrid. KlaasJan het ga je goed, ik hoop dat je meer van waarde kan zijn als je terugkeert!
Zucht, wat ben je toch een dom mannetje.
Beetje respect mag wel.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » ma dec 29, 2008 10:47 pm

Goed stuk! :onfire.gif:

Ik blijf het jammer vinden dat ik het trio Sulejmani, Huntelaar, Suarez nooit meer samen zie spelen .. :blush.gif:
Klaas-Jan en zijn dode paard
Uitgegeven: 29 december 2008 10:13
Vroegtijdig afscheid nemen van de beste spelers uit de selectie hoort bij het supportersbestaan. Sommige clubs zijn nu eenmaal rijker en groter dan de jouwe. Daar kun je je ontzettend over opwinden (in Groningen zitten ze bijvoorbeeld nog een beetje vast in die fase), maar je doet er beter aan om er maar gewoon aan te wennen.

Bij ons in Amsterdam gaat zo’n spelersafscheid ongeveer als volgt in zijn werk. Na de wedstrijd komt de vertrekkende speler het veld op in vrijetijdskleding. Iemand van de club neemt de microfoon ter hand om te zeggen dat de speler niet alleen een geweldige voetballer is maar ook een geweldig mens, dat hij de harten van de supporters gestolen heeft en prachtige hoogtepunten heeft beleefd, dat we hem zijn transfer van harte gunnen en dat de deur altijd voor hem open zal blijven staan. Want: eens Ajacied, altijd Ajacied!

Standaard afscheid
Vervolgens krijgt de speler een roodwitte bos bloemen, een Ajax-borstbeeld en van de supportersverenigingen een ingelijste fotocollage en een blauwe AFCA-suppporterstrui. De supporters applaudisseren en scanderen de naam van de speler, om elkaar dan (‘ssssst’) tot stilte te manen en te luisteren naar wat hij te zeggen heeft.

Dat komt meestal neer op: bedankt, ik ben er trots op dat ik voor Ajax gespeeld heb, Ajax is de beste club van Nederland en wie weet zien we elkaar ooit nog eens terug. Daarna: ereronde, vuurwerk en You’ll Never Walk Alone. Zo gaat dat al jaren en zo ging het gisteren dus ook met Klaas-Jan Huntelaar.

Het verschil zit ‘m in de details. In de jaren na 1995 was je al gauw tien minuten verder voordat de stadionspeaker de prijzen had opgedreund die de vertrekkende speler met Ajax won (drie landstitels, drie KNVB-bekers, drie Nederlandse Supercups, de Champions League, de Europese Supercup, de Wereldbeker, etc. etc.). De transfersom die Ajax voor de betreffende speler ontving, was doorgaans minder glorieus. Een habbekrats, meestal.

Hoogtepunt
Tegenwoordig is het meestal andersom: vette transfersom, maar een persoonlijke Ajax-erelijst waar de stadionspeaker vrij snel meer klaar is.

Het is veelzeggend dat Klaas-Jan Huntelaar de twee Champions League-duels tegen Inter als het hoogtepunt van zijn Ajax-tijd noemt: dat waren de enige twee wedstrijden die hij met Ajax speelde in de knock-outfase van de Champions League. In de eerste gaf Ajax een 2-0 voorsprong weg (het werd 2-2); de tweede werd vrij kansloos verloren met 1-0. En dat is dan je Ajax-hoogtepunt.

Het moge duidelijk zijn dat je als club geen begroting van 65 miljoen euro hebt om spitsen van 9 miljoen te kopen die na drie seizoenen kunnen kiezen uit de volgende vijf persoonlijke hoogtepunten: twee keer de Johan Fruitschaal, twee keer de Vergulde Dennenappel en één Champions League-uitschakeling.

Bedrogen
Dat brengt me bij Peter R. de Vries. Vorige week citeerde je hem. “Ik vind”, zo zei Peter in een interview in Nieuwe Revu, “dat de achterban een aantal jaren enigszins bedrogen en voorgelogen is door Ajax.”

Ik heb er even over nagedacht en geconcludeerd dat ik het niet met hem eens ben. Door te stellen dat Ajax de laatste jaren heeft bedrogen en gelogen, suggereert De Vries namelijk dat Ajax al die tijd handelde uit een soort doortrapte slimheid. Ik denk dat hij de club daarmee schromelijk overschat.

Ajax heeft al die jaren oprecht gestreefd naar succes, maar simpelweg gefaald door een totaal gebrek aan competente figuren in de organisatie. Klaas-Jan Huntelaar maakte 105 goals in drie seizoenen, maar het waren druppels op de gloeiende plaat van Ajax’ wanbeleid.

Scoren tegen bierkaai
Als er geen beginneling (Blind) of domme proleet (Ten Cate) voor de groep stond, dan was het wel een man van wie je na één zin al weet dat hij geen topper is (Koster).

Klaas-Jan scoorde, overal en altijd, maar achterin vlogen er 45 tegengoals in één seizoen in, met de vriendelijke groeten van ‘chef inkoop’ Martin van Geel. Ondertussen liep John Jaakke zich te bemoeien met alles waar een voorzitter niets mee te maken heeft en was directeur Maarten Fontein bezig de grote Ajax-invasie van China voor te bereiden.

Toen gisteren het vuurwerk knalde, de supporters zongen en de verkochte speler even iets moest wegslikken, wist ik zeker dat we heel even precies hetzelfde dachten, Klaas-Jan en ik: “Drie jaar lang scoren tegen de bierkaai. Drie jaar lang sjorren aan een dood paard. Godverdomme.”

2009 dan maar.
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 30, 2008 11:46 am

De UEFA heeft geen uitzondering gemaakt voor Real Madrid en dus moet de club kiezen tussen Huntelaar en Diarra. Gelukkig maar. Waar haalt Real de arrogantie vandaan om te denken dat Platini wel even een uitzondering zal maken? Gadverdamme.

Overigens gaf Derksen gisteravond aan dat Ajax niet is in gegaan op de aangeboden diensten van Lemic rond de deal van Huntelaar.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 30, 2008 11:54 am

Vond ik een opmerkelijk nieuwsfeitje, hoor. Lemic maakt een dreigement en vervolgens ging Ajax er niet op in en verkocht men Huntelaar op eigen houtje voor 9 miljoen meer. Ik zie de logica er niet van in, maar ok.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 30, 2008 11:58 am

En nu is het tijd voor het Archief!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 12:01 pm

Enganche schreef:De UEFA heeft geen uitzondering gemaakt voor Real Madrid en dus moet de club kiezen tussen Huntelaar en Diarra. Gelukkig maar. Waar haalt Real de arrogantie vandaan om te denken dat Platini wel even een uitzondering zal maken? Gadverdamme.

Overigens gaf Derksen gisteravond aan dat Ajax niet is in gegaan op de aangeboden diensten van Lemic rond de deal van Huntelaar.
ah lekker, oud nieuws.

vergeet je de bronvermelding niet?

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 12:04 pm

Peter schreef:Vond ik een opmerkelijk nieuwsfeitje, hoor. Lemic maakt een dreigement en vervolgens ging Ajax er niet op in en verkocht men Huntelaar op eigen houtje voor 9 miljoen meer. Ik zie de logica er niet van in, maar ok.
ik geloof er geen ene moer van. 't past te goed in derksens campagne "je bent een rund als je met lemic stunt."

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 12:06 pm

Zlatan Son of God schreef:En nu is het tijd voor het Archief!
is de transferwindow al open? Nee?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 30, 2008 12:48 pm

Ramona schreef:Na zijn afscheid...
:rules.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 12:52 pm

en dat is dus nog een paar daagjes hier weg

Lionel
Berichten: 47453
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di dec 30, 2008 1:43 pm

Donkey Shot schreef:
Zlatan Son of God schreef:En nu is het tijd voor het Archief!
is de transferwindow al open? Nee?
Speelt hij nog voor Ajax? Nee? Archief!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di dec 30, 2008 3:59 pm

Ok...

Hunter season closed... :sad.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jan 03, 2009 4:13 pm

Klaas-Jan Huntelaar (foto) wilde eigenlijk jaren geleden de overstap van Heerenveen naar Feyenoord maken. Door 'een gebrek aan financiële slagkracht' koos Huntelaar echter op het laatste moment voor Ajax, zo benadrukt voormalig Feyenoord-directeur Chris Woerts. ''Er gingen een heleboel spelers uit, maar we zouden er één kopen. De keus was gevallen op Huntelaar. Hij had al met alle grote clubs gesproken, maar ging ook met Feyenoord om de tafel. Na een tijdje liet hij weten dat de keuze op Feyenoord was gevallen, het verhaal van Wotte had hem aangesproken.'' (Voetbal International)

VZ

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jan 03, 2009 5:23 pm

Aldus Woerts....

Gesloten