Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr aug 30, 2013 9:29 am

Demosthenes schreef: Mijn conclusie kan dan zijn dat het TH heeft gefaald in haar doelstellingen, maar wind je maar niet op, die conclusie trek ik niet, want het TH kan daar niets aan doen, de wereld rond Ajax verandert.
Voetbal is geen continu proces. Bayern München werd 4e in de BuLi een paar seizoenen terug en won vorig seizoen alles wat er te winnen viel. Dus ik kijk v.w.b. Ajax liever naar de algemene trend. En kan niet anders dan concluderen dat die trend sinds entree FdB en TH deugt.
I(Op mijn vraag hoe een paar trainers ruim 200 jeugdspelers individuele trainingen geven is nooit een antwoord gekomen,
Omdat het een onzinnige vraag is. Je stuurt alle 200 werknemers van een bedrijf niet op een intensieve cursus. Je pikt diegenen eruit in wie je het grootste perspectief herkent.
Doet FdB het goed? Ja en nee (als om een gewogen oordeel wordt gevraagd, is het zelden alleen ja of nee) Qua resultaat wel, maar zie daarvoor mijn opmerkingen over het niveau in Nederland. Het gaat om een competitie, daar spelen 34 ploegen in, worden er 33 minder en Ajax niet, dan lijkt Ajax steeds beter te worden, werd wel eens scorebordjournalistiek genoemd.
Het niveau was tussen 1996 en 2011 evenmin overweldigend hoog. Niettemin slaagde Ajax er in die periode in om slechts 3 keer de beste te zijn. Kijk ik dus weer naar de algemene trend. Ik vond Ajax vorig seizoen voetballend trouwens ook beter dan in 10/11 en 11/12.
FdB is er niet geslaagd Ajax attractief te laten voetballen.
Dat is een kwestie van definitie. Persoonsgebonden.
want hij verplaatst de bal nooit risicovol (naar voren)
Galasek (oogappel van iemand uit dat andere 'kamp') deed niet anders... Wanneer de poppetjes niet goed staan, wordt dynamisch voetbal moeilijk. Zien we tot dusver dit seizoen bij Ajax-1.
Laatst gewijzigd door wimpey op vr aug 30, 2013 11:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door bryan » vr aug 30, 2013 10:26 am

Galasek heeft duizenden ballen van de tegenstander onderschept, zonder dat ie een tackle of sliding voor nodig had. Zonder dat het eigenlijk iemand opviel. Omdat ie gewoon daar tussen stond, wist waar hij moet staan. Buitengewone speler, maar ook onopvallend. Maar onopvallend is niet slecht. Onopvallend betekend ook dat ie weinig in de problemen kwam. Want ieder verdedigend ingestelde speler weet wel dat je alleen een sliding maakt als je desperate bent. Je kan hele wedstrijden van Maldini kijken en die man maakte geen sliding.

Dat Galasek verder geen Xavi blijkt te zijn qua de bal naar voren spelen, heb ik wel vrede mee.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Cruijff » vr aug 30, 2013 10:28 am

Tommie Breed / Galásek maakte verder ook nog heel wat mooie doelpunten. Je zou al die afstandsschoten van hem eens in een compilatie achter elkaar moeten zetten. Daar zou Christian Eriksen nog heel wat van kunnen leren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Arthur » vr aug 30, 2013 10:34 am

Ja, laten we nu ook nog de oeverloze discussies van 10 jaar geleden gaan oprakelen. Daar hebben we er hier nog niet genoeg van :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Cruijff » vr aug 30, 2013 10:38 am

Daarom probeer ik weer terug naar Eriksen te keren. Chris heeft beduidend minder ballen van grote afstand in de touwen geknald dan Tommie. Echt heel erg veel minder.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Arthur » vr aug 30, 2013 10:41 am

Zoveel kan ik me er anders niet herinneren, maar los daarvan: Eriksen stond er niet in om van afstand te schieten.
Hij had, los van de manier waarop, wel meer mogen scoren, maar daar was hij dit seizoen net mee begonnen. Helaas hebben we daar nu niks meer aan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Cruijff » vr aug 30, 2013 10:44 am

Hij stond daar niet voor? Hij probeerde het, met name de laatste twee seizoenen, wel enorm vaak. Meestal zonder rendement, hij loste echt een hoop Demy-de-Zeeuw-schoten.

Vaak op momenten dat hij een steekpass kon geven ging hij zelf van afstand schieten. Wat zijn vrije trappen betreft, in al zijn Eredivisie wedstrijden hebben er twee doel getroffen. In januari 2013 eentje tegen Feyenoord (fout Erwin Mulder) en in augustus 2013 één uit tegen AZ. Jammer dat hij nu vertrekt, want juist die vrije trappen leken sinds de afgelopen zomerpauze een heel stuk beter te zijn geworden.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Demosthenes » vr aug 30, 2013 12:15 pm

Voetbal is geen continu proces. Bayern München werd 4e in de BuLi een paar seizoenen terug en won vorig seizoen alles wat er te winnen viel. Dus ik kijk v.w.b. Ajax liever naar de algemene trend. En kan niet anders dan concluderen dat die trend sinds entree FdB en TH deugt.
Dat van Bayern was zeker voordat LvG daar trainer werd :ajaxsmiley.gif:

De trend is volgens jou voor Ajax 1: eerste-eerste-eerste? Dat is continuïteit, Ajax wordt weer eerste? Gebeurt dat niet, dan is er, volgens jou, sprake van achteruitgang, ongeacht het spel en ongeacht de kracht van de tegenstanders?
Omdat het een onzinnige vraag is. Je stuurt alle 200 werknemers van een bedrijf niet op een intensieve cursus. Je pikt diegenen eruit in wie je het grootste perspectief herkent.
Bij Ajax worden nu toch alleen jeugdspelers gehaald met perspectief? Hoe zie jij je dat voor je bij de F1: de trainer loopt langs en wijst de spelers aan met perspectief? Is het niet zo dat alle spelers wel ergens beter in kunnen worden door individuele trainingen? Het enige dat ik ooit gelezen heb over de praktijk ervan is dat Bergkamp voor een groep jonge spelers staat en dat iedereen de "dubbele schaar" moet oefenen. Ik heb dat niet als eerste geschreven, heb het niet gezien, maar hoop wel dat zoiets niet als een individuele training wordt gezien. Wat mij betreft investeert Ajax juist in (jeugd)trainers die spelers beter kunnen maken, meer dan de drie(?) individuele trainers die er nu zijn, maak er maar tien (is geen wet, zo maar gekozen) van. wat de 200 werknemers betreft: Waar ik werk zijn er beduidend meer werknemers, maar laat iedereen toch ieder jaar verplicht cursussen volgen, alleen niet allemaal dezelfde.
Het niveau was tussen 1996 en 2011 evenmin overweldigend hoog. Niettemin slaagde Ajax er in die periode in om slechts 3 keer de beste te zijn. Kijk ik dus weer naar de algemene trend. Ik vond Ajax vorig seizoen voetballend trouwens ook beter dan in 10/11 en 11/12.
Je bedoelt de tijd dat Feyenoord de EL won, AZ in 2004 op een haar na de finale bereikte, dat Ajax het verdiende, uit tegen Milan (twee of drie keer een van richting veranderde bal) de halve finale of kwartfinale van de CL te bereiken en ik denk dat ik wel een goed resultaat vergeet, terwijl nu Vitesse, Feyenoord en Utrecht zich niet eens plaatsen.
Galasek (oogappel van iemand uit dat andere 'kamp') deed niet anders... Wanneer de poppetjes niet goed staan, wordt dynamisch voetbal moeilijk. Zien we tot dusver dit seizoen bij Ajax-1.
De poppetje staan niet, maar de selectie is niet veranderd (t/m de laatste wedstrijd), de trainingsstaf is zelfs uitgebreid, m.a.w. aan wie ligt het?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr aug 30, 2013 12:44 pm

Demosthenes schreef: De trend is volgens jou voor Ajax 1
De trend is dat Ajax in 3 jaar evenveel heeft gepresteerd als in 13 jaar daarvoor. Blijkbaar is er bij Ajax het e.e.a. in positieve zin veranderd.
Bij Ajax worden nu toch alleen jeugdspelers gehaald met perspectief?
Het lijkt me weinig zinvol om uren individueel in Kuipers of Nieuwpoort te steken. Die halen het immers niet. Dus vis je diegenen eruit die Ajax-1 mogelijk wel halen, om ze te helpen die stap gemakkelijker te zetten.
Je bedoelt de tijd dat Feyenoord de EL won, AZ in 2004 op een haar na de finale bereikte, dat Ajax het verdiende, uit tegen Milan (twee of drie keer een van richting veranderde bal) de halve finale of kwartfinale van de CL te bereiken
In periode 2006-2010 heeft NL op europees vlak niets meer klaargespeeld. Net als nu. Verschil is dat Ajax in die periode 0 keer de titel won en nu 3 keer aaneen. Dus, ik herhaal, iéts doet Ajax nu dan toch beter dan in die periode.
De poppetje staan niet, maar de selectie is niet veranderd (t/m de laatste wedstrijd), de trainingsstaf is zelfs uitgebreid, m.a.w. aan wie ligt het?
Aan staf + selectie natuurlijk.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door bryan » vr aug 30, 2013 2:11 pm

Ander Herrera naar Man Utd voor zo'n 30 miljoen.

Hmmm.... Zoveel beter dan Eriksen?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr aug 30, 2013 2:11 pm

bryan schreef:Ander Herrera naar Man Utd voor zo'n 30 miljoen.
Hoe lang liep z'n contract nog?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Arthur » vr aug 30, 2013 2:12 pm

bryan schreef:Ander Herrera naar Man Utd voor zo'n 30 miljoen.

Hmmm.... Zoveel beter dan Eriksen?
Ja, exact twee en een half keer zo goed, zo te zien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door peter » vr aug 30, 2013 2:13 pm

wimpey schreef:
bryan schreef:Ander Herrera naar Man Utd voor zo'n 30 miljoen.
Hoe lang liep z'n contract nog?
2016

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr aug 30, 2013 2:16 pm

Peter schreef: 2016
Goh, verrassend dat dat contract beduidend langer liep dan dat van Eriksen en dat dat in de prijs tot uitdrukking komt. :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Lionel » vr aug 30, 2013 2:51 pm

Voor Eriksen hadden we ook geen 30 gekregen. Spaanse competitie en Nederlandse competitie.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Demosthenes » vr aug 30, 2013 2:59 pm

Vreemde wendingen: als Eriksen net zo goed is als die Herrera (even buiten type speler enz.) waarom dan 18 miljoen meer uitgeven?
Het lijkt me weinig zinvol om uren individueel in Kuipers of Nieuwpoort te steken. Die halen het immers niet. Dus vis je diegenen eruit die Ajax-1 mogelijk wel halen, om ze te helpen die stap gemakkelijker te zetten.
Kuipers en Nieuwpoort zijn volgens het TH spelers met perspectief, al zullen die in mijn ogen misschien de Jupiler League niet halen, het TH geeft ze een contract! Ik zal ze niet zo vaak hebben zien spelen als een lid van het TH, maar vaak genoeg om in te zien dat zij Ajax niet gaan redden (en dan hoop ik, tegen beter weten in, dat ze beter worden dan FdB en Reiziger)
In periode 2006-2010 heeft NL op europees vlak niets meer klaargespeeld.
Lastige discussie, jij noemt de jaartallen 1996-2011, blijkt er van je bewering niets te kloppen, ga je gewoon verder met andere jaartallen.

De vraag: als Ajax dit seizoen tweede wordt, is er dan sprake van achteruitgang?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr aug 30, 2013 4:33 pm

Ik toon enkel aan dat NL Clubs er al jaren niets van bakken in Europa. I.t.t. wat jij beweert. En dat Ajax ook in die jaren niet de beste van NL was. En nu al 3 keer op rij wel.

Maar goed, onze standpunten liggen uiteen. Ik vind dat er bij Ajax wel degelijk sprake is van verbetering sinds FdB / TH. Jij lijkt dat anders te zien. So be it.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door bryan » vr aug 30, 2013 4:37 pm

Rishi schreef:Voor Eriksen hadden we ook geen 30 gekregen. Spaanse competitie en Nederlandse competitie.
Buiten Real en Barca is die competitie behoorlijk verzwakt geworden. De dagen dat Deportivo, Sociedad, Atletico of Valencia meedoen om de kampioenschap zijn definitief voorbij. Mickey Mouse league.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door peter » vr aug 30, 2013 4:45 pm

Eens, maar dat komt omdat Real en Barca van pure topklasse zijn. Als je Sociedad, Atletico, Valencia in Nederland zet, dan worden ze 1,2,3. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door bryan » vr aug 30, 2013 4:46 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: 2016
Goh, verrassend dat dat contract beduidend langer liep dan dat van Eriksen en dat dat in de prijs tot uitdrukking komt. :hypocrite.gif:
Fernando Llorente ging naar Juve voor 15 miljoen terwijl die slechts twee maanden nog op zijn contract had staan.

Er is gewoon eenmaal meer geld in het voetbal tegenwoordig. Ajax lijkt dat niet te beseffen. Tottenham heeft een omzet van zo'n 180 miljoen euro. Maak daar misbruik van, hoort erbij.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Lionel » vr aug 30, 2013 4:46 pm

Want Atletico kan er niks van natuurlijk. Malaga stond vorig jaar bijna in de halve finale van de CL. Atletico won de EL 2 jaar geleden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door bryan » vr aug 30, 2013 4:49 pm

EL is een soort Europacup voor reserveploegen geworden. Shakthar Donetsk heeft hem ook wel gewonnen. Betekent niet de Oekrainse liga automatisch een recht heeft om meer geld te vragen voor spelers dan de Nederlandse liga.

PSV krijgt doorgaans meer geld voor slechtere spelers, en die spelen volgens mij in dezelfde competitie als Ajax. Op landelijke niveau dan. :smile-ajax.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Bert » vr aug 30, 2013 4:58 pm

Waar heb je het over, man. Ajax heeft Sneijder, Suarez, Huntelaar allemaal voor tussen de 25 en dertig miljoen verkocht. Zo veel heeft PSV nog nooit voor een speler gekregen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door peter » vr aug 30, 2013 4:58 pm

bryan schreef:
wimpey schreef:
Peter schreef: 2016
Goh, verrassend dat dat contract beduidend langer liep dan dat van Eriksen en dat dat in de prijs tot uitdrukking komt. :hypocrite.gif:
Fernando Llorente ging naar Juve voor 15 miljoen terwijl die slechts twee maanden nog op zijn contract had staan.
Haha no way. Llorente was een free transfer.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Lionel » vr aug 30, 2013 5:00 pm

Peter schreef:Eens, maar dat komt omdat Real en Barca van pure topklasse zijn. Als je Sociedad, Atletico, Valencia in Nederland zet, dan worden ze 1,2,3. :smallgrin.gif:
Maar toch is het een Mickey Mouse League... Hahaha
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie