Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door bryan » do aug 29, 2013 11:12 pm

Ik vroeg het me in een andere topic al eerder af: waar is die middencategorie van jonge Zlatan tot Chivu gebleven? Waarom is die zo uit beeld geraakt bij Ajax?
De grote clubs hebben zo veel geld tegenwoordig dat ze die spelers opkopen en uitlenen. Zie Courtois bijvoorbeeld, vaste keeper van Atletico, een van de beste jonge doelmannen van Europa. Eigendom van Chelsea.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Yopi » do aug 29, 2013 11:13 pm

Hoe weet jij wat Ajax heeft gevraagd? Alsof Overmars dat aan de een of andere journalist gaat vertellen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Bert » do aug 29, 2013 11:22 pm

Zuidema schreef:Voor alle duidelijkheid: met die 2 of 3 serieuze klasbakken bedoel ik niet de 1e en 2e garnituur. Die komen inderdaad niet naar Ajax. Met die asspelers zit ik te denken aan spelers van het kaliber Siem de Jong en Jan Vertonghen. Gepokt en gemazeld op in ieder geval nationaal niveau, met liefst leidende, coachende capaciteiten, misschien nog 1 of 2 jaar verwijderd van een internationale topcarriere. Dat zullen dure jongens zijn, maar alles nog wel binnen de verhoudingen volgens mij.
Zuidema, je beschrijft spelers als Vertonghen en De Jong op het punt van vertrek. Andere spelers met die kwaliteiten willen dus ook niet bij Ajax spelen. Immers zijn ze daarvoor al te goed.
De tweede groep, de kern van de wat ervarener basisspelers, zou wat mij betreft kunnen bestaan uit types van bijvoorbeeld het kaliber jonge Zlatan, Chivu, Pienaar, Maxwell, Trabelsi en ik zal er nog wel eentje vergeten. Zeg maar categorie 20-25 jaar oud, internationale middengroep. De een had inderdaad opstartproblemen bij Ajax, de ander had al vrij snel zijn draai te pakken. En de meesten bleken, nadat ze ontbolsterd waren bij Ajax en naar elders waren vertrokken, toch te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken, Maar ze waren stuk voor stuk voor Ajax wel jonge, waardevolle, relatief goedkope spelers met groeimogelijkheden. En ze waren ook een paar wezenlijke stappen verder dan die jochies van < 20 jaar waar Ajax nu naar mijn idee wat te gemakkelijk basisplaatsen op het vlaggenschip aan toebedeelt.
Ibrahimovic was 19 toen hij kwam, Chivu 18. Net als de Andersens en Melegs van nu. Allebei bakten ze er met al hun talent in het begin vrij weinig van.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Lionel » do aug 29, 2013 11:24 pm

Zlatan was natuurlijk wel ff van een ander kaliber dan Meleg en Andersen.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Demosthenes » do aug 29, 2013 11:25 pm

Een Fischer is wat mij betreft een schrijnend voorbeeld van hoe we niet met toptalent moeten omspringen. Veel te snel basisspeler gemaakt (bij gebrek aan beter; interessante vraag: waarom?) en voor de leeuwen gegooid. En nu loopt ie al dolend en dwalend te verzuipen, is zelfs een forse bron van onrust voor het team, met bitter weinig rendement.
Ik denk dat het TH bang was dat hij zijn contract niet wilde verlengen, dwars zou gaan liggen, Fischer heeft misschien haast. Zo'n procedure werkte niet bij Bouy, die ging toch, maar wel bij een Sporkslede (o.a. invallen tegen RM was het toch?), de speler het idee te geven dat hij tegen het eerste aan zit.
Wat is er dan veranderd, Demos? Waarom kan dat nu niet meer? Ivm die kennelijk slappe scouting?
Niet slapper dan een paar jaar geleden, waarom zou een talent naar Nederland komen? Drie van de vier teams weten zich niet eens te plaatsen voor de EL (Vitesse, Feyenoord en Utrecht), alleen Ajax in de CL (Ajax hoefde gelukkig geen voorronde te spelen), PSV: geen CL. Die opleiding kan ook in Engeland, Spanje, lukt het niet, dan ga je toch naar Twente (Ebecillio) of word je geleend door PSV voor een enorm salaris. Je hebt wel in een paar jaar veel geld verdiend, veel meer dan wanneer je in Nederland zou zijn gebleven (is ook geen garantie op succes)
Ik mag toch hopen dat ze bij de scouts een heel boekwerk met namen van (aankomende) klasbakken hebben liggen. Vooral ook voor de positie van Eriksen. Als ze nu nog moeten nadenken wie te halen, is het TH nog amateuristischer dan de vorige verantwoordelijken. Sterker nog, ze hadden al moeten weten wie te halen en wat die ongeveer moet kosten.
Ajax gaat steeds meer op Feyenoord lijken, de namen die genoemd worden in kranten: Van Ginkel, Djuricic, Maher en wie komen er? Van der Hoorn en misschien Duarte. Er zullen veel lijstjes zijn, maar toppers zijn niet haalbaar, het probleem is dat we nu tobbers halen (niveau-Sana) Ajax gokt nu op talenten van ± 16, maar die bieden meestal geen zekerheid. Meleg is ouder, de transfer heeft een jaar geduurd, is hij de nieuwe dynamische middenvelder? Ik lees alleen maar enthousiaste verhalen over Lobotka, maar waarom staat hij dan reserve in het slecht draaiende Jong Ajax? Waarom is hij niet de vervanger van Eriksen? Zou hij de verrassing zijn in de opstelling tegen Groningen of durft FdB dat niet? Ooit blonk Ajax uit door jonge spelers gewoon voor de leeuwen te werpen.
Zo is het nu en zo was het tien jaar geleden ook al. Chivu, Ibrahimovic, Trabelsi, Maxwell: ze waren talentvol, maar hebben toch eerst flink lopen aankloten voordat ze gingen presteren. Net als nu met Fischer. En net als er lange tijd bergen kritiek was - of nog steeds is - op Eriksen.
Onzin: Trabelsi was vanaf het eerste moment populair, ook al wilden de meeste Ajaxfans op fora Lamey voor miljoenen kopen! Chivu was, ondanks een paar rode kaarten bijna direct een publiekslieveling en Maxwell kon geen kwaad doen. Zlatan was de gebeten hond, Derksen zag helemaal niets in hem, kraakte hem aan alle kanten en dan gaat het "volk" wel mee. Zlatan kreeg de "Galasek-behandeling", gelukkig zijn Derksen en zijn volgelingen er niet in geslaagd Zlatan kapot te maken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Yopi » do aug 29, 2013 11:29 pm

De jonge Zlatan en Chivu middencategorie? Hoe goed moeten de spelers uit de hoogste categorie dan zijn?

Vergeet het maar, Zuidema. Spelers van het kaliber van Vertonghen en De Jong (met ervaring) komen niet naar Ajax. Die gaan rechtstreeks naar een grote competitie, subtop of wat daaronder.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Zuidema » vr aug 30, 2013 12:00 am

@ Bert: Ik schets waar ik aan zit te denken bij zo'n mix van de selectie. Daar blijken wat misverstanden over te bestaan. Voor het idee geef ik als voorbeeld Jan en Siem, zoals ik ze zag of zie in hun eindjaren bij Ajax. Meer niet.

Klopt, Chivu en Zlatan hadden grote problemen in het begin. Duurde wel een seizoentje voordat ze daar doorheen waren. In de tussentijd draaiden ze wel mee op het vlaggenschip, maar nog niet als fulltime basisspeler. Dat werden ze pas, toen ze ook echt het vereiste level daarvoor begonnen te vertonen. Dus ook hier weer een realistischer aanloop dan bij Fischer.

Ik zit trouwens de huidige selectie eens door te kijken qua leeftijden. Mijn verhaal van < 20 valt dan wel mee, zie ik. Alleen Fischer en Andersen. Dan een vrij grote groep vroege twintigers, een klein clubje richting 25, 2 tussen 25-30 en eentje 30 plus. Die groep vroege twintigers zou dan in die mix van mij wel wat kleiner mogen zijn en de groep richting 25 wat groter. Natuurlijk is kwaliteit doorslaggevend, niet de leeftijd. Maar ik mag toch wel aannemen dat een 25-er over het algemeen wat verder in zijn ontwikkeling is dan een 20-er.

Schone is trouwens al redelijk oud zeg, had hem ergens in de 20-25 gerekend. Vind hem soms nogal nonchalant en onbehouwen. Weinig geleerd dus in die jaren. Moisander had ik ook jonger ingeschat. Sana valt me ook tegen. Met 24 jaar nog als een junior bezig, kwalijk. Poulsen komt dus in de gevaarlijke leeftijd dat de sleet ineens kan toeslaan.

Van Rhijn 22
Toby 24
Moisander bijna 28
Vd Hoorn 21
Veltman 21
Boilesen 21
Blind 23
Denswil 20
Ligeon 21
----------------------
Poulsen 33
Eriksen 21 (handtekening is nog niet gezet :blush.gif: ...)
Siem 24
Andersen bijna 19
Klaassen 20 jaar
Schone 27
Serero 23
-------------------------
Fischer 19
Sigi 23
Bojan 23
Sana 24
Hoessen 22
Demosthenes schreef: Ik denk dat het TH bang was dat hij zijn contract niet wilde verlengen, dwars zou gaan liggen, Fischer heeft misschien haast. Zo'n procedure werkte niet bij Bouy, die ging toch, maar wel bij een Sporkslede (o.a. invallen tegen RM was het toch?), de speler het idee te geven dat hij tegen het eerste aan zit.
Inderdaad, nou je het zegt. Dat speelde toen ook nog. Fischer stond heel vaak in de basis rond de tijd van die contractverlenging. En ook toen was hij al wisselvallig. Knap vervelend dat je in zo'n situatie gemanoeuvreerd wordt bij een toptalent. Maar goed, ook dan nog: Ajax mag altijd ingrijpen als Fischer disfunctioneert. Of staat er in zijn contract ook een minimum aantal wedstrijden als basisspeler, Marc?
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr aug 30, 2013 12:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33277
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door zeux » vr aug 30, 2013 12:11 am

Als je er van uit gaat dat Alderweireld en Eriksen vertrekken (daar lijkt het zeer sterk op), dan is bovenstaand team dus de ploeg waar we de competitie en de CL mee gaan doen.

Wie van hen moeten die kar gaan trekken Zuidema? Wie zijn de ankers?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door bryan » vr aug 30, 2013 12:21 am

Yup, mee eens over hoe de meeste supporters Galasek niet hebben gewaardeerd. Dat is een van de belangrijkste spelers van de afgelopen 15 jaar. Helaas zijn er velen die goed voetbal alleen definiëren door acties maken en snappen een type als Galasek niet. Galasek stond gewoon altijd op de juiste plek op de juiste tijd. Buitengewone speler.

In mijn geheugen was Chivu top zo'n beetje vanaf zijn eerste minuut bij Ajax, maar ik kan het mis hebben.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Zuidema » vr aug 30, 2013 12:24 am

Zeux schreef:Als je er van uit gaat dat Alderweireld en Eriksen vertrekken (daar lijkt het zeer sterk op), dan is bovenstaand team dus de ploeg waar we de competitie en de CL mee gaan doen.

Wie van hen moeten die kar gaan trekken Zuidema? Wie zijn de ankers?

Hehe, leuke vraag na mijn kritiek op de mix van de huidige selectie. Maar om toch een antwoord te geven: het lijkt me dat Moisander, Poulsen en Siem dan het kloppend hart zouden moeten zijn in deze groep. Niet echt slecht natuurlijk, maar geweldig voor een CL-campagne inclusief overwintering lijkt het me ook niet. Terwijl we nu bovendien nog een flink stukkie creativiteit ingeleverd hebben. Ik vrees dat we daardoor nog veel meer geploeg- en geploetervoetbal gaan zien dan voorheen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33277
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door zeux » vr aug 30, 2013 12:33 am

Zuidema schreef:
Zeux schreef:Als je er van uit gaat dat Alderweireld en Eriksen vertrekken (daar lijkt het zeer sterk op), dan is bovenstaand team dus de ploeg waar we de competitie en de CL mee gaan doen.

Wie van hen moeten die kar gaan trekken Zuidema? Wie zijn de ankers?

Hehe, leuke vraag na mijn kritiek op de mix van de huidige selectie. Maar om toch een antwoord te geven: het lijkt me dat Moisander, Poulsen en Siem dan het kloppend hart zouden moeten zijn in deze groep. Niet echt slecht natuurlijk, maar geweldig voor een CL-campagne inclusief overwintering lijkt het me ook niet. Terwijl we nu bovendien nog een flink stukkie creativiteit ingeleverd hebben. Ik vrees dat we daardoor nog veel meer geploeg- en geploetervoetbal gaan zien dan voorheen.
De vraag was wel oprecht bedoeld. Ook al komt er één speler bij, dan nog is dit de groep wel zo ongeveer. Dit is dus ook de resultante va drie jaar verkopen, aankopen en 'vanuit de jeugd' opbouwen. Als we moeite hebben hier echte 'ankers' in te vinden, dan is dat behoorlijk zorgelijk.

Ik vraag mij ook af wie van deze spelers de komende jaren door kan groeien naar een 'ankerrol'. Eigenlijk zou je over de hele as zo'n speler moeten hebben.
Moisander, Poulsen, Siem lijken voor nu inderdaad de meest voor de hand liggende. In de aanvalslinie zou het Siggy moeten zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Zuidema » vr aug 30, 2013 12:35 am

Yopi schreef:De jonge Zlatan en Chivu middencategorie? Hoe goed moeten de spelers uit de hoogste categorie dan zijn?
Zlatan en Chivu aan het begin van hun carriere, Yopi. Talent zat natuurlijk, maar het moest allemaal nog wel zijn plekkie vinden. Ik heb begrepen dat Zlatan zijn klasse op de trainingen bij tijd en wijle wel liet zien, maar niet in de wedstrijden. Dat duurde nog effe. In die zin zou ik hem tot de middencategorie willen rekenen. Nadat hij in de wedstrijden ook liet zien waartoe hij in staat was, natuurlijk niet meer.
Vergeet het maar, Zuidema. Spelers van het kaliber van Vertonghen en De Jong (met ervaring) komen niet naar Ajax. Die gaan rechtstreeks naar een grote competitie, subtop of wat daaronder.
Dat zou erg kwalijk zijn. Dan zouden we ons slechts moeten behelpen met jeugdig, wisselvallig talent en wat middelmatig geneuzel? Ik hoop toch dat het TH een optimistischer insteek heeft bij kwaliteitsinvesteringen en daar wel voor wil vechten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Jöhnk » vr aug 30, 2013 12:45 am

Het is de realiteit. Een Vertonghen met ervaring gaat van Ajax naar Tottenham. Niet van Heracles naar Ajax.

Wat bryan zegt klopt ook. Topclubs stofzuigen heel Europa. Ook ten opzichte van 10 jaar geleden is er veel veranderd. De sjeiks en oliemagnaten hebben hun intrede gedaan.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Zuidema » vr aug 30, 2013 1:16 am

Zeux schreef: De vraag was wel oprecht bedoeld. Ook al komt er één speler bij, dan nog is dit de groep wel zo ongeveer. Dit is dus ook de resultante va drie jaar verkopen, aankopen en 'vanuit de jeugd' opbouwen. Als we moeite hebben hier echte 'ankers' in te vinden, dan is dat behoorlijk zorgelijk.
Ik ben bang dat er inderdaad een soort van kaalslag gaande is. We blijven maar stapjes achteruit zetten, de selectie wordt steeds verder uitgehold. Zo kunnen de sterkhouders niet direct 1 op 1 vervangen worden. Moisander is vrij redelijk als vervanger van Vertonghen, maar is toch onvermijdelijk een stap terug. Zeker op het punt van backbone en vechtlust. Met de vervanger van Eriksen zullen we hetzelfde ondervinden. Siem idem dito een jaar later. En intussen zie ik nergens een toptalent zich aandienen dat een sleutelrol zou kunnen gaan vervullen. Of het moet zich nog verstoppen in de jeugdopleiding.

Als ik RTL-Z mag geloven hebben we straks 80 miljoen euri in kas, maar de tijd dat het kapitaal op het veld stond is kennelijk wel voorbij. De boel op peil houden met jeugd en aanbiedinkjes is echter ook niet het goede spoor. Ajax lijkt serieuze belangstelling gehad te hebben voor Chadli en Van Ginkel (en Djuricic?), maar dat is om verschillende redenen afgeketst. Wel een sterk staaltje bordopschoot-scouting trouwens, waar is ons uitgebreide netwerk qua scouting gebleven? Of hebben we die nooit echt gehad? Zijn er dan nergens spelers van hetzelfde kaliber op deze aardkloot te vinden tegen een aanvaardbare prijs? Waarom misten wij bijvoorbeeld Suarez, Chadli, Djuricic en noem ze allemaal maar op en hadden andere, lagere clubs ze wel in het vizier?

Ajax zit aan de andere kant natuurlijk ook in een verdomd lastige positie wat kwaliteitsinvesteringen betreft. Geen aantrekkelijke competitie, fiscaal niet interessant, tv-gelden een habbekrats, noem maar op. En wat voor garantie heb je bij een kwaliteitsinvestering? Ik kan me de huiver wel wat voorstellen. Maar volgens mij kan het zo ook niet doorgaan. Straks staan we weer 7 jaar droog.
Ik vraag mij ook af wie van deze spelers de komende jaren door kan groeien naar een 'ankerrol'. Eigenlijk zou je over de hele as zo'n speler moeten hebben. Moisander, Poulsen, Siem lijken voor nu inderdaad de meest voor de hand liggende. In de aanvalslinie zou het Siggy moeten zijn.
Ik zie Sigi graag vertrekken voor een leuk bedragje. Harde, loyale werker, maar niet het type spits dat Ajax moet hebben. Onbegrijpelijk dat Frank daarmee akkoord is gegaan, past niet in het spelletje. Die ankerrol zie ik hem in ieder geval niet snel vervullen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33277
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door zeux » vr aug 30, 2013 1:30 am

Zuidema schreef: Ik ben bang dat er inderdaad een soort van kaalslag gaande is. We blijven maar stapjes achteruit zetten, de selectie wordt steeds verder uitgehold. Zo kunnen de sterkhouders niet direct 1 op 1 vervangen worden. Moisander is vrij redelijk als vervanger van Vertonghen, maar is toch onvermijdelijk een stap terug. Zeker op het punt van backbone en vechtlust. Met de vervanger van Eriksen zullen we hetzelfde ondervinden. Siem idem dito een jaar later. En intussen zie ik nergens een toptalent zich aandienen dat een sleutelrol zou kunnen gaan vervullen. Of het moet zich nog verstoppen in de jeugdopleiding.

Als ik RTL-Z mag geloven hebben we straks 80 miljoen euri in kas, maar de tijd dat het kapitaal op het veld stond is kennelijk wel voorbij. De boel op peil houden met jeugd en aanbiedinkjes is echter ook niet het goede spoor. Ajax lijkt serieuze belangstelling gehad te hebben voor Chadli en Van Ginkel (en Djuricic?), maar dat is om verschillende redenen afgeketst. Wel een sterk staaltje bordopschoot-scouting trouwens, waar is ons uitgebreide netwerk qua scouting gebleven? Of hebben we die nooit echt gehad? Zijn er dan nergens spelers van hetzelfde kaliber op deze aardkloot te vinden tegen een aanvaardbare prijs? Waarom misten wij bijvoorbeeld Suarez, Chadli, Djuricic en noem ze allemaal maar op en hadden andere, lagere clubs ze wel in het vizier?

Ajax zit aan de andere kant natuurlijk ook in een verdomd lastige positie wat kwaliteitsinvesteringen betreft. Geen aantrekkelijke competitie, fiscaal niet interessant, tv-gelden een habbekrats, noem maar op. En wat voor garantie heb je bij een kwaliteitsinvestering? Ik kan me de huiver wel wat voorstellen. Maar volgens mij kan het zo ook niet doorgaan. Straks staan we weer 7 jaar droog.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Zijn punten die ik ook al vaker heb aangedragen.

Vraag is wel wat de weg voorwaarts is. Ook ik geloof dat er in Europa (of daarbuiten) spelers rondlopen die een versterking kunnen zijn. Twente komt nu weer met die Mexicaan. Het is afwachten, maar ze vinden hem wel. Waarom Ajax niet?
De crux ligt bij scouting, maar ook bij risico's durven nemen en niet de bibbers krijgen bij alles dat een beetje geld kost. Met defaitisme over 'ze komen toch niet' gaan we het in ieder geval niet redden. Wat dat betreft heeft Ajax in Europa nog steeds een flinke naam (zie ook weer in de reacties op de loting CL). En zéker als 'tussenstap'-ploeg. Die reputatie zou ons meewind moeten geven bij het vinden van nieuwe spelers.

In ieder geval hoop ik dat ze pro-actief zullen zijn bij het vinden van vervangers voor Eriksen en Alderweireld.
Komend seizoen hebben we in ieder geval wedstrijden tegen Barcelona, Milan en Celtic in de aanbieding. Dat compenseert wel voor NAC, Ado en Cambuur.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr aug 30, 2013 7:42 am

bryan schreef: In mijn geheugen was Chivu top zo'n beetje vanaf zijn eerste minuut bij Ajax, maar ik kan het mis hebben.
Top qua rode kaarten. Chivu kwam onder Koeman pas tot bloei.

Eriksen en Toby weg: so be it. Kans voor Andersen, Fischer, Boilesen, Denswil, Hoorn, Serero, Klaassen om het stokje over te nemen. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo. De uitdaging wél.

Probeer Van Ginkel op te vissen voor een jaar. Als dat niet lukt haal je Duarte. Dan nog een fitte buitenspeler erbij en FdB kan weer aan de volgende kampioensploeg gaan knutselen. Zo werkt het nu eenmaal bij Ajax.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Demosthenes » vr aug 30, 2013 8:00 am

FdB kan weer aan de volgende kampioensploeg gaan knutselen. Zo werkt het nu eenmaal bij Ajax.
Dat laatste kan niet worden ontkend, Ajax verkoopt al decennia ieder seizoen zijn beste spelers, al ben ik benieuwd wat de transfersom voor Alderweireld is, de regel dat boven een bepaald bedrag het beursgenoteerde Ajax handelingen bekend moet maken is toch niet geschrapt?

Aan dat kampioensploeg knutselen? Laten we het hopen, de Nederlandse competitie lijkt mij steeds zwakker worden. Vorig seizoen haalden de Nederlandse ploegen al weinig "Europese" punten binnen voor, dit seizoen zijn Vitesse, Utrecht en Feyenoord er niet eens in geslaagd zich te kwalificeren voor de EL, PSV niet voor de CL (Zou Ajax daar wel in zijn geslaagd? Milan verslaan! Ben blij dat de laatste wedstrijd weer Milan-uit is, een déja vu) AZ zal daar toch wel in slagen? Ajax kan zo "éénoog in het land der blinden" zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 30, 2013 8:05 am

Tav transfersom Toby zal op het randje zijn. Gesproken wordt over 7 miljoen en Ajax moet het melden als het boven de 10% van de begroting is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr aug 30, 2013 8:06 am

Demosthenes schreef: Ajax kan zo "éénoog in het land der blinden" zijn.
En we bagatelliseren lekker verder... Ter herinnering: Ajax werd in de periode 1997 - 2010 3 keer kampioen van NL. In de periode 2011 - 2013 ook 3 keer.

Dus misschien, heel misschien is het zo dat niet exclusief anderen iets fout doen, maar dat Ajax / TH / FdB / JC zelf ook iets goed doet? Het is maar een suggestie hoor...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Dubbel » vr aug 30, 2013 8:06 am

In ieder geval hoop ik dat ze pro-actief zullen zijn bij het vinden van vervangers voor Eriksen en Alderweireld.
:smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Demosthenes » vr aug 30, 2013 8:12 am

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Ajax kan zo "éénoog in het land der blinden" zijn.
En we bagatelliseren lekker verder... Ter herinnering: Ajax werd in de periode 1997 - 2010 3 keer kampioen van NL. In de periode 2011 - 2013 ook 3 keer.

Dus misschien, heel misschien is het zo dat niet exclusief anderen iets fout doen, maar dat Ajax / TH / FdB / JC zelf ook iets goed doet? Het is maar een suggestie hoor...
Doel is toch aansluiten bij de Europese top? Ieder land heeft een kampioen, Utrecht verloor misschien wel van de kampioen van Luxemburg. De ogen sluiten en de poule in de EL overleven en op tv blijven beweren dat de competitie zo leuk is, dat is ons voorland (mooie naam!)?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr aug 30, 2013 8:14 am

De vraag niet beantwoorden is ook een antwoord, Demo...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Demosthenes » vr aug 30, 2013 8:18 am

wimpey schreef:De vraag niet beantwoorden is ook een antwoord, Demo...
Zie in je bericht geen vraagteken, geen vraag staan, m.a.w. over welke vraag heb je het? Ik zie alleen een suggestie van jouw kant.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr aug 30, 2013 8:19 am

Demosthenes schreef: Zie in je bericht geen vraagteken
Effe je bril een poetsbeurt geven.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Demosthenes » vr aug 30, 2013 8:47 am

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Zie in je bericht geen vraagteken
Effe je bril een poetsbeurt geven.
En we bagatelliseren lekker verder... Ter herinnering: Ajax werd in de periode 1997 - 2010 3 keer kampioen van NL. In de periode 2011 - 2013 ook 3 keer.

Dus misschien, heel misschien is het zo dat niet exclusief anderen iets fout doen, maar dat Ajax / TH / FdB / JC zelf ook iets goed doet? Het is maar een suggestie hoor...
Gezien :ajaxsmiley.gif:

Doet het TH het goed? Ik heb al over de doelstellingen geschreven, wat wil Ajax? Ik lees bijvoorbeeld altijd dat Koeman het zo goed doet bij Feyenoord, in de media wordt namelijk steeds gesproken over "bij de eerste drie zou al een formidabele prestatie zijn", terwijl er tegelijkertijd wordt gesproken over zeven internationals met een Pelle "waar de halve wereld achteraan zit" enz. Stel dat Feyenoord degradeert (dat zou wat zijn) en Koeman wordt kampioen in de eerste divisie, doet hij het dan goed? Feyenoord moet toch gewoon kampioen worden met zeven internationals, de selectie versterkt met Armenteros, de jonge talenten zijn gerijpt, iedereen gebleven, PSV heeft "bijna iedereen verkocht", Ajax raakt zijn beste spelers kwijt enz. Koeman faalt als hij geen kampioen wordt of in de transferperiode in de winter worden selectie op belangrijke plaatsen veranderd. Terug naar Ajax!

Ik heb in deze topic (of toch een andere?) al geschreven dat ik steeds gelezen heb dat de fluwelen revolutie gaat zorgen voor aansluiting van Ajax bij de Europese top. We zijn nu een paar jaar verder en in mijn opinie is de achterstand op de Europese top zeker niet minder geworden, eerder groter. Mijn conclusie kan dan zijn dat het TH heeft gefaald in haar doelstellingen, maar wind je maar niet op, die conclusie trek ik niet, want het TH kan daar niets aan doen, de wereld rond Ajax verandert. Ik kan het TH wel naïviteit toedichten, denkend dat Ajax door de andere manier van trainen (Op mijn vraag hoe een paar trainers ruim 200 jeugdspelers individuele trainingen geven is nooit een antwoord gekomen, terwijl een paar uur per week toch een goed idee is) wel die aansluiting krijgt, dat spelers dan wel blijven tot hun 24ste/25ste. Ik zie wel dat er gekeken wordt naar Van Ginkel, een speler die veel meters maakt, maar is hij creatief? Zien we Duarte dezelfde oplossingen vinden als Djuricic (die niet naar Ajax wilde) of Tadic?

Doet FdB het goed? Ja en nee (als om een gewogen oordeel wordt gevraagd, is het zelden alleen ja of nee) Qua resultaat wel, maar zie daarvoor mijn opmerkingen over het niveau in Nederland. Het gaat om een competitie, daar spelen 34 ploegen in, worden er 33 minder en Ajax niet, dan lijkt Ajax steeds beter te worden, werd wel eens scorebordjournalistiek genoemd.

Qua voetbal, daar stond Ajax om bekend, heb ik mijn mening al vaak genoeg gegeven (te vaak volgens sommigen) Het is niet des-Ajax om de bal vooral rond te spelen, om de individuele actie uit te bannen, om niet de drang naar voren te hebben enz. (verkorte weergave) FdB gaat in december zijn vierde jaar in, dan mag er iets worden gevraagd en FdB is er niet geslaagd Ajax attractief te laten voetballen. Vorig seizoen ben ik maar een paar keer in de Arena geweest, het is schrijnend. Vroeger stond Ajax voor goed voetbal, dan volgen de resultaten vanzelf (Uitspraak van o.a. JC), het lijkt er anno 2013 op dat resultaat inhoudt dat het voetbal dan goed is, het omgekeerde argument.

offtopic?
Vorig seizoen ben ik geschrokken van het spel van de A1 en B1: een kopie van Ajax 1. De speler die dat het beste uitvoerde wordt jeugdspeler van het jaar? Mirani, centrale verdediger in de B1, de speler wiens naam na een wedstrijd nooit genoemd zal worden, tenzij het gaat om het aantal goed uitgevoerde passes, dat zijn er veel, misschien wel 100% goed, want hij verplaatst de bal nooit risicovol (naar voren), meestal naar de andere centrale verdediger en naar de keeper.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie