FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » zo aug 01, 2010 10:35 pm

Bertje schreef:
Epi Drost schreef:Hoezo? We zijn kampioen geworden op een financieel gezonde manier.
Pfff, ga jij je goednieuwsshow even houden in je eigen achtertuin als je geen zin hebt in een fatsoenlijke discussie.
Ik snap die laatste aankoop ook niet, zoals je ik al meerdere malen duidelijk heb gemaakt. Maar jij hebt kritiek op het presteren van de Twente backs in het algemeen. Waarom? Vind je dat als we betere backs hadden gehad we nog meer punten hadden kunnen hebben vorig seizoen? Ik snap het niet helemaal. Carney is voor een tweede keus in de eredivsiie een uitstekende speler. Je mag mij vertellen welke tweede keus links back in de eredivisie beter is dan Carney. Tiendalli kwam vorig jaar zonder club aanlopen bij Twente. Hij kostte ons helemaal niks en heeft het vervolgens uitstekend gedaan als rechtsbenige speler op links, een speler die eigenlijk een centrale verdediger is. Dit zijn geen spelers van Barcelona kwaliteit maar voor Twente en voor de eredivisie zijn ze prima. Het bewijs daarvoor is vorig seizoen wel geleverd dacht ik zo.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » zo aug 01, 2010 10:37 pm

Rishi schreef:Hahaha je bent nog steeds dronken na het kampioenschap. Geeft niks overigens. Zou ik ook zijn geweest. Enjoy the feeling.
Die fruitschaal interesseert me weinig. Het enige prettige aan die wedstrijd is 1. we spelen weer naar voren onder Preudhomme en 2. onze tweede keus is beter dan die van Ajax.

Lionel
Berichten: 47552
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Lionel » zo aug 01, 2010 10:38 pm

Het geluk moet een keer ophouden..
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door D_skilled » zo aug 01, 2010 10:40 pm

Tweede keus? FC Twente speelde gewoon in de sterkste formatie, behoudens Luuk de Jong (al kan die Janko op den duur uit de basis spelen).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » zo aug 01, 2010 10:47 pm

Rishi schreef:Het geluk moet een keer ophouden..

Geluk? :confused.gif:

Twente gaat wel een dreun krijgen, want in de CL hebben ze niets te zoeken.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door FlaFlu » zo aug 01, 2010 10:49 pm

Epi Drost schreef:
Bertje schreef:
Epi Drost schreef:Hoezo? We zijn kampioen geworden op een financieel gezonde manier.
Pfff, ga jij je goednieuwsshow even houden in je eigen achtertuin als je geen zin hebt in een fatsoenlijke discussie.
Ik snap die laatste aankoop ook niet, zoals je ik al meerdere malen duidelijk heb gemaakt. Maar jij hebt kritiek op het presteren van de Twente backs in het algemeen. Waarom? Vind je dat als we betere backs hadden gehad we nog meer punten hadden kunnen hebben vorig seizoen? Ik snap het niet helemaal. Carney is voor een tweede keus in de eredivsiie een uitstekende speler. Je mag mij vertellen welke tweede keus links back in de eredivisie beter is dan Carney. Tiendalli kwam vorig jaar zonder club aanlopen bij Twente. Hij kostte ons helemaal niks en heeft het vervolgens uitstekend gedaan als rechtsbenige speler op links, een speler die eigenlijk een centrale verdediger is. Dit zijn geen spelers van Barcelona kwaliteit maar voor Twente en voor de eredivisie zijn ze prima. Het bewijs daarvoor is vorig seizoen wel geleverd dacht ik zo.
Dit is dus zo storend aan jouw manier van redeneren. Ik geef aan dat FC Twente het laatste jaar zes backs heeft gehaald, waarvan er straks vijf nog onder contract staan en de meesten weinig bijzonders hebben laten zien of überhaupt kunnen, en jij komt alleen maar aanzetten met het argument dat FC Twente in de lift zit en kampioen is geworden. Zie je niet hoe irritant dat is en hoe het een discussie meteen afkapt? Snap je dan niet dat het ondanks het succes gewoon nog beter zou kunnen bij je club?

Ajax was ooit de beste van Europa en domineerde in de Nederlandse competitie. Alles was geweldig. De club kon niets fout doen. Er was geen enkele reden tot (zelf)kritiek, want er was succes. Je hebt kunnen zien waar dat toe heeft geleid. Misschien snap je het nu ik FC Twente niet als voorbeeld gebruik.

Epi Drost schreef:
Rishi schreef:Hahaha je bent nog steeds dronken na het kampioenschap. Geeft niks overigens. Zou ik ook zijn geweest. Enjoy the feeling.
Die fruitschaal interesseert me weinig. Het enige prettige aan die wedstrijd is 1. we spelen weer naar voren onder Preudhomme en 2. onze tweede keus is beter dan die van Ajax.
Ajax miste iets meer basisspelers dan FC Twente, maar dat denk ik inderdaad ook. FC Twente haalt iedere zomer een karrevracht spelers, waarvan er een aantal weinig tot niets toevoegen, maar uiteindelijk zorgt die koopziekte er wel voor dat de selectie in de breedte erg sterk is. Persoonlijk passen breedte aankopen niet helemaal in mijn visie, maar zolang de concurrentie van FC Twente voor de basis niet sterker inkoopt dan FC Twente zelf, zal de breedte van de selectie eerder de doorslag geven.

Overigens waren er het afgelopen seizoen zowel bij Ajax als bij FC Twente niet of nauwelijks spelers langdurig geblesseerd, dus de vraag is hoe belangrijk de rol van de nummers 15 t/m 23 zal worden.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Aristides » zo aug 01, 2010 11:32 pm

@Epi

Je hebt het zeker te druk om die citaten even op te zoeken!

Wat de breedte van de selectie betreft is Twente wat de voorhoede betreft duidelijk "breder" met Chadli, Janko, De Jong, Ruiz, Parker, Bajrami en Javadov heb je in ieder geval al vier of vijf internationals (en binnenkort zes met De Jong?) Daar heeft Ajax slechts Suarez, El Hamdaoui, Sulejmani en Suk, want Sarpong, Eriksen en Emanuelson zijn geen aanvallers.

Ik heb trouwens net van Jan van Halst gehoord dat het met de jeugdopleiding ook goed gaat, er zullen dus wel een paar spitsen bij zitten. Ik zag ook dat ene Osei verdwenen was (Geen idee wat voor een speler dat is) en spits Wellington! Speelt "Perparim Hetemaj" nog bij Twente?

Ajax heeft te veel "tweede garnituur", helaas, maar dat zal bij Twente niet het geval zijn, al die internationals!

Geen idee wie er kampioen wordt, maar over Ajax maak ik me grote zorgen. Hoeveel wedstrijden heeft Suarez gespeeld, naast nog keer op keer naar Zuid-Amerika vliegen voor een interland! Ik hoorde dat Inter nog zonder wk-gangers had gespeeld tegen Manchester City (3-0 voor Inter), de topclubs kunnen hun spelers wel een vakantie aanbieden, Ajax niet, dat wreekt zich, Ajax is in mijn ogen de dupe van het succes van Nederland en Uruguay. Ajax zou Suarez, v.d. Wiel, Stekelenburg en De Zeeuw gewoon drie weken vakantie moeten bieden, maar dan houdt Ajax niets over. Het is niet anders.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma aug 02, 2010 12:00 am

[quote="Enganche]
Dit is dus zo storend aan jouw manier van redeneren. Ik geef aan dat FC Twente het laatste jaar zes backs heeft gehaald, waarvan er straks vijf nog onder contract staan en de meesten weinig bijzonders hebben laten zien of überhaupt kunnen, en jij komt alleen maar aanzetten met het argument dat FC Twente in de lift zit en kampioen is geworden. Zie je niet hoe irritant dat is en hoe het een discussie meteen afkapt? Snap je dan niet dat het ondanks het succes gewoon nog beter zou kunnen bij je club?

Ajax was ooit de beste van Europa en domineerde in de Nederlandse competitie. Alles was geweldig. De club kon niets fout doen. Er was geen enkele reden tot (zelf)kritiek, want er was succes. Je hebt kunnen zien waar dat toe heeft geleid. Misschien snap je het nu ik FC Twente niet als voorbeeld gebruik.

Ajax miste iets meer basisspelers dan FC Twente, maar dat denk ik inderdaad ook. FC Twente haalt iedere zomer een karrevracht spelers, waarvan er een aantal weinig tot niets toevoegen, maar uiteindelijk zorgt die koopziekte er wel voor dat de selectie in de breedte erg sterk is. Persoonlijk passen breedte aankopen niet helemaal in mijn visie, maar zolang de concurrentie van FC Twente voor de basis niet sterker inkoopt dan FC Twente zelf, zal de breedte van de selectie eerder de doorslag geven.

Overigens waren er het afgelopen seizoen zowel bij Ajax als bij FC Twente niet of nauwelijks spelers langdurig geblesseerd, dus de vraag is hoe belangrijk de rol van de nummers 15 t/m 23 zal worden.[/quote]

Het grote verschil tussen jouw en mij en denk ik het verschil tussen de gemiddelde Ajax supporter en de Twente supporter is waar we succes aan afmeten. Jullie zitten nog helemaal in Europese topclub modus, en ik denk persoonlijk dat jullie daar een keer van af moeten, maar goed dat is een andere discussie. Ik kan me best voorstellen dat je in topclub modus Tiendalli, Carney en Luuk de Jong niks vindt. Maar in die modus zit ik niet. Twente is een club met een budget van 35 miljoen. Naar de maatstaven van een club met een budget van 35 miljoen is er gewoon nauwelijks iets aan te merken op de selectie van FC Twente. Veel beter kan het niet voor dat geld. Dat betekent niet dat ik denk dat Twente niks fout kan doen. Die laatste transfer, wederom en bijvoorbeeld, snap ik niet. Maar toch. Twente staat alleen al in de eredivisie tegenover twee clubs die bijna twee keer meer te besteden hebben. En al twee keer is Twente boven die twee clubs geeindigd. Ik bedoel, waar hebben we het dan over? Geen club is perfect, maar per uitgegeven Euro is Twente echt tig keer beter bezig dan Ajax en PSV, en dat al jaren. Dus heb kritiek op Twente, maar zet dat wel in perspectief aub. We zijn onze assistent trainer kwijt geraakt omdat hij bij PSV meer dan twee keer meer kon verdienen dan bij ons. Met dank aan de rechtbank is dat duidelijk geworden. Staan jullie daar ooit wel eens bij stil? Dat Twente het echt met veel minder geld doet dan zowel Ajax als PSV? En we hebben het hier niet eens over transfersommen maar over salarissen. Ik vraag hier niet om medelijden, ik vraag hier om perspectief. Kritiek hebben op het transferbeleid van Twente is gelijk aan het totaal veroordelen van je eigen transferbeleid.

Kijk ik begrijp echt wel dat afgezien van Douglas en Ruiz we geen absolute topklasse in huis hebben. Maar kom op zeg. Je begrijpt toch wel dat we ons niet meer kunnen veroorloven. Jullie zijn een club met een begroting van meer dan 60 miljoen en zijn al vijf jaar geen kampioen geworden en al twee jaar achter elkaar achter Twente geeindigd. Ook met een Ajax bril op begrijp je toch hopelijk wel dat ik Ajax kritiek op Twente met een flinke zak zout neem om precies die reden.

Je blijft het maar hebben over onze aankopen. Wederom, we zijn winstgevend, en trouwens, we zijn winstgevend zonder dat we potentiele transferwaarde van spelers in de begroting opvoeren, als enige in de eredivisie volgens de KNVB. Wat is er nou zo slecht aan ons transfer beleid als we er winst op maken? En kampioen worden? Het kan beter natuurlijk. Maar ondertussen doen we het wel beter dan wie dan ook in de eredivisie, op VVV na met dank aan Honda. Dat is geen mening, maar een feit. Kijk er de KNVB rapporten maar op na. Als je ons transferbeleid slecht vindt, neem ik aan dat je dat van iedere andere eredivisie club dramatisch vindt, en bijvoorbeeld dat van iedere club in de premiership en La Liga nog dramatischer?

Get real.

Lionel
Berichten: 47552
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Lionel » ma aug 02, 2010 12:10 am

Regel jij ff de rapporten van de KNVB. Dan lees ik die wel door :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma aug 02, 2010 12:13 am

Aristides schreef:@Epi

Je hebt het zeker te druk om die citaten even op te zoeken!

Wat de breedte van de selectie betreft is Twente wat de voorhoede betreft duidelijk "breder" met Chadli, Janko, De Jong, Ruiz, Parker, Bajrami en Javadov heb je in ieder geval al vier of vijf internationals (en binnenkort zes met De Jong?) Daar heeft Ajax slechts Suarez, El Hamdaoui, Sulejmani en Suk, want Sarpong, Eriksen en Emanuelson zijn geen aanvallers.

Ik heb trouwens net van Jan van Halst gehoord dat het met de jeugdopleiding ook goed gaat, er zullen dus wel een paar spitsen bij zitten. Ik zag ook dat ene Osei verdwenen was (Geen idee wat voor een speler dat is) en spits Wellington! Speelt "Perparim Hetemaj" nog bij Twente?

Ajax heeft te veel "tweede garnituur", helaas, maar dat zal bij Twente niet het geval zijn, al die internationals!

Geen idee wie er kampioen wordt, maar over Ajax maak ik me grote zorgen. Hoeveel wedstrijden heeft Suarez gespeeld, naast nog keer op keer naar Zuid-Amerika vliegen voor een interland! Ik hoorde dat Inter nog zonder wk-gangers had gespeeld tegen Manchester City (3-0 voor Inter), de topclubs kunnen hun spelers wel een vakantie aanbieden, Ajax niet, dat wreekt zich, Ajax is in mijn ogen de dupe van het succes van Nederland en Uruguay. Ajax zou Suarez, v.d. Wiel, Stekelenburg en De Zeeuw gewoon drie weken vakantie moeten bieden, maar dan houdt Ajax niets over. Het is niet anders.
Ik heb ook geen idee wie er kampioen wordt. Zal tussen PSV, Ajax en Twente gaan, er is een behoorlijk gat met de rest.

Internationaal draait het allemaal om geld, een club als City of Inter heeft 20 volwaardige CL spelers, als Nederlandse club heb je er misschien vijf. Het is onrealistisch voor zowel Ajax als Twente om te denken dat we echt mee kunnen doen in de CL. Als het nog knock-out was dan misschien. Idd het is niet anders.

Twente moet overigens ook weer Tiote en Ruiz afstaan binnenkort. Laten we hopen dat Van Marwijk nog steeds vindt dat eredivisie spelers buiten Ajax geen oranje internationals kunnen zijn en dat Douglas niet opvalt in Brazilie.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma aug 02, 2010 12:16 am

Rishi schreef:Regel jij ff de rapporten van de KNVB. Dan lees ik die wel door :drecul.gif:
De VI heeft er ook uitgebreid over gerapporteerd. Ik ben je google assistent niet.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Bert » ma aug 02, 2010 12:21 am

Epi wil alleen maar schouderklopjes. Een discussie vindt-ie niet interessant. Nou, doei.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Oscarito » ma aug 02, 2010 9:15 am

Epi Drost schreef:
Ramona schreef:Gefelies, Epi Drost. Twente heeft helaas terecht gewonnen. :biggthumpup.gif:
Dankjewel. Er zijn dus ook nog mensen die eerlijk zijn hier.
Onzinnige opmerking, ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat FC Twente terecht heeft gewonnen daar Ajax abominabel speelde en FC Twente gewoon redelijk tot goed.
Epi Drost schreef:
Rishi schreef: Hahahaha

En die Carney werd een stuk of acht keer gedold door Suarez hoor. Kan er ook niks van. Tiendalli ook niet.
Suarez scoorde niet en werd van het veld gestuurd. Dus we kunnen met zekerheid zeggen dat Carney een positievere bijdrage aan die wedstrijd heeft geleverd dan Suarez.

Wat is dat toch met jullie, dat volkomen voorbijgaan aan rendement. Serieus, is dit wat jullie willen als Ajax fans? Hebben jullie liever de illusie dat jullie beter zijn dan echt winnen? Dat vraag ik me nou echt af.
Laat ik vooropstellen, ik ben geen Ajax fan voordat dit non-argument weer gebruikt wordt.

Carney speelde vooral in verdedigend opzicht waardeloos tegen Ajax, leuk dat Suarez dan niet scoort en van het veld wordt afgestuurd maar dat doet niets af aan de slechte prestatie van Carney die ook helemaal geen back is. Dat een team een wedstrijd wint en de nul houdt betekent niet dat je de spelers automatisch allemaal een voldoende mag geven.
Dat zou hetzelfde zijn dan dat je een misdaad begaat maar omdat niemand er last van heeft je ermee weg mag komen.
D_skilled schreef:Tweede keus? FC Twente speelde gewoon in de sterkste formatie, behoudens Luuk de Jong (al kan die Janko op den duur uit de basis spelen).
Dat gold ook voor Ajax. FC Twente had Michaylov, Carney en De Jong, Ajax Suk, Oleguer en Eriksen.
Dus beide ploegen speelden gewoon in de sterkste opstelling aangevuld met enkele wisselspelers.
Epi Drost schreef:Je blijft het maar hebben over onze aankopen. Wederom, we zijn winstgevend, en trouwens, we zijn winstgevend zonder dat we potentiele transferwaarde van spelers in de begroting opvoeren, als enige in de eredivisie volgens de KNVB. Wat is er nou zo slecht aan ons transfer beleid als we er winst op maken? En kampioen worden? Het kan beter natuurlijk. Maar ondertussen doen we het wel beter dan wie dan ook in de eredivisie, op VVV na met dank aan Honda. Dat is geen mening, maar een feit. Kijk er de KNVB rapporten maar op na. Als je ons transferbeleid slecht vindt, neem ik aan dat je dat van iedere andere eredivisie club dramatisch vindt, en bijvoorbeeld dat van iedere club in de premiership en La Liga nog dramatischer?
Het transferbeleid van FC Twente in de afgelopen jaren is meer dan prima geweest, mede hierdoor is de club afgelopen seizoen kampioen geworden en zijn ze nu een financieel stabiele club. In tegenstelling tot AZ dat ineens uit het niets kwam denk ik ook dat FC Twente de komende jaren een blijvertje zal zijn omdat ze alles stapje voor stapje doen. Mits ze straks niet in de problemen komen met het afbetalen van de leningen, daar zullen ze goed op moeten letten want ze hebben een tigtal miljoen euro aan leningen open staan.

Echter het afgelopen jaar sloegen de stoppen weleens door met het binnenhalen van spelers, Akram/Parker/Carney/Osei/Wellington/Hetemaj en Rukanogwat voegen niets toe en drukken toch wel zwaar op de begroting gezien hun land van afkomst (meeste verdienen een non-EU salaris). Pluspunt is dan wel weer het binnenhalen van Ruiz.
Zolang FC Twente niet al te veel van die non-EU spelers halen die niets toevoegen en wel enkele toekomstige cashcows weet te strikken doen ze het gewoon goed. Uiteraard kan het beter maar geen enkele club in de wereld heeft een perfect transferbeleid.

Wat betreft het zeuren over die backs die ze nu gehaald hebben: er zijn 3 weggegaan (Heubach/Rajkovic en Stam) en 2 zijn teruggekomen (Buysse en Rosales). Dat lijkt me toch vrij plausibel los van het gegeven of die spelers voldoen aan de kwaliteitseisen?
Neem daarbij ook mee dat Tiendalli overal uit de voeten kan en Kuiper nu 1-2 maanden eruit ligt dan vind ik deze type aankopen meer dan acceptabel anders zijn ze gewoon onderbezet achterin.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma aug 02, 2010 10:08 pm

joey schreef:[Geluk? :confused.gif:

Twente gaat wel een dreun krijgen, want in de CL hebben ze niets te zoeken.
En Ajax en PSV ook niet dus waar hebben we het over.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jinne » ma aug 02, 2010 10:10 pm

Epi Drost schreef:
joey schreef:[Geluk? :confused.gif:

Twente gaat wel een dreun krijgen, want in de CL hebben ze niets te zoeken.
En Ajax en PSV ook niet dus waar hebben we het over.
Twente toch? :confused.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Scherrer » ma aug 02, 2010 10:14 pm

Epi Drost schreef:
joey schreef:[Geluk? :confused.gif:

Twente gaat wel een dreun krijgen, want in de CL hebben ze niets te zoeken.
En Ajax en PSV ook niet dus waar hebben we het over.
Mijn hemel, jij bent bizar hé...

Spelen Ajax en PSV in de Champions League? Dacht het niet. Het gaat hier over Twente, beste Epi. De stelling is dat Twente een zwaarder seizoen krijgt omdat ze in een loodzware competitie als de CL gaan spelen, waar ze op hun tenen moeten lopen en waarschijnlijk net te kort komen. Als gevolg daarvan gaat Twente (zo wil de stelling) punten laten liggen.

En wat is jouw reactie? 'Ajax en PSV hebben ook niets in de CL te zoeken'. :00001595.gif:
***

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma aug 02, 2010 10:15 pm

Bertje schreef:Epi wil alleen maar schouderklopjes. Een discussie vindt-ie niet interessant. Nou, doei.
Ik doe redelijk mijn best om argumenten te weerleggen en ben het zelfs op 1 punt met je eens. Wederom wat verwacht je nou van een Twente fan. We zijn kampioen, zijn nog steeds geen bepalende spelers kwijtgeraakt (Ruiz en Douglas), hebben snel gereageerd op het kwijtraken van verdedigers en aanvallers, hebben net de Johan Fruitschaal gewonnen, hebben een nieuwe trainer die het team leuk laat voetballen en jeugd een kans geeft, zijn winstgevend tussen al de financiele misere van andere eredivisie clubs, zijn het stadion weer aan het uitbreiden dus verdere omzetgroei. Ik heb gewoon echt niks om over te klagen voorlopig. Onze club is verre van perfect maar het gaat hier gewoon, relatief, uitstekend. En dat verdient wel een schouderklopje als je het mij vraagt want zo makkelijk is het niet om een voetbalclub succesvol draaiende te houden, dat zou jij toch moeten weten als Ajax fan.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma aug 02, 2010 10:22 pm

Scherrer schreef: Mijn hemel, jij bent bizar hé...

Spelen Ajax en PSV in de Champions League? Dacht het niet. Het gaat hier over Twente, beste Epi. De stelling is dat Twente een zwaarder seizoen krijgt omdat ze in een loodzware competitie als de CL gaan spelen, waar ze op hun tenen moeten lopen en waarschijnlijk net te kort komen. Als gevolg daarvan gaat Twente (zo wil de stelling) punten laten liggen.

En wat is jouw reactie? 'Ajax en PSV hebben ook niets in de CL te zoeken'. :00001595.gif:
Dus als Ajax de CL haalt gaan jullie het ook moeilijk krijgen? Stel je je eigen club dezelfde vragen als die je Twente stelt?

Twente heeft vorig seizoen meer wedstrijden gespeeld dan wie dan ook in de eredivisie. Kijk de statistieken er maar op na.

Ik denk ook dat we niets te zoeken hebben in de CL. Maar opnieuw dat heeft geen enkele Nederlandse club, helaas. Kun je Twente nauwelijks kwalijk nemen. Twente speelt al jaren zowel Europees als in de hoogste regionen van de eredivisie - en tot het laatst in de beker. Dat heeft al twee jaar geen effect op de prestaties van Twente in de eredivisie. Je doet net alsof het spelen van drie wedstrijden per week op het hoogste niveau nieuw is voor Twente. Dat is het niet. Twente is twee seizoenen achter elkaar voor Ajax geeindigd. Vraag: denk je dat dat incidenteel was, beide keren?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jinne » ma aug 02, 2010 10:36 pm

Epi Drost schreef:Dus als Ajax de CL haalt gaan jullie het ook moeilijk krijgen? Stel je je eigen club dezelfde vragen als die je Twente stelt?
Mmh, heb je de andere topics hier wel eens gelezen? Over kritische vragen over het eigen beleid hier echt geen gebrek hoor. Wat dat betreft kom je er met je kwartet linksbacks, continentale bankzitters e.d nog netjes vanaf.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Scherrer » ma aug 02, 2010 10:38 pm

Epi Drost schreef:
Scherrer schreef: Mijn hemel, jij bent bizar hé...

Spelen Ajax en PSV in de Champions League? Dacht het niet. Het gaat hier over Twente, beste Epi. De stelling is dat Twente een zwaarder seizoen krijgt omdat ze in een loodzware competitie als de CL gaan spelen, waar ze op hun tenen moeten lopen en waarschijnlijk net te kort komen. Als gevolg daarvan gaat Twente (zo wil de stelling) punten laten liggen.

En wat is jouw reactie? 'Ajax en PSV hebben ook niets in de CL te zoeken'. :00001595.gif:
Dus als Ajax de CL haalt gaan jullie het ook moeilijk krijgen? Stel je je eigen club dezelfde vragen als die je Twente stelt?
Hahaha, je bent gewoon onverbetelijk. Dit is de Twente-topic. Hier stellen we vragen over Twente. Vragen over Ajax, beste Epi, staan in vrijwel elke andere topic op dit forum. Ga daar eens kijken, dan kun je zien hoe kritisch we over onze club zijn. Kritisch? Zeg maar gerust azijnzuur.

Maar ik ben de lulligste niet: Ja, Ajax zou er uiteraard ook onder lijden als we de CL zouden halen.
Twente heeft vorig seizoen meer wedstrijden gespeeld dan wie dan ook in de eredivisie. Kijk de statistieken er maar op na.

Ik denk ook dat we niets te zoeken hebben in de CL. Maar opnieuw dat heeft geen enkele Nederlandse club, helaas. Kun je Twente nauwelijks kwalijk nemen. Twente speelt al jaren zowel Europees als in de hoogste regionen van de eredivisie - en tot het laatst in de beker. Dat heeft al twee jaar geen effect op de prestaties van Twente in de eredivisie. Je doet net alsof het spelen van drie wedstrijden per week op het hoogste niveau nieuw is voor Twente. Dat is het niet.

Goed, dit schaar ik maar even onder het kopje 'onwetendheid'. De Champions League vergelijken met ver komen in de KNVB-beker of de groepsfase van de Europa League is namelijk nogal naïef. Dat zijn voor een voetballer volslagen andere zaken. Veendam-uit voor de beker of Dinamo Boekarest-uit voor de EL zullen een stuk minder invloed hebben op een voetballer hebben dan Barcelona-uit of ManUtd-uit. Die laatste wedstrijden zijn zwaarder, spannender en zorgen voor veel meer afleiding van de eredivisie dan EL- en KNVB-bekerwedstrijden.

En dat heeft dus heel weinig te maken met de vraag of Twente, danwel Ajax, iets in de CL te zoeken heeft. Hoe graag jij die vraag er ook steeds bij haalt.
Twente is twee seizoenen achter elkaar voor Ajax geeindigd. Vraag: denk je dat dat incidenteel was, beide keren?
Irrelevant voor deze discussie. Je zou eens in de spiegel moeten kijken. Dan zou je zien hoe sneu het overkomt om bij praktisch élke posting waar iemand ook maar íets heel kleins aan kritiek of twijfel over Twente uit, te beginnen met 'ja, maar Ajax....' te roepen. Het slaat de discussie zo dood.
***

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Aristides » ma aug 02, 2010 11:46 pm

@Epi
Ik doe redelijk mijn best om argumenten te weerleggen.
Laat ik dat nou onzin vinden. Ik heb al meermalen gevraagd om terug te komen de "feiten" die jij noemt, op basis van wat ik geschreven heb. Ik zie nog steeds geen citaat. Je mag voor mij als Twentefan op ieder Ajaxforum schrijven, zelf heb ik niet de behoefte (en tijd) om dat bij een andere vereniging te doen, maar op AN zag je een paar jaar geleden ook redelijk wat Feyenoordfans met de know-how van "Haagse Harrie", die fans zijn dan ineens allemaal weg, geen idee waarom. Een beetje jennen is geen enkel probleem, maar jij hebt het over weerleggen en argumenten, graag, maar ik zal erop wachten.
zijn winstgevend tussen al de financiele misere van andere eredivisie clubs
Zag ik de psv-topic het volgende bericht (Het citaat had ook langer kunnen zijn, niet gaan zitten koken achter je pc)
Overigens bevindt PSV zich goed gezelschap in categorie 2. Ook aartsrivaal Ajax is daar al jaren ingedeeld door de KNVB, die ook FC Twente in dezelfde categorie heeft opgenomen. (...) Go Ahead Eagles, sc Heerenveen, FC Volendam en Telstar zijn momenteel de enige vier clubs die zich bevinden in de veilige categorie 3.
Er is al door iemand anders op gereageerd, ik sluit me daarbij aan. Ajax is al jaren slecht in wedstrijden rondom Europa, zeker als het de CL gaat.
Dus als Ajax de CL haalt gaan jullie het ook moeilijk krijgen? Stel je je eigen club dezelfde vragen als die je Twente stelt?

Twente speelt al jaren zowel Europees als in de hoogste regionen van de eredivisie - en tot het laatst in de beker. Dat heeft al twee jaar geen effect op de prestaties van Twente in de eredivisie.
Speelt Europees? In de CL (poule-fase) hebben ze nooit gespeeld en hoe vaak hebben ze de laatste vier jaar de laatste vier van een Europees toernooi gehaald? Ik zet in op : 0 nul (een feit!)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Michael_B » di aug 03, 2010 8:19 am

Duitse media melden dat Ruiz wel eens naar Wolfsburg zou kunnen gaan. McLaren heeft een bod gedaan van 13 mln. Munsterman ontkent.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » di aug 03, 2010 8:42 am

En McLaren ook. Voorlopig lijkt er weinig aan de hand.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Michael_B » di aug 03, 2010 8:44 am

Rook, vuur.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » di aug 03, 2010 8:45 am

Die jongen wil weg, dat is duidelijk. Maar hij is geloof ik een beetje duur.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten