Vitesse 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » wo sep 01, 2010 6:18 pm

Dat een Nijmeegse speler de gelederen versterkt, wordt zelfs niet eens vermeld op de officiële site...nee hoor, hoe kom je erbij Wouter dat het helemaal niet leeft bij jullie? :pinokkio.gif:
Bedoel je die jongen die een seizoenkaart bij Vitesse had?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Ramona » wo sep 01, 2010 6:20 pm

:biggthumpup.gif:

Ja, die ja! :excited.gif:

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » wo sep 01, 2010 6:34 pm

In Arnhem hebben ze helemaal niet zo veel problemen met mensen uit Nijmegen en omgeving hoor. Makaay en Velthuizen zijn best aardige jongens bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Ramona » wo sep 01, 2010 6:37 pm

Beukie ook, maar w.b. Thea en Nikkie krijg ik dat er niet uut... :blush.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » wo sep 01, 2010 8:41 pm

'Vitesse is vanaf zondag met in totaal zeventien spelers bezig geweest’
Woensdag, 1 september 2010 om 17:16De komst van nieuwe eigenaar Merab Jordania heeft deze transferperiode geleid tot acht nieuwe aanwinsten voor Vitesse. In een interview met Vitesse TV laat technisch directeur Ted van Leeuwen weten dat men bij de Gelderlanders vanaf zondag hard aan het werk is geweest om de transfers afgerond te krijgen. Dinsdagavond moest er echter nog veel werk verzet worden in Arnhem. “En toen begaven onze scanner en de fax het ook nog eens.”

“Dinsdag was het de laatste dag, maar eigenlijk begon die voor ons zondag al. In totaal zijn we met zeventien spelers bezig geweest en zijn er vier gekomen”, vertelt Van Leeuwen. “Over Guram Kashia kan ik weinig zeggen. We weten wel iets van hem af, maar eigenlijk was de transferdeadline al verstreken toen het rondkwam. Het is in ieder geval een verdediger van de nationale ploeg van Georgië. Ik weet niet precies wanneer hij komt want er moeten nog wat zaken, zoals een werkvergunning, geregeld worden.”

“Laryea Kingston is al een tijdje hier, hij traint al mee”, vervolgt de technisch directeur. “Hij is allround, verdedigend sterk maar hij kan ook aanvallend uit de voeten. Nacer Barazite is een oude bekende van mij, ik zie hem graag spelen. Hij dreigde ergens anders heen te gaan maar is toch gekomen, we zijn er blij mee.”

“De spits, Marcus Pedersen, is een apart verhaal. Omdat iedereen denkt dat Vitesse bulkt van het geld schoot zijn vraagprijs na onze interesse ineens omhoog. We hebben net gedaan of we geen interesse meer hadden en drie minuten voor acht is dat alsnog rondgekomen.”

“In totaal hebben we acht spelers gehaald. Het lijkt veel maar het zijn er nog zes minder dan vorig seizoen. Wat betreft de ervaring zit het wel goed, zo hebben we Slobodan Rajkovic binnen, die behoorlijk ervaren is. Bovendien willen we in januari nog meer spelers aantrekken. Ook toptalent Giorgi Chanturia traint mee maar hij mag nog geen contract krijgen, vergelijkbaar met Miralem Sulejmani destijds bij SC Heerenveen. We moeten zorgen dat we bevallen want hij heeft de clubs voor het uitzoeken”, besluit de spraakzame Van Leeuwen zijn verhaal.
voetbalzone.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Hoeladans » wo sep 01, 2010 9:22 pm

“Over Guram Kashia kan ik weinig zeggen. We weten wel iets van hem af, maar eigenlijk was de transferdeadline al verstreken toen het rondkwam. Het is in ieder geval een verdediger van de nationale ploeg van Georgië. Ik weet niet precies wanneer hij komt want er moeten nog wat zaken, zoals een werkvergunning, geregeld worden.”

Dit is ook lekker..

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » wo sep 01, 2010 9:54 pm

Ja... het is een fijn staaltje scouting wat ze hebben gepleegd... :)

Rene vd Gijp zou zeggen dat ze niet eens foto's van hem hebben gezien. Voor hetzelfde geld is het een vrouw... je weet maar nooit.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » do sep 02, 2010 3:32 pm

We zullen wel zien hoe goed die spelers precies zijn. Ik denk in elk geval dat de selectie er niet slechter op is geworden. De selectie was veel te smal, daarmee had Vitesse het seizoen nooit door kunnen komen. Ik zal in elk geval blij zijn als Vitesse dit seizoen mee kan doen in de middenmoot en bij de onderste plaatsen weg blijft.
Ik vraag me af wat er mis is met de kwaliteit die er nu rond loopt.
Haben Sie zwei Stunden? Kun je Feyenoord-Vitesse een keer in zijn geheel bekijken. :confused.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » do sep 02, 2010 6:53 pm

Ja, dat heb ik gezien en ik vond er helemaal nix mis mee (als NEC-er) :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Poeder » vr sep 03, 2010 10:23 am

Hoe de wereld kan veranderen in 4 weken,.....

Ben net terug van een verdiende vakantie en kan het nieuws amper in chronologische volgorde plaatsen, Raikovic Matic Aisatti??

Wouter, wat is er allemaal aan de hand?

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door SylvievdVaart » vr sep 03, 2010 10:24 am

Arme Poeder :icon_biggrin.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Thijs » vr sep 03, 2010 10:49 am

Poeder schreef:Hoe de wereld kan veranderen in 4 weken,.....

Ben net terug van een verdiende vakantie en kan het nieuws amper in chronologische volgorde plaatsen, Raikovic Matic Aisatti??

Wouter, wat is er allemaal aan de hand?
Maasbert Schouten, één of andere cliniclown die alle aandelen van Vitesse in handen had, heeft de ziel van de club verkocht aan de duivel. Of in ieder geval aan één van z'n handlangers, een foute Georgische boef die luistert naar de naam Jordania. (Persconferentie: http://www.youtube.com/watch?v=ayJT0hwFqck )

Jordania wil van Vitesse een topclub maken, zou allemaal topspelers naar Arnhem halen (Kezman, Alves, in Arnhem werd het op een gegeven moment echt Dolle Dinsdag en werden Kaladze en Huntelaar genoemd) maar uiteindelijk blijken er alleen een paar huurlingen van Chelsea, Aissati en een of ander snotjoch van NEC te zijn gekomen.

Leuke meevaller na zo'n vakantie: Vitesse heeft geen schuld meer.
Fikse tegenvaller na zo'n vakantie: De club Vitesse waar je verliefd op werd bestaat niet meer. *Poef*, it's gone.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » vr sep 03, 2010 11:33 am

Je vergeet er bij te vertellen dat ze binnen 3 jaar kampioen gaan worden, dat van Leeuwen het gek vindt dat iedereen denkt dat ze geld hebben en dat ze een nieuwe fax moeten kopen. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Poeder » vr sep 03, 2010 11:11 pm

Nou een dagje lezen en een persconferentie gezien te hebben op youtube met een bijzonder hoog slapstick gehalte begin het steeds lachwekkender te vinden.

Maar als ik het allemaal begrijp was het dit hele theater of een degradatie en faillissement van Vitesse.
Mixed emotions, laat ik die man maar de voordeel van de twijfel geven dat is het minste waar hij recht op heeft (dat en een wapenvergunnig :mad17.gif: ).

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » za sep 04, 2010 12:25 am

In 2013 zijn we kampioen, Poeder! Zet het stoeltje op de Korenmarkt maar vast klaar! :smallgrin.gif:

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Poeder » za sep 04, 2010 8:20 am

relaxed, 5 minuten strompelen en ik ben thuis :biggthumpup.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » wo sep 08, 2010 11:41 am

Zjordania zet Vrienden Vitesse op afstand
woensdag 08 september 2010 | 08:47 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 08 september 2010 | 10:41


Merab Zjordania. foto Hans Broekhuizen/De Gelderlander

ARNHEM - De Vrienden van Vitesse hebben afstand moeten doen van hun rechten op een Spelersfonds bij Vitesse. Alleen zo kon de de verkoop van de voetbalclub aan de Georgische zakenman Merab Zjordania op 16 augustus doorgaan.

De Vrienden, tien investeerders, hadden recht op een deel van de transferopbrengsten van de spelers. Als tegenprestatie voor het laten vallen van dat recht hebben ze een ‘garantstelling’ van 3 miljoen euro gekregen, blijkt uit onderzoek van De Gelderlander.

De nieuwe eigenaar van Vitesse, Merab Zjordania, wilde geen eredivisieclub met een Spelersfonds, een pot waaruit de aan- en verkoop van spelers wordt betaald. De Georgiër wil volledige zeggenschap hebben en houden over transferzaken.

Voormalig clubeigenaar Maasbert Schouten, tot op heden nog voorzitter van de Raad van Commissarissen van Vitesse, bevestigt dat de Arnhemse eredivisieclub geen Spelersfonds meer heeft. Over de gemaakte financiële afspraken met Vrienden van Vitesse wil hij geen mededelingen doen.

De Vrienden van Vitesse hebben hun aandeel in het Spelersfonds opgegeven ‘in het belang van de club’. Als tegenprestatie mogen de investeerders aanspraak maken op de eerste 3 miljoen euro van de te verwachten schadevergoeding van de provincie Gelderland. Vitesse en de Vrienden hebben bij de provincie een schadeclaim ingediend van 40 tot 45 miljoen euro.

Gelderland heeft, aldus de schuldeisers, in de zomer van 2001 de betrokken partijen veel (financiële) schade berokkend door gemaakte afspraken in het reddingsplan voor Vitesse over huurverlaging van stadion GelreDome niet na te komen. Zo dreigde Vitesse alsnog failliet te gaan en zagen de Vrienden van Vitesse hun lening aan de club grotendeels verdwijnen.
degelderlander.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door peter » za sep 11, 2010 11:48 am

Jordania wil 'drie of vier nieuwe spelers' halen in de winterstop
Zaterdag, 11 september 2010 om 12:15
Merab Jordania wil drie of vier nieuwe spelers halen in de winterstop. Dat zegt de eigenaar van Vitesse volgens Omroep Gelderland in een interview met Eredivisie Live, dat zondag wordt uitgezonden.

Jordania kan nog geen concrete namen noemen, maar bevestigt wel dat hij interesse heeft in bepaalde spelers. "De spelers weten al van mijn interesse en enkelen hebben me al laten weten dat ze willen komen. We moeten wel eerst de eerste seizoenshelft afwachten en zien wat voor resultaten we halen. Dan kunnen we zien hoeveel spelers we nodig hebben."
Jordania vertelde eerder heel serieus te zijn over zijn plannen met Vitesse. Hij verzekert dat hij langer dan een of twee jaar blijft en de Arnhemse club zal blijven steunen, ook als de club in de komende drie jaar geen prijs wint. "Ik ga hier niet voor niets met mijn gezin wonen en heb een grote drang om de taal te gaan leren."

VZ
De resultaten dus afwachten. Nou met die huidige nieuwe aanwas is het nog altijd geen subtopper denk ik zo. Verder worden er dus gewoon bakken met spelers gehaald en kan de jeugd van Vitesse plaats maken.

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » za sep 11, 2010 12:07 pm

Mwah, vergeet niet hoe veel spelers er vertrokken zijn. Op dit moment is de selectie net zo groot als vorig seizoen, toen Bos in de laatste wedstrijden nauwelijks meer een elftal op kon stellen door blessures en schorsingen. Voorlopig staan Pröpper en Pluim er gewoon in. Van Ginkel is wel naar de bank verhuisd, maar is de eerste reserve zodra er een middenvelder uitvalt...Ik had wel liever gehad dat Daley Blind was gekomen in plaats van Aissati.

Ik hoop dat er in de winterstop wordt gefocust op verdedigers. Als er één of twee verdedigers gehaald worden, zal dat betekenen dat jongens als Van der Struijk en Sprockel plaats moeten maken. En daar kan ik echt geen seconde mee zitten.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Baseman » ma sep 13, 2010 6:46 am

Mwoah, dadelijk wordt Vitesse een 2e Beveren...alleen dan met spelers uit het Oostblok ipv Afrika.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Duke » do sep 16, 2010 3:09 pm

Ken jij de boeken van Marcel van Roosmalen, Wouter (of iemand anders natuurlijk)?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Thijs » do sep 16, 2010 4:45 pm

Ik ben regelmatig geattendeerd op een Hard Gras-boek van Van Roosmalen ('dat is echt een boek voor jou!') en heb ook wel eens door dat boek gebladerd bij de boekwinkel. Schijnt echt een briljant boek te zijn, ben de titel even kwijt, over hoe het er achter de schermen aan toe gaat bij Vitesse.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door FlaFlu » do sep 16, 2010 4:46 pm

Heb zowel Je hebt het niet van mij als Het jaar van de adelaar gelezen. Allebei ge-wel-dig. Volgens mij heb ik ze hier ook al eens aan je aangeraden, Thijs.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Duke » do sep 16, 2010 5:36 pm

Ja, dat zijn ze inderdaad, Hard Gras-uitgave. Ik ben met de eerste bezig, erg vermakelijk inderdaad.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » do sep 16, 2010 10:39 pm

Duke schreef:Ken jij de boeken van Marcel van Roosmalen, Wouter (of iemand anders natuurlijk)?
Natuurlijk heb ik beide boekjes gelezen. Wel vermakelijk. Maar puur inhoudelijk vond ik "Verspeelde energie" (over de zakenrelatie tussen Swelheim en Aalbers in de tweede helft van de jaren negentig) interessanter. Dat boek geeft echt een kijkje in de personen Aalbers en Swelheim, en de manier waarop Vitesse en NUON toen gerund werden.

Gesloten