Feyenoord 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door FlaFlu » di okt 26, 2010 2:11 pm

Scherrer schreef:
Enganche schreef:Jan Mulder is Ajacied.
Fout. Jan Mulder is Feyenoord-fan. Hij heeft wel lang geleden bij Ajax gespeeld.
Waar heb je het vandaan dat hij Feyenoord-fan is? Volgens mij klopt dat van geen kant. Hij laat zich altijd heel trots en lovend uit over de historie van Ajax en met name Cruijff. Daarnaast verwijtte Youri hem laatst tijdens Studio Voetbal ook een roze bril wanneer het op Ajax aankwam.

Hoe dan ook, Jan Mulder is niet iemand die 'wrok' richting Ajax koestert of zo.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Scherrer » di okt 26, 2010 2:14 pm

Enganche schreef:
Scherrer schreef:
Enganche schreef:Jan Mulder is Ajacied.
Fout. Jan Mulder is Feyenoord-fan. Hij heeft wel lang geleden bij Ajax gespeeld.
Waar heb je het vandaan dat hij Feyenoord-fan is? Volgens mij klopt dat van geen kant. Hij laat zich altijd heel trots en lovend uit over de historie van Ajax en met name Cruijff. Daarnaast verwijtte Youri hem laatst tijdens Studio Voetbal ook een roze bril wanneer het op Ajax aankwam.

Hoe dan ook, Jan Mulder is niet iemand die 'wrok' richting Ajax koestert of zo.
Jan Mulder is Feyenoord-fan. 100% zeker. Heb ik hem enkele jaren geleden zelf in een TV-programma zien zeggen. Volgens mij bij Holland Sport ofzo, maar waar het precies was, weet ik ook niet meer. Overigens kon je aan zijn houding zondag (hij vind het niet kunnen om 10 goals tegen Feyenoord te maken en hij vond de rode kaart van Anita terecht) wel merken dat hij een kakkerlak in optima forma is.
***

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Lionel » di okt 26, 2010 2:15 pm

Waarom zeiken er hier een paar omdat onder andere Thijs, ik en nog een paar het schitterend vinden dat Feyenoord met 10-0 verliest?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12982
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Liberty » di okt 26, 2010 2:17 pm

Ik weet het niet hoor. Er komen de laatste tijd ineens wel heel erg veel mensen naar voren die anti-Ajax zijn geworden, terwijl ze in 1995 vooraan stonden. Jack van Gelder is ook al zo'n type. Er was een tijd dat er niets verkeerds was aan Ajax, nu is er niets meer goed aan Ajax.

En ik durf het best hardop te zeggen, maar onze joey is ook al zo'n man aan het worden. Nu de club onderuit is gegaan durven ze ineens keihard na te trappen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12982
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Liberty » di okt 26, 2010 2:22 pm

Scherrer schreef:Jan Mulder is Feyenoord-fan. 100% zeker. Heb ik hem enkele jaren geleden zelf in een TV-programma zien zeggen. Volgens mij bij Holland Sport ofzo, maar waar het precies was, weet ik ook niet meer. Overigens kon je aan zijn houding zondag (hij vind het niet kunnen om 10 goals tegen Feyenoord te maken en hij vond de rode kaart van Anita terecht) wel merken dat hij een kakkerlak in optima forma is.
Youri is ook voor Feyenoord (naast FC Twente), dus het zou niet raar zijn. Er zitten sowieso al vrijwel nooit meer Ajacieden daar aan tafel. Hugo Borst is voor Sparta (en toch ook wel met een zwak voor Feyenoord), de Mulders zijn voor Feyenoord en FC Twente, Waterreus kan niet ophouden te ouwehoeren over PSV en Jack van Gelder glijdt bij iedereen naar binnen, zolang het maar past. Het niveau is dan ook zeer laag aan tafel.
Kan je nog beter VI kijken. Van der Gijp zegt tenminste af en toe eens iets verstandigs en heeft meestal leuke verhalen. En Johan Derksen blijft onbetrouwbaar maar toch.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12982
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Liberty » di okt 26, 2010 2:23 pm

Rishi schreef:Waarom zeiken er hier een paar omdat onder andere Thijs, ik en nog een paar het schitterend vinden dat Feyenoord met 10-0 verliest?
Je mag het best prachtig vinden. Ik vind het triest dat een grote club zo te kakken kan worden gezet. En nog altijd liever Feyenoord als concurrent dan PSV, FC Twente en/of AZ.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door peter » di okt 26, 2010 2:25 pm

Het zal me echt jeuken wat die lui van Ajax vinden. Er zit bij Studio Voetbal zo weinig kennis aan tafel dat ik nog wel om kan lachen ook. Zo'n Youri Mulder is een aanfluiting, Ronald Waterreus heeft weinig kennis van zaken en Jack van Gelder is natuurlijk vooral een supporter. Leuk, maar inhoudelijk ook weinig verheffend. Nee, dergelijke mensen mogen van mij zo anti zijn als ze maar willen, maar serieus neem ik ze al jaren niet meer.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Thijs » di okt 26, 2010 2:32 pm

Liberty schreef:Je mag het best prachtig vinden. Ik vind het triest dat een grote club zo te kakken kan worden gezet. En nog altijd liever Feyenoord als concurrent dan PSV, FC Twente en/of AZ.
Feyenoord is onze enige waardige rivaal. Maar ik ben, en jij vast ook wel, wel eens in De Kuip geweest tijdens een Feyenoord-Ajax. Die haat, die schuimbekkende gasten, ze kunnen me niet pijn genoeg hebben. En zij zijn met 40.000. Die elf arme schaapjes op het veld, en die paar medewerkers die ik zijdelings ken, prima mensen. Die gun ik dit niet. Maar voor al die krankzinnigen op de tribune, heerlijk.

Denk maar niet dat er ooit één Feyenoorder zou zijn die medelijden zou hebben met ons als wij in deze situatie zouden zitten. Daarom, om onze grote vriend Gerard Cox wat vrijelijk te citeren:

Heel onverwacht na te zijn uitgegleden
Is Feyenoord zacht en kalm overleden
Wij zagen het al jaren hoe hij zakte
En teek'nen gaf van verregaande zwakte
Zingen wij nu iets teders, zachts en zoets
Over de doden niets dan goeds

Moeder, ik verzuip
het is over in de Kuip

Verteerd door wraakgevoel en jaloezie
Zonk hij steeds dieper in melancholie
En liep al gauw met plannen rond voor zellufmoord
Door die gigantische afgang van dat Feyenoord
Zijn afgang te verdragen viel niet mee
Voor Feyenoord: R.I.P.

Moeder, ik verzuip
het is over in de Kuip

De supporters die Feyenoords' roem eerst breed liet stralen
Keerden zich van hem af toen hij ging falen
Uit Rotterdamse traanbuizen, louter vocht
De Kuip is nu nooit meer uitverkocht
Want Feyenoord kreeg hierdoor zijn rechte straf
Zij prezen hem in 't graf
Eens schreeuwden zij: Oh, Feyenoord is zo groot
En nu is Feyenoord dood.


Oh en ach, 'tis maar voetbal he. Ooit gaan ze vast wel weer een keertje van ons winnen. Zo is 't ook!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Kowalczyk » di okt 26, 2010 2:34 pm

Mijn goede vriend Louis XIV twitterde vanochtend: "Al die sympathie ineens voor feyenoord. Dikke lul. Ik hoop pas weer dat ze winnen als ze eenmaal gedegradeerd zijn."

:smallgrin.gif:

Omdat ik hier iets meer dan 140 tekens mag gebruiken, zal ik het iets genuanceerder zeggen.

Ik vond het niet echt leuk, die 10-0 van afgelopen weekend. Ten eerste omdat ik PSV geen tienklapper gun. Ten tweede omdat Ajax een paar kansen heeft gehad om er tien in te trappen tegen Feyenoord, maar dat heeft verzuimd, en nu heeft fokking PSV de primeur. Ten derde omdat ik niet om Feyenoord wil lachen in een weekend waarin we zélf voor aap stonden. Ten vierde omdat PSV nu drie punten los staat en ons qua doelsaldo voorbij is gegaan (ik zi het eerlijk gezegd weer goed misgaan dit najaar).

Dus nee, ik beleefde er weinig lol aan, maar: ik zou het dus wel echt schitterend vinden als Feyenoord degradeert... Sorry, ik kan er niks aan doen. Eén seizoentje maar en daarna gewoon weer terugkeren. Er mogen toch geen uitfans bij de Klassiekers zijn, dus het zijn toch dooie duels. En ze zijn op het moment echt té triest: met een 1-2 in De Kuip zijn we al niet eens meer écht blij.

Kortom: de Klassieker heeft een electroshock nodig.

Ik zou het echt onvergetelijk vinden: de dag waarop de degradatie een feit wordt. Het fatale puntverlies tegen - pakweg - Heracles of Roda of weet ik wie. De verslagenheid. De huilende spelers. De koppen op de tribune. Schuimbekkende horden voor het Maasgebouw. Jankende gezinnen in trainingspak die een week na de degradatie nóg op hun stoeltje in het stadion zitten. De eeuwige, eeuwige frustratie die ze dat weer zal bezorgen...

Echt, ik zou het dikke, vette humor vinden. Het zou een absoluut onvergetelijk voetbaldagje zijn. Een hoogtepunt in mijn bestaan als Ajacied, eerlijk gezegd. En daarna een seizoen de uitslagjes volgen van Feyenoord tegen Veendam, Helmond Sport en Telstar. En wie weet een Klassieker in de beker... En daarna gewoon weer promoveren en spannende Klassiekers tegen elkaar spelen, mét uitsupporters.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door FlaFlu » di okt 26, 2010 2:36 pm

Scherrer schreef:
Enganche schreef:
Scherrer schreef:Fout. Jan Mulder is Feyenoord-fan. Hij heeft wel lang geleden bij Ajax gespeeld.
Waar heb je het vandaan dat hij Feyenoord-fan is? Volgens mij klopt dat van geen kant. Hij laat zich altijd heel trots en lovend uit over de historie van Ajax en met name Cruijff. Daarnaast verwijtte Youri hem laatst tijdens Studio Voetbal ook een roze bril wanneer het op Ajax aankwam.

Hoe dan ook, Jan Mulder is niet iemand die 'wrok' richting Ajax koestert of zo.
Jan Mulder is Feyenoord-fan. 100% zeker. Heb ik hem enkele jaren geleden zelf in een TV-programma zien zeggen. Volgens mij bij Holland Sport ofzo, maar waar het precies was, weet ik ook niet meer. Overigens kon je aan zijn houding zondag (hij vind het niet kunnen om 10 goals tegen Feyenoord te maken en hij vond de rode kaart van Anita terecht) wel merken dat hij een kakkerlak in optima forma is.
Had niets te maken met het feit dat Anita Ajacied is. Mulder vindt zo'n beetje iedere tackle een rode kaart.

Het zal allemaal wel. Ik heb Mulder in ieder geval regelmatig zeer lovend over Ajax horen spreken. Na al die aandacht voor Feyenoord na een waardeloos weekend voor Ajax, gaat men dus nu ook achter iedere boom een vijand zoeken?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Thijs » di okt 26, 2010 2:38 pm

Kowalczyk schreef:Ten eerste omdat ik PSV geen tienklapper gun.
Ja, dit,
en nu heeft fokking PSV de primeur.
en dit vind ik dus wel jammer. Dat zij nu boven ons staan, soit. Ik zie PSV nog genoeg punten verspelen. Maar het is wel balen dat zij nu al 3 x met 10-0 hebben gewonnen in de geschiedenis en wij maar één keer met 12-1.

En stel dat het nu ooit nog 10-0 voor ons wordt, dan is de nieuwigheid er wel vanaf. Wij hadden de eersten moeten zijn, en we hebben genoeg kansen gehad. Vooral die wedstrijd in De Kuip, in oktober 2006. Argh, het had toen moeten gebeuren.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Scherrer » di okt 26, 2010 2:39 pm

Enganche schreef:
Scherrer schreef: Jan Mulder is Feyenoord-fan. 100% zeker. Heb ik hem enkele jaren geleden zelf in een TV-programma zien zeggen. Volgens mij bij Holland Sport ofzo, maar waar het precies was, weet ik ook niet meer. Overigens kon je aan zijn houding zondag (hij vind het niet kunnen om 10 goals tegen Feyenoord te maken en hij vond de rode kaart van Anita terecht) wel merken dat hij een kakkerlak in optima forma is.
Had niets te maken met het feit dat Anita Ajacied is. Mulder vindt zo'n beetje iedere tackle een rode kaart.

Het zal allemaal wel. Ik heb Mulder in ieder geval regelmatig zeer lovend over Ajax horen spreken. Na al die aandacht voor Feyenoord na een waardeloos weekend voor Ajax, gaat men dus nu ook achter iedere boom een vijand zoeken?
Hee, ho eens, grappenmaker. Leg mij even geen woorden in de mond.

Ik constateer alleen dat Mulder een Feyenoorder is, meer niet. Dat heeft niets met 'achter iedere boom een vijand zoeken'. Sterker, hoe kóm je erbij?
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door FlaFlu » di okt 26, 2010 2:42 pm

Sorry, dat laatste was niet aan jou gericht. Ging over een aantal andere reacties hier.

Alhoewel, de definitie van Jan Mulder als 'kakkerlak' is wel erg vergezocht. Die man laat niet of nauwelijks partijdigheid blijken. Ik vraag me dus wel af hoe jij tot zo'n oordeel komt.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12982
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Liberty » di okt 26, 2010 2:46 pm

Het gaat niet om serieus nemen, Peter. Want sinds de NOS Joep Schreuder heeft aangenomen als vliegende reporter kan ik ze niet eens meer serieus nemen. Maar gaat mij om de manier waarop ze verslag doen of commentaar geven. Als Ajax dit seizoen de Champions League zou winnen dan staat Jack van Gelder vooraan mee te juichen met de spelers en is hij hun beste vriend. Vliegen ze er in de eerste ronde kansloos uit dan staat hij zo ver mogelijk van de club af en is hij toch echt die AFC man, niet de Ajax-man.
Tijd voor iets nieuws.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Thijs » di okt 26, 2010 2:49 pm

Liberty schreef: niet de Ajax-man.
Vooral het 'Ajax is Ajax helemaal niet meer!' Gevolgd door het eeuwigdurende 'je mag hier niet eens meer een sigaar roken op de perstribune wat is dat voor onzin' en 'ongelofelijk wat is het toch stil in de Arena, Ajax heeft geen supporters maar toeschouwers'.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Kowalczyk » di okt 26, 2010 2:51 pm

Het grappige geval wil dat ik Jan Mulder een beetje ken. Of laat ik zeggen: ik heb op Volkskrant-feestjes een paar keer met hem staan praten, en we hebben hem een keer bij FC Godenzonen gehad.

En voor zover ik weet is hij echt wel Ajacied hoor. Wel eentje die veel zuurheid in zijn donder heeft over Ajax. En hij gooit hraag zijn kont tegen de krib, zet mensen graag op het verkeerde been. Heeft ook geen hekel aan Feyenoord.

Maar Feyenoorder...? Mwah. Dikke korrel zout. Hij roept graag dingen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12982
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Liberty » di okt 26, 2010 2:53 pm

Thijs schreef:
Liberty schreef:Je mag het best prachtig vinden. Ik vind het triest dat een grote club zo te kakken kan worden gezet. En nog altijd liever Feyenoord als concurrent dan PSV, FC Twente en/of AZ.
Feyenoord is onze enige waardige rivaal. Maar ik ben, en jij vast ook wel, wel eens in De Kuip geweest tijdens een Feyenoord-Ajax. Die haat, die schuimbekkende gasten, ze kunnen me niet pijn genoeg hebben. En zij zijn met 40.000. Die elf arme schaapjes op het veld, en die paar medewerkers die ik zijdelings ken, prima mensen. Die gun ik dit niet. Maar voor al die krankzinnigen op de tribune, heerlijk.

Denk maar niet dat er ooit één Feyenoorder zou zijn die medelijden zou hebben met ons als wij in deze situatie zouden zitten.
Nee, die idioten op de tribune gun ik ook helemaal niks. Er zijn helaas heel wat van dat soort figuren rondom die club.
Maar ik ken ook supporters van Feyenoord waarmee je prima kunt praten, die Ajax zien zoals ik Feyenoord zie: de rivaal, maar wel de rivaal die je nodig hebt en waaraan je min of meer gelijkwaardig bent. PSV-Ajax is toch altijd net even minder leuk als Feyenoord-Ajax.

En ja, na zoveel jaren begint het winnen van Feyenoord zijn glans te verliezen. Daarom hoop ik ook gewoon dat ze erin blijven. Want degradatie is dodelijk voor Feyenoord. Dan is de club vrijwel niets meer waard.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12982
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Liberty » di okt 26, 2010 2:55 pm

Enganche schreef:Sorry, dat laatste was niet aan jou gericht. Ging over een aantal andere reacties hier.
Ik laat een ballonnetje op: zouden dezelfde media die nu zoveel sympathie hebben voor de gevallen topclub Feyenoord dat ook hebben als hetzelfde zou gebeuren met Ajax?

En persoonlijk denk ik van niet.
Laatst gewijzigd door Liberty op di okt 26, 2010 2:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12982
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Liberty » di okt 26, 2010 2:59 pm

Thijs schreef:
Liberty schreef: niet de Ajax-man.
Vooral het 'Ajax is Ajax helemaal niet meer!' Gevolgd door het eeuwigdurende 'je mag hier niet eens meer een sigaar roken op de perstribune wat is dat voor onzin' en 'ongelofelijk wat is het toch stil in de Arena, Ajax heeft geen supporters maar toeschouwers'.
Ja, en vervolgens dan de dooddoener dat Feyenoord zoveel trouwe fans kent, terwijl de Kuip halfvol zat tijdens de Klassieker.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door 999 » di okt 26, 2010 3:03 pm

Kowalczyk schreef:Het grappige geval wil dat ik Jan Mulder een beetje ken. Of laat ik zeggen: ik heb op Volkskrant-feestjes een paar keer met hem staan praten, en we hebben hem een keer bij FC Godenzonen gehad.

En voor zover ik weet is hij echt wel Ajacied hoor. Wel eentje die veel zuurheid in zijn donder heeft over Ajax. En hij gooit hraag zijn kont tegen de krib, zet mensen graag op het verkeerde been. Heeft ook geen hekel aan Feyenoord.

Maar Feyenoorder...? Mwah. Dikke korrel zout. Hij roept graag dingen.

K.

Inderdaad, als Jan Mulder Feyenoord supporter is weet ie dat goed te verbergen.Hij ging na de wedstrijd AJAX - Feyenoord waar AJAX ( Suarez ) een penaltie had moeten krijgen helemaal uit z'n dak over de foute beslissing van P. Vink.
Laatst gewijzigd door 999 op di okt 26, 2010 3:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Kowalczyk » di okt 26, 2010 3:04 pm

Liberty schreef:Ik laat een ballonnetje op: zouden dezelfde media die nu zoveel sympathie hebben voor de gevallen topclub Feyenoord dat ook hebben als hetzelfde zou gebeuren met Ajax?

En persoonlijk denk ik van niet.
Alles kan evolueren, ook de publieke opinie en de stemming in de media.

Als Ajax het bijna twintig jaar lang zó slecht doet als Feyenoord en op het punt staat om kapot te gaan, dan ontstaat er ook zo'n meewarig sfeertje van compassie rond Ajax. Zeker weten. Zeker omdat bijna alles wat onsympathiek en poenerig is aan Ajax in die twintig slechte jaren zal verschrompelen en verdwijnen: geen BN'ers meer, alleen de echte supporters blijven over, geen hoge prijzen, geen skyboxen vol patsers, de ArenA zal geen sexy plek meer zijn voor zakenbesprekingen, geen hooghartig beleid.

Als dat allemaal wegvalt en de club glijdt zo diep weg als Feyenoord, dan wordt de club vanzelf sympathieker in de ogen van de meute, en slaat de toon vanzelf om. Dan loopt iedereen voor je het weet te temen: "Ach, dat arme, arme Ajax. Zo'n mooie club, maar zo ontzettend naar de kloten gegaan..."

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12982
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Liberty » di okt 26, 2010 3:08 pm

Ajax hangt daar inmiddels al zo'n 10 jaar tegenaan, dus we zijn halverwege. En er is nog weinig van te merken.

Johan Derksen vond het vrij normaal dat vorig seizoen in vrijwel elk stadion werd gelachen en gejuicht toen Ajax uiteindelijk geen kampioen werd, dat had de club aan zichzelf te danken. Want dat komt door de arrogante uitstraling die Ajax in zijn ogen nog altijd heeft. Maar die uitstraling is allang verbleekt. Ajax is geen echte arrogante club meer.
Tijd voor iets nieuws.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door FlaFlu » di okt 26, 2010 3:19 pm

Kowalczyk schreef:Het grappige geval wil dat ik Jan Mulder een beetje ken. Of laat ik zeggen: ik heb op Volkskrant-feestjes een paar keer met hem staan praten, en we hebben hem een keer bij FC Godenzonen gehad.

En voor zover ik weet is hij echt wel Ajacied hoor. Wel eentje die veel zuurheid in zijn donder heeft over Ajax. En hij gooit hraag zijn kont tegen de krib, zet mensen graag op het verkeerde been. Heeft ook geen hekel aan Feyenoord.

Maar Feyenoorder...? Mwah. Dikke korrel zout. Hij roept graag dingen.

K.
:biggthumpup.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Scherrer » di okt 26, 2010 3:25 pm

Nogmaals, ik heb Mulder zelf zien zeggen dat hij Feyenoord-fan is. 100% zeker. Ik kan het ook niet mooier maken dan het is.
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door FlaFlu » di okt 26, 2010 3:36 pm

Ik geloof meteen dat je hem dat hebt horen zeggen, Scherrer. Maar als ik af ga op mijn eigen waarnemingen en die van Ko, dan denk ik toch dat hij meer voelt voor Ajax dan voor Feyenoord. Het lijkt me wel een man die ook voor een klassieke club als Feyenoord wat voelt (en wellicht dat hij dat bestempelt als 'fan zijn'), maar iemand met een gekleurde Feyenoord-bril op, zoals je hem even hiervoor beschreef? Nee, dat absoluut niet.

Gesloten