Vitesse 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » ma jan 17, 2011 2:56 pm

Is dat niets voor Ajax dan?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Justin » ma jan 17, 2011 2:59 pm

Redelijk duur, dacht ik.

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » vr jan 21, 2011 5:57 pm

En daar gaat Jenner:
‘Het maakt mij niet uit of de spelers blij zijn of niet’
Vrijdag, 21 januari 2011 om 17:22

Dat het bij Vitesse onrustig is moge duidelijk zijn: er werden spelers uit het buitenland gehaald en Julian Jenner uitte forse kritiek op de club en mag vertrekken. Daarnaast zetten de Arnhemmers de samenwerking met hoofdsponsor Zuka.nl stop. Trainer Albert Ferrer trekt zich echter niets aan van alle commotie en regeert met harde hand. "Het maakt mij niet uit of de spelers blij zijn of niet. Spelers die niet gelukkig zijn met onze aanpak kunnen allemaal gaan”, zegt de hoofdtrainer fel.

Ferrer verweert zich ook tegen de kritiek dat Vitesse tegenwoordig alleen maar buitenlanders aantrekt. "Ik ken niet alle Nederlandse spelers. Ik ben hier pas twee maanden. Als de scouting of technisch directeur Ted van Leeuwen met een fantastische Nederlandse speler komt, dan contracteer ik die".

Julian Jenner sprak onlangs openhartig over de ontwikkelingen bij Vitesse. “Maar kijk nou naar Vitesse: allemaal jonge spelers en huurlingen. Ik ben nota bene met mijn 26 jaar de oudste in de groep. Op deze manier bouw je geen team. Niets is zeker. Dat zorgt voor veel onrust binnen het elftal." Ferrer was niet blij met die uitspraken. "Het mag duidelijk zijn dat ik het niet leuk vond wat hij zei", reageert de Spanjaard. “Hij is vrij om te gaan. Bovendien heb ik niets aan ontevreden spelers.”

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Poeder » vr jan 21, 2011 6:03 pm

Hè nu zien we de driedubbele schaar en dat debiele balletje achter het standbeen niet meer.

Oftewel, doeg.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Justin » vr jan 21, 2011 6:12 pm

Volg het toch met veel interesse, dat project 'Jordania'. Hollywood aan de Rijn of niet, het is een bizar gebeuren daar.

De mogelijkheden zijn eindeloos, maar de problemen stapelen zich op. Iedereen ligt met elkaar overhoop en de gekste spelers worden gehaald. Er wordt van alles geroepen ('Barcelona achter na. Jeugdopleiding heel belangrijk'), maar ondertussen loopt er straks weer een Nigeriaan, Spanjaard en Japanner rond in de basis.

:smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » vr jan 21, 2011 6:40 pm

Dat laatste vind ik op zich niet zo gek; bij elke club lopen buitenlanders rond. Suarez is ook geen Noord-Hollandse jongen. Maar dat het technisch beleid van Vitesse volslagen onbegrijpelijk is ben ik met je eens.
Hè nu zien we de driedubbele schaar en dat debiele balletje achter het standbeen niet meer.

Oftewel, doeg.
Jenner was afgelopen halfjaar nog één van de beteren, anders.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Poeder » vr jan 21, 2011 6:51 pm

Absoluut, maar heel Nederland weet dat Jenner het geen jaar lang weet vol te houden. Sterker nog, hij begint gelijk een arrogante houding aan te nemen.

Het is een net niet voetballer, hij speelde vorig jaar niet voor niets de pannen van het dak bij Ahlen.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Justin » vr jan 21, 2011 6:55 pm

Wouter schreef:Dat laatste vind ik op zich niet zo gek; bij elke club lopen buitenlanders rond.
Klopt, maar het lijkt soms zo haaks te staan op het beleid wat ze rondbazuinen. Zo'n middenvelder van Barcelona: zou die nou echt véél beter zijn dan een jeugdspeler? Of zo'n speler van Swansea? Een buitenlander aantrekken voor een positie die onderbezet is, zoals die Japanner, is te billijken, maar wéér een middenvelder terwijl daar de jeugd doorbreekt? Zonde eigenlijk.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Poeder » vr jan 21, 2011 7:33 pm

Backposities zijn niet echt onderbezet,.... waren uberhaupt niet bezet. Dat is dus een logische aankoop zelfde is naar mijn idee ook het geval met onze nieuwe spaanse vrind, Ferrer heeft iemand nodig die Engels en Spaans spreekt en die kan rousdouwen zoals Schaaf en Sansoni dat deden. Dat hij is geflopt in Engeland zegt mij niet zo veel.

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » vr jan 21, 2011 7:47 pm

Justin schreef:
Wouter schreef:Dat laatste vind ik op zich niet zo gek; bij elke club lopen buitenlanders rond.
Klopt, maar het lijkt soms zo haaks te staan op het beleid wat ze rondbazuinen. Zo'n middenvelder van Barcelona: zou die nou echt véél beter zijn dan een jeugdspeler? Of zo'n speler van Swansea? Een buitenlander aantrekken voor een positie die onderbezet is, zoals die Japanner, is te billijken, maar wéér een middenvelder terwijl daar de jeugd doorbreekt? Zonde eigenlijk.
Een verdedigende middenvelder was wel nodig. Maar waarom ze die jongen van Barcelona hebben gehaald? Geen idee. Ik zou zeggen: geef gewoon Pröpper en Van Ginkel een kans. Vooral Van Ginkel vond ik, als hij de kans kreeg, heel aardig voetballen.

Helaas heeft Vitesse een aanvallende middenvelderverslaving. In plaats van gewoon twee backs en een sterke spits halen, komen ze met 47286481348 middenvelders op de proppen. Tegen Willem II gaan Aissati en Stevanovic naar verluidt als buitenspeler beginnen! ALS BUITENSPELER! Of De Gelderlander liegt, of Ferrer is gek.

Wat mij trouwens ook stoort, is dat sommige middenvelders maar mogen blijven falen (Matic, Stevanovic). Tegen Ajax bijvoorbeeld speelde Van Ginkel zo veel beter dan die twee...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » za jan 22, 2011 12:33 am

Ik snap die hele Matic-hype hier ook niet hoor. Sommigen lag ik schrijven dat het zo'n goede voetballer is. Nou, ik hoef die prutsers niet bij NEC te zien hoor. Geef mij Schöne maar.

Wat ik van de rest moet denken... allemaal middelmaat gok ik, maar dat komt omdat ze ook niet genoeg geld hebben om echte toppers te halen. En wie wil er nou voor een club spelen die op degradatie staat.

Vitesse moet niet degraderen... da's niet geinig. Daarom gun ik ze morgen ook de winst.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » za jan 22, 2011 1:24 am

Ik snap die hele Matic-hype hier ook niet hoor. Sommigen lag ik schrijven dat het zo'n goede voetballer is. Nou, ik hoef die prutsers niet bij NEC te zien hoor. Geef mij Schöne maar.
Eens. Verdedigend doet hij gewoon niks en als hij de bal heeft wil hij altijd eerst een mannetje passeren voordat hij de bal afspeelt. Omdat Aissati ook al een handje van dat laatste heeft krijg je dus een extreem slome opbouw. In ieder geval niet iets wat ook maar in de verte lijkt op het één keer raken van Barcelona... :smallgrin.gif:

Puur technisch is Matic best een aardige speler, maar door het bovenstaande heeft hij gewoon een beroerd rendement. Van Ginkel speelt veel eenvoudiger en knapt ook verdedigend werk op. Maar ja, ik zal het wel weer allemaal verkeerd zien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Jöhnk » za jan 22, 2011 1:28 am

Ik geef je gelijk. Die Matic heeft de handelingssnelheid van Sno en de motoriek van Engelaar. Een speler van niks.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » za jan 22, 2011 11:05 am

Ik denk dat Matic voor Jordania meer geld oplevert ofzo. Geen idee wat voor afspraken er zijn gemaakt achter de schermen daarover natuurlijk.

Interview met Ferrer in de Gelderlander.

22-01-11

Vitesse hervat de competitie vanavond met de belangrij­ke uitwedstrijd tegen hek­kensluiter Willem II. Trai­ner Albert Ferrer kijkt vol vertrouwen vooruit.

Albert Ferrer verscheen gistermiddag even voor tweeën, bijna een uur later dan afgesproken, op het wekelijkse perspraatje in het Happy Home op sportcen­trum Papendal. „Ik was in bespre­king”, verontschuldigde de Spaan­se trainer zich. „ Ach, ik ben ook wel eens al om half een hier ge­weest.”

Met welk gevoel kijkt u terug op het trainingskamp in Turkije?
Ferrer: „ Heel positief. We hebben daar twee oefenwedstrijden ge­speeld. In de eerste wedstrijd te­gen Kayserispor speelden we een goede eerste helft. In de tweede helft hebben we veel gewisseld, waarna we verloren (van 1-0 voor naar 5- 1 verlies, red.). De tweede wedstrijd (2-0 zege op Kara­bukspor, red.) speelden we ook goed. We hebben een stap vooruit gemaakt. We spelen meer solide en agressiever, zijn tactisch beter en geven minder ruimte weg. We komen dicht bij dat wat we willen. En staan er nu beter voor.”

Vitesse heeft deze transferperiode twee middenvelders gehaald, Jordi López en Marti Riverola. Daarnaast kwam verdediger Michihiro Yasuda en is aanvaller Haruna Babangida vastgelegd. Is Vitesse nu klaar voor een inhaalrace?
„Waarschijnlijk komen er nog een of twee spelers bij. Zo zoeken we nog een nummer 9. We wilden ons middenveld versterken, we misten ervaring ‘op de zes’. Daar­voor is López gehaald. Yasuda voelt zich prettiger als linksback, maar kan ook aan de rechterkant spelen. En Riverola en Babangida ken ik nog van Barcelona.”

Verwacht u nog dat de komst van de aanvallend ingestelde speler Kevin De Bruyne van Racing Genk door­gaat?
„Daar ligt niet de prioriteit. Met Babangida hebben we al een spe­ler gehaald voor de positief 7 en 11.”

Waarom hebben jullie alleen buiten­landse spelers gehaald?
„Ik ben hier nu ruim twee maan­den en ken niet alle spelers in Ne­derland. Het gaat erom dat we spe­lers vinden die we nodig hebben.
Als ze met een betere speler uit Ne­derland komen, dan wil ik die heb­ben. Maar daarmee zijn ze niet ge­komen.”

Wat vindt u ervan dat Vitesse veel gehuurde spelers in de selectie heeft?
„ Alleen Riverola gaat terug naar zijn oude club. López, Yasuda en Babangida zijn vastgelegd. Wat er voor mijn komst is gedaan, daar wil ik niets over zeggen. Het is goed als een team van spelers twee jaar bij elkaar kan blijven.”

Wat is de huidige status van de Ne­derlandse middenvelders Davy Pröpper en Marco van Ginkel in uw selectie?
„Marco is veel vooruit gegaan de laatste weken. We zijn heel blij met hem. Hij is één van de eerste spelers die erin zal komen als we wisselen. Het zal niet lang duren voordat hij gaat spelen.”

En Pröpper?
„ Zijn progressie gaat wat langza­mer. Dat heeft ook met persoonlijk­heid te maken. Davy is een beetje verlegen, Marco is meer open. Maar ik geloof nog steeds in Davy. Hij heeft geweldige talenten. Nu moet hij ook werken aan andere onderdelen van het spel. Persoon­lijkheid, constantheid.”

Met Babangida hebt u een selectie van 26 spelers, de nog niet speelge­rechtigde Giorgi Chanturia meegere­kend. Denkt u dat het nog gaat luk­ken met uw streven de groep terug te brengen naar 22 man?
„ Dat zal heel moeilijk worden.”

Gaat u dan spelers terugzetten naar het tweede elftal?
„Nee. Alle spelers die bij het eerste elftal horen zullen ook bij het eer­ste blijven trainen.”

Vitesse zal snel moeten gaan win­nen, wil de club uit de gevarenzone komen en het linkerrijtje wellicht weer in zicht krijgen. Voelt u dat de druk toeneemt?
„Nee. Voor mij is er niets veran­derd. Ik wil elke wedstrijd win­nen. Als dat een keer niet lukt, dan wil ik de volgende wedstrijd winnen.”

In Turkije hebt u een oefenwedstrijd van Willem II bekeken. Wat vindt u van de eerste tegenstander na de win­terstop?
„Willem II is een gevaarlijke tegen­stander. Zij zullen er alles aan wil­len doen om van de laatste plaats weg te komen. Ze hebben enkele heel goede spelers en zullen tegen ons willen winnen, zeker gezien het feit dat ze thuis spelen. Maar wij gaan met een goed gevoel rich­ting de wedstrijd tegen Willem II. We zijn er klaar voor.”
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » za jan 22, 2011 12:46 pm

„Marco is veel vooruit gegaan de laatste weken. We zijn heel blij met hem. Hij is één van de eerste spelers die erin zal komen als we wisselen. Het zal niet lang duren voordat hij gaat spelen.”
Dit is dan wel weer positief. Van Ginkel is echt een speler naar mijn hart. Altijd fel, loopt zich goed vrij, schakelt snel om bij balverlies en probeert simpel te spelen. Hij is wat klein en nog jong, maar niet bang in duels. Ik denk dat hij best een mooie toekomst kan hebben.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Rooie » za jan 22, 2011 8:12 pm

1-0 achter tegen Willem II

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door peter » za jan 22, 2011 8:16 pm

Jordi en Riverola maken een verdomd goeie indruk. :smallgrin.gif:

En Pedersen eruit voor van Ginkel? Onlogischer krijg je ze niet, hoor.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door D_skilled » za jan 22, 2011 8:21 pm

Versterkingen op het oog?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Jöhnk » za jan 22, 2011 8:26 pm

Peter schreef:Jordi en Riverola maken een verdomd goeie indruk. :smallgrin.gif:

En Pedersen eruit voor van Ginkel? Onlogischer krijg je ze niet, hoor.
Is dat een De Mosje of kon Pedersen niet verder?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door peter » za jan 22, 2011 8:27 pm

Een de Mosje. Alleen doet Ferrer er nog een schepje bovenop door zijn spits dus te wisselen voor een middenvelder.

Die Kashia was toch niet zo slecht? Die Jap die er nu in staat is in ieder geval geen versterking.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Rooie » za jan 22, 2011 8:27 pm

Op de radio zeiden ze dat hij direct de catacomben in verdween en er geen directe aanleiding was voor de wissel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door peter » za jan 22, 2011 8:31 pm

Het is wachten op de 2-0, maar ik kap zo met kijken. Ik kijk namelijk reikhalzend uit naar Jhonny in de basis. :smallgrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » za jan 22, 2011 8:38 pm

Wat een topteam is dat Vitesse toch.... heerlijk om te zien... fantastisch echt.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door mattie » za jan 22, 2011 9:10 pm

Benji schreef:1-0 achter tegen Willem II
Supporter van Kakkerlakken is al erg maar ik vraag me werkelijk af wat erger is.. Kakkerlak supporter of Vites supporter :drecul.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Poeder » za jan 22, 2011 9:33 pm

Denk dat het nu wel bewezen is dat ferrer er echt geen hol van snapt.

Matic, wat een ramp is dat maar blijft gewoon staan. Pedersen mist een kans wordt bijna direct gewisseld door van ginkel. Een middenvelder van 40 kilo.

Onvoorstelbaar.

Zo dat gezegd hebbende ga ik en fles wijn opzuipen en vanaf nu elke zondag diep onder mijn dekbed kruipen.

Gesloten