Vitesse

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo feb 11, 2007 11:07 pm

Pietje!!!!!!!!!!!!!!!!! :headbang:

Na Makaay hebben ze daar over de Waal weer een groot talent laten lopen! :D

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » ma feb 12, 2007 4:15 pm

Yu Hai heeft zin in Vitesse

Vitesse's jongste aanwinst Yu Hai, heeft zin in Vitesse. De Chinese aanvaller verblijft momenteel in Londen voor een trainingsstage met het Olympisch Elftal. Daarna speelt hij met datzelfde team nog een toernooi in Hong Kong. Eind februari, begin maart verwacht Yu Hai zijn opwachting te kunnen maken in Arnhem. Een kennismaking.

Je gaat spelen met rugnummer 68. Wat betekent dat voor jou?

68 is een geluksgetal in China. Ik ben er heel blij mee.

Het is in Nederland niet gebruikelijk om met zo'n hoog nummer te spelen.

Ik ben dankbaar dat er toch een uitzondering is gemaakt. Het vervult mij met trots dat er een uitzondering is gemaakt.

Wat voor soort speler ben je?

Ik ben een linkerspits, maar kan ook achter de spitsen spelen. Ik gebruik mijn hersenen bij het voetbal. Ik let in wedstrijden ook speciaal op spelers die het van hun slimheid moeten hebben. En ik kijk speciaal naar de technieken die ze gebruiken.

Je maakt deel uit van de Olympische ploeg, die volgend jaar deelneemt aan de Spelen in eigen land. Hoe belangrijk is dat team voor China?

Voetbal is ook in China de belangrijkste sport. Dit team is bekend in heel China en wij zullen de wereld laten zien dat ook Chinezen goed kunnen voetballen. En dat ga ik laten zien bij Vitesse.

Hoe beoordeel je het niveau van Vitesse?

Het is een ploeg met hele goede spelers. Wat me vooral opviel, is hoe jong de spelers nog zijn. Ik ben heel trots dat ik voor Vitesse kan spelen. Perfect voor mij. De trainer is best wel streng, maar heeft heel goed voor mij gezorgd toen ik op stage was. En ook de spelers waren allemaal heel aardig voor mij. Daarvoor wil ik ze graag bedanken.

Welke spelers maakten indruk op je?

De nummer negen. Lazovic, ja. Ik verheug me erop om met hem samen te spelen. En de leider van het elftal natuurlijk, Theo Janssen.

Wat vind je van Gelredome?

Een heel modern stadion, met veel technologie. Ik zal alles wat ik heb inzetten om me daar te laten zien.

Hoe gaat je leven in Nederland eruit zien?

Heel mooi. Dit is een echt voetballand met goede spelers. Voor eenzaamheid ben ik niet bang. Ik ben voetballer, dan moet je er maar aan wennen dat je van huis bent. Ik onderhoud het contact met mijn ouders wel via de telefoon en internet.

Hoe belangrijk is je famillie voor jou?

Ik heb fantastische ouders, die me van jongs af aan gesteund hebben met mijn voetbalcarrière. Ik heb het voetbaltalent niet van mijn ouders, ik ben kennelijk geboren als voetballer.
Bron: Vitesse.nl 12-02-07
Alles wat je wilde weten over Yu Hai.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 12, 2007 4:16 pm

Eindelijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma feb 12, 2007 4:47 pm

Ik vind het trouwens wel een klote streek wat ze die Stojkovic hebben geleverd. Hem is een basisplaats gegarandeerd en nu heeft die Veldhuizen 2 keer goed gekeept en mag die blijven staan. Had ie net zo goed bij Nantes kunnen blijven. Zo ga je niet met mensen om vind ik.

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma feb 12, 2007 9:59 pm

Ik niet. Je hebt nou eenmaal nooit een garantie dat je speelt. Stojkovic moet maar bewijzen beter te zijn dan Velthuizen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma feb 12, 2007 10:16 pm

Wouter schreef:Ik niet. Je hebt nou eenmaal nooit een garantie dat je speelt. Stojkovic moet maar bewijzen beter te zijn dan Velthuizen.
Tenzij hem dat is beloofd natuurlijk. Ik weet niet of dat zo is hoor, maar dan zou het inderdaad niet zo netjes zijn.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma feb 12, 2007 10:25 pm

Lijkt me logisch dat de trainer de beste keeper onder de lat zet. Het is t.o.v. de andere keepers niet netjes om Stojkovic een basisplaats te garanderen.

Dat geldt niet alleen voor keepers. Iemand een basisplaats garanderen is altijd een slecht idee en niet netjes t.o.v. de andere spelers.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 12, 2007 10:36 pm

666 schreef:Lijkt me logisch dat de trainer de beste keeper onder de lat zet. Het is t.o.v. de andere keepers niet netjes om Stojkovic een basisplaats te garanderen.
Het is niet netjes en niet slim, nee. Maar als je het als club toch hebt beloofd is het nog erger om je je vervolgens ook niet aan je woord te houden.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma feb 12, 2007 10:49 pm

Thomas schreef:...als je het als club toch hebt beloofd is het nog erger om je je vervolgens ook niet aan je woord te houden.
Dat vind ik helemaal niet nog erger.

Stel je voor: je bent tweede keeper, op de training pluk je de ene onmogelijke bal na de andere strafschop uit de hoek, maar toch maak je geen schijn van kans omdat een of andere idioot die andere keeper een basisplaats gegarandeerd heeft zodat er van eerlijke concurrentie geen sprake meer kan zijn...

De garantie op een basisplaats intrekken is niets anders dan het corrigeren van een eerder gemaakte fout. Vervelend voor Stojkovic, maar voor de club is het de enige juiste keuze.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » di feb 13, 2007 8:23 am

Volledig uit de lucht gegrepen ook nog eens,... er is helemaal niks aangegeven m.b.t. gegarandeerde basisplaatsen of speelminuten.

Daar komt nog eens bij dat hij zo graag naar Vitesse wilde dat hij tijdens de winterstop eerst wilde wachten op Hertha BSC.

Als hij tijdens de trainingen bewijst een betere keeper te zijn speelt hij gewoon dus,......

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di feb 13, 2007 3:38 pm

,,De mensen bij Vitesse hebben me een basisplaats beloofd, onder die voorwaarde ben ik gekomen. Ik wilde spelen, om mijn plaats in het nationale elftal van Servië te kunnen behouden. Toen ik twijfelde, zei Vitesse: Kom nou maar, want je bent zeker van je plaats, wij helpen jou, jij helpt ons. Als ik had geweten dat ik op de bank zou belanden, was ik nooit bij Nantes vertrokken. Dan had het toch geen zin gehad om van club te veranderen?''

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » di feb 13, 2007 4:17 pm

Oooh nee dan is het duidelijk,.. wat een gemene streek van De Mos en zijn vrienden :nooo:

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 19, 2007 1:16 pm

Theo Janssen heeft problemen met knie

19/2/2007 8 :27

De linkerknie van Theo Janssen wordt vandaag in het ziekenhuis onderzocht. De middenvelder haakte geblesseerd af tegen Roda JC.
De aanvoerder van Vitesse werd een dag na de thuiswedstrijd tegen Roda JC wakker met een pijnlijke knie, waarin zich vocht had opgehoopt. In het AD zegt Janssen: 'Ik heb wel eens meer een beetje reactie na een training of wedstrijd, maar dit is uitzonderlijk. Het is een flinke tegenvaller, maar ik hoop dat het meevalt. Een scan moet uitwijzen wat er aan de hand is.'

Voor Vitesse-coach Aad de Mos komt het eventuele wegvallen van Janssen slecht uit. Gill Swerts en Remco van der Schaaf zijn ook al geblesseerd, en verder kampt De Mos met schorsingen van Sébastien Sansoni en Onur Kaya.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » di feb 20, 2007 8:15 am

Miljoenen liggen klaar voor Vitesse

Eurocommerce wil voor zeventien jaar sponsor worden voor 7,5 ton.

Voetbalclub Vitesse heeft een voor de Nederlandse voetbalwereld opmerkelijk spon­sorcontract gesloten met ontwikke­laar Eurocommerce. Als het Deven­ter bedrijf eigenaar wordt van sta­dion Gelredome krijgen de Arn­hemmers een miljoen euro plus ze­ventien jaar lang 7,5 ton per jaar.
Vitesse kan het geld goed gebrui­ken, want het heeft onder meer een schuld van 1,6 miljoen euro bij de gemeente Arnhem.

Er zit wel een grote maar aan het contract voor Vitesse. Zodra Euro­commerce het stadion weer ver­koopt, vervalt de verbintenis. „ Maar we zijn van plan geruime tijd eigenaar van het stadion te blij­ven”, zegt bedrijfsjurist Schimmel van Eurocommerce na afloop van een kort geding in de Arnhemse rechtbank over de verkoop van sta­dion Gelredome. De verkoop wordt geblokkeerd door het evenementenbedrijf Gelredome bv. Dat ziet, in tegen­stelling tot Vitesse, Eurocommerce als huurbaas in plaats van de ge­meente Arnhem niet zitten. Gel­redome bv moet meer betalen als Eurocommerce de baas is en heeft daarom beslag op het stadion ge­legd.

In het kort geding eiste Vitesse dat het beslag er af wordt gehaald, zo­dat het stadion aan Eurocommer­ce kan worden geleverd. De ontwikkelaar betaalt 16,5 mil­joen euro voor het stadion. De uit­spraak is volgende week dinsdag. De rechter beslist volgende week dinsdag of Eurocommerce eigenaar wordt van Gelredome. Als dat zo is, krijgt Vitesse miljoe­nen van de ontwikkelaar.

Bron: De Gelderlander 20-02-07
Daar gaan we weer!!!! :headbang:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di feb 20, 2007 8:16 am

Trap er niet, Poeder, trap er niet in!!

(Of je bent ontzettend te laat of veel te vroeg, streber!)
Bertje for President!

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » di feb 20, 2007 9:45 am

Fukking krokusvakantie, geen files hahaha

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di feb 20, 2007 10:33 am

Poeder schreef: Daar gaan we weer!!!! :headbang:
Kan die projectontwikkelaar die kale vlakte lekker volbouwen... :headbang:

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za feb 24, 2007 5:34 pm

Ruud Knol op middenveld tegen RKC

Door de vele blessures en twee schorsingen van de middenvelders zal Ruud Knol zondagmiddag in de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk de rol van verdedigende middenvelder op zich nemen. Een beslissing 'op gevoel', aldus trainer Aad de Mos.
Middenveld
Swerts, Van der Schaaf, Yakubu en sinds vorige week ook Janssen zijn de middenvelders die door knieblessures niet tot de selectie behoren. Ook Onur Kaya en Sébastien Sansoni ontbreken tegen RKC door een schorsing.

"Mijn gevoel zegt mij dat ik Knol als verdedigende middenvelder moet opstellen. Ruud heeft daar in de jeugd meerdere malen gespeeld en hij is het type dat een goede pass in de voeten heeft en die positie ook aanvoelt. In het verleden heb ik goede ervaringen gehad met centrale verdedigers die doorschuiven naar de positie van verdedigende middenvelder. Het is uit nood geboren, maar ik heb er alle vertrouwen in."

Aanval
De trainer heeft afgelopen week veelvuldig gesproken met spits Danko Lazovic. Vitesse's topscorer speelt zeker niet slecht, maar miste de voorbije weken de scherpte en had het lastig tegen de diverse verdedigingen die zich voornamelijk hebben gericht op de gevaarlijke spits.

"We hebben veel arbeid verricht om de spitsen nog beter in stelling te brengen. Daarnaast veel op het doel afgewerkt, simpelweg om het juiste gevoel weer even terug te krijgen. Als je, zoals wij, veel kansen blijft creëren, dan is het een kwestie van tijd dat onze spitsen weer gaan scoren."

Aad de Mos beslist pas zaterdag welke doelman achter Piet Velthuizen mee gaat naar Waalwijk. Vladimir Stojkovic sloot pas vrijdag weer aan bij de groep en trainde een half uur mee. De Serviër is hersteld van de griep en meldde zich vrijdag weer monter bij de selectie. "Zijn ogen stonden goed", aldus De Mos.

De vermoedelijke opstelling van Vitesse:
Piet Velthuizen, Paul Verhaegh, Civard Sprockel, Giovanny Espinoza, Purrel Fränkel, Youssouf Hersi, Ruud Knol, Anduele Pryor, Anders Due, Mads Junker en Danko Lazovic

Bron: Vitesse.nl 23-02-07


Hopelijk stijgen we weer een paar plaatsjes, ten koste van wat minder sympathieke clubs... :eusa_pray:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 24, 2007 6:22 pm

Zo dicht staan Feyenoord en PSV toch niet boven jullie? :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za feb 24, 2007 8:25 pm

Nee, maar als Ajax zo doorgaat als tegen Excelsior komen we misschien nog wel bij de Amsterdammers in de buurt. :D

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma feb 26, 2007 2:17 pm

De Mos: 'Arbiter was even de weg kwijt'
Foto: Orangepictures26 februari 2007, 08:51
Door: Jelmer Geerds
Vitesse leed zondag een dure 3-1 nederlaag tegen RKC. Trainer Aad de Mos was na afloop van mening dat de scheidsrechter, mede door de rode kaart voor Anduele Pryor, invloed had op het resultaat.
"De scheidsrechter had invloed op het resultaat", sprak De Mos tegenover De Gelderlander. "Hij was de weg kwijt na de strafschop die we kregen. De rode kaart van Pryor was beslissend. Als je voet­bal een beetje begrijpt, weet je dat die kaart onterecht was."

Die mening was ook Pryor toegedaan: "De eerste gele kaart vond ik al geen echte overtreding, maar die kaart kun je geven. Maar bij die tweede probeer ik Obodai van me af te houden. Ook hij gebruikte zijn handen om eerder bij de bal te ko­men. Daarop reageerde de scheids”, besluit de aanvallende middenvelder, die vooraf een sleutelrol was toegedicht door De Mos.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma feb 26, 2007 7:57 pm

De Mos moet eens naar de eigen winkel kijken. Voor hetzelfde geld geeft de scheids RKC nog een strafschop ook.

Natuurlijk hebben we veel geblesseerden en geschorsten, maar zo dom en slecht als Prijor, Fränkel en Hersi speelden... X'C

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di feb 27, 2007 9:54 pm

Goed nieuws voor iedereen die houdt van de mooiste club van Gelderland:
Uitspraak:gemeente mag en moet leveren

De voorzieningenrechter in Arnhem heeft op 27 februari 2007 uitspraak gedaan in het kort geding van de gemeente Arnhem, Vitesse en Eurocommerce tegen Gelredome. Beslist is dat het door Gelredome gelegde beslag op het stadion van rechtswege is vervallen. Dat houdt in dat de gemeente het stadion kan leveren maar ook moet leveren aan Eurocommerce op grond van de eerder gesloten intentieovereenkomst. De voorzieningenrechter is voorts van oordeel dat Gelredome ook misbruik van haar positie maakt door instemming aan de verkoop van het stadion te weigeren, teneinde voordelige condities voor huur van Eurocommerce te bedingen. De gemeente, Vitesse en Eurocommerce hebben belang bij een snelle levering. De vorderingen, die Gelredome op haar beurt tegen de Gemeente heeft ingesteld, worden afgewezen op grond van de volgende gronden:
- de gemeente heeft voldaan aan het matchingsrecht (optierecht) jegens Gelredome. Zij heeft alle essentialia van de koopovereenkomst met Eurocommerce aan Gelredome verstrekt. Gelredome heeft vervolgens niet binnen de voorgeschreven termijn van twee maanden gereageerd;

- indien in een later stadium mocht blijken dat Gelredome wel nog een matchingsrecht heeft jegens de gemeente, zal dit (eventueel) dienen te leiden tot een schadevergoedingsactie van Gelredome jegens de gemeente;

- het recht op levering van Eurocommerce is een sterker recht dan het matchingsrecht van Gelredome;

- een belangenafweging valt in het voordeel uit van de gemeente, Vitesse en Eurocommerce.

Bron: Rechtbank Arnhem 27-02-07
www.vitesse.org

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 27, 2007 9:59 pm

Wat heeft NEC hiermee te maken dan? :hypocrite:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di feb 27, 2007 10:08 pm

Wat bazel jij nou over de Nederlandse Export Combinatie (zie www.nec.nl)?

Gesloten