AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo feb 18, 2007 7:05 pm

Van Gaal en Jans maken opnieuw ruzie

Uitgegeven: 18 februari 2007 17:52
GRONINGEN - Louis van Gaal en Ron Jans kregen het zondag op de persconferentie na afloop van FC Groningen - AZ opnieuw met elkaar aan de stok.

Van Gaal vertelde zijn toehoorders dat AZ met 1-1 veel te weinig had gekregen. Jans begon aansluitend zijn analyse met de mededeling dat Groningen in de eerste helft de grootste mogelijkheid had op een doelpunt.

Beeld

"Maar ik zal voorzichtig zijn met het opnoemen van kansen", zei Jans. Daarbij doelde hij op de persconferentie van een klein jaar eerder. Toen viel Van Gaal Jans openlijk af, omdat hij vond dat Jans na het duel tussen beide clubs in de play-offs alleen de kansen van zijn eigen ploeg noemde en geen goed wedstrijdbeeld weergaf.

Kleineren

"Je kunt inderdaad beter maar voorzichtig met je woorden zijn, ja", beet Van Gaal Jans zondag toe. "Je bent heel goed in het opsommen van de kansen van je eigen ploeg." Jans: "En jij bent heel goed in het kleineren van mensen."

"Niet ik, maar jij refereert aan de vorige persconferentie", aldus Van Gaal. "En daar reageer ik op." "Ik sta boven deze discussie", besloot Jans.
nu.nl

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo feb 18, 2007 7:44 pm

Jans :worshippy:

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo feb 18, 2007 7:51 pm

Louis :worshippy:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 18, 2007 7:53 pm

De winnaar heeft altijd gelijk :D
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo feb 18, 2007 7:56 pm

Dus had nu geen van beide coaches gelijk.

Louis van Gaal is verschrikkelijk irritant. Hij kleineert inderdaad collega trainers. Bij een kritische vraag springt hij uit zijn vel. Verder heeft ie het alleen maar over fatsoen. De beste man valt eigenlijk moeilijk serieus te nemen. Dat die journalisten hem ook nooit eens afmaken...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 18, 2007 11:50 pm

"Ik sta boven deze discussie", besloot Jans.
:eusa_liar:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 19, 2007 12:09 am

Van Gaal zit zichzelf het meest in de weg. Goede trainer, maar zijn PR is dramatisch. Daarom zit hij nu bij AZ en niet bij een internationale topclub.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 19, 2007 2:01 am

De beste trainer van Nederland. De PR van een trainer zal me een worst wezen. Het zelfde geldt voor Ten Cate. Dat hij af en toe domme dingen zegt is jammer, als hij maar presteert is er niets aan de hand.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 19, 2007 1:35 pm

Vond het wel weer leuk, en deze keer was Van Gaal niet eens zo veel te verwijten, behalve dat hij Jans in de rede viel dan...

Jans: Ik heb me voorgenomen om niet te reageren.
Van Gaal: Dat doe je anders wel! :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma feb 19, 2007 1:36 pm

Kinderachtige vertoning vond ik het maar. Als toptrainer moet je daar altijd boven staan, vind ik. Als trainer heb je een verantwoordelijke functie en kan je je niet als een kleuter gedragen. Geldt dus voor beide heren.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma feb 19, 2007 1:39 pm

Van Gaal versus Jans: hoofdstuk 2
Door KRIJN SNUIF

GRONINGEN - Aan het einde van het vorige seizoen botsten ze voor het eerst, gisteren volgde deel twee van de verbale veldslag tussen Louis van Gaal en Ron Jans.Van Gaal luistert naar de analyse van Jans.De trainers van AZ en FC Groningen kregen het met elkaar aan de stok op de persconferentie na de wedstrijd, die in 1-1 eindigde.

Toen Jans het woord nam, begon hij over de mogelijkheden die zijn ploeg had gehad. ,,Maar,’’ zo voegde hij er aan toe, ,,ik zal oppassen met het opsommen van de kansen.’’

Daarmee verwees de trainer naar het duel tussen AZ en FC Groningen in de play-offs van vorig seizoen. De Alkmaarders wonnen die wedstrijd met 2-1, maar dat was niet genoeg om de 3-1 nederlaag in de Euroborg weg te poetsen. Op de persconferentie vond Van Gaal destijds dat Jans in zijn wedstrijdanalyse AZ te kort deed. Dat liet de AZ-trainer hem in duidelijke taal weten.

Toen Jans gisteren plagend zei dat hij voorzichtig zou zijn met het benoemen van de kansen, liet de reactie van zijn buurman achter de tafel niet lang op zich wachten. ,,Dat zou ik maar doen ja,’’ zei Van Gaal. ,,Jij bent namelijk heel goed in het opnoemen van de kansen.’’

Jans: ,,En jij bent heel goed in het kleineren van collega-trainers.’’

Van Gaal, recht voor zich uitkijkend: ,,Nee, niet kleineren. Ik houd me bij de feiten.’’

Jans: ,,Nee, dat zijn jouw feiten, niet de mijne. Maar laat ik hier maar mee ophouden. Ik sta boven deze discussie. Ik wil er niet op reageren.’’

Van Gaal: ,,Dat doe je anders wel.’’

Jans: ,,Sorry dat ik je in de verleiding heb gebracht.’’

Later, toen Van Gaal een interview aan een televisieploeg gaf, vertelde Jans dat de vorige woordenwisseling tussen de twee nooit uitgesproken was. ,,Er valt ook weinig uit te spreken als je zo’n groot verschil van visie hebt. Ik vind Louis een absolute toptrainer, maar de kant die hij net liet zien, is nogal vervelend. Het is jammer dat veel mensen vooral deze kant van hem te zien krijgen en hem niet kennen als toptrainer.’’

Van Gaal was zich van geen kwaad bewust. ,,Niet ik, maar Ron Jans kwam terug op die voorgaande persconferentie. Daar reageerde ik alleen op.’’

Daar had de AZ-trainer gelijk in. Jans was zijn nababbel begonnen door vast te stellen dat hij de 1-1 ‘helemaal niet sneu’ vond, terwijl Van Gaal even daarvoor in zijn analyse ook de term sneu had gebruikt om het puntenverlies in de Euroborg te typeren.

Toen Jans even daarna – al dan niet humoristisch bedoeld – zei dat hij voorzichtig zou zijn met het opnoemen van de kansen, had hij kunnen weten dat Van Gaal zou reageren. De 55-jarige ex-trainer van onder meer Ajax en Barcelona, en oud-bondscoach is niet het type dat op zijn tong bijt, zeker niet na een teleurstellend gelijkspel bij een middenmoter.

Toen hij twee maanden geleden na AZ - Roda JC (2-2) vond dat een radioverslaggever van NOS Langs de Lijn de verkeerde vragen stelde, deed hij geen enkele moeite zijn ongenoegen verborgen te houden. Van Gaal ruziede wat met de journalist en maakte enkele dagen later bekend niet meer door medewerkers van dat radioprogramma geïnterviewd te willen worden. ,,Die boycot kan ik wel eens heel lang gaan volhouden,’’ zei Van Gaal vorige maand. Hij was ‘heel nijdig’ omdat het twistgesprek was uitgezonden en in de studio bovendien van commentaar was voorzien.

Enkele dagen na dat akkefietje raakte Van Gaal opnieuw verzeild in een affaire. Hij stapte uit de trainersvakbond CBV omdat hij niet kon leven met de berisping die hij van de organisatie had gekregen. Volgens de vakbond had Van Gaal zich te kritisch uitgelaten over bondscoach Marco van Basten.

Gisteren belandde de AZ-trainer weer in een soap. Of het misschien een idee was om Van Gaal en Jans in een reclamespotje voor een bekend botermerk te laten optreden, opperde iemand. ,,Dat lijkt me niet,’’ reageerde Jans. ,,Ik zie geen enkele poging van Van Gaal om ook maar iets van een poldermodel uit te voeren.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 19, 2007 1:45 pm

Jans was in ieder geval behoorlijk spraakzaam voor zijn doen. Die begint toch ook iets te veel praatjes te krijgen zo langzamerhand... :pukey:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 19, 2007 1:49 pm

jans doet nu hetzelfde bij Van Gaal als dat Van Gaal laatst bij Koeman deed. Bij VG is het alleen iets makkelijker.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di feb 20, 2007 12:29 pm


LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 20, 2007 12:31 pm

Het lijkt me niet dat 9 miljoen daarvoor genoeg is. Daarvoor zullen ze Henk nog een half jaartje langer met Huntelaar moeten laten werken. Een jaartje wachten en hij is in de uitverkoop!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di feb 20, 2007 12:38 pm

joey schreef:Derksen kondigt net een interview met Marcel Brands aan. Die zal in de VI zeggen dat AZ de beste club van Nederland wil worden en daarom Nederlandse spelers wil weghalen bij de (echte) topclubs. AZ zal volgens Brands aankopen gaan doen waar iedereen van zal staan te kijken.
Ik heb het interview inmiddels gelezen, maar zoals het hier staat heb ik het niet gelezen. Met name de laatste zin heb ik niet in het interview terug gevonden. Volgens mij zit er ook een aardig stuk eigen interpretatie (en overdrijving) van Derksen bij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di feb 20, 2007 12:45 pm

Muisje Andersom schreef:Het lijkt me niet dat 9 miljoen daarvoor genoeg is. Daarvoor zullen ze Henk nog een half jaartje langer met Huntelaar moeten laten werken. Een jaartje wachten en hij is in de uitverkoop!
Als het AZ lukt, dan betekent dat meteen het einde van Fontein aangezien hij afgerekend mag worden op de verkoopprijs van Huntelaar.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 12:47 pm

Is Huntelaar een ijsje?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 20, 2007 12:52 pm

Bertje schreef:Is Huntelaar een ijsje?
Hij is in ieder geval wel 'lekker' als hij zoveel scoort als vorig seizoen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di feb 20, 2007 5:24 pm

Toch snap ik niet direct waarom AZ veel geld voor Huntelaar op tafel zou leggen? Arveladze is een prima spits die er al 11 heeft in liggen, Dembélé komt er aan en Koevermans doet het boven verwachting goed met al 18 doelpunten op zijn naam. Ze hebben dit seizoen de meeste doelpunten gemaakt. Lijkt mij dat ze beter wat geld kunnen uittrekken voor een nieuwe keeper of verdedigers. Stekelenburg kunnen ze voor het juiste bedrag wel op komen halen. :hypocrite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 20, 2007 5:31 pm

Jabu schreef:Stekelenburg kunnen ze voor het juiste bedrag wel op komen halen. :hypocrite:

:D

Ik weet ook niet wat ze met KJH moeten. Maar als ze Schaars en Dembelé onze kant willen uitsturen én een bedrag van meer dan 10 miljoen euro valt er altijd te praten. :D
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 5:42 pm

Doe mij Schaars, Dembele en Koevermans maar en dan hoeven ze niet eens geld meer bij te leggen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 5:45 pm

Wat moet Ajax nou met én Dembele én Koevermans? Daarnaast is Huntelaar natuurlijk een stuk beter dan Dembele en vooral Koevermans.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 6:11 pm

Koevermans lijkt mij echt een meer dan uitstekend breekijzer. Dembele is inderdaad nog te jong en wisselvallig om een topper als Huntelaar te komen vervangen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 6:12 pm

Ik moet er niet aan denken dat Ajax miljoenen gaat neertellen voor een breekijzer. Je stuurt maar een grote jeugdspeler naar de sportschool.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gesloten