PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 23, 2007 2:52 pm

Jöhnk schreef:Het zijn allemaal trieste moddergooiers.
Mee eens. Maar Perez leeft in zijn eigen universum, dat wordt wel duidelijk. Hij zegt dat hij geen basisplaats eist, maar zijn eigen uitspraken uit het verleden maken duidelijk dat hij dat wel doet. Hij 'kan niet met een reserverol leven', 'wil belangrijk zijn', 'had zich misschien anders moeten opstellen toen hij niet speelde', etc.. Ik ben verdomd benieuwd wat er gaat gebeuren als meneer bij PSV op de bank belandt, wat in mijn ogen een kwestie van tijd is. Ik heb begrepen dat het eerste gezeur van zijn kant al weer te horen is geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 23, 2007 2:54 pm

joey schreef:@Thomas: Ajax heeft er zeker belang bij en Ajax doet er goed aan de spelers optimaal te begeleiden. Desondanks is aanpassing voor alles de verantwoordelijkheid van de speler. Kunnen we het daar over eens zijn?
In een normale wereld wel. Ik verwacht immers ook van niemand dat ze er voor zorgen dat ik me hier goed voel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 23, 2007 2:57 pm

joey schreef:Mee eens. Maar Perez leeft in zijn eigen universum, dat wordt wel duidelijk. Hij zegt dat hij geen basisplaats eist, maar zijn eigen uitspraken uit het verleden maken duidelijk dat hij dat wel doet. Hij 'kan niet met een reserverol leven', 'wil belangrijk zijn', 'had zich misschien anders moeten opstellen toen hij niet speelde', etc.. Ik ben verdomd benieuwd wat er gaat gebeuren als meneer bij PSV op de bank belandt, wat in mijn ogen een kwestie van tijd is. Ik heb begrepen dat het eerste gezeur van zijn kant al weer te horen is geweest.
Ik gun Perez een basisplaats tot de winterstop. Dan nemen wij Aissati over en daarna mag de pleuris uitbreken. :headbang.gif:

Ik moet je gelijk geven dat Perez een irritante pseudo-vedette is. Al kan hij best aardig voetballen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 23, 2007 3:03 pm

Jöhnk schreef:Ik gun Perez een basisplaats tot de winterstop. Dan nemen wij Aissati over en daarna mag de pleuris uitbreken. :headbang.gif:
Dat lijkt me een mooi scenario, Jöhnk. :headbang.gif:
Ik moet je gelijk geven dat Perez een irritante pseudo-vedette is. Al kan hij best aardig voetballen.
Maar niet zo goed als hij zelf denkt. Hij heeft ook veel tekortkomingen. :aai.gif:
Ik begrijp nog steeds niet waarom PSV hem gehaald heeft. Ik zou mijn kaarten op Aissati zetten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 23, 2007 3:07 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Het zijn allemaal trieste moddergooiers.
Mee eens. Maar Perez leeft in zijn eigen universum, dat wordt wel duidelijk. Hij zegt dat hij geen basisplaats eist, maar zijn eigen uitspraken uit het verleden maken duidelijk dat hij dat wel doet. Hij 'kan niet met een reserverol leven', 'wil belangrijk zijn', 'had zich misschien anders moeten opstellen toen hij niet speelde', etc.. Ik ben verdomd benieuwd wat er gaat gebeuren als meneer bij PSV op de bank belandt, wat in mijn ogen een kwestie van tijd is. Ik heb begrepen dat het eerste gezeur van zijn kant al weer te horen is geweest.
Volgens mij zeuren jullie meer over Perez zijn gezeur dan dat Perez aan het zeuren is .. :smallgrin.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr nov 23, 2007 3:11 pm

Ik moet zeggen dat het een goed interview is dat in de VI staat. Perez is absoluut niet aan het moddergooien in mijn ogen. Ik denk dat we
niet moeten onderschatten wat voor tiran HTC eigenlijk was. Dat Perez niet makkelijk is als hij wissel staat, tekent eigenlijk zijn motivatie niks mis mee!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 23, 2007 3:15 pm

joey schreef:Maar niet zo goed als hij zelf denkt. Hij heeft ook veel tekortkomingen. :aai.gif:
Dat heeft elke speler, joey.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 23, 2007 3:28 pm

GangstaRiB schreef:Dat Perez niet makkelijk is als hij wissel staat, tekent eigenlijk zijn motivatie niks mis mee!
Ahum, dus een wisselspeler mag zich gedragen zoals hem goeddunkt?

Natuurlijk heeft elke speler beperkingen, maar Perez heeft er behoorlijk veel. Hij is niet voor niets tot zijn zoveelendertigste de vedette van Alkmaar en omstreken geweest. Hij kan aardig voetballen, maar hij moet niet net doen alsof het een schrijnend onrecht is wanneer hij eens wissel staat. Bij een topclub hebben andere spelers óók kwaliteiten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 23, 2007 3:36 pm

joey schreef:
GangstaRiB schreef:Dat Perez niet makkelijk is als hij wissel staat, tekent eigenlijk zijn motivatie niks mis mee!
Ahum, dus een wisselspeler mag zich gedragen zoals hem goeddunkt?

Natuurlijk heeft elke speler beperkingen, maar Perez heeft er behoorlijk veel. Hij is niet voor niets tot zijn zoveelendertigste de vedette van Alkmaar en omstreken geweest. Hij kan aardig voetballen, maar hij moet niet net doen alsof het een schrijnend onrecht is wanneer hij eens wissel staat. Bij een topclub hebben andere spelers óók kwaliteiten.
Ben jij nou niet steeds flinks aan het overdrijven wat Perez betreft.Heeft ie spelers op hun gezicht geslagen ?, heeft ie HtC onderste boven geschopt ?, heeft ie de dugout in stukken staan zagen ?, of met een schaar staan gooien ?.Sommige spelers hebben nu eenmaal een bepaaalde manier van reageren als ze in hun ogen onterecht er naast staan, gewisseld worden, sommige roepen b.v. dat de trainer z'n kop niet in een bepaald persoon z'n ... moet steken ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 23, 2007 3:46 pm

En toen schopte Hiddink Davids uit de selectie. En terecht. Stoorzenders kun je niet gebruiken.

Je hebt het over scharen gooien. Ik neem aan dat refereert aan het incident met Zlatan en Mido. Dat incident geeft maar weer eens aan, dat in de voetbalwereld de meest getalenteerde speler zich een hoop kan permitteren. Het probleem van Perez is volgens mij dan ook niet dat hij lastig is, maar dat hij een eigenaardig zelfbeeld heeft. Als hij het talent van Zidane of Kaka had, zou van hem geaccepteerd worden dat hij, zoals hij zelf toegeeft, lastig is. Probleem is dat hij bij lange na geen topspeler is, maar eerder valt in de categorie subtop. Als hij bijvoorbeeld denkt dat hij stukken beter is dan Aissati, dan heeft hij een probleem. Aissati zal hem normaliter al snel voorbijstreven, simpelweg omdat Aissati wel het talent heeft om uit te groeien tot een topspeler.
Het stinkt aan alle kanten!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr nov 23, 2007 4:17 pm

joey schreef:Probleem is dat hij bij lange na geen topspeler is, maar eerder valt in de categorie subtop. Als hij bijvoorbeeld denkt dat hij stukken beter is dan Aissati, dan heeft hij een probleem. Aissati zal hem normaliter al snel voorbijstreven, simpelweg omdat Aissati wel het talent heeft om uit te groeien tot een topspeler.
Noem dan eens de kwaliteiten waarover Aissati wel en Perez niet beschikt. Die hem dus i.t.t. Perez wel kunnen doen uitgroeien tot een topspeler.
Ben erg benieuwd, want zelf zie ik qua specifieke kwaliteiten niet zo gek veel verschil tussen die twee.

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr nov 23, 2007 4:31 pm

joey schreef:En toen schopte Hiddink Davids uit de selectie. En terecht. Stoorzenders kun je niet gebruiken.

Je hebt het over scharen gooien. Ik neem aan dat refereert aan het incident met Zlatan en Mido. Dat incident geeft maar weer eens aan, dat in de voetbalwereld de meest getalenteerde speler zich een hoop kan permitteren. Het probleem van Perez is volgens mij dan ook niet dat hij lastig is, maar dat hij een eigenaardig zelfbeeld heeft. Als hij het talent van Zidane of Kaka had, zou van hem geaccepteerd worden dat hij, zoals hij zelf toegeeft, lastig is. Probleem is dat hij bij lange na geen topspeler is, maar eerder valt in de categorie subtop. Als hij bijvoorbeeld denkt dat hij stukken beter is dan Aissati, dan heeft hij een probleem. Aissati zal hem normaliter al snel voorbijstreven, simpelweg omdat Aissati wel het talent heeft om uit te groeien tot een topspeler.
Perez is Perez en heeft een schijthekel aan wissel staan, waarom mag dat niet? Hij heeft zich toch niet misdragen toen hij wissel stond?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 23, 2007 4:41 pm

Daar verschillen de meningen over. In elk geval liet hij op allerlei manieren weten dat hij vond dat hem onrecht werd aangedaan. Dat zorgde voor veel onrust.
Ach, het zal wel normaal zijn in die kringen. Zijn vriendje Olaf L. suggereerde een tijdje geleden dat hij weg moest bij Ajax omdat hij met Perez bevriend was...
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 23, 2007 4:42 pm

GangstaRiB schreef:Perez is Perez en heeft een schijthekel aan wissel staan, waarom mag dat niet? Hij heeft zich toch niet misdragen toen hij wissel stond?
Bij Ajax? Volgens ingewijden dus wel. Rest de vraag natuurlijk of je die mensen gelooft, maar dat is iets anders.
Jim schreef:Noem dan eens de kwaliteiten waarover Aissati wel en Perez niet beschikt. Die hem dus i.t.t. Perez wel kunnen doen uitgroeien tot een topspeler.
Ben erg benieuwd, want zelf zie ik qua specifieke kwaliteiten niet zo gek veel verschil tussen die twee.
Mag ik deze ook beantwoorden?

Perez doet veel meer uit stand, waar Aissati beweeglijker is. Ook wat het aanbieden betreft is Aissati in principe altijd aanspeelbaar. Beide spelers hebben de bal graag in de voet, maar Aissati heeft een vervolgactie waar Perez het moet hebben van z'n eindpass en de combinatie. Perez is sowieso meer een aanvaller, wat af te zien is aan zijn werkethiek (al blinkt Aissati daar dit seizoen ook niet in uit). Aissatis spel hoeft niet te leiden tot een karrevracht aan assists en doelpunten om waardevol te zijn. Hij kan tempobepalend zijn en het spel verleggen, combineert korte passes met lange passes. Perez kan dat niet en moet beslissend zijn in de eindfase, wat hij vaak ook doet vanwege z'n uitstekende trap en inzicht.

Kortom, alleen in die opzichten alleen al hele verschillende spelers.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr nov 23, 2007 5:19 pm

Thomas schreef:
GangstaRiB schreef:Perez is Perez en heeft een schijthekel aan wissel staan, waarom mag dat niet? Hij heeft zich toch niet misdragen toen hij wissel stond?
Bij Ajax? Volgens ingewijden dus wel. Rest de vraag natuurlijk of je die mensen gelooft, maar dat is iets anders.
Welke ingewijden? Ten Cate, en ...?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 23, 2007 5:19 pm

Bedankt, Thomas! :neutral.gif:

Perez is al 33, die wordt alleen maar minder. Aissati wordt juist beter.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 23, 2007 5:20 pm

joey schreef:En toen schopte Hiddink Davids uit de selectie. En terecht. Stoorzenders kun je niet gebruiken.

Je hebt het over scharen gooien. Ik neem aan dat refereert aan het incident met Zlatan en Mido. Dat incident geeft maar weer eens aan, dat in de voetbalwereld de meest getalenteerde speler zich een hoop kan permitteren. Het probleem van Perez is volgens mij dan ook niet dat hij lastig is, maar dat hij een eigenaardig zelfbeeld heeft. Als hij het talent van Zidane of Kaka had, zou van hem geaccepteerd worden dat hij, zoals hij zelf toegeeft, lastig is. Probleem is dat hij bij lange na geen topspeler is, maar eerder valt in de categorie subtop. Als hij bijvoorbeeld denkt dat hij stukken beter is dan Aissati, dan heeft hij een probleem. Aissati zal hem normaliter al snel voorbijstreven, simpelweg omdat Aissati wel het talent heeft om uit te groeien tot een topspeler.
Dit slaat dus ook weer helemaal nergens op.Ga je Perez in de Psv selectie vergelijken met Zidane of Kaka ?.Perez heeft nooit toegegeven dat ie lastig is de zin dat ie een stoorzender is ?.Die verhalen zijn verschillende keren door zijn collega's tegengesproken.De vraag is niet of Pietje of Jantje hem voorbij gaat streven, de vraag is of dat Perez nu echt zo'n misselijkmakend karacter heeft waar jullie het steeds over hebben, of dat ie echt zo'n stoorzender is zoals jullie steeds doen voorkomen.Nergens blijkt dat uit.Ja, ene HtC die heeft staan te lullen dat Perez ozo moeilijk ligt in de groep deed, nou en als er iemand is die de waarheid niet zo nouw neemt is het HtC wel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr nov 23, 2007 5:22 pm

Hij schijnt nogal cynische humor te hebben. En dat vinden mensen meestal best leuk tot het moment dat ze zelf een keer het 'slachtoffer' zijn van de grap. Beetje jammer want daar moet je dan ook tegen kunnen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 23, 2007 5:24 pm

Ik vergelijk Perez juist niet met Zidane en Kaka. Dat is geen vergelijken. Perez is een gehypte pseudo-vedette die het niet verder heeft geschopt dan de Nederlandse competitie. Hij kan aardig een bal raken, maar heeft de actieradius van een schildpad.
Verder zegt Perez zelf dat hij niet kan omgaan met een reserverol en ook Van Geel zegt dit. Van Geel die een fan is van de voetballer Perez. En zij hoeven het niet te zeggen, want het is overduidelijk. Vanaf de eerste keer dat Perez een wedstrijdje niet meedeed (ik meen in het AT), heeft hij lopen pruilen. Het is ontzettend vervelend voor een spelersgroep als een speler zich zo opstelt.
Het stinkt aan alle kanten!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr nov 23, 2007 6:02 pm

Thomas schreef:Mag ik deze ook beantwoorden?
Tuurlijk. Had trouwens niet anders verwacht.
Thomas schreef: Perez doet veel meer uit stand, waar Aissati beweeglijker is. Ook wat het aanbieden betreft is Aissati in principe altijd aanspeelbaar. Beide spelers hebben de bal graag in de voet, maar Aissati heeft een vervolgactie waar Perez het moet hebben van z'n eindpass en de combinatie. Perez is sowieso meer een aanvaller, wat af te zien is aan zijn werkethiek (al blinkt Aissati daar dit seizoen ook niet in uit). Aissatis spel hoeft niet te leiden tot een karrevracht aan assists en doelpunten om waardevol te zijn. Hij kan tempobepalend zijn en het spel verleggen, combineert korte passes met lange passes. Perez kan dat niet en moet beslissend zijn in de eindfase, wat hij vaak ook doet vanwege z'n uitstekende trap en inzicht.

Kortom, alleen in die opzichten alleen al hele verschillende spelers.
Op zich geen slecht verhaal. Je denkt in ieder geval duidelijk na over voetbal, dat is prijzenswaardig. En een verademing vergeleken met veel zelfbenoemde voetbalkenners die een pseudo-inhoudelijk betoog afsteken dat in werkelijkheid kant nog wal raakt en louter van pure nonsens, dom geklets en (feitelijke) onjuistheden aan elkaar hangt. Dat is overigens niet zozeer hier, waar je wel opvallend veel behoorlijke posters hebt, het geval maar wel op andere fora.
Het zal je echter niet verbazen dat ik wat anders tegen betreffende kwestie aankijk. Waarbij ik, voor alle duidelijkheid, beslist niet beweer dat mijn mening dus wel de juiste is.
Ik zie zowel Aissati als Perez als spelers wier hoofdkwaliteiten vooral liggen op het gebied van inzicht en (trap)techniek.
Het zijn geen krachtvoetballers met veel dynamiek en diepgang, maar, en dat ben ik met je eens, spelers die in de bal spelen, m.a.w. de bal het liefst in de voet willen hebben.
Verder vind ik beiden, i.t.t. jou, op de eerste plaats middenvelders die het beste op 10, dus als aanvallende middenvelder tot hun recht komen.
Voor een positie aan de zijkant van het middenveld vind ik ze minder geschikt omdat ze daarvoor allebei, afhankelijk van het spelsysteem, ofwel genoemde dynamiek ofwel de verdedigende capaciteiten missen.
Die laatste tekortkoming, die dus voor beiden geldt, houdt tevens in dat om op 10 te renderen, de overige middenvelders echt volledig in hun dienst zullen moeten spelen. Dat betekent weer dat je van die collega-middenvelders niet al te veel doelpunten en assists kunt en mag verwachten. Ze hebben het namelijk al druk genoeg met opknappen van het vuile (verdedigende) werk dat de heren laten liggen.
Dus zullen de heren zelf op dit onderdeel een constructieve en wezenlijke bijdrage moeten leveren. Anders heeft het niet zo gek veel zin hen op 10 te posteren. En hier komt het cruciale verschil tussen Aissati en Perez tot uiting. Perez scoort (tot op heden) een veel hoger rendement qua goals en assists dan Aissati.
Aissati zal inderdaad vast wel wat meer bewegen, (daardoor) wat meer aanspeelbaar zijn dan Perez , leuk korte en lange passjes afwisselen en het spel keurig verleggen, maar als een en ander te weinig resulteert in doelpunten en/of assists heb je daar niet zo veel aan.
Het gaat er met name op 10 niet zozeer om hoeveel je loopt en beweegt, maar veel meer om hoe je dat doet. En daarin is Perez voorlopig nog veel slimmer dan Aissati. Perez heeft vooralsnog veel meer gevoel voor het kiezen van de juiste positie en speelt daardoor veel doelgerichter.
Juist daarom hoeft Perez veel vaker die genoemde vervolgactie niet meer te maken maar kan hij direct overgaan tot de eindpass waar jij het over hebt.
Een en ander zal best voor een belangrijk deel met ervaring en dus leeftijd te maken hebben. Aissati zal daarin begrijpelijkerwijs nog (moeten) groeien, hij heeft het ook zeker in zich, maar ik kan wel goed begrijpen dat een coach, die beoordeeld wordt op het NU presteren en winnen, de voorkeur geeft aan Perez boven Aissati.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 23, 2007 6:48 pm

Net zoals Blind en Stam niet hetzelfde waren, zijn ook niet alle 'nummers 10' dezelfde.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 23, 2007 9:09 pm

Jim schreef:Op zich geen slecht verhaal. Je denkt in ieder geval duidelijk na over voetbal, dat is prijzenswaardig. En een verademing vergeleken met veel zelfbenoemde voetbalkenners die een pseudo-inhoudelijk betoog afsteken dat in werkelijkheid kant nog wal raakt en louter van pure nonsens, dom geklets en (feitelijke) onjuistheden aan elkaar hangt. Dat is overigens niet zozeer hier, waar je wel opvallend veel behoorlijke posters hebt, het geval maar wel op andere fora.
Bedankt voor het compliment. Jouw reactie mag er ook wezen. Máár....
Het zal je echter niet verbazen dat ik wat anders tegen betreffende kwestie aankijk. Waarbij ik, voor alle duidelijkheid, beslist niet beweer dat mijn mening dus wel de juiste is.
Ik zie zowel Aissati als Perez als spelers wier hoofdkwaliteiten vooral liggen op het gebied van inzicht en (trap)techniek.
Kan ik me wel in vinden. Al zie je Aissati veel minder doelpogingen ondernemen als Perez. Aissati vindt wat moeilijker ruimte voor het schot omdat hij minder dicht tegen de zestien aan loopt of positie kiest voor de goal op het moment dat de medespeler aan de bal is. Hij biedt zich liever dichtbij de man in balbezit aan.
Het zijn geen krachtvoetballers met veel dynamiek en diepgang, maar, en dat ben ik met je eens, spelers die in de bal spelen, m.a.w. de bal het liefst in de voet willen hebben.

Eens, maar er is ook hier een wezenlijk verschil tussen de twee. Aissati heeft z'n fysiek niet mee. Hij is licht gebouwd en zal aan de krachttraining moeten als hij zich op het facet van duelkracht wil verbeteren. Perez daarentegen is veel minder tenger. Bij balverlies heeft hij vooral weinig waarde omdat hij te gemakzuchtig is om positioneel mee te spelen. En omdat hij de duels ook niet al te handig aan gaat wanneer hij wel actief is bij balverlies, maakt hij nogal eens wat lompere overtredingen.
Verder vind ik beiden, i.t.t. jou, op de eerste plaats middenvelders die het beste op 10, dus als aanvallende middenvelder tot hun recht komen.
Voor een positie aan de zijkant van het middenveld vind ik ze minder geschikt omdat ze daarvoor allebei, afhankelijk van het spelsysteem, ofwel genoemde dynamiek ofwel de verdedigende capaciteiten missen.
Perez vind ik op z'n best als aanvaller, en dan vooral hangend op links. Vanaf die plek kan hij de combinatie aangaan, naar binnen trekken achter de rug van de rechtshalf om en zich op de juiste momenten in het spel betrekken. Van achter de spitsen is hij dan ook gevaarlijk wat het vrij zetten van de spits(en) voor de goal betreft.

Voor een vaste plek achter de spitsen vind ik Perez te flegmatiek en te lui. Hij is erg dwingend als hij zelf eenmaal aan de bal is, maar bij balbezit van een medespeler zal je altijd zien dat hij dicht tegen de spits aanleunt en vaak diepgang kiest.

Aissati hoeft helemaal niet diep tegen de spitsen aan te spelen om op zijn eigen manier dwingend te zijn. Volgens mij denk je wat de aanvallende middenvelder betreft (vind ik in dit geval een betere term dan nummer 10, omdat je ook met twee aanvallend ingestelde middenvelders kan spelen) teveel als Ronald Koeman, die ook eist dat z'n aanvallende middenvelder veel goals en assists levert.
Die laatste tekortkoming, die dus voor beiden geldt, houdt tevens in dat om op 10 te renderen, de overige middenvelders echt volledig in hun dienst zullen moeten spelen. Dat betekent weer dat je van die collega-middenvelders niet al te veel doelpunten en assists kunt en mag verwachten. Ze hebben het namelijk al druk genoeg met opknappen van het vuile (verdedigende) werk dat de heren laten liggen.
Perez is niet echt aanwezig in de omschakeling, maar Aissati heeft een geweldig gevoel voor positie, waardoor hij ook positioneel gezien nog wel aardig meeverdedigt.

Ik krijg uit jouw verhaal het idee dat je vindt dat spelers als Sneijder en Aissati altijd ondersteund moeten worden door harde hollers als Davids en Gabri (de een beduidend beter dan de ander). Daar ben ik het niet mee eens. Een speler met het juiste tactisch inzicht kan ook zonder een buitengewoon loopvermogen of duelkracht een aanvallende middenvelder ondersteunen. Helemaal met een type als Aissati, die niet constant diep geposteerd staat en het liefst vanuit een meer teruggetrokken rol het tempo opvoert en meerdere medespelers bedient (en dus niet gefixeerd is op de spitsen).

Dus zullen de heren zelf op dit onderdeel een constructieve en wezenlijke bijdrage moeten leveren. Anders heeft het niet zo gek veel zin hen op 10 te posteren. En hier komt het cruciale verschil tussen Aissati en Perez tot uiting. Perez scoort (tot op heden) een veel hoger rendement qua goals en assists dan Aissati.

Aissati zal inderdaad vast wel wat meer bewegen, (daardoor) wat meer aanspeelbaar zijn dan Perez , leuk korte en lange passjes afwisselen en het spel keurig verleggen, maar als een en ander te weinig resulteert in doelpunten en/of assists heb je daar niet zo veel aan.
Ajax had vorig seizoen in Sneijder ook een speler die helemaal gefixeerd was op (met name) doelpunten en we hebben gezien waar dat Ajax als ploeg bracht.

Het gaat er met name op 10 niet zozeer om hoeveel je loopt en beweegt, maar veel meer om hoe je dat doet. En daarin is Perez voorlopig nog veel slimmer dan Aissati. Perez heeft vooralsnog veel meer gevoel voor het kiezen van de juiste positie en speelt daardoor veel doelgerichter.
Juist daarom hoeft Perez veel vaker die genoemde vervolgactie niet meer te maken maar kan hij direct overgaan tot de eindpass waar jij het over hebt.

Een en ander zal best voor een belangrijk deel met ervaring en dus leeftijd te maken hebben. Aissati zal daarin begrijpelijkerwijs nog (moeten) groeien, hij heeft het ook zeker in zich, maar ik kan wel goed begrijpen dat een coach, die beoordeeld wordt op het NU presteren en winnen, de voorkeur geeft aan Perez boven Aissati.

Als Aissati niet speelt, kan hij ook het tegendeel niet bewijzen of beter worden. Foutje van PSV. Ze hadden Aissati weer moeten verhuren of hem gewoon op moeten stellen. Perez heeft, op een paar wedstrijden na, geen onuitwisbare indruk achtergelaten.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr nov 23, 2007 9:40 pm

joey schreef:Ik vergelijk Perez juist niet met Zidane en Kaka. Dat is geen vergelijken. Perez is een gehypte pseudo-vedette die het niet verder heeft geschopt dan de Nederlandse competitie. Hij kan aardig een bal raken, maar heeft de actieradius van een schildpad.
Verder zegt Perez zelf dat hij niet kan omgaan met een reserverol en ook Van Geel zegt dit. Van Geel die een fan is van de voetballer Perez. En zij hoeven het niet te zeggen, want het is overduidelijk. Vanaf de eerste keer dat Perez een wedstrijdje niet meedeed (ik meen in het AT), heeft hij lopen pruilen. Het is ontzettend vervelend voor een spelersgroep als een speler zich zo opstelt.
En dezelfde Van Geel die Perez ook in Amsterdam wilde houden...

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr nov 23, 2007 9:50 pm

joey schreef:Wij weten onderhand ook wel hoe Perez in elkaar zit.
Wesley Sneijder zegt hetzelfde als Ten Cate zei.
Zelfs jij als ultieme Henk ten Cate fan zou inmiddels moeten weten wat het waarheidsgehalte van die man's woorden is. De man lekt kleedkamergeheimen, droomt ervan met Ajax kampioen te worden en is 2 dagen later foetsie en praat achter de rug van zijn werkgever om met Chelsea.

We missen die incompetente valse hond niet als mens en als trainer, dat is inmiddels wel duidelijk.


@Baseman: ik sta ervan te kijken dat Ruud Krol volgens jou niet meer als assistent van Blind aan de slag kon na korte tijd hoofdtrainer van Ajax te zijn geweest na het vertrek van Koeman. Bij Wouters zie je dat probleem blijkbaar niet. Ik zei dat ik ervan sta te kijken, maar eigenlijk is dat natuurlijk niet zo. Je wilt er v.w.b. PSV enerzijds en ´anderen´ anderzijds nog wel eens een enigszins dubbele moraal op na houden.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr nov 23, 2007 9:54 pm

Marillion schreef:Hij schijnt nogal cynische humor te hebben.
Ach, Perez is op ieder vlak superieur aan zo'n dom rund als HtC... Babel kon waarschijnlijk wel lachen om de grapjes op VMBO-brugklasniveau van HtC. Perez niet.

Big deal: Henk ten Cate is ontmaskerd als een leugenaar, een matige trainer en een rasegoist en opportunist. Die komt als eindverantwoordelijke bij geen fatsoenlijke club meer aan de bak.

Gesloten