PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 11:06 pm

Wie heeft het over alleen goede Zuid-Amerikaanse spelers? Bovendien moeten we nog maar zien of Romero (flinke blunder met de penalty vandaag) het niveau van Gomes gaat halen en Cahais het niveau van Alex.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 17, 2008 11:10 pm

Het gaat over goede spelers. Die zijn gewoon haalbaar. PSV heeft Chelsea niet nodig gehad om Gomes, Manco, Farfan, Fagner en Reis te halen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 11:51 pm

Dat vraag ik mij dus af. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat Chelsea in zijn geheel geen rol speelt in de transfer van andere spelers naar PSV. Als is het alleen al vanwege het feit dat de overstap van PSV, binnen het Abramovic-netwerk, naar Chelsea eerder is gemaakt. Gescout worden voor PSV door het scoutingsteam van Piet de Visser, betekend ook dat dezelfde mensen het wellicht ook in de toekomst bij Chelsea in je zien zitten.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 12:35 am

Jabu schreef:Wie heeft het over alleen goede Zuid-Amerikaanse spelers? Bovendien moeten we nog maar zien of Romero (flinke blunder met de penalty vandaag) het niveau van Gomes gaat halen en Cahais het niveau van Alex.
Ik denk niet dat je in die mate moet wegen. Een Romero is nog erg druistig, en heeft in de drie wedstrijden meer fout dan goed gedaan. Dat je Gomes als maatstaf neemt vindt ik niet reëel. Ook Alex als plafon gebruikt voor Cahais, laat die jongen eerst maar eens een basisplek veroveren en dan praten we wel verder. Hij zit al een aantal jaren stil in zijn ontwikkeling.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 12:40 am

Jabu schreef:Dat vraag ik mij dus af. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat Chelsea in zijn geheel geen rol speelt in de transfer van andere spelers naar PSV. Als is het alleen al vanwege het feit dat de overstap van PSV, binnen het Abramovic-netwerk, naar Chelsea eerder is gemaakt. Gescout worden voor PSV door het scoutingsteam van Piet de Visser, betekend ook dat dezelfde mensen het wellicht ook in de toekomst bij Chelsea in je zien zitten.
Chelsea heeft bij al de bovengenoemde namen die Thomas heeft opgenoemd geen rol van betekenis gespeeld. Ze waren financieel haalbaar voor PSV, en waar mensen de mist in gaan is dat ze denken dat PSV een soort satellietclub is van Chelsea en denken dat het niks zonder haar kan. Manco, Jonathan Reis, Farfan, Fagner, die zijn puur gekomen op de conto van de scouts. Geen Chelsea-luchtje aan vuil.

En Piet de Visser is geen scout van Chelsea, hij scout freelance voor Abromovich. En hij zit evenmin in de scoutingsgroep van PSV, door zijn ziekte is hij nu adviseur geworden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 18, 2008 12:45 am

Reis is niet gescout maar aangebracht door de zaakwaarnemer van Gomes. Geloof er ook niet veel van dat Ajax enige kans op hem maakte.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 12:51 am

Mwah, hij heeft hier een x-aantal weken stage gelopen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 12:52 am

Jöhnk schreef:Reis is niet gescout maar aangebracht door de zaakwaarnemer van Gomes. Geloof er ook niet veel van dat Ajax enige kans op hem maakte.
Reis is een wat ingewikkeld constructie. Verschillende zaakwaarnemers, zoals we dat gewend zijn van Brazilianen. Maar wat ik heb gehoord is dat Jonathan Reis voor geen cent naar PSV is gekomen, dus geen opleidingskosten. Wat blijkt, is dat een ander club de kosten op zich heeft genomen om zo het eerste optie op hem te hebben. Waar je meteen aandenkt is Chelsea. Schijnt bij een rits van topclubs in de belangstelling te hebben gestaan.

En dat hij niet naar Ajax wou is denk ik een goedkoop excuus, het lag voornamelijk aan de naam die PSV in Brazilie geniet. Hij liep stage, een week, maar raakte toen geblesseerd. Keerde terug naar Brazilie, PSV als de kippen erbij en biedt hem ook een stage aan. Zo is het ongeveer gegaan. Ajax had zeker kans, mits het de concurrentie voor bleef door hem meteen een contract aan te bieden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 18, 2008 1:01 am

Of hij zelf niet naar Ajax wilde weet ik niet. Vast wel, want hij zou een non-EU salaris gaan verdienen. Daarom begrijp ik ook wel dat Ajax neit over één nacht ijs ging.

Mag ik vragen waarop jullie vertrouwen in Reis gestoeld is?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 1:15 am

D_skilled schreef:
Jabu schreef:Wie heeft het over alleen goede Zuid-Amerikaanse spelers? Bovendien moeten we nog maar zien of Romero (flinke blunder met de penalty vandaag) het niveau van Gomes gaat halen en Cahais het niveau van Alex.
Ik denk niet dat je in die mate moet wegen. Een Romero is nog erg druistig, en heeft in de drie wedstrijden meer fout dan goed gedaan. Dat je Gomes als maatstaf neemt vindt ik niet reëel. Ook Alex als plafon gebruikt voor Cahais, laat die jongen eerst maar eens een basisplek veroveren en dan praten we wel verder. Hij zit al een aantal jaren stil in zijn ontwikkeling.
Dat was als reactie op de opmerking van Thomas:
Thomas schreef:Piep piep.

Zelfs Groningen en AZ kunnen goede Zuid-Amerikaanse spelers halen. En die hebben Chelsea er ook niet voor nodig.
Volgens mij spreek je jezelf hier tegen. Heeft Chelsea nu wel of niet met 'door PSV gescoute' spelers te maken?
D_skilled schreef:
Jabu schreef:Dat vraag ik mij dus af. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat Chelsea in zijn geheel geen rol speelt in de transfer van andere spelers naar PSV. Als is het alleen al vanwege het feit dat de overstap van PSV, binnen het Abramovic-netwerk, naar Chelsea eerder is gemaakt. Gescout worden voor PSV door het scoutingsteam van Piet de Visser, betekend ook dat dezelfde mensen het wellicht ook in de toekomst bij Chelsea in je zien zitten.
Chelsea heeft bij al de bovengenoemde namen die Thomas heeft opgenoemd geen rol van betekenis gespeeld. Ze waren financieel haalbaar voor PSV, en waar mensen de mist in gaan is dat ze denken dat PSV een soort satellietclub is van Chelsea en denken dat het niks zonder haar kan. Manco, Jonathan Reis, Farfan, Fagner, die zijn puur gekomen op de conto van de scouts. Geen Chelsea-luchtje aan vuil.
D_skilled schreef:
Jöhnk schreef:Reis is niet gescout maar aangebracht door de zaakwaarnemer van Gomes. Geloof er ook niet veel van dat Ajax enige kans op hem maakte.
Reis is een wat ingewikkeld constructie. Verschillende zaakwaarnemers, zoals we dat gewend zijn van Brazilianen. Maar wat ik heb gehoord is dat Jonathan Reis voor geen cent naar PSV is gekomen, dus geen opleidingskosten. Wat blijkt, is dat een ander club de kosten op zich heeft genomen om zo het eerste optie op hem te hebben. Waar je meteen aandenkt is Chelsea. Schijnt bij een rits van topclubs in de belangstelling te hebben gestaan.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 1:17 am

Jöhnk schreef:Of hij zelf niet naar Ajax wilde weet ik niet. Vast wel, want hij zou een non-EU salaris gaan verdienen. Daarom begrijp ik ook wel dat Ajax neit over één nacht ijs ging.

Mag ik vragen waarop jullie vertrouwen in Reis gestoeld is?
Wat een onzin. Alsof Ajax dat salaris van een paar ton niet kan ophoesten, en Luque wel 2 miljoen per jaar kan geven. En Ajax was uitermate tevreden over Jonathan Reis, en die wouden niet al te gehaaste beslissingen nemen en lieten hem daarom nog een keer terugkeren om hem nog eens aan het werk te zien maar dan in een oefenpot.

Waar de hoop van de PSV supporters op rust. Nou, hij blinkt vrijwel altijd uit in Jong PSV. Tegen Jong Ajax draaide hij de hele defensie dol. Sterk, sterk aan de bal, heeft een actie, en hij scoort heel gemakkelijk. Een complete spits, iets wat je van Jonathan Jesus die bij Ajax stage liep niet kan zeggen. Was altijd de beste in zijn leeftijdscatogorie in Brazilie. Altijd bij de betere. En Piet kende hem al en die was louter positief over hem. Alleen krijgt hij nu onder Sef haastelijk geen speelminuten, onder Koeman was het nog laatste paar minuutjes invallen. Daarom pleit ik voor een verhuur, voor zowel Fagner als Jonathan Reis. Kan alleen maar hun ontwikkeling ten goede komen.

En Jonathan Reis was samen met Paulo Henrique (Heerenveen) de betere spelers uit de jeugdopleiding van Atletico Mineiro.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 18, 2008 10:59 am

Dat sommigen hier nog durven te twijfelen aan de penalty voor PSV zeg :smallgrin.gif:
Hoe duidelijk moet een pingel zijn ? Afellay wil Aerts voorbij, maar die gooit zich ervoor en steekt zijn rechterarm omhoog waarbij hij Afellay op zijn knie raakt. Dat Afellay vervolgens apart valt doet er niets aan af, hij wordt geraakt en daar gaat het om (daarbij valt Afellay volgens mij altijd wat apart). De reactie van Aerts na de wedstrijd is verder te belachelijk voor woorden, wat een kneus zeg :drecul.gif:

Vreemd trouwens dat de commentator deed lijken alsof Willem II een geljikspel had verdiend, Gomes heeft maar liefst 2 reddingen gemaakt waarvan 1 hele goede. Willem II had in de 1e helft minimaal 2 donkergele kaarten moeten krijgen en de handsbal van Mourad vind ik een duidelijke penalty. De vergelijking met Saijs die hier gemaakt wordt slaat nergens op trouwens, sinds wanneer zijn alle handsballen hetzelfde ? Saijs kreeg de bal tegen zijn arm in een volle sliding, daar kun je een pingel voor geven maar je kunt ook zeggen dat de hand/arm niet naar de bal ging. In het geval Mourad ging de hand wel degelijk naar de bal en stond de arm in een onnatuurlijke positie, namelijk omhoog en niet naast het lichaam naar beneden.

Dat PSV een enorm matige 2e helft speelde moge overigens duidelijk zijn en natuurlijk is het mazzelig dat ze pas in de 84e minuut de enige goal van de wedstrijd maken, dat is nogal laat zogezegd. Maar goed, om de een of andere reden is uit tegen Willem II vaak een moeilijke wedstrijd voor PSV. Vorig seizoen werd daar nog verloren en Willem II had de laatste 3 thuiswedstrijden wel gewonnen (met een doelsaldo van in totaal 9-0), dus ze spelen vrij aardig nu.

Ik vind de overwinning voor PSV verdiend, maar zo laat in de wedstrijd kun je ook zeggen dat Willem II recht had op een punt.
D_skilled schreef:Maar wat ik heb gehoord is dat Jonathan Reis voor geen cent naar PSV is gekomen, dus geen opleidingskosten. Wat blijkt, is dat een ander club de kosten op zich heeft genomen om zo het eerste optie op hem te hebben. Waar je meteen aandenkt is Chelsea.
Waar heb je dit gehoord ?
Volgens mij was Reis gewoon transfervrij, evenals Fagner. Beide spelers wilden niet bijtekenen, waarna ze hun contract uitdienden. Reis is daarna op proef geweest bij Ajax en iets later ineens aangetrokken door PSV en Fagner werd een half jaar voor het verstrijken van zijn contract door PSV vastgelegd.
Ik dacht ook dat de zaakwaarnemer van Gomes hierbij betrokken is geweest. Zoals de zaakwaarnemer van Farfan een belangrijke rol heeft gespeeld bij de komst van Manco naar PSV.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 11:24 am

Een speler kan weliswaar transfervrij zijn, maar opleidingskosten moet je dan nog wel betalen. Volgens dit verhaal heeft Chelsea dit dus op zich genomen en daarmee het recht op eerste koop gekregen?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 18, 2008 11:27 am

De opleidingskosten zijn een paar ton, alsof PSV die niet kan betalen.
Daarbij heb ik het verhaal van D_skilled nog helemaal nergens gehoord, ik kan me ook niet voorstellen dat het klopt.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 11:29 am

PSV zal ze wel kunnen betalen, maar het is goedkoper als Chelsea dat doet. Bovendien kan de link met Chelsea ook voor speler en zaakwaarnemer een reden zijn om naar PSV te gaan.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 18, 2008 11:51 am

Dat klopt, maar tegenwoordig wordt ieder talent dat PSV haalt gelinkt aan Chelsea...flink overdreven allemaal.

PS: Volgens mij spelen Zuid-Amerikanen liever in Spanje en Italie dan in Engeland, maar dat terzijde.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 18, 2008 11:55 am

Vanwege de taal en het weer bedoel je? Denk toch dat $ het belangrijkste is. Dat er relatief weinig Z-Amerikanen in Engeland spelen heeft te maken met dat gedoe om werkvergunningen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 11:55 am

Hoe weet jij zo zeker dat het flink overdreven is? Zoals je zelf al zegt spelen Zuid-Amerikaanse talenten liever in Spanje en Italië. Nederland is dan al helemaal niet meer zo aantrekkelijk.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » ma feb 18, 2008 12:19 pm

Alsof PSV niet aantrekklijk is voor Zuidamerikaanse spelers zonder de connectie met Chelsea. PSV staat met name in Brazilie bekend als een ideale springplank voor jonge spelers naar een topclub in Europa. Het is echt niet zo dat Fagner, Reis en Manco naar PSV komen omdat ze dan naar Chelsea kunnen daarna. Als je bij PSV opvalt en uitblinkt kan je sowieso wel naar een mooie club in Engeland/Italie/Spanje, daar zijn meer dan genoeg voorbeelden van.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 12:28 pm

Daar zijn anders weinig recente voorbeelden van. Romario en Ronaldo zijn in het verleden via PSV naar de Europese top gegaan. Gomes, Salcido en Farfan spelen nog bij PSV en Alex speelt dankzij de Chelsea constructie bij Chelsea (hij had overigens ook wel naar een andere topclub gekund). Jongens als Robert, Mendez en vast nog vele anderen hebben niet de stap van PSV naar de Europese top kunnen maken.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » ma feb 18, 2008 12:53 pm

Salcido zal komende zomer wel een stap gaan maken denk ik, die speelt natuurlijk nog niet zo lang bij PSV nu. Spelers moeten het natuurlijk op de eerste plaats zelf afdwingen. Niet elke speler die PSV uit Zuid-Amerika haalt is een voltreffer (Robert, Mendez) dus zal ook echt niet elke Zuidamerikaan via PSV naar een topclub gaan, dat is sowieso een utopie. Volgens mij is de enige echte topper die over het hoofd gezien word door de echte top Gomes.

Ik had het overigens niet alleen over Zuidamerikaanse spelers. Ook voor spelers uit andere landen en ook voor Nederlanders (vBommel, Robben, vNistelrooij, enz.) is PSV een hele goeie springplank gebleken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 1:03 pm

Baseman schreef:Dat sommigen hier nog durven te twijfelen aan de penalty voor PSV zeg :smallgrin.gif:
Hoe duidelijk moet een pingel zijn ? Afellay wil Aerts voorbij, maar die gooit zich ervoor en steekt zijn rechterarm omhoog waarbij hij Afellay op zijn knie raakt. Dat Afellay vervolgens apart valt doet er niets aan af, hij wordt geraakt en daar gaat het om (daarbij valt Afellay volgens mij altijd wat apart). De reactie van Aerts na de wedstrijd is verder te belachelijk voor woorden, wat een kneus zeg :drecul.gif:
Ik ben het met je eens dat Afellay het contact wel heel moeilijk uit de weg kon gaan en het inderdaad een strafschop was, maar onthouden we dat ook even voor de volgende keer dat Suarez een keer overdreven valt na contact?
Baseman schreef:Willem II had in de 1e helft minimaal 2 donkergele kaarten moeten krijgen en de handsbal van Mourad vind ik een duidelijke penalty. De vergelijking met Saijs die hier gemaakt wordt slaat nergens op trouwens, sinds wanneer zijn alle handsballen hetzelfde ? Saijs kreeg de bal tegen zijn arm in een volle sliding, daar kun je een pingel voor geven maar je kunt ook zeggen dat de hand/arm niet naar de bal ging. In het geval Mourad ging de hand wel degelijk naar de bal en stond de arm in een onnatuurlijke positie, namelijk omhoog en niet naast het lichaam naar beneden.
Je hebt niet opgelet. Saeijs z'n arm hing ook in de lucht en was zeker niet gepositioneerd in een natuurlijke houding langs z'n lichaam.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 18, 2008 1:03 pm

NFP schreef:Salcido zal komende zomer wel een stap gaan maken denk ik, die speelt natuurlijk nog niet zo lang bij PSV nu. Spelers moeten het natuurlijk op de eerste plaats zelf afdwingen. Niet elke speler die PSV uit Zuid-Amerika haalt is een voltreffer (Robert, Mendez) dus zal ook echt niet elke Zuidamerikaan via PSV naar een topclub gaan, dat is sowieso een utopie. Volgens mij is de enige echte topper die over het hoofd gezien word door de echte top Gomes.

Ik had het overigens niet alleen over Zuidamerikaanse spelers. Ook voor spelers uit andere landen en ook voor Nederlanders (vBommel, Robben, vNistelrooij, enz.) is PSV een hele goeie springplank gebleken.
Voor Nederlandse spelers wel, maar waarom zou een toptalent voor PSV kiezen en niet bijvoorbeeld voor een Franse club? In Frankrijk wordt beter betaald, het niveau ligt er hoger en spelers uit de Franse competitie gaan aan de lopende band naar topcompetities.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » ma feb 18, 2008 1:08 pm

Ik zeg niet dat er PSV de enige optie is en de allerbeste keuze voor ieder toptalent. Er lijden meerdere wegen naar Rome, Frankrijk kan ook een optie zijn inderdaad. Het enige wat ik wil stellen is dat PSV een erg goeie naam heeft in Brazilie/Zuid-Amerika en dat die connectie met Chelsea daar weinig mee te maken heeft, zoals Jabu beweerde.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 1:25 pm

Ik beweerde dat de connectie met Chelsea één van de redenen is om voor PSV te kiezen. Daarnaast zijn dat natuurlijk ook de voorbeelden Romario en Ronaldo en al 10 jaar de garantie van CL-voetbal. Toch denk ik dat met name die laatste twee (met andere spelers als voorbeeld) ook bij andere clubs in andere competities zijn te vinden. Wellicht niet altijd CL voetbal, maar wel een sterkere competitie, beter salaris en Europees podium. Het enige voordeel voor PSV (en de Nederlandse competitie) is dat spelers zich hier in relatieve rust kunnen ontwikkelen. Dat heeft natuurlijk een grens, de Nederlandse competitie moet niet verder afzakken.
De connectie met het Abramovic-netwerk is in mijn ogen simpelweg niet te ontkennen en is voor jonge Zuid-Amerikaanse spelers een pré om voor PSV te kiezen. Gescout worden door de 'scoutingsgroep van Piet de Visser' (in D_skilled zijn woorden) wil voor mij zeggen dat die mensen het in je zien zitten bij PSV, dus waarom niet later bij Chelsea? Deze mensen dragen toch geen speles voor die niet de potentie hebben om door te groeien naar het niveau Chelsea?

Gesloten