PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » zo mar 02, 2008 8:17 pm

D_skilled schreef:
NFP schreef:Wat dat betreft ben ik juist blij Vergoossen op de bank zit en niet Koeman. Vergoossen heeft vanaf minuut 1 rust uitgestraald, ook toen we Feyenoord, Ajax en AZ versloegen in eigen huis.
Het kan mij echt helemaal niets schelen of ie rust uitstraalt. Natuurlijk is het dat prettig, maar ik heb liever een trainer die zijn ballen uit zijn broek schreeuwt, zijn team goed voetbal laat spelen en de juiste wissels maakt. Het gaat erom dat het een enorm laffe trainer is die allereerst voor het resultaat gaat en dan wanneer de buit bijna binnen is de jonkies geen eens een kans durft te geven. Wat er in zijn hoofd spookt is het kampioenschap. Op zich prima, maar met wat meer overtuiging, inzet van de spelers en de juiste wissels. Het spel onder hem is gewoon slecht. Al weken. Dat kan niemand ontkennen. Wat ik ook jammer vindt. Ik dacht dat hij Aissati wel een eerlijke kans zou geven. Wat doet hij. Zet ie Mendez erin die geen pepernoot raakt. Helemaal wanneer de ploeg moet omschakelen want dan is ie onwijs kwetsbaar. Tactisch dus geen sterke zet van Van Goossen. En Lazovic wisselen voor Koef bij een achterstand. Tsjah, ik weet niet wat ik ervan moet zeggen. Het spreekt voor zich. En dat FC Utrecht counterde er stevig op los, want in de omschakeling was er weer veel te halen met de ruimtes die PSV prijs gaf.
Van mij hoeft ie zn ballen niet uit z'n broek te schreeuwen hoor.
Liever niet zou ik willen zeggen. Hoe Vergoossen zichzelf presenteert is in mijn ogen ideaal, beter kan niet.

Ik ben het ook niet altijd eens met zijn keuzes, maar dat is wat anders.
Ik wil ook al jaren meer voetbal in de ploeg zien en meer creativiteit maar de realiteit is dat we kwalitatief niet zo'n geweldige ploeg hebben, dat beseft Vergoossen ook. Dat is de reden dat hij zekerheid inbouwt, terwijl ik er van overtuigd ben dat hij alles behalve een behoudende trainer is van natuur. Vergoossen weet wat zn opdracht is, kampioen worden en ik denk dat deze speelwijze de beste wijze is om dat doel te bereiken. Als je ervoor kiest offensiever te spelen komen je zwaktes achterin sneller bloot te liggen, dat wil Vergoossen voorkomen.

Wel vind ik dat het tijd is dat spelers als Zonneveld definitief uit het zicht van een basisplaats en invalbeurt verdwijnen. En ook zou ik Farfan eraf halen en vanaf nu met Afellay vanaf rechts spelen en Aissati op de positie van Afellay. Vergoossen wil zoveel mogelijk vasthouden aan een vaste basiself, dat was een erg goede keuze toen hij net bij de club kwam maar inmiddels is de tijd aangebroken om toch veranderingen aan te brengen. Ik hoop dat het staat te gebeuren.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mar 02, 2008 8:25 pm

D_skilled schreef:
NFP schreef:Wat dat betreft ben ik juist blij Vergoossen op de bank zit en niet Koeman. Vergoossen heeft vanaf minuut 1 rust uitgestraald, ook toen we Feyenoord, Ajax en AZ versloegen in eigen huis.
Het kan mij echt helemaal niets schelen of ie rust uitstraalt. Natuurlijk is het dat prettig, maar ik heb liever een trainer die zijn ballen uit zijn broek schreeuwt, zijn team goed voetbal laat spelen en de juiste wissels maakt. Het gaat erom dat het een enorm laffe trainer is die allereerst voor het resultaat gaat en dan wanneer de buit bijna binnen is de jonkies geen eens een kans durft te geven. Wat er in zijn hoofd spookt is het kampioenschap. Op zich prima, maar met wat meer overtuiging, inzet van de spelers en de juiste wissels. Het spel onder hem is gewoon slecht. Al weken. Dat kan niemand ontkennen. Wat ik ook jammer vindt. Ik dacht dat hij Aissati wel een eerlijke kans zou geven. Wat doet hij. Zet ie Mendez erin die geen pepernoot raakt. Helemaal wanneer de ploeg moet omschakelen want dan is ie onwijs kwetsbaar. Tactisch dus geen sterke zet van Van Goossen. En Lazovic wisselen voor Koef bij een achterstand. Tsjah, ik weet niet wat ik ervan moet zeggen. Het spreekt voor zich. En dat FC Utrecht counterde er stevig op los, want in de omschakeling was er weer veel te halen met de ruimtes die PSV prijs gaf.
Joh.. lekker boeien hoe dit Vergoossen staat te coachen. Hij gelooft in een systeem en in een vast aantal spelers. Doet ie beter dan onze bloempot die onze aanval verziekt met B-garnituur.

Het verdient absoluut geen schoonheidsprijs, maar Sefke heeft maar 1 opdracht en dat is CL halen. Zonder dat geld is psv nergens. Dus alle middelen zijn geoorloofd.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » zo mar 02, 2008 8:46 pm

Van mij hoeft ie zn ballen niet uit z'n broek te schreeuwen hoor.
Liever niet zou ik willen zeggen. Hoe Vergoossen zichzelf presenteert is in mijn ogen ideaal, beter kan niet.
Nee, Ok. Maar je weet wat ik bedoel. Vooralsnog lijkt hij de charisma te missen om PSV definitief voor een vastgestelde periode van rond de 2 jaar te trainen. Hij presenteert PSV niet echt. Het is allemaal zo saai. Natuurlijk bewaart hij de rust naar de media toe en doet hij dat goed. Dat is eigenlijk het beste wat je uit zijn integere karakter kan aanstippelen.
Ik ben het ook niet altijd eens met zijn keuzes, maar dat is wat anders.
Ik wil ook al jaren meer voetbal in de ploeg zien en meer creativiteit maar de realiteit is dat we kwalitatief niet zo'n geweldige ploeg hebben, dat beseft Vergoossen ook. Dat is de reden dat hij zekerheid inbouwt, terwijl ik er van overtuigd ben dat hij alles behalve een behoudende trainer is van natuur. Vergoossen weet wat zn opdracht is, kampioen worden en ik denk dat deze speelwijze de beste wijze is om dat doel te bereiken. Als je ervoor kiest offensiever te spelen komen je zwaktes achterin sneller bloot te liggen, dat wil Vergoossen voorkomen.
Natuurlijk beseft Van Goosen dat. In principe denk ik dat er in deze spelersgroep geen rek meer zit, daarom zal PSV er goed aan doen om een paar versterkingen komende zomer aan te trekken. Met Amrabat doe je goede zaken, maar ik denk niet dat de voorhoede het zorgenkindje op dit moment is. Met name de defensie moet een flinke impuls, want zoals je goed aangeeft zijn de zwaktes met ogen bloot te zien. Vooral als de ploeg moet omschakelen - van aanval naar verdedigen - of moet verdedigen voor de goal. Hij komt natuurlijk ook aan bij PSV op een lullig moment. Midden op het seizoen met als opdracht. PSV kampioen maken.
Wel vind ik dat het tijd is dat spelers als Zonneveld definitief uit het zicht van een basisplaats en invalbeurt verdwijnen. En ook zou ik Farfan eraf halen en vanaf nu met Afellay vanaf rechts spelen en Aissati op de positie van Afellay. Vergoossen wil zoveel mogelijk vasthouden aan een vaste basiself, dat was een erg goede keuze toen hij net bij de club kwam maar inmiddels is de tijd aangebroken om toch veranderingen aan te brengen. Ik hoop dat het staat te gebeuren.
Inderdaad. Het wordt echt tijd dat ie inziet dat Zonneveld het miskoop van het seizoen is en dat ie totaal niks toevoegt op de linksback positie. Met alle respect, die jongen heeft geen enkel fatsoenlijke wedstrijd gespeeld op die positie. En dat was te verwachten, want PSV had kunnen inschatten dat Zonneveld aan zijn plafon van zijn kunnen zit. En het altijd van zijn trap en inzet heeft moeten hebben. Eerlijk gezegd zie ik hem nog het komende zomer vertrekkem. Het liefst vandaag dan morgen.

Natuurlijk is het goed dat Sef Vergoosen start met een vaste basiself, dat geeft zekerheid, men weet waar het aan toe is. Maar op zijn minst wat meer speeltijd gunnen aan Aissati, Jonathan en noem die jonge gassies maar op. [/quote]

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 8:50 pm

Deze nederlaag zat er al weken aan te komen, want PSV heeft amper een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld na de winterstop. Wat zeg ik? Voor de winterstop ook niet.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » zo mar 02, 2008 8:56 pm

joey schreef:Deze nederlaag zat er al weken aan te komen, want PSV heeft amper een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld na de winterstop. Wat zeg ik? Voor de winterstop ook niet.
Tegen Feyenoord?

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » zo mar 02, 2008 8:57 pm

Nee, Ok. Maar je weet wat ik bedoel. Vooralsnog lijkt hij de charisma te missen om PSV definitief voor een vastgestelde periode van rond de 2 jaar te trainen. Hij presenteert PSV niet echt. Het is allemaal zo saai. Natuurlijk bewaart hij de rust naar de media toe en doet hij dat goed. Dat is eigenlijk het beste wat je uit zijn integere karakter kan aanstippelen.
Hij representeerd PSV prima wat mij betreft.
Het is geen extroverte persoonlijkheid maar dat hoeft ook niet voor mij.
Deze nederlaag zat er al weken aan te komen, want PSV heeft amper een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld na de winterstop. Wat zeg ik? Voor de winterstop ook niet.
PSV had onder Vergoossen in feite een sterke start (ook qua spel) met bijvoorbeeld Ajax-uit en met name Feyenoord-uit. Die laatste was gewoon de beste wedstrijd van het seizoen waarin het eigenlijk gewoon 0-3, 0-4 had moeten zijn. Daarna werd het minder qua spel inderdaad.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo mar 02, 2008 8:57 pm

D_skilled schreef:
joey schreef:Deze nederlaag zat er al weken aan te komen, want PSV heeft amper een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld na de winterstop. Wat zeg ik? Voor de winterstop ook niet.
Tegen Feyenoord?
Tja, wie speelt er niet goed tegen Feyenoord. Zwolle en NEC ook.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 02, 2008 9:45 pm

NFP schreef: PSV had onder Vergoossen in feite een sterke start (ook qua spel) met bijvoorbeeld Ajax-uit en met name Feyenoord-uit. Die laatste was gewoon de beste wedstrijd van het seizoen waarin het eigenlijk gewoon 0-3, 0-4 had moeten zijn. Daarna werd het minder qua spel inderdaad.
Yup. Tegen H'veen, Willem II en G'schap speelde PSV allesbehalve goed. Dan kun je erop wachten. Utreg speelde PSV bij fasen zoek vandaag, tenminste in de fasen van de wedstrijd die ik heb gezien.

Vergoossen zal idd niet in paniek raken, want 6 punten is comfortabel. Salcido komt terug, er lijkt me voor PSV nog niet veel aan de hand... Zie ze niet zoals vorig seizoen compleet in elkaar klappen.

Ik heb trouwens nog nooit een trainer horen toegeven dat zijn elftal defensief speelt. Dus ook die Sef niet, hoewel zijn elftal toch echt niet frivool speelt of probeert te spelen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 02, 2008 11:23 pm

Van Gelder zegt net dat het contract van Wouters toch niet verlengd gaat worden. Opmerkelijk, aangezien Reker volgens mij meedere keren heeft aangegeven dat er voor Wouters altijd plek is bij PSV.

Het bewijst in ieder geval maar weer eens dat je je assistent geen interim-trainer moet maken als je hem wilt behouden voor de groep. Je scheept zo'n man op met een compleet andere rol en dat verstoort vrijwel altijd de verhoudingen, nog los van of zo'n assistent dat aankan of niet.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » zo mar 02, 2008 11:34 pm

Als het klopt zal Wouters vast wel een andere rol krijgen binnen PSV (als hij dat zelf wil natuurlijk). Jack noemde volgens mij zelf al een optie dat Wouters trainer van Jong PSV word. Dat bedoelde Reker overigens ook, dat er voor Wouters altijd een plek zou zijn binnen PSV, niet per definitie bij de 1ste selectie.
Van Gelder: Koster al rond met PSV
Volgens Jack van Gelder is Adrie Koster al rond met PSV om daar volgend seizoen assistent te worden onder Huub Stevens. Van Gelder liet dat weten in het programma Studio Voetbal. Voor Jan Wouters zou daardoor geen plaats meer zijn in de technische staf. Voor hem zou een andere positie worden gezocht binnen PSV.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 11:40 pm

Waarom zou je Wouters moeten houden, NFP? Ik begrijp dat niet zo.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » zo mar 02, 2008 11:55 pm

Haha begrijp me goed, als het aan mij ligt gaat ie lekker achter de geraniums zitten hoor.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 03, 2008 12:11 am

Amrabat vijf jaar bij PSV
EINDHOVEN/ VENLO - Bij zowel PSV als VVV rekenen ze erop dat de transfer van Nordin Amrabat maandag wordt afgerond.

Nordin Amrabat. FOTO PRO SHOTS De overgang van de talentvolle aanvaller hangt nog slechts op een paar details. De clubs zijn in principe akkoord, de speler wil dolgraag naar Eindhoven. PSV hoopt dat Amrabat zijn handtekening zet onder een contract voor vijf seizoenen. Maandag staan er opnieuw gesprekken gepland tussen VVV, PSV en het ‘kamp Amrabat’.

Wiljan Vloet is de belangrijkste kandidaat om Edward Sturing op te volgen als hoofd jeugdopleidingen van PSV. De huidige trainer van ADO Den Haag staat op een shortlist van drie personen, maar heeft de voorkeur van de clubleiding. Het is de bedoeling dat Vloet - meer dan Sturing - veel op het veld zal staan. Voor het administratieve werk wordt dan een speciale manager aangetrokken.
AD

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma mar 03, 2008 12:13 am

Tjah, of het een slimme stap is van Amrabat om die grote stap zo te maken weet ik niet. Had carriere technisch gezien beter naar Heerenveen kunnen gaan. Maarja, daar is ie het type niet voor, geld belust, succes belust dus maakt die stap snel. Ajax zit/zat hier in ieder geval wel weer mee naast..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 03, 2008 12:14 am

Volgens mij kan hij PSV best aan, hoor. Ik vind hem een betere speler dan iemand als Lazovic.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma mar 03, 2008 12:20 am

Tjah, feit is wel dat AJax weer heeft zitten slapen.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » ma mar 03, 2008 12:20 am

Heeft iemand Voetbal Insite in zn geheel gezien?
Ik hoorde net van iemand dat Genee gezegd zou hebben dat PSV Amrabat wellicht nog één seizoen wil gaan verhuren aan FC Utrecht. Heb zelf een tijdje zitten kijken maar niet tot het eind.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 03, 2008 12:21 am

Daniel_vT schreef:Tjah, feit is wel dat AJax weer heeft zitten slapen.
Hoezo? Volgens mij past hij niet echt in de huidige selectie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma mar 03, 2008 12:22 am

De huidige selectie is dan ook niet veel soeps.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 03, 2008 12:23 am

Dooddoener.

Ajax heeft spelers in de selectie waar men rekening mee moet houden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma mar 03, 2008 12:44 am

Prima, dan niet, wat jij wil joh..

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » ma mar 03, 2008 5:45 pm

OB: PSV en Amrabat zijn er bijna uit

PSV hoopt maandagavond tot een akkoord te komen met aanvaller Nordin Amrabat van VVV-Venlo. De Eindhovense club heeft dan een tweede gesprek met Amrabat en diens zaakwaarnemer Winnie Haatrecht. De verwachting is dat de onderhandelingen over een meerjarig contract dan worden afgerond. Amrabat maakt dit seizoen een stormachtige ontwikkeling door bij VVV. Heerenveen en PSV zijn bereid om de transfersom van naar verluidt 2,3 miljoen euro te betalen aan VVV. De aanvaller mag daarom met beide clubs onderhandelen over een contract. Maar Amrabat wil liever naar PSV.
PSV werkt schulden uit verleden weg

EINDHOVEN - De dag komt steeds dichterbij dat PSV al zijn schulden uit het verleden heeft weggewerkt.

De directie van de club verwacht dat het negatief eigen vermogen van 10.362.000 euro nog dit seizoen zal zijn verdwenen.

Dat vertelde algemeen directeur Jan Reker donderdagavond tijdens een bijeenkomst van de Coen Dillen Stichting, waar hij te gast was. "We kunnen onze rode pen binnenkort weggooien", aldus Reker.

Belangrijkste meevallers dit seizoen zijn de verkoop van het parkeerterrein én de inkomsten uit de marketpool van de Champions League. Die komen voor Nederland neer op ruim 19 miljoen euro.

Dat bedrag wordt verdeeld onder de deelnemers, maar omdat Ajax sneuvelde in de voorronde strijkt PSV al die miljoenen alleen op. "Dat levert ons dus acht miljoen euro extra op", zo becijferde Reker. Commercieel directeur Marcel van den Bunder zegt dat de positieve ontwikkelingen wel in het juiste perspectief moeten worden gezien. "Het is duidelijk dat ons eigen vermogen een giga-impuls krijgt, zodat we die cijfers eindelijk weer eens met zwarte pen mogen schrijven. Veel belangrijker vind ik dat we ze kunnen overleggen vanuit een zuivere constructie. We hebben niet allerlei spelers voor waanzinnige bedragen op de balans staan of gekunstelde constructies toegepast. Het is een reëel beeld." Los daarvan zal PSV ook een positief resultaat gaan halen over het huidige boekjaar. "Het is te vroeg voor definitieve conclusies, maar op basis van het eerste halfjaar zijn de verwachtingen erg goed", aldus Van den Bunder. "We zijn erin geslaagd een autonome groei te realiseren. Het stadion is uitverkocht, de commerciële ruimten worden optimaal gebruikt en de merchandising is succesvol. We doen het gewoon goed."

PSV zou daarmee voor de derde keer op rij een kleine winst boeken. De drie jaren daaraan voorafgaand liepen de tekorten op tot zo'n 30 miljoen euro.

Ook de transferbalans is positief. PSV verkocht dit seizoen onder anderen Koné (10 miljoen) en Da Costa (4,5 miljoen) met grote winst. Daar stond een investering van 22 miljoen tegenover voor de spelers Lazovic (7,5), Koevermans (6,0), Dzsudzsák (2,5) Jonathan (2,0), Fagner (1,5) Ramos (1,3), Zonneveld (0,8) en Van der Leegte (0,3). Dat bedrag wordt over meerdere jaren afgeschreven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 5:50 pm

Koné verkocht met grote winst? Ik meen me te herinneren dat hij bijna tien miljoen had gekost en dat Roda bovendien nog een percentage kreeg.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mar 03, 2008 5:54 pm

Viel me ook op ja, voor de vertrekkende spelers wordt het hele transferbedrag meegenomen, terwijl van de aankopen wordt gemeld dat ze op de balans worden gestald. De opbrengst moet ook vermonderd worden met het nog niet afgeschreven deel van de aankoopsom. Lijkt een beetje een goed nieuws show zo
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mar 03, 2008 6:13 pm

Wat is de bron van dit artikel, NFP?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten