PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 16, 2008 8:25 pm

Spijker schreef:Enkelen in het uitvak begonnen te schreeuwe, Ajacieden reageerden daarop, het uitvak begon nu met meer mensen te schreeuwen en toen was het ff stil. Na de minuut kreeg het uitvak 'wat' verwensingen.
47 seconden ..

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo nov 16, 2008 8:45 pm

Harm schreef:Het is altijd minder erg dan brandbommen naar het thuisvak te gooien of plexiglas naar beneden te gooien. :hypocrite.gif:
Brandbommen? Goeiendag zeg... je weet het goed aan te dikken iig.
Op naar de vierde ster!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 16, 2008 11:44 pm

Van psvrw.nl:

Afbeelding

Met als onderschrift 'Zoektocht naar Sjakie'.

Wat zijn sommige mensen toch ziek. :kots: :kots: :kots:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo nov 16, 2008 11:47 pm

Die heb je bij elke club, Thomas.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 16, 2008 11:49 pm

Absoluut, Generaal. Zoals die idioten die allerlei dingen naar beneden dachten te moeten gooien in Eindhoven vorig jaar (ik denk ik begin er zelf alvast maar over :wink.gif:). Daar is ook veel aandacht voor geweest in de media.

PSV van Stevens verliest een op twee
Door PETER VAN DUYL

AMSTERDAM - De aanvoerder sprak van strijdbaarheid en de trainer vindt nog altijd dat hij in Eindhoven op de goede weg is.

Maar na de dreun die Ajax gisteren uitdeelde (4-1), dient steeds nadrukkelijker die ene vraag zich aan: Welk perspectief hebben dit PSV en oefenmeester Huub Stevens?

Natuurlijk is het geen ramp als de competitiewedstrijd bij Ajax een keer verloren gaat, ook al heeft PSV in de Amsterdam Arena de afgelopen jaren een fabuleuze serie neergezet. Het werkelijke probleem is dat de nederlaag niet op zich staat. De landskampioen heeft dit seizoen vrijwel élk duel verloren dat op voorhand het etiket ‘dat kan moeilijk worden’ droeg.

Nu het seizoen bijna drie maanden oud is, kan een bizarre conclusie worden getrokken. PSV speelde sinds 23 augustus achttien officiële wedstrijden, daarvan gingen er liefst negen verloren. De ongenaakbare ploeg van weleer verliest tegenwoordig een van de twee duels die ze speelt. De nederlaag tegen Ajax was, na Olympique Marseille, NEC en AZ zelfs de vierde op rij.

Het grootste probleem waar de Eindhovenaren momenteel mee kampen is het creëren van doelrijpe kansen. In Nijmegen kreeg PSV vorige week niet één echte mogelijkheid. Tegen AZ speelde de landskampioen woensdag meer dan redelijk maar ook toen kwam ze niet verder dan een aantal afstandsschoten. En in de Arena duurde het gisteren ook tot de tweede helft eer PSV eindelijk gevaar stichtte.

Het kan bijna geen toeval zijn dat de ploeg van Stevens op zijn best was, toen hij er eindelijk voor koos om Danko Lazovic (kort na rust invaller voor Stijn Wuytens) aan Danny Koevermans te koppelen. De oefenmeester heeft tot dusver star vastgehouden aan het door hem omhelsde systeem met één diepe spits.

Die speelwijze wordt verfoeid door beide aanvallers zelf, die zich – wie ook wordt opgesteld – vaak totaal geïsoleerd voelen. Toen beiden gisteren opeens samen in het veld stonden, leek het erop alsof Lazovic en Koevermans zich bevrijd voelden. Direct was er meer beweging, enthousiasme en gevaar.

Nadat Lazovic de gelijkmaker van Ibrahim Afellay had voorbereid, reageerde hij zich af met woeste armgebaren richting de bank. ,,Dat kwam door alle frustratie,’’ zei de Serviër later. ,,Ik wil spelen. Veel mensen denken dat ik een beetje gek ben, maar het is alleen frustratie. Het gebeurde in een seconde, daarna ben ik het ook kwijt.’’

In navolging van Danny Koevermans maakte Lazovic er geen geheim van dat hij het dolgraag eens met zijn concurrent samen zou proberen. ,,Danny en ik willen graag met twee spitsen spelen,’’ aldus Lazovic. ,,Vandaag was eigenlijk de eerste keer en voor mijn gevoel ging het best goed. We creëerden meer.’’

Of de aanvallers van PSV de gelegenheid krijgen om naast elkaar te spelen, valt te bezien. Ondanks de serie nederlagen lijkt het er niet op dat Stevens van zijn geloof te brengen is. Toen Lazovic in de voorbereiding een lans brak voor een systeem met twee spitsen, zei de trainer: ,,Nogal logisch dat ze dat vinden. Dan spelen ze allebei en hoeft er niemand op de bank te zitten.’’

Na het verlies in Amsterdam erkende Stevens dat zijn ploeg met Lazovic en Koevermans samen een opleving had gehad. De Limburger plaatste ook meteen wat kanttekeningen. ,,We kregen een impuls maar je zag ook de andere kant van 4-4-2. Je moet wel direct omschakelen. Als dat niet gebeurt, wordt het heel moeilijk.’’

Met een of twee aanvallers, iedereen bij PSV beseft dat het noodzaak is om wedstrijden te gaan winnen. Simpel zal dat niet zijn. Tot de winterstop treft de kampioen nog Heerenveen, Atlético (uit), Groningen, Liverpool Twente en Feyenoord (thuis). Pas dan kan de club – die rekent op de komst van de Zweed Ola Toivonen – zich echt versterken.
AD.nl

Het zou natuurlijk best hilarisch zijn als PSV aan die vier competitiewedstrijden maar drie puntjes of zo zou overhouden.

Ik ken Toivonen niet (heb verder ook niet zo'n zin om me te verdiepen in een speler die waarschijnlijk naar PSV gaat), maar de geluiden die ik hoor zijn niet al te positief.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 17, 2008 8:45 am

Lazovic: „Danny en ik willen systeem met twee spitsen”


AMSTERDAM, maandag

Na de nederlaag tegen NEC vroegen de spelers van PSV bij hun coach om duidelijkheid. De schrobbering in de Amsterdam ArenA leverde het verzoek op om met twee spitsen te gaan voetballen. De landskampioen dwaalt als een verweesd kind door de eredivisie en de hoofdrolspelers zijn op zoek naar oplossingen.

Invaller Lazovic, die na zijn assist op de gelijkmaker van Ibrahim Afellay zijn trainer Huub Stevens verbaal flink beledigde, was na afloop duidelijk.

„Het resultaat zegt genoeg”, startte de na 52 minuten ingebrachte Serviër zijn betoog. „Toen ik inviel, gingen we met twee spitsen spelen. Danny (Koevermans, red.) en ik zijn daar voorstander van. Wij willen met twee spitsen spelen, dat weet de trainer volgens mij wel. Hij is echter degene die bepaalt. Ondanks dat we na rust goed begonnen, gaven we ineens de controle weg. Er werden fouten gemaakt, die op dit niveau ontoelaatbaar zijn.” Over zijn woede-uitbarsting richting zijn trainer was de spits helder. „Ik vind dat ik goed genoeg ben voor de basis en het is niet leuk als je alleen mag invallen. Als er vervolgens iets gebeurt, is het bij mij wat beter zichtbaar dat ik gefrustreerd ben.”

Coach Stevens zette nog voor de terugreis een groot vraagteken bij de wens van Lazovic: „Het systeem met twee spitsen gaf ons een impuls ja, maar werkte later ook tegen ons. Dat is toch zo? Of het iets is om op voort te borduren? Wat denk je zelf? We kwamen op 1-1, maar gaven uiteindelijk ook nog drie doelpunten weg. Al gaat het te ver om het aan het systeem met twee spitsen toe te schrijven. Meer aan de manier van verdedigen. Zo gemakkelijk als wij ons laten uitspelen bij de tweede, derde en vierde goal, zie je dat verdedigen een kunst is.”

Gary Lineker, die wekelijks bij Eredivisie Live het voetbal in Nederland fileert, was geschrokken van het spel van PSV. „Ze speelden negatief”, vond de voormalig Engels international. De ex-spits speelde ook op de man. „De bijdrage van Afellay was teleurstellend, hij bewoog niet goed. Erik Pieters leverde één van de slechtste prestaties die ik dit seizoen heb gezien.” De jonge linksback was zelf ook niet tevreden over zijn eigen spel. „Bij de vierde goal maak ik een fout die ik niet mag maken.” De jeugdinternational snapt dat zijn collega Lazovic aandringt op een systeem met twee centrumspitsen. „Misschien moeten we inderdaad wel anders gaan spelen.” Het aantrekken van de door PSV gewilde Mark van Bommel ziet Pieters ook als een mogelijke oplossing. „Zo’n type erbij zou perfect zijn. Van Bommel is van nature een leider.”

Aanvoerder Timmy Simons juicht de eventuele komst van de Nederlandse international ook toe. „Als je mensen met zulke kwaliteiten kunt halen, moet je dat altijd doen.”

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma nov 17, 2008 8:58 am

PSV zet Van Bommel uit het hoofd
EINDHOVEN - PSV gaat er vanuit dat het onmogelijk is om Mark van Bommel in de winterstop terug naar Eindhoven te halen. Toen vorige week het gerucht rondwaarde dat de middenvelder in de winter mocht vertrekken bij Bayern München, veerde de hele club op.

,,Ik las dat er in de winter helemaal niemand mag vertrekken bij Bayern,’’ zegt manager Adrie van Kraaij.

,,Dan kunnen wij wel een miljoen gaan bieden voor een speler met nog een contract voor een half jaar, maar aan geld hebben ze bij Bayern geen gebrek. Dit moeten we uit ons hoofd zetten.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 17, 2008 10:39 am

Van Bommel is komende zomer transfervrij, die kan uitzoeken. Zie hem wel in Engeland belanden. Hij zou een zak met geld laten staan als hij voor PSV zou kiezen.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 17, 2008 12:17 pm

Als Van Bommel naar PSV gaat (in de winterstop of na dit seizoen), dan hoeft hij nauwelijks in te leveren op zijn huidige salaris...daar zorgen enkele sponsoren wel voor.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma nov 17, 2008 12:20 pm

Die duitser zal het bij het sissende psv-publiek igg goed doen...
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 17, 2008 12:20 pm

Van Bommel zou een prima versterking zijn voor PSV. Mits Simons controleur blijft en Van Bommel in een vrijere rol ernaast komt te spelen. (Kans bestaat echter dat Huub Simons naar achteren haalt en Van Bommel als controleur opstelt.)

Ik zou het wel leuk vinden als hij terugkwam naar Nederland. Al verwacht ik het niet.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma nov 17, 2008 12:25 pm

Ik wacht trouwens nog op felicitaties van onze PSV gasten. Of heb ik wat gemist?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma nov 17, 2008 12:43 pm

Volgens mij heb je inderdaad wat gemist. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 17, 2008 12:43 pm

Baseman schreef:Als Van Bommel naar PSV gaat (in de winterstop of na dit seizoen), dan hoeft hij nauwelijks in te leveren op zijn huidige salaris...daar zorgen enkele sponsoren wel voor.
Ja vast. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 17, 2008 2:10 pm

Sorry Joey, ik was vergeten dat jij veel betere ingangen en info hebt :drecul.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma nov 17, 2008 2:12 pm

Ik moet zeggen dat ik wel altijd knap en van klasse vindt getuigen als PSV'ers na zo'n oorwassing gewoon hun felicitaties overbrengen en analyseren waar het misgaat.

Als wij zo met 4-1 van Feyenoord verliezen krijg ik dat m'n strot nauwelijks uit en heb ik geen zin om ook nog maar íets te analyseren.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » ma nov 17, 2008 2:13 pm

Sorry, ik kom net even kijken. Is de pleuris hier al uitgebroken?

Ik hoor het wel, ik ben hier te vinden!

:hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma nov 17, 2008 3:24 pm

Thomas schreef:Van psvrw.nl:

Afbeelding

Met als onderschrift 'Zoektocht naar Sjakie'.

Wat zijn sommige mensen toch ziek. :kots: :kots: :kots:
Kijk dat is nu humor, had ik niet achter die strontboeren gezocht. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 18, 2008 11:28 am

Baseman schreef:Sorry Joey, ik was vergeten dat jij veel betere ingangen en info hebt :drecul.gif:
Als sponsors van PSV spelers konden compenseren voor het geld dat ze niet verdienen omdat ze in Nederland blijven/komen voetballen, zou PSV niet steeds de beste spelers kwijtraken. Zo simpel is dat.

Hoe schatten jullie trouwens de situatie bij PSV in? Ligt het aan Stevens? Zou het helpen om hem te ontslaan? Of zitten ze in een post-Gomes-depressie?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di nov 18, 2008 11:30 am

PSV is gewoon niet zo goed. En zoals ik al aangaf voor de competitie, ze missen mensen die doelpunten kunnen maken. Dat gaat tegen je werken en je wordt als ploeg steeds onzekerder
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 18, 2008 11:34 am

Ik denk wel dat Stevens beter met twee spitsen kan gaan spelen. Ik vond PSV meteen een stuk gevaarlijker toen Lazovic in het veld kwam.

Ze zitten met een erfenis uit het verleden. Koevermans en Lazovic zijn niet zo goed, maar ze hebben wel een hoop gekost.
Het stinkt aan alle kanten!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di nov 18, 2008 12:17 pm

joey schreef:
Baseman schreef:Sorry Joey, ik was vergeten dat jij veel betere ingangen en info hebt :drecul.gif:
Als sponsors van PSV spelers konden compenseren voor het geld dat ze niet verdienen omdat ze in Nederland blijven/komen voetballen, zou PSV niet steeds de beste spelers kwijtraken. Zo simpel is dat.

Hoe schatten jullie trouwens de situatie bij PSV in? Ligt het aan Stevens? Zou het helpen om hem te ontslaan? Of zitten ze in een post-Gomes-depressie?
Ik denk ook niet dat van Bommel komt maar dat is natuurlijk een rare redenering. Misschien dat sponsoren dat bij de ene speler wel willen doen en bij de andere niet(en dat de ene speler er wat onvankelijker voor is dan de andere). Als sponsoren Makaay(ex-Bayern) kunnen financieren dan kunnen PSV-gezinde weldoeners dat natuurlijk ook bij Bommel doen.

Ik vind de opmerkingen van deze Van Kraaij overigens wel erg naief; 'Ik las dat er niemand weg mocht dus tja...'. Ik mag hopen dat hij dat even zelf heeft nagevraagd maar dan nog, zo zeg je dat toch niet in de media. Dat is natuurlijk koren op de molen van de kloek supporters die Reker cs liever ziet vertrekken.

M.i. heeft PSV in beginsel wel de ploeg om mee te spelen voor de titel(al hebben Ajax en AZ denk ik meer kwaliteit) maar is de kwaliteit niet meer voldoende om de gebreken van het elftal als geheel te verbloemen. Daarom is nu zo duidelijk dat PSV al geruime tijd geen duidelijk systeem, tactiek, visie en beleid heeft. Er is geen extra klasse om de ploeg te 'redden' en dat wreekt zich dan als de coach gaat goochelen met de opstelling.
Dat Stevens met allerlei mensen overhoop ligt en naar negatief voetbal laat zien is niet verrassend (het zijn de enige constanten in zijn carrière zou je kunnen zeggen) maar het valt me wel erg tegen dat hij de ploeg zo belabberd neerzet. Dat gehannes met Marcellis heeft de hele achterhoede verstoord en dat eindeloos blijven volharden in een systeem waar de spits cruciaal is terwijl Koevermans nu bij uitstek niet in dat systeem past hangt PSV als een molensteen om de nek; het toont m.i. dat Stevens net als Koeman en Vergoossen voor hem niet ziet waar de fout zit cq geen benul heeft van de oplossing. Interview na de wedstrijd spreekt boekdelen; "PSV maakt stapjes." Waarin, ja "in de communicatie en op de training." Daar moet je als PSV supporter toch gillend gek van worden?

Daarnaast, ik lees Base en Harm ed. er niet echt over maar de keeper is een misser van jewelste hoor. Die staat elke week waardeloos te keepen. Zo wordt de erfenis van Gomes wel loeizwaar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 18, 2008 5:31 pm

Ik zei het voorafgaand aan het seizoen al: Isaksson is vooral mentaal zwak. Paniekerig, geen uitstraling, geen lef. Dat zet zich vervolgens ook om in prestaties, zoals we afgelopen zondag in de Arena zagen. Geen enkele bal klemvast maar alles wegstompen en iedere doeltrap de tribune in.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di nov 18, 2008 9:08 pm

Ik bezoek deze topic al lang niet meer RGB. :smallgrin.gif:

Het doet al pijn genoeg dat PSV zo snel zo ver is afgegleden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di nov 18, 2008 9:16 pm

Hoe komt dat volgens jou?


Imo is het juist vrij geleidelijk gegaan. Maar jullie werden wel steeds 'gewoon' kampioen, daardoor viel het niet zo op.

Gesloten