AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di nov 18, 2008 12:33 pm

Precies. Maar het is maar de vraag of dat gaat gebeuren.

Het is me werkelijk een doorn in het oog dat Fifa, Uefa en Nationale bonden als het om scheidsrechterszaken gaat, de afgelopen jaren zo veel aandacht besteden aan futiele onzin als spelers die hun shirt uittrekken of trainers die zeuren over de arbitrage terwijl de werkelijke misstanden die om aandacht vragen juist dit soort overtredingen zijn. Als je in Spanje 'lul' naar de scheidsrechter roept ben je een halve competitie geschorst maar iemand invalide trappen kost je een wedstrijdje of 3-4 (áls het al een schorsing oplevert). Te gek voor woorden.

Veel en veel strenger tegen optreden.

Deze Romero neemt hier het risico dat hij een jongen van nog geen 20 voor z'n rest van z'n leven in het gips zet. Zou ik totaal geen medelijden mee hebben; 20 wedstrijden aan de kant en even heel goed nadenken waar de sport voetbal ook alweer over gaat. En alleen omdat hij geluk heeft dat het 'resultaat' meevalt. Van Boaouzan/Taylor had ik de licentie in genomen; bedankt, en veel succes met je carrière buiten het voetbal.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di nov 18, 2008 2:47 pm

Baseman schreef:
Hoeladans schreef:Bouaouzan schopt Kokmijer bewust door midden terwijl Romero weliswaar hard inkomt ,maar gewoon 100% voor de bal gaat en deze ook speelt.
Wat een onzin zeg.
Bouaouzan schopte Kokmeijer helemaal niet bewust doormidden, net zoals Romero niet bewust Van Wolfswinkel torpedeerde. Maar beide spelers komen keihard en ontzettend lomp in, met alle risico's van dien...Kokmeijer had veel pech, Van Wolfswinkel had veel geluk.

Een overduidelijke rode kaart voor Romero en een penalty voor Vitesse, onbegrijpelijk dat de scheids niets deed.
Misschien nog een keer goed de overtreding bekijken? Het is namelijk TOTAAL NIET te vergelijken met Bouaouzan. Sergio Romero gaat voor de bal en Bouaouzan gaat niet voor de bal. Als je dat niet ziet dan is er ook geen discussie mogelijk.
Laatst gewijzigd door Hoeladans op di nov 18, 2008 4:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di nov 18, 2008 2:51 pm


Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di nov 18, 2008 4:07 pm

Beide vreselijk alleen die Bouazoun komt erin vliegne terwijl de bal al weg is. Romero gaat enigzins nog voor de bal, waar hij te laat voor is en ook nog half mist.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di nov 18, 2008 4:08 pm

Romero gaat gewoon voor de bal, niks aan het handje.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di nov 18, 2008 4:09 pm

Eerst de bal raken is nooit een excuus om het risico te mogen nemen iemand invalide te schoppen. Romero kwam met gestrekt been vooruit, dat is diep rood
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 18, 2008 5:20 pm

Precies. Twintig wedstrijden vind ik wat overdreven, maar rood en een schorsing van 3-4 wedstrijden lijkt me terecht. De overtreding van Bouaouzan is echt veel en veel zwaarder. Die jongen is er op uit om Kokmeijer vies te raken. Romero komt gewoon ongecontroleerd (in een last ditch effort van een keeper) uit.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di nov 18, 2008 10:02 pm

Dembélé na ingreep acht weken uitgeschakeld

Moussa Dembélé zal pas na de winterstop weer in actie komen. De Belgische aanvaller van AZ gaat vrijdag onder het mes. Daardoor is hij zeker acht weken uitgeschakeld, zo meldt zijn manager Patrick Vervoort.

Tijdens de warming-up voor de interland België - Spanje raakte Dembélé geblesseerd. Vanaf dat moment was het lang onduidelijk waar hij precies aan geblesseerd was. Hij zal nu in Antwerpen een kijkoperatie ondergaan aan zijn meniscus.

"Dembélé zit diep", zo laat zijn manager Patrick Vervoort aan Sporza weten. "Hij is te ontgoocheld om interviews te geven. Dit is een zware klap voor Moussa, hij zal even tijd nodig hebben om het te verwerken."

In het gunstigste geval kan AZ weer over de Belg beschikken in het KNVB Bekerduel tegen de amateurs van Achilles'29. Dit treffen staat gepland op woensdag 21 januari. Dembélé wordt in Alkmaar vervangen door de Braziliaan Ari, doordat ook Graziano Pellè met een kwetsuur op de tribune zit.
www.voetbalprimeur.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo nov 19, 2008 8:11 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Precies. Maar het is maar de vraag of dat gaat gebeuren.
Nee dus, aangezien de scheids het incident had gezien en had beoordeeld.
Schandalig weer dus :1evil.gif:

Ten eerste zou die scheids een lange tijd niet meer op niveau mogen fluiten en ten tweede blijft het onzin om achteraf niet te kunnen straffen omdat de scheids de situatie beoordeeld zou hebben.
Ik sluit me dan ook aan bij RGB betreffende zijn kritiek op de Fifa, Uefa en Nationale bonden.
Thomas schreef:De overtreding van Bouaouzan is echt veel en veel zwaarder. Die jongen is er op uit om Kokmeijer vies te raken.
De afloop bij Kokmeijer is veel erger, maar een andere speler had 'gewoon' een pijnlijk scheenbeen kunnen hebben. Was Kokmeijer niet zo zwaar geblesseerd geraakt, dan had men hetzelfde over die overtreding gezegd als nu bij Romero.
Romero komt gewoon ongecontroleerd (in een last ditch effort van een keeper) uit.
Nou ja, gewoon...keepers mogen hun handen gebruiken, Romero had dus naar voren kunnen duiken om te proberen met zijn handen die bal te stoppen. Hij kiest er echter voor om met gestrekt op kniehoogte in te vliegen, dat had hem zeker een wedstrijd of 3-4 schorsing moeten opleveren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 19, 2008 12:37 pm

We hebben dezelfde conclusie, Base. Ik vind dat dit ook 4 wedstrijden schorsing verdient.

Maar goed, zoals Khraa en ik al aangaven gaat er niets mee gebeuren, omdat de scheidsrechter het geval beoordeeld heeft. Een gele kaart heeft er niets mee te maken.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do nov 20, 2008 5:40 pm

Ik vind die overtreding van Boua minder erg als die van Romero. Balen voor die Kokmeijer dat hij niet meer kan voetballen maar Romero wilt echt iemand breken...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do nov 20, 2008 7:27 pm

El Hamdaoui kan toch meespelen tegen Ajax, mochten daar nog twijfels over bestaan. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr nov 21, 2008 1:43 am

Louis is er nog steeds niet helemaal zeker over. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr nov 21, 2008 11:38 am

Rishi schreef:Ik vind die overtreding van Boua minder erg als die van Romero. Balen voor die Kokmeijer dat hij niet meer kan voetballen maar Romero wilt echt iemand breken...
Sorry? Die Bouazouan die komt zonder enige intentie om de bal te spelen invliegen op Kokmeijer. Hij was gefrustreerd dat Sparta geen penalty kreeg, beukte al los op een andere speler van de Eagles om vervolgens vol op Kokmeijer in te vliegen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 22, 2008 4:22 pm

Uit BN de Stem:
'AZ kan de Champions League winnen'

Vorig seizoen leverde Van Gaal zijn ontslag in, maar een reddingsoperatie van de spelers Joey Didulica, Stijn Schaars en Kew Jaliens voorkwam dat de markante Amsterdammer de club uit Alkmaar verliet. Is de Argentijnse voetbalbond nog bij u geweest om u te vragen als bondscoach? "Nee. Maar Argentinië kan me tot en met 2010 vragen, voor dat land kan ik altijd weg bij AZ. Hetzelfde geldt voor Spanje, Duitsland, Engeland en Nederland. Liever had ik tien landen in mijn contract opgenomen, maar het mochten er maar vijf zijn."

Wat vindt u van de keuze van Maradona? "Dat biedt mij perspectief, want de weg tot het WK 2010 is nog lang. Al zit Carlos Bilardo erbij om structuur te geven."

"Ik hoop dat Maradona het goed doet, maar ik verwacht er niet zoveel van. Al kan zoiets in de Argentijnse cultuur wel werken. Maradona heeft heel veel krediet bij spelers. Ik heb er dertig jaar voor moeten werken, maar zoveel krediet heb ik nog steeds niet."

Heeft u Maradona ooit ontmoet? "Nee. Maar ik heb wel gezien hoe onze doelman Romero op hem reageerde. En mijn assistent Shota Arveladze was verguld dat hij Maradona had gezien en tegen hem had gespeeld in een benefietwedstrijd voor oorlogslachtoffers in Georgië."

Heeft u zelf ooit idolen gehad? "Tot mijn veertiende, ja. Spits Henk Groot. En John F. Kennedy. Maar nog voor mijn vijftiende groeide ik over die idolen heen. Je leert aspecten van die persoonlijkheden kennen die minder aantrekkelijk zijn. Je wordt kritischer." Zijn de mensen bij AZ kritisch op elkaar? "Scheringa is altijd kritisch. Hij is degene die alles bepaalt. Hij luistert goed en hij verzamelt goede mensen om zich heen, maar hij is altijd kritisch."

Hij kijkt niet naar u alsof u Kennedy bent? "Hij heeft wel een groot vertrouwen in mij, maar ik ben niet zijn idool."

Hoe ver is AZ? "We zijn nog steeds bezig met bouwen. Iedereen denkt dat AZ binnen twee of drie jaar een topclub kan worden, maar dat kan natuurlijk niet. We zijn nog lang geen Ajax, PSV en eigenlijk ook geen Feyenoord."

"Wij hadden in 2007 al kampioen kunnen, of eigenlijk moeten zijn en we hadden in dat jaar ook de KNVB-beker moeten winnen, maar ook dan waren we nog geen topclub geweest."

Wat is dan het recept voor een topclub? "Je moet een goede jeugdopleiding hebben. Dat was zo toen we met Ajax de Champions League wonnen en dat is nu nog steeds zo. Bij Ajax kunnen ze altijd terugvallen op spelers uit de eigen jeugd. Kijk maar naar het huidige team."

"Ajax, maar ook Feyenoord en in veel mindere mate PSV overleven dankzij de jeugdopleiding, niet door de aankopen. Die filosofie heb ik ooit ook een keer in een rapport geschreven toen ik acht maanden technisch directeur was in de Arena. Ajax heeft in elke laag toptalent, AZ nog lang nog niet." Hoe is het met de jeugdopleiding van AZ? "We moeten eerst een eigen accommodatie krijgen, zoals Ajax dat heeft met De Toekomst. 't Lood is niet toereikend. Er wordt gezocht naar geschikte grond. En dan moeten er meer elftallen komen."

Bemoeit u zich met de jeugdopleiding? "Ik bemoei me er niet mee, maar ik geef wel mijn mening als die wordt gevraagd." Gaat het AZ lukken iets te winnen voor 2010? "Die ambitie leeft bij mij nog steeds, anders zat ik hier niet. Ik wil van het kleine AZ iets maken, zoals ik ook bij Ajax iets heb neergezet. Daar hoort dus ook een kampioenschap bij. Alleen heeft AZ door het gemis van een goede jeugdopleiding niet de voorwaarden die ik aantrof bij Ajax."

"Kijk, je kunt Dennis Bergkamp en Wim Jonk best verkopen als je weet dat er jeugd gaat doorbreken. Met goede jeugd en gerichte aankopen kom je heel ver."

Kan AZ zo de Champions League winnen? "Ja, daar ben ik van overtuigd. Mits de jeugdopleiding goed van de grond komt en de goede mensen aan het roer staan. Het kan wel nog tien jaar duren, maar het kan."

"Bij Ajax kan het ook, en op kortere termijn. Het gaat uiteindelijk niet om het budget, maar om de kwaliteit van de coach, de spelersgroep en om de chemie en de randvoorwaarden."

U bent 57. Gaat u de veronderstelde periode van AZ als topclub nog meemaken? "Dat zou zich dan moeten afspelen na mijn pensioengerechtigde leeftijd. Ik denk niet dat mijn vrouw Truus dat toelaat. Maar zeg nooit nooit."

De speelwijze van AZ is dit seizoen veranderd. Die is iets behoudender. Is dat omdat daarmee eerder successen zijn te halen? "Nee, het heeft te maken met de kwaliteiten van de spelers. Ik ben een trainer die naar de totale mens kijkt en na doorselecteren ontwerp ik een spelsysteem waarin spelers dichtbij hun eigen identiteit blijven. Het is belangrijk dat mensen in het algemeen dichtbij hun eigen identiteit blijven."

"Dat heb ik bij de presentatie over een boek over homoseksuele sporters laatst ook gezegd. Homo's moeten voor hun geaardheid durven uitkomen, ook in de sport. Maar de wereld is voor de homo blijkens een rapport niet veilig, misschien vat ik het te lichtzinnig op."

Vorig seizoen werd AZ elfde. Heeft u toen een dag gehad waarop u geen zin meer had? "Nooit. Het is een genot met jonge mensen om te gaan. Daarom ben ik ooit ook gymleraar geworden. Je blijft er zelf jong van en in topsport word je uitgedaagd iedere dag het beste van jezelf te geven. Als je dat niet doet, prikken ze door je heen."

U moet wel teleurgesteld zijn geweest? "Ja, omdat we de topsportmentaliteit die wij hadden gecreëerd niet konden vasthouden. Het voetbal was goed, maar door de neerwaartse spiraal verbrokkelde de topsportmentaliteit."
Dit is overigens niet het hele interview. Dat staat te lezen in het Parool van vandaag, maar niet online. Het grootste deel van 'de rest' gaat over zijn poging tot ontslag nemen, eind vorig seizoen. Hij vindt achteraf dat hij gelijk had (verrassend :smallgrin.gif: ) want na die affaire ging het beter met AZ. Hij denkt nu niet meer in dezelfde situatie terecht te komen, omdat er spelers zijn aangetrokken die mentaal sterk zijn.

Hij zegt ook nog het een en ander over Ajax.

Over dit seizoen:
Ajax moet dit jaar kampioen worden, dat hebben de investeringen wel uitgewezen. Er is nieuw elan, een nieuwe structuur en de druk is vrij groot. Maar ze hebben er de beste mogelijkheden voor, en uiteindelijk zie je Ajax weer gewoon staan waar ze horen te staan.
Over Coronel:
Ik dicht hem heel veel kwaliteiten toe en ik mag hem erg als persoon, maar Ajax is moeilijk. Hij kan de gelederen wel bij elkaar houden. Ik heb een hoge pet van hem op.
Was hij bij de uitvaart van Sjakie?
Nee, ik moest trainen. Maar hij heeft een mooi afscheid gehad tijdens Ajax-PSV. Zo zou hij het hebben gewild. Zijn leven was Ajax.
En het leven van LVG?
Nee, mijn leven is Ajax niet meer. Mijn leven is voetbal en privé. In voetbal participeert Ajax nog we, maar ook Barcelona, Sparta en andere clubs. Ajax is mijn club niet meer. ER zijn zoveel dingen voorgevallen waarvan ik denk dat het niet had gemoeten. Ik vind de sfeer bij AZ leuker. Maar om wat te winnen kun je -nu nog- beter bij Ajax zitten.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za nov 22, 2008 4:31 pm

Ik vind het, voor een man die beweerd vrij weinig meer voor Ajax te voelen en ze gewoon een leuke club te vinden, wel dat ie erg veel goeds over Ajax zegt. :smallgrin.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za nov 22, 2008 4:41 pm

Van Gaal: flikker dan maar op. Ik had je hoger zitten..
Als je beleidsbepalers de club vind en niet naar de ceremonie gaat van iemand waarmee je samen hebt gewerkt, die juist het echte boegbeeld van Ajax was dan blijkt dat je helemaal niet een echte Jood bent. Niemand is groter dan de club, ook meneer Van Gaal niet.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op za nov 22, 2008 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za nov 22, 2008 4:42 pm

Daniel_vT schreef:Ik vind het, voor een man die beweerd vrij weinig meer voor Ajax te voelen en ze gewoon een leuke club te vinden, wel dat ie erg veel goeds over Ajax zegt. :smallgrin.gif:
Hij heeft de structuur bepaald, dat zit hij juist op te hemelen. :aai.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 28, 2008 9:41 pm

Gaat goed met AZ, 1-0 voor. Zonder veel moeite.
Het stinkt aan alle kanten!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » vr nov 28, 2008 9:46 pm

AZ speelt goed, maar Groningen valt vooral erg tegen. Geen enkele creativiteit en ze komen niet verder dan de 16.

Mooi doelpunt van Mendes. Goede aanval.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr nov 28, 2008 10:32 pm

0-2. Groningen moet het hebben van het enthousiasme, maar verder is het vanavond (zonder Berg) niet veel bijzonders. AZ is w3at mij betreft dé concurrent voor de titel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za nov 29, 2008 1:14 am

Duke schreef:0-2. Groningen moet het hebben van het enthousiasme, maar verder is het vanavond (zonder Berg) niet veel bijzonders. AZ is w3at mij betreft dé concurrent voor de titel.
Aan het eind van het seizoen tellen alleen de punten. Ik hoop nu maar op een overwinning van feyenoord op AZ, want AZ was erg zwaar getroffen door de OS (MvB klaagde over trainen met een onvolledige selectie, maar AZ miste meer spelers) verloor twee wedstrijden, maar blijkt het verlies van bepalende spelers ook tegen Groningen uit op te kunnen vangen. Wint AZ van feyenoord uit, dan krijgt zo'n elftal vleugels!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 1:36 am

Ik vond AZ weer erg zwak. Veel lange ballen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 29, 2008 1:48 am

Lange passes die wel behoorlijk precies aankwamen hoor. Lekkere koppeling trouwens, Ari vs Granqvist. Die Zweed werd behoorlijk zoekgespeeld door een zeer wendbare en rappe Ari.

Ik heb alleen de eerste helft gezien, maar AZ was heer en meester.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za nov 29, 2008 10:10 am

AZ was gisteren een ordinaire counterploeg, een Ajaxtrainer zou hiervoor afgemaakt zijn
I think I lost my fucking headache

Gesloten