PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di feb 24, 2009 9:21 pm

Jöhnk schreef:Aan Adriaanse. Koeman deed het stukken beter met dezelfde selectie.
Ach.. hij koppelde een uitstekend aankoopbeleid met een streng regime... WiWi en dat soort kneuzen, weten we nog wel? Adriaanse.. die moest pas saneren en met weinig middelen kwaliteit terug kopen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di feb 24, 2009 9:55 pm

Zo weinig had Co (of beter gezegd Leo) ook niet te besteden, toch? Alleen door de man van 16,25 M gooi je alles in perspectief. Doch Co had in dat jaar toch ook een Galasek, Mido, Bergdolmo, Zlatan, Maxwell, Trabelsi erbij.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di feb 24, 2009 11:07 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Op PN worden de verhalen over Adriaanse steeds mooier. Hij stond eerste toen hij bij Ajax ontslagen werd, hij haalde Chivu en hij haalde Diego naar Porto.
Da's grappig. Hij kickte wereldspeler Diego er juist uit.
Dat deed de president, die nog steeds een zakelijk geschil met Diego uitvecht btw, maar Adriaanse stelde hem inderdaad niet meer op. Dat was overigens volledig terecht want Diego heeft er in Portugal zowel binnen als buiten het veld totaal een potje van gemaakt. Dat die daar niet geslaagd is kun je Adriaanse niet verwijten.

Adriaanse functioneert toch vooral bij een goed, zeg maar gerust perfect, geleide club waar er totale steun van bovenaf is. Ik heb niet het idee dat PSV zo'n rimpelloze organisatie kan overleggen momenteel.

Onverlet dat Adriaanse een prima trainer is natuurlijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 25, 2009 10:51 am

GangstaRiB schreef:
Jöhnk schreef:Aan Adriaanse. Koeman deed het stukken beter met dezelfde selectie.
Ach.. hij koppelde een uitstekend aankoopbeleid met een streng regime... WiWi en dat soort kneuzen, weten we nog wel? Adriaanse.. die moest pas saneren en met weinig middelen kwaliteit terug kopen.
Dat klopt niet, hij was er helemaal van overtuigd dat de generatie- Van der Meijde het ging maken. Die moesten we de tijd geven, dan kwam het helemaal goed, Terwijl iedereen kon zien dat het ging om zeer matige spelers, die Ajax niet verder brachten.

Beenhakker greep na een jaar in en is de markt opgegaan. Maar toen had hij al geen vertrouwen meer in Adriaanse.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 26, 2009 10:17 am

Hoe dan ook, de open sollicitatie van Adriaanse lijkt weer eens vergeefs:

'Rutten belangrijkste kandidaat bij PSV'

Fred Rutten staat bovenaan het kandidatenlijstje van PSV om de nieuwe hoofdtrainer te worden van de regerend landskampioen. De huidige coach van Schalke 04 voldoet aan de door de Eindhovenaren gestelde criteria om de permanente opvolger te zijn van de reeds vertrokken coach Huub Stevens. Dit meldt het Eindhovens Dagblad.

De oud-trainer van FC Twente past uitstekend in de profielschets van PSV. De oefenmeester kent de cultuur, heeft oog voor de jeugd en is in staat om een team beter te laten voetballen, zo vindt men in de Lichtstad. Rutten staat momenteel onder druk bij zijn huidige werkgever uit Gelsenkirchen, die momenteel op een negende plaats in de Bundesliga staat.

Rutten, die tussen 2002 en 2006 werkzaam was als hoofd opleidingen en later als assistent-trainer onder Guus Hiddink, geniet nog altijd veel waardering voor zijn verrichtte werk op De Herdgang. Hiddink droeg de Wijchenaar destijds al aan als zijn gewenste plaatsvervanger, maar PSV koos toen voor Ronald Koeman.

Meerdere kandidaten om als hoofdtrainer aan de slag te gaan in Eindhoven zijn niet beschikbaar of nog niet gevraagd. Dit laatste geldt voor onder meer Co Adriaanse, Frank Rijkaard en Dick Advocaat. De Raad van Commissarissen en de supporters zien een terugkeer van Ronald Koeman niet zitten. De spelers hebben daarentegen wel goede ervaringen met de Zaandammer.
VZ

Hoe staat het met de positie van Rutten bij Schalke?
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do feb 26, 2009 10:26 am

joey schreef:
GangstaRiB schreef:
Jöhnk schreef:Aan Adriaanse. Koeman deed het stukken beter met dezelfde selectie.
Ach.. hij koppelde een uitstekend aankoopbeleid met een streng regime... WiWi en dat soort kneuzen, weten we nog wel? Adriaanse.. die moest pas saneren en met weinig middelen kwaliteit terug kopen.
Dat klopt niet, hij was er helemaal van overtuigd dat de generatie- Van der Meijde het ging maken. Die moesten we de tijd geven, dan kwam het helemaal goed, Terwijl iedereen kon zien dat het ging om zeer matige spelers, die Ajax niet verder brachten.

Beenhakker greep na een jaar in en is de markt opgegaan. Maar toen had hij al geen vertrouwen meer in Adriaanse.
Hij had volgens te maken met een selectie van 60 man, waarbij geen geld was voor versterking. Hij moest het dus wel doen met Van der Meijde, die ik niet eens een verkeerde voetballer vond. In het jaar dat Koeman kampioen werd, speelde Van der Meijde een grote rol. Maar toen was hij al helemaal klaargestoomd door Co.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 26, 2009 10:36 am

Dat geld was er best, want jaar daarop werden Maxwell, Zlatan, Mido enz. gehaald. Of denk je soms dat Adriaanse dat geld voor Ajax heeft verdiend?

Adriaanse heeft drie jaar lang lopen toeteren dat het een schande was dat zíjn spelers (Bobson, Hosé, Van der Meijde, Van der Gun, enz.) geen kans kregen bij Ajax. Toen hij bij Ajax kwam, ging hij met deze spelers aan de slag. Bleken ze toch niet zo goed te zijn. Inschattingsfoutje.

Van der Meijde is als voetballer niets bijzonders en hij is nog maf ook.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do feb 26, 2009 10:43 am

joey schreef:Dat geld was er best, want jaar daarop werden Maxwell, Zlatan, Mido enz. gehaald. Of denk je soms dat Adriaanse dat geld voor Ajax heeft verdiend?

Adriaanse heeft drie jaar lang lopen toeteren dat het een schande was dat zíjn spelers (Bobson, Hosé, Van der Meijde, Van der Gun, enz.) geen kans kregen bij Ajax. Toen hij bij Ajax kwam, ging hij met deze spelers aan de slag. Bleken ze toch niet zo goed te zijn. Inschattingsfoutje.

Van der Meijde is als voetballer niets bijzonders en hij is nog maf ook.
Adriaanse moest eerst saneren en het jaar daarna konden ze inderdaad weer spelers aantrekken. Waarvan alleen Zlatan heel erg veel geld kostte. Maxwell, Trabelsi en Mido waren echt supergoed gescout, door Co en/of Leo B.

Maxwell kwam nagenoeg gratis, Trabelsi ook en Mido kostte ook niet veel toen hij bij Gent weggeplukt werd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 26, 2009 10:44 am

Maxwell heeft Ajax 4 miljoen euro gekost. Mido ook zoiets, geloof ik.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 26, 2009 10:46 am

Ajax had aardig wat matige spelers, maar speciaal van der Meijde eruit halen is bizar. Van der Meijde speelde ook on der Koeman alles en haalde zelfs het Nederlands elftal. Bobson en Hose hebben ook onder Adriaanse niet veel speeltijd gehad. Van der Gun vrijwel alleen als invaller
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 26, 2009 10:51 am

Geen investeringen in de orde van grootte die Van Basten heeft mogen doen, maar toch behoorlijke investeringen. Een dure speler als Zlatan haal je niet als je geen cent hebt.

Salarissen en transfersommen zijn heel verschillende zaken. Het is niet zo dat als F. Makaay niet meer hoeft te betalen, dat ze dan Elia kunnen halen of zo.

Maar het klopt ook niet, Adriaanse wilde juist per se met zijn 'talenten' werken. Hij riep steeds dat we ze de tijd moesten geven omdat ze de toekomst van Ajax waren.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 26, 2009 10:55 am

Zonder die discussie over te willen doen daarover wel 1 opmerking. Ajax en Adriaanse hadden de afspraak dat Adriaanse kon bouwen. En hij heeft natuurlijk bewezen dat hij met wat tijd iets kan neerzetten. Helaas heeft hij die tijd niet gekregen. Je kan wel zeggen dat een topclub als Ajax die tijd niet heeft, maar als we dat wel hadden gedaan, hadden we niet elf verloren jaren achter de rug. Soms moet je even pas op de plaats maken om vervolgens weer volle kracht vooruit te kunnen
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do feb 26, 2009 11:44 am

joey schreef:Hoe staat het met de positie van Rutten bij Schalke?
Die is wankel :cheer.gif:
Met een beetje mazzel kunnen PSV en Schalke elkaars trainersproblemen oplossen...en kan Rutten daarna bij PSV laten zien wel degelijk een topcoach te zijn :eusa_pray.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 26, 2009 1:12 pm

joey schreef:Hoe dan ook, de open sollicitatie van Adriaanse lijkt weer eens vergeefs
Het kon ook helemaal niet. Hij heeft Van Raaij uitgemaakt voor pratende lampenkap. Daarmee heeft hij zijn eigen glazen ingegooid.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 26, 2009 3:47 pm

Overigens beweren sommigen in Oostenrijk dat hij wel degelijk een aanbod van PSV op zak heeft:

Adriaanse ab Sommer bei PSV

Red Bull Salzburg zieht allen davon - aber der Trainer ist weg: Co Adriaanse geht im Sommer nach Eindhoven. Riesenwirbel bei den Bullen.


© GEPAAdriaanse hat ein Top-Angebot von PSV Eindhoven. Das liegt ihm jetzt schriftlich vor. Dort wird nach dem Abgang von Huub Stevens (früher Schalke und HSV) ein Coach gesucht. Am Sonntag war auch ein TV-Team aus Holland in der Bullen-Arena. Da sagte der Trainer: „Ich kann mir vorstellen, dass ich sehr gut nach Eindhoven passe. Eine reizvolle Aufgabe und ein sehr attraktiver Verein.“

Verhandlungspause
Salzburg wollte den Vertrag mit Adriaanse verlängern. Doch die Verhandlungen wurden auf Eis gelegt. Nun herrscht Erstaunen bei den Bullen, dass offenbar die Entscheidung schon für PSV Eindhoven gefallen ist.

Adriaanse hat mit seinem System beim 2:1-Triumph über Rapid alle überrascht. Salzburgs Angriffsspiel war beeindruckend. Bullen-Sportchef Heinz Hochhauser sagt: „Adriaanse ist wirklich einzigartig. Ich kenne keinen Trainer, der so offensiv denkt wie er.“ Doch er ist auch launisch und unberechenbar.

Funkstille
Salzburg spielt toll, liegt vorne, steuert auf den Titel zu. Trotzdem gibt es eine Krise: Zwischen Adriaanse und vielen Bullen-Spielern herrscht Funkstille. Auch Marc Janko wusste vor dem Rapid-Match nicht, ob er der Stammelf angehört. Niko Kovac fühlte sich fit, wollte spielen. Eiskalt meinte Adriaanse: „Wer fit ist, bestimme ich.“

Boykott
Und Adriaanse boykottiert neuerdings auch die Pressekonferenz vor jedem Heimspiel. Er ist sauer, fühlt sich schlecht behandelt: „Ich rede Deutsch, aber man will mich nicht verstehen.“ Salzburg und Adriaanse – das wird nichts mehr!
www.oe24.at

En hij voelt zich dus weer eens onbegrepen. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 26, 2009 4:41 pm

Ach, zo'n probleem vind je dat niet echt, immers van Gaal mag van je terugkomen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 26, 2009 4:48 pm

Tja, dan heb je het over een andere categorie. Van Gaal is een klasse beter dan Adriaanse.

Ik heb wel de pest aan dat onbeschofte gedrag van Van Gaal. Dat zeker.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do feb 26, 2009 7:19 pm

Baseman schreef: Die is wankel :cheer.gif:
Dat valt wel mee. De positie van manager Muller wankelt.

En wie zegt trouwens dat Rutten bij PSV aan de slag zou willen?

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do feb 26, 2009 7:22 pm

joey schreef:Tja, dan heb je het over een andere categorie. Van Gaal is een klasse beter dan Adriaanse.
Zou CA vorig seizoen met AZ ook 11e zijn geworden? Ik denk het niet.

CA is zo'n eigenheimer, heb altijd het gevoel dat ie het zich veel lastiger maakt dan nodig is. Prima dat ie de strijd aangaat met Niko Kovac, maar daar komt weer herrie van. Adriaanse is geen domme kerel, los zulke zaken als een gentleman op, denk ik dan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 9:28 am

Dat kan hij dus niet, want hij is een beetje geschift. Dat is het juist.

Daarom blijft hij ook nergens lang en gaat hij eigenlijk overal altijd met problemen weg. Niet alleen bij Ajax.

Van mij mag PSV hem hebben want er komt geheid heibel van als hij daar gaat werken. Maar bij PSV zullen ze wel wijzer zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 27, 2009 10:05 am

Ik heb Co Adriaanse twee keer uitgebreid geïnterviewd en Louis van Gaal twee keer ontmoet, onder meer toen hij een avond lang onze gast was voor de jubileumuitzending van FC Godenzonen.

Ik heb ook een uitgebreid interview gedaan met Ronald Koeman, we hebben Adrie Koster en Henk ten Cate bij FC Godenzonen gehad en met Danny Blind heb ik wel vier of vijf keer persoonlijk te maken gehad (meet & greet met Ajax USA, FC Godenzonen, een keer een brainstormsessie bij Ajax, etc.).

Van al die trainers vond ik er maar één onsympathiek (Koeman). Ten Cate was wel vriendelijk en ontspannen (hij was net aangesteld bij Ajax, toen), maar ik had niet echt iets met de man en ik vond ook dat hij niet al te veel over zijn vak te vertellen had.

Adrie Koster vond ik vriendelijk, maar nikszeggend. Vanaf het begin - en ook toen we off the record nog wat zaten na te praten.

De drie sympathiekste vond ik Adriaanse, Van Gaal en Blind, waarbij Adriaanse en Van Gaal ex aequo de eerste plaats delen (voor wat betreft de indruk die ze op me maakten), omdat ze inhoudelijk zó sterk waren, zó'n ongelooflijk sterke visie ontvouwden en ook nog humor hadden. Bij Adriaanse heeft die de vorm van zelfrelativering en spitsvondige woordgrappen; bij Louis van Gaal is die humor wat moelijker te omschrijven.

Adriaanse, Van Gaal (en ook Blind) vond ik mensen die niet alleen zichzelf belangrijk vinden, maar oprecht respect tentoonspreiden voor iedereen om hen heen.

En dat is dus op eigen (vrij uitgebreide) ervaring en observatie gebaseerd. Niet elke speler deelt de mening van Adriaanse over wat 'ludiek' is, maar ik kan je verzekeren dat ook niet elke medespeler de afzeikgeintjes van Richard Witschge 'ludiek' vond. Wat dat betreft hadden die twee allebei 'vijanden' in de kleedkamer, en Adriaanse niet noodzakelijkerwijs de meeste.

Co Adriaanse is intens bescheiden. Op het nederige af. Dat zei Martin van Geel ook altijd: als AZ weer eens een tegenstander van het kastje naar de muur had gevoetbald, of heel Alkmaar op z'n kop stond omdat AZ wéér een grote club uit de UEFA Cup had gewipt, dan zat Co maar te twijfelen of het allemaal wel goed genoeg was. Je moet hem voortdurend bevestiging geven. Daarom reageerde hij ook zo heftig toen de spelers van AZ zijn laatste wedstrijd een beetje lullig verloren. Dat vond hij echt verschrikkelijk.

Verbaal en qua geestelijke scherpte is Co met enige afstand de meest erudiete man die ik gedurende mijn omzwervingen in de voetbalwereld ooit ontmoet heb.

't Zijn mijn ervaringen maar, maar ik heb het wel allemaal zelf meegemaakt, dus vandaar dat ik er een vrij ferme mening over durf te hebben.

Als Co naar PSV gaat, tikken ze ons binnen een seizoen alle kanten op.

Marco van Basten nog nooit ontmoet, trouwens. Schijnt een wat afstandelijke man te zijn.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 10:14 am

Met alle respect, maar ik vond Danny Blind bij de NOS (als analyticus) altijd vrij armoedig overkomen. Ik merkte altijd maar weinig van een sterke visie of een inhoudelijke toevoeging. Misschien is dat één op één anders, hoor.

Co kan prima een organisatie neerzetten, maar lijkt me ongeschikt voor de top. Hij kan namelijk totaal niet met ego's werken.

Waarom vond je Koeman zo'n onsymphatieke man? Ik vind hem vooral niet al te snugger, al komt dat ook daar zijn taalgebruik (enigste, los/dicht etc.).

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 27, 2009 10:23 am

Peter schreef:Waarom vond je Koeman zo'n onsymphatieke man? Ik vind hem vooral niet al te snugger, al komt dat ook daar zijn taalgebruik (enigste, los/dicht etc.).
Kortaf. Je niet aankijken. Tijdens een gesprek de telefoon opnemen. Zulke dingen. Onsympathiek is een groot woord hoor, dus dat wil ik iets afzwakken, en misschien had hij een slechte dag. Maar qua elementair fatsoen heb ik Van Gaal en Adriaanse véél hoger zitten.

Co Adriaanse vond ik echt de vriendelijkheid zelve. We mochten een groepsinterview met hem doen, met Ajax USA. Hij nam uitgebreid de tijd, was geestig in drie talen en hij kijkt je aan. Pretlichtjes in die blauwe ogen. Vrijwel elk antwoord vond ik scherp en geestig.

Als zo'n man in conflict raakt met een odeklonje-proleet als Arie van Eijden, nou, dan weet ik voor 99% zeker aan wiens kant ik sta.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 10:28 am

Van Eijden heb ik geen hoge pet van op, aangezien ik die ook van nabij heb meegemaakt. Dat is nou echt een proleet inderdaad.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr feb 27, 2009 10:32 am

Peter schreef:Van Eijden heb ik geen hoge pet van op, aangezien ik die ook van nabij heb meegemaakt. Dat is nou echt een proleet inderdaad.
Care to elaborate :hypocrite.gif: ?

Gesloten