NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » ma dec 14, 2009 6:41 pm

2 - 0 NEC.

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Wouter » di dec 15, 2009 12:00 am

Ramona schreef:Ha!!! :headbang.gif: :headbang.gif: :headbang.gif:

Björn Vleminckx kan spelen tegen Vitesse
Uitgegeven op 14 december 2009 17:41

N.E.C. ging onlangs tijdig in beroep tegen de uitspraak van de tuchtcommissie. De straf van Björn Vleminckx wordt nu opgeschort totdat de "commissie van beroep" de zaak heeft behandeld. De Belgische spits van N.E.C. kan daardoor wel spelen in de wedstrijd tegen Vitesse van aanstaande zondagmiddag.



Afbeelding
http://www.nec-nijmegen.nl/
Belachelijk natuurlijk. Die twee wedstrijden was nog een heel schappelijke straf. Nek zal wel alleen in beroep zijn gegaan om hem komende zondag mee te kunnen laten doen. Ik snap niet waarom hij tegen Ajax dan weer niet mocht spelen.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » di dec 15, 2009 10:02 am

Tja, NEK protesteerde tijdig, vorige week tegen het schikkingsvoorstel en nu tegen de schorsing tegen de schorsing - dat is wel vaker voorgekomen en niet alleen bij spelers van NEK.

T zou wel lachen zijn als Vleem de winnende tegen Fietstas binnenschiet
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » di dec 15, 2009 10:27 am

NEK heeft slim gebruik gemaakt van de regels die er zijn. Prima gedaan dus.
Zou Vitesse ook hebben gedaan als ze spelers hadden gehad die ze echt zouden missen in een voor hun belangrijke wedstrijd.

Tegen Ajax konden ze Vleem wel missen, want die verliezen ze toch. Tegen Groningen en PSV verliezen ze ook wel. Tegen Vistas hebben ze nog een kleine kans te winnen met hem erbij, dus ik snap de logica ook wel.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » di dec 15, 2009 12:13 pm

NEC polste Andy van der Meyde
Geplaatst op: 14-12-09 om: 22:09 door:Door: Jeroen
Andy van der Meyde hoopt zo snel mogelijk een club in Nederland te vinden. De rechtsbuiten is momenteel clubloos en wil zijn carrière nieuw leven inblazen in de Eredivisie.

Er is momenteel geen sprake van concrete belangstelling voor de voormalig Oranje-international. "Blackburn Rovers was geïnteresseerd, maar een jonge jongen deed het het goed in de voorbereiding. Dus was er toen geen ruimte meer voor mij", vertelt hij in Sportweek. "Ik wil terug naar Nederland! Ik kon naar Hull City, maar dat zag ik niet zitten. Ik mis Nederland, wil gewoon voetballen en echt niet voor een absurd salaris. Er was vier maanden terug contact met NEC, maar toen zat ik met een meniscusoperatie."

Van der Meyde (30) staat momenteel voor alles open. "Elke club mag bellen. Ik ben bereikbaar. Maar niet voor Feyenoord. Daarvoor ben ik te veel Ajacied", aldus de routinier, die een voorkeur heeft voor een terugkeer naar Ajax. "Tuurlijk. Suarez vertrekt toch? Maar er is nul contact hoor."

De carrière van Van der Meyde is in een slop geraakt. De vleugelspits koos in 2003 na een uitstekend seizoen bij Ajax voor een overstap naar Internazionale, maar sindsdien kreeg Van der Meyde met de ene na de andere tegenslag te maken. De Arnhemmer speelde na Inter nog zonder succes voor Everton.

Bron: Voetbalprimeur
"Wielaert twijfelt over NEC"
Geplaatst op: 14-12-09 om: 22:24 door:Door: Jeroen
Volgens Johan Derksen (Voetbal International) twijfelt Rob Wielaert over een mogelijke overgang naar NEC. De verdediger van Ajax werd voorzichtig gepolsd door de Nijmeegse club, maar de salariswensen zouden te gortig zijn.

Ajax is bereid Wielaert in de winterstop te laten vertrekken. De 30-jarige verdediger komt niet meer voor in de plannen van trainer Martin Jol. De laatste weken zit hij zelfs niet eens op de reservebank. Onder de toenmalige trainer Marco van Basten was de verdediger in Amsterdam basisspeler. Wielaert speelde eerder 4,5 jaar voor NEC (2002 - 2006).
Vd Meyde... eigenlijk geen idee of het nu nog wat is. Maar slechter dan dat er nu staat zal het niet zijn.

Wielaert... joh... dan blijf je toch lekker op de tribune zitten. Jammer.... had hem graag bij NEC gezien, maar als hij geen zin heeft om te ballen voor wat minder geld... dan niet.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Lionel » di dec 15, 2009 12:16 pm

Van der Meyde! Dat zijn nou gewoon woorden..... gewoon niet voor die kakkerlakken spelen! Perfect!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » di dec 15, 2009 12:18 pm

Vloet: "Goffert moet een onneembare vesting worden"
din. 15 december 2009

De komst van Wiljan Vloet heeft wat teweeggebracht bij NEC. Een sensationeel gelijkspel op bezoek bij NAC, een knappe remise in de Groningse Euroborg en een nipt verlies tegen koploper FC Twente waar de Nijmegenaren pas in de slotfase het hoofd moesten buigen. Afgelopen vrijdag werd er kansloos verloren van Ajax: 3-0.

Als de balans wordt opgemaakt, kijkend naar de ranglijst, moeten we concluderen dat NEC nog niet veel is opgeschoten na vier wedstrijden met Vloet aan het roer. Slechts twee punten rijker en twaalf tegendoelpunten. Je reinste scorebordjournalistiek zou het antwoord zijn van Co Adriaanse. Er staat nu namelijk wel fris en aanvallend voetbal op het menu, wat geresulteerd heeft in acht doelpunten. En veel belangrijker: iedereen met een roodgroen hart kijkt weer met vertrouwen naar de toekomst.

Een groepje hondstrouwe fans schuift aan voor een kop koffie in de brasserie naast het stadion. Vloet neemt een paar tafels verderop plaats voor het vraaggesprek. Maar niet voordat hij even een babbeltje maakt met één van de supporters die naar hem toe komt gelopen. “Ik ben benieuwd hoe dat afloopt met Vleminckx. Drie wedstrijden! Dat is toch overdreven?” Vloet haalt zijn schouders op. “Daarom zijn we ook in hoger beroep gegaan.” De Brabander lacht. “Dit is hartstikke mooi. NEC heeft een geweldig publiek. Je kunt het vergelijken met Sparta, een club van het volk. Ik voel me hier echt op mijn plaats.”

Vloet heeft weer de eindverantwoording als hoofdtrainer. Toen hij vorig seizoen tekende als Hoofd Opleidingen bij PSV, deed hij dat met zijn volle verstand. In gesprek met Voetbalzone vertelde de kersverse NEC-trainer zo lang mogelijk in Eindhoven te willen blijven. Wel gaf Vloet aan dat het vak voetbaltrainer een verslaving is en dat hij de wedstrijdspanning miste, maar ook dat hij geleidelijk aan afkickte. Inmiddels heeft Vloet het trainingsveld echter weer opgezocht en zijn managementfunctie, waarbij hij de talentenvijver van de Herdgang naar een hoger niveau moest tillen, de rug toegekeerd. “We hebben in korte tijd ontzettend veel bereikt. Omdat er financieel geen mogelijkheden meer waren om door te groeien stonden we stil. Dat gaat aan je vreten. Ik ben in eerdere stadia ook benaderd door andere clubs voor het hoofdtrainerschap, maar toen zaten we midden in een proces. NEC is op het moment gekomen dat ik geen stappen meer kon maken. Toen begon het ook weer te kriebelen. PSV en ik zijn na goed overleg uit elkaar gegaan.”

Ondanks het feit dat Vloet gelukkig is met zijn nieuwe uitdaging, heeft hij aan zijn vertrek uit Eindhoven wel een dubbel gevoel overgehouden. “Natuurlijk had ik de klus helemaal af willen maken. Maar in een tijd van kredietcrisis is dat moeilijk. Iedereen was het eens met de visie om een topsportklimaat te creëren, maar dan moet er ook geld zijn. Het kan niet zo zijn dat ik eerst met de fiets naar het trainen ga en een jaar later te voet.”

Als het over geld gaat en we bevinden ons in de omgeving van het McDos Goffertstadion, valt automatisch de naam van miljardair en NEC-fan Marcel Boekhoorn. De man die Adriaanse graag naar Nijmegen wilde halen en het liefst ook nog een aantal AZ-spelers, waaronder Mounir El Hamdaoui. Uiteindelijk werd Vloet gehaald en valt de naam van Ricky van der Bergh. Ziet hij zichzelf als tweede keus? “Nee, helemaal niet. Tijdens de gesprekken met NEC kreeg ik het gevoel dat ze me dolgraag wilden aantrekken. Tijdens de onderhandelingen zeiden mensen van het bestuur zelfs dat ze Carlos Aalbers hoorden praten toen ik aan het woord was. Onze visies komen overeen. Adriaanse wordt zo’n beetje bij iedere club genoemd die vrij is, dat vind ik ook wel logisch. Van de 400 trainers met een CBV-diploma ben ik één van de uitverkorene die een club in de Eredivisie mag trainen. Zo kijk ik er tegen aan.”

En hoe kijkt Vloet naar zijn spelersgroep? Is een kwaliteitsimpuls noodzakelijk? “Ik heb een spelersgroep aangetroffen die op zoek was naar houvast. Ik ben vooraf duidelijk geweest welke kant ik op wilde. Zowel in de manier van trainen als de te hanteren speelwijze. Het gaat de goede kant op. We spelen aantrekkelijk voetbal. Natuurlijk kan het verdedigend gezien beter, maar we hebben ook wat ongelukkige doelpunten tegen gekregen. Deze groep heeft ontzettend veel mogelijkheden. Tot 23 december krijgt iedereen een kans van mij. Daarna ga ik bekijken op welke posities er versterkingen nodig zijn. Ik laat me dan ook niet uit over namen van spelers die interessant zijn. Natuurlijk is onze directie ook al rond aan het kijken.” Vloet zegt dan ook nog niet met Boekhoorn te hebben gesproken over mogelijke versterkingen. “Nee, we hebben elkaar één keer ontmoet na een wedstrijd. Dat was een informeel gesprek.”

Zowel geldschieter als hoofdcoach kijkt naar de toekomst van NEC. Vloet: “Op de lange termijn moet NEC een club worden waar jonge talenten zich kunnen ontwikkelen om vervolgens de stap naar de top te maken. Daarnaast vind ik het belangrijk dat het Goffertstadion een onneembare vesting gaat worden waar tegenstanders met knikkende knieën naar toe komen. Natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor het eerste elftal maar ik kijk ook naar de jeugdopleiding. Team, individu en club. Dat is de volgorde waarin ik ga werken.”



Bron: Voetbalzone

Ben niet helemaal een achterlijk Pietje dus... :cheer.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » di dec 15, 2009 1:01 pm

Ja... hij weet wel wat supporters willen horen.

Dus hij gaat weg bij PSV omdat er geen financiele mogelijkheden zijn en gaat daarvoor in de plaats naar NEC? :confused.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » di dec 15, 2009 1:35 pm

Vloet trainde de jeugd bij psv, toch? niet te vergelijken met een hoofdcoach-schap lijkt me.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » di dec 15, 2009 1:38 pm

Ja, die begrijp ik wel, maar dit stukje gaat toch over de PSV tijd, of begrijp ik dat nou verkeerd?
Wel gaf Vloet aan dat het vak voetbaltrainer een verslaving is en dat hij de wedstrijdspanning miste, maar ook dat hij geleidelijk aan afkickte. Inmiddels heeft Vloet het trainingsveld echter weer opgezocht en zijn managementfunctie, waarbij hij de talentenvijver van de Herdgang naar een hoger niveau moest tillen, de rug toegekeerd. “We hebben in korte tijd ontzettend veel bereikt. Omdat er financieel geen mogelijkheden meer waren om door te groeien stonden we stil.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » di dec 15, 2009 2:36 pm

inderdaad een merkwaardige opmerking. PSV gaat dus nog minder doen aan de eigen jeugdopleiding?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » di dec 15, 2009 3:36 pm

Ja, ik heb die vent ook nooit begrepen.
Hij zegt altijd zoveel dat ik het soms allemaal niet meer snap.

Lama lullen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » zo dec 20, 2009 9:29 am

De Derby gaat niet door!
zon. 20 december 2009

Volgens Theo van Benthum is het onwaarschijnlijk dat de wedstrijd door gaat. “Er ligt op dit moment zoveel sneeuw op het veld dat krijgen we niet meer weg. Wat ik aangeef is natuurlijk geen officiële aflasting maar ga er maar vanuit dat het niet door gaat”, aldus de verantwoordelijke man voor het veld. De officiële keuring door de KNVB zal overigens om 9 uur zijn. De Derby zal dus waarschijnlijk verplaatst gaan worden.

UPDATE: De Derby is definitief afgelast!
Er staat op diezelfde site dat de wedestrijd is verplltst naar 17 januari. Dan zal de tuchtuitspraak van die belg ook el zijn gedaan en kan hij dus alsnog niet meedoen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Poeder » zo dec 20, 2009 10:48 am

En terecht dat die rare vogel dan niet mag meespelen,... zoals Bos al zei:
Bos: ‘Belachelijk dat Vleminckx kan spelen’

Vitesse-trainer Theo Bos vindt het belachelijk dat NEC’er Björn Vleminckx kan spelen. De schorsing van de spits (drie duels wegens natrappen) is opgeschort in afwachting van behandeling door de commissie van beroep van de KNVB.
„NEC is tegen de schorsing in beroep gegaan en dat snap ik wel. De vereniging doet er alles aan om haar topscorer te la­ten spelen tegen Vitesse. Maar dat de KNVB dat toestaat. Blijkbaar mag je als club zelf de wedstrijden uitkiezen.”

Vleminckx zat afgelopen week al een wedstrijd (Ajax) schorsing uit.

Bron: De Gelderlander 19-12-2009

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » zo dec 20, 2009 12:03 pm

Die rare vogel is toch dood?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » zo dec 20, 2009 4:49 pm

Egwel!

Jankerds! :excited.gif:


Afbeelding

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » zo dec 20, 2009 7:49 pm

Die Bos is een aansteller.
Die denkt nog steeds dat Vistas een topclub is.

Ik heb vandaag echt een uur vertraging gehad op station Arnhem... wat dat betreft blijft dat station net NEC... er is geen geld om iets moois te bouwen, dus blijft het een drama.

En het was koud daar... brrr.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Wouter » ma dec 21, 2009 4:51 pm

Wat zou het grappig zijn als Vleminckx nu een wedstrijd extra krijgt... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » ma dec 21, 2009 4:56 pm

Lijkt wel of je in je boks schijt! :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » ma dec 21, 2009 4:57 pm

zo werkt het niet met die voorwaardelijke wedstrijden. Die extra wedstrijd schorsing gaat pas in wannee hij weer na-trapt.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Wouter » ma dec 21, 2009 5:01 pm

Het ging niet om een voorwaardelijke wedstrijd. Vleminckx kreeg drie wedstrijden schorsing waarvan één voorwaardelijk. Eén wedstrijd heeft hij tegen Ajax uitgezeten. Maar nu wordt de vraag wat ze in hoger beroep beslissen.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » ma dec 21, 2009 5:09 pm

volgens mij staat de straf vast, protest of niet. hij is nu alleen opgeschort
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » ma dec 21, 2009 5:12 pm

Geldt die straf nu ook tegen Groningen (beker)?

Ach... Vlemincks is nu ook weer niet zooo goed dat Vistas daar bang voor hoeft te zijn hoor.

NEC schijnt interesse te hebben in het huren van Nijland.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » ma dec 21, 2009 5:25 pm

Groningen schijnt mee te tellen...


Nou, al dat gejank doet toch anders vermoeden... :cool.gif:

Volgens de Telegraaf idd staat op DTH...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » ma dec 21, 2009 6:47 pm

Vitessenaren janken vaker als het even niet uitkomt zoals ze het graag hadden gewild. Da's nou eenmaal hun cultuur... doe je verder nix aan.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie