FC Twente 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » vr apr 09, 2010 10:31 am

Khraa schreef:In die tijd was het toch zo dat je na een contract nog steeds een vergoeding moest betalen?
klopt, transfervrij bestond nog niet. dat is natuurlijk wel goed dat dat deel is veranderd maar voor de rest had gewoon alles bij het oude moeten blijven, inclussief de "buitenlander-regels [voor alle nationaliteiten, dus ook EU-lidstaten.] het hele voetbal is in elkaar gedonderd.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13417
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Nihad » vr apr 09, 2010 10:33 am

Ik vind het uit mensenlijk oogpunt volkomen begrijpelijk dat die regels zijn veranderd. Ten eerste zijn spelers geen lijeigenen van clubs en wanneer hun contract is afgelopen zijn ze gewoon vrij om van club te veranderen. Ten tweede is de buitenlanderregel van vroeger natuurlijk gewoon pure discriminatie.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » vr apr 09, 2010 10:35 am

brigade zuid schreef:Is het nou definitief zeker dat in mei wordt begonnen met de verdere uitbreiding van het stadion en dat er in september 32.000 in kunnen?
Zeker is dat ze in mei beginnen met de tweede fase van de uitbreiding. Ik weet niet zeker of het allemaal af zal zijn bij de start van het nieuwe seizoen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door joey » vr apr 09, 2010 10:36 am

Epi Drost schreef:We kijken hier vooral naar onszelf en de behoefte om 'topclub' te zijn, wat dat ook betekenen mag, leeft hier volgens mij helemaal niet. Als onze club maar aan onze eigen verwachtingen voldoet.
Dus Twente wil toch níet groter worden dan PSV? :confused.gif:

@Boabdil: natuurlijk is het goed dat de regels zijn veranderd. Sterker nog, die bizar hoge transferbedragen zouden eigenlijk ook niet moeten kunnen.
Over Rijkaard: Ajax kon geld voor hem krijgen (bizar genoeg), maar verder had Ajax niets meer te vertellen. Hij mocht best praten met PSV. Stel je voor zeg, dat hij dat niet had gemogen. :confused.gif:
Laatst gewijzigd door joey op vr apr 09, 2010 10:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13417
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Nihad » vr apr 09, 2010 10:38 am

Vaag verhaal dus. Geloof mij nou maar dat wanneer Twente kampioen wordt, dat de verwachtigingen vervolgens een stuk hoger liggen dan voorheen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door joey » vr apr 09, 2010 10:55 am

@Epi Drost: natuurlijk is die druk er wel. Ajax moet winnen, Twente heeft normaal gesproken meer speelruimte. Nu dus niet meer. Eens kijken hoe jullie spelers daarmee omgaan. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » vr apr 09, 2010 11:03 am

ik denk dat dat nooit rendabel gaat worden, 32.000 man die op Twente - Roda afkomen? Zie ik niet gebeuren.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » vr apr 09, 2010 11:47 am

Boabdil schreef:Ik vind het uit mensenlijk oogpunt volkomen begrijpelijk dat die regels zijn veranderd. Ten eerste zijn spelers geen lijeigenen van clubs en wanneer hun contract is afgelopen zijn ze gewoon vrij om van club te veranderen. Ten tweede is de buitenlanderregel van vroeger natuurlijk gewoon pure discriminatie.
nee, tegen dat lijfeigenen-verhaal ben ik ook, maar je ziet nu dat het handhaven van een eigen visie/huisstijl onmogelijk wordt. Het is hetzelfde geworden met auto's op de weg, allemaal min of meer hetzelfde model, ik vind het voetbal saai geworden, en dat had je nooit gehad wanneer je je voetbalteams niet volpropt met goedkope buitenlanders.
Dus een regel die in ieder geval het eigen karakter van het voetbal ten goede zou komen is de herinvoering van de regel die het aantal niet-Nederlanders bij het team beperkt. En een getekend contract heeft een minimale periode van 2 seizoenen waarbinnen de club "Nee" mag verkopen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Giacomo Puccini » vr apr 09, 2010 12:29 pm

Sportief is FC Twente dit seizoen over PSV heen gekropen, en mensen vragen zich af of FC Twente PSV definitief voorbij kan streven. Ik denk dat dit van te veel zaken afhankelijk is om hier een eenduidend antwoord op te geven. Kijk naar Feyenoord. Die club heeft de potentie om jaarlijks om het kampioenschap mee te strijden, maar door wanbeleid zit die club diep in de schulden en daar kan het nog wel 10 jaar de zure vruchten van moeten plukken.

Ik durf de stelling wel aan dat in Enschede nu de randvoorwaarden worden geschapen waarmee de club zich structureel in de top kan nestelen. Binnenkort staat er in Enschede een gelijkwaardige infrastructuur aan die van PSV in Eindhoven, en financieel zal het gat daarmee steeds kleiner worden. De financiële basis is redelijk gezond te noemen en het ziet er naar uit dat FC Twente volgend jaar gegarandeerd Champions League inkomsten heeft. Met een extra concurrent in Twente en het voorzichtige herstel van Ajax zal het voor PSV niet meer vanzelfsprekend zijn dat het ieder jaar Champions League inkomsten heeft en zal de Eindhovense club een pas op de plaats moeten gaan maken.

Voor de Nederlandse competitie is de opmars van FC Twente alleen maar goed, want er is hier best ruimte voor 4-5 sterke clubs met een grote achterban. Het maakt de competitie interessanter, want mensen zitten niet te wachten op voorspelbare potjes als Ajax-RKC. De mensen willen meer toppers: spannende duels, 6-punten wedstrijden. Kwaliteit in de Nederlandse competitie is een station dat kort na het Bosman-arrest is gepasseerd. Spanning, dat is waar het allemaal om draait in 2010.
Ajax!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » vr apr 09, 2010 12:40 pm

Dr. Living Stoned schreef:ik denk dat dat nooit rendabel gaat worden, 32.000 man die op Twente - Roda afkomen? Zie ik niet gebeuren.
Ik zeg niet dat het altijd vol gaat zitten maar gezien het aantal mensen op de wachtlijst voor seizoenskaarten zullen er weinig kaarten in de vrije verkoop gaan. Bovendien, zoals ik net al zei, genereert Twente ook inkomsten buiten wedstrijddagen. Het niet-voetbal aspect wordt steeds verder uitgebreid.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » vr apr 09, 2010 12:41 pm

Boabdil schreef:Vaag verhaal dus. Geloof mij nou maar dat wanneer Twente kampioen wordt, dat de verwachtigingen vervolgens een stuk hoger liggen dan voorheen.
Feit is dat Twente vijf jaar voorloopt op schema als het dit seizoen kampioen wordt. Dat was namelijk het plan, binnen de vijf jaar kampioen worden. De verwachtingen waren er al maar voor de langere termijn. We zijn net zo verbaasd als de rest van Nederland dat het nu al zo goed gaat.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » vr apr 09, 2010 12:43 pm

joey schreef:
Dus Twente wil toch níet groter worden dan PSV? :confused.gif:
Waar van Halst het over heeft is de groeipotentie van de club, m.a.w. het achterland. En dat is net zo groot als dat van PSV. Dit is allemaal zorgvuldig onderzocht, geen natte vingerwerk of zo.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door joey » vr apr 09, 2010 12:59 pm

Van Halst: Twente wil groter worden dan PSV

In het Algemeen Dagblad gaat Jan van Halst in op de ambities van FC Twente. Qua achterban denkt de club aan de derde plaats achter Ajax en Feyenoord. "Er zijn allerlei rapporten over waar de top van Twente ligt. Zes jaar geleden hoorden we nog dat we blij mochten zijn met 12.000 toeschouwers, moet je kijken waar we nou staan. De 'supportersgrens' schuift op, naar Emmen, Zwolle en Winterswijk. Feyenoord en Ajax zullen wij qua verzorgingsgebied nooit kunnen evenaren. Maar wat PSV heeft bereikt, moet ons ook lukken. Wij roepen nergens weerstand op. Qua achterban kunnen wij misschien wel uitgroeien tot de derde club van Nederland."
PN

Emmen, Zwolle, Winterswijk, het is niets niets. Maar echt niet voldoende om de derde club van Nederland te worden. PSV timmert al een beetje langer aan de weg.

Overigens roept Van Halst inmiddels wél weerstand op door deze uitspraken. Zeker in Brabant, haha.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 1:01 pm

Epi Drost schreef:
Dr. Living Stoned schreef:ik denk dat dat nooit rendabel gaat worden, 32.000 man die op Twente - Roda afkomen? Zie ik niet gebeuren.
Ik zeg niet dat het altijd vol gaat zitten maar gezien het aantal mensen op de wachtlijst voor seizoenskaarten zullen er weinig kaarten in de vrije verkoop gaan. Bovendien, zoals ik net al zei, genereert Twente ook inkomsten buiten wedstrijddagen. Het niet-voetbal aspect wordt steeds verder uitgebreid.
De CL begint in september, als je tegen die tijd 32.000 man kan herbergen, wordt dat gelijk een financiële knaller. In tegenstelling tot AJAX begroot Twente volgens mij nooit een paar rondes europees voetbal, dus dat is allemaal bonus.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Bert » vr apr 09, 2010 1:16 pm

joey schreef:Emmen, Zwolle, Winterswijk, het is niets niets. Maar echt niet voldoende om de derde club van Nederland te worden. PSV timmert al een beetje langer aan de weg.

Overigens roept Van Halst inmiddels wél weerstand op door deze uitspraken. Zeker in Brabant, haha.
Precies. PSV heeft fans door het hele land.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13417
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Nihad » vr apr 09, 2010 1:22 pm

Epi Drost schreef:
Boabdil schreef:Vaag verhaal dus. Geloof mij nou maar dat wanneer Twente kampioen wordt, dat de verwachtigingen vervolgens een stuk hoger liggen dan voorheen.
Feit is dat Twente vijf jaar voorloopt op schema als het dit seizoen kampioen wordt. Dat was namelijk het plan, binnen de vijf jaar kampioen worden. De verwachtingen waren er al maar voor de langere termijn. We zijn net zo verbaasd als de rest van Nederland dat het nu al zo goed gaat.
Vast. Feit is is dat de Nederlandse competitie hopeloos drama is geworden en de grote vraag is dan ook of Twente het zo goed doet of dat de rest het zo belabberd doet. Ik gok op het laatste. Pak hem beet 10 jaar geleden was Twente met dit team never nooit kampioen geworden.

We moeten maar zien of Twente stuctureel aan de top blijft. Het is niet de eerste provincieclub met ambities (toch Wouter?).
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » vr apr 09, 2010 1:28 pm

Bertje schreef:Precies. PSV heeft fans door het hele land.
hoeveel dan?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13417
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Nihad » vr apr 09, 2010 1:30 pm

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 1:41 pm

Boabdil schreef:
Epi Drost schreef:
Boabdil schreef:Vaag verhaal dus. Geloof mij nou maar dat wanneer Twente kampioen wordt, dat de verwachtigingen vervolgens een stuk hoger liggen dan voorheen.
Feit is dat Twente vijf jaar voorloopt op schema als het dit seizoen kampioen wordt. Dat was namelijk het plan, binnen de vijf jaar kampioen worden. De verwachtingen waren er al maar voor de langere termijn. We zijn net zo verbaasd als de rest van Nederland dat het nu al zo goed gaat.
Vast. Feit is is dat de Nederlandse competitie hopeloos drama is geworden en de grote vraag is dan ook of Twente het zo goed doet of dat de rest het zo belabberd doet. Ik gok op het laatste. Pak hem beet 10 jaar geleden was Twente met dit team never nooit kampioen geworden.
Dat is waar, ik vind de Eredivisie zo zoetjes aan ook een drama aan het worden. Wel is het zo dat ze de afgelopen 2 jaar wel van bijv. Schalke, Fenerbahce, Santander etc. winnen, thuis van Werder, gelijk bij Marseille etc.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 1:44 pm

Dr. Living Stoned schreef:
Bertje schreef:Precies. PSV heeft fans door het hele land.
hoeveel dan?
Ik denk dat Bertje dat sarcastisch bedoeld, want veel meer dan 3 of 4 buiten Brabant kunnen het er niet zijn.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » vr apr 09, 2010 1:52 pm

Boabdil schreef:
Vast. Feit is is dat de Nederlandse competitie hopeloos drama is geworden en de grote vraag is dan ook of Twente het zo goed doet of dat de rest het zo belabberd doet. Ik gok op het laatste. Pak hem beet 10 jaar geleden was Twente met dit team never nooit kampioen geworden.
Dat hoor je toch ook niemand ontkennen van Twentse kant? Munsterman is er vaak over geciteerd. "Als PSV en Ajax alles goed doen heeft Twente geen kans om kampioen te worden." Zoals ik al zei in mijn eerste post op dit forum, in plaats van negatief te zitten doen over Twente moet je naar het falen van je eigen club kijken. Twente haalt er gewoon het maximale uit op dit moment. We hebben echt geen illusies van grandeur of zo. Ook al worden we tien keer achter elkaar kampioen en hebben we een groter budget, dan zullen we nog de status van PSV en Ajax niet bereiken, dat beseffen we echt wel. Maar denk je dat iemand daar in Twente warm of koud van wordt? We maken gewoon geweldige tijden mee hier. Jullie de historische status, wij de titel, iedereen tevreden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Bert » vr apr 09, 2010 1:57 pm

Wie doen er hier precies negatief over Twente?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Giacomo Puccini » vr apr 09, 2010 2:02 pm

Volgens mij valt het met die aantallen fans van PSV in Brabant ook wel mee. Hier in Breda is iedereen voor Nac of voor Ajax en een enkeling voor Feyenoord. PSV heeft gewoon veel fans in de regio Eindhoven en buiten Eindhoven doen ze het wel aardig omdat ze de afgelopen 25 jaar in Nederland verreweg het vaakst kampioen werden. Een soort AZ effect krijg je dan. FC Twente gaat gewoon structureel bij de bovenste 4 eindigen en daarbij passen toeschouwersaantallen van rond de 30.000.
Ajax!

wimpey
Berichten: 52054
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door wimpey » vr apr 09, 2010 7:06 pm

Bertje schreef: Precies. PSV heeft fans door het hele land.
Kom er nooit een tegen, eerlijk gezegd. Ze weten zich knap verborgen te houden.
LucaS schreef: PSV heeft volgens mij toen bij het vertrek van Rijkaard naar Lissabon (?) wel een aanzienlijk deel van de transfersom gekregen.
Rijkaard heeft dus zowel in Eindhovuh als in Lissabon onder contract gestaan en nooit voor die clubs gespeeld. Want toen ie bij Ajax weg ging, ging ie naar Zaragoza.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Laudrup » za apr 10, 2010 5:50 pm

Nou hup Heerenveen!!
15 mei 2011.

Plaats reactie