N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Poeder

Bericht door Poeder » do aug 30, 2007 9:06 am

Het is zo lekker onrustig bij NEC,..... heerlijk gewoon!!

Poeder

Bericht door Poeder » vr aug 31, 2007 9:23 am

Lindenbergh dicht bij transfer naar Sparta
30/08/2007 14:56

EXCLUSIEF - Olaf Lindenbergh is in gesprek met Sparta Rotterdam. De middenvelder liet eerder deze week NEC nog weten dat hij voor een buitenlands avontuur ging.

Lindenbergh moet weg bij Ajax, waar hij geen deel meer uitmaakt van de selectie van coach Henk ten Cate. De 32-jarige speler onderhandelt momenteel met Sparta, en het ziet er naar uit dat beide partijen tot een akkoord komen.

Dat Lindenbergh voor Sparta kiest is enigszins opmerkelijk. Hij staakte onlangs de onderhandelingen met NEC omdat hij naar het buitenland wilde. Volgens NEC's technisch directeur Carlos Aalbers had Lindenbergh voor een club in Denemarken gekozen.
Vraag me af wat vervelender is (voor onze NEC vrinden),.... dat Lindenbergh liever naar Sparta gaat of dat heerschap Aalbers daarover niet de waarheid naar buiten brengt.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr aug 31, 2007 9:43 am

What's in a name... :smallgrin.gif:

Maar vertel, Poeder...jij hebt die wijsheid wel in pacht blijkbaar? :eusa_pray.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 31, 2007 9:52 am

Wederom 4 sterren voor de N.E.C. Voetbalschool!
Uitgegeven op 31 augustus 2007 9:15

Onlangs is bekend geworden dat de N.E.C. Voetbalschool wederom is beloond met het maximale aantal Jeugdopleiding- sterren. In opdracht van de KNVB houdt een onafhankelijk instituut onderzoek voortdurend onderzoek naar de kwaliteit van alle voetbalscholen in Nederland. "Het maximaal te behalen aantal sterren is 4 en die hebben wij! Uit deze 4-ster-waardering blijkt dat we met ons opleidingsinstituut nog steeds tot de beste van het land behoren!" , aldus een vereerde Hoofd jeugdopleiding Wilfried Brookhuis. "Al onze trainers, begeleiders, verzorgers en vrijwilligers maken het mede mogelijk dat we dit met onze Voetbalschool voor onze jonge talenten kunnen realiseren."

Afbeelding

De verschillende jeugdvoetbal-opleidingen zijn beoordeeld op verschillende aspecten (83 in totaal) die betrekking hebben op met visie, scouting, opleiding, ondersteuning en resultaat. Juist omdat “beleid" en "voetbal” voorop staan in dit keurmerk worden de blokken ‘visie’ en ‘resultaat’ elk vermenigvuldigd met factor 5, de blokken ‘scouting’ en ‘opleiding’ met elk 3 en het blok ‘ondersteuning’ met 1. Op deze wijze ontstaat een gewogen eindscore. Voor N.E.C. betekent dit dat zij in de schaal van vier sterren komen en zich prima kunnen meten met de Jeugdopleiding van o.a Ajax, PSV, Feyenoord, AZ en FC Utrecht.

N.E.C. is erg trots dit te kunnen vermelden en zal er alles aan doen om de kwaliteit van de jeugdopleiding in de komende jaren hoog te houden en de doorstroming van regionaal talent verder te vergroten. Momenteel behoren de oud-voetbalschool talenten Bart van Brakel, Karim Fachtali, Dominique Scholten, Rutger Worm, Muslu Nalbantoglu, Alexander Prent en Mark Otten tot de 1e selectie van N.E.C.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

:headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 31, 2007 10:01 am

NEC wil Tim Janssen inlijven
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 10:10 | Laatst bewerkt: Vandaag 10:25 | 16 reacties

NEC wil spits Tim Janssen van RKC aantrekken.. De club van trainer Mario Been heeft gistermiddag bij de Waalwijkers een officieel bod van enkele tonnen neergelegd.

De investeerdersgroep van NEC zou de eventuele transfer grotendeels mogelijk maken. Volgens algemeen directeur Henry van der Vegt van RKC is de kans 50-50 dat de aanvaller van Jong Oranje vandaag inderdaad naar Nijmegen verhuist.

De uitspraken van Van der Vegt zijn opvallend, omdat hij eerder meermalen liet weten dat Janssen absoluut niet te koop is. Roda JC bood vorige week drie ton plus Dieter Van Tornhout voor Janssen. De Limburgers en ook Sparta zijn inmiddels afgehaakt.

Bron: AD Sportwereld
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter

Bericht door Wouter » vr aug 31, 2007 10:28 am

Ramona schreef:
Wederom 4 sterren voor de N.E.C. Voetbalschool!
Uitgegeven op 31 augustus 2007 9:15

Onlangs is bekend geworden dat de N.E.C. Voetbalschool wederom is beloond met het maximale aantal Jeugdopleiding- sterren. In opdracht van de KNVB houdt een onafhankelijk instituut onderzoek voortdurend onderzoek naar de kwaliteit van alle voetbalscholen in Nederland. "Het maximaal te behalen aantal sterren is 4 en die hebben wij! Uit deze 4-ster-waardering blijkt dat we met ons opleidingsinstituut nog steeds tot de beste van het land behoren!" , aldus een vereerde Hoofd jeugdopleiding Wilfried Brookhuis. "Al onze trainers, begeleiders, verzorgers en vrijwilligers maken het mede mogelijk dat we dit met onze Voetbalschool voor onze jonge talenten kunnen realiseren."

Afbeelding

De verschillende jeugdvoetbal-opleidingen zijn beoordeeld op verschillende aspecten (83 in totaal) die betrekking hebben op met visie, scouting, opleiding, ondersteuning en resultaat. Juist omdat “beleid" en "voetbal” voorop staan in dit keurmerk worden de blokken ‘visie’ en ‘resultaat’ elk vermenigvuldigd met factor 5, de blokken ‘scouting’ en ‘opleiding’ met elk 3 en het blok ‘ondersteuning’ met 1. Op deze wijze ontstaat een gewogen eindscore. Voor N.E.C. betekent dit dat zij in de schaal van vier sterren komen en zich prima kunnen meten met de Jeugdopleiding van o.a Ajax, PSV, Feyenoord, AZ en FC Utrecht.

N.E.C. is erg trots dit te kunnen vermelden en zal er alles aan doen om de kwaliteit van de jeugdopleiding in de komende jaren hoog te houden en de doorstroming van regionaal talent verder te vergroten. Momenteel behoren de oud-voetbalschool talenten Bart van Brakel, Karim Fachtali, Dominique Scholten, Rutger Worm, Muslu Nalbantoglu, Alexander Prent en Mark Otten tot de 1e selectie van N.E.C.

:headbang.gif:
Maar de NEC-voetbalschool levert nooit sterren af... :confused.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 31, 2007 10:42 am

Laat cHr dat maar niet horen...over de Koning van... :smallgrin.gif: :worshippy.gif: :necsjaal.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 31, 2007 12:57 pm

Wel waar wouter... Wij hebben WORM!!...

En daarbij... bij Ajax zit nu een Keeper van NEC...

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 31, 2007 1:03 pm

...enne...Bart van Brakel niet gezien laatst zeker...tegen J. Vitesse... :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 31, 2007 1:15 pm

En... Muslu... ??

En.... dr zit er zelfs een bij Chelsea toch?... wie dat was... weet ik even niet meer.

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 31, 2007 1:16 pm

Zo'n jonkje idd ja, die weggeplukt is... :1evil.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 31, 2007 3:37 pm

Tim Janssen vertrekt naar NEC, volgens www.ad.nl.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 31, 2007 3:46 pm

Mooi...iets meer info, Duke... :koe.gif:

TIM JANSSEN NAAR NEC
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 15:33 | Laatst bewerkt: Vandaag 16:32 | 5 reacties

NEC en Tim Janssen hebben elkaar op de laatste dag van de transfermarkt toch gevonden. De jonge spits degradeerde vorig jaar nog met RKC Waalwijk en wilde daardoor vertrekken uit het Mandemakers Stadion. Lang hield RKC dit tegen maar op 31 augustus wist NEC toch nog genoeg geld op tafel te leggen om de deal rond te maken. De aanvaller tekent een driejarig contract in Nijmegen met een optie voor nog eens twee jaar.

De geboren en getogen Eindhovenaar speelde vrijwel zijn hele jeugd voor PSV waar hij werd gezien als één van de grootste talenten. Door wat pech en blessures wist de kopsterke aanvaller echter nooit te debuteren in het Philips Stadion. In 2005 werd hij verhuurd aan FC Zwolle waar hij in elf duels zevenmaal het net wist te vinden. Het jaar erop bij FC Eindhoven was hij met zes goals in zestien wedstrijden wat minder succesvol. Vorig jaar baarde de aanvaller, verkocht aan RKC Waalwijk, opzien door in 28 competitiewedstrijden tienmaal te scoren bij het gedegradeerde RKC. Ook in de play-offs liet Janssen van zich spreken maar het bleek uiteindelijk niet genoeg om zijn ploeg in de Eredivisie te houden.

De 21-jarige aanvaller staat bekend om zijn kopkracht, gepaard aan een tomeloze inzet met altijd een neusje voor de goal. De 1.89 lange spits is normaal een vaste kracht in Jong Oranje maar moet, voornamelijk door al het gedoe bij RKC, de eerstkomende wedstrijd van zijn leeftijdsgenoten aan zich voorbij laten gaan.

Bron: http://www.forzanec.nl/
Laatst gewijzigd door Ramona op vr aug 31, 2007 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 31, 2007 3:50 pm

Interview Jhonny van Beukering

Door: Chiron, ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Vandaag 15:09 | Laatst bewerkt: Vandaag 16:31 | 4 reacties

Een half jaar geleden sprak ForzaNEC nog met Jhonny van Beukering. De bonkige spits van De Graafschap had toen net een contract getekend wat hem voor drie jaar verbond aan de Nijmeegse club. De conclusie toen was dat NEC eindelijk weer een échte spits in haar gelederen had. In de zestien noemde de spits zichzelf destijds supergevaarlijk en dat kon hij tegen Roda JC direct bewijzen: De eerste kans voor de nummer 9 was direct raak.

Ook in de voorbereiding wist de spits regelmatig het net te vinden. ''Persoonlijk ging het in de voorbereiding wel lekker, ik heb nog redelijk wat goaltjes mee kunnen pikken. Maar het was toch wel moeilijk voor mijn persoon, de aanvoer was gewoon nog niet goed genoeg. Toen Brett (Holman, red.) erbij kwam werd dat al een stuk beter.'' Ook Mario Been zet hoog in op de samenwerking tussen Van Beukering en Holman, twee jaar terug beide nog uitkomend in de Jupiler League. Van Beukering snapt dat ook: ''Brett en ik kunnen goed samen spelen, twee verschillende type voetballers. Hij trekt met zijn loopvermogen toch vaak twee of meer mannetjes met zich mee waardoor ik de ruimte krijg in de zestien. De goal tegen Roda JC was daar een goed voorbeeld van. Holman trekt wat spelers met zich weg, Rutje (Rutger Worm, red.) kan doorkomen en die bal voorgeven. Rutger doet het ook erg goed tot nu toe. Dat soort spelers heb ik graag om mij heen, jongens die de achterlijn halen en die voorzet kunnen geven.'' Of een 4-3-3-systeem dan niet beter bij de 24-jarige spits past is de logische vervolgvraag: ''Misschien wel, maar de trainer bepaalt natuurlijk de opstelling.''

Afbeelding

n die opstelling staat sinds afgelopen zomer Jhonny van Beukering niet meer naast zijn voormalig spitsenmaatje Berry Powel. Het koningsduo van De Graafschap werd maar voor de helft getransfereerd naar NEC. ''Ik heb toen gezegd dat ik Berry er graag bij had gehad omdat we elkaar toch goed aanvoelden. Ik denk dat hij het niveau ook aankan. Hij is een beetje hetzelfde type als Romano Denneboom, ook in die rol speelde hij bij De Graafschap, maar Powel heeft één pré: Hij is veel rustiger voor de goal. Afgelopen week kon je dat goed zien, hoe rustig hij die bal in de Euroborg tegen het netje schuift, echt knap.'' Als het over mogelijke transfers gaat bij NEC moet natuurlijk Olaf Lindenbergh ten sprake komen. NEC bleef vijf weken hengelen naar de gunsten van de Noord-Hollandse middenvelder maar uiteindelijk koos hij voor het avontuur in het buitenland. ''Ik vind dat echt geen stijl. Natuurlijk kan hij nu in een jaartje of wat ontzettend veel verdienen maar zo maak ik mijn keuzes niet.'' De Velpenaar had afgelopen zomer kunnen wachten tot zijn contract afliep en vermoedelijk ook meer kunnen verdienen. ''Daar wilde ik niet op wachten, NEC gaf mij het goede gevoel en op basis daarvan maak ik mijn keuzes.

Over diezelfde trainer, Mario Been, is Van Beukering erg te spreken. Hij roemt de Rotterdamse oefenmeester om zijn duidelijkheid tijdens de trainingen. ''Mario legt altijd alles heel rustig en duidelijk uit zodat iedereen precies snapt wat en waarom iets zo gedaan wordt. Vooral bij jonge spelers is dat gewoon erg belangrijk. Hij draagt ook bij aan de sfeer in de groep. Een grapje, een dolletje, het kan allemaal bij Mario maar twee dagen voor de wedstrijd gaat de knop om. Vanaf dat moment werken we écht naar de wedstrijd toe.'' Wedstrijden waar hij tot nu toe voornamelijk Jeremain Lens aan zijn zijde had. De AZ-huurling kon tot twee keer toe op een basisplaats rekenen naast de Nijmeegse aanvalsleider Van Beukering. ''Jermain is een bijzondere voetballer. Uit het niets kan hij een actie maken en een mannetje passeren maar soms staat hij ook even te dromen.'' Alexander Prent (de Zeistenaar viel twee keer in) doet het goed volgens de spits. ''Alex kwam er tegen Roda JC voor mij omdat ik wat last had van mijn hamstring, de trainer wilde geen risico nemen. Hij deed het ontzettend goed en tegen PSV was hij, vooral in het eerste kwartier erg goed.''

Afbeelding

Zondag wacht voor Van Beukering voor het eerst in jaren een terugkeer in het Gelredome. ''Sinds dat gedoe met mijn broer toen ik verhuurd was ben ik er niet meer geweest, dit wordt dus de eerste keer. Hoe ik ontvangen zal worden weet ik niet, misschien wel wat fluitconcerten maar dan is het aan mij om ze stil te krijgen toch, ik heb er in ieder geval wel zin in! Natuurlijk willen de supporters ook een prognose horen, bij deze: Het wordt 0-2, wie scoren maakt mij niets uit maar ik zou er erg graag eentje maken daar.''

Bon: http://www.forzanec.nl/

GO Jhonny en geef ze die 'tik' terug!!! :necsjaal.gif: :headbang.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 31, 2007 4:06 pm

Poeder schreef:Het is zo lekker onrustig bij NEC,..... heerlijk gewoon!!
Ha...niet te snel roepen dus, Poeder...Nijmeguh leeft...weet je toch... :666.gif:

Eerst die spits en nu ook een middenvelder bij...mooi! :dance.gif:

N.E.C. wint de slag om Tim Janssen Uitgegeven op 31 augustus 2007 16:52Aanvaller Tim Janssen (21) komt per direct over van zijn huidige club RKC Waalwijk naar N.E.C. Janssen tekent in Nijmegen een overeenkomst van 3 jaar met een optie voor nog 2 seizoenen.

Afbeelding

Tim Janssen scoorde in het afgelopen seizoen tien eredivisietreffers voor RKC
Waalwijk en werd deze zomer Europees kampioen met Jong Oranje. N.E.C. trainer
Mario Been is uiteraard verheugd met zijn komst naar Nijmegen: 'Tim is een
talentvolle jongen met scorend vermogen en veel doorgroeimogelijkheden.
Bovendien vind ik het erg leuk dat hij voor N.E.C. kiest in plaats van zijn
andere opties en dat waren ook niet de minste eredivisieclubs.'

De overgang van Janssen naar N.E.C. is nog onder voorbehoud van het goed
doorstaan van de medische keuring. In elk geval zal de Brabander nog geen deel
uitmaken van de N.E.C. selectie die komende zondag in Arnhem aantreedt tegen
Vitesse.

Naast Tim Janssen heeft N.E.C. zich ook versterkt met de Hongaar Krisztian
Vadocz (22). Deze rechtsbenige middenvelder stond onder contract bij het Franse
Auxerre en werd gedurende het afgelopen seizoen verhuurd aan het Schotse
Motherwell. Daarnaast maakte hij al zes maal zijn opwachting in het Hongaarse
nationale elftal. Vadocz tekent een contract in Nijmegen voor één seizoen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 31, 2007 5:56 pm

Hongaar Krisztian Vadocz naar NEC
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 17:01 | Laatst bewerkt: Vandaag 17:29 | 27 reacties

NEC heeft vandaag niet alleen Tim Janssen gecontracteerd, ook de Hongaar Krisztian Vadocz verdedigt dit seizoen het rood groen en zwart.

De 22-jarige rechtsbenige middenvelder stond onder contract bij het Franse Auxerre en werd gedurende het afgelopen seizoen verhuurd aan het Schotse Motherwell.

Daarnaast maakte hij al zes maal zijn opwachting in het Hongaarse nationale elftal. Vadocz tekent een contract in Nijmegen voor één seizoen.

Bron: NEC-Nijmegen.nl
Ken hem niet... maar zal nooit slechter zijn dan wat er nu loopt...
O O O wat is het onrustig hier... he, poeder... ??!!

:hypocrite.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za sep 01, 2007 8:55 am

Worm wordt nog belangrijk voor NEC
door Danny van den Broek

Zaterdag, 1 september 2007 - NIJMEGEN - Hij denkt even na over de vraag of ‘eigen’ spelers het per definitie moeilijker hebben dan jongens die van buitenaf komen. „Ze hebben het in elk geval niet makkelijker”, zorgt Rutger Worm voor een nuance.

Afbeelding
Rutger Worm. Foto: Erik van 't Hullenaar

De 21-jarige Nijmegenaar is aan zijn vierde seizoen als selectiespeler van NEC begonnen. Als de voortekenen niet bedriegen, dit keer eindelijk als basisspeler.
„Hiervoor heb ik het nooit echt kunnen laten zien”, klinkt het openhartig. De schuld zoekt hij vooral bij zichzelf. „Omdat ik niet wist hoe het voetballeven in elkaar stak. Ik speelde vooral uit enthousiasme. Elk moment maar weer die tegenstander opjagen. Inmiddels heb ik een wedstrijd leren lezen.”
Dat ging vroeger moeilijk. „Omdat ik best eigenwijs was”, geeft Worm toe. „Ik was een jongen met een felle eigen mening.” Zijn pad voerde hem langs alle nationale jeugdselecties. „Ik speelde samen met Ryan Babel, Ibrahim Afellay en Urby Emanualson in Oranje onder 17. Toen was ik echt niet minder dan zij. Alles ging eigenlijk vanzelf. Binnen een week hadden zich vijf zaakwaarnemers voor mij gemeld. Bij NEC kon ik gelijk een contract tekenen. Dan loop je wel even met je hoofd in de wolken.”
Als C-junior bij Quick 1888 koos Worm voor de jeugdopleiding van Vitesse. „Ik wilde profvoetballer worden. En Vitesse meldde zich als eerste. Daarna kon ik ook naar NEC en Ajax, maar ik zat toen al in Arnhem.” Twee jaar later streek hij toch neer in Nijmegen. „Bij Vitesse was alles goed geregeld, hoor. Maar de opleiding stond helemaal in het teken van het eerste. En bij sommige jeugdspelers stond het geld al centraal. Die wilden later vooral veel gaan verdienen. Noem het naïef, maar ik vond het gewoon ongelooflijk gaaf dat ik bij een profclub zat.”
In De Goffert ontdekte Worm dat er een leven naast het voetbal bestaat. „Ik heb veel geleerd van Iddo Roscher en Wim Rip. Trainers die ook veel aandacht aan de opvoeding geven. Je leren dat school erg belangrijk is. Dat je respect hebt voor elkaar.”
Steeds vaker legde de jonge voetballer zijn oor te luister. Van drie mensen neemt hij tegenwoordig ook kritiek ter harte. „Van mijn vader, omdat-ie mijn vader is, maar ook altijd eerlijk zijn mening geeft. Van Mario Been, mijn trainer, omdat zijn kritiek er uiteindelijk op gericht is om mij te laten spelen. En van Patrick Pothuizen. Die weet met al zijn ervaring wat er gevraagd wordt van een profvoetballer. Hij is serieus als de situatie daar om vraagt, maar tegelijkertijd ook iemand die van het leven kan genieten.”
Zijn geduld is de afgelopen jaren op de proef gesteld. Drie seizoenen lang probeerde Worm zich te bewijzen in de wedstrijden met het tweede. Op maandagavond, voor lege tribunes. Maar van binnen doofde het vuur nooit. „Omdat de deur naar het eerste volgens mij nooit op slot zat. Johan Neeskens, Cees Lok, Ron de Groot, Mario Been. Ze hebben me altijd het gevoel gegeven dat het nog kon. Dat het er in zat. Dat is ontzettend belangrijk voor me geweest.”
Realist als hij is, beseft Worm ook dat de uitgedunde selectie voor hem een goed moment was om door te breken. „In de voorbereiding had ik ook zoiets van: nú moet ik er kort op zitten. Kwam bij dat ik een andere positie kreeg. Rechts op het middenveld en niet meer rechtsbuiten. Ik ben nu meer aan de bal. Speel meer op intuïtie.”
Heel soms kijkt hij met een schuin oog naar de ‘nummer-tien-positie’. De plek achter de spitsen, waar hij als jeugdinternational furore maakte.
„Maar ik concentreer me vooral op de plaats die ik nu heb. Laat ik daar eerst mijn taken maar goed uitvoeren. En op nummer tien staat ook nog eens Brett Holman. Echt een speler voor achter de spitsen. Enorme drang naar de goal. Dat loopvermogen van hem, gigantisch. En een fijne gast om mee te voetballen. Werkt altijd keihard. Ook voor anderen.”
Maar stel dat de Australiër om wat voor redenen dan ook eens ontbreekt. „Dan kan de trainer altijd een beroep op mij doen. Ik ben er klaar voor”, klinkt het stellig.
Hij leeft toe naar de derby van morgen. Die blijft speciaal. „Voor mij omdat ik toch een verleden heb bij Vitesse. En omdat ik twee jaar geleden tegen ze gescoord heb.” Na enig aandringen („Het verleden is niet zo belangrijk”) ontrukt hij die treffer nog eens aan de vergetelheid. „Ik zag de ruimte in de rug van Dingsdag en Knol. De pass kwam van Barreto. Ik maakte een beweging, Knol gleed uit en plots had ik alleen nog Wapenaar voor me. Ik voelde dat Dingsdag nog een kansloze tackle ging inzetten. Potverdorie het zal toch niet gebeuren dat ik scoor, dacht ik nog. Zit ik voorlopig gebakken bij de supporters. Het volgende moment ramde ik die bal onder Wapenaar door. We wonnen die dag met 1-0 van Vitesse.”
De herinnering tovert een flauwe glimlach op zijn gezicht. Dat moment nog eens beleven. Morgen in het Gelredome, bijvoorbeeld. Het stadion waar NEC nog nooit won.
Je ziet hem denken: ‘Dat zou wat zijn’.

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za sep 01, 2007 9:06 am

En DE Derby...

Wedtrijd Vitesse - N.E.C.

Competitie Eredivisie
Datum 02 september 2007
Aanvang 12:30 uur
Locatie Geldredome
Plaats Arnhem
Scheidsrechter B. Haverkort
Assistent 1 R. Geutjes
Assistent 2 R. Meenhuis

Geschiedenis

Aantal ontmoetingen 24
Winst N.E.C. 2
Gelijk 13
Verlies N.E.C. 9
Doelsaldo 36-27

Grootste overwinning 0-4, Eerste Divisie, 19-05-1985
Grootste nederlaag 5-1, Eredivisie, 03-10-1999
Laatste overwinning 0-4, Eerste Divisie, 19-05-1985
Laatste nederlaag 1-0, Eredivisie, 07-11-2004
Laatste 5 ontmoetingen G-G-V-G-G

Voorbeschouwing Vitesse - N.E.C.

Aanstaande zondag speelt N.E.C. haar eerste derby van het seizoen 2007-2008 tegen Vitesse. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Ben Haverkort. De aanvang van de wedstrijd is 12.30 uur

Vitesse
Vitesse is het seizoen goed begonnen, de eerste twee duels in de competitie werden beide gewonnen (tegen respectievelijk Sparta Rotterdam en AZ). Met name de laatste uitslag was verassend, Vitesse versloeg in het Gelredome kampioenskandidaat AZ (1-0).

Vitesse versterkte zich dit seizoen met maarliefst negen spelers. Robin Faber, Harrie Gommans, Cees Keizer, Santi Kolk, Juan Lorca, Haim Magralashvili, Jasar Takak, Balázs Rabóczki en Stephen Veenboer versterkte de ploeg uit Arnhem. Daar tegenover stond het verlies van onder andere de belangrijke spelers Ruud Knol, Danko Lazovic en Youssouf Hersi.

Vitesse hoopt tegen N.E.C. al te kunnen beschikken over de gehuurde Chileen Juan Lorca. De International de in Arnhem wordt gezien als de opvolger van Danko Lazovic bevind zich momenteel nog in zijn geboorteland om de benodigde papierwinkel af te handelen. Vitesse kan tegen N.E.C. in ieder geval niet beschikken over de geblesseerde Purrel Frankel, Theo Janssen en Cees Keizer.

N.E.C.
Na het gelijkspel tegen Roda JC (1-1) en de nederlaag tegen PSV (5-0) zal de ploeg van trainer Marion Been er alles aan doen om tegen aartsrivaal Vitesse een goed resultaat neer te zetten. N.E.C. staat door deze resultaten momenteel op de 15e plaats in de Eredivisie.

N.E.C. kan tegen Vitesse in ieder geval niet beschikken over de geblesseerde Mark Otten, Mark van den Boogaart en Dominique Scholten.

Historie
Afgelopen seizoen eindigde het duel tussen beide teams in 1-1. N.E.C. kwam op voorsprong door een doelpunt van Rot Beerens. Mats Junker scoorde de gelijkmaker. N.E.C. won voor het laatst in 1985 van Vitesse (Eerste Divisie, 0-4). De laatste overwinning in Eredivisieverband dateert alweer uit 1979 toen N.E.C. met 0-1 won dankzij een doelpunt van Ronald Hendriks .

Bijzonderheden
- Bij Vitesse staat middenvelder Jasar Takak onder contract. Takak kwam in het seizoen 2005-2006 uit voor N.E.C.
- Patrick Pothuizen, Peter Wisgerhof, Jhonny van Beukering kwamen eerder uit voor Vitesse.

Afwezig
Zowel Vitesse als N.E.C. kunnen niet beschikken over enkele spelers. Hieronder volgt een overzicht.

Vitesse
Geblesseerd:
Rihairo Meulens (knie), Purrel Fränkel (dijbeen), Theo Janssen (knie), Cees Keizer (knie).
Twijfelachtig: Mads Junker.

NEC:
Geblesseerd:
Mark Otten (kruisband), Mark van den Boogaart (gescheurde enkelbanden), Dominique Scholten (gebroken arm).

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php

Daniel

Bericht door Daniel » za sep 01, 2007 10:55 am

Als daaaaaat geeen vechten wordt! Als dat geen vechten wordt! :hupajax.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za sep 01, 2007 11:09 am

Daniel_vT schreef:Als daaaaaat geeen vechten wordt! Als dat geen vechten wordt! :hupajax.gif:
Mwah...hopelijk niet! :eusa_pray.gif:

Poeder

Bericht door Poeder » zo sep 02, 2007 8:59 am

Zat net naar MotD te kijken,.... die Eagles van Man U is dat dezelfde die ook in Nijmegen heeft gespeeld?

Volgens ging dat toch niet zo heel goed?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 02, 2007 9:01 am

Yep... da's die Eagles... maar NEC is er koning in om mensen op de verkeerde plekken neer te zetten en zich er dan over verbazen dat ze niet zo goed voetballen...

Van de scouting ben ik niet echt onder de indruk... :).. het verbaast me ook niets als die nieuwe Hongaar een keeper blijkt te zijn... ;)

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 02, 2007 10:08 am

Brrrrrrr... COME ON EnieSee... :necsjaal.gif: en sleep er minimaal een gelijkspelleke uit...pleasssse... :blush.gif: :eusa_pray.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 02, 2007 12:21 pm

Hhmzzz...NEC de voetballende ploeg... :hupajax.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 02, 2007 1:29 pm

Heel jammer... NEC was beter... behalve het eerste kwartier en toen scoorde Vitesse... Fel;i Wouter en Poeder... alhoewel ik dit met een heel zuur gevoel doe... het had minimaal gelijk moeten staan...

Maarja... als je geen spitsen hebt die scoren.. gaat het over...

Plaats reactie