PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 02, 2008 10:02 pm

Baseman schreef:VdZ heeft Farfan dus niet 'ontdekt'.
Blijkbaar niet, maar hij is hem wel gaan bekijken. Ik neem aan dat PSV veel tips krijgt en veel spelers bekijkt, dus het is ook een kunst om te weten welke speler je moet halen.

Ontdekken is een raar woord. Alle werelddelen zijn al ontdekt en alle spelers ook, volgens mij. Het gaat erom wie je nodig hebt en wie je kunt krijgen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 03, 2008 2:59 am

joey schreef:
Baseman schreef:VdZ heeft Farfan dus niet 'ontdekt'.
Blijkbaar niet, maar hij is hem wel gaan bekijken. Ik neem aan dat PSV veel tips krijgt en veel spelers bekijkt, dus het is ook een kunst om te weten welke speler je moet halen.

Ontdekken is een raar woord. Alle werelddelen zijn al ontdekt en alle spelers ook, volgens mij. Het gaat erom wie je nodig hebt en wie je kunt krijgen.
Maar werkt de hele wereld ook bij PSV? De eerste persoon die in dienst is bij PSV en hem aandraagt ontdekt hem, lijkt mij. Als je hem ontdekt omdat je een tip krijgt komt dat dus door je netwerk, wat ook weer een verdienste is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » za mei 03, 2008 6:36 am

Jan Reker: „Aanval maanden zien aankomen”

EINDHOVEN, zaterdag

De kritiek van superscout Piet de Visser, technisch manager Stan Valckx en keeper Heurelho Gomes op zijn functioneren en persoonlijkheid raakt Jan Reker niet. „Deze aanval zag ik aankomen vanaf het moment dat ik maanden geleden zei dat Vlado Lemic te veel macht heeft binnen PSV. Als een zaakwaarnemer of adviseur wil zeggen wie de nieuwe trainer of assistent wordt, gaat dat te ver. Als ik nu zie wie me voor leugenaar uitmaken, stoort me dat niet. Ik weet – zonder in details te treden – precies wat er aan de hand is en wordt intern gesteund, heb de raad van commissarissen pal achter me staan en krijg ook steunbetuigingen van veel mensen buiten PSV.”

De algemeen directeur bestrijdt dat hij op de stoel van de technisch manager, laat staan trainer, is gaan zitten. „Ik heb me níét bemoeid met het technisch vlak.” De opmerking van Gomes dat Jonathan Reis een minimumaantal wedstrijden van 25 zou zijn beloofd, betitelt hij als de grootst mogelijke onzin. „Daar heb ik het nooit met Gomes of Jonathan over gehad. Ik weet overigens wel waar dat vandaan komt. Tijdens het vriendschappelijke toernooi in Moskou raakte de technisch directeur van Real Madrid, Predrag Mijatovic, onder de indruk van Reis. In een gesprek met Lemic, Valckx en mij vertelde hij hem te willen kopen, waarna ik stelde dat dit onbespreekbaar was. Ik sprak de verwachting uit dat hij 20 à 25 duels zou kunnen gaan spelen, waarna Mijatovic zei na dit seizoen voor elke wedstrijd één miljoen euro te betalen. Dan speelt-ie er 34, zei ik nog gekscherend. De manier waarop en in welke verkeerde vorm dit bij de speler zelf terecht is gekomen, laat zich raden.”

Ook de ergernis dat Cassio Ramos de belofte zou zijn gedaan tweede doelman te worden, wimpelt hij weg. „Hij is aangetrokken als tweede doelman, maar heeft dat nog niet waargemaakt. Hij moest wennen aan het niveau, de taal en de coaching. Niet één, maar drie trainers gaven aan Bas Roorda de voorkeur. Dat kan Cassio mij niet verwijten.”

Ook ontkent Reker dat hij de Braziliaanse keeperstrainer Flavio Tenius, die op voorspraak van Gomes naar Eindhoven zou komen, als oud vuil heeft behandeld. „We hebben Tenius via zijn zaakwaarnemer Lemic een aanbieding gedaan die staat als een huis. Een van de voorwaarden was echter dat hij een werkvergunning voor Nederland zou krijgen. Volgens Lemic en Valckx was dat geen probleem, maar dat papiertje is nog steeds niet geregeld. Als hij nu niet meer wil tekenen, is dat zijn goed recht.”

Dat hij op dit moment in Eindhoven en omstreken de kop-van-jut is, verbaast Reker niet. „De supporters lazen de uitspraak van Gomes: ’Reker eruit of ik eruit’, en weten dat hij de beste doelman is die PSV ooit heeft gehad. Doordat zij niet over alle informatie beschikken, is het vervelend maar logisch dat zij partij kiezen voor Gomes.”

„Ik ben niet bang dat meer spelers PSV de rug toe
keren. Bijna alle PSV’ers hebben langdurige contracten met daarin clausules. Of ze nou wegwillen omdat Gomes vertrekt, omdat ik er zit of omdat Huub Stevens de nieuwe trainer wordt: er zal een redelijke som op tafel moeten worden gelegd. En dat ze – als ze blijven – niet gemotiveerd zijn, geloof ik niet. Het zijn profs.”

Reker verwacht dat de rust snel zal wederkeren. „Valckx heeft gezegd dat hij geen vertrouwen meer in mij heeft en ik vind dat hij niet goed functioneert, dus zijn we bezig om tot een oplossing te komen voor zijn tot 2010 lopende contract. We proberen er op een nette manier uit te komen.”
De T.

Niet bang dat meerdere spelers hem de rug toekeren, niet omdat ie duidelijk kan maken hoe de vork precies in de steel zit, dat er maar 1 persoon de waarheid spreekt (Reker ), nee daardoor is Jan niet bang.Jan is niet bang dat spelers hem de rug toekeren omdat ze langlopende contracten hebben en clausules.

Nu laat ik je een ding vertellen , of spelers nu wel of niet langdurige contracten hebben met daarin een clausule, als men echt weg wil ( omdat men toch vind dat jij niet degene is die de waarheid spreekt ) dan neem maar van mij aan dat je die onvrede terug ziet op het veld, in de groep .. tja en dan komt men onherroepelijk weer bij jou aan je deur kloppen ...

En Gomez zet je nu weg als de grote leugenaar, zal ie ook niet zo leuk vinden ...
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za mei 03, 2008 10:00 am

'Tijd zal wonden helen'
Door PETER VAN DUYL

EINDHOVEN - Jan Reker mag bij PSV blijven, ongeacht de consequenties. ,,De voetbalwereld is zo opportunistisch als de pest." Een interview met de veel besproken directeur van de Eindhovenaren.

U heeft de afgelopen weken veel kritiek gehad. Die was redelijk eenduidig. U belooft te snel dingen die u vervolgens niet nakomt.

,,Ik heb niets beloofd. Neem Cassio Ramos. Die heeft een contract getekend om tweede keeper te worden. Als blijkt dat Bas Roorda het beter doet, is het aan de trainer-coach om te bepalen wie tweede keeper is. Dat is toch niet de taak van de algemeen-directeur?''

Herkent u zich dan helemaal niet in al die kritiek?

,,Voor nog geen procent.''

U bent de strijd aangegaan met Vlado Lemic, huismakelaar van PSV en invloedrijk spelersadviseur. Alle opmerkingen van de afgelopen weken – van Gomes, Valckx en De Visser - komen uit die hoek. Vermoedt u een vooropgezet plan?

,,Nou, dat zij hier heel vaak samen over hebben gesproken, ja, daar ben ik wel van overtuigd. Alle argumenten die zijn aangevoerd, had ik al eens gehoord.''

Wat is nu de positie van Lemic?

,,Hij wordt behandeld als elke andere zaakwaarnemer. Als hij voor een afspraak komt, is hij welkom. Maar hij komt niet meer in – wat ik noem – 'het heilige gedeelte'. Daar waar de spelers zijn. Dat is vorig jaar al eens gesignaleerd en daar is te lang te weinig mee gedaan.''

Zullen jullie hem nog gebruiken als huismakelaar?

,,Nee, als hij met een tip komt zullen we ernaar kijken. En dan wordt hij betaald, dat geldt ook voor andere zaakwaarnemers.''

Heeft u niet het gevoel dat u met zijn vertrek en dat van scout Piet de Visser iets van het fundament onder het succes van PSV vandaan haalt?

,,Nee.''

Toch denken veel mensen dat.

,,Ik ben er niet bang voor. PSV heeft een grote en goede naam. Vooral omdat Romario, Ronaldo en nu ook Gomes hier geslaagd zijn. Als een makelaar een talent heeft dat nog niet toe is aan de topclubs van Europa, maar zich nog moet ontwikkelen, zal hij ongetwijfeld bij PSV aankloppen.''

Dus jullie hebben niets ingeleverd?

,,Jawel, de contacten van Piet de Visser. Maar Piet kan echt geen 200 miljoen mensen in de gaten houden. Nu krijgen andere managers de mogelijkheid spelers aan te brengen.''

Jullie hebben veel profijt gehad van de relatie met Chelsea. Zal die veranderen?

,,Dat weet ik niet. Het zou best kunnen, want via Vlado en Piet hadden we daar heel goede contacten. Met name van Alex hebben we heel veel plezier gehad. De contacten met Chelsea zullen vanaf nu rechtstreeks moeten gaan.''

Is dat nooit zo geweest?

,,Voor zover ik weet is dat altijd via Vlado gegaan.''

En als dat anders loopt dan jullie zouden wensen?

,,Dan is dat een feit."

PSV heeft gezegd dat er 'meer duidelijke werkafspraken' moeten komen. Duidt dat op de kritiek op u dat u te vaak op andermans stoel zit?

,,Vraag de scouts of de trainers maar of ik me met hun werk bemoei. Dat is absoluut niet waar.''

Daar dacht Stan Valckx heel anders over. Die vond dat hij regelmatig werd teruggefloten.

,,Dan moet hij maar zeggen wanneer dat was. Ik kom maar op één ding. Toen we zeker wisten dat Fred Rutten niet zou komen, wilde Stan de tijd nemen. Ik wilde gelijk doorschakelen omdat ik vond dat de club gebaat was bij duidelijkheid.''

Valckx was ook niet aanwezig bij het gesprek met Rutten.

,,Fred wilde een informatief gesprek. Toen ben ik naar hem toe gegaan met zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma. Vervolgens vroeg Stan: 'Waarom was ik daar niet bij?' Eigenlijk had ik daar niet aan gedacht, dat gebeurde heel plotseling. Toen ik later naar Huub Stevens ging, heb ik hem wel meegevraagd. Toen zei Stan: 'Nee'.''

Maar zoiets komt toch ook vervelend over?

,,Waarom? Fred wilde toch met mij praten?''

U kent Stan Valckx al dertig jaar. Heeft u geen hartzeer van jullie botsing?

,, Hij zal bij PSV vertrekken, ik heb daar nachten wakker van gelegen. Stan heeft aangegeven dat hij niet meer met mij wil werken. Ik heb gezegd dat zijn manier van functioneren niet de juiste is. Hij zou veel onafhankelijker van Vlado Lemic moeten zijn.''

Hoe is nu precies de situatie rond doelman Gomes?

,,Hij is de beste keeper uit de geschiedenis van PSV. Vergelijkbaar of misschien wel beter dan Jan van Beveren. Wij willen hem niet kwijt, want hij is een fantastische keeper. Maar hij heeft gezegd 'Reker eruit of ik eruit'. Dan is het nu ook aan hem om een beslissing te nemen.''

Klopt het dat hij al officieel heeft aangegeven dat hij wil vertrekken?

,,Daar heb ik in elk geval nog niets van gehoord."

Gaat u iets doen om de boel te lijmen?

,,Dat weet ik nog niet. We hebben een keer gesproken. Toen heb ik uitgelegd hoe de zaken ervoor stonden.''

Uw boodschap is: Ik kan niet aan de gang blijven?

,,Ik kan niets veranderen aan de houding die ik toen heb neergezet. Gomes moet nu kijken of hij bij zijn uitspraken blijft of dat hij alsnog bij PSV wil blijven.''

Inmiddels hebben veel supporters zich ook tegen u gekeerd. Dat kan tot problemen leiden als het straks een keer tegenzit bij PSV.

,,Dat weet ik niet. Tijd heelt alle wonden.''

Als PSV twee keer verliest, heeft Jan Reker het toch gedaan?

,,Dat was in januari ook al zo, toen we Kenneth Perez naar Ajax hebben laten teruggaan. En toen we vorig jaar in een vrije val terecht kwamen, moest Ronald Koeman eruit. Dat duurde tot de rust van PSV-Vitesse. Daarna was Frits Schuitema opeens de gebeten hond.''

En dus?

,,Dus weet je dat de voetballerij zo opportunistisch is als de pest. Als je bij PSV niet wint, heb je áltijd een probleem. Dat hoort bij een topclub.''
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 03, 2008 11:34 am

Jullie hebben veel profijt gehad van de relatie met Chelsea. Zal die veranderen?

,,Dat weet ik niet. Het zou best kunnen, want via Vlado en Piet hadden we daar heel goede contacten. Met name van Alex hebben we heel veel plezier gehad. De contacten met Chelsea zullen vanaf nu rechtstreeks moeten gaan.''

Is dat nooit zo geweest?

,,Voor zover ik weet is dat altijd via Vlado gegaan.''

Wat raar. Dus niet via Frank Arnesen? Als het zo gegaan is als Reker zegt, kan ik me voorstellen dat Lemic veel, heel veel te vertellen had.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » za mei 03, 2008 11:46 am

joey schreef:Blijkbaar niet, maar hij is hem wel gaan bekijken. Ik neem aan dat PSV veel tips krijgt en veel spelers bekijkt, dus het is ook een kunst om te weten welke speler je moet halen.
Hier ben ik het helemaal mee eens :biggthumpup.gif:

Wat een groot voordeel moet zijn nu de macht van Lemic beperkt is/gaat worden is dat andere makelaars weer de ruimte hebben om talenten aan te bieden, dat werd eerst namelijk tegengehouden door Lemic, De Visser en Valckx.

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 03, 2008 1:03 pm

Wat een dorpsklucht...

Jan Reker wil zich profileren, dat lijkt me voor PSV een slechte zaak. Die man heeft 15 jaar lang niets in de voetballerij gedaan en denkt het op 'zijn' manier te moeten doen. Hij beeldt zich heel wat in.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo mei 04, 2008 11:34 am

Ik zeg: Reker is een geweldige man die prima werk voor de club verricht en ik prijs hem daarvoor. Helaas voor de mensen in Eindhoven heet die club niet PSV

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 04, 2008 12:25 pm

Natuurlijk doet Reker geweldig werk voor PSV. Het feit dat het een lompe boer is doet daaraan niets af. De manier waarop makelaars de boel bij PSV runnen, ongetwijfeld vooral ten gunste van de eigen bankrekening, is als een kankergezwel. Laten we hopen dat Reker de strijd verliest
I think I lost my fucking headache

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo mei 04, 2008 12:29 pm

nee hoor, reker mag van mij winnen en daarmee psv voor de eerste dertig jaar kansloos maken voor de titel.

Duke

Bericht door Duke » zo mei 04, 2008 10:12 pm

Opvallend was wel vanavond in Voetbal Insite dat Derksen weer min of meer de kant koos van Reker. Het interview met De Visser (inclusief de ja-knikkende journalisten) werd volledig aan de kant geschoven: een fitte bejaarde, noemde hij hem zo? :smallgrin.gif:

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mei 04, 2008 10:17 pm

Volgens Borst betaalt PSV meer fees aan makelaars dan een club als Manchester United.

Duke

Bericht door Duke » di mei 06, 2008 9:04 pm

PSV-fans pal achter Jan Reker

EINDHOVEN - De supportersvereniging van PSV heeft in het interne conflict bij PSV de kant gekozen van directeur Jan Reker en de raad van commissarissen van de landskampioen. Voorzitter Ger van Os van de fanclub heeft dat dinsdag laten weten.

De ruzies binnen PSV kwamen de dag na het behalen van de 21ste landstitel aan het oppervlak door een interview van de populaire doelman Heurelho Gomes in Voetbal International. De Braziliaanse keeper beschuldigde Reker van leugens. Gomes dreigt te vertrekken als Reker blijft.

De supportersvereniging is overtuigd dat Gomes zich heeft laten ophitsen door zijn makelaar Vlado Lemic, die ook nog zes andere selectiespelers bijstaat. ,,De enige die gebaat was bij de uitlatingen van Gomes was Lemic zelf,’’ aldus Van Os. ,,De eigen inkomsten van de huismakelaar en zijn vertrouwelingen Piet de Visser en Stan Valckx liepen gevaar..’’

De supportersvereniging heeft zelf geconstateerd dat de makelaarskosten bij PSV uit de hand zijn gelopen. ,,Reker moet zo snel mogelijk laten zien wie er nu de baas is bij PSV,’’ staat in een verklaring die is uitgegeven.

Piet de Visser en Stan Valckx zullen niet meer terugkeren bij PSV. Voor Gomes staat de deur nog op een kier. De supportersvereniging meent dat hij zelf de sleutel in handen heeft. ,,De doelman zal zijn uitlatingen die voor 95 procent zijn gebaseerd op misverstanden, veronderstellingen en verkeerde vertalingen moeten terugnemen,’’ zegt Van Os.

Voor de toekomst heeft de supportersvereniging een aantal aanbevelingen gedaan. Er moet een tolk op het trainingsveld komen en een begeleider van de jeugdspelers in de selectie.
www.sportwereld.nl

Haha, ik heb alleen niet de indruk dat Van Os namens de meerderheid van de PSV-fans spreekt, maar goed.

Salvador Dali

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mei 07, 2008 8:09 am

Ik vind het snel rustig geworden in het gemoedelijke Eindhoven....

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 07, 2008 8:39 am

Valt wel mee toch?
Farfán en Méndez weg zonder bericht
Geschreven op woensdag, 7 mei om 09:11

Jefferson Farfán en Edison Méndez verblijven zonder toestemming van PSV in hun vaderland. De twee Zuid-Amerikanen hadden zich zaterdag moeten melden voor de trip van PSV naar Griekenland, maar kwamen niet opdagen.

Farfán heeft zijn geplande vakantie voor deze week zonder medeweten van PSV enkele dagen vervroegd. Zijn zaakwaarnemer heeft inmiddels laten weten dat Farfán om privé-redenen zo heeft gehandeld en excuses aangeboden. Méndez had om privé-redenen toestemming om enkele dagen weg te gaan, maar heeft zich niet meer gemeld.

PSV accepteert de houding van het tweetal niet, maar algemeen directeur Jan Reker wilde nog niet uitweiden over eventuele strafmaatregelen. "We hebben Farfán en Méndez nog niet zelf kunnen spreken, dus we zijn niet op de hoogte van de exacte achtergrond", vertelt het bestuurslid in het Eindhovens Dagblad. "Pas als we het waarom weten, kunnen we het beoordelen."

Trainer Sef Vergoossen tast ook in het duister over de beweegredenen van het tweetal. "Daarom zeg ik er nog weinig over. Je kunt je best iets voorstellen bij de wens om bij de familie te zijn, maar dat moet dan natuurlijk in overleg gebeuren."

www.voetbalzone.nl

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo mei 07, 2008 9:05 am

Gomes, Farfan, Mendez... mogelijk ook nog Lazovic, kan me niet voorstellen dat PSV het keihard gaat spelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 07, 2008 9:14 am

Lazovic. :drecul.gif: Die mag blij zijn dat hij bij PSV speelt.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 07, 2008 10:06 am

Heeft toch aardig wat duiten gekost. Lekker rellen daar bij PSV!
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » wo mei 07, 2008 11:25 am

Voetbalzone is niet de meest betrouwbare site!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mei 07, 2008 8:50 pm

Een aantal reële te vervangen posities:

Gomes --> Ochoa, Shust, Fernando Henrique, Carrizo, Velthuizen
Salcido --> Bottinelli, Alex Silva, Kadlec, Magallón, Suchý
Alcides --> Lee (de rest is overbodig, want de transfer is bijna afgerond)
Afellay --> Thiago Neves, Basta, Carlos Alberto, Renato Augusto, Guilherme
Farfán --> Dagoberto, Sulejmani, Marcelo Moreno, Palacio, Kalinic,
Mika V. --> Vormer, Roorda, Kivuvu, Hiariej, Meeuwis
Zijn vrijwel allemaal onhaalbare spelers. Ochoa is een aardige doelman, Ok. Maar bijvoorbeeld een Bottinelli zie ik eerder naar een Spaanse middenmoter vertrekken, niet dat hij onhaalbaar is. Alex Silva is vrij prijzig ook na zijn blessure. Thiago Neves is ook onhaalbaar geworden, Flu vraagt aardig veel voor hem en terecht, hij is tenslotte Braziliaans international geworden en tevens één van hun betere en dragende spelers. Basta is volgens mij die Servier. Carlos Alberto is sinds zijn vertrek bij Porto een luie speler geworden, de pondjes zijn sindsdien ook erbij gekomen. Onhaalbaar. Renato Augusto heeft al een hele lange tijd niks laten zien. Ik neem aan dat je Guilherme bedoelt van Cruzeiro, is een groot talent zonder twijfel, maar vaak geblesseerd en dus blessuregevoelig, en fysiek is het ook niet om van de huize te schrijven. Maar wel een heerlijke speler en een échte balvirtuoos. Daarnaast vraagt Cruzeiro ondanks alle mindere punten vrij veel voor hem. Sulejmani is voor Ajax haalbaar, ja. Marcelo Moreno is redelijk duur. Het is een goalgetter, dat weet iedereen langzamerhand wel, maar technisch zéér beperkte spits en ook zijn balbehandeling vind ik ondermaats. Op zijn killersinstinct na is het niet veel. Palacio is totaal out of reach. Kalinic lijkt naar een grootmacht te verkassen, of naar een Engelse suptopper. Ook onhaalbaar. De vervangers van Mika zijn wel haalbaar, maar laat ze eens maar bij hun clubs bewijzen dat ze het niveau ontstijgd zijn en in aanmerking komen voor een stap hoger.

Een nogal belabberd lijstje.

Beloki

Bericht door Beloki » wo mei 07, 2008 9:49 pm

Demosthenes schreef:Voetbalzone is niet de meest betrouwbare site!
Stond ook in ED.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

generaal

Bericht door generaal » wo mei 07, 2008 10:03 pm

D_skilled schreef:
Een aantal reële te vervangen posities:

Gomes --> Ochoa, Shust, Fernando Henrique, Carrizo, Velthuizen
Salcido --> Bottinelli, Alex Silva, Kadlec, Magallón, Suchý
Alcides --> Lee (de rest is overbodig, want de transfer is bijna afgerond)
Afellay --> Thiago Neves, Basta, Carlos Alberto, Renato Augusto, Guilherme
Farfán --> Dagoberto, Sulejmani, Marcelo Moreno, Palacio, Kalinic,
Mika V. --> Vormer, Roorda, Kivuvu, Hiariej, Meeuwis
Zijn vrijwel allemaal onhaalbare spelers. Ochoa is een aardige doelman, Ok. Maar bijvoorbeeld een Bottinelli zie ik eerder naar een Spaanse middenmoter vertrekken, niet dat hij onhaalbaar is. Alex Silva is vrij prijzig ook na zijn blessure. Thiago Neves is ook onhaalbaar geworden, Flu vraagt aardig veel voor hem en terecht, hij is tenslotte Braziliaans international geworden en tevens één van hun betere en dragende spelers. Basta is volgens mij die Servier. Carlos Alberto is sinds zijn vertrek bij Porto een luie speler geworden, de pondjes zijn sindsdien ook erbij gekomen. Onhaalbaar. Renato Augusto heeft al een hele lange tijd niks laten zien. Ik neem aan dat je Guilherme bedoelt van Cruzeiro, is een groot talent zonder twijfel, maar vaak geblesseerd en dus blessuregevoelig, en fysiek is het ook niet om van de huize te schrijven. Maar wel een heerlijke speler en een échte balvirtuoos. Daarnaast vraagt Cruzeiro ondanks alle mindere punten vrij veel voor hem. Sulejmani is voor Ajax haalbaar, ja. Marcelo Moreno is redelijk duur. Het is een goalgetter, dat weet iedereen langzamerhand wel, maar technisch zéér beperkte spits en ook zijn balbehandeling vind ik ondermaats. Op zijn killersinstinct na is het niet veel. Palacio is totaal out of reach. Kalinic lijkt naar een grootmacht te verkassen, of naar een Engelse suptopper. Ook onhaalbaar. De vervangers van Mika zijn wel haalbaar, maar laat ze eens maar bij hun clubs bewijzen dat ze het niveau ontstijgd zijn en in aanmerking komen voor een stap hoger.

Een nogal belabberd lijstje.
Ik heb nog wel meer namen gevolgd, maar ik ga niet alles posten.

Bottinelli wordt al jaren met Spaanse subtoppers in verband gebracht, maar is nog steeds niet gegaan. Je kunt ´t als PSV altijd proberen natuurlijk.

Thiago Neves is natuurlijk wel haalbaar als Afellay voor 20 miljoen euro de deur uitgaat en m.i. een verbetering ten opzichte van Ibi. Guilherme is een soort nieuwe Ibi, met als verschil dat hij nog offensiever speelt (eerder als Kaká) en nog net iets slimmer voetbalt. Van z'n blessuregevoeligheid was ik overigens niet op de hoogte.

Met Moreno haal je een soort Huntelaar binnen, alleen is Moreno voetballend iets beter en een stuk sneller (zeker op de eerste meters).

Waarom zou Palacio 'totaal out of reach' zijn als hij nog steeds in Zuid-Amerika speelt?

Kalinic wordt vooralsnog met Stuttgart en Hertha BSC in verband gebracht en als PSV daar al niet mee kan concurreren, dan kan ze net zo goed de scouting uit haar organisatie verwijderen.

Hoe vaak heb je de vervangers van Mika zien spelen? Vormer kan makkelijk mee komen met onze selectie, evenals Hiariej, Roorda en Kivuvu. Je kunt natuurlijk ook wachten totdat AZ of FC Twente ze laat doorbreken, waarna je er minimaal 5 miljoen euro voor betaalt.

Op de rest van de namen ga je niet eens in, en toch serveer je mijn lijst af als een 'belabberd lijstje'. Doe zelf eens wat suggesties, zou ik zeggen :).

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mei 07, 2008 10:37 pm

Bottinelli wordt al jaren met Spaanse subtoppers in verband gebracht, maar is nog steeds niet gegaan. Je kunt ´t als PSV altijd proberen natuurlijk.
Maar hij heeft nog steeds niet die overstap gemaakt, terwijl menige clubs met hem in verband zijn gebracht, zowel Engelse als Spaanse clubs.
Thiago Neves is natuurlijk wel haalbaar als Afellay voor 20 miljoen euro de deur uitgaat en m.i. een verbetering ten opzichte van Ibi. Guilherme is een soort nieuwe Ibi, met als verschil dat hij nog offensiever speelt (eerder als Kaká) en nog net iets slimmer voetbalt. Van z'n blessuregevoeligheid was ik overigens niet op de hoogte.
Als, als, als. Een verbetering t.o.v Ibi, dat zou ik niet in een adem durven te zeggen. Thiago Neves is een goede speler, geen twijfel over mogelijk, maar Afellay heeft zich natuurlijk zowel nationaal als internationaal van zich laten zien op een hoger niveau dan dat Neves dat heeft gedaan.

Thiago Neves wordt de laatste tijd in verband gebracht met niet de minste clubs uit Europa, en ik verwacht ook dat de strijd om zijn handtekening alleen maar geinteresseerde met zich mee zal meebrengen. Dat betekent al gauw dat je meer voor hem zal moeten betalen dan bijvoorbeeld een paar maanden terug.
Met Moreno haal je een soort Huntelaar binnen, alleen is Moreno voetballend iets beter en een stuk sneller (zeker op de eerste meters).
Qua goals haal je wel een soort Huntelaar binnen, ja. Maar voetbaltechnisch en voetballend ben ik niet onder de indruk van Marcelo Moreno.
Waarom zou Palacio 'totaal out of reach' zijn als hij nog steeds in Zuid-Amerika speelt?

Je weet toch zelf heel goed dat Palacio al jaren in verband wordt gebracht met de absolute top uit Europa, en dat Boca veel voor hem vraagt.
Kalinic wordt vooralsnog met Stuttgart en Hertha BSC in verband gebracht en als PSV daar al niet mee kan concurreren, dan kan ze net zo goed de scouting uit haar organisatie verwijderen.
Kalinic hoort natuurlijk gewoon op de scoutinglijstje te staan. Interessante speler, absoluut. Zou wellicht betaalbaar zijn voor PSV, mits Lazovic of Koevermans verkocht wordt.
Hoe vaak heb je de vervangers van Mika zien spelen? Vormer kan makkelijk mee komen met onze selectie, evenals Hiariej, Roorda en Kivuvu. Je kunt natuurlijk ook wachten totdat AZ of FC Twente ze laat doorbreken, waarna je er minimaal 5 miljoen euro voor betaalt.
Genoeg. Vormer gaat waarschijnlijk z'n contract verlengen, maar ik doelde eerder op Roorda en Kivuvu dat ze zich nog moeten laten zien bij hun club. Over Hiariej ben ik wel lovend, evenals over Vormer.
Op de rest van de namen ga je niet eens in, en toch serveer je mijn lijst af als een 'belabberd lijstje'. Doe zelf eens wat suggesties, zou ik zeggen :).
Er zitten een paar haalbare spelers bij, maar ook een aantal onhaalbare kaarten. Ik denk dat die vooral je lijstje bederven.

Duke

Bericht door Duke » do mei 08, 2008 7:54 am

PSV gaat het zonder Lemic doen
Door PETER VAN DUYL

EINDHOVEN - Nu de kruitdampen in Eindhoven het zicht op de toekomst niet langer vertroebelen, is het tijd voor de nieuwe realiteit. Bij PSV, al jaren dé succesclub van het Nederlandse voetbal, is met ingang van deze week alles anders.

Nu de club zo rigoureus gebroken heeft met 'het kamp Lemic' moet de clubleiding bewijzen dat zij ook op eigen kracht in staat is top te blijven.

De allesoverheersende vraag in het oosten van Brabant is natuurlijk: Wat is PSV eigenlijk precies kwijtgeraakt nu het zo bewust en nadrukkelijk heeft gebroken met scout Piet de Visser, de invloedrijke adviseur Vlado Lemic en - in diens spoor - technisch manager Stan Valckx?

Hoewel vrijwel niemand zich openlijk over de situatie bij PSV wil uitlaten, is er in de Nederlandse voetbalwereld veel begrip voor de keuze die de landskampioen heeft gemaakt. De tendens onder clubbestuurders en makelaars is: Als een club het gevoel heeft dat iemand van buiten de organisatie (in dit geval Lemic) te veel grip op zaken krijgt, zijn harde maatregelen per definitie onontkoombaar.

Feit blijft dat Lemic de afgelopen jaren veel werk voor PSV heeft gedaan. Niet alleen bij het aanbrengen van nieuwe spelers, ook bij het leggen van contact met versterkingen die ze in Eindhoven op het oog hadden. Niet voor niets zei Guus Hiddink pas nog dat je mensen als Lemic nodig hebt om sportieve vooruitgang te boeken.

Nu de Serviër en ook Valckx zijn verdwenen, zullen allerlei praktische zaken door anderen moeten worden overgenomen. ,,Vlado legde vaak de contacten, dat gaan we nu zelf doen,'' zegt algemeen-directeur Jan Reker.

Er bestaat gerede twijfel of dat wel zo simpel zal zijn. Met Lemic - altijd op de achtergrond en dus de ideale man om ergens anoniem op af te sturen - is een belangrijk netwerk bij PSV verdwenen. De Serviër is goed bevriend met Pedrag Mijatovic, de technisch directeur van Real Madrid. Bovendien heeft hij uitstekende contacten bij Chelsea. De Visser had die in Zuid-Amerika. Binnen PSV is er op dit moment niemand met een indrukwekkende bellijst. Zeker op korte termijn zou het de slagkracht van de club nadelig kunnen beïnvloeden.

Desondanks maakt Reker zich daarover niet al te veel zorgen. Bij PSV stellen ze zich op het standpunt dat er via Lemic weliswaar versterkingen binnenkwamen, maar dat er ook missers tussen zaten. Bovendien hoopt PSV dat de eenheid binnen de club zich vanaf dit moment zal herstellen nu een invloedrijk groepje mensen is verdwenen. Voor de directie en de raad van commissarissen staat het buiten kijf dat Lemic als een soort splijtzwam in de spelersgroep fungeerde.

Verder houdt PSV zich vast aan de gedachte dat er in Europa honderden clubs zijn die het best redden zonder Lemic. Reker gaat er vanuit dat het vacuüm dat in Eindhoven is ontstaan razendsnel door anderen zal worden opgevuld. ,,We hebben nog nooit zoveel aanbiedingen van managers en makelaars gehad als nu,'' zegt hij. ,,We kunnen een tribune vol zetten met nieuwe talenten.''

PSV heeft er in elk geval voor gezorgd dat het fundament onder het huidige elftal in orde is en de plannen voor komend jaar klaar liggen. De club is erin geslaagd de contracten van vrijwel alle sleutelspelers open te breken en te verlengen. Garanties zijn er nooit maar als er spelers worden weggekocht, levert dat in elk geval veel geld op.

En verder weten ze in Eindhoven precies wat ze willen. Het is de bedoeling dat de Mexicaanse verdediger Francisco Rodriguez volgend seizoen voor PSV speelt en ook een terugkeer van Young-pyo Lee is nog steeds niet van de baan. Een goede opvolger vinden voor doelman Gomes zal wel een heidens karwei worden. In dat verband is de naam van Piet Velthuizen gevallen. Ook zal PSV op zoek moeten naar een nieuwe technisch-manager. Valckx wil onder geen beding meer onder Reker werken. Hij hoopt op een redelijke afvloeiingsregeling. Want het is zeker dat PSV een vervanger voor Valckx zal aantrekken, het liefst iemand die nog deze zomer zijn werk kan beginnen. ,,Ik ga dat werk in elk geval niet doen,'' zegt Reker. ,,We moeten we op de kortst mogelijke termijn een nieuwe technisch manager hebben. Eigenlijk kun je in de zomer niet zonder.''

Aissati stuurt aan op breuk met PSV
Door PETER VAN DUYL en CHRIS VAN NIJNATTEN

EINDHOVEN - Ismail Aissati voelt zich niet meer gebonden aan de contractverlenging die hij eind vorig jaar met PSV overeenkwam.

Het vernieuwde dienstverband, lopend tot de zomer van 2011, lag nog niet geheel ondertekend op de burelen bij de landskampioen. De in het afgelopen halfjaar opgelopen teleurstellingen bij de club brachten de 19-jarige tot zijn beslissing om af te zien van ondertekening. Zijn huidige 'oude' overeenkomst loopt in juli 2009 af.

De zaakwaarnemer van de Utrechter, Rodger Linse, bevestigde gistermiddag het voornemen van zijn pupil.

,,Je kunt zeggen dat je een mondeling akkoord had, maar PSV is zijn afspraken op het sportieve vlak aan Ismail totaal niet nagekomen. Zo is hem beloofd dat hij in de tweede helft beduidend meer aan spelen zou toekomen,'' zegt Linse.

,,Daar is totaal niets van terecht gekomen. Ismail gaat nu opnieuw nadenken over zijn toekomst en voelt zich niet meer gebonden aan de wederzijdse afspraken die in december tussen de club en hem zijn gemaakt.''

Het is een bekend gegeven, dat Aissati gefrustreerd het recente kampioenschap vierde. Vorig jaar speelde hij een uitstekend half seizoen bij FC Twente, maar sinds hij door PSV werd teruggehaald, waren er voor hem weinig speelminuten meer. Onder Jan Wouters kwam hij het meest aan spelen toe. Tot aan de winterstop stond hij vijf keer in de basiself, mocht hij elf keer invallen, waarvan drie keer in de Champions League. Na de winterstop viel de olympisch international nog slechts drie keer in, wat hem in totaal 45 speelminuten opleverde. Blessures speelden hem parten, maar het geringe aantal minuten scoorde hij vooral doordat hij weinig vertrouwen genoot van de technische staf.

Op de avond van 20 januari, na de wedstrijd VVV-PSV, was er contact over deze kwestie tussen algemeen directeur Jan Reker van PSV en Linse. In dat gesprek beloofde de bestuurder nogmaals dat het jonge talent 'liefst iedere wedstrijd' aan spelen zou toekomen. Die belofte werd ook gedaan, omdat PSV weigerde Aissati te verhuren.

Ook nu weer hebben clubs zich gemeld om de speler volgend seizoen te kunnen huren. Onder anderen Jan-Willem van Dop meldde zich namens FC Utrecht hiervoor bij Reker.

Het kamp Aissati beraadt zich nu op de situatie. De speler speelt graag bij PSV, met de nadruk op spélen. Afgelopen winter meldde Ajax zich nog bij PSV om Aissati tegen een in zijn contract vastgestelde vergoeding over te nemen.

Die transfer ging niet door, ook omdat de voetballer zich goed voelde bij de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Dat het contract nog steeds ongetekend lag, kwam door een verschil van mening van fiscale aard tussen club en management van de speler. Onlangs stelde PSV Linse daarover in het gelijk.

,,Dat hebben we schriftelijk laten weten, het ging om een btw-kwestie,'' aldus Reker. ,,Ik ben ervan overtuigd dat wij daarom nu een bindend contract in bezit hebben. Volgens mij kan niemand daar onderuit. Ik ga ervan uit dat Ismail daarom bij ons blijft.''
www.sportwereld.nl

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 08, 2008 9:55 am

Heerlijk
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie