Jupiler League 08/09

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door peter » do mei 28, 2009 7:32 pm

Die derde wedstrijd is wel afhankelijk van het doelsaldo, toch? Of krijgt de Graafschap bij een 2-1 overwinning alsnog de extra thuispot?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Frank » do mei 28, 2009 7:57 pm

Van de site van de KNVB:
De play-off tweede en derde ronden worden gespeeld volgens het zogeheten 'best of three' principe, bestaande uit een uit- en een thuiswedstrijd en, indien beide wedstrijden in een gelijkspel zijn geëindigd of beide wedstrijden een verschillende winnaar kennen, een derde wedstrijd.

Het doelsaldo over de eerste twee wedstrijden bepaalt wie er in de derde wedstrijd thuis speelt.

Is ook het doelsaldo gelijk, dan wordt de volgende regeling gehanteerd:
a. de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten tellen dubbel;
b. indien de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten geen uitsluitsel geven, valt de beslissing over het thuisvoordeel door het nemen van strafschoppen op de wijze zoals is vastgelegd in de Spelregels Veldvoetbal, direct na afloop van de tweede wedstrijd.

In het geval de lokale situatie hiertoe aanleiding geeft, kan een club die op grond van voornoemde regeling de derde wedstrijd thuis speelt, na verkregen schriftelijke toestemming van de tegenstander, een verzoek indienen bij het bestuur betaald voetbal om de derde wedstrijd uit te spelen.

Dit verzoek dient door het bestuur betaald voetbal te zijn ontvangen uiterlijk 24 uur voordat de tweede wedstrijd van de desbetreffende play-offronde is gespeeld
Als De Graafschap de tweede wedstijd dus wint, komt er in ieder geval een derde wedstrijd. Het doelsaldo bepaalt dan waar de derde wedstrijd gehouden gaat worden.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Jöhnk » do mei 28, 2009 8:07 pm

Ik vind het in dit systeem een groot voordeel om thuis te beginnen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door brigade zuid » do mei 28, 2009 8:08 pm

Peter schreef:RKC - Graafschap 2-0.

Niet te vroegen juichen, maar ik zie de Ere lonken. Leuk voor Luuk!
Alleen voor Lucas, ik denk dat de rest van Nederland hier niet op zit te wachten eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door 999 » do mei 28, 2009 8:11 pm

brigade zuid schreef:
Peter schreef:RKC - Graafschap 2-0.

Niet te vroegen juichen, maar ik zie de Ere lonken. Leuk voor Luuk!
Alleen voor Lucas, ik denk dat de rest van Nederland hier niet op zit te wachten eerlijk gezegd.
En waarom dan niet ?.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Frank » do mei 28, 2009 8:12 pm

Eerlijk gezegd zie ik geen verschil tussen De Graafschap en RKC in die zin dat het voor mij geen verschil uitmaakt wie van de twee in de Eredivisie speelt.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door peter » do mei 28, 2009 8:12 pm

Beetje sfeerloos clubje met een lelijke tribune.

Sorry, Luuk. :blush.gif:

Cambuur klapt er vol op en Roda komt er niet uit. Ik moet nog maar zien of Roda dit weet te redden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Jöhnk » do mei 28, 2009 8:20 pm

Peter schreef:Met Cambuur presteren vind ik niet zo knap, hoor. Externe financiers hebben er daar bakken met geld ingestoken.
Waar zit dat geld 'm dan in? In de selectie?

Ik zou het knap vinden als Menzo met deze krukken promoveert.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door jabu » do mei 28, 2009 8:21 pm

Volgens mij is die Menzo sowieso niet zo'n verkeerde trainer. Promotie met Volendam was ook al knap.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door peter » do mei 28, 2009 8:24 pm

Ja, in de selectie. Je zou het niet zeggen als je de namen ziet, maar ze investeren daar (middels externen) toch aardig, hoor. Volgend seizoen hebben ze ook alweer ruimte gevonden voor 5 nieuwelingen ofzo.
Cambuur versterkt selectie met drie spelers
04 juni 2008

Cambuur Leeuwarden heeft Nassir Maachi (foto) overgenomen van FC Utrecht. De 22-jarige vleugelspits maar mocht transfervrij uit de Domstad vertrekken. Ook Sander Fischer (19) gaat bij de Friese club aan de slag. De verdediger van NAC Breda tekende een éénjarig contract, met een optie voor een tweede seizoen.

De 19-jarige Robbert te Loeke gaat naar Cambuur als tweede doelman. Hij komt een seizoen over van de reserves van Werder Bremen. Hij speelde in het verleden ook bij FC Utrecht.

De Friese club hoopt ook Rudy Jansen nog een jaar te huren van Excelsior, maar is nog op zoek naar externe financiers. De club legde eerder al Ruud ter Heide (AGOVV), Paul Beekmans (FC Den Bosch), Danny Guijt (RBC Roosendaal), Anco Jansen (FC Zwolle) en Michael Jansen (Feyenoord) vast.

fcupdate

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door brigade zuid » do mei 28, 2009 8:35 pm

999 schreef:
brigade zuid schreef:
Peter schreef:RKC - Graafschap 2-0.

Niet te vroegen juichen, maar ik zie de Ere lonken. Leuk voor Luuk!
Alleen voor Lucas, ik denk dat de rest van Nederland hier niet op zit te wachten eerlijk gezegd.
En waarom dan niet ?.
Beetje een kleurloze club waar amper iemand op afkomt. De Graafschap is toch wat meer een traditionsverein met een leuk stadionnetje en een trouwe aanhang.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door 999 » do mei 28, 2009 8:38 pm

brigade zuid schreef:
999 schreef:
brigade zuid schreef:
Alleen voor Lucas, ik denk dat de rest van Nederland hier niet op zit te wachten eerlijk gezegd.
En waarom dan niet ?.
Beetje een kleurloze club waar amper iemand op afkomt. De Graafschap is toch wat meer een traditionsverein met een leuk stadionnetje en een trouwe aanhang.
Dan hou je niet veel over ... Als RKC zich plaats dan ben ik er blij mee. De Graafschap is kwa spel ( ook ) drie keer niks beter ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Marillion » do mei 28, 2009 9:44 pm

De Graafschap heeft als club wat meer uitstraling. De club heeft daar in de regio echt wel een functie en er komt aardig wat volk op af. RKC is toch een beetje kleurloos als je het vergelijkt met De Graafschap.

Maar veel maakt het me ook niet uit hoor. Toen ik nog alle uitwedstrijden bezocht vond ik RKC uit toch altijd wel leuk. Je kon er tenminste lekker op eigen gelegenheid heen. Hapje eten, biertje drinken en lekker naar het voetbal. Dat kan daar nog gewoon.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Thijs » zo mei 31, 2009 11:36 am

Marillion schreef:De Graafschap heeft als club wat meer uitstraling. De club heeft daar in de regio echt wel een functie en er komt aardig wat volk op af. RKC is toch een beetje kleurloos als je het vergelijkt met De Graafschap.

Maar veel maakt het me ook niet uit hoor. Toen ik nog alle uitwedstrijden bezocht vond ik RKC uit toch altijd wel leuk. Je kon er tenminste lekker op eigen gelegenheid heen. Hapje eten, biertje drinken en lekker naar het voetbal. Dat kan daar nog gewoon.
Eens met Marillion. RKC is leuk om naartoe te gaan (al is mijn enige ervaring met RKC-uit het begin van mijn Trauma, die 2-2) maar De Graafschap is natuurlijk ook gewoon eigen vervoer. En met De Graafschap uit de eredivisie raak je zes zekere punten en een doelsaldo van 10-0 kwijt en is het maar de vraag wat daarvoor terugkomt. Dus laat die Superboeren er tóch maar inblijven.

Roda en Cambuur, ik weet het niet. Van de ene kant is Roda een Traditionsverein (weer zo'n heerlijk Duits woord) en zou een degradatie denk ik de doodsteek zijn voor profvoetbal in Zuid-Limburg. Aan de andere kant heb ik eigenlijk helemaal niks met Roda, vind het zelfs een beetje een vermoeiende club en lijkt Cambuur me ook weer eens leuk. Daar leeft het tenminste wel als ik het zo op tv zie.

Dus wat mij betreft: Hup De Graafschap en Hup Cambuur. Maar ik denk dat het net de andere kant opvalt voor beide clubs.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Bert » zo mei 31, 2009 11:57 am

Roda wint wel vaak van PSV.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Jöhnk » zo mei 31, 2009 12:03 pm

Marillion schreef:De Graafschap heeft als club wat meer uitstraling.
Klopt, maar wel een uitstraling die mij totaal niet aanstaat. Dat superboeren gedoe is niks voor mij.

Cambuur tov Roda zou een enorme verzwakking voor de eredivisie zijn, al zou er in Leeuwarden wel geld zitten, dus wie weet.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Thijs » zo mei 31, 2009 4:13 pm

Cambuur wordt genaaid, ipv een pingel krijgt Brack zn tweede geel en dus rood. Roda ook met 10 man dankzij rood voor Meeuwis maar leidt wel met 1-0.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Thijs » zo mei 31, 2009 5:08 pm

JAAAA 1-1 Cambuur, heerlijke wedstrijd. Dit wordt een geile slotfase zo!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Thijs » zo mei 31, 2009 5:23 pm

En afgelopen, fantastische wedstrijd. 3e wedstrijd in Leeuwarden, ik denk dat Cambuur het gaat redden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Banjavi » zo mei 31, 2009 8:22 pm

Welnee... Roda trekt dit nog wel...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Hoeladans » zo mei 31, 2009 8:23 pm

banjavi schreef:Welnee... Roda trekt dit nog wel...
Waar baseer je dat op?

De vorige 2 wedstrijden was Cambuur sterker en hadden ze het eigenlijk allang af moeten maken.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Duke » zo mei 31, 2009 8:44 pm

Thijs schreef:En afgelopen, fantastische wedstrijd. 3e wedstrijd in Leeuwarden, ik denk dat Cambuur het gaat redden.
Mooie wedstrijd, met kansen voor de Friezen!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door peter » ma jun 01, 2009 8:22 pm

Roda JC mist zeven basiskrachten in Leeuwarden
Geschreven op maandag, 1 juni om 21:15

Roda JC kampt in de aanloop naar het beslissende nacompetitieduel in Leeuwarden tegen Cambuur met de nodige personele problemen. Trainer Harm van Veldhoven weet pas op de dag van de wedstrijd zelf welke elf spelers hij het veld zal insturen. De selectie van de Limburgers zal aangevuld worden met een aantal A-jeugdspelers. Willem Janssen is geschorst. De middenvelder kreeg in het tweede duel van de play-offs een gele kaart en is geschorst voor de derde en beslissende wedstrijd. Marcel Meeuwis kreeg in de thuiswedstrijd rood en is ook niet van de partij. Sekou Cissé en Eric Addo zijn opgeroepen voor een interland van respectievelijk Ivoorkust en Ghana.

Jeanvion Yulu-Matondo, Ruud Vormer, Dieter van Tornhout en Przemyslaw Tyton zijn vanwege blessures niet inzetbaar. Achter de inzetbaarheid van Andres Oper (net hersteld van een spierblessure), Kris de Wree (buikspier) en Jamaïque Vandamme (knie) staat een vraagteken. Marcel de Jong is hersteld van een lichte kwetsuur.

VZ
Ben bang voor Roda dat het een kansloze partij wordt. Snap verder niet zo goed dat Cissé en Addo verplicht zijn om mee te doen met die interlands. Roda betaalt ze en nu zijn ze harder nodig dan ooit.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door 999 » di jun 02, 2009 9:32 am

Fortuna Sittard eist miljoenen van de KNVB

SITTARD, dinsdag

Fortuna Sittard, de medewerkers en de crediteuren van de club bereiden een megaoffensief voor tegen de KNVB. De club betwist deze week in een kort geding de beslissing van de voetbalbond om de licentie in te trekken. Mocht deze poging vruchteloos blijken, dan stapt de club naar het Court of Arbitration for Sport (CAS, het hooggerechtshof in de sport) in het Zwitserse Lausanne. Daarnaast kan de voetbalbond een miljoenenclaim verwachten van alle partijen die nadeel ondervinden van het besluit om de Limburgse club uit de Jupiler League te verwijderen. Dit blijkt uit een vertrouwelijk schrijven dat in het bezit is van Telesport.

Volgens de juridische adviseurs van de club heeft de voetbalbond een dubieuze rol gespeeld in het proces dat uiteindelijk leidde tot het intrekken van de licentie om profvoetbal te spelen. De Belgische topadvocaat JeanLouis Dupont, één van de raadsheren van de voetballer Jean-Marc Bosman die midden jaren negentig het transfersysteem opblies, moet Fortuna gaan bijstaan. De befaamde jurist, die sinds het Bosman-arrest vaak werd ingeschakeld in rechtszaken van clubs of spelers tegen overkoepelende organisaties, heeft het aanbod om de club bij te staan in beraad.

Uit het geheime strijdplan blijkt dat de club zich onder andere richt op de gang van zaken rondom de afgeketste fusie met Roda JC. De voetbalbond zou zich volgens de juristen van de club in dit proces niet onafhankelijk hebben opgesteld, maar ’een stimulerende, faciliterende en bepalende rol hebben gespeeld’. Belangenverstrengeling en een ’ondermijning van het onafhankelijke karakter van de KNVB als arbitrair orgaan’ zouden het gevolg zijn geweest.

Dat ook de medewerkers en de crediteuren van de club de KNVB zullen dagen, is gezien het standpunt van Fortuna Sittard onvermijdelijk. De beleidsbepalers van de club zeggen een sluitende begroting te hebben ingediend, maar desondanks werd geen licentie verstrekt. Zonder de licentie verliezen enkele tientallen werknemers hun baan. Ook de crediteuren lijden forse schade. In geval van een voortbestaan van de club zouden ze vijftien procent van het bedrag dat ze tegoed hebben ontvangen. Bij een faillissement is de kans op volledige verdamping van hun geld levensgroot.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Zuidema » wo jun 03, 2009 3:06 am

Duke schreef:
Thijs schreef:En afgelopen, fantastische wedstrijd. 3e wedstrijd in Leeuwarden, ik denk dat Cambuur het gaat redden.
Mooie wedstrijd, met kansen voor de Friezen!
Friezen? Cambuur? Een kleine, maar noodzakelijke nuance: Heerenveen is de club van Friesland, Cambuur is vooral de club van Leeuwarden. Weliswaar is Leeuwarden een sullig provinciehoofdstadje en Friesland onterecht de meest chauvinistische provincie van NL, maar zelfs dan nog is de controverse tussen de zgn. arrogante hoofdstad en de zgn. sympathieke bescheiden provincie over en weer soms fors te noemen. Wat vooral de kop opsteekt in de rivaliteit tussen Heerenveen en Cambuur. Vergelijkbaar met Ajax-Feijenoord of NEC-Vitesse. Die gooi je ook niet zomaar op 1 hoop als Hollanders of Gelderlanders.

Gesloten