Feyenoord 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door beelzebub » wo jul 15, 2009 12:59 pm

Tja, zo hebben ze Fred ook laten lopen geloof ik. En Dwight Howard was niet goed genoeg om in het doel te staan.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Feest » wo jul 15, 2009 1:24 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Michael_B » wo jul 15, 2009 2:28 pm

Dat is nog erger, want die was bij Ajax volgens mij ook al linksback.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Marillion » do jul 16, 2009 1:24 pm

Steef schreef:En Bastos is getest als linksback. Blijkt later een uitstekende hangende linksbuiten te zijn.
Niet zo best gescout dan. :hypocrite.gif:

En de (kleine) opleidingsvergoeding lopen ze ook al mis:

AD: Feyenoord loopt opleidingsvergoeding Bastos mis

Het Algemeen Dagblad meldt dat Feyenoord de opleidingsvergoeding voor Michel Bastos misloopt. De back maakte vandaag de overstap van Lille naar Olympique Lyon voor maar liefst 18 miljoen euro. Bastos stond in de belangstelling van Engelse clubs, maar vertrok uiteindelijk dus binnen Frankrijk naar Lyon. Bij transfers binnen hetzelfde land hoeft geen opleidingsvergoeding betaald te worden, aldus het AD. Voor het ene jaar dat Bastos onder contract staat, zou Feyenoord anders 90.000 euro hebben gekregen (10% van de solidariteitsbijdrage van 5% van de transfersom).

Bron: FN
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door peter » vr jul 17, 2009 8:27 am

De Guzman denkt eventueel na over 'een mooie club'
Geschreven op vrijdag, 17 juli om 09:03

Jonathan de Guzman sluit niet uit dat hij aan zijn laatste weken bij Feyenoord bezig is. De middenvelder heeft weliswaar nog een contract tot volgend jaar zomer, maar wijst erop dat er tot aan de deadline van de zomerse transfermarkt nog van alles kan gebeuren. "Maar volgens mij speelt er nu niks concreets", stelt De Guzman. "Er kan in zes weken nog van alles gebeuren'', vertelt De Guzman vrijdag in AD/Sportwereld over de huidige transferperiode. "Áls er een mooie club komt, zal ik daar over nadenken. Maar volgens mij speelt er nu niks concreets.'' Hij benadrukt ook dat hij 'heel graag' nog een seizoen bij de Kuipbewoners actief is.

Door blessureleed kwam De Guzman vorig seizoen tot drie officiële duels. "Ik ben ver in mijn revalidatie, maar een nieuwe club is alleen een optie als ik weer helemaal topfit ben." Hij hoopt zaterdag tegen Sporting Portugal zijn rentree te kunnen maken. "Eerst wil ik weer mijn duels spelen voor Feyenoord, daarna zien we het wel.''

"Vorige zomer ging ik er vanuit dat ik uit Rotterdam zou vertrekken'', blikt de geboren Canadees terug. "Dat mijn transfer naar Manchester City uiteindelijk niet doorging, lag op dat moment vooral aan Feyenoord. Zelf had ik al ja gezegd en ik vond het ook wel een mooi bedrag (naar verluidt tien miljoen euro, red.). Maar de clubs kwamen er niet uit en even later haalde City een andere speler, Shaun Wright-Phillips.''

Áls De Guzman aanblijft, dan hoopt hij in ieder geval een succesvol seizoen tegemoet te gaan. "Dat wordt ook wel tijd,'' vindt De Guzman. "Een echt succesvol seizoen bij deze club, dat zou me veel voldoening geven. Maar ik heb ook geleerd dat je niet te ver vooruit moet kijken. Eerst maar eens lekker voetballen. Dat is veel te lang geleden."

VZ
Hij zal volgend jaar wel transfervrij de deur uitlopen, denk ik zo. Feyenoord heeft hier, zo van afstand, de plank volledig misgeslagen. Als ze hem nu verkopen, met een éénjarig contract, zal hij hoogstens een miljoentje of 2 opleveren. Dat zou hem overigens wel tot een prima target maken voor Ajax, maar dat zal wel niet gaan gebeuren.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door brigade zuid » vr jul 17, 2009 9:31 am

Of hij krijgt het naar zn zin onder Been en tekend bij.. bij Biseswar had ook niemand verwacht dat ie bij zou tekenen.

Waarom doet AJAX fnoord nooit eens pijn door laag in te zetten op dat soort spelers.. fnoord heeft gewoon geld nodig.. gewoon lekker beetje onrust stoken. Bestaat er nog steeds een ongeschreven wet ofzo dat ze van elkaars spelers afblijven?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Ramona » vr jul 17, 2009 9:57 am

Tja... :smallgrin.gif:

Afbeelding

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Thijs » vr jul 17, 2009 10:16 am

Haha, treffend. Net als Che is Mario een cultfiguur. Het onbreken van pieken bij zowel Mario's Feyenoord als Che's Cuba is een andere mooie parallel en we wachten rustig op de ondergang van Mario en Feyenoord. Geëxecuteerd zal Mario niet worden, maar net als met het communisme móet de stekker er een keertje uit getrokken worden. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Michael_B » vr jul 17, 2009 1:38 pm

Ruzie op de training bij Feyenoord tussen Slory en El Ahmadi!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Banjavi » vr jul 17, 2009 1:40 pm

Feyenoord-spelers raken slaags tijdens training
Feyenoorders Karim El Ahmadi en Andwelé Slory hebben het vrijdag met elkaar aan de stok gekregen tijdens de ochtendtraining. Daarbij zou de aanvaller een vuistslag hebben uitgedeeld, weet RTV Rijnmond.


De regio-omroep stond langs de lijn tijdens de oefensessie op het trainingskamp van de club in Portugal. Na een spelsituatie ontstond er onenigheid tussen de twee, waarbij Slory zich vervolgens fysiek en verbaal misdroeg.

Het was Kevin Hofland die het tweetal tot kalmte maande, waarna trainer Mario Been Slory van het veld stuurde. "Dit is heel kinderachtig en absoluut niet te accepteren", reageert Been in gesprek met het Algemeen Dagblad. De aanvaller kan een boete verwachten.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Thijs » vr jul 17, 2009 1:41 pm

Huh, het was toch zo gezellig daar? :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Banjavi » vr jul 17, 2009 2:26 pm

Gezellig is natuurlijk wel een heel ruim begrip.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door 999 » vr jul 17, 2009 2:29 pm

De hand van Been euh Slory wordt al zichtbaar , Tsjakkaaa ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door 999 » vr jul 17, 2009 3:58 pm

Been stuurt handtastelijke Slory van trainingsveld

17/07/2009 15:31

Feyenoord-trainer Mario Been stuurde vrijdag Andwélé Slory van de training. De aanvaller werd daarmee bestaft voor een akkefietje met Karim El Ahmadi. Ook Tim de Cler haalde het einde van de oefensessie niet.

El Ahmadi en Slory kregen het tijdens een partijspel met elkaar aan de stok. Na duw- en trekwerk besloot Been Slory van de training te sturen. 'Dit is onacceptabel', aldus de trainer op de website van Feyenoord. 'Ik heb Slory een boete gegeven en ik zal met beide spelers om de tafel gaan zitten om het hierover te hebben.'

Volgens Been was het incident een gevolg van de oplaaiende concurrentiestrijd om een basisplaats. 'Sommige jongens raken blijkbaar in de war als ze geen hesje aan hebben, terwijl dat voor mij nog echt helemaal niets betekent. Er is een hoop concurrentie tussen de jongens onderling en soms zegt de een wat tegen de ander dat niet goed valt. Maar spelers moeten te allen tijde met de handen van elkaar afblijven.'

Been is juist een voorstander van een grote saamhorigheid in de spelersgroep. 'Vanaf het begin heb ik erop gehamerd dat alle spelers hun ego'tje opzij moeten zetten en meer van elkaar moeten accepteren. Voor het groepsproces kan dit incident desondanks een goede les zijn. Dit voorval kwam voort uit een discussie die puur voetbalinhoudelijk was. Dat is alleen maar goed, maar dan moeten mensen wel dingen kunnen aannemen en accepteren van elkaar.'

Persoonlijke tegenslag was er voor De Cler. De linksback moest afhaken met een hamstringblessure. De Cler had donderdag juist de training hervat na klachten aan dezelfde hamstring.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door jabu » vr jul 17, 2009 4:07 pm

Ik zou hem naar Jong Feyenoord sturen! Volgens mij is hij ook nog eens te dik :hypocrite.gif: .

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door peter » vr jul 17, 2009 7:29 pm

Heel Jong Feyenoord zit al bij de A-selectie. :biggthumpup.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Banjavi » vr jul 17, 2009 10:34 pm

RR: Investeerders willen ook nieuwe doelman
17 juli 2009 K

Volgens Radio Rijnmond heeft Pim Blokland, leider van de groep investeerders die de eerdere transfers investeerde, het belang onderkend dat Feyenoord een nieuwe doelman haalt. Vooralsnog heeft Blokland, die op uitnodiging van Feyenoord in Portugal is, daarvoor geen verzoek gehad van Feyenoord, omdat de club vooralsnog een extra salaris niet kan opbrengen.
Die investeerders pompen op deze manier best nog wat geld in Feyenoord.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door 999 » vr jul 17, 2009 10:36 pm

Joey Didulica wil naar Feyenoord ..

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Banjavi » za jul 18, 2009 9:59 am

Blokland: over keeper en spits valt te praten
18 juli 2009 K

In het Algemeen Dagblad trad Pim Blokland eenmaal op de voorgrond op de voorwaarde dat de andere investeerders met rust gelaten worden. De investeerder gaat daarin onder andere in op zijn vertrouwen in Beenhakker en Been en over de groep van Michel Perridon.
Feyenoord Netwerk
Volgens Blokland is het geld voor versterkingen nog niet per se op. "Nee hoor, over alles valt te praten. Het is niet zo dat we de club een spaarpotje hebben gegeven om lekker mee te gaan winkelen. We doen alles in goed onderling overleg. Ik begreep dat Mario het liefst ook nog een spits wil. Ook daar zeggen wij niet meteen 'nee' tegen. Maar de directie moet wel altijd eerst akkoord gaan, zij moeten heel zorgvuldig naar de financiële positie van de club kijken. Een speler kost tenslotte ook salaris."
Feyenoord Netwerk
Blokland wil wel dat er toekomstperspectief is voor versterkingen, die moeten nog een restwaarde hebben en verkoopbaar zijn.
Feyenoord Netwerk
Lees het gehele interview in het Algemeen Dagblad
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door gaizka » za jul 18, 2009 8:24 pm

Feyenoord 1-0 achter tegen Sporting: http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/33 ... ag-18-juli

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door gaizka » za jul 18, 2009 9:38 pm

gaizka schreef:Feyenoord 1-0 achter tegen Sporting: http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/33 ... ag-18-juli
Uiteindelijk 2-1 winst, niet slecht tegen zo'n tegenstander. Goals van de Guzman en Makaaij.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Duke » za jul 18, 2009 9:40 pm

Prachtige rentree De Guzman (2-1)
Door SJOERD MOSSOU

LISSABON - Met een knappe 2-1 overwinning op Sporting Lissabon heeft Feyenoord zijn oefenstage in Portugal afgesloten. De Rotterdamse ploeg won zaterdagavond verrassend in stadion José Alvalade, dankzij een sterke fase kort na rust.

Absolute hoofdrolspeler bij de bezoekers was Jonathan de Guzman, die na lang blessureleed zijn rentree maakte. De middenvelder van Feyenoord stond in de tweede helft amper op het veld, of hij tikte de bal langs de Portugese doelman Patrício: 1-1.

Georginio Wijnaldum had die treffer schitterend ingeleid, door zich knap vrij te spelen tussen drie verdedigers van Sporting. Niet veel later trapte De Guzman de corner voor het doel waaruit Roy Makaay de 2-1 maakte. De spits sprintte na zijn treffer direct richting De Guzman, die negen maanden revalideerde van een zware knieblessure.

De Guzman kwam sinds het uitduel met Willem II in oktober vorig jaar niet meer in actie voor Feyenoord. Deze week maakte de middenvelder al een scherpe en fitte indruk, op het trainingskamp van de Rotterdamse club in Óbidos. ,,Een topatleet en een fantastische voetballer,’’ zei coach Mario Been. ,,Voor een trainer is het geweldig om zo’n jongen bij je selectie te hebben.’’

Het contract van De Guzman loopt komende zomer af. De voetballer staat open voor een transfer naar een ‘mooie club’, zo zei hij deze week. ,,Maar eerst maar weer eens fit worden en wedstrijden spelen voor Feyenoord. Daarna zien we wel.’’

Feyenoord had het voor rust moeilijk tegen de Portugese topclub en het kwam terecht op een 1-0 achterstand. Helder Postiga schoot in de 30ste minuut hard raak, nadat hij was ontsnapt aan de aandacht van Aleksander Ignjatovic, de Serviër die in Lissabon zijn debuut maakte voor Feyenoord.

In de tweede helft had de Rotterdamse ploeg meer grip op de tegenstander en binnen vijf minuten had het de achterstand omgebogen in een voorsprong: 2-1. Ron Vlaar – eveneens herstellende van zwaar blessureleed – maakte na rust een prima indruk als vervanger van Ignjatovic.

De jonge Feyenoord-keeper Darley Ramon Torres hield zijn ploeg in de tweede helft knap op de been met een serie prima reddingen. Tegenvaller voor Feyenoord was het uitvallen van Wijnaldum, die zich met een gekneusd kuitbeen moest laten vervangen.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Banjavi » za jul 18, 2009 11:37 pm

Ajax mag... denk ik.. (met een aantal bier achter de kiezen)... best uikijken voor Feyenoord, begrijp ik...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Deli » zo jul 19, 2009 9:13 am

Met een fitte de Guzman, een fitte Vlaar die die kneus van een Hofland uit de basis speelt, een meer ervaren Wijnaldum en Fer , een fitte El Ahmadi en iets beter presterende Makaay, Tomasson en Gio mag elke tegenstander in Nederland uitkijken voor Feyenoord. Didulica erbij en er kan iets ontstaan... Het zijn veel 'mitsen en maren' ik weet het maar ik acht ze niet kansloos voor de top3 van komend seizoen.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Marillion » zo jul 19, 2009 9:53 am

Vorig seizoen hebben ze natuurlijk ook gewoon zwaar onder hun kunnen gepresteerd. Want ondanks spelers als Hofland hebben ze echt wel het materiaal om in ieder geval top 5 te moeten kunnen spelen.

Ik zie ze niet echt bovenin meedoen. Maar beter dan vorig jaar? Dat lijkt me niet meer dan normaal.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie