PSV 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Khraa » ma jun 28, 2010 9:11 am

Ik vermoed dat dat gaat over een liquiditeitsbegroting. Dat is op korte termijn voor de Knvb belangrijker. Omdat dat aangeeft of je de lonen etc kunt betalen en op korte termijn (met naduk) niet failliet gaat.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Scherrer » ma jun 28, 2010 11:16 am

LucaS schreef:Ik dacht dat clubs verplicht zijn om een sluitende begroting bij de KNVB in te dienen.
Dan zouden ze ook eens nodig naar Ajax moeten kijken, want een begroting van ongeveer 65 miljoen euro die sluitend zou zijn geweest, kan - in een seizoen waar er niets raars is gebeurd - natuurlijk nooit een uiteindelijk verlies van 25 miljoen euro opleveren. Als Ajax toch officieel een sluitende begroting heeft ingevelerd, dan kan het haast niet anders zijn dan dat Jeroentje S. de boel een beetje heeft voorgelogen.
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 11:29 am

Daar heb ik niemand over gehoord, dus blijkbaar gaat het anders. Zolang een club EV heeft, mag er worden ingeteerd.

Ik zou willen dat dit niet mocht.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Scherrer » ma jun 28, 2010 11:41 am

joey schreef:Daar heb ik niemand over gehoord, dus blijkbaar gaat het anders. Zolang een club EV heeft, mag er worden ingeteerd.

Ik zou willen dat dit niet mocht.
Nou, dat is natuurlijk overdreven. Wat jij eigenlijk zegt is dat Ajax geen enkele eurocent had mogen interen op de 110 miljoen die bij de beursgang is opgehaald? Waarvoor haal je het dan op? Los van de vraag of we naar de beurs hadden moeten gaan (ik vind van niet).

Tijdelijk wat interen op je EV omdat je een goede mogelijkheid tot investeren ziet is gewoon goed beleid. Je moetb alleen je grens kennen.
***

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13432
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Arthur » ma jun 28, 2010 11:54 am

Haha, Joey de zakenman in de bocht :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 12:06 pm

Maar wat is dat EV dan? Vaak zit het in onroerend goed, zoals het stadion, het jeugdcomplex, of grond bij het stadion (parkeerplaats, in het geval van PSV). Vaak is dat geld niet eens zomaar vrij te maken. De volgende stap is dan (niet in het geval van Ajax, maar in het algemeen) dat de gemeente het stadion moet kopen of zo. Of dat er op een andere manier overheidsgeld bij moet.

Het punt is juist dat interen op het EV geen enkele garantie biedt. Voetballers zijn geen machines. De vergelijking met het bedrijfsleven gaat daardoor mank.

Los daarvan, clubs zouden hun EV weer moeten aanvullen in plaats van het steeds verder te laten verdampen. Met dat EV moet je niet speculeren. Dat dient als vangnet voor het geval er eens iets gebeurt waar je ondanks goed beleid niets aan kunt doen.
PSV heeft een nieuwe TD, die bedingt dan investeringsruimte. Net als Van Basten dat bij Ajax heeft gedaan. nz. In de euforie is het dan: ja, dat moet kunnen, we kunnen nu een topper binnenhalen, zonder die investeringsruimte komt die topper niet, enz. Met als gevolg dat iemand die zich nog niet eens bewezen heeft een aanzienlijk deel van je EV erdoor kan jassen.

Tja, jullie hebben waarschijnlijk gelijk, de KNVB kán het niet verbieden. Maar ik zou het liefst zien dat het wel kon, juist om toestanden te voorkomen.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Scherrer » ma jun 28, 2010 12:24 pm

Sorry joey, ik heb weinig zin om hier verder op in te gaan op deze manier. Dit schiet niet op. Dat is overigens absoluut niet lullig bedoeld, maar op deze manier praten we langs elkaar heen.

Probeer eerst eens de basisprincipe van boekhouden onder de knie te krijgen. En kijk dan ook naar het kopje cash-flow vs. income statement vs. balance sheet. En vervolgens het kopje Eigen Vermogen. Het werkt namelijk erg abstract, in ieder geval stúkken abstracter dan de simplificering die jij in de eerste twee alinea's neerlegt. Wat daar staat zit vrij ver van de waarheid af.

Je móet vaak gewoon éérst investeren voordat je kunt oogsten. Daar is helemaal niets mis mee. Zolang je maar op tijd op de rem trapt. En dan je EV weer aanvult.
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Jöhnk » ma jun 28, 2010 12:37 pm

Scherrer schreef:
joey schreef:Daar heb ik niemand over gehoord, dus blijkbaar gaat het anders. Zolang een club EV heeft, mag er worden ingeteerd.

Ik zou willen dat dit niet mocht.
Nou, dat is natuurlijk overdreven. Wat jij eigenlijk zegt is dat Ajax geen enkele eurocent had mogen interen op de 110 miljoen die bij de beursgang is opgehaald? Waarvoor haal je het dan op? Los van de vraag of we naar de beurs hadden moeten gaan (ik vind van niet).

Tijdelijk wat interen op je EV omdat je een goede mogelijkheid tot investeren ziet is gewoon goed beleid. Je moetb alleen je grens kennen.
Wat is in de voetballerij dan een goede investering? Spelers blijken dat op den duur niet te zijn. Tenminste, niet in financieel opzicht.

Je kunt het natuurlijk wel beleggen of zo, of in zaken investeren waar iets minder risico aan kleeft. En dan met de winst iets doen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 12:40 pm

Tja, met dat verhaal ben ik al zo vaak om mijn oren geslagen. En inderdaad, ik denk niet in 'kopjes'. Ik denk zo: de waarde van een speler is onduidelijk, net als het rendement van de investering. Zie Sulejmani.

Overigens zeg jij voor een deel hetzelfde als ik. Namelijk dat het EV weer aangevuld moet worden. Maar dat willen clubs juist niet. Op het moment dat investeringen mislukt zijn, willen ze júist weer opnieuw investeren. En dan weer onder het motto: je moet investeren om te kunnen oogsten.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Scherrer » ma jun 28, 2010 12:56 pm

joey schreef:Tja, met dat verhaal ben ik al zo vaak om mijn oren geslagen. En inderdaad, ik denk niet in 'kopjes'. Ik denk zo: de waarde van een speler is onduidelijk, net als het rendement van de investering. Zie Sulejmani.
En zo denken klopt dus simpelweg niet. Al je niet weet wat het EV is en hoe het opgebouwd wordt, lijkt het me onverstandig er een hele stellige mening over te hebben.
Overigens zeg jij voor een deel hetzelfde als ik. Namelijk dat het EV weer aangevuld moet worden. Maar dat willen clubs juist niet. Op het moment dat investeringen mislukt zijn, willen ze júist weer opnieuw investeren. En dan weer onder het motto: je moet investeren om te kunnen oogsten.
Er is een duidelijk verschil tussen wat je vaak observeert (dat clubs vergeten hun EV weer aan te vullen) en het stellen dat interen op EV per definitie fout is. Het is namelijk niet fout, zolang je het maar goed in de gaten houdt. Er zijn zat clubs die dat doen en die zouden bij de volgens jou gewenste regelgeving enorm in hun mogelijkheden worden beperkt.

Weet jij overigens hóe clubs/bedrijven hun EV aanvullen of daar op interen? Denk dat dit íets anders zit dan jij vermoedt. Want als je een verbod op het interen op het EV wilt invoeren, verbied je clubs feitelijk om een keer verlies te draaien. Raar, niet waar?
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 1:32 pm

De begroting moet zo opgesteld zijn dat je geen verlies draait. Als je geen winst hebt gemaakt, kun je geen spelers kopen. Dat is dan jammer voor de TD en de AD en de trainer, maar je moet ook aan de toekomst denken.

Bij clubs denken ze totaal op de verkeerde manier. Er wordt uitgegaan van inkomsten uit transfers en uit bijvoorbeeld CL terwijl die inkomsten allerminst zeker zijn. Dat is doodgewoon gokken. Voorbeelden te over, ik neem aan dat ik ze niet hoef te noemen. Clubs leven op kunstmatige wijze boven hun stand.

Ja, clubs worden in hun mogelijkheden beperkt, maar is dat erg? Ik weet het niet, hoor. Misschien gaan de AD's en de TD's en de trainers dan eerst eens nadenken voor ze kopen. Ik ben er bijvoorbeeld allerminst van overtuigd dat Ajax het slechter had gedaan als het niet in het afgelopen decennium die enorme stoet spelers had binnengehaald. Het rendement van aankopen is over het algemeen gering.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Bert » ma jun 28, 2010 2:08 pm

Wat is precies het nut van geld verdienen als je het vervolgens een jaar later niet zou mogen investeren. Ik denk (ik ben wat dit betreft ook maar een leek) dat Scherrer dit bedoelt.

Als club X in het seizoen 2010/2011 geld verdient dan moet het natuurlijk niet zo zijn dat die club met het verdiende geld het jaar erna geen gerichte investering kan doen, omdat men dan begroot dat men verlies zal draaien.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 3:37 pm

O nee? DAt is juist een prima reden om het geld niet uit te geven.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Khraa » ma jun 28, 2010 3:46 pm

Maar als je investeringen als kosten ziet, dan ben je niet goed aan het begroten. Je moet de afschrijvingen van een investering zien als kosten.

Dus, winst, verlies en investeren zegt weinig als je de begroting controleert op jaarbasis. Het zal ze om de kasstroom gaan. Dat zegt iets over het komende jaar. Als je je kosten en aflossingen kan betalen (maw als je cash-flow positief is) dan zal de KNVB zich voor dat seizoen zich niet laten gelden.

Winst en verlies zegt alleen iets over de lange termijn, daar houdt de KNVB zich niet mee bezig, dat is iets voor de clubbestuurders.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: PSV 2010-2011

Bericht door goodfella » ma jun 28, 2010 8:19 pm

Bertje schreef:Wat is precies het nut van geld verdienen als je het vervolgens een jaar later niet zou mogen investeren. Ik denk (ik ben wat dit betreft ook maar een leek) dat Scherrer dit bedoelt.

Als club X in het seizoen 2010/2011 geld verdient dan moet het natuurlijk niet zo zijn dat die club met het verdiende geld het jaar erna geen gerichte investering kan doen, omdat men dan begroot dat men verlies zal draaien.
Een begroting die uit gaat van verlies is domweg geen optie.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: PSV 2010-2011

Bericht door goodfella » ma jun 28, 2010 8:19 pm

Khraa schreef:Maar als je investeringen als kosten ziet, dan ben je niet goed aan het begroten. Je moet de afschrijvingen van een investering zien als kosten.
En de rentelasten (als je die uiteraard hebt) natuurlijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » di jun 29, 2010 8:57 am

Maar wie weet krijgt PSV geld binnen:

Salcido haalt uit: 'Voor mij bestaat Fred Rutten niet'

Voor Carlos Salcido lijkt er geen weg meer terug te zijn bij PSV. De Mexicaanse verdediger mag voor een goed bod vertrekken uit Eindhoven en haalt in AD/Sportwereld hard uit naar Fred Rutten. “Hij heeft slechte dingen over mij gezegd en toont geen respect. Voor mij bestaat Fred Rutten niet”, stelde Salcido.

De woede van de international werd opgewekt na de wedstrijd tegen AZ, waarin Salcido een fout maakte en Rutten zijn speler met de grond gelijk maakte. Salcido nam sportieve wraak op het WK, door goed te spelen en de interesse van onder meer AS Roma te wekken. Rutten was tijdens dit toernooi weer complimenteus voor Salcido, maar die wil daar niets meer van weten.

“Ik zit niet te wachten op complimenten van Rutten”, zei de Mexicaan, die nog niet weet wat de toekomst zal brengen: “Mijn contract bij PSV loopt nog twee jaar door. We zullen zien.” Salcido staat ook in de belangstelling van enkele clubs uit de Franse Ligue 1 en moet ongeveer drie miljoen euro gaan opleveren. Salcido heeft er vier jaar in de Eredivisie opzitten en kwam tot 121 competitieduels.
VZ

Al drukt dit de prijs wel weer.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Michael_B » di jun 29, 2010 10:08 am

Jammer, zo goed is hij niet. Bij verkoop zullen ze wel voor Moreno gaan, helaas.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » di jun 29, 2010 10:20 am

O ja? Waar haal je dat vandaan?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Dr. Living Stoned » di jun 29, 2010 10:28 am

wat een etter is die salcido! de transfermarkt is weer open en opeens deugt er niets meer van bij zijn huidige werkgever. Ik zou het jammer vinden wanneer hij een nieuwe club vind/psv hem laat gaan, want dergelijke spelers, hoe goed ze ook moge zijn, kosten je club punten. [en dat goede viel bij salcido ook wel weer mee/erg tegen.]

ik snap niet hoe zo'n man met zichzelf kan leven. :kots:
Laatst gewijzigd door Dr. Living Stoned op di jun 29, 2010 10:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » di jun 29, 2010 10:32 am

Salcido lijkt me inderdaad een naar figuur. Hij mag dus blijven. :hypocrite.gif:


Wat PSV betreft, de club zou concrete belangstelling hebben voor een spits die zelf ook graag naar Eindhoven wil. Zou het die Wanderson zijn, die wilden ze in de winter geloof ik ook al halen.

De transfer van Marcelo naar Eindhoven zit in het slop. Wisla Kraków voelt er weinig voor om hem te verkopen. PSV gaat dus verder kijken.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Baseman » zo jul 04, 2010 4:26 pm

De transfer van Marcelo naar PSV is blijkbaar rond:
AKKOORD OVER TRANSFER MARCELO
4 juli 2010

PSV heeft een akkoord bereikt over de transfer van Marcelo met zijn club Wisla Krakow. Dat meldt de Poolse club zojuist op haar officiële website. De centrale verdediger komt nu naar Nederland voor een medische keuring, die mogelijk nog vandaag zal plaatsvinden.

Volgens Poolse media had PSV Wisla een deadline gegeven om dit weekend te beslissen al dan niet in te gaan op het laatste aanbod van PSV. Volgense Poolse media lag dat naar verluidt op 2,5 miljoen euro.

Bron: PN

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 4:29 pm

Kan die jongen er iets van, Baseman of iemand anders?
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Baseman » zo jul 04, 2010 5:22 pm

Ik weet alleen dat hij regelmatig scoort (7 goals afgelopen seizoen), maar ik heb geen idee of hij goed kan verdedigen...

Dit is de mening van iemand die 2 wedstrijden heeft gezien van hem:
Is een grote, fysiek sterke verdediger die heel erg goed kan koppen en ook over de grond sterk is. Hij is redelijk snel, sneller dan wat we nu hebben oplopen en is een prima opbouwer. Viel me op dat hij steeds aan het eind van de wedstrijd meer duelletjes verliest en zich in de lucht vaker laat kloppen, wat denk ik duidt op een gebrek aan concentratie of een concentratieprobleem. Verder vond ik hem wat druistig, rende soms als een kip zonder kop naar voren, ook op momenten dat hij het niet moest doen. Zelden een verdediger gezien met zoveel drang naar voren. Heeft wel een stuk of 5 Granqvistjes per wedstrijd gehad in die twee duels.

Maargoed, twee wedstrijden is te weinig om iemand echt goed te kunnen beoordelen natuurlijk.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: PSV 2010-2011

Bericht door goodfella » zo jul 04, 2010 8:34 pm

Moet je niet nog inhoudelijk discussieren over de kwestie cash/EV? Of kap je die discussie zomaar af zonder ook maar een steekhoudend argument te hebben benoemd?

Gesloten