Aalbers: 'Niet alleen Koster is kandidaat'
Adrie Koster is niet de enige kandidaat om hoofdtrainer te worden van NEC Nijmegen. Technisch directeur Carlos Aalbers laat aan De Gelderlander weten dat er meer gegadigden zijn.
"Ik ga niet in op namen", reageerde Aalbers op de woorden van zaakwaarnemer Kees Ploegsma, die maandag te kennen gaf dat zijn cliënt Adrie Koster een oriënterend gesprek met de Nijmeegse clubleiding heeft gevoerd.
"Wat Ploegsma zegt, is voor zijn rekening. Wij praten nog met meerdere gegadigden. Met hen hebben we inmiddels een eerste gespreksronde achter de rug", legde de beleidsbepaler uit.
"We gaan nu op korte termijn het vervolgtraject in, want het is de bedoeling dat we nog deze maand de nieuwe trainer bekend kunnen maken."
N.E.C. 2008 - 2009
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Wie oh wie...?
Been zet vijfde speler terug naar beloftenelftal
NEC-trainer Mario Been heeft wederom een speler verbannen uit het eerste elftal. Moestafa El Kabir is naar het tweede gezet wegens een te hoog vetpercentage, meldt AD/Sportwereld.
El Kabir wordt daarmee de vijfde speler die dit seizoen door Been uit de selectie wordt gezet. Jhon van Beukering, Arek Radomski, Rachid Bouaouzan en Collins John gingen de jonge aanvaller wegens uiteenlopende redenen voor.
Zaakwaarnemer Salvador de Miranda spreekt zijn ongenoegen uit over het besluit van Been. "Blijkbaar is het bij NEC een hype om spelers terug te zetten naar het tweede", zegt hij in het dagblad.
"Volgens NEC heeft Moestafa een vetpercentage van twaalf procent. We bestrijden dat dit te veel is. Maar in de ogen van de club is het blijkbaar te hoog. Moestafa was teleurgesteld over het besluit, maar zal vechten om terug in de eerste selectie te keren. Dat doet hij door zich te bewijzen in Jong NEC", aldus de zaakwaarnemer.
El Kabir brak dit seizoen door in de hoofdmacht van de Nijmegenaren. De twintigjarige aanvaller kwam tot tien competitieoptredens.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
-
- AT Toto winner 10/11
Toch wel een schrijnend gebrek aan leiderschap en overwicht op de groep als je als trainer constant naar simpele materialistische maatregelen grijpt als een speler uit de pas loopt. Iemand die zijn spelers echt onder controle heeft, heeft dat toch geen 5 keer in een seizoen nodig? Nee, daar moet Been zich éch nog op verbeteren voordat hij naar Feyenoord gaat.
Want bij NEC valt dit nog niet zo op, maar als je bij Feyenoord straks 5 keer een speler uit de selectie verwijderd, zit de media daar natuurlijk bovenop. Bovendien zijn de ego's bij Feyenoord toch net even een stapje groter.
Want bij NEC valt dit nog niet zo op, maar als je bij Feyenoord straks 5 keer een speler uit de selectie verwijderd, zit de media daar natuurlijk bovenop. Bovendien zijn de ego's bij Feyenoord toch net even een stapje groter.
-
- AT Toto winner 10/11
Die term rijkt wel verder dan alleen salaris, Jabu. Het is duidelijk dat Been het psychologische spel van het motiveren en sturen van zijn selectie niet (volledig) beheerst en daardoor naar materialistische maatregelen moet grijpen. Niet het gevoelens en gedachten van de spelers beinvloeden, maar het simpel stellen van regels en straffen. Simplistisch en demotiverend leiderschap dus.Jabu schreef:Materialistisch? Hij hoeft zijn salaris toch niet in te leveren?
ma·te·ri·a·lis·tisch
bijvoeglijk naamwoord; materialistischer, meest materialistisch
1
betrekking hebbend op het materialisme
2
gericht op geldgewin
betekenisverwante termen
hyperoniem:
hebberig
synoniem(en):
grofstoffelijk
Ik ben het overigenes geheel met je eens dat dit toch wel lijkt op een stukje onvermogen van Been om zijn spelers op een normale manier te motiveren.
bijvoeglijk naamwoord; materialistischer, meest materialistisch
1
betrekking hebbend op het materialisme
2
gericht op geldgewin
betekenisverwante termen
hyperoniem:
hebberig
synoniem(en):
grofstoffelijk
Ik ben het overigenes geheel met je eens dat dit toch wel lijkt op een stukje onvermogen van Been om zijn spelers op een normale manier te motiveren.
- Ramona
Ten Voorde al op straat herkend
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 21:48 | Laatst bewerkt: Gisteren 21:49
De laatste maanden maakte Rick ten Voorde een stormachtige ontwikkeling door. De 17-jarige aanvaller van FC Emmen debuteerde in januari in de uitwedstrijd bij FC Omniworld. Sindsdien neemt de aandacht voor de jongeling snel toe. Volgend seizoen speelt hij voor NEC.
Ten Voorde, afgelopen week verkozen tot beste talent in de Bronzen Stier-verkiezing, had niet voorzien dat zijn leven in drie maanden tijd zo zou veranderen. Toch blijft hij koel onder de schijnwerpers die sinds zijn debuut op hem gericht staan. Ook als ploeggenoten zijn naam door de ontvangstruimte van het stadion scanderen, blijft hij rustig. ''De aandacht is toegenomen. Ik krijg heel veel positieve reacties en op straat wordt ik nu soms herkend.''
Ook onder clubs verspreidde de naam van Ten Voorde zich snel. Kort nadat de geboren Emmenaar bij de hoofdmacht van trainer Paul Krabbe kwam, meldde NEC zich aan de Meerdijk. ''Ze hielden mij al in de gaten toen ik nog in de A1 speelde,'' legt hij uit. ''Ze kwamen vlak voor het sluiten van de transfermarkt. Eigenlijk wilde NEC dat ik de overstap per direct zou maken, maar ik wil mijn schooljaar in Emmen afmaken.''
NEC ging akkoord met de wens van Ten Voorde en legde de aanvaller vast voor komend seizoen. Dat Ten Voorde de club uit ‘zijn’ Emmen op zo’n jonge leeftijd verlaat, doet hij om zijn ontwikkeling niet tegen te houden. ''Er is helemaal niks mis met Emmen en het was als kleine jongen een droom om hier te spelen,'' vertelt hij.
''Alleen is NEC een stap omhoog. Hoe dat uitpakt weet ik niet. Er is niemand die nu kan zeggen of deze stap goed is. Er waren ook andere clubs geïnteresseerd, maar mijn gevoel zei dat ik voor NEC moest gaan. Daar train ik in de voorbereiding mee met de A-selectie. Bij Heerenveen kon ik in het tweede spelen en misschien had ik dan via het samenwerkingsverband nog een jaar in Emmen gespeeld.''
Door zijn keuze voor NEC verandert er komende zomer veel voor Ten Voorde. ''Inderdaad,'' knikt hij. ''Omdat het niet te doen is om op en neer te reizen in combinatie met school, kies ik er voor om in het eerste jaar naar een gastgezin te gaan. Alleen op een flatje zie ik nu nog niet zitten. Verder zal ik het tweede deel van mijn havo-examen in Nijmegen afronden.''
Door zijn LOOT-status waarmee talenten de kans krijgen om schoolroosters en -toetsen zo te plannen, dat het te combineren is met sport, mag Ten Voorde zijn examen in twee delen doen. Toch verwacht hij niet dat zijn spel onder alle veranderingen zal lijden. ''De eerste weken zullen anders zijn, daarna wordt het gewoon,'' blikt hij vooruit.
Voordat het zo ver is, heeft Ten Voorde nog het één en ander te doen in Emmen. Nu hij is doorgebroken, wil hij ervaring opdoen in de resterende duels. ''Als we spelen zoals in de laatste weken, maken we een goede kans op de zesde periode. We hebben wel een lastig programma met ondermeer RKC en VVV. Al weet ik vooral van anderen hoe moeilijk die zijn.''
Ook lonkt er nog een persoonlijke prijs. Alle winnaars van een Bronzen Stier dingen automatisch mee naar de gouden versie voor het talent van het jaar. ''Het zou leuk zijn, maar Serhat Koç is in mijn ogen favoriet voor die prijs. Hij heeft al drie Bronzen Stieren gewonnen en speelt het hele seizoen al goed bij FC Eindhoven.''
Bron: AD Sportwereld
Geknipt en geplakt: http://www.forzanec.nl/
- Ramona
Vooruitblik: NEC - Willem II
vrij. 20 maart 2009
Zaterdag staat de 'must win' wedstrijd tegen het Willem II van held Frank Demouge op het programma. De vorm van de Nijmegenaar symboliseert het seizoen van Willem II. De Tilburgers werden voor het begin van het seizoen gezien als potentiële degradatiekandidaat, maar kenden een spetterende seizoenstart. Eind november had Willem II na twaalf wedstrijden liefst 21 punten en had Frenky er al 10 in liggen. Na een ongelukkige nederlaag bij Heracles kwam de klad er echter in, in de 15 wedstrijden sindsdien kwam Willem II nog tot 7 punten, waarvan zes tegen Sparta. Demouge staat al sinds eind december droog, zij het met een respectabel aantal van 12 goals, een hoeveelheid waar onze spitsen alleen van kunnen dromen. Willem II is op zich nog steeds in de race voor een plekje in de play offs om Europees voetbal, maar door de waanzinnig slechte reeks van de laatste maanden kijken de Tilburgers meer naar beneden dan naar boven. Dat moesten we zaterdag maar zo houden.
Over slechte reeksen gesproken, 2009 heeft ons ook (nog) niet opgeleverd wat we er van gehoopt hadden. Slechts 2 overwinningen in 10 competitiewedstrijden is te mager om een play off plek veilig te stellen, de voorstelling vorige week in Den Haag was zelfs te schandalig voor woorden. Niet dat iedereen in onze selectie daar wakker van lijkt te liggen want het lukt de onzen nog steeds niet om allemaal serieus met hun vak bezig te zijn. Ongelooflijk, maar helaas wel waar. De opdracht tegen Willem II is hopelijk wel duidelijk, er MOET gewonnen worden. Hoe, dat maakt niet uit, maar gezien de huidige vormcrisis is het handig te beginnen dat weinige gras dat er nog in De Goffert ligt maar eens op te vreten.
Een overwinning tegen de kruikenzeikers is overigens verre van onmogelijk, zo hebben de laatste jaren bewezen. Van de negen wedstrijden die we in deze eeuw in eigen stadion tegen Willem II afwerkten wonnen we er maar liefst 8. De 1-2 nederlaag in november 2006 was een hinderlijke onderbreking van een prachtige reeks waarin er voor de Tilburgers niets te halen viel in Nijmegen, zelfs geen goal. Laten we maar gaan voortborduren op die reeks. Kom op NEC!!
30-09-2007 NEC - Willem II 1-0 eredivisie
03-11-2006 NEC - Willem II 1-2 eredivisie
30-11-2005 NEC - Willem II 2-0 eredivisie
14-08-2004 NEC - Willem II 2-0 eredivisie
02-04-2004 NEC - Willem II 4-0 eredivisie
25-02-2003 NEC - Willem II 1-0 eredivisie
Het lijkt er op dat de geblesseerden van Den Haag, Koenders en Van Beukering op tijd weer fit zullen zijn voor het treffen van zaterdag. Dani Fernandez zal er zeker niet bij zijn, hij is geschorst. Aan Willem II kant wat meer personele problemen. Het is de vraag of we hernieuwd kennis kunnen maken met Boutahar, de ex-NEC'er miste de laatste twee wedstrijden met een liesblessure. Akgün, Deul, Schenkel, Quasten, Mathijssen, Manco en Nieuwendaal lijken niet in staat om te spelen. Het is verder twijfelachtig of nieuwe aanwinst Kiki Musampa zijn debuut gaat maken voor Willem II, hij is nog niet fit genoeg om een hele wedstrijd af te werken, maar zo gaf coach Groenendijk aan, 'daar wordt de komende weken hard aan gewerkt'. Wij weten uit ervaring dat zoiets best lang kan duren. Nietwaar, mijnheer Collins John?
Afwezig
Joey Brock (knie)
Mark Otten (knie)
Tim Janssen (kuit)
Vermoedelijke opstelling NEC
Babos,
Koenders, Pothuizen, Zomer, El Akchaoui,
Sibum, Davids, Schöne
Rommedahl, Van Beukering, Bouaouzan
http://www.detrouwehonden.nl/
Kleine Saidi staat in de basis las ik net...mooi...Rachid bakt er nl. weinig van.

Laat me raden... ze worden afgetest...Drie proefspelers voor NEC
Daniel Mullen (19), Konsta Hietanen (24) en Andrea Mutombo (18) trainen de komende week mee met NEC. Het drietal werkt een stage af bij de Gelderse club, meldt Omroep Gelderland.
Mullen, een negentienjarige verdediger die tot op heden één keer uitkwam voor het Australische nationale elftal, staat onder contract bij Adelaide United (Aus). De Finse middenvelder Hietanen is speler van FC Lahti (Fin).
De Belgisch-Congolees Mutombo staat momenteel onder contract bij het Engelse Portsmouth. Hij kwam in het verleden eerder uit voor de Belgische topclub Anderlecht.
dusss"NEC richt blik op Groenendijk"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 00:14 | Laatst bewerkt: Vandaag 00:17 | 2 reacties
Volgens De Gelderlander is Alfons Groenendijk (44) nadrukkelijk in beeld als nieuwe trainer van NEC. Pikant detail: de trainer van Willem II speelt zaterdagavond met zijn ploeg in De Goffert tegen NEC.
Adrie Koster lijkt niet de opvolger van Mario Been te worden. De 54-jarige Zeeuw kan zijn contract verlengen als trainer van Jong Ajax, maar staat ook in de belangstelling van Club Brugge. Volgens zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma hakt Koster maandag de knoop door.
Bron: De Gelderlander
- Ramona
De wedstrijd ADO Den Haag-N.E.C. was afgelopen zondag een wedstrijd om snel te vergeten, maar voor Patrick Pothuizen was het wel een bijzondere wedstrijd. Hij kwam na rust als invaller in het veld en trad daarmee toe tot de Club van 250, spelers die 250 eredivisiewedstrijden en meer voor N.E.C. speelde. De routenier zal hiervoor aanstaande zaterdag voor aanvang van de wedstrijd tegen Willem II worden geëerd.
Pothuizen debuteerde op 28 augustus 1994 in de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht (2-3).
Hieronder een overzicht van een illuster rijtje spelers, de top van spelers met de meeste eredivisie wedstrijden voor N.E.C.
Wedstrijden N.E.C. in Eredivisie
1.Sije Visser 343
2.Cees Kornelis 271
3.Peter Wisgerhof 270
4.Harry Schellekens 258
5.Patrick Pothuizen 250
6.Frans Janssen 239
7.Anton Janssen 234
8.Ad Mellaard 229
9.Eugene Marijnissen 179
10.Dennis Gentenaar 170
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
Oude Kroegtijger...gefelies!

- Ramona
Been kiest nu voor Saïdi Ntibazonkiza
vrij. 20 maart 2009
Hij had er wel naar gekeken, maar er volgens eigen zeggen geen rekening mee gehouden. Aan de rand van het trainingsveld lepelde Mario Been het puntentotaal op dat vorig seizoen volstond om de play-offs te halen. " 49. Nog dertien punten te gaan, dus. Maar zo reken ik niet. We moeten het echt van wedstrijd tot wedstrijd bekijken."
De laatste tegen ADO Den Haag had hij op dezelfde avond van de bittere 3-0 nederlaag thuis nog eens teruggekeken. "Alleen, want dat wilde ik verder niemand aandoen", zei Been met een flauwe glimlach.
Een dag later had hij samen met zijn selectie nog één keer het duel de revue laten passeren. "Ze nog eens gewezen op de dingen die fout waren gegaan. Afspraken gemaakt hoe we het tegen Willem II gaan doen en vervolgens hebben we een week lang goed getraind", zie de coach van NEC, die bestreed dat er wrevel binnen de groep was ontstaan en er nog steeds van overtuigd was dat er maar één focus was: het halen van die play-offs.
"Dat blijft ons doel. En we zijn er klaar voor. Tegen Willem II (het duel begint vanavond al om 18.45 uur in De Goffert en het stadion is uitverkocht, red) hebben we maar één opdracht: winnen."
In vergelijking met de wedstrijd tegen ADO Den Haag kan Been niet beschikken over de geschorste Dani Fernandez. Milano Koenders speelt nu rechts achterin, waardoor Patrick Pothuizen weer eens mag starten in het centrum van de verdediging. Voorin neemt Saïdi Ntibazonkiza de plaats over van Rachid Bouaouzan die vorige week in de rust al plaats had moeten maken voor de man uit Burundi. "Van Rachid verwacht ik iets extra's en dat heb ik tegen ADO niet gezien", verklaarde Been zijn keuze.
Bij NEC trainde Daniel Mullen mee. De 19-jarige Australisch international (één interland) en rechtsback van Adelaide is op proef en speelt net als de Finse middenvelder Konsta Hietanen (24) van FC Lahti en de Congolese Belg Andrea Mutombo (18) van het Engelse Portsmouth, vrijdag mee in de oefenwedstrijd tegen Nederland B.
Opstelling NEC:
Babos;
Koenders, Pothuizen, Zomer, El-Akchaoui;
Sibum, Schöne, Davids;
Rommedahl, Van Beukering en Ntibazonkiza.
Saïdi terug in de basis ten koste van Bouaouzan!
Bron: De Gelderlander
Geknipt en geplakt van: http://www.detrouwehonden.nl/
Wat een kuttijd...18.45 uur...
...ennieweeee... COME ON, EnieSee!!! :hupajax.gif:

Saidi mocht er in voor Bouoaouzan omdat hij meer rendement zou hebben... nou, dat hebben we gezien. Heel goed!!
En die dikke pad van een van Beukering moeten ze ook maar snel naar het tweede verwijzen... wat een ongelofelijke prutser is dat zeg... die kan echt geen bal vast houden of er uberhaubt iets mee doen.
Laat Demouge maar snel terug naar Nijmegen komen... mag "de beste spits van Nederland" (volgens been) snel mee naar Feyenoord... Gratisch en voor nix.
Rommedahl... bekend verhaal. Kan leuk een man voorbij en vervolgens gebeurt er nix mee.
Wat een stelletje amateurs daar zeg.
En die dikke pad van een van Beukering moeten ze ook maar snel naar het tweede verwijzen... wat een ongelofelijke prutser is dat zeg... die kan echt geen bal vast houden of er uberhaubt iets mee doen.
Laat Demouge maar snel terug naar Nijmegen komen... mag "de beste spits van Nederland" (volgens been) snel mee naar Feyenoord... Gratisch en voor nix.
Rommedahl... bekend verhaal. Kan leuk een man voorbij en vervolgens gebeurt er nix mee.
Wat een stelletje amateurs daar zeg.
Ik zeg bij deze officieel het vertrouwen in Been op.
Als je het durft om die dikke vetklep van Beukering te laten staan in zo'n 'belangrijke' wedstrijd... en je ZIET DAT HIJ ZO ONTZETTEND SLECHT IS.. dan neem ik je als coach echt niet meer serieus.

Als je het durft om die dikke vetklep van Beukering te laten staan in zo'n 'belangrijke' wedstrijd... en je ZIET DAT HIJ ZO ONTZETTEND SLECHT IS.. dan neem ik je als coach echt niet meer serieus.

-
- AT Toto winner 15/16
Als je zulke wedstrijden op zo'n manier weet te verknallen vergeet ik inderdaad even alles ja... lazer op man... van Beukering... gadverdamme.Ramona schreef:En in een poep en een scheet wordt weer heel snel vergeten wat Mario en Beukie betekend hebben voor NEC en Nijmeguh...
En Been had in moeten grijpen!! Simpel
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
21/3/2009 - Koster niet naar NEC
(Gepost door RvN)
BRON: De Gelderlander
Volgens De Gelderlander is inmiddels de beslissing gevallen dat Adrie Koster niet naar NEC vertrekt. Die club zou zich nu richten op Alfons Groenendijk. Volgens zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma hakt Koster maandag de knoop door over zijn toekomst. Naast Jong Ajax zou onder andere Club Brugge nog in de race zijn.
AN
Het wordt Groenendijk... gesprekken zijn al geweest... etc.
Van andere (aspirant) trainers hoor je niets, dus hij zal het gewoon worden.
Heb daar geen mening over... kan er dus (helaas) ook niet over nuilen, want ik ken hem verder niet.
Van Beukering heeft 0.0 inzet getoont... kwam overal te laat en liep er als een slome slak bij...
En een beetje op z'n elf en dertigste de bal rondtikken zonder dat Willem II wat terug deed vind ik ook geen inzet. Het was gewoon gepruts van de bovenste orde
Groenendijk: "Leuk gesprek gehad"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 21:35 | Laatst bewerkt: Vandaag 21:41 | 1 reactie
Alfons Groenendijk heeft met NEC een oriënterend gesprek gehad over een toekomst bij NEC. Hij is een van de kandidaten waar NEC mee spreekt.
''Ik heb inderdaad een gesprek gehad met NEC'', gaf de trainer van Willem II na de wedstrijd tegen NEC toe. ''Het was een oriënterend, maar ook een leuk gesprek. NEC is een mooie club. Als speler kwam ik graag in De Goffert. NEC is een traditionele, mooie club met uitstraling.''
Groenendijk wil echter niet veel op de zaken vooruit lopen. ''Ik werk natuurlijk nog voor Willem II en daar kan ook mijn toekomst liggen. Het klopt dat mijn contract dit seizoen afloopt.'' Op de vraag wat voor een type trainer hij is, antwoordde hij: ''Ik kan wel mooi zeggen dat ik aanvallend en dominant wil voetballen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Je bent afhankelijk van het spelersmateriaal. Laten we zeggen dat ik een realistische trainer ben.''
Van andere (aspirant) trainers hoor je niets, dus hij zal het gewoon worden.
Heb daar geen mening over... kan er dus (helaas) ook niet over nuilen, want ik ken hem verder niet.
Als ik zo'n inzet toon op mijn werk, mag ik inpakken en wegwezen.Been: "NEC haalt de play-offs"
Mario Been heeft ondanks de puntendeling tegen Willem II nog altijd vertrouwen in een goede eindklassering voor zijn ploeg. De trainer van NEC is er van overtuigd dat zijn elftal zich gaat plaatsen voor de play-offs.
NEC kwam zaterdagavond in het eigen stadion niet verder dan 0-0 tegen Willem II. De Nijmegenaren bezetten momenteel plaats negen in de Eredivisie.
Het vertrouwen is echter groot bij de trainer die komend seizoen de scepter zal zwaaien bij Feyenoord."Nec haalt de play-offs, als we maar hard blijven werken", aldus Been tegenover De Telegraaf.
Het publiek in Nijmegen liet zaterdag duidelijk zijn onvrede merken over de recente resultaten van de club. "Ik begrijp dat. We hebben de laatste vier wedstrijden maar één doelpunt gemaakt. We scoren moeilijk. Dat is wat er aan schort. Tegen Willem II hebben we niet goed gespeeld, wel hard gewerkt. Jammer dat niet één van de kansen een doelpunt opleverde. Toch heb ik de spelers een compliment gemaakt voor de werklust in deze wedstrijd."
Van Beukering heeft 0.0 inzet getoont... kwam overal te laat en liep er als een slome slak bij...
En een beetje op z'n elf en dertigste de bal rondtikken zonder dat Willem II wat terug deed vind ik ook geen inzet. Het was gewoon gepruts van de bovenste orde
- Ramona
In de media: NEC - Willem 2
zat. 21 maart 2009
NEC loopt zich vast op defensief Willem II
NEC kreeg te weinig in het thuisduel met Willem II. Vooral het spel in de tweede helft gaf de ploeg van Mario Been het meeste recht op de zege. Toch kwam zij niet verder dan 0-0.
Aanvankelijk gingen de ploegen behoorlijk gelijk op, wat in de eerste helft in de kansenverhouding tot uiting kwam. NEC was gevaarlijk via schoten van Lasse Schöne, Lorenzo Davids en Bas Sibum. Voor NEC had Frank Demouge in kansrijke positie iets te veel tijd nodig en kopte Arjen Swinkels naast.
De beste kans in het eerste bedrijf was voor Saidi Ntibanzonkiza. De snelle NEC-aanvaller werd weggestuurd door Davids na geklungel van Ibrahim Kargbo. Oog in oog met Maikel Aerts faalde de Burkinees echter.
In de tweede helft nam de thuisploeg het heft in handen. De Tilburgers werden ver teruggedrongen en kwamen slechts sporadisch tot aanvallen. Dennis Rommedahl zag een vlammend schot op de paal eindigen, terwijl Mohamed Messoudi na een counter overschoot voor Willem II.
Het was het laatste wapenfeit van de Brabanders. De ploeg van Alfons Groenendijk speelde voor een punt en koos voor een defensieve strategie. NEC miste de creativiteit en het vernuft om Willem II in de problemen te brengen. Al glipte Davids vier minuten voor tijd door de Tilburgse defensie heen, maar zijn knappe stiftbal over Aerts werd door Kargbo van de lijn gewerkt. Sibum raakte in de blessuretijd met een wanhoopsschot de lat. In de slotfase debuteerde Kiki Musampa voor Willem II.
Willem II pakte met dit resultaat een zeer bruikbaar punt in de strijd tegen degradatie en blijft op de twaalfde plaats staan. NEC staat op de negende plaats, maar kan Feyenoord langszij zien komen als de Rotterdammers zondag het uitduel met AZ winnen.
Bron: VI
NEC weet ook niet van Willem II te winnen
NEC is voor de vierde maal op rij niet als winnaar uit de strijd gekomen. Na nederlagen tegen AZ en ADO Den Haag en een gelijkspel tegen FC Volendam werden zaterdag de punten gedeeld met Willem II (0-0). De laatste zege van de Nijmeegse club dateert van 22 februari, toen uit bij FC Utrecht werd gewonnen. Zondag kan Feyenoord bij winst op AZ het linkerrijtje binnendringen ten koste van de Gelderlanders.
De 12.000 toeschouwers zagen kwaliteit noch spektakel doordat er in een veel te laag tempo werd gespeeld. Saïdi Ntibazonkiza had in de eerste helft NEC op voorsprong moeten zetten. De snelle linksbuiten ontsnapte in de 42ste minuut aan de buitenspelval en verscheen vrij voor doelman Maikel Aerts. Zijn schot ging tot verbijstering van de volle Goffert naast het doel.
Deze misser was tekenend voor het gebrek aan scherpte bij de thuisclub. In de gezapige eerste helft kreeg NEC een paar kansjes, maar telkens weer ging de bal naast of over het doel. Met name Lorenzo Davids liep te schutteren. Willem II kreeg een goede kans via Frank Demouge. Doelman Gabor Babos moest zich strekken op een listige trap van de spits die veelal geïsoleerd stond. Patrick Pothuizen, voor de aftrap geerd voor zijn 250ste wedstrijd namens NEC, kon de Tilburgse topscorer daardoor vrij gemakkelijk hebben.
Pikant aan dit duel tussen de nummers negen en twaalf van de Eredivisie is dat NEC de trainer van Willem II, Alfons Groenendijk, heeft gepolst om na dit seizoen Mario Been op te volgen. Been had afgelopen week zijn spelers een boete opgelegd na de nederlaag bij ADO. Tot veel verbetering leidde het niet.
De tweede helft begon niet veel beter. Na het uur werd de strijd wat meer open. Willem II kreeg een mooie kans via Mohamed Messoudi, maar hij trapte over. Aan de andere kant kogelde Dennis Rommedahl van twintig meter afstand tegen de paal. Na deze wapenfeiten worstelden beide ploegen zich naar het einde, waarbij ze er voor waakten niet te verliezen.
Lorenzo Davids kreeg vier minuten voor tijd nog een kans. Van dichtbij schoot de middenvelder langs doelman Maikel Aerts, maar Ibrahim Kargbo trapte de bal voor de lijn weg. In de laatste seconden trof Bas Sibum de bovenkant van de lat boven de geslagen Aerts.
Bron: FCUpdate
http://www.detrouwehonden.nl/
Been heeft maar één liefde, één werkgever en die zit niet ver van Barendrecht! Wat wint Been erbij als NEC negende wordt en feyenoord tiende?En een beetje op z'n elf en dertigste de bal rondtikken zonder dat Willem II wat terug deed vind ik ook geen inzet. Het was gewoon gepruts van de bovenste orde
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!