Feyenoord 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 27, 2008 8:17 pm

Rishi schreef:
Peter schreef:
Jesse schreef:Mwah, ik denk dat Mols weinig aan dat prutsvoetbal kan doen. Ik zie hem weinig fout doen in een wedstrijd als deze.

En typerend? Tsja, ik moet er niet aan denken dat Ajax Huntelaar 6 weken moet missen.
Wij hebben een vrij brede selectie, hoor. Bij Feyenoord hebben ze geïnvesteerd in oudere namen en als die wegvallen, dan hebben ze een groot probleem.
Maar Mols is beter dan het alternatief wat wij hebben als KJH 6 weken afwezig is
Suarez in de spits. Rommedahl op de positie van Suarez vind ik beter, hoor.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 27, 2008 8:21 pm

Mwah, ik speel liever met Mols in de spits en Suarez daarnaast dan met Suarez in de spits en Rommedahl daarnaast.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo apr 27, 2008 8:27 pm

Jesse schreef:Mwah, ik speel liever met Mols in de spits en Suarez daarnaast dan met Suarez in de spits en Rommedahl daarnaast.
Met jou eens. Als je ziet hoe balvast Mols is, goed in de combinatie enzo, slim vrijloopt. Het is dat Feyenoord zo fucking triest voetbalt maar Mols is bij veel mooie goals betrokken geweest dit jaar
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 27, 2008 8:30 pm

Iets anders:

Over 2 weken een reportage van VI over de financiële toestand van Feyenoord. Dat zou erg zorgwekkend zijn. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo apr 27, 2008 8:36 pm

Ik ben benieuwd. Maar eigenlijk wisten we dat toch allemaal al wel? Alleen maar leningen en die investeren ze dan in spelers zonder restwaarde. Bovendien zijn eventuele winsten op transfers in de toekomst ook maar beperkt vanwege de constructie met de talentpools.

Het is allemaal op de korte termijn gericht. Als je dan CL haalt en geld gaat verdienen kun je geluk hebben maar anders is de kans dat het mis gaat natuurlijk heel groot.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 27, 2008 8:39 pm

Rishi schreef:
Jesse schreef:Mwah, ik speel liever met Mols in de spits en Suarez daarnaast dan met Suarez in de spits en Rommedahl daarnaast.
Met jou eens. Als je ziet hoe balvast Mols is, goed in de combinatie enzo, slim vrijloopt. Het is dat Feyenoord zo fucking triest voetbalt maar Mols is bij veel mooie goals betrokken geweest dit jaar
:yes.gif:

Wat kan die van Marwijk toch zeiken, zeg. 'Je moet niet vergeten dat wij op de verkeerde momenten bepaalde spelers miste blabla..'
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo apr 27, 2008 8:41 pm

Het is gewoon lachwekkend. Bij V.Marwijk is het altijd hetzelfde liedje. Hij wil de blessures niet als excuus gebruiken maar het waren er wel veel. Dat verhaal hoor ik al jaren.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo apr 27, 2008 8:57 pm

Het is gewoon een matige coach. Straks gaan al die criticasters nog naar van Basten terugverlangen

Feyenoord zal serieus hebben verwacht zich voor de CL te plaatsen als het nu weer in de problemen zit agv de investeringen. Schandalig wanbeleid!
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 27, 2008 9:24 pm

Peter schreef:Ik vind het typerend voor een club als Feyenoord dat zo'n jongen in de basis staat.
Toch jaloezie... bij Ajax staan er ook prutsers in de basis... ook typerend voor zo'n club...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 27, 2008 9:26 pm

Michael Mols is een 37jarige speler, Banjavi. Het gaat me helemaal niet om de kwaliteiten. Wat heeft iedereen toch met het woord jaloezie? Ben ik jaloers op het elftal van Feyenoord? Die lui hebben we weggeveegd met 4-0, zeg.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 28, 2008 12:21 am

Ajax heeft Urzaiz. Feyenoord Mols. Doe mij Mols maar hoor. Was best een goede zet geweest om die jongen een paar jaar terug al te halen als backup. Hij doet het prima.

Verder vind ik het beleid bij Feyenoord nog altijd knudde. Ze zijn de transferrechten van de talenten die geld op moeten brengen voor een deel kwijt omdat ze oude en in sommige gevallen overschatte spelers wilden halen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 28, 2008 12:10 pm

Volgens Derksen heeft v. Marijk z'n seizoen gered door de beker te winnen:
'Zonder KNVB-beker was Van Marwijk ongeloofwaardig'
28/04/2008 09:00

Een jaar geleden werd ik door de Feyenoord-leiding, met nog een paar journalisten, uitgenodigd in een Rotterdams hotel, omdat technisch directeur Peter Bosz zijn toekomstplannen wilde ontvouwen. Mijn collega's vonden het een interessant verhaal, terwijl ik de Feyenoord- delegatie verbijsterd achterliet door op te merken dat Bosz hoofdzakelijk open deuren intrapte en gebakken lucht verkocht.

Vervolgens trok de op 16 juni 2006 begonnen technisch directeur in 2007 Kevin Hofland, Tim de Cler, Nuri Sahin, Luigi Bruins, Giovanni van Bronckhorst, Roy Makaay, Andwélé Slory, Michael Mols en Denny Landzaat aan, waardoor zijn luchtkastelen plotseling realiteit werden. Na het rampseizoen onder Erwin Koeman, leken er weer gouden tijden aan te breken voor Feyenoord. Zeker toen succestrainer Bert van Marwijk (foto) zich in Hotel Van der Valk in Ridderkerk vestigde om de club, waarmee hij de UEFA Cup won, weer onder zijn hoede te nemen.

Voor de verantwoordelijke beleidsbepalers en de supporters werd het opnieuw een teleurstellend seizoen. Achteraf gezien leverde Koeman, met zijn krakkemikkige elftal, een geweldige prestatie. Met negen versterkingen in de gelederen greep Van Marwijk in de competitie opnieuw naast de prijzen en was het voetbal meestal fantasieloos. De prestaties van Feyenoord zijn geen aanbeveling voor de nieuwe bondscoach.

De ruim vijftig investeerders die alle aankopen via het investeringsfonds mogelijk maakten, lieten hun Feyenoord-hart spreken, maar beleefden daar weinig plezier aan. Het management gaat gewoon door. Nu is er weer een overbruggingsfonds in het leven geroepen. Geldschieters krijgen vanaf 2016 gefaseerd hun geld terug. Al die fondsen zijn leuk en aardig, maar het blijven gewoon leningen die terugbetaald moeten worden. Daarom blijft een miskoop kapitaalsvernietiging.

Om met een ongeschonden status aan zijn baan bij Oranje te beginnen kan Van Marwijk zijn gezicht nog redden door de KNVB-beker te winnen. Als Feyenoord zondag van Roda JC wint, kan de trainer met opgeheven hoofd naar Zeist en het elftal bezorgt de club en de achterban alsnog een onvergetelijk feest in het kader van het honderdjarig bestaan.
[...]
In tegenstelling tot de huidige bondscoach Marco van Basten begon Van Marwijk aan de basis bij FC Herderen, RKVC Limmel in Maastricht en SV Meerssen voordat hij bij Fortuna Sittard debuteerde in het betaalde voetbal. Via Feyenoord, Borussia Dortmund en opnieuw Feyenoord moet hij nu klaar zijn voor de zwaarste en mooiste baan in het topvoetbal. Desondanks moest hij komende zondag de KNVB-beker winnen om geloofwaardig aan zijn nieuwe uitdaging te kunnen beginnen.
VI

Pff, wat een onzin. Zoals Borst het al zei: de beker is gewoon een troostprijs. Voor Roda een hoofdprijs, voor Feyenoord zou het een troostprijs moeten zijn.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma apr 28, 2008 1:17 pm

Ik heb net gehoord dat Fyen##rd een nieuwe geldschieter heeft overgenomen, een zekere Dirk Scheringa van een of ander clubje uit Alkmaar , hij vroeg alleen maar voor een lening die hij kwijt wilde voor de laagste rente Becam , Frisia , DSB en lenen.nl. Ze hadden het voor het uitkiezen

Nou daar waren ze bij club uit Zuid wel blij mee, ze hebben gekozen voor lenen punt nl want dat kende ze nog van de Reclame met de laagste rente :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 28, 2008 2:57 pm

Ook Mols wil naar Olympische Spelen
Geschreven op maandag, 28 april om 15:29

In navolging van ploeggenoot Roy Makaay heeft ook collega-spits Michael Mols zijn ambitie uitgesproken om aankomende zomer met Jong Oranje deel te nemen aan de Olympische Spelen in het Chinese Peking. De 37-jarige Feyenoorder maakte dit bekend tijdens de bekerhuldiging in het centrum van Rotterdam.

Tegenover Radio Rijnmond verklaarde Mols dat hij een rol als pinch-hitter bij het team van bondscoach Foppe de Haan wel ziet zitten. In dat geval zou hij als backup meegaan voor Roy Makaay, wiens deelname eerder al werd bevestigd door de KNVB.

Of De Haan ingaat op de avances van Mols is vooralsnog onduidelijk. De succesvolle trainer maakte in een eerder stadium bekend liefst in elke linie één dispensatiespeler mee te nemen. Naast aanvaller Makaay zijn daarvoor nog twee plekken te vergeven.
VZ


Pffff...kom op zeg. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2008 3:06 pm

Zeker teveel gedronken na de bekerfinale? Als je drie dispensatiespelers mee mag nemen ga je natuurlijk voor drie basisspelers en niet voor een backup.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma apr 28, 2008 6:04 pm

http://www.geenstijl.tv/2008/04/rutger_ ... noord.html

Sfeerbeelden uit Rotterdam.

Wat lopen er toch schitterende figuren tussen, haha. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma apr 28, 2008 6:18 pm

Rutger: ''Hoeveel kost een keertje op dit springkussen?''

:drecul.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma apr 28, 2008 6:52 pm

Met Mols was 010 niet veel zwakker. Dat zegt wat over Mols, Makaay en dat hele elftal daar. El Ahmadi is an sich een prima voetballer, maar ze gaan daar in zuid er niet op vooruit met hem.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma apr 28, 2008 6:56 pm

Dan moet 'ie ook uit je onderschrift. :1evil.gif:

Ik ben wel benieuwd wat Verbeek er van gaat maken daar. Wordt het 4-3-3?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 28, 2008 7:11 pm

De Guzman gaat natuurlijk weg, waardoor je haast zou zeggen dat men zo gaat spelen op het middenveld:

---------------Bruins

Van Bronckhorst--Landzaat

------------El Ahmadi

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma apr 28, 2008 7:21 pm

Dat is het meest logische inderdaad. Dan zal hij verder kiezen voor Slory naast Makaay denk ik zo.

---Slory-------------Makaay----
------------Bruins---------------
Gio---------------------Landzaat
-------------El Ahmadi------
DeCler-NIEUW-NIEUW-NIEUW

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 28, 2008 7:25 pm

Wat een drama.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma apr 28, 2008 7:29 pm

Wellicht komt er op de plekjes van NIEUW wel de oude vertrouwde mikmak. Dan is het helemaal genieten geblazen!

Plekje bij de eerste 5 moet wel te doen zijn trouwens.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 28, 2008 7:33 pm

Misschien moeten ze maar gewoon met vijf verdedigers spelen. Dan komt Hofland ook wat beter tot zijn recht. Op rechts zou je dan eventueel zelfs meer een middenvelder kunnen zetten. Punt is dat je dan alleen wel erg weinig plek houdt om Bruins, El Ahmadi, Landzaat en Gio allemaal op te stellen. Tenzij je echt met Makaay als enige spits wilt spelen, natuurlijk. Zou eventueel kunnen, maar dan moet je wel een aanvallend sterke rechtsback halen. Ogararu wellicht? :666.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma apr 28, 2008 7:47 pm

Peter schreef:Dan moet 'ie ook uit je onderschrift. :1evil.gif:

Ik ben wel benieuwd wat Verbeek er van gaat maken daar. Wordt het 4-3-3?
Duh! Nee, maar ik vind El Ahmadi echt goed, alleen denk ik niet dat je met en Bruins en El Ahmadi en Gio en Landzaat op een middenveld kunt spelen. Misschien moet Ajax Luigi Bruins kopen. ;-)

Plaats reactie