En wat zijn volgens jou dan de tegenstanders die ze niet liggen?Jöhnk schreef:Feyenoord heeft het traditioneel makkelijk in Utrecht en Kerkrade. Ook Psv is een tegenstander die ze ligt.
Feyenoord 2007 - 2008
Ajax, Heerenveen.Daniel_vT schreef:En wat zijn volgens jou dan de tegenstanders die ze niet liggen?Jöhnk schreef:Feyenoord heeft het traditioneel makkelijk in Utrecht en Kerkrade. Ook Psv is een tegenstander die ze ligt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Schrap Van Halst voorlopig inderdaad maar even van het lijstje. Hij had het ook al over De Cler die in Oranje thuis zou horen. Sowieso werd er vanavond behoorlijk slap geouwehoerd door de heren aan tafel bij VI. Alleen Derksen zei zo af en toe nog iets zinnigs. En dat zegt toch wel heel wat.Jöhnk schreef:Die Van Halst is echt volslagen maf. Hij vergeleek dit Feyenoord zojuist met het Ajax van midden negentiger jaren.
Vorig seizoen had hij het bij Bayern zo nu en dan toch moeilijk om volledig fit te blijven.GangstaRiB schreef:Ijdele hoop. Wanneer is die gozer nou langdurig geblesseerd geweest?Thomas schreef:Als Makaay een forse tik krijgt sort het nog wel eerder in elkaar ook.
Welke concurrentie ?Thomas schreef:Nee, als dit Feyenoord kampioen wordt (en die kans acht ik echt heel klein), dan heeft de concurrentie iets heel erg verkeerd gedaan.
Bedoel je AZ, die een scorend probleem hebben en nu al achter de feiten aanlopen ? Of Ajax, die een middenveld probleem hebben en daarbij als team ontzettend matig spelen ?
Op dit moment heeft Feyenoord maar één concurrent en dat is PSV.
Mooi dus dat beiden komende zondag tegen elkaar spelen !
Wat heb jij toch tegen De Cler ?Thomas schreef:De Cler is sowieso een hele matige verdediger en schromelijk overschat.
Als het op hem aankomt lijk je echt blind en doof te zijn en maar te blijven herhalen dat hij zo overschat is.
De Cler is geen topper, maar wel een heel aardige linksback. Een kandidaat voor Oranje en hij is al jaren betrouwbaar.
Maar goed, de rest van Nederland zal het wel fout zien...
-
Hier heb je ook wel gelijk in.GangstaRiB schreef:Ok, Ajax draait slecht, maar gisteren leek het wel alsof Ajax verloren had van Heracles! Het kan ook te ver gaan.
Alleen scheelde het erg weinig of Heracles had gewonnen / gelijk gespeeld en het spel van Ajax is al weken nauwelijks om aan te zien, als dat niet snel veranderd dan verwacht ik puntverlies.
Maar inderdaad, vooralsnog wint Ajax wel en staan ze 2e.
Als hij lekker kan draven zonder directe tegenstander is hij betrouwbaar, ja. Vergeet niet wie Slory vorig seizoen steeds uit zijn rug liet weglopen waardoor Az (mede) de titel misliep.Baseman schreef:De Cler is geen topper, maar wel een heel aardige linksback. Een kandidaat voor Oranje en hij is al jaren betrouwbaar.
Mwa, de eerste twee wedsrijden werden 12 goals gemaakt. Groningen thuis was matig.Baseman schreef:Klopt, mede dankzij het kunstgras !
Maar PSV speelde daarvoor en vooral daarna veel beter, terwijl ik bij Ajax geen stijgende lijn zie en het huidige spel erg matig is.
I think I lost my fucking headache
Er zijn altijd slechte fases in een wedstrijd aan te wijzen. Maar als Base zegt dat alleen PSV een serieuze concurrent is omdat ajax tegen Heracles zo beroerd speelde, dan lijkt me dat wel heel snel geconcludeerd. Ik heb Heracles-PSV in zijn geheel gezien en dat was net zo bedroevend van PSV-kant. Het lijkt me ook niet dat pSV op basis van die wedstrijd afgeschreven moet worden
Dan heb je mijn woorden niet goed gelezen LucaS...ik heb het over het ontzettend matige spel van Ajax van de laatste weken, waarvan de wedstrijd tegen Heracles een heel goed voorbeeld is.
En dat is iets dat niet zomaar opgelost is en wat Ajax punten gaat kosten.
Dus vind ik dat bijv. Thomas niet zo makkelijk moet denken over Feyenoord, al denk ik ook dat ze geen kampioen worden.
En dat is iets dat niet zomaar opgelost is en wat Ajax punten gaat kosten.
Dus vind ik dat bijv. Thomas niet zo makkelijk moet denken over Feyenoord, al denk ik ook dat ze geen kampioen worden.
Dus het kampioenschap van PSV is al zio goed als zeker? Want Ajax en AZ zijn geen serieuze concurrent volgens jou.
Het is voetbal base, Ajax kan zomaar een wereldpartij spelen donderdag. Het is niet waarschijnlijk, maar qua materiaal is Ajax zeker niet minder dan Feyenoord. Zeker niet als Davids dadelijk terug is. Emanuelseon moet alleen op tien, grappig dat Cruijff dat nu ook schijnt te vinden, volgens mij heeft hij mijn post hier op AT gelezen!
Het is voetbal base, Ajax kan zomaar een wereldpartij spelen donderdag. Het is niet waarschijnlijk, maar qua materiaal is Ajax zeker niet minder dan Feyenoord. Zeker niet als Davids dadelijk terug is. Emanuelseon moet alleen op tien, grappig dat Cruijff dat nu ook schijnt te vinden, volgens mij heeft hij mijn post hier op AT gelezen!

www.vi.nlVlaar pas in 2008 terug bij Feyenoord
17/09/2007 15:57
Feyenoord kan waarschijnlijk pas in 2008 weer een beroep doen op Ron Vlaar. De 22-jarige verdediger heeft de voorste kruisband van zijn linkerknie ingescheurd.
Vlaar heeft zeker drie maanden nodig om te herstellen. De medische staf van Feyenoord heeft ervoor gekozen om niet over te gaan tot een operatie. Mocht in een later stadium van het herstel blijken dat Vlaar alsnog onder het mes moet, dan verdubbelt zijn revalidatieperiode.
Vlaar blesseerde zich tijdens een duel met Jeanvion Yulu-Matondo van Roda JC. Bij het maken van een overtreding verdraaide de verdediger zijn knie. Tijdens de blessurebehandeling van Vlaar kwam Feyenoord op een 1-0 achterstand, maar in de tweede helft trokken de Rotterdammers de wedstrijd naar zich toe en wonnen met 3-1.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ajax zonder Sneijder heus niet eens een dramatische selectie hoor. Wat Ajax wel heeft is een aantal hele mooie puzzelstukjes, een kleiner aantal spelers dat niet bij Ajax thuis lijkt te horen, en een trainer die vooralsnog niet de juiste puzzelstukjes bij elkaar zet. Maar dit Ajax kan gewoon meedoen om de titel als dat wel gebeurt, denk ik. Met mijn ideale opstelling tegen Dinamo kom je bijvoorbeeld al een heel eind.Baseman schreef:Welke concurrentie ?
Bedoel je AZ, die een scorend probleem hebben en nu al achter de feiten aanlopen ? Of Ajax, die een middenveld probleem hebben en daarbij als team ontzettend matig spelen ?
Op dit moment heeft Feyenoord maar één concurrent en dat is PSV.
Mooi dus dat beiden komende zondag tegen elkaar spelen !
Je vliegt er lekker in vandaag, Base. Heerlijk. Fijn om je weer terug te zien.Wat heb jij toch tegen De Cler ?
Als het op hem aankomt lijk je echt blind en doof te zijn en maar te blijven herhalen dat hij zo overschat is.
De Cler is geen topper, maar wel een heel aardige linksback. Een kandidaat voor Oranje en hij is al jaren betrouwbaar.

Dat 'de rest van Nederland' De Cler een goede linksback vindt zegt me eerlijk gezegd niet zoveel. Nog los van het feit dat dat wel een heel vaag begrip is (Van Basten is toch ook een Nederlander?), zijn de mensen die roepen dat De Cler een geweldenaar is onder andere ook de mensen die roepen dat Feyenoord het voetbal van Ajax uit de jaren '90 speelt.
Gisteren was prima te zien waar De Cler goed in is. Zonder directe tegenstander speelt hij constunt tussen verdediging en middenveld in en kan hij de combinatie aangaan en nog dieper positie zoeken. Maar verdedigen kan hij echt voor geen meter en met een directe tegenstander in de buurt komt hij ook opbouwend in de problemen.
Idd, daar ben ik ook benieuwd naar.Bertje schreef:Waar zegt Cruijff dat dan?LucaS schreef:Emanuelseon moet alleen op tien, grappig dat Cruijff dat nu ook schijnt te vinden, volgens mij heeft hij mijn post hier op AT gelezen!
Heb je serieus mensen dat horen zeggen?Thomas schreef: onder andere ook de mensen die roepen dat Feyenoord het voetbal van Ajax uit de jaren '90 speelt.

-
Dit ben ik helemaal met je eens.Thomas schreef:Maar dit Ajax kan gewoon meedoen om de titel als dat wel gebeurt, denk ik.
Alleen laat Feyenoord momenteel een stuk beter voetbal zien dan Ajax, op de counter maar het past bij de spelers. Dus om te zeggen dat Feyenoord weinig kans maakt op de titel vind ik overdreven, vooralsnog presteren ze gewoon sterk.
Beetje tegengas is nooit wegJe vliegt er lekker in vandaag, Base. Heerlijk. Fijn om je weer terug te zien.![]()
![]()

Mij ook niet, maar zodra het De Cler betreft begin je altijd over schromelijk overschat. Wat ik nogal overdreven vind.Dat 'de rest van Nederland' De Cler een goede linksback vindt zegt me eerlijk gezegd niet zoveel.
Hij is verdedigend inderdaad kwetsbaar en met een directe tegenstander komen zijn pluspunten minder uit de verf, maar hij heeft nu eenmaal niet zo vaak een directe tegenstander. Daarbij heeft hij weinig concurrentie en presteert hij toch al enkele jaren erg constant.
Een topper is hij niet, maar jij doet soms net alsof hij de Jupiler League met moeite aan kan...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De Cler is toch niet schromelijk overschat? Hij speelt nota bene bij Feyenoord en was niet goed genoeg voor Ajax toentertijd. Verder eist hij geen basisplek op bij het Nederlands elftal. Backs zijn altijd dun gezaaid en je mag toch nog wel zeggen dat De Cler ietsje beter is dan mannen als Jong-A-Pin en Heubach.
Als Cruijff dat gezegd heeft is hij van zijn geloof afgevallen. In Cruijff's voetbalfilosofie is namelijk geen plaats voor een tien. Hij wil spelen met de punt naar achteren. Aangezien Cruijff nogal standvastig is in zijn standpunten kan ik me haast niet voorstellen dat hij het zo bedoeld laat staan zo gezegd heeft. Omdat Lucas tot dusverre ook niet met een bron op de proppen komt lijkt het er dus sterk op dat hij zich in deze enigszins ongegrond beroept op de steun van het orakel uit Barcelona.Daniel_vT schreef:Idd, daar ben ik ook benieuwd naar.Bertje schreef:Waar zegt Cruijff dat dan?LucaS schreef:Emanuelseon moet alleen op tien, grappig dat Cruijff dat nu ook schijnt te vinden, volgens mij heeft hij mijn post hier op AT gelezen!