Feyenoord 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Daniel

Bericht door Daniel » zo sep 16, 2007 7:58 pm

Jöhnk schreef:Feyenoord heeft het traditioneel makkelijk in Utrecht en Kerkrade. Ook Psv is een tegenstander die ze ligt.
En wat zijn volgens jou dan de tegenstanders die ze niet liggen?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo sep 16, 2007 8:04 pm

Daniel_vT schreef:
Jöhnk schreef:Feyenoord heeft het traditioneel makkelijk in Utrecht en Kerkrade. Ook Psv is een tegenstander die ze ligt.
En wat zijn volgens jou dan de tegenstanders die ze niet liggen?
Ajax, Heerenveen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arthur

Bericht door Arthur » zo sep 16, 2007 8:31 pm

Bij Vitesse winnen ze ook vrijwel nooit toch?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 16, 2007 11:33 pm

Jöhnk schreef:Die Van Halst is echt volslagen maf. Hij vergeleek dit Feyenoord zojuist met het Ajax van midden negentiger jaren.
Schrap Van Halst voorlopig inderdaad maar even van het lijstje. Hij had het ook al over De Cler die in Oranje thuis zou horen. Sowieso werd er vanavond behoorlijk slap geouwehoerd door de heren aan tafel bij VI. Alleen Derksen zei zo af en toe nog iets zinnigs. En dat zegt toch wel heel wat.
GangstaRiB schreef:
Thomas schreef:Als Makaay een forse tik krijgt sort het nog wel eerder in elkaar ook.
Ijdele hoop. Wanneer is die gozer nou langdurig geblesseerd geweest?
Vorig seizoen had hij het bij Bayern zo nu en dan toch moeilijk om volledig fit te blijven.

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 17, 2007 6:46 am

Thomas schreef:Nee, als dit Feyenoord kampioen wordt (en die kans acht ik echt heel klein), dan heeft de concurrentie iets heel erg verkeerd gedaan.
Welke concurrentie ?
Bedoel je AZ, die een scorend probleem hebben en nu al achter de feiten aanlopen ? Of Ajax, die een middenveld probleem hebben en daarbij als team ontzettend matig spelen ?

Op dit moment heeft Feyenoord maar één concurrent en dat is PSV.
Mooi dus dat beiden komende zondag tegen elkaar spelen !
Thomas schreef:De Cler is sowieso een hele matige verdediger en schromelijk overschat.
Wat heb jij toch tegen De Cler ?
Als het op hem aankomt lijk je echt blind en doof te zijn en maar te blijven herhalen dat hij zo overschat is.

De Cler is geen topper, maar wel een heel aardige linksback. Een kandidaat voor Oranje en hij is al jaren betrouwbaar.
Maar goed, de rest van Nederland zal het wel fout zien...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 17, 2007 7:36 am

Volgens mij staat Ajax op dit moment 2de, dus waarom wij geen concurrent zijn??? Ok, Ajax draait slecht, maar gisteren leek het wel alsof Ajax verloren had van Heracles! Het kan ook te ver gaan.

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 17, 2007 8:14 am

GangstaRiB schreef:Ok, Ajax draait slecht, maar gisteren leek het wel alsof Ajax verloren had van Heracles! Het kan ook te ver gaan.
Hier heb je ook wel gelijk in.
Alleen scheelde het erg weinig of Heracles had gewonnen / gelijk gespeeld en het spel van Ajax is al weken nauwelijks om aan te zien, als dat niet snel veranderd dan verwacht ik puntverlies.

Maar inderdaad, vooralsnog wint Ajax wel en staan ze 2e.

LucaS

Bericht door LucaS » ma sep 17, 2007 8:23 am

Volgens mij speelde ook PSV heel erg beroerd uit tegen heracles
I think I lost my fucking headache

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 17, 2007 10:22 am

Klopt, mede dankzij het kunstgras !
Maar PSV speelde daarvoor en vooral daarna veel beter, terwijl ik bij Ajax geen stijgende lijn zie en het huidige spel erg matig is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 17, 2007 10:53 am

Baseman schreef:De Cler is geen topper, maar wel een heel aardige linksback. Een kandidaat voor Oranje en hij is al jaren betrouwbaar.
Als hij lekker kan draven zonder directe tegenstander is hij betrouwbaar, ja. Vergeet niet wie Slory vorig seizoen steeds uit zijn rug liet weglopen waardoor Az (mede) de titel misliep.

LucaS

Bericht door LucaS » ma sep 17, 2007 10:56 am

Baseman schreef:Klopt, mede dankzij het kunstgras !
Maar PSV speelde daarvoor en vooral daarna veel beter, terwijl ik bij Ajax geen stijgende lijn zie en het huidige spel erg matig is.
Mwa, de eerste twee wedsrijden werden 12 goals gemaakt. Groningen thuis was matig.

Harm

Bericht door Harm » ma sep 17, 2007 11:07 am

De eerste helft tegen De Graafschap was ook maar matig hoor.

LucaS

Bericht door LucaS » ma sep 17, 2007 11:13 am

Er zijn altijd slechte fases in een wedstrijd aan te wijzen. Maar als Base zegt dat alleen PSV een serieuze concurrent is omdat ajax tegen Heracles zo beroerd speelde, dan lijkt me dat wel heel snel geconcludeerd. Ik heb Heracles-PSV in zijn geheel gezien en dat was net zo bedroevend van PSV-kant. Het lijkt me ook niet dat pSV op basis van die wedstrijd afgeschreven moet worden

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 17, 2007 11:17 am

Dan heb je mijn woorden niet goed gelezen LucaS...ik heb het over het ontzettend matige spel van Ajax van de laatste weken, waarvan de wedstrijd tegen Heracles een heel goed voorbeeld is.

En dat is iets dat niet zomaar opgelost is en wat Ajax punten gaat kosten.
Dus vind ik dat bijv. Thomas niet zo makkelijk moet denken over Feyenoord, al denk ik ook dat ze geen kampioen worden.

LucaS

Bericht door LucaS » ma sep 17, 2007 11:20 am

Dus het kampioenschap van PSV is al zio goed als zeker? Want Ajax en AZ zijn geen serieuze concurrent volgens jou.

Het is voetbal base, Ajax kan zomaar een wereldpartij spelen donderdag. Het is niet waarschijnlijk, maar qua materiaal is Ajax zeker niet minder dan Feyenoord. Zeker niet als Davids dadelijk terug is. Emanuelseon moet alleen op tien, grappig dat Cruijff dat nu ook schijnt te vinden, volgens mij heeft hij mijn post hier op AT gelezen! :ajaxsmiley.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 17, 2007 11:36 am

Je lijkt mijn posts niet te begrijpen.

Een aantal hier doet nogal laatdunkend over Feyenoord, terwijl ze wel koploper zijn. Daarbij heeft AZ nu al een achterstand en vertoont Ajax voetbal dat nergens op lijkt.

Dus ik geef aan dat er wel meer rekening mag worden gehouden met Feyenoord.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 17, 2007 11:38 am

LucaS schreef:Emanuelseon moet alleen op tien, grappig dat Cruijff dat nu ook schijnt te vinden, volgens mij heeft hij mijn post hier op AT gelezen! :ajaxsmiley.gif:
Waar zegt Cruijff dat dan?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 17, 2007 3:45 pm

Vlaar pas in 2008 terug bij Feyenoord
17/09/2007 15:57

Feyenoord kan waarschijnlijk pas in 2008 weer een beroep doen op Ron Vlaar. De 22-jarige verdediger heeft de voorste kruisband van zijn linkerknie ingescheurd.

Vlaar heeft zeker drie maanden nodig om te herstellen. De medische staf van Feyenoord heeft ervoor gekozen om niet over te gaan tot een operatie. Mocht in een later stadium van het herstel blijken dat Vlaar alsnog onder het mes moet, dan verdubbelt zijn revalidatieperiode.

Vlaar blesseerde zich tijdens een duel met Jeanvion Yulu-Matondo van Roda JC. Bij het maken van een overtreding verdraaide de verdediger zijn knie. Tijdens de blessurebehandeling van Vlaar kwam Feyenoord op een 1-0 achterstand, maar in de tweede helft trokken de Rotterdammers de wedstrijd naar zich toe en wonnen met 3-1.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 17, 2007 3:48 pm

Baseman schreef:Welke concurrentie ?
Bedoel je AZ, die een scorend probleem hebben en nu al achter de feiten aanlopen ? Of Ajax, die een middenveld probleem hebben en daarbij als team ontzettend matig spelen ?

Op dit moment heeft Feyenoord maar één concurrent en dat is PSV.
Mooi dus dat beiden komende zondag tegen elkaar spelen !
Ajax zonder Sneijder heus niet eens een dramatische selectie hoor. Wat Ajax wel heeft is een aantal hele mooie puzzelstukjes, een kleiner aantal spelers dat niet bij Ajax thuis lijkt te horen, en een trainer die vooralsnog niet de juiste puzzelstukjes bij elkaar zet. Maar dit Ajax kan gewoon meedoen om de titel als dat wel gebeurt, denk ik. Met mijn ideale opstelling tegen Dinamo kom je bijvoorbeeld al een heel eind.
Wat heb jij toch tegen De Cler ?
Als het op hem aankomt lijk je echt blind en doof te zijn en maar te blijven herhalen dat hij zo overschat is.

De Cler is geen topper, maar wel een heel aardige linksback. Een kandidaat voor Oranje en hij is al jaren betrouwbaar.
Je vliegt er lekker in vandaag, Base. Heerlijk. Fijn om je weer terug te zien. :biggthumpup.gif: :icon_biggrin.gif:

Dat 'de rest van Nederland' De Cler een goede linksback vindt zegt me eerlijk gezegd niet zoveel. Nog los van het feit dat dat wel een heel vaag begrip is (Van Basten is toch ook een Nederlander?), zijn de mensen die roepen dat De Cler een geweldenaar is onder andere ook de mensen die roepen dat Feyenoord het voetbal van Ajax uit de jaren '90 speelt.

Gisteren was prima te zien waar De Cler goed in is. Zonder directe tegenstander speelt hij constunt tussen verdediging en middenveld in en kan hij de combinatie aangaan en nog dieper positie zoeken. Maar verdedigen kan hij echt voor geen meter en met een directe tegenstander in de buurt komt hij ook opbouwend in de problemen.

Daniel

Bericht door Daniel » ma sep 17, 2007 4:20 pm

Bertje schreef:
LucaS schreef:Emanuelseon moet alleen op tien, grappig dat Cruijff dat nu ook schijnt te vinden, volgens mij heeft hij mijn post hier op AT gelezen! :ajaxsmiley.gif:
Idd, daar ben ik ook benieuwd naar.
Thomas schreef: onder andere ook de mensen die roepen dat Feyenoord het voetbal van Ajax uit de jaren '90 speelt.
Heb je serieus mensen dat horen zeggen? :drecul.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 17, 2007 7:50 pm

Jan van Halst zei dat... Het moet niet gekker worden.

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 18, 2007 9:05 am

Thomas schreef:Maar dit Ajax kan gewoon meedoen om de titel als dat wel gebeurt, denk ik.
Dit ben ik helemaal met je eens.
Alleen laat Feyenoord momenteel een stuk beter voetbal zien dan Ajax, op de counter maar het past bij de spelers. Dus om te zeggen dat Feyenoord weinig kans maakt op de titel vind ik overdreven, vooralsnog presteren ze gewoon sterk.
Je vliegt er lekker in vandaag, Base. Heerlijk. Fijn om je weer terug te zien. :biggthumpup.gif: :icon_biggrin.gif:
Beetje tegengas is nooit weg :kwijl.gif:
Dat 'de rest van Nederland' De Cler een goede linksback vindt zegt me eerlijk gezegd niet zoveel.
Mij ook niet, maar zodra het De Cler betreft begin je altijd over schromelijk overschat. Wat ik nogal overdreven vind.

Hij is verdedigend inderdaad kwetsbaar en met een directe tegenstander komen zijn pluspunten minder uit de verf, maar hij heeft nu eenmaal niet zo vaak een directe tegenstander. Daarbij heeft hij weinig concurrentie en presteert hij toch al enkele jaren erg constant.

Een topper is hij niet, maar jij doet soms net alsof hij de Jupiler League met moeite aan kan...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 18, 2007 9:27 am

De Cler is toch niet schromelijk overschat? Hij speelt nota bene bij Feyenoord en was niet goed genoeg voor Ajax toentertijd. Verder eist hij geen basisplek op bij het Nederlands elftal. Backs zijn altijd dun gezaaid en je mag toch nog wel zeggen dat De Cler ietsje beter is dan mannen als Jong-A-Pin en Heubach.

Jim

Bericht door Jim » di sep 18, 2007 10:00 am

Daniel_vT schreef:
Bertje schreef:
Idd, daar ben ik ook benieuwd naar.
Als Cruijff dat gezegd heeft is hij van zijn geloof afgevallen. In Cruijff's voetbalfilosofie is namelijk geen plaats voor een tien. Hij wil spelen met de punt naar achteren. Aangezien Cruijff nogal standvastig is in zijn standpunten kan ik me haast niet voorstellen dat hij het zo bedoeld laat staan zo gezegd heeft. Omdat Lucas tot dusverre ook niet met een bron op de proppen komt lijkt het er dus sterk op dat hij zich in deze enigszins ongegrond beroept op de steun van het orakel uit Barcelona.

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 18, 2007 10:19 am

Iedereen weet ondertussen dat ik niet een groot fan van cruijff ben. Daarnaast verzin ik geen dingen om maar vooral net te doen alsof ik geweldig zou zijn.
De bron is studio voetbal afgelopen zondag, meer in het bijzonder Jack van gelder

Plaats reactie