AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 17, 2009 5:40 pm

Ronald Koeman nieuwe trainer AZ

ALKMAAR - Ronald Koeman is de nieuwe trainer van kampioen AZ. De oud-international volgt Louis van Gaal op, die bij Bayern München aan de slag gaat. Koeman (46) wordt maandagmiddag in Alkmaar gepresenteerd.

Koeman ondertekent een contract voor twee jaar bij AZ. Zondag werden de onderhandelingen met de geboren Zaankanter afgerond, zo meldde de website van AZ.

Koeman was het afgelopen seizoen zonder club. Hij werd in april 2008 ontslagen bij Valencia.

De voormalige trainer van onder meer Vitesse, PSV en Ajax liet eerder deze maand nog weten dat hij openstond voor een terugkeer bij Ajax. Hij wilde sowieso graag in Nederland (of in de buurt) aan de slag.

Topcoach
Directeur voetbalzaken Marcel Brands van AZ zei afgelopen donderdag bij het afscheid van Van Gaal dat zijn club opnieuw op zoek ging naar een ''topcoach''.

Daarbij benadrukte hij dat de voorkeur uitging naar een Nederlander. ''Maar dat wordt heel moeilijk als je iemand van het 'niveau Louis van Gaal' al in huis had'', gaf Brands aan.

AZ-voorzitter Dirk Scheringa vertelde tijdens de afsluitende persconferentie met Van Gaal dat zijn club ''binnenkort'' mededelingen zou doen over de nieuwe trainer. Binnen vier dagen kon de deal met Koeman naar buiten worden gebracht.

Champions League
De nieuwe trainer moet AZ onder meer goed laten presteren in de Champions League.

Het feit dat Koeman als speler en coach de nodige ervaring heeft op het kampioenenbal was voor de Alkmaarse clubleiding een belangrijke reden om voor hem te kiezen.

© ANP
Een contract van twee jaar. Dirkie weet duidelijk wat de houdbaarheid van Koeman is! :smallgrin.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » zo mei 17, 2009 5:42 pm

Nah... vind het nog niet eens zo slecht bedacht van Dirk.... kan daarna Co instromen als hij dan al nog niet naar Ajax is gegaan en Ajax met Blind zit.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door brigade zuid » zo mei 17, 2009 5:47 pm

Wat je van Koeman kan zeggen is dat je niet echt op hem kan bouwen omdat ie ook zo weer weg kan zijn en echt mooi voetbal zul je bij hem misschien ook niet zien maar voor de rest is het volgens mij gewoon een prima resultaat trainer.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Duke » zo mei 17, 2009 5:50 pm

Veel zal afhangen van het materiaal waar Koeman het mee mag doen volgend seizoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door peter » zo mei 17, 2009 5:56 pm

Precies. We lachen ons dood, maar Koeman heeft ons het laatste succes bezorgd. Als je de aankopen zelf in handen houdt, dan is het best een aardige coach. Geen liefhebber van het spelletje, maar wel iemand die een aardige organisatie neer kan zetten.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » zo mei 17, 2009 6:07 pm

Ik denk dat ze zo'n man bij Ajax best hadden kunnen gebruiken.
Laat Ajax nu eerst maar eens resultaat halen, lijkt me.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Bert » zo mei 17, 2009 6:14 pm

Koeman creëert geen resultaat. Koeman teert op andermans resultaat. Dat hebben we dus niet nodig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 17, 2009 6:17 pm

Het is voor mij weer een bevestiging hoe de lijntjes naar VI liggen. Niet voor niks is de VI er weer als eerste met een nieuwsfeit over az.
Niet voor niks dat de propaganda van Derksen altijd doorgaat voor az.

En dat is natuurlijk slim van az
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 17, 2009 6:40 pm

Bertje schreef:Koeman creëert geen resultaat. Koeman teert op andermans resultaat. Dat hebben we dus niet nodig.
Exact. We hebben een bouwer nodig, geen breker!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door wimpey » zo mei 17, 2009 7:03 pm

Koeman lijkt me geen tip van LvG. :smallgrin.gif:

En David Mendes zal wel vertrekken. :smallgrin.gif:

Toch wel een verrassend bericht. AZ is goed georganiseerd. Ze zullen Koeman geen miljoenen geven om te gaan shoppen. Dat zal Brands blijven doen. Voor de positie waarin AZ verkeert, lijkt Koeman me een goede keuze. Hij past bijv. goed bij de spelwijze. Denk wel dat ie AZ op niveau zal houden.

Ben trouwens blij dat ie niet naar Ajax komt. Ajax heeft een bouwer nodig en dat is Koeman niet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door brigade zuid » zo mei 17, 2009 7:04 pm

Bertje schreef:Koeman creëert geen resultaat. Koeman teert op andermans resultaat.
Wat een onzin zeg.. welke resultaten van Co bij AJAX?
Het ging gewoon beter hoor toen Koe kwam, maarja toen was jij 10 ofzo.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door wimpey » zo mei 17, 2009 7:12 pm

brigade zuid schreef: Het ging gewoon beter hoor toen Koe kwam, maarja toen was jij 10 ofzo.
Koeman heeft het qua resultaten prima gedaan bij Ajax.

De kans is trouwens wél aanwezig dat 99 van de 100 trainers het bij Ajax met VDV, Zlatan, Max, Pienaar, Trab, Sneyder etc. óók niet zo heel beroerd zouden hebben gedaan. En dat die 99 trainers wél een paar fatsoenlijke aankopen zouden hebben gedaan, om zo voor enige continuiteit te zorgen.

Ik snap het geroep om CA niet zo. Het is al eens finaal mislukt. Waarom zou je het dan nog eens proberen. Qua type trainer: ja. Maar die trainer mag wat mij betreft graag naar een andere naam dan Adriaanse luisteren.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Duke » zo mei 17, 2009 7:16 pm

Peter schreef:Precies. We lachen ons dood, maar Koeman heeft ons het laatste succes bezorgd. Als je de aankopen zelf in handen houdt, dan is het best een aardige coach. Geen liefhebber van het spelletje, maar wel iemand die een aardige organisatie neer kan zetten.
Dat laatste sowieso. De opluchting hier bij sommigen snap ik dan ook niet helemaal. Het is inderdaad geen lange termijn oplossing, maar vooralsnog moeten we nog maar afwachten of wij met een betere trainer het komend seizoen inkunnen. Dat zal lastig genoeg worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Bert » zo mei 17, 2009 7:21 pm

Ik ben vooral blij dat wij Koeman niet hebben. Wie de trainer van AZ is zal me verder aan m'n reet hoesten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » zo mei 17, 2009 7:54 pm

Duke schreef:
Peter schreef:Precies. We lachen ons dood, maar Koeman heeft ons het laatste succes bezorgd. Als je de aankopen zelf in handen houdt, dan is het best een aardige coach. Geen liefhebber van het spelletje, maar wel iemand die een aardige organisatie neer kan zetten.
Dat laatste sowieso. De opluchting hier bij sommigen snap ik dan ook niet helemaal. Het is inderdaad geen lange termijn oplossing, maar vooralsnog moeten we nog maar afwachten of wij met een betere trainer het komend seizoen inkunnen. Dat zal lastig genoeg worden.
We zullen zien.


Wat wil AZ? Er valt geen touw aan vast te knopen. Koeman en Adriaanse zijn zowat tegenpolen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Duke » zo mei 17, 2009 7:59 pm

Dat klopt, in die zin is het een bedenkelijke keuze. Maar op korte termijn kán het wel werken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door brigade zuid » zo mei 17, 2009 8:30 pm

wimpey schreef: Ik snap het geroep om CA niet zo. Het is al eens finaal mislukt. Waarom zou je het dan nog eens proberen. Qua type trainer: ja. Maar die trainer mag wat mij betreft graag naar een andere naam dan Adriaanse luisteren.
Ik snap er ook niks van hoor.. ik krijg de indruk dat de geschiedenis wat mooier wordt gemaakt.. terwijl het gewoon een drama was.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Jim » zo mei 17, 2009 8:42 pm

Bertje schreef:Ik ben vooral blij dat wij Koeman niet hebben.
Dat snap ik. Het gaat sinds zijn vertrek ook stukken beter met Ajax.
De keuze van Koeman voor AZ snap ik niet zo goed. Hij heeft daar weinig te winnen. Gaat het goed, komt dat door het gespreide bedje. Gaat het niet goed ligt dat allemaal aan Koeman die alleen maar af kan breken.
Aan de andere kant kan hij sowieso geen goed doen, dus waarom ook niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » zo mei 17, 2009 8:45 pm

brigade zuid schreef:
wimpey schreef: Ik snap het geroep om CA niet zo. Het is al eens finaal mislukt. Waarom zou je het dan nog eens proberen. Qua type trainer: ja. Maar die trainer mag wat mij betreft graag naar een andere naam dan Adriaanse luisteren.
Ik snap er ook niks van hoor.. ik krijg de indruk dat de geschiedenis wat mooier wordt gemaakt.. terwijl het gewoon een drama was.
Mwah, die halve finale UEFA-cup was best aardig. Ik snap best dat AZ hem terug wilde.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door peter » zo mei 17, 2009 9:05 pm

Jim schreef:
Bertje schreef:Ik ben vooral blij dat wij Koeman niet hebben.
Dat snap ik. Het gaat sinds zijn vertrek ook stukken beter met Ajax.
De keuze van Koeman voor AZ snap ik niet zo goed. Hij heeft daar weinig te winnen. Gaat het goed, komt dat door het gespreide bedje. Gaat het niet goed ligt dat allemaal aan Koeman die alleen maar af kan breken.
Aan de andere kant kan hij sowieso geen goed doen, dus waarom ook niet.
Inderdaad. Ik ben geen fan van de speelstijl van Koeman en ook is hij geen bouwer, maar het afkraken van Koeman gaat me te ver. Ik hoor altijd dat andere coaches het dan goed doen bij subtoppers, maar zelfs Koeman deed het heel aardig bij Vitesse. In 99/00 eindigde hij op een vierde plek met Vitesse. Kunstje werd het jaar er op herhaald met een 6e plek. Nee, Koeman wordt echt tekort gedaan, wat mij betreft. We doen nu net alsof die man er echt helemaal niets van kan en dat is een brug te ver.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door FlaFlu » zo mei 17, 2009 9:07 pm

LouisXIV & co schreef:
Justin schreef:Ik denk ook dat Koeman het in eerste instantie echt niet zo slecht zal doen. Nog steeds een van de grootste kanshebbers op de titel volgend jaar, ook al hangt dat af van wie er vertrekken.
Dat laatste is cruciaal. Als hij met dezelfde selectie door kan gaan, zal het nog wel een tijdje goed gaan. Dirk gokt dan ongetwijfeld op een herhaling van het CL-seizoen van Ajax in 2002, waar Koeman het voorwerk van Co in goede banen leidde. Maar als Koeman nu al een paar spelers moet vervangen, vrees ik voor hem dat zelfs dit jaar al meteen een deceptie wordt. Misschien kan-ie El H. vervangen door Charisteas. :smallgrin.gif:
Nou moet ik wel zeggen dat bij AZ het aankoopbeleid behoorlijk buiten de trainer om gaat. Als je Koeman dus een trainer vindt die het slecht doet qua aankopen, dan is dat wel een pré.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » zo mei 17, 2009 9:35 pm

Peter schreef:In 99/00 eindigde hij op een vierde plek met Vitesse. Kunstje werd het jaar er op herhaald met een 6e plek. Nee, Koeman wordt echt tekort gedaan, wat mij betreft. We doen nu net alsof die man er echt helemaal niets van kan en dat is een brug te ver.
Zo'n kunstje vond ik dat niet. Als ik het wel heb was Koeman de eerste coach die sinds 1990 geen Europees voetbal haalde met Vitesse. Of in ieder geval een van de weinigen. Hij deed het niet slecht, maar ook niet echt goed. Daarnaast werd er met Bob Peeters weer een typische Koeman-aankoop gedaan.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Jim » zo mei 17, 2009 9:52 pm

Peter schreef:Nee, Koeman wordt echt tekort gedaan, wat mij betreft. We doen nu net alsof die man er echt helemaal niets van kan en dat is een brug te ver.
Ach Peter, als telt niet in de voetballerij, maar toch. Als Ajax in het seizoen 2002/03 niet zo'n lange, zware CL-campagne had gehad, was Ajax onder Koeman 'gewoon' drie keer achter elkaar landskampioen geworden.
Dat seizoen haalde Ajax ondanks die lange reeks europese wedstrijden namelijk liefst 83 punten in de competitie. Dat zijn er wel even drie meer dan AZ dit seizoen zonder de extra ballast van internationaal voetbal en normaliter ruim voldoende voor de titel. PSV, europees minder belast, haalde dat seizoen echter net een puntje meer.
En als Koeman niet zo dom was geweest op de trein naar Valencia te stappen, had hij bij PSV 'gewoon' twee landstitels op zijn palmares bijgeschreven. Toen hij destijds vertrok stond de club namelijk keurig ongeslagen bovenaan en draaide uitstekend. Niks aan het handje.
Voor hetzelfde geld had Koeman dus al vijf kampioenschappen op zijn naam staan. Nu is het voorlopig bij 3 stuks gebleven, maar het is natuurlijk een gotspe dat net wordt gedaan alsof we met een of andere prutser te maken hebben.
Maar goed, dat zal ongetwijfeld altijd vechten tegen de bierkaai blijven.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door SylvievdVaart » zo mei 17, 2009 9:56 pm

Zometeen Koetje bij SV. Hij straalde al in de promo.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » zo mei 17, 2009 10:00 pm

Jim schreef:Voor hetzelfde geld had Koeman dus al vijf kampioenschappen op zijn naam staan.
Niet voor hetzelfde geld, voor 8 miljoen minder. Of hoeveel bedroeg die afkoopsom bij Valencia?


Als Vennegoor in 2004 niet voor open doel tegen de paal schiet waren het er 2.

Gesloten