Vitesse 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Wouter
Berichten: 18935
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » wo dec 02, 2009 12:59 am

Enganche schreef:
Thijs schreef:
Wouter schreef: Wat een onzin, die herhaling was pas vijf minuten later, na de spreekkoren aan het adres van Bossen. Iedereen zag het namelijk al meteen in het stadion.
Tsja, die regels zijn er niet voor niets. Voor hetzelfde geld springt er na die herhaling een idioot het veld op die de grens omverbeukt.
Subjectiever en onredelijker krijg je ze hier op dit moment niet. Hier zijn gewoon duidelijke regels over, Wouter. Geen enkele club mag dit soort momenten herhalen. Ajax heeft er vorig jaar ook een boete voor gehad, geloof ik. Een boete voor Vitesse zou dus de enige terechte beslissing zijn.
Dan moet Vitesse inderdaad een even hoge boete krijgen. Maar het is wel zuur als je begin december al zo vaak een strafschop door de neus geboord hebt gekregen en je uiteindelijk zelfs een straf krijgt daardoor...

Wouter
Berichten: 18935
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » wo dec 02, 2009 1:21 am

Tijdens het voetbalduel Vitesse-Ajax, gisteren in GelreDome (uitslag 1-5), zijn twee arrestaties verricht. Een aanhanger van Ajax en een aanhanger van Vitesse zijn aangehouden wegens mishandeling. Het was in de tweede helft onrustig op verschillende tribunes. Aan de westzijde werden verschillende mensen van de tribune verwijderd (zie foto). Fans van Ajax en Vitesse raakten slaags. Vitesse gaat onderzoeken hoe Ajax- fans tussen het thuispubliek terecht zijn gekomen. De aangehouden Vitesse- fan kan op een stadionverbod rekenen .

De Gelderlander 30-11-09

Wouter
Berichten: 18935
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » vr dec 04, 2009 12:57 am

Velthuizen de beste, Nilsson de slechtste

Het voetbalseizoen 2009/10 is vijftien wedstrijden onderweg. Een mooi moment om de Eredivisiespelers eens langs de meetlat te leggen. Verslaggevers van Voetbal International zitten bij iedere competitiewedstrijd op de tribune en beoordelen de voetballers op basis van de geleverde prestatie.
De ranglijst wordt toch enigszins verrassend aangevoerd door Piet Velthuizen. De doelman van Vitesse excelleert al het hele seizoen en camoufleert met zijn sterke optredens de deplorabele prestaties van zijn ploeg. Zijn medespelers staan massaal in de staart van het VI-klassement.

De bovenste posities worden voornamelijk ingenomen door spelers van de topclubs FC Twente, PSV en Ajax. De robuuste Douglas etaleert week in week uit zijn klasse en laat zien waarom bondscoach Bert van Marwijk de Braziliaanse verdediger graag genaturaliseerd ziet worden tot Nederlander. Tevens zijn de hoge klasseringen van zijn ploeggenoten Wout Brama en Bryan Ruiz niet meer dan logisch. Brama heeft zich dit seizoen ontpopt tot onmisbare stofzuiger in het elftal van trainer Steve McClaren. Ruiz spot met alle voetbalwetten door zich in zijn eerste seizoen in Twente meteen onmisbaar te maken. De vleugelspeler heeft inmiddels al vaker gescoord dan Blaise Nkufo en is bovendien een belangrijke aangever.

De beoordelingen bij PSV onderstrepen dat het middenveld de sterkste linie is van het elftal van trainer Fred Rutten. Ibrahim Afellay, Orlando Engelaar en Otman Bakkal staan allen onder bij . de beste twintig voetballers van het VI-klassement. Namens Ajax wordt Demy de Zeeuw goed gewaardeerd. Een elftal zonder de mannetjesputter lijkt in Amsterdam nu al ondenkbaar. De Apeldoorner dicteert het spel, pakt per wedstrijd talloze ballen af én heeft de smaak van het scoren te pakken. Naast De Zeeuw blijkt volgens de VI-cijfers ook Eyong Enoh een stille, maar zeer nuttige kracht voor de Amsterdammers. Daarnaast is er nog een eervolle vermelding voor Dries Mertens en Keisuke Honda. Bij respectievelijk FC Utrecht en VVV-Venlo tonen zij aan vanuit de Eerste Divisie een welkome aanwinst te zijn op het hoogste vaderlandse niveau.

Onderin is naast Vitesse ook hekkensluiter RKC Waalwijk met vier spelers bij de laatste vijftien goed vertegenwoordigd. Toni Varela, Ruud Berger, Hans Mulder en Dustley Mulder weten tot op heden nog niet te overtuigen. Met nog negentien duels te spelen, ligt er voor hen in dat opzicht een mooie uitdaging.

Tekst: Tom Wildvank

De toptwintig

1 Piet Velthuizen (Vitesse) 6,93
2 Douglas (FC Twente) 6,79
3. Theo Janssen (FC Twente) 6,69
4 Demy de Zeeuw (Ajax) 6,61
Dries Mertens (FC Utrecht) 6,67
Luis Suarez (Ajax) 6,67
7 Balázs Dzsudzsák (PSV) 6,64
Ibrahim Afellay (PSV) 6,64
9 Eyong Enoh (Ajax) 6,62
10. Anouar Hadouir (Roda JC) 6,57
Wout Brama (FC Twente) 6,57
12. Orlando Engelaar (PSV) 6,54
13. Keisuke Honda (VVV-Venlo) 6,53
14. Jan Vertonghen (Ajax) 6,47
Ron Vlaar (Feyenoord) 6,47
Bryan Ruiz (FC Twente) 6,47
17 Erik Falkenburg (Sparta Rotterdam) 6,45
18. Miroslav Stoch (FC Twente) 6,43
Otman Bakkal (PSV) 6,43
Antoine van der Linden (Heracles Almelo) 6,43

De staart van het klassement

Dustley Mulder (RKC Waalwijk) 5,33
Hans Mulder (RKC Waalwijk) 5,30
Csaba Féher (NAC Breda) 5,29
Boldizsár Bodor (Roda JC) 5,27
Ruud Berger (RKC Waalwijk) 5,27
Ahmed Ammi (ADO Den Haag) 5,25
Nicky Hofs (Vitesse) 5,21
Toni Varela (RKC Waalwijk) 5,10
Mads Junker (Roda JC) 5,08
Dalibor Stevanovic (Vitesse) 4,91
Leonardo Veloso (Willem II) 4,90
Ertoe Fejzullahu (NEC) 4,86
Diego Biseswar (Feyenoord) 4,85
Frank van der Struijk (Vitesse) 4,69
Lasse Nilsson (Vitesse) 4,67

Bron: VI nr 49 2009

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Poeder » za dec 05, 2009 9:14 am

als het nou alleen nillson zou zijn,.....

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » za dec 05, 2009 11:08 am

NUILERT!!! Ze hebben toch gewonnen gisteren? :-)

Felies...

Nou is AZ natuurlijk niet de moeilijkste club om van te winnen, maar toch...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Poeder » zo dec 06, 2009 3:34 pm

Staat er toch los van, ik zie 4 spelers in de staart van het spelersklassement. Kan ik niet vrolijk van worden.

Wouter
Berichten: 18935
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo dec 06, 2009 3:44 pm

In de tweede helft heeft Vitesse aardig gespeeld en op grond daarvan was de overwinning wel verdiend, maar in de eerste helft worden achterin weer twee kolossale blunders gemaakt, eerst door Van der Struijk en daarna door Greene. Gelukkig wist Velthuizen bij de tweede blunder redding te brengen, anders sta je zo maar weer op een moeilijk overbrugbare achterstand.

Ik word echt gek van dat geprutst achterin bij Vitesse...

Domme rode kaart van Stevanovic trouwens.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door joey » zo dec 06, 2009 3:58 pm

Greene kan niet voetballen, Wouter. Echt niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » zo dec 06, 2009 4:01 pm

Poeder schreef:Staat er toch los van, ik zie 4 spelers in de staart van het spelersklassement. Kan ik niet vrolijk van worden.
Van mij part staan alle NEC spelers onderaan dat klassement... als ze maar niet degraderen... en vooralsnog ziet dat er voor Vitesse prima uit...

Dat spelersklassement kan me echt aan mijn zogeheten anus roesten.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door peter » zo dec 06, 2009 4:57 pm

Ah de cijfers van Nilsson spreken ook voor zich. Weet nog wel dat half AT het een verdomd goeie voetballer voor de Eredivisie vond haha. Eens een prutser altijd een prutser.

Wouter
Berichten: 18935
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » ma dec 07, 2009 12:25 am

De laatste jaren worden spelers bij Vitesse altijd slechter. Pijnlijk maar waar. De eerste wedstrijden van Nilsson en Stevanovic voor Vitesse waren geweldig, daarna zijn ook zij afgezakt naar een bedenkelijk niveau.

Dat is het erge: altijd het idee hebben dat ze beter kunnen, en altijd weer teleurgesteld worden. Dat gevoel heb ik vooral bij Claudemir, Hofs, Nilsson en Stevanovic. Jongens als Van der Struijk en Drost hebben gewoon geen talent; daar verwacht ik ook niks van.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Beloki » ma dec 07, 2009 12:29 am

Wouter schreef:Jongens als Van der Struijk en Drost hebben gewoon geen talent; daar verwacht ik ook niks van.
Je vergeet Greene. Verreweg de slechtste Vitesse-speler.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Wouter
Berichten: 18935
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » di dec 08, 2009 8:31 pm

Vergeleken met Van der Struijk is Greene helaas nog een topper...

Wouter
Berichten: 18935
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » do dec 10, 2009 11:58 pm

Na de winterstop krijgen wij waarschijnlijk versterking:
Vitesse biedt vogeltrainer excuses aan
Gelderlander -10-12-2009

ARNHEM - Vitesse heeft roofvogeltrainer Gerard van den Brink excuses aangeboden. De Arnhemse club reageert daarmee op de mededeling van de trainer dat hij niet langer wil samenwerken met de Arnhemse voetbalclub. Hij ergerde zich aan de gebrekkige communicatie, maar is nu bereid tot een herstelgesprek.


Van den Brink was de trainer van Hertog, de onlangs overleden Afrikaanse vechtarend. Hij is al maanden druk bezig met een opvolger, een jonge zeearend.


Die zou nu al zijn eerste vluchten in GelreDome kunnen maken.


Vitesse introduceerde de roofvogel vorig jaar als nieuw symbool van de club.


Nadat Vitesse vanmiddag (donderdag) contact opnam met Van den Brink, bleek die alsnog bereid met Vitesse om de tafel te gaan.


Vitesse hoopt de nieuwe vogel thuis tegen PSV (31 januari 2010) te presenteren.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » vr dec 11, 2009 2:51 pm

Vitesse heeft vanaf maandag een nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen. Kees Bakker wordt opgevolgd door miljonair Maasbert Schouten, die beweert geen privévermogen in de club te gaan steken.
Afab, het bedrijf van Schouten, is sinds 2004 hoofdsponsor van Vitesse. Hoewel Schouten jaarlijks in de top500 van Quote, de lijst van rijkste Nederlanders, is terug te vinden, gaat hij de club niet helpen met zijn privégeld. Hij kiest voor het langzaam opbouwen van een club, zoals bijvoorbeeld ook bij FC Twente gebeurd.

"De eerste doelstelling is dat algemeen directeur Paul van der Kraan en ik meerdere investeerders gaan zoeken", aldus Schouten in De Gelderlander. "Niet een of twee personen, maar meer. Zodat Vitesse niet afhankelijk is van één persoon. Op die manier willen we zorgen voor een financieel fundament, waarop de club verder kan bouwen. Dat is stap één."

In het verleden investeerde Schouten enkele malen in spelers voor het door financiëe problemen geplaagde Vitsse. "Ik wil geen bedragen noemen, maar het is een substantieel bedrag."

Schouten gaat de organisatie van vitesse doorlichten en wil de jeugdopleiding van de club verbeteren. Hij gelooft niet dat Vitesse weer tot de Nederlandse top kan gaan behoren, zoals in het begin van deze eeuw onder voorzitter Karel Aalbers. "Reëel is plaats zes tot en met negen, waarbij we regelmatig Europees voetbal spelen. Er zijn zeker mensen bereid in Vitesse te investeren. Maar ze willen zien dat er echt stappen worden gemaakt. Dat gaan we nu doen", zegt Schouten.

Bron http://www.elfvoetbal.nl

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » vr dec 11, 2009 3:53 pm

Nah... structureel bij de eerste 10 horen is helemaal niet verkeerd hoor.
Ben benieuwd.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18935
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » vr dec 11, 2009 10:47 pm

Lijkt me goed nieuws voor de club...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door joey » zo dec 13, 2009 11:51 am

Leuk, maar zijn die investeerders er wel? Vitesse is al jaren op zoek.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door FlaFlu » zo dec 13, 2009 3:23 pm

Wat een flutpubliek daar in Arnhem. Er zitten überhaupt amper toeschouwers, maar de mensen die er wel zitten maken ook totaal geen geluid. Je hoort alles wat de trainers en spelers tegen elkaar zeggen.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Poeder » zo dec 13, 2009 9:06 pm

Komt door de opstelling van de mic's dat er bijna geen geluid te horen is,..... publiek is er inderdaad te weinig.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » zo dec 13, 2009 9:58 pm

Terecht gelijk spel...

Volgende week... met een beetje inzet, wint Vitesse wel van ONS ALLER NEC...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18935
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo dec 13, 2009 10:48 pm

Wat een flutpubliek daar in Arnhem. Er zitten überhaupt amper toeschouwers, maar de mensen die er wel zitten maken ook totaal geen geluid. Je hoort alles wat de trainers en spelers tegen elkaar zeggen.
Er zitten nog steeds meer mensen dan bij menig andere eredivisieclub. En weet je wel hoe slecht het voetbal al een jaar of acht lang is? Het is gewoon een teken van de vicieuze cirkel naar beneden waarin Vitesse al jaren zit. Stel je voor dat Ajax vanaf nu even acht jaar om plaats elf of twaalf gaat spelen. Dan zal het toeschouwersaantal ook langzamerhand afnemen.

Vitesse heeft het toeschouwersrecord aller tijden van de nacompetitie ook op haar naam staan.
Volgende week... met een beetje inzet, wint Vitesse wel van ONS ALLER NEC...
Dat vraag ik me af. Misschien hebben we iets betere spelers, maar achterin is het zo onzeker allemaal. Al mag ik hopen dat Bos eindelijk Van der Struijk eens op de bank zet. Onbegrijpelijk dat die steeds weer aan mag klungelen.

Daarnaast gaat het volgende week vooral om strijd. Zo'n Pothuizen bijvoorbeeld is een criminele houthakker die niet kan voetballen, maar volgende week zal hij wel weer de beste wedstrijd van het jaar spelen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » zo dec 13, 2009 11:33 pm

Dat vraag ik me af. Misschien hebben we iets betere spelers, maar achterin is het zo onzeker allemaal. Al mag ik hopen dat Bos eindelijk Van der Struijk eens op de bank zet. Onbegrijpelijk dat die steeds weer aan mag klungelen.
JIj denkt serieus dat de aanval van NEC... zonder die rare belg (die ik nog steeds niet hoog heb zitten) beter is dan de verdediging van Vitesse??

Stel voor dat dat zo is dan heb je altijd nog een aanval van Vitesse die altijd beter is dan een NON-verdediging van NEC hoor...

Neej... het wordt nix in Nijmegen.

Als Vitesse speels zoals tegen Utrecht dan winnen ze... geloof mij maar.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18935
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo dec 13, 2009 11:44 pm

Zoals ik al zei: dit is een wedstrijd waarbij vooral de strijd ertoe doet. Een totaal andere wedstrijd dan Vitesse-Utrecht.

Wouter
Berichten: 18935
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » ma dec 14, 2009 12:27 am

Schouten wil Europees voetbal

Vitesse moet op termijn weer Europees voetbal spelen. Dat is één van de doelen die de nieuwe voorzitter Maasbert Schouten stelt.
De 38-jarige Schouten treedt maandag aan als voorzitter van de Arnhemse voetbalclub. Hij maakte een fortuin als oprichter en bestuurder van hoofdsponsor Afab-geldservice. Maar Vitesse heeft met hem niet de nieuwe Abramovich binnengehaald.

Behalve op termijn Europees voetbal halen, noemt Schouten ook de jeugdopleiding en het werven van investeerders als speerpunten.

Bron: Omroep Gelderland 13-12-2009

Plaats reactie