Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo jan 21, 2009 2:26 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Voetbal is emotie, Voets. Dat moet je met me eens zijn. En je beredeneert heel rationeel waarom het kinderachtig is wat sommigen onder ons (ik trouwens ook) posten.

Maar dat is het nu net: emotie en rationaliteit gaan niet samen. Als ik de zelfvoldane smoelen van F.-suporters op het netvlies heb, zoals na Beverwijk in het Journaal, en zij zich "onoverwinnelijk" achten en de jaren daarvoor en daarna een enorme haat betrachten tegen alles wat Neus is, dan geeft dat reactie, heel simpel. Dan misgun ik ze alles. Da's nou juist het idiote wat voetbal losmaakt; hoe rationeel of volwassen ik ook ben, als het over (de rivaliteit tussen Ajax en) F. gaat kan ik eigenlijk niet meer zo goed relativeren. En velen met mij niet. Vergeef ons...
Amen. Ik ben geen domme jongen, geen 'standaard voetbal supporter', maar mijn liefde voor Ajax en daarmee gepaard de haat, nee, aversie richting feyenoord, rotterdam en alles wat daarmee te maken heeft is met geen pen te beschrijven. Velen uit m'n omgeving begrijpen het ook niet. Sommige dingen behoeven nou eenmaal geen verklaring. Als feyenoord degradeert is het hier 3 dagen feest, dat weet ik wel. Maar dat gaat niet gebeuren hoor.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 21, 2009 2:31 pm

Nee, gaat zeker niet gebeuren. Sterker nog. Ik schat de kans dat ze zich kwalificeren voor de playoffs om een uefa cup of intertoto ticket hoger in dan dat ze nacompetitie zouden moeten spelen.

Zo heel groot is dat gaatje naar de subtop nu ook weer niet hoor.
Nil volentibus arduum

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo jan 21, 2009 3:19 pm

Iets anders... :666.gif:

Valse mail Feyenoord zet redacties op verkeerde been
Uitgegeven: 21 januari 2009 15:09
Laatst gewijzigd: 21 januari 2009 15:09

AMSTERDAM - Een e-mail die afkomstig lijkt van de perswoordvoerder van Feyenoord, heeft woensdag op menig redactie voor gefronste wenkbrauwen gezorgd. De club zou een nieuwe shirtsponsor hebben gevonden in Fisherman's Friend. Het ging om een vervalsing, maar zeker één persbureau trapte in de grap.

Vermoedelijk refereert de afzender van de e-mail aan de sportieve en organisatorische crisis waarin de Rotterdamse club verkeert. Dinsdagavond ging Feyenoord, dat vorige week trainer Gert-Jan Verbeek ontsloeg, in eigen huis met 0-3 onderuit in een bekerwedstrijd tegen Heerenveen. In de competitie staat de club twaalfde.

Fisherman's Friend maakt reclame met tv-spotjes waarin stoere mannen tot tranen geroerd zijn, maar de sterke hoestbonbons de schuld geven van hun waterlanders.

Handtekening

De e-mail ziet er overtuigend uit. Niet alleen is die voorzien van de handtekening van perswoordvoerder Gido Vader, bovendien werd het persbericht verstuurd naar de persoonlijke mailbox van een aantal sportjournalisten.

Vader kan niet om de grap lachen. "Dit bezorgt mensen binnen en buiten de club een hoop werk," zegt hij. Hij zegt niet te weten wie verantwoordelijk is voor de e-mail, maar laat dat uitzoeken.

Waarschuwing

Het Algemeen Nederlands Persbureau verspreidde woensdagmiddag een waarschuwing aan de aangesloten redacties. Dat kwam voor tenminste één redactie te laat. Sportpersbureau Infostrada meldde het nieuws enkele minuten eerder.

© NU.nl/Wieland van Dijk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 21, 2009 3:22 pm

:drecul.gif:

Misschien een tikkie flauw maar daarom niet minder grappig!
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » wo jan 21, 2009 3:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Voetbal is emotie, Voets. Dat moet je met me eens zijn. En je beredeneert heel rationeel waarom het kinderachtig is wat sommigen onder ons (ik trouwens ook) posten.

Maar dat is het nu net: emotie en rationaliteit gaan niet samen. Als ik de zelfvoldane smoelen van F.-suporters op het netvlies heb, zoals na Beverwijk in het Journaal, en zij zich "onoverwinnelijk" achten en de jaren daarvoor en daarna een enorme haat betrachten tegen alles wat Neus is, dan geeft dat reactie, heel simpel. Dan misgun ik ze alles. Da's nou juist het idiote wat voetbal losmaakt; hoe rationeel of volwassen ik ook ben, als het over (de rivaliteit tussen Ajax en) F. gaat kan ik eigenlijk niet meer zo goed relativeren. En velen met mij niet. Vergeef ons...
Voetbal is emotie.Maar dat heeft er hier toch niks mee te maken.Hier gaat het toch gewoon over haat.Wat ik me dan vervolgens afvraag .. als men, zoals hier, zo'n grote haat heeft aan Feyenoord ( of andere clubs ) ben je dan ook in staat om te genieten van de concurenten als daar reden van is.Of neem je in alle gesprekken, discussie, analyses die haat mee ?.Nou lijkt me sterk dat je dat dan overboord kan zetten.Kun je dan nog wel objectief naar voetbal kijken ?.

Ik kan genieten van concurenten als daar reden voor is, en wat de SUPPORTERS op of na een wedstrijd uitspoken, of dat ze scheel kijken zal me een worst wezen.De rivaliteit tussen de supporters is voor velen belangrijker geworden dan de wedstrijd op zich.Maar men mag het hoor.Gelukkig ben ik niet zo ( zal de opvoeding en leeftijd wel zijn ) , gelukkig gun ik andere ook hun succes ( of hun behoud op het eredivisieschap ) .. en ik denk dat als er meer er zo over zouden denken/hadden gedacht jij nooit Berverwijk er bij zou kunnen halen .. immers het was dan nooit gebeurd ..

Trouwens, die haat richting Rotterdam en alles wat daar mee te maken heeft van sommige hier, ook dat vind ik weer zo krom als iets.Als anderen diezelfde haat projecteren op Allochtonen dan krijgen ze ( hier op dit forum ) de wind van voren.Dan staan de intellectuelen op dit forum op om met alles en nog wat te proberen die haat de kop in te drukken.Blijkbaar gelden er voor mensen in clubsteden andere normen ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo jan 21, 2009 3:43 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 21, 2009 3:31 pm

haha dit is echt te grappig. :biggrin.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 21, 2009 3:34 pm

Haat is een emotie, Voetske, en dus menselijk. Hoe vervelend dat verder ook moge zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 21, 2009 3:35 pm

Bij mij is het wel echte haat en ik denk bij nog een paar hier maar voor de meesten zal het meer gezonde rivaliteit zijn hoor Voetske.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo jan 21, 2009 3:45 pm

El Clavo schreef:Ik gun feyenoord gewoon helemaal niets Voets. De club niet, maar die supporters nog minder. Daarvoor is er gewoon te veel gebeurd. Weet ook dat als het andersom geweest was er nog harder gelachen zou zijn van rotterdamse kant. Ik vind het eigenlijk nog vrij mild hoe er hier gereageerd wordt. Ik gun ze een failissement, dat gun ik ze.
Laten we heel eerlijk zijn :neutral.gif: alleen nog door de geldschieters bestaat die club nog... Hopelijk treft het die groep geldschieters deze krediet crisis net nog ff harder dan "jan modaal"

Er gaan zelfs geluiden op dat als M.Been volgend jaar voor de groep staat dat er dan zomaar 20/30 milj. Euro is om te investeren. Is toch te gek voor woorden... vandaar mijn bovenstaande. Laat die F zelf maar de broek ophalen.

Ik gun die club helemaal niks maar dan ook helemaal niks, waarom? ik haat ze gewoon, klaar. Daarvoor heb ik als supporter van Ajax ff iets teveel derby's voor bijgewoond, zowel uit als thuis. ik was er niet bij in B'wijk gelukkig maar, maar wat daar gebeurde blijft altijd op mijn netvlies staan.

Daarnaast concurrentie is er meer dan genoeg voor Ajax..
Az, H'veen,Groningen, Nec, Psv, Twente , of moet ik nog ff doorgaan?
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 21, 2009 3:55 pm

Ach, het is een spelletje. Ze hoeven echt niet dood. Zelfs van BZ niet, neem ik aan.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 21, 2009 4:00 pm

mattie schreef: Laten we heel eerlijk zijn :neutral.gif: alleen nog door de geldschieters bestaat die club nog... Hopelijk treft het die groep geldschieters deze krediet crisis net nog ff harder dan "jan modaal"

Er gaan zelfs geluiden op dat als M.Been volgend jaar voor de groep staat dat er dan zomaar 20/30 milj. Euro is om te investeren. Is toch te gek voor woorden... vandaar mijn bovenstaande. Laat die F zelf maar de broek ophalen.
En ze hebben al zoveel leningen en pools uitstaan.. wanneer wordt dat eens terug betaald. Maandag zeiden ze al bij voetbal insite dat er iemand was die geld in fnoord gestopt had maar nu failliet is door de kredietcrisis.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 21, 2009 4:01 pm

joey schreef:Ach, het is een spelletje. Ze hoeven echt niet dood. Zelfs van BZ niet, neem ik aan.
Nou niet allemaal hoor..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 21, 2009 4:03 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef:Ach, het is een spelletje. Ze hoeven echt niet dood. Zelfs van BZ niet, neem ik aan.
Nou niet allemaal hoor..
Zie je wel. Schappelijke jongen, die BZ. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 21, 2009 4:37 pm

brigade zuid schreef:
mattie schreef: Laten we heel eerlijk zijn :neutral.gif: alleen nog door de geldschieters bestaat die club nog... Hopelijk treft het die groep geldschieters deze krediet crisis net nog ff harder dan "jan modaal"

En ze hebben al zoveel leningen en pools uitstaan.. wanneer wordt dat eens terug betaald. Maandag zeiden ze al bij voetbal insite dat er iemand was die geld in fnoord gestopt had maar nu failliet is door de kredietcrisis.
Inderdaad, er is geen investeerder die dat geld gewoon weg geeft, ze willen het altijd (op de één of andere manier) terug.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel

Bericht door Daniel » wo jan 21, 2009 5:48 pm

En dat heeft Jorien van den Herik natuurlijk ook zijn kop gekost.

M..

Bericht door M.. » wo jan 21, 2009 7:03 pm

Ik vind het ook vooral grappig wat daar gebeurd.. de medelijden laat ik aan anderen over..

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo jan 21, 2009 7:50 pm

Zag net Been bij De Wereld Draait Door voorbij komen. 'Volgend jaar met de schaal op de Coolsingel'.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 21, 2009 7:52 pm

SylvievdVaart schreef:Zag net Been bij De Wereld Draait Door voorbij komen. 'Volgend jaar met de schaal op de Coolsingel'.
No fucking way!! Ik gun hem veel, maar dat echt niet! :1evil.gif:

Laat hem maar met de beker in de Goffert komen... lijkt me veel beter
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Daniel

Bericht door Daniel » wo jan 21, 2009 7:59 pm

SylvievdVaart schreef:Zag net Been bij De Wereld Draait Door voorbij komen. 'Volgend jaar met de schaal op de Coolsingel'.
Zei ie dat echt? :smallgrin.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo jan 21, 2009 8:05 pm

Hij zei het echt, ja. Het leek wel een fucking open sollicitatie.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Daniel

Bericht door Daniel » wo jan 21, 2009 8:06 pm

Maar hij schaterlachtte er natuurlijk wel bij neem ik aan? Want zoiets zeggen kan alleen maar een grapje zijn.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo jan 21, 2009 8:18 pm

Hij heeft de woorden 'volgend jaar' niet in de mond genomen. Hij zei alleen dat het hem geweldig leek om OOIT met die schaal op de coolsingel te staan.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo jan 21, 2009 8:21 pm

Oh. Maar dan nog :666.gif:

999

Bericht door 999 » wo jan 21, 2009 8:29 pm

SylvievdVaart schreef:Oh. Maar dan nog :666.gif:

:eusa_naughty.gif:
Blij met de punten ...

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo jan 21, 2009 8:36 pm

Er zal nooit meer een schaal op de Coolsingel komen, Voets! :icon_neutral.gif:

Gesloten