AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 06, 2006 7:46 pm

T82 schreef:
Lange Ad
Gepost door Michel (methodmich) - zaterdag 5 augustus 2006 @ 05:52
Wie zoals ik altijd gevoetbald heeft in de jeugd bij een club, zal zich ongetwijfeld herkennen in het verhaal over Lange Ad. Dat was namelijk een speler die bij een andere vereniging speelde. Een jongen die je elk jaar tegenkwam, simpelweg omdat je minimaal twee keer, maar soms ook vaker, tegen zijn club speelde. Gevalletje van regionale indeling. Het gebeurde regelmatig dat je gewoon steeds met je eigen ploeg doorschoof en dat dit bij andere clubs ook zo was. Vanaf je eerste stappen op het halve voetbalveld tot de overgang naar de hele velden tot je debuut bij de senioren. Met Lange Ad was het ook zo.

Lange Ad was de naam die wij aan deze jongen gaven. Hij was, niet verrassend, erg lang en heette Ad. Dan gaat het makkelijk. Eerst viel hij voornamelijk op door zijn lengte, maar vanaf de D-pupillen begon ook zijn manier van spelen op te vallen. Lange Ad was een beetje een vervelend ventje. Hij had een kaarsrechte houding, een blik die vroeg "wie doet me wat?" en altijd dezelfde passeerbeweging. Als Lange Ad de bal kreeg, maakte hij altijd drie scharen. Schaar, schaar, schaar. Daarna ging hij eens bedenken wat hij nu eigenlijk wilde gaan doen. Blijkbaar maakte dit indruk, want in het tweede jaar bij de D-pupillen bleek Lange Ad gescout. Dat zei hij zelf ook. "Ik ben gescout," zei hij dan in het veld. Als ventje van twaalf riep dat jaloezie en irritatie op, nu zouden we om jongens als Lange Ad lachen.

Een seizoen later bleek Lange Ad echter niet weg. Volgens zijn teammaats was hij wel op proef geweest bij Sparta, maar vonden ze hem toch niet goed genoeg. In de jaren die volgden hadden we snel door waarom. Lange Ad kon niets anders dan drie scharen maken. Schaar, schaar, schaar. Daarna was hij of de bal kwijt of volgde er een waardeloze voorzet. Op het laatst liep de spits van zijn team niet eens meer mee, want er zou toch niets volgen waar hij iets mee kon. Onze linksback telde hardop in het veld tot drie en ontfutselde Ad dan dikwijls de bal. Het scheen Lange Ad niet te deren. Zijn uitstraling bleef onveranderd die van een vervelend ventje.

Vorig seizoen ontstond er in de eredivisie een hype rond de rechtsbuiten van NAC Breda, Julian Jenner. Hij showde tijdens de eerste wedstrijden enkele leuke passeerbewegingen. Inmiddels is hij getransfereerd naar AZ. In een interview in Voetbal International stelde Jenner onlangs dat hij zichzelf nu al de beste rechtsbuiten van Nederland vindt. Gewaagde uitspraak, voor iemand die toch nog niet al te veel heeft laten zien. Zelf had ik het genoegen om Jenner vorig seizoen enkele keren in actie te zien voor NAC Breda. Steevast viel het zwaar tegen. Hij maakte twee leuke acties die de samenvatting op Talpa haalden, maar daar bleef het bij. Het zag er leuk uit, maar had nauwelijks rendement. Sinds het interview weet ik waarom. Volgens Jenner had NAC niemand die zijn voorwerk passend kon afronden. Ondertussen vroeg ik me elke keer weer af aan wie die Jenner me toch deed denken.

Toen AZ vorige maand een oefenduel speelde bij mijn club, werd het me ineens duidelijk. Jenner mocht na rust opdraven met de B-keus van Van Gaal en na zijn eerste actie hoorde ik één van mijn vrienden de vergelijking maken die ik al een seizoen zocht: "Hee, ze hebben Lange Ad gecontracteerd!" Jenner maakte opnieuw geen indruk, op één geslaagde actie eindigend in een schot op de paal na. Verder was het weer schaar, schaar, schaar, bal kwijt. Op gegeven moment zijn we zelfs gaan meetellen, zoals in de dagen van Lange Ad. Jenner loopt en oogt als Lange Ad. Dezelfde blik, dezelfde stijl. Hij komt ook wel over als iemand die in het veld zijn tegenstanders toevoegt dat hij is gescout.

Het wordt dan ook een interessant seizoen voor de "beste rechtsbuiten van Nederland." Als Van Gaal hem de overbodige pasjes kan afleren, dan zal hij misschien zijn grootspraak waar kunnen maken. Bij AZ kan hij niet klagen over een gebrek aan goede spitsen, wat betekent dat zijn rendement alleen maar kan stijgen, mochten we zijn eigen woorden voor waarheid aannemen. Het zou leuk zijn voor Jenner, maar ik vrees een beetje voor hem. Cees Lok zou wel eens gelijk kunnen hebben, toen hij stelde dat Jenner zichzelf overschat en geen zelfkritiek heeft. Schaar, schaar, schaar, bal kwijt. Lange Ad speelt inmiddels in een zesde elftal en doet nog altijd niets anders. De rest van de week is hij dameskapper. Zo snel kan het gaan.

Fok.nl

:worshippy: ik ben zo blij dat Ajax hem niet heeft gecontracteerd
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Remco.
Berichten: 110
Lid geworden op: wo jun 22, 2005 2:03 pm

Bericht door Remco. » zo aug 06, 2006 8:35 pm

http://www.dipo.tv/movie/4968.wmv

Interviewtje met Jenner waarin hij ook ingaat op de VI berichtgeving.

Irritante gozer voor de camera trouwens.
"If you're in the penalty area and don't know what to do, put the bal in the net and we'll discuss the options later."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo aug 06, 2006 9:45 pm

Arwin schreef:
Duke schreef:
AZ-NAC is verplaatst naar zaterdag, omdat Ajax woensdag in actie moet komen in de Champions League.
Kan iemand me de logica van deze zin uitleggen?
Werd vandaag uitgelegd in het AD:

Omdat Ajax pas woensdag speelt, kan Ajax gewoon zondag spelen voor de competitie. AZ zou normaal op zaterdag avond spelen, hun 'standaard avond' bij de KNVB. Die hadden ze op zondag gezet voor als Ajax dinsdag al moest spelen, dit is niet het geval, dus AZ is teruggezet naar de dag waar ze eigenlijk altijd al zouden moeten spelen: zaterdag.
Dus eigenlijk verandert er helemaal niets. :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma aug 07, 2006 9:03 am

Remco B. schreef:Irritante gozer voor de camera trouwens.
Gisteren van 1 van de NAC spelers nog gehoord wat ze van hem vinden. Vooral het woord 'dom' viel een paar keer. Leuk verhaaltje was dat hij vorig jaar in een getunede auto naar de training kwam en er vervolgens zo mee werd gepest dat ze die auto daarna nooit meer hebben gezien. :)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 6:37 am

In dat interview in de VI was ook geen greintje zelfkritiek te herkennen. Alles was de schuld van Cees Lok.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 10:53 am

let maar op, hij gaat het bij AZ niet redden. En dan te bedenken dat bijna iedereen hem naar Ajax schreeuwde :sad:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 1:43 pm

Nou, dat viel volgens mij wel mee hoor. Hier op AT dan.

Die jongen heeft de kwaliteiten om een man te passeren, maar dat heeft Mitea ook. En ook die moet nog maar bewijzen dat hij kan leren veel rendement te halen uit z'n acties.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 1:46 pm

nou Thomas, volgens mij was ik de enige die hem niet naar Ajax wilde halen. Bekijk het archief maar :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di aug 08, 2006 1:54 pm

En toch is-ie in de laatste 25 meter van het veld heel behoorlijk hoor. En met z'n voorzet is weinig tot niks mis. Alleen het spel zonder bal en vooral in de snelle omschakeling na balverovering moet beter. Niettemin geef ik 'm meer kans op slagen dan Cziommer. Sterker nog, ik zou die Duitster eruit pleuren, een middenveld met Schaars, De Zeeuw en Mendes neerzetten en dan gewoon Jenner als rechtsbuiten gebruiken. Dat gedoe met die open rechterkant vond ik maar niks tegen Arsenal.

Alleen heeft AZ niet echt kopsterke spitsen in Dembele en Arveladze.

En Als Louis toch voor een soort 4-4-2 opteert, maak dan asjeblieft Schaars en Mendes belangrijk en niet die Cziommer, want die loopt bijna alleen maar in de weg.

ub40_bboy
Berichten: 56
Lid geworden op: do jul 27, 2006 12:09 pm

Bericht door ub40_bboy » di aug 08, 2006 2:22 pm

Steef schreef: Alleen heeft AZ niet echt kopsterke spitsen in Dembele en Arveladze.
Dembele kan dat nog best aanleren. Hij is niet de kleinste en nog zeer jong.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 2:41 pm

Steef schreef:En toch is-ie in de laatste 25 meter van het veld heel behoorlijk hoor. En met z'n voorzet is weinig tot niks mis. Alleen het spel zonder bal en vooral in de snelle omschakeling na balverovering moet beter. Niettemin geef ik 'm meer kans op slagen dan Cziommer. Sterker nog, ik zou die Duitster eruit pleuren, een middenveld met Schaars, De Zeeuw en Mendes neerzetten en dan gewoon Jenner als rechtsbuiten gebruiken. Dat gedoe met die open rechterkant vond ik maar niks tegen Arsenal.

Alleen heeft AZ niet echt kopsterke spitsen in Dembele en Arveladze.

En Als Louis toch voor een soort 4-4-2 opteert, maak dan asjeblieft Schaars en Mendes belangrijk en niet die Cziommer, want die loopt bijna alleen maar in de weg.
Ik moet zeggen dat ik dat middenveld al meer balans vindt hebben dan het middenveld van Ajax. :blush:

@ Henk: Volgens mij was ik niet per definitie voor het aantrekken van Jenner. Ook niet in het bijzonder tegen, maar toch.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » di aug 08, 2006 3:58 pm

Henk de Gier schreef:nou Thomas, volgens mij was ik de enige die hem niet naar Ajax wilde halen. Bekijk het archief maar :yes:
Jij was niet de enige.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 4:15 pm

maar jij bent dan ook onfeilbaar 343 ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di aug 08, 2006 5:28 pm

Henk de Gier schreef:nou Thomas, volgens mij was ik de enige die hem niet naar Ajax wilde halen. Bekijk het archief maar :yes:
Je vergeet er een. Niet iedereen was positief trouwens. En terecht.

Al is ie wel beter dan De Mul trouwens! :D

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di aug 08, 2006 5:30 pm

Steef schreef: Sterker nog, ik zou die Duitster eruit pleuren,
Dit begint zo langzamerhand slaapverwekkend te worden. Beetje obsessief ook. Je bent wel heel erg bang dat Cziommer het misschien toch wel helemaal gaat maken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 5:31 pm

Zo Henk, dat zijn er dus al twee die tegen z'n komst waren en een die hem niet bijzonder graag zag komen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di aug 08, 2006 5:32 pm

Thomas schreef:Zo Henk, dat zijn er dus al twee die tegen z'n komst waren en een die hem niet bijzonder graag zag komen.
Meen me te herinneren dat jij voor zijn komst was.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 5:34 pm

Hmmm, ik kan me niet herinneren dat ik bijzonder voor zijn komst was. Ik wilde destijds wel heel graag een nieuwe rechtsbuiten bij Ajax zien, misschien dat ik daarom maar richting Jenner leunde. Al te vaak had ik hem in ieder geval niet zien spelen.

Maar misschien heb ik me inderdaad positiever uitgelaten dan ik me kan herinneren hoor. Kan best. Selectief geheugen, zeg maar. Ik lijk wel een PSV'er. ;)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 6:27 pm

wimpey schreef:
Henk de Gier schreef:nou Thomas, volgens mij was ik de enige die hem niet naar Ajax wilde halen. Bekijk het archief maar :yes:
Je vergeet er een. Niet iedereen was positief trouwens. En terecht.

Al is ie wel beter dan De Mul trouwens! :D
echt niet, Jenner of De Mul, ik zou het wel weten. Daag Juul, veel plezier in Alkmaar.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 12:01 am

Didulica wil voorbereiding AZ niet missen
Door Edwin Miedema
10 Augustus, 2006

Louis van Gaal was laats boos op de KNVB vanwege de planning van de interland wedstrijden. Het lijkt erop dat Joey Didulica daarnaar heeft geluisterd. De sluippost van AZ heeft zich afgemeld voor de oefeninterland Kroatië - Italië.

Didulica wil zich volledig richten op AZ en niet worden onderbroken door een oefeninterland. Daarom heeft de doelman van AZ en Kroatië zich afgemeld voor de interland op 16 augustus.
voetbalmax

Makkelijk afzeggen als je toch weet dat je op de bank zit
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 12:08 am

Louis van Gaal wil in de 2010 absoluut als bondscoach deel uitmaken van het wereldkampioenschap voetbal. Het contract van de excentrieke oefenmeester in Alkmaar loopt nog tot de zomer van 2008, maar van Gaal wil het niet verlengen. "Daarna wil ik iets anders gaan doen.”

Hij is momenteel al bezig met enkele pistes op een rijtje te zetten.Toch is hij niet van plan om op de eerste de beste aanbieding in te gaan. "Ik ga alleen aan de slag bij een land waar ik iets mee kan. Bondscoach van Trinidad en Tobago zal ik bijvoorbeeld nooit worden. Met bepaalde Afrikaanse landen zie ik daarentegen wel mogelijkheden om goed te presteren.”

Van Gaal was overigens al eens bondscoach van Nederland, maar hij slaagde er niet in het land voor het WK 2002 in Zuid-Korea en Japan te kwalificeren. [AN]
Voetbalkrant.com
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr aug 11, 2006 10:57 am

Van Gaal gaat Ghana wereldkampioen maken. :yes:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 11:01 am

dan zullen ze voor de kwalificaties eerst een andere trainer moeten aanstellen ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 12, 2006 1:58 pm

Dadelijk in Langs de Lijn op Radio 1 een uitgebreid interview met Louis van Gaal.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 3:00 pm

Is dadelijk nu?

Gesloten