NAC Breda 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jan 04, 2008 9:39 am

Geheel mee oneens! Gaat hier niet om trommels of wat dan ook, het gaat om het principe.
Thuissupporters hebben blijkbaar invloed op hetgeen wat uitsupporters mogen of niet mogen.
Dit jaar geen trommel, volgend jaar besluiten ze geen rood/witte kleding, het jaar later geen bandiri's , en vanaf het derde jaar mag er in het uitvak niet gezongen worden, want dat stoort de thuisfans! Ga zo maar door.

Dat supporters invloed kunnen/willen uitoefenen op het beleid in het stadion is prima. Maar dan wel over de vakken waar ze zelf deel van uitmaken.
Als ze in hun eigen vakken geen trommels meer wensen is dat hun goed recht, maar bemoei je niet wat de uitsupporters mogen of niet mogen.

VRIJHEID VOOR TIFO EN SUPPORTERS

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr jan 04, 2008 9:47 am

Psies...opzouten met dat geel-swert in de Goffert...bijv. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jan 04, 2008 9:51 am

Zo'n vaart zal het daar allemaal niet lopen. Bij NAC snappen ze heel goed wat een echte voetbalsfeer is. Daar kan menig eredivisieclub nog wat van leren.

Die trommels zijn gewoon stomvervelend omdat mensen denken dat het sfeervol is als je 90 minuten lang in één tempo op een trommel gaat staan beuken.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr jan 04, 2008 9:52 am

Ik ben het helemaal met Mike eens, alleen één ding: geen gastoeters!
Hebben we natuurlijk nooit mee te maken, maar móchten we ooit tegen Sjaktar Donetsk of Dinamo Kiev spelen...als er dan 1600 mijnwerkers met zo'n klotetoeter 90 minuten lang zitten te PWUEEWPPPPEN dan blijf ik mooi thuis!

Dat trek ik dus echt heel slecht. Verder mag alles.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jan 04, 2008 10:12 am

Ja, hoor eens even. Of je staat alles toe of niet. Wat is het verschil tussen het weigeren van trommels en het weigeren van die toeters? Ze zijn allebei irritant.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr jan 04, 2008 10:30 am

Het was ook meer een losse opmerking dan dat ik er een juridisch dichtgetimmerd betoog bij heb. Ik weet ook wel dat toeters niet verboden gaan worden, als iemand wil toeteren dan mag 'ie dat. Mits het geen scheepshoorn is.

Punt is dat je simpelweg geen dingen kunt verbieden, puur omdat je het irritant vind of omdat het je niet aanstaat. Ik vind trommels ook schijtirritant, (denk bijvoorbeeld aan die zweterige snorremans van Vitesse die met een rood hoofd en dito tong uit de mond iets te fanatiek op die trommel staat te hengsten) maar wat is dan de volgende stap?

B-side ergert zich aan trommels. Geen trommels in uitvak NAC.
Vak S ergert zich aan Ajax-vlaggen. Geen Ajax-vlaggen in uitvak Feyenoord.
Bunnikside ergert zich aan toeters. Geen toeters in uitvak FC Utrecht.
F-side ergert zich aan pokdalige PSV-pubers met bandiries. Geen PSV-pubers in uitvak of alleen toegang bij tonen clereasiltube. Geen bandiries in uitvak Ajax.

Het bestuur/veiligheidsteam van de club zelf bepaalt wat wel en niet mag in een stadion, niet een of andere enquete onder de supporters.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jan 04, 2008 10:53 am

Marillion schreef:Zo'n vaart zal het daar allemaal niet lopen. Bij NAC snappen ze heel goed wat een echte voetbalsfeer is. Daar kan menig eredivisieclub nog wat van leren.

Die trommels zijn gewoon stomvervelend omdat mensen denken dat het sfeervol is als je 90 minuten lang in één tempo op een trommel gaat staan beuken.
Als iemand 90 minuten lang hetzelfde kutlied zingt is het ook irritant.
Trommels kunnen ook op een goede manier gebruikt worden. Wie bepaalt dat?? Dat is toch een persoonlijk iets?? Iedere supporter steunt zijn of haar club op zijn eigen wijze. Utrecht en Twente misschien met Trommels, Groningen met bandiri's , Vitesse met een toeter, Ajax met niks.

Je moet niet willen bepalen wat andere clubs wel of niet mogen, binnen de grenzen van de wet.

148 mensen storen zich aan de trommels van de 212 stemmers. Dat is ook nog eens een aantal van lik me vessie.



VRIJHEID VOOR TIFO EN SUPPORTERS!!!

T82
Berichten: 1787
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » vr jan 04, 2008 2:41 pm

In Breda verstaat men onder echte voetbalsfeer zingen tot je er bij neer bij valt. Hier heb je geen trommel bij nodig. Willen ze geluid maken? Neem dan maar wat meer supporters mee! Net als die gemaakte sfeer in het AZ-stadion met die klapdingen, slaat toch nergens op? Nouja, voortuit… ;)
Het schijnt trouwens dat er bij ADO al 4 jaar zo'n verbod bestaat..?
Zoals er vorig jaar een spandoek hing: Liever een soa aan mn zak, dan een trommel in mn vak…

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jan 04, 2008 4:15 pm

T82 schreef:In Breda verstaat men onder echte voetbalsfeer zingen tot je er bij neer bij valt. Hier heb je geen trommel bij nodig. Willen ze geluid maken? Neem dan maar wat meer supporters mee! Net als die gemaakte sfeer in het AZ-stadion met die klapdingen, slaat toch nergens op? Nouja, voortuit… ;)
Het schijnt trouwens dat er bij ADO al 4 jaar zo'n verbod bestaat..?
Zoals er vorig jaar een spandoek hing: Liever een soa aan mn zak, dan een trommel in mn vak…
Prima als jullie dat op jullie eigen vakken zo willen. Maar waarom moet dat ook opgelegd worden aan de uitsupporters?? Mogen die zelf niet bepalen wat zij sfeerverhogend vinden?

T82
Berichten: 1787
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » vr jan 04, 2008 4:18 pm

Dat mogen ze best. En natuurlijk zit er ook een foute kant aan dat besluit. Maarja, wij vinden bier drinken bijvoorbeeld sfeerverhogend. Dat mogen wij ook niet overal...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 04, 2008 4:21 pm

Wat u niet wil dat u geschiedt...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jan 04, 2008 4:45 pm

Ach, netjes of niet. Fuck die trommels! :headbang.gif:

Er is bij NAC ten minste nog sprake van een echte voetbalsfeer. Ik vind het prima dat ze die willen behouden. Dat carnavalspubliek gaat maar in Thialf staan trommelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr jan 04, 2008 5:40 pm

Misschien een idee om alle drummende suporters/hooligans/carnalaltrommelaars eerst auditie te laten doen? Ritmegevoel, praktisch toepasbare kennis van elementaire sambatechnieken, weten wanneer je wel op je bongo kan bonken en vooral ook wanneer je niet op je djembe moet dreunen, dat soort zaken.

Misschien dat RTL er een of ander tv-spelletje van kan maken waarbij we elke week de slechtste trommelaars naar de winderigste tribune in het koudste stadion van noord-oost siberië mogen SMSen?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 23, 2008 4:47 pm

Elshot solliciteert bij topclubs
NAC kan erop wachten dat Kurt Elshot binnenkort het hazenpad kiest. De rechtsback maakt een goed seizoen door en wil graag vertrekken naar een topclub. In de VI doet de verdediger een open sollicitatie.

"Mijn intentie was via NAC door te stoten naar de top, dat is nog niet gelukt. Maar nu voel ik me sterk en ga ik het liefst zo snel mogelijk naar een topclub", aldus Elshot in de papieren VI.

De verdediger weet zelf ook dat een voetballeven niet oneindig is. "Ik ben al dertig, maar een laatbloeier. Ik voel dat ik nog heel wat voetbaljaren in me heb. En voor het geld hoeven de clubs het niet te laten, haha."

Elshot zegt dat clubs maar 200.000 euro voor hem op tafel hoeven te leggen.
voetbalprimeur.nl

Iets voor Ajax? :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo jan 23, 2008 5:31 pm

Nee.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo jan 23, 2008 10:01 pm

Bij FC Groningen vond ik hem beter dan bij Nac. Laatbloeier valt wel mee. Wel heeft hij bij Nac in het begin in een dip gezeten.
Ajax!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » di jan 29, 2008 10:59 am

NAC verlengt contract Brandts niet
Uitgegeven: 29 januari 2008 10:24
Laatst gewijzigd: 29 januari 2008 10:29

BREDA - NAC Breda beëindigt na dit seizoen de samenwerking met trainer Ernie Brandts. De Brabantse voetbalclub heeft dit dinsdag bekendgemaakt. De huidige verbintenis van Brandts loopt na dit seizoen af.
ANP

Het bestuur van NAC zegt in een verklaring dat het tevreden is over de prestaties van Brandts van dit en vorig seizoen. Het college twijfelt echter of hij volgend seizoen opnieuw in staat zal zijn om die optimale prestaties neer te zetten.

Die twijfels komen voort uit gesprekken die de directie met mensen uit diverse geledingen binnen de club en met Brandts zelf heeft gevoerd.
(c) ANP

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jan 29, 2008 11:13 am

Het college twijfelt echter of hij volgend seizoen opnieuw in staat zal zijn om die optimale prestaties neer te zetten.
Sure :drecul.gif:
Maar goed, misschien dat de waarheid nog boven tafel komt.
Geen onverwacht nieuws trouwens...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 29, 2008 11:38 am

Ben benieuwd welke topper er meer kan halen uit deze selectie. Ik zie ze al aan komen zetten met Erwin 'de Verlosser' Koeman.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 29, 2008 11:38 am

De waarheid is dat men liever Koeman heeft dan Brandts. En dat mag.

Niet dat ik het begrijp....

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jan 29, 2008 12:07 pm

Die argumentatie is echt belachelijk. Zal ik eens een voorspelling doen? Ook de opvolger van Brandts zal er niet in slagen om volgend seizoen opnieuw die optimale resultaten neer te zetten. Wat optimale resultaten dan ook mogen zijn. :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 12:52 pm

Brandts, Verbeek... keuze zat voor Martin.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jan 29, 2008 1:22 pm

Vergeet Co niet :icon_biggrin.gif:

PS; Ik vraag me af wat er echt gebeurd is tussen Brandts en de spelersgroep en/of het bestuur. De huidige argumentatie slaat inderdaad helemaal nergens op.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di jan 29, 2008 1:25 pm

PS; Ik vraag me af wat er echt gebeurd is tussen Brandts en de spelersgroep en/of het bestuur. De huidige argumentatie slaat inderdaad helemaal nergens op.
idd, Penders was al ook niet al te positief na, dacht ik, de wedstrijd tegen Ajax. Misschien iets verkeerds gezegd?
Pompiedom

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 01, 2008 9:06 pm

Dat was ook DIK rood ...

Plaats reactie