Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 03, 2008 12:36 pm

Nieuwe trainer, nieuwe ideeen
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 03, 2008 12:39 pm

Klopt, alleen is Lucius een handige voetballer om erbij te hebben. En voor het niveau Feyenoord gewoon een goede speler.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 03, 2008 12:40 pm

Lucius is geen basisspeler voor een topclub. Leuke twaalfde man, meer niet. Ik vind ook absoluut niet dat hij het goed heeft gedaan.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 03, 2008 12:47 pm

Feyenoord is dan ook geen topclub (meer) :icon_biggrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 03, 2008 12:49 pm

Maar dat willen ze dus weer worden. Mysterie opgelost.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 03, 2008 12:56 pm

Grootheidswaanzin dus :wink.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 03, 2008 1:03 pm

Is dit boerenbluf?

Controlerend op het middenveld heeft F. Karim EA, Van Bronkhof en Landzaat. Als back is Lucius geen strukturele oplossing, dat is afgelopen twee jaar wel gebleken.

Dus ik zie niet in wat Feyenoord met Lucius moet. Ja, op de bank zetten, maar ik denk niet dat boem boem Theo dat wil. Hij is niet voor niets vertrokken bij PSV.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 1:11 pm

Sowieso vind ik eigenlijk dat Feyenoord het zo slecht niet doet. Men heeft een goede staf, één topper en één aardige speler binnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do jul 03, 2008 1:13 pm

Maar achterin is het zowaar nog erger dan bij ons. Met spelers als Hofland en Bahia word je never nooit kampioen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 1:18 pm

Ja, met die troep heb je nu eenmaal te maken. We rekenen het de huidige beleidsbepalers bij Ajax toch ook niet aan dat men met Luque opgescheept zit?

Vooralsnog versterkt Feyenoord zich redelijk slim. Men laat zich ook niet foppen door drogredenen als "Feyenoord heeft al veel middenvelders", want dat doet niets af aan het punt dat El Ahmadi gewoon een flinke kwaliteitsimpuls is. Ik verwacht dat Feyenoord nog wel een defensieve versterking presenteert. AZ heeft z'n kans gehad, voor mijn gevoel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jul 03, 2008 1:18 pm

Toch kregen ze minder tegengoals dan ons. Feyenoord stond beter qua organisatie?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 1:19 pm

Lijkt me wel. Van Marwijk vind ik een coach van niets, maar een defensieve organisatie neerzetten kan hij heel aardig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jul 03, 2008 1:20 pm

Bertje schreef:Lijkt me wel. Van Marwijk vind ik een coach van niets, maar een defensieve organisatie neerzetten kan hij heel aardig.
Dat kan bij dit Nederlands elftal nog van pas komen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 1:24 pm

De vraag is of hij het beter kan dan Van Basten. Dat denk ik niet.

De defensieve organisatie was juist één van de sterkere punten van Oranje.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do jul 03, 2008 1:25 pm

Het aantal tegendoelpunten zegt mij niets. Feyenoord speelde aanmerkelijk defensiever dan Ajax vorig seizoen. Ze zijn niks voor niks 6e geeindigd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 03, 2008 1:26 pm

Bertje schreef:één topper en één aardige speler binnen.
Ik neem aan dat je El Ahmadi de topper vindt ?
Wat hij overigens nog zeker niet is, wel iemand die een topper kan gaan worden.

Tomasson vind ik een naam uit het verleden en eenzelfde type aanvaller als Makaay, ze vullen elkaar dus niet aan.
Bertje schreef:Men laat zich ook niet foppen door drogredenen als "Feyenoord heeft al veel middenvelders"
Drogredenen ? :drecul.gif:
Dus als Ajax nog 2 spitsen koopt vind jij het best ?

Feyenoord heeft nu 3 spelers voor dezelfde positie, erg logisch is het niet.
Men had veel beter Landzaat niet kunnen kopen vorig seizoen, nu hebben ze Gio, Landzaat en El Ahamdi voor de positie van controlerende middenvelder. Nu kunnen natuurlijk Gio en El Ahmadi langs elkaar spelen, maar dan heeft Feyenoord weer een overschot aan aanvallende middenvelders en nog steeds een tekort aan vleugelspelers. Daarbij zijn Makaay en Tomasson geen aanspeelpunten en mist het spel van Feyenoord vooralsnog dus diepte...win de slag op het middenveld en Feyenoord kan niets meer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 03, 2008 1:33 pm

Drie spelers voor dezelfde positie? Dat hangt er maar net van af met hoeveel controlerende middenvelders Verbeek wil spelen. Ik neem aan twee. Dan heb je dus drie spelers voor twee posities. Lijkt me in orde.

PS: ik vind dat Ajax een linksbuiten moet kopen. Ondanks dat we er al 6 hebben. Want die 6 voldoen niet.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jul 03, 2008 1:43 pm

Bertje schreef:Sowieso vind ik eigenlijk dat Feyenoord het zo slecht niet doet. Men heeft een goede staf, één topper en één aardige speler binnen.
Jij was toch geen fan van Verbeek?

Overigens vind ik Tomasson echt niks. Ik meen dat Ajax al eens in een vergevorderd stadium was met hem, maar op het financiele aspect is het toen afgeknapt. Blij om. Vergane glorie.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 03, 2008 1:56 pm

Ik neem aan dat Feyenoord een back zoekt die zowel kan doorsluiten als sterk kan opkomen. Op het middenveld hebben ze immers alleen maar asspelers en als er dan 4-4-2 gespeeld wordt zullen de backs over de hele lengte het veld breed moeten houden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 2:05 pm

Baseman schreef:Ik neem aan dat je El Ahmadi de topper vindt ?
Wat hij overigens nog zeker niet is, wel iemand die een topper kan gaan worden.
El Ahmadi vind ik een topper, ja.
Tomasson vind ik een naam uit het verleden en eenzelfde type aanvaller als Makaay, ze vullen elkaar dus niet aan.
Zoals ik zei: een aardige speler.

Overigens kunnen Tomasson en Makaay natuurlijk best samen spelen. Je hoeft niet per se met een balvast aanspeelpunt voorin te spelen. Daarnaast is Makaay natuurlijk best balvast.
Drogredenen ? :drecul.gif:
Dus als Ajax nog 2 spitsen koopt vind jij het best ?
Niet te vergelijken. Ajax heeft twee goede spitsen (voor één positie). Feyenoord had voor de drie posities op het middenveld twee goede spelers. Dus ja, een drogreden.
Feyenoord heeft nu 3 spelers voor dezelfde positie, erg logisch is het niet.
Men had veel beter Landzaat niet kunnen kopen vorig seizoen, nu hebben ze Gio, Landzaat en El Ahamdi voor de positie van controlerende middenvelder. Nu kunnen natuurlijk Gio en El Ahmadi langs elkaar spelen, maar dan heeft Feyenoord weer een overschot aan aanvallende middenvelders en nog steeds een tekort aan vleugelspelers. Daarbij zijn Makaay en Tomasson geen aanspeelpunten en mist het spel van Feyenoord vooralsnog dus diepte...win de slag op het middenveld en Feyenoord kan niets meer.
Feyenoord kan op het middenveld prima met Gio, Landzaat en El Ahmadi spelen. Dan heb je duelkracht, diepgang, passing en drie spelers die sterk vanuit hun positie kunnen spelen.
Daarnaast hoef je natuurlijk niet per se met vleugelspelers met krijt aan de schoenen te spelen, als je de vleugels maar bezet houdt. De Cler kan een vleugel bezet houden, De Guzman kan dat en Makaay en Tomasson kunnen allebei vanuit de ruimte aan de zijkant komen.

Over dat aanspeelpunt: Feyenoord heeft drie middenvelders plus De Guzman om het spel te verdelen. Daar heb je dus geen spits meer voor nodig. Makaay is altijd aanspeelbaar en kan een bal doorspelen. Meer hebben ze niet nodig.

Diepte hebben ze ook, want Makaay is in z'n eentje al een fenomeen in het vinden van de diepte.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 2:06 pm

goodfella schreef:Jij was toch geen fan van Verbeek?
Ik vind Verbeek geen trainer voor Ajax. Hij is natuurlijk wel een goede trainer. Heb ik ook altijd gezegd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do jul 03, 2008 2:08 pm

Uhm, Bertje, je maakt mij ongerust.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 2:12 pm

Dat was niet de bedoeling, Nihad. :blush.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jul 03, 2008 2:47 pm

Bertje schreef: Feyenoord kan op het middenveld prima met Gio, Landzaat en El Ahmadi spelen. Dan heb je duelkracht, diepgang, passing en drie spelers die sterk vanuit hun positie kunnen spelen.
Dit middenveld heeft juist heel weinig duelkracht en diepgang.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 2:53 pm

Niet mee eens. Alle bovengenoemde spelers kunnen in een direct duel om de bal prima een bal veroveren. Daarnaast kunnen Gio en Landzaat natuurlijk uitstekend de momenten bepalen om voor het doel te komen. Het is natuurlijk geen wereldtop, maar wel een prima middenveld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gesloten