Jupiler League 08/09

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do sep 25, 2008 1:16 pm

Da's waar. Maar op zich zou het natuurlijk zo moeten zijn dat voetballers intrinsiek gemotiveerd zijn.

Als ze er met de pet naar hebben gegooid kan ik me wel voorstellen dat je op deze manier ingrijpt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr sep 26, 2008 9:32 pm

FC Dordrecht - FC Zwolle 4-0
Go Ahead Eagles - sc Cambuur 2-0
Fortuna Sittard - RBC Roosendaal 0-0
FC Den Bosch - BV Veendam 2-2
AGOVV Apeldoorn - HFC Haarlem 2-0
FC Omniworld - RKC Waalwijk 1-1

Verrassende nederlaag van Zwolle tegen de nummer laatst.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr sep 26, 2008 9:49 pm

Iets wat ook echt niet kan. Mooi debuut voor Lim Duan. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » za sep 27, 2008 11:43 am

Doordat je het over een debuut had dacht ik even dat ie nu voor Dordt speelde, maar hij is dus weer terug bij Zwolle. Leek ooit toch wel een talent met mogelijkheden. Rare nederlaag wel.

RKC met het zoveelste gelijke spel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za sep 27, 2008 11:55 am

Hij is terug bij Zwolle en was een kilootje of 20 te zwaar. Nu heeft hij eindelijk weer zijn gewicht onder controle, maar ik weet niet of het er nog van komt. Die jongen is 25 en jarenlang niet professioneel bezig. Verder slaagt die jongen nergens, want hij is totaal verknocht aan Zwolle.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za nov 29, 2008 11:40 am

Hitlergroet zorgt voor commotie


AMSTERDAM - Helmond-speler Daniel Guijo-Velasco zorgde vrijdagavond voor commotie in het eerstedivisieduel tegen RBC Roosendaal. Tot twee keer toe bracht de middenvelder van de Brabanders de Hitlergroet richting tegenstander Mels van Driel die hij van 'matennaaierij' beschuldigde. Scheidsrechter Diks viel het stuitende gebaar niet op.

Na afloop van het duel verklaarde Guijo-Velasco zijn gedrag door te zeggen dat RBC-aanvoerder Van Driel zich als een 'Duitser' gedroeg. Hij noemde het brengen van de Hitlergroet 'gepast'.
Bron: De telegraaf.


Doet u maar een fikse schorsing....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » za nov 29, 2008 12:30 pm

Ach, voetbalhumor... :hypocrite.gif: :drecul.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za nov 29, 2008 3:01 pm

Frank schreef:
Hitlergroet zorgt voor commotie


AMSTERDAM - Helmond-speler Daniel Guijo-Velasco zorgde vrijdagavond voor commotie in het eerstedivisieduel tegen RBC Roosendaal. Tot twee keer toe bracht de middenvelder van de Brabanders de Hitlergroet richting tegenstander Mels van Driel die hij van 'matennaaierij' beschuldigde. Scheidsrechter Diks viel het stuitende gebaar niet op.

Na afloop van het duel verklaarde Guijo-Velasco zijn gedrag door te zeggen dat RBC-aanvoerder Van Driel zich als een 'Duitser' gedroeg. Hij noemde het brengen van de Hitlergroet 'gepast'.
Bron: De telegraaf.


Doet u maar een fikse schorsing....
http://www.rtl.nl/components/sport/voet ... s4_a18.xml

Op 6.30m de Hitlergroet en op 7.30m zijn reactie.

Ik vind het werkelijk waar stuitend. Als een Ajacied dit had gedaan stond nu het land een week op z'n kop, en als ik (of een willekeurige supporter) dit doet hoef ik minstens een jaar geen stadion meer in te komen.

Als ik aanklager zou zijn van de KNVB zou ik minstens een jaar eisen, serieus.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 29, 2008 3:18 pm

Hitlergroet brengen vind je erger dan kankerneger roepen?
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za nov 29, 2008 3:24 pm

Ja. Is het niet gewoon 'verboden' om de Hitlergroet te maken in Nederland?

En daarbij, dat 'ie het nou in een vlaag van verstandsverbijstering doet, maar ik vind die laconieke reactie daarna zo mogelijk nog erger. Dan moet je wel een hele erge domme proleet zijn.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » za nov 29, 2008 3:29 pm

Dan moet je wel een hele erge domme proleet zijn.
Een belg, telt dat ook?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 29, 2008 3:29 pm

Je bedoelt dat hij de cel in moet? Welke straf staat er dan op?

Tja, het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Jij vindt de Hitlergroet erger, maar een Surinamer denkt daar waarschijnlijk anders over.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za nov 29, 2008 3:46 pm

In feite moet hij net zo berecht worden als een normale burger die een Hitlergroet maakt ja. Eigenlijk nog iets erger omdat je ook een voorbeeldfunctie hebt, er zitten ook kinderen in dat stadion die nu denken dat het normaal of grappig is om zoiets te doen.

Kankerneger is voor mij net zo erg als kankerjood, kankerchinees en kankermoslim. Dit allemaal is weer iets erger als kutneger, kutchinees en kutmoslim.
Als die grens van Perez rood haar had gehad was het misschien 'kankerrooie' geweest, weet ik veel.

Punt is, als we hier al luchtig over gaan doen is het einde helemaal zoek. Ik vind het wél erg.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » za nov 29, 2008 4:04 pm

Boete van de club.
5 duels schorsing (en 2 voorwaardelijk).

Voetbal = Emotie!

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » za nov 29, 2008 5:07 pm

Helmond heeft hem 1 wedstrijd geschorst....

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za nov 29, 2008 5:59 pm

J.G. schreef:Voetbal = Emotie!
Makkelijk he, die dooddoeners. Hoeft er nooit iets te gebeuren.

Belachelijke actie van hem en zijn reactie is zo mogelijk nog idioter. Ik zou hem als voorzitter van Helmond ontslagen hebben. En dat meen ik serieus.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » zo nov 30, 2008 10:07 am

Was geen dooddoener. Was een overdreven reactie/statement, wilden even kijken hoe er gereageerd zou worden (beetje uitlokken).

Het is natuurlijk een belachelijke actie in het openbaar (wie heeft het zelf nooit bij wijze van grap ergens gedaan?), de reactie zowaar nog erger. Daar had hij al wat berouw kunnen tonnen dan was het m.i. al wat 'minder' geweest (heat of the moment).
Maar goed we weten allemaal dat er genoeg hersenloze voetballers zijn...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 30, 2008 12:27 pm

Heb net de beelden gezien en vond het allemaal wel meevallen, ff kort die groet naar die speler toe om duidelijk te maken dat ie hem een matennaaier vind, oke niet echt smaakvol maar vind het niet echt heel erg.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » di dec 02, 2008 6:00 pm

5 wedstrijden schorsing voor de beste man...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 02, 2008 6:22 pm

brigade zuid schreef:Heb net de beelden gezien en vond het allemaal wel meevallen, ff kort die groet naar die speler toe om duidelijk te maken dat ie hem een matennaaier vind, oke niet echt smaakvol maar vind het niet echt heel erg.
Ik lig er ook niet echt wakker van, maar het blijft een zware belediging. Hitler was niet alleen een matennaaier, maar vooral de man die miljoenen doden op zijn geweten heeft.

Dus tja, wat geef je voor een zware belediging? Perez kreeg ook vijf wedstrijden, meen ik.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 05, 2008 8:57 am

Frank schreef:
Hitlergroet zorgt voor commotie


AMSTERDAM - Helmond-speler Daniel Guijo-Velasco zorgde vrijdagavond voor commotie in het eerstedivisieduel tegen RBC Roosendaal. Tot twee keer toe bracht de middenvelder van de Brabanders de Hitlergroet richting tegenstander Mels van Driel die hij van 'matennaaierij' beschuldigde. Scheidsrechter Diks viel het stuitende gebaar niet op.

Na afloop van het duel verklaarde Guijo-Velasco zijn gedrag door te zeggen dat RBC-aanvoerder Van Driel zich als een 'Duitser' gedroeg. Hij noemde het brengen van de Hitlergroet 'gepast'.
Bron: De telegraaf.


Doet u maar een fikse schorsing....
Vijf wedstrijden, veel te weinig voor dit.Minimaal tot einde seizoen had deze achterlijke belg geschorst moeten worden.Zeker nadat je het interview van hem hebt gezien ..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr dec 05, 2008 10:22 pm


Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 06, 2008 5:11 pm

Iemand zicht op hoe Michael Jansen het doet? Speelt bij Cambuur alles.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do dec 11, 2008 1:08 pm

Vind het jammer dat die degradatieregeling weer met een seizoen is uitgesteld. Aan het eind van het lopende seizoen zou de nummer 20 eruit gaan, maar dat gaat toch weer niet gebeuren.

We moeten toe naar een piramidestructuur, zoals in Engeland. Veel gezonder. Alle niveaus op elkaar aangesloten. Welke clubs hun spelers willen betalen, welke hooguit semi-prof willen zijn, en welke amateur willen blijven? Dat kristalliseert zich dan allemaal vanzelf uit.

Lijkt me mooi.

K.
Still alive...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do dec 11, 2008 1:47 pm

Finse landskampioen wil Grot voor club behouden
Geschreven op woensdag, 10 december om 23:57

De kans dat Guillano Grot in Finland blijft is bijzonder groot. De spits van Helmond Sport, die de afgelopen drie maanden al op huurbasis voor Inter Turku uitkwam, heeft een akkoord bereikt met de landskampioen over een vast contract. Grot kan voor twee jaar tekenen bij Turku. De gemaakte afspraken staan echter nog niet op papier, waardoor zaakwaarnemer Kees Ploegsma jr. een kleine slag om de arm houdt. “De kans dat het doorgaat is 99 procent”, zei de belangenbehartiger van Grot in het Eindhovens Dagblad. “Ik verwacht dat de zaak deze week of begin volgende week wordt afgerond."

Het contract van Grot bij Helmond Sport loopt nog twee jaar door, maar de eerstedivisionist is bereid om aan een transfer mee te werken. Grot speelde in dienst van Helmond slechts vier duels, waarin hij niet wist te scoren. Ook in Finland, waar hij samenwerkt met de Nederlandse trainer Job Dragtsma, maakte de spits (die eerder voor NEC en Excelsior uitkwam) nog geen doelpunten.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gesloten