PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 13, 2008 5:54 pm

Kezza. Beperkte spits was dat.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 13, 2008 5:55 pm

generaal schreef:
Marillion schreef:Koevermans raak je zo snel niet kwijt. Daar hebben jullie 6 miljoen voor betaalt.
Van Basten schijnt interesse te hebben :headbang.gif: .
Ajax zou inderdaad één van de weinige clubs kunnen zijn die in staat is tot zo'n stommiteit.
Nil volentibus arduum

generaal

Bericht door generaal » zo apr 13, 2008 5:56 pm

Jöhnk schreef:Kezza. Beperkte spits was dat.
En toch heeft KJH hem nog niet ingehaald qua treffers.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 13, 2008 6:07 pm

Achterhoedegevecht.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 13, 2008 6:11 pm

Wat een blunder van Gomez bij die 0-1 zeg.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 13, 2008 6:20 pm

Kan die Vergoossen trouwens ophouden met zeuren over het feit dat ze zo veel wedstrijden moeten spelen. Wat een aanstellerij zeg.
Nil volentibus arduum

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » zo apr 13, 2008 6:31 pm

Precies, raar verhaal van die Sef. Het was géén excuus, maar wél een feit. Het feit dat hij het noemt, is dus gewoon een excuus, makker.

goodfella

Bericht door goodfella » zo apr 13, 2008 7:08 pm

Maar Lazovic is een betere aanvaller dan Suarez generaal? :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 13, 2008 8:36 pm

generaal schreef:Lazovic is op te vangen met een Stefan Nijland, Miralem Sulejmani of als je het internationaal op wilt zoeken, Kezman, Falcao, Tiago Luis, Marcelo Moreno, diens clubgenoot Guilherme of Palacio.
Palacio? Ja, vast. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

generaal

Bericht door generaal » zo apr 13, 2008 9:16 pm

goodfella schreef:Maar Lazovic is een betere aanvaller dan Suarez generaal? :smallgrin.gif:
Daar moet ik op terugkomen.

generaal

Bericht door generaal » zo apr 13, 2008 9:17 pm

joey schreef:
generaal schreef:Lazovic is op te vangen met een Stefan Nijland, Miralem Sulejmani of als je het internationaal op wilt zoeken, Kezman, Falcao, Tiago Luis, Marcelo Moreno, diens clubgenoot Guilherme of Palacio.
Palacio? Ja, vast. :smallgrin.gif:
Voetbalt nog steeds in Argentinië.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 13, 2008 9:18 pm

Veel te duur voor PSV. En die jongen is al te lang prof voor een tussenstap.

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 14, 2008 9:36 am

Pussy Harm begin ik bijna te missen :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Harm

Bericht door Harm » ma apr 14, 2008 11:29 am

Ik ben net pas op het werk :blush.gif:

En zo heel veel zinnigs over de wedstrijd heb ik toch niet te melden aangezien ik er maar weinig van meegekregen heb :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 11:52 am

Je hebt niet in de hekken gehangen? :666.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 1:22 pm

Vergoossen in defensief na gemiste kans op titel

eindhoven - Als PSV woensdag dan toch voor de 21ste keer in de historie de landstitel grijpt, omdat Ajax er niet in slaagt het uitgestelde duel tegen FC Groningen te winnen, is de kans groot dat Sef Vergoossen op dat moment net even een tochtje op de fiets maakt. Want, bijna kampioen of niet, voor zo’n wedstrijd blijf je natuurlijk niet speciaal thuis, als interim-coach van PSV.

‘Als het aan mij ligt, komen we niet speciaal bij elkaar om te kijken’, zei Vergoossen. Maar wat nu als het kampioenschap woensdag daadwerkelijk een feit is? ‘Dat zien we dan wel weer. Ik heb er nog geen scenario voor bedacht.’

Zo stond de 60-jarige Limburger zichzelf met de hem kenmerkende nonchalance een korte blik in de toekomst toe. Zijn ploeg had zojuist verzuimd de competitie te beslissen – voor eigen publiek kwam PSV niet verder dan een gelijkspel tegen FC Twente – maar daarover wilde hij niemand horen.

Opzichtig kroop Vergoossen in het defensief, kennelijk vanuit het gevoel dat hij in het nauw was gebracht. ‘Wij hebben in drie maanden tijd 24 wedstrijden gespeeld. Dan mag je niet verwachten dat we de pannen van het dak spelen. Ik vind kritiek dan ook ongepast, want zeg mij maar wat ik het team moet verwijten?’

Los van het feit dat Vergoossen zich twee wedstrijden had verteld – PSV speelde sinds zijn aantreden 22 wedstrijden, nog altijd een royaal aantal – kwam de opmerking op een merkwaardig moment. Zeker voor een coach die kort daarvoor nog had beweerd: ‘Het boeit me niet zo wat er elders gebeurt. Wij moeten zondag gewoon een punt pakken in Arnhem.’

Met die constatering keerde Vergoossen terug naar de nieuwe realiteit. Die leert dat, als Ajax het inhaalduel tegen Groningen wint, het gat tussen beide ploegen is teruggebracht tot drie punten. Voor PSV volstaat in dat geval een gelijkspel tegen Vitesse.

Voor de liefhebber van symboliek werd het zo een geslaagde middag in het Philips Stadion. Net als vorig seizoen bracht PSV zichzelf met een gelijkspel in de voorlaatste competitieronde – in 2007 tegen FC Utrecht – in het nauw.

Al moet daarbij worden aangetekend dat PSV de regie vorig jaar kwijt was. Doordat AZ op de slotdag niet kon winnen van Excelsior, en Ajax in Tilburg tegen Willem II een doelpunt te weinig maakte, leverde de 5-1-zege tegen Vitesse PSV toen alsnog onverwacht de landstitel op.

Nu liggen de verhoudingen dus iets anders, al moet worden vastgesteld dat de gebruikelijke kampioen van de laatste jaren er, met de finish in zicht, opnieuw een behoorlijke janboel van heeft gemaakt.

Zo won PSV slechts twee van de laatste zeven competitiewedstrijden (tegen FC Groningen en Heracles). Er werd één keer verloren (van FC Utrecht) en vier keer gelijkgespeeld (tegen Roda JC, Ajax, NEC en FC Twente). Oftewel: van de 21 beschikbare punten werden er maar tien vergaard. Dat zijn bepaald niet de cijfers van een team dat onbewogen afkoerst op een nieuwe landstitel.

Mocht PSV zondag winnen van Vitesse, dan is de ploeg (met 72 punten) de slechtstpresterende kampioen sinds de invoering van het 3-puntensysteem per overwinning. Het zegt veel, zo niet alles, over de al vaak aangehaalde nivellering in de eredivisie. Natuurlijk had PSV de laatste maanden te maken met een zwaar programma, maar dat is slechts een deel van het verhaal. Het andere, niet geheel onbelangrijke, deel is dat van een kwaliteitsarme ploeg die zelden een hoog niveau haalt.

Neem de wedstrijd van zondag tegen FC Twente, waaraan PSV met geluk een punt overhield. De ploeg van trainer Fred Rutten, net als vorig seizoen de trotse nummer 4 van de eredivisie, demonstreerde weer eens zijn kenmerkende, hoogstaande positiespel én deed zichzelf weer eens tekort door de opponent te laten ontsnappen.

N’Kufo zette Twente na 35 minuten op voorsprong, toen Gomes een vrije trap van Engelaar onnodig liet glippen. Doordat Twente daarna herhaaldelijk verzuimde een tweede treffer te maken, leverde een van richting veranderd schot van Farfán PSV na 68 minuten alsnog een punt op. Het zei genoeg dat Rutten vond dat zijn ploeg de kans om toe te slaan onbenut had gelaten. ‘Als je bloed ruikt, moet je winnen.’

Vergoossen: ‘Het is zeker niet zo dat ik nu teleurgesteld ben. Als we nou 6, 7 kansen hadden verprutst, was het een ander verhaal geweest. Nu ben ik tevreden met een punt.’

Tevreden zijn met een gelijkspel op de dag dat je verzuimt de titel te grijpen door in eigen huis in gebreke te blijven; zo is de kinderhand wel heel erg snel gevuld.
Volkskrant

Jemig, wat een sukkel is die man. :aai.gif: :excited.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 14, 2008 1:31 pm

Tevreden zijn met een gelijkspel op de dag dat je verzuimt de titel te grijpen door in eigen huis in gebreke te blijven; zo is de kinderhand wel heel erg snel gevuld.
Exact.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 2:36 pm

Anders Koné wel. Die willen ze al weer kwijt bij Sevilla.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma apr 14, 2008 4:03 pm

joey schreef:
Anders Koné wel. Die willen ze al weer kwijt bij Sevilla.
Kone Koevermans bij Ajax... heeft Ajax volgend jaar ook zijn K2.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 14, 2008 6:37 pm

Thomas schreef:Volgens mij vertelde Elia dat hij na een gesprek met Ten Cate niet de indruk kreeg dat Ajax erg veel interesse had. Hebben HtC en MvG elkaar al niet een en ander verweten, wat dit geval betreft?
Elia liet toen een paar keer weten dat hijzelf nooit bij AJAX zou kunnen voetballen, omdat hij dat niet zou kunnen maken tegenover de ADO-fans.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Daniel

Bericht door Daniel » ma apr 14, 2008 7:19 pm

Onzin, want Elia heeft al bij Ajax gespeeld.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 14, 2008 8:13 pm

In de jeugd. Toen moest hij weg, en vorig jaar heeft ie weldegelijk gezegd wat ik daarboven postte.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 15, 2008 9:27 am

'Arsenal heeft miljoenen over voor PSV'er Gomes'

Arsenal hoopt zijn keepersprobleem op te lossen met het aantrekken van Gomes. Dat meldt althans de Engelse boulevardkrant The Sun op dinsdag. Volgens het dagblad moet de doelman van PSV vijftien miljoen euro kosten. De Spanjaard Almunia en de Duitser Jens Lehmann zijn momenteel eerste en tweede keus in Londen.

Gomes verlengde zijn contract bij PSV in december vorig jaar met twee seizoenen tot medio 2013. De 27-jarige Braziliaan deed daarvoor in de media zijn beklag omdat een nieuw aanbod zo lang uitbleef.
Sportweek

Goed, het spel is dus op de wagen. Eens kijken hoe snel de 'clubman' Gomes zijn biezen pakt als een club van dat kaliber zich meldt.

Hij zal een clausule in zijn contract hebben, dus hij is zo weg.

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 15, 2008 10:01 am

Hij heeft 2 jaar geleden Inter afgeslagen en vorig jaar Milan, meer respect voor Gomes is zeker op zijn plaats Joey !
Waarmee ik niet wil zeggen dat hij niet vertrekt en ik gun het hem van harte (al hoop ik natuurlijk dat hij blijft), maar dat Gomes niet zomaar vertrekt is iedere PSV'er al lang duidelijk.

Jammer dat sommigen hier daar zo'n moeite mee hebben.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 15, 2008 10:04 am

Als hij over twee jaar naar het WK wil, moet hij weg bij PSV. Die conclusie zal hij zelf ook wel getrokken hebben.

Deze week in de VI het aankoopbeleid van PSV onder de loep.

http://spoton.webads.nl/spoton/viplayer ... =Microsoft Internet Explorer&agent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&platform=Win32&version=4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&code=Mozilla

Minder matige spelers binnengehaald dan Ajax. 6 tegen 16.

18 echt goede aankopen op de 71.

Plaats reactie