SC Heerenveen

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 3:59 pm

Beloki schreef:Exact. Ik ben samen met jouw benieuwd op welke goede wedstrijden van Kezman in de CL, Bertje doelt.
In een ploeg die leed aan een dramatische armoede aan creativiteit als PSV vond ik Kezman altijd behoorlijk dreigend. Wel bedoelde ik Europa, in plaats van de CL. Mijn excuses. Maar hij is dan ook niet voor niets een suptopper.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 4:08 pm

Hoeladans schreef:Ik lach niet om jou,ik lach om je mening.

Verder zal je ook inhoudelijk kunnen reageren.
Zegt degene die het nodig vond om iemand om z'n mening uit te lachen.

Bertje heeft z'n mening prima verdedigd. Ik denk dat hij de prestaties van Kezman wat overschat en dat Babel nog maar moet laten zien hoe goed hij kan zijn (ik geloof zelf dat we Babel op z'n best nog niet hebben gezien), maar jouw reactie sloeg nergens op.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za jan 27, 2007 4:25 pm

Bertje schreef:
Hoeladans schreef:Eerlijk gezegd zal het me een worst wezen wat jij allemaal liever niet hebt
Mooi. Dan zijn wij voortaan klaar.
Prima :D

En thomas: Ik heb mijn mening ook prima verdedigt.En mijn mening is dat het lachwekkend is dat iemand Babel en/of Kezman beter vind dan Afonso Alves.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » za jan 27, 2007 5:24 pm

Kezman was in de Uefacup altijd PSV's sterkste speler(zeker in zijn laatste jaar waarin hij ook topscorer van die competitie was) . In de CL heeft hij het niet best gedaan maar PSV hanteerde ook een heel andere tactiek dan in de competitie(in de CL werd Kezman ineens een aanspeelpunt op de middellijn) en ik vond er vaak ook veel pech bij zitten. Tijdens Chelsea-Barcelona was hij 1 van de uitblinkers, en hoewel ik Alves indrukwekkend vindt ogen heeft hij nog niets laten zien dat kezman langer, beter en vaker heeft gedaan. In dit opzicht ben ik het volledig eens met Bertje.

Daarnaast vind ik hem ook helemaal niet zo'n powerhouse (tenzij jij hier een ander beeld bij in gedachten hebt). Hij laat zich namelijk redelijk makkelijk wegzetten.
Is dat zo ? Hij oogt vrij geblokt en ik zie hem bij zijn goals toch vaak zijn kracht gebruiken om ruimte of openingen voor zichzelf te forceren. Maar, ik zie hem dus zelden een hele wedstrijd aan het werk...ik zal er eens op letten.

Hij oogt inderdaad wat Babel-achtig maar in welke mate hij minder is zie ik nog niet. Hij lijkt me juist meer variatie in zijn acties te leggen en hij heeft een veel minder lineair schot(waarmee ik bedoel dat hij zijn schot veelzijdiger gebruikt). Het is een vrijbuiter en een egoïst maar ik heb hem toch veel goals zien maken die van klasse getuigen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 5:56 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Daarnaast vind ik hem ook helemaal niet zo'n powerhouse (tenzij jij hier een ander beeld bij in gedachten hebt). Hij laat zich namelijk redelijk makkelijk wegzetten.
Is dat zo ? Hij oogt vrij geblokt en ik zie hem bij zijn goals toch vaak zijn kracht gebruiken om ruimte of openingen voor zichzelf te forceren. Maar, ik zie hem dus zelden een hele wedstrijd aan het werk...ik zal er eens op letten.
Laat ik het anders formuleren. Hij gebruikt zijn kracht wel, maar dan voornamelijk vanuit de actie om het echte fysieke duel te ontwijken. Hij probeert op snelheid langs zijn tegenstanders te komen, om te zorgen dat ze de mogelijkheid niet hebben hun eigen duelkracht uit te buiten. Ook een vorm van kracht, maar niet wat ik in gedachten heb bij de term 'powerhouse'.
Hij oogt inderdaad wat Babel-achtig maar in welke mate hij minder is zie ik nog niet. Hij lijkt me juist meer variatie in zijn acties te leggen en hij heeft een veel minder lineair schot(waarmee ik bedoel dat hij zijn schot veelzijdiger gebruikt). Het is een vrijbuiter en een egoïst maar ik heb hem toch veel goals zien maken die van klasse getuigen.
Hij is overduidelijk een stuk verder in zijn ontwikkeling, maar veelzijdig wil ik hem juist niet noemen. Puur in de actie en afronding is hij een stuk verder dan Babel, maar Babel is veelzijdiger, vind ik. Behalve een diepteactie, kan Babel ook combineren en een bal vasthouden (al is dit ook nog niet optimaal, maar hij is dan ook zo'n zes jaar jonger). Vooral fysiek kan Babel meer.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Alves een goede aanvaller en voor Heerenveen zelfs een uitstekende aanvaller, maar ik vind hem gewoon niet zo heel bijzonder.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » za jan 27, 2007 6:26 pm

Bertje schreef:Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Alves een goede aanvaller en voor Heerenveen zelfs een uitstekende aanvaller, maar ik vind hem gewoon niet zo heel bijzonder.
Waarvan akte. Ik waardeer je uitleg zeer, erg to the point en duidelijk. Ik probeer een beetje een beeld te krijgen van deze Alves, die op zijn minst de aandacht trekt natuurlijk. Zijn stats ogen indrukwekkend dit seizoen.

Begrijp ik je goed als ik meen dat jij denkt dat Alves nu aan zijn top zit ? Hij zal, bij wijze van spreke, niet volgend seizoen bij Feyenoord of PSV spelen als het aan jou ligt ?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 6:37 pm

Nou, aan zijn top. Ik denk dat een club met ambities op het allerhoogste niveau er niet verstandig aan doet Alves te kopen. Ten eerste kost hij erg veel geld, ten tweede denk ik dat hij bij de allerbeste niet mee kan.

Maar Alves zou denk ik wel ergens in de middenmoot van Spanje of Engeland kunnen spelen. Al moet het dan niet heel lang meer duren, want hij is toch al 26.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jan 27, 2007 6:45 pm

Ik zou zeggen dat hij geknipt is voor de Serie A, maar ieder zijn meug. Voor een subtopper (Fiorentina, Palermo) zou hij daar een prima spits kunnen zijn. Het probleem is alleen dat ze daar al soortgelijke spitsen hebben rondlopen die waarschijnlijk net een tikkeltje beter zijn.

26 vind ik trouwens een redelijke leeftijd, hoor. Niets oud aan.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za jan 27, 2007 8:05 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Bertje schreef:Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Alves een goede aanvaller en voor Heerenveen zelfs een uitstekende aanvaller, maar ik vind hem gewoon niet zo heel bijzonder.
Waarvan akte. Ik waardeer je uitleg zeer, erg to the point en duidelijk. Ik probeer een beetje een beeld te krijgen van deze Alves, die op zijn minst de aandacht trekt natuurlijk. Zijn stats ogen indrukwekkend dit seizoen.

Begrijp ik je goed als ik meen dat jij denkt dat Alves nu aan zijn top zit ? Hij zal, bij wijze van spreke, niet volgend seizoen bij Feyenoord of PSV spelen als het aan jou ligt ?
Ik weet zeker dat hij bij PSV zou slagen. Ik heb hem vorige week aan het werk gezien, en zijn inzicht, teamspel en techniek is echt meer dan goed genoeg om aan te haken bij de Nederlandse top.

En hij heeft ook een geweldig schot waarmee hij vaak scoort. Jammer dat hij waarschijnlijk te duur is, maar voor 5 à 6 miljoen hoeft PSV niet te twijfelen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 5:43 am

Ik ken Alves niet heel goed, laat ik dat even voorop stellen. Wat ik wel weet is dat het een egoïstische speler is. Een slimme teamspeler als Farfan zou ik dan ook nooit willen vervangen met Alves. Helemaal omdat PSV Koné al heeft.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo jan 28, 2007 11:16 am

Ik sluit me bij Thomas aan :xyxthumbs:
Kezman presteerde uitstekend bij PSV, maar na zijn vertrek is PSV overgestapt naar een andere aanvalstactiek en die werkt beter. Alves mag dus lekker in Friesland blijven.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 28, 2007 11:17 am

5 a 6 miljoen? Heeft PSV haar parkeerterrein dan al verkocht dat ze dat zouden kunnen betalen? :hypocrite:
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 2:39 pm

Even zonder dollen. Heerenveen heeft zelf toch 6 miljoen betaald voor Alves? Daar zullen ze dus minimaal 10 miljoen voor willen hebben.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo jan 28, 2007 3:42 pm

4,2 miljoen

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 31, 2007 12:33 am

Heerenveen is druk bezig geweest vandaag. Van VI:
Austria leent Rouwelaar niet aan Heerenveen

30/1/2007 14:38

SC Heerenveen moet verder zoeken naar een nieuwe doelman. De Friese club slaagde er niet in Jelle ten Rouwelaar los te weken bij Austria Wien.
De in Joure geboren keeper verhuisde afgelopen zomer naar Wenen, waar hij nog tot medio 2008 onder contract staat bij de huidige nummer laatst van de Oostenrijkse Bundesliga. Vorig seizoen kroonde Austria zich nog tot kampioen. Dit seizoen kwam de doelman nog niet in actie in de competitie.

Heerenveen hoopte Ten Rouwelaar tot het einde van het seizoen te huren om de vacature op te vullen die is ontstaan door de tijdelijke overgang van Boy Waterman naar AZ. Maar Austria is tevreden over de 26-jarige Nederlander en weigert hem af te staan, meldt De Telegraaf. De Friese club zou zich nu richten op Rob van Dijk, die weg wil bij RKC Waalwijk.
Ten Rouwelaar niet, dan maar Van Dijk:
SC Heerenveen haalt Van Dijk op bij RKC

30/1/2007 16:58

SC Heerenveen is erin geslaagd een vervanger vast te leggen voor Boy Waterman, die het seizoen afmaakt bij AZ. De Friezen nemen Rob van Dijk over van RKC Waalwijk.
De 38-jarige keeper tekent tot het einde van het seizoen en geldt als stand-in voor eerste keus Brian Vandenbussche.

Van Dijk wilde koste wat kost weg bij RKC, waar hij onder de nieuwe coach Mark Wotte werd gedegradeerd van vaste waarde naar doelman die niet meer op speeltijd hoefde te rekenen.
Heracles huurt Rob Friend van Heerenveen

30/1/2007 14:54

Rob Friend is de nieuwe spits van Heracles Almelo. De Canadese aanvaller maakt het huidige seizoen op huurbasis af bij de Tukkers.
Friend is bezig aan zijn eerste seizoen in dienst van Heerenveen, maar was derde keus. Coach Gertjan Verbeek kiest in het 4-4-2 systeem voor het aanvalsduo Lasse Nilsson en Afonso Alves. De 26-jarige aanvaller moest zich schikken in een rol als invaller.

Van de negentien wedstrijden die Friend deze competitie in actie kwam, stond hij negen keer in de basis. Hij verscheen op 2 november voor het laatst aan de aftrap. In totaal maakte de 1,93 meter lange international vijf doelpunten. Zijn laatste treffer maakte hij afgelopen vrijdag tegen Heracles.

De club uit Almelo was op zoek naar een extra spits omdat eerste keus Everton nog enkele weken geblesseerd is. Coach Ruud Brood trok deze maand al Igor Gluscevic aan. Met Friend hoopt Brood Heracles in de Eredivisie te houden.
Waarschijnlijk gaan ze al uit van een vertrek van Alves in de zomer, anders wordt het wel heel erg druk met Friend, Tarvajärvi én Lopes erbij:
H'veen koopt Lopes en stalt hem bij Sparta

30/1/2007 14:10

Cecilio Lopes (27) van FC Dordrecht heeft een contract getekend dat hem tot medio 2010 aan SC Heerenveen bindt. Zijn nieuwe werkgever verhuurt hem dit seizoen aan de nummer dertien van de Eredivisie, Sparta Rotterdam.
Lopes trok dit seizoen de aandacht met een productie van twintig doelpunten. Om die reden meldde zowel RKC Waalwijk als Stal Alchevsk (Oekraïne) zich voor de spits. Lopes wilde in geen geval naar laatstgenoemde club.

Dat Lopes het seizoen afmaakt in Rotterdam is vooral te danken aan het samenwerkingsverband dat Heerenveen en Sparta dit seizoen overeenkwamen. Lopes speelt mogelijk ook het seizoen 2007/2008 op huurbasis voor Sparta Rotterdam.

Cecilio Lopes kwam tussen 1999 en 2004 uit voor Excelsior, voor welke club hij sinds zijn debuut op 4 december 1999 in totaal 27 keer scoorde. Vorig seizoen kwam Lopes in 33 competitieduels voor FC Dordrecht tot vijftien treffers.

Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 09, 2007 11:30 am

Hansson stevent op Eredivisie-record af

9/2/2007 11:03

Als Petter Hansson in de thuiswedstrijd tegen Vitesse wordt opgesteld, komt hij in het bezit van een Eredivisie-record.
In de uitwedstrijd tegen FC Groningen evenaarde SC Heerenveen-speler Hansson al het Eredivisie-record van Mathias Florén. De verdediger speelde tussen 2001 en eind 2006 in totaal 151 competitieduels in de Eredivisie voor FC Groningen. Florén vertrok tijdens de winterstop naar de Zweedse club IF Elfsborg.

Hansson (30) had voor zijn record een jaar minder nodig dan Florén. De centrumverdediger heeft aangekondigd de Friese club na dit seizoen te zullen verlaten. Hansson is toe aan een nieuwe uitdaging. Zijn naam werd al in verband gebracht met de Griekse club Panathinaikos.


naam duels club(s) periode
1. Mathias Florén 151 FC Groningen juli 2001-januari 2007
2. Petter Hansson 151 SC Heerenveen juli 2002-heden
3. Stefan Pettersson 147 Ajax juli 1988-juli 1994
4. Henrik Larsson 101 Feyenoord juli 1993-juli 1997
5. Erik Edman 91 SC Heerenveen juli 2001-juli 2004
6. Stefan Selakovic 90 SC Heerenveen juli 2001-juli 2005
7. Zlatan Ibrahimovic 74 Ajax juli 2001-september 2004
8. Johan Elmander 70 Feyenoord, NAC juli 2000-januari 2002,
juli 2003-juli 2004
9. Sharbel Touma 69 FC Twente juli 2004-heden
10. Lasse Nilsson 65 SC Heerenveen juli 2004-heden
11. Jonas Olsson 56 NEC juli 2005-heden
12. Rasmus Lindgren 56 Ajax, FC Groningen juli 2002-heden
13. Kennedy Bakircioglu 55 FC Twente juli 2005-heden
14. Magnus Johansson 53 FC Groningen juli 1998-maart 2003
15. Daniël Majstorovic 49 FC Twente juli 2004-2006


* Bovenstaande gegevens zijn gebaseerd op de laatste vijftien jaar. Om die reden ontbreken bijvoorbeeld Ove Kindvall (Feyenoord) en Ralf Edström (PSV). Kindvall speelde tussen 1966 en 1971 in totaal 144 competitieduels voor Feyenoord, terwijl Edstrðm tussen 1973 en 1977 tot 112 wedstrijden reikte.


VI
Ik mis Litmanen in dit lijstje, heeft die zo weinig gespeeld? :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 09, 2007 11:32 am

Litmanen is geen Zweed.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 09, 2007 11:41 am

Sorry :blush:

Al kan ik nergens 'zweed' terugvinden in het artikel, had het verband nog niet gezien... :X
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr feb 09, 2007 3:54 pm

Ik vind Alves helemaal niet op Babel lijken. Vind hem wel minder dan Babel en Kezman al zijn het wel andere types.

Babel en Alves vergelijken is echt onzin. Kezman en Alves vergelijken gaat al wat makkelijker en dan steekt Kezman toch echt met kop en schouders boven Alves uit.

Alves is gewoon niet zo een goede spits...zit redelijk aan zijn top.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr feb 09, 2007 4:25 pm

Alaindebanaan schreef:Sorry :blush:

Al kan ik nergens 'zweed' terugvinden in het artikel, had het verband nog niet gezien... :X
Inderdaad, er wordt niet eens genoemd welk record er gebroken gaat worden.
Die webredactie van VI is sowieso schandalig slecht.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za feb 10, 2007 8:39 pm

Rishi schreef:Alves is gewoon niet zo een goede spits...zit redelijk aan zijn top.
Ja he,daarom is ie ook nationaal en europees topscorer

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo feb 11, 2007 3:45 pm

Hoeladans schreef:
Rishi schreef:Alves is gewoon niet zo een goede spits...zit redelijk aan zijn top.
Ja he,daarom is ie ook nationaal en europees topscorer
Machlas..........

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 12, 2007 12:13 am

Rishi schreef:Ik vind Alves helemaal niet op Babel lijken. Vind hem wel minder dan Babel en Kezman al zijn het wel andere types.

Babel en Alves vergelijken is echt onzin. Kezman en Alves vergelijken gaat al wat makkelijker en dan steekt Kezman toch echt met kop en schouders boven Alves uit.

Alves is gewoon niet zo een goede spits...zit redelijk aan zijn top.
Qua lengte iig niet hoor... ;)

Maar serieus: Ik vind Alves van buiten de 16 en met de kop gevaarlijker dan Kezman...
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » ma feb 12, 2007 11:36 am

Alves ligt er minimaal een maand uit met een knieblessure

En Arwin,Machlas heeft veel minder kwaliteiten dan Alves

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 12, 2007 2:30 pm

Blijkt niet uit de statistieken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gesloten