PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 05, 2007 4:46 pm

Lijkt me niet dat Sneeuwvlokje Marcellis opstelt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 5:03 pm

Valckx: 'Maduro inderdaad op lijstje'

Hedwiges Maduro staat inderdaad op het lijstje van PSV. Stan Valckx, manager technische zaken bij de Nederlandse landskampioen, bevestigde de geruchten tegenover Sportweek. "Hedwiges is een Nederlandse speler, een goede speler, maar onze prioriteit ligt niet bij hem."

"Op de positie van Maduro hebben we al Timmy Simons en over hem zijn we zeer tevreden", aldus Valckx. "We richten ons dus niet in eerste instantie op het aantrekken van Hedwiges Maduro, maar op het aantrekken van aanvallers. Althans, de nood op de positie van verdedigende middenvelder is niet zo hoog dat het aantrekken van een middenvelder de hoogste prioriteit geniet.”

Ook ging Valckx in op de geruchten rondom Alcides, Alex, Manuel da Costa, Jefferson Farfán en Carlos Salcido. Al deze spelers werden, vooral in de Engelse media, gelinkt aan Chelsea. Valckx begrijpt niet goed waar al deze geruchten vandaan komen.

“José Mourinho heeft in een Portugese krant gezegd dat hij Manuel Da Costa een goede verdediger vindt. Prompt heb ik verschillende journalisten uit Engeland, Nederland en Portugal aan de telefoon. Ook rond Alcides, Farfán en Salcido is er volgens mij niets gaande. En wat Alex betreft; die is nog niet speelgerechtigd in Engeland, dus die kan nog niet voor Chelsea spelen.”

"Ik verwonder me enorm over de geruchten de laatste weken en neem alles maar met een korreltje zout. Als het echt nodig is om een verhaal te ontkrachten, doe ik het, anders niet. Dan heb ik er een dagtaak aan.”
voetbalzone.nl

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma mar 05, 2007 5:12 pm

Thomas schreef:....
Ook ging Valckx in op de geruchten rondom Alcides, Alex, Manuel da Costa, Jefferson Farfán en Carlos Salcido. Al deze spelers werden, vooral in de Engelse media, gelinkt aan Chelsea. Valckx begrijpt niet goed waar al deze geruchten vandaan komen.
...
voetbalzone.nl[/quote]

Ja, waar zouden die geruchten nou vandaan komen, er is per slot van rekening geen enkel verband met Chelsea...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mar 05, 2007 5:37 pm

Het wegvallen van kromkamp en vooral Da Costa is zwaar klote, dat komt erg slecht uit. Ook omdat Sun een verrassend goede indruk maakt, maar verdedigend kwetsbaarder is.

Tegen Arsenal lijkt 3-4-3 of 3-5-2 niet echt een optie, dus ik ben benieuwd wie Koeman op gaat stellen. Het was al een pittige wedstrijd, maar nu wordt hij helemaal zwaar...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 6:54 pm

MHF schreef:Ja, waar zouden die geruchten nou vandaan komen, er is per slot van rekening geen enkel verband met Chelsea...
Inderdaad een bizarre reactie van Valckx. :D

Aangaande de wedstrijd: misschien is het beter voor PSV. Moet het van het doel af spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mar 05, 2007 7:14 pm

Wat is er bizar aan de woorden van Valckx ?
De geruchten gaan dat Chelsea Alcides en Alex terughaalt en dat ze Da Costa willen kopen, Valckx zegt alleen dat deze zaken helemaal niet zeker zijn. Verder geeft hij aan dat Mourinho heeft gezegd Da Costa een goede speler te vinden, niets meer. Wat betreft Farfan en Salcido, die zouden ook in de belangstelling staan van Chelsea, maar daar is in Nederland volgens mij niets over gezegd. Alleen in Engeland dus en ook dat wordt tegengesproken door Valckx.

Hij ontkent niet dat er een link is tussen PSV en Chelsea, die heeft hij een tijdje geleden gewoon bevestigd. Ik zie het probleem dus niet zo.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mar 05, 2007 7:19 pm

Baseman schreef:Het wegvallen van kromkamp en vooral Da Costa is zwaar klote, dat komt erg slecht uit. Ook omdat Sun een verrassend goede indruk maakt, maar verdedigend kwetsbaarder is.

Tegen Arsenal lijkt 3-4-3 of 3-5-2 niet echt een optie, dus ik ben benieuwd wie Koeman op gaat stellen. Het was al een pittige wedstrijd, maar nu wordt hij helemaal zwaar...
Tuurlijk wordt het zwaar, maar er is een prima uitgangspositie. Je moet gewoon zorgen dat je een goal maakt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 7:28 pm

joey schreef:Aangaande de wedstrijd: misschien is het beter voor PSV. Moet het van het doel af spelen.
En hoe zou dat beter zijn voor PSV?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mar 05, 2007 7:29 pm

Dat klopt helemaal :xyxthumbs:
Een goal maken zou geweldig zijn, dan wordt het voor Arsenal bijna onmogelijk. Zolang Arsenal maar niet een snelle goal maakt, want dan kunnen ze veel rustiger gaan spelen...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mar 05, 2007 7:52 pm

Jöhnk schreef:Koeman zal Feher wel opstellen.
Welnee, joh. Gewoon Cocu of Simons naar achteren halen. Arsenal speelt met 2 aanvallers, die zijn voor Alex en Salcido. Cocu of Simons als vrije man (ik denk Cocu), 5 middenvelders en 2 voorin.

Arsenal is een geil ploeggie als het loopt, maar PSV heeft de juiste spelers om hun spel te ontregelen. Geef ze een goede kans, ook al omdat Koeman als trainer een prima balans in de CL tegen Engelse ploegen heeft.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 8:06 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Koeman zal Feher wel opstellen.
Welnee, joh. Gewoon Cocu of Simons naar achteren halen. Arsenal speelt met 2 aanvallers, die zijn voor Alex en Salcido. Cocu of Simons als vrije man (ik denk Cocu), 5 middenvelders en 2 voorin.

Arsenal is een geil ploeggie als het loopt, maar PSV heeft de juiste spelers om hun spel te ontregelen. Geef ze een goede kans, ook al omdat Koeman als trainer een prima balans in de CL tegen Engelse ploegen heeft.
In principe is spelen met drie verdedigers geen slecht idee. Clichy is gevaarlijk, maar Arsenal heeft behoudens Baptista bijvoorbeeld weinig mensen die iets kunnen met voorzetten vanaf de zijkant. Ik vind het echter een slecht idee om Cocu maar vooral Simons naar achteren te halen. Een grote reden van het succes in de heenwedstrijd was dat PSV bereid was z'n eigen middenvelders op te offeren aan de tegenstander.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 06, 2007 8:19 am

Arsenal hoopt op Henry

„Hij krijgt in ieder geval geen tweede injectie”

LONDEN, dinsdag
Het begrip was minimaal. Als het Arsène Wenger ooit duidelijk is geworden dat het met zijn imago in Engeland niet helemaal goed zit, dan is dat nu wel. Aan de vooravond van de confrontatie met PSV werd de Arsenal-manager in vrijwel alle Britse media neergezet als een slechte verliezer. Iemand die altijd op zoek is naar een excuus als zijn team heeft verloren. Dan krijgt de tegenstander de schuld, dan de scheidsrechter of de voetbalbond, met wie hij dit seizoen al drie keer botste.

De kritiek is niet aan de 57jarige Fransman voorbijgegaan. Kookte hij vrijdag nog van woede, nu reageert hij een stuk milder. „Ik heb gewoon moeite met mensen en instanties die op een ander niveau denken dan wij. Er gaat veel geld in Arsenal om en dat dwingt ons voor hoofdprijzen te gaan. Na de verloren finale van de Carling Cup tegen Chelsea kreeg Emmanuel Adebayor ten onrechte een rode kaart en werd ook nog eens zonder vorm van proces voor drie wedstrijden geschorst. Als manager ben ik zelden zo kwaad geweest. Uitgerekend in een periode waarin er voor ons belangrijke beslissingen vallen, krijg ik met oneerlijkheid te maken. Want zo zie ik het. Dan ben ik niet het type dat met een woordenboek in de hand uitspraken gaat doen.”

Door het verlies van Liverpool tegen Manchester United en de winst van zijn team op Reading heeft Arsenal inmiddels weer alle troeven in eigen hand om zich via de Premier League voor de volgende Champions League te plaatsen. Een meevaller waar Arsène Wenger om zat te springen. „Voor een club als Arsenal draait het vooral om twee zaken. Ten eerste moeten we ons via de competitie voor de Champions League plaatsen en daarna moeten we zo ver mogelijk in het huidige toernooi zien te komen. Daarom is PSV misschien wel onze belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Komen we door, dan zal dat ook voor de Premier League een positief effect hebben. Worden we uitgeschakeld, dan mag er in de competitie niets meer misgaan.”

Daarom wordt ook alles op alles gezet. Normaal gesproken zou het meespelen van de geblesseerden Emmanuel Eboué (enkel) en Thierry Henry (voet en hamstring) niet aan de orde zijn, maar gezien het belang van de wedstrijd van morgenavond maakt de medische staf overuren. Arsène Wenger: „Dinsdagmorgen (vanochtend JdG) testen we Thierry nog één keer. Daarna hak ik de knoop door. Hij krijgt in ieder geval geen tweede injectie, zoals in Eindhoven wel het geval was. Dat heeft niet gewerkt, dus neem ik zo’n risico niet nog een keer.”

Vervolgens doet hij zijn beklag over de internationale kalender. „De fysieke problemen van Thierry Henry zijn vooral terug te voeren op de waanzinnige belasting van spelers zoals hij. De wedstrijd van PSV wordt onze 48e van dit seizoen, daarnaast hebben de internationals ook zo’n vier interlands gespeeld. Die komen dus op rond de vijftig duels, terwijl we pas in begin maart zitten. Omdat de meesten ook een WK hebben gespeeld moet het zo langzamerhand wel duidelijk worden dat we bezig zijn om onze beste spelers op te blazen.”

Toch was er bij Arsenal daardoor ook sprake van een geluk bij een ongeluk. Arsène Wenger: „Door alle blessures was ik gedwongen veel jonge spelers in te zetten en dat is spectaculair verlopen. Daarom heeft dit seizoen ook iets tegenstrijdigs. Het zou zomaar kunnen dat we geen prijs pakken, maar als club toch een enorme vooruitgang boeken. Omdat de ontwikkeling van sommige talenten zo is versneld, dat ze nu al inzetbaar zijn. Ja, ook tegen PSV, al ben ik wel zoveel realist dat we tegen zo’n ploeg iemand als Thierry Henry hard nodig zullen hebben.”

Hij legt dan uit: „Vanwege onze 1-0 achterstand moeten wij een goede balans zien te vinden tussen ons afwachtend op te stellen en dynamisch te voetballen als de situatie daarom vraagt. Juist om dat goed aan te voelen heb je een leider als Thierry Henry hard nodig.”
De T.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mar 06, 2007 11:40 am

PSV'er De Jong niet speelgerechtigd

John de Jong is dinsdag niet met PSV meegereisd naar Londen voor de Champions League-wedstrijd tegen Arsenal van woensdag. De middenvelder, die door trainer Ronald Koeman op het laatste moment werd toegevoegd aan de selectie, blijkt niet speelgerechtigd.

Op 31 augustus 2006 moest PSV bij de UEFA een lijst van 25 spelers indienen die in de groepsfase van de Champions League in actie mochten komen. ,,Omdat De Jong op dat moment nog geblesseerd was, is ervoor gekozen om andere spelers op de lijst te plaatsen'', aldus manager Voetbalzaken Stan Valckx.
www.nieuwnieuws.nl

Overigens gaat dit niet meer over de groepsfase, maar ze zullen hem wel niet alsnog aangemeld hebben, toen dat kon.
Laatst gewijzigd door Duke op di mar 06, 2007 11:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di mar 06, 2007 11:42 am

Ach, ik zie het al!
Laatst gewijzigd door Kaboem op di mar 06, 2007 11:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertje for President!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » di mar 06, 2007 11:48 am

De Jong niet in Europa door blunder PSV

6/3/2007 10:47

John de Jong is na bijna twee jaar blessureleed klaar om zijn rentree te maken bij PSV. Coach Ronald Koeman had de 29-jarige middenvelder ook in de selectie opgenomen voor het Champions League-duel met Arsenal van woensdag. De Jong moet de trip naar Londen echter toch aan zich voorbij laten gaan. Ditmaal niet vanwege een blessure, maar door een fout van PSV.

De Eindhovense club blijkt De Jong niet bij de UEFA te hebben ingeschreven voor deelname aan de Champions League. Het is niet de eerste keer dat PSV die fout maakt. Tijdens het seizoen 2000/2001 verzuimde de club Eric Addo en Ruud van Nistelrooy aan te melden voor het UEFA Cup-toernooi. Beiden konden na te zijn hersteld van blessures niet opdraven tegen 1. FC Kaiserslautern, dat over twee duels te sterk bleek (twee keer 1-0).

Dat scenario herhaalt zich nu ook voor De Jong. De middenvelder maakte maandag zijn rentree bij Jong PSV en leek ondanks een lichte enkelblessure fit genoeg om het uitduel met Arsenal mee te maken. Het had de bekroning moeten zijn voor een langdurige, maar uiteindelijk succesvolle, revalidatie na een ernstige knieblessure. Omdat hij in Europees verband niet speelgerechtigd is, moet De Jong zich nu gaan richten op het eerstvolgende competitieduel, zondag uit bij Excelsior.

vi.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di mar 06, 2007 11:56 am

Haha, altijd lachen met die boeren!

Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat hij had gespeeld dus zo'n ramp zal het niet zijn.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di mar 06, 2007 5:17 pm

Hij is net terug van een blessure die maar 2 jaar heeft geduurd en hij heeft al 1 hele wedstrijd gespeeld in het 2e, dus een basisplaats lag niet echt in het verschiet :D

Desalniettemin is het een domme actie natuurlijk...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mar 06, 2007 5:19 pm

Hebben ze dat niet al eens eerder aan de hand gehad?
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 06, 2007 5:20 pm

2-0 voor Arsenal en veel vliegende tackles. :cheer:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 06, 2007 5:24 pm

Baseman schreef:Hij is net terug van een blessure die maar 2 jaar heeft geduurd en hij heeft al 1 hele wedstrijd gespeeld in het 2e, dus een basisplaats lag niet echt in het verschiet :D

Desalniettemin is het een domme actie natuurlijk...
Je zou zeggen dat ze na drie keer de tweede ronde gehaald te hebben toch wel door zouden hebben hoe het zit. ;) Ik las trouwens dat De Jong alweer geblesseerd is geraakt, dus het is sowieso geen issue meer.

Henry doet vanavond trouwens gewoon mee. :xyxthumbs:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mar 06, 2007 5:40 pm

Morgenavond. :smartass:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 06, 2007 5:41 pm

Vanavond al op de training, Jöhnk. :smartass:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di mar 06, 2007 5:42 pm

Morgen, Thomas.

PSV mist dus een aantal verdedigers, maar Arsenal speelt ook slecht de laatste tijd. Vooral afgelopen week tegen Blackburn speelden ze ook erg slecht.

Ik ben benieuwd, ik geef PSV nu toch wel een goede kans om door te gaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mar 06, 2007 5:44 pm

Arsenal heeft vanmorgen al getraind. :smartass:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 06, 2007 5:46 pm

Ze gaan vanavond nog tikkertje spelen. :smartass:

Truce?

Gesloten