Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 09, 2007 2:11 pm

Goed, dan heb ik je verkeerd begrepen. Jij zal zelf wel het beste weten wat je bedoelde. Maar ik vind het niet zo raar dat ik op basis van je onderstaande reacties begreep dat je Cocu een waterdrager noemde. Wat ik wel raar vind is dat je tegen me in ging toen ik zei dat Cocu geen waterdrager was bij Barcelona. :hypocrite.gif:

Harm schreef:
LucaS schreef:Van Bronckhorst was altijd een waterdrager. Ik vraag me af of hij (zoals de VI al wat voorbarig jubelt) een omschakeling kan maken zoals Cocu dat op latere leeftijd deed en opeens leider kan worden
Vind je dat Cocu een waterdrager was voordat hij bij PSV kwam?
LucaS schreef:Hij was bij Barcelona en zijn eerste periode bij PSV zeker geen leidertype zoals hij dat de laatste jaren wel was.

Bertje schreef:Ronaldinho is ook één van de elf. Cocu was in ieder geval geen waterdrager. Gewoon een verre van anonieme speler.
LucaS schreef:Dan verschillen jij en ik van mening over de status van Cocu en Ronaldhino bij Barcelona

Thomas schreef:Cocu was verbaal minder aanwezig in Barcelona en in die zin minder aanvoerder, maar dat is iets heel anders dan een waterdrager zijn, natuurlijk. Barcelona had al een aanvoerder in de vorm van Pepe Guardiola, maar Cocu was in Barcelona altijd een van de eerste namen op het wedstrijdformulier. En dat is verdacht weinig waterdragers gegeven.
LucaS schreef:Jan Wouters
LucaS schreef:Gabri
Davids

Thomas schreef:Punt is dat Cocu geen waterdrager was bij Barcelona. Een speler die niet de sterstatus van een nummer 10 of spits heeft is niet automatisch een waterdrager, hoor.
LucaS schreef:Hij was daar geen leider. Niet in woord en niet speltechnisch in rol in het elftal. Mierenneukers!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 09, 2007 5:24 pm

9/8/2007 - RR: Transfer Drenthe definitief rond
(Gepost door K)



Radio Rijnmond meldt dat de transfer van Royston Drenthe naar Real Madrid is rondgekomen. De Rotterdammer heeft volgens Radio Rijnmond een contract van 5 jaar getekend bij de Koninklijken. Op de website van Radio Rijnmond reageert Drenthe kort op zijn overgang.
Feyenoord Netwerk
Volgens Spaanse media wordt Drenthe morgen om 13.00 uur gepresenteerd. [reageer]
FN

Ze zeggen dat er 14 miljoen voor is betaald... doet Feyenoord erg goed... (als dat klopt)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 09, 2007 5:56 pm

We zullen niet te weten komen wat hij heeft opgebracht, feyenoord is altijd erg duister als het om geld gaat.

Is er erg veel betaald dan is er geld voor Alves?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do aug 09, 2007 5:59 pm

Gewoon een schitterend bedag voor een middelmatige speler, werkelijk knap onderhandeld. Toch wel een beetje jammer, want voor een speler zoals Drenthe kom ik naar het stadion. Vond hem wel licht overschat, maar hij heeft de kans nog niet gehad zich te bewijzen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 6:04 pm

Ik neem aan dat Sigi Lens ook wel een leuk percentage van de transfersom in zijn zak zal steken. Maar goed, het is een indrukwekkende transfersom voor zo'n middelmatig talentje. Dat hebben ze echt knap gedaan. Hoewel het volgens mij meer profiteren is van de hype dan knap zaken doen.

Ze zullen hiervoor inderdaad nog wel een extra spits gaan halen want Makaay en Mols is een beetje mager. Zal wel alsnog Koevermans worden dan?
Nil volentibus arduum

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 09, 2007 10:20 pm

Marillion schreef:Ik neem aan dat Sigi Lens ook wel een leuk percentage van de transfersom in zijn zak zal steken. Maar goed, het is een indrukwekkende transfersom voor zo'n middelmatig talentje. Dat hebben ze echt knap gedaan. Hoewel het volgens mij meer profiteren is van de hype dan knap zaken doen.

Ze zullen hiervoor inderdaad nog wel een extra spits gaan halen want Makaay en Mols is een beetje mager. Zal wel alsnog Koevermans worden dan?
Het lijkt meer op Idols.

Drente heeft groot gelijk dat hij het doet, ik neem aan dat er veel geld op hem ligt te wachten. Over een jaar ziet hij wel verder, dat geld nemen ze hem niet meer af en het feyenoordpubliek mag nu joelen en hem allerlei ziektes wensen, over een jaar wordt de verloren zoon met evenveel gemak ontvangen.

Het wachten is nu op de eerste virtuele miljoenentransfer, want drente naar RM heeft met voetbal niets te maken. Dit was de eerste Idols-aflevering, volgend jaar de 12-jarige X gaat voor 13 miljoen naar?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 10, 2007 1:07 am

Een speler die ik met extra interesse ga volgen in Spanje. Hopelijk doet Feyenoord niet al teveel goede dingen met het ontvangen geld. Als ze überhaupt wat overhouden, natuurlijk. Laten we immers niet vergeten dat bepaalde investeerders ook wat geld terug zullen willen zien.

Ik zag bij SS nog dat die jongen behoorlijk hard is aangepakt door de Feyenoord-supporters en dat hij er zelf ook nogal opgefokt mee om is gegaan. Hij lijdt aanzienlijk onder alle druk. Gedurende het EK kwam hij nog over als een bijzonder aimabel joch.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 10, 2007 7:46 am

Thomas schreef:Een speler die ik met extra interesse ga volgen in Spanje. Hopelijk doet Feyenoord niet al teveel goede dingen met het ontvangen geld. Als ze überhaupt wat overhouden, natuurlijk. Laten we immers niet vergeten dat bepaalde investeerders ook wat geld terug zullen willen zien.

Ik zag bij SS nog dat die jongen behoorlijk hard is aangepakt door de Feyenoord-supporters en dat hij er zelf ook nogal opgefokt mee om is gegaan. Hij lijdt aanzienlijk onder alle druk. Gedurende het EK kwam hij nog over als een bijzonder aimabel joch.
Dat laatste leek mij ook.

Hoeveel feyenoord eraan overhoudt? Investeerders krijgen 25% maar waarvan? Van het totaalbedrag of van het totaal minus bonus voor drente en de kosten die zijn zaakwaarnemers in rekening hebben gebracht?

Die 25% is al snel 3 miljoen, drente en zaakwaarnemers 2 miljoen, houd je er 8 over.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 10, 2007 7:51 am

Marillion schreef:Ik neem aan dat Sigi Lens ook wel een leuk percentage van de transfersom in zijn zak zal steken. Maar goed, het is een indrukwekkende transfersom voor zo'n middelmatig talentje. Dat hebben ze echt knap gedaan. Hoewel het volgens mij meer profiteren is van de hype dan knap zaken doen.

Ze zullen hiervoor inderdaad nog wel een extra spits gaan halen want Makaay en Mols is een beetje mager. Zal wel alsnog Koevermans worden dan?
Nu weet je in ieder geval zeker dat Feyenoord de hoofdprijs gaat betalen voor Koevermans, net als voor Pranjic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 10, 2007 8:31 am

Duke schreef:
Marillion schreef:Ik neem aan dat Sigi Lens ook wel een leuk percentage van de transfersom in zijn zak zal steken. Maar goed, het is een indrukwekkende transfersom voor zo'n middelmatig talentje. Dat hebben ze echt knap gedaan. Hoewel het volgens mij meer profiteren is van de hype dan knap zaken doen.

Ze zullen hiervoor inderdaad nog wel een extra spits gaan halen want Makaay en Mols is een beetje mager. Zal wel alsnog Koevermans worden dan?
Nu weet je in ieder geval zeker dat Feyenoord de hoofdprijs gaat betalen voor Koevermans, net als voor Pranjic.
Vorig seizoen waren J.W. van Dop namens Utrecht en MvG namens Ajax zeer te spreken over de onderhandelingen met P. Bosz. MvG zei dat de onderhandelingen 10 minuten hadden geduurd en JW van Dop zei zeer tevreden te zijn over de snelle handelswijze inzake Tiendalli.

Dit seizoen wordt geschreven dat feyenoord de vraagprijs betaalde/wilde betalen voor o.a. De Cler en Perez, feyenoord betaalt dus ook de hoofdprijs voor de nieuwe spits.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 10, 2007 9:22 am

Feyenoord heeft tot nu toe volgens mij niet eens de moeite gedaan om onder de vraagprijs uit te komen.
Demosthenes schreef:Hoeveel feyenoord eraan overhoudt? Investeerders krijgen 25% maar waarvan? Van het totaalbedrag of van het totaal minus bonus voor drente en de kosten die zijn zaakwaarnemers in rekening hebben gebracht?

Die 25% is al snel 3 miljoen, drente en zaakwaarnemers 2 miljoen, houd je er 8 over.
Geen idee. Ik weet niet precies hoe de talentenpool werkt.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 10, 2007 10:41 am

Drenthe: "Feyenoord blijft mijn club"
Royston Drenthe speelt komend seizoen voor Real Madrid. De Feyenoorder toonde zich in een interview met Radio 538 blij met zijn transfer. "Toch overheerst een dubbel gevoel."

"Ik heb bepaalde mensen pijn gedaan. Dat had ik liever niet gewild, dat blijft voor mij iets moeilijks. Aan de andere kant, dit is een droom die ik al heel lang in zicht heb. Daarom heb ik toch gekozen voor een avontuur in Madrid", aldus de jeugdinternational.

Toch blijft Feyenoord in het hart van Drenthe. "Feyenoord is mijn club, en dat zal het ook altijd zo blijven. Ik zal nooit naar een Nederlandse topclub vertrekken. Dat ik gisteren met beveiliging van het trainingsveld moest deed me wel heel veel pijn."

"Real Madrid is een jongensdroom. Ik hoop dat ik het de komende seizoenen waar kan maken. De komende weken ga ik mijn best doen op de training", zo besluit de verdediger, die tijdens het EK onder 21 afgelopen juni furore maakte.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 10, 2007 10:45 am

RM zijn jongensdroom, een paar weken geleden was dat nog Barcelona. Hij zal wel vaker gedroomd hebben.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 10, 2007 1:37 pm

'Feyenoord benaderde Heerenveen (nog) niet voor Pranjic'

Een bestuurslid van Heerenveen bestempelde de interesse van Feyenoord voor Pranjic in de Leeuwarder Courant slechts als een gerucht. Feyenoord zou Heerenveen niet benaderd hebben. De Telegraaf meldde eerder dat Feyenoord serieuze interesse zou hebben voor Pranjic. Die zou de club willen halen met de miljoenen van Drenthe. De Friezen zouden zeven miljoen vragen voor Pranjic.
FN

Drenthe maakte deel uit van het spelersfonds, dus ik neem aan dat niet zijn gehele transfersom aan Feyenoord toekomt. Is wat rest genoeg om de ploeg te versterken?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 10, 2007 1:55 pm

De Friezen zouden zeven miljoen vragen voor Pranjic.
Wat een toeval? Ik denk dat dit bedrag overeenkomt met wat feyenoord overhoudt van de transfer van drente. Er gaat in ieder geval 25% van wat drente heeft opgebracht naar de investeerders (zouden die op verkoop hebben aangedrongen?)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 10, 2007 5:20 pm

Beste mevrouw Beatrix
Uitgegeven: 10 augustus 2007 06:58
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2007 07:00

Feyenoord bestaat uit kantoorklerken, kroegbazen en kampioenen. Omdat de club nu bijna een eeuw oud is - gefeliciteerd! - is het tijd voor de koninklijke eretitel. Daarom een brief aan de koningin. Door Jurryt van de Vooren

Beste mevrouw Beatrix,

Op 19 juli 1908 vond in Rotterdam-Zuid een belangrijke historische gebeurtenis plaats: de oprichting van de club, die nu Feyenoord heet. Want de jongens van toen hadden eerst nog een andere naam: Wilhelmina.

Is dat niet leuk, mevrouw Beatrix? De voorloper van Feyenoord was nota bene vernoemd naar uw oma. Alleen dat is al reden genoeg om ze in Rotterdam de koninklijke eretitel te geven. Maar er is nog veel meer om die stap te nemen.

In die honderd jaren die daarna zijn gevolgd, bezochten al uw familieleden graag de wedstrijden van Feyenoord. Prins Hendrik - uw opa - was in de jaren dertig van de vorige eeuw vaste bezoeker van de zogenaamde Bloedtransfusiewedstrijden tussen Sparta en Feyenoord. Het geld dat hier werd opgehaald ging naar het Rode Kruis. Toen hij in 1934 stierf, nam uw moeder, koningin Juliana, zijn rol over. In 1939 was er zelfs intensief telegramverkeer tussen Feyenoord en uw familie.

Vanuit Rotterdam werd toen een bedankje gestuurd naar uw moeder vanwege haar aanwezigheid bij de Bloedtransfusiewedstrijd. En dit is wat de hofhouding als antwoord opstuurde: 'H.K.H. Prinses Juliana draagt mij op u Haren welgemeende dank over te brengen voor uw gewaardeerd telegram ter gelegenheid van de voetbalwedstrijd bloedtransfusiedienst en u te verzoeken aan alle medewerkenden hoogstdezelver grote erkentelijkheid te betuigen.'

Rotterdam rouwt

Maar ook als uw familie in slechte omstandigheden verkeerde, stond Feyenoord vooraan voor steun. Zoals gezegd overleed uw opa in 1934, waarna de complete voorpagina van clubblad De Feyenoorder in zwart was opgemaakt. Het blad rouwde hardop: 'Feyenoord is bij voetbalwedstrijden ten bate van het Rode Kruis meermalen met de Prins in aanraking geweest en vooral hebben Bestuur en spelers van het eerste elftal weten te ervaren welk een hartelijke, goede en bovenal eenvoudige persoonlijkheid Z.K.H. was.' Net als uw grootvader dat deed, zo voegden de Rotterdammers hieraan toe, wilde de club zijn maatschappelijke betrokkenheid blijven tonen.

En 1934 was al zo'n slecht jaar voor uw familie, omdat in maart koningin Emma ook was overleden. Feyenoord schreef daarop in een commentaar dat 'innige deelneming werd betuigd in de droefheid van het Koninklijk Huis en geheel het land'.

Een nieuw prinsesje!

Beste mevrouw Beatrix, weet u eigenlijk hoe blij Feyenoord was, toen u werd geboren? Het clubblad juichte: 'Prinsesje Beatrix. Klinkt dat niet als muziek in de oren?'

In Feyenoord heerst dan wel Koning Voetbal, maar het heeft altijd goede betrekkingen met uw koninkrijk onderhouden. Op 19 juli 2008 kunt u deze club daarvoor belonen met de koninklijke eretitel. En er zijn nog veel meer goede redenen om dit te doen.

Centen voor Rotterdam

Eind jaren zestig van de vorige eeuw was Feyenoord op zijn hoogtepunt, zoals u wel zult weten. Behalve dat Nederland een groot sportief succes had met de eerste Europa Cup 1, gebeurde er nog iets in de havenstad. Ze zullen het zich daar waarschijnlijk niet realiseren, maar de gemeente werd slapend rijk van die Feyenoord-gasten.

Feyenoord betaalde toen als iedereen de vermakelijkheidsbelasting: per verkocht toegangskaartje moest een deel worden afgestaan aan de gemeente. Vóór de opening van de Kuip in 1937 leverden sportwedstrijden zo weinig op dat de gemeente dit boekte onder het kopje 'Variété'. Maar vanaf 1938 kreeg sport zijn eigen post op de gemeentebegroting - dankzij Feyenoord dus!

Vanaf 1965 was de Rotterdamse schatkist te klein om alle centen op te slaan, die via Feyenoord werden verdiend. Tussen 1967 en 1977 was zestig (!) procent van alle gemeentelijke sportinkomsten ontvangen via de club uit Zuid. En in het absolute topjaar 1969-1970 was dit zelfs meer dan negentig procent!

Feyenoord, beste mevrouw Beatrix, is als de gasbel van Slochteren: het is er gewoon en de staat wordt er rijk van. Daar mag toch wel eens een bedankje tegenover staan?

En dat is heel simpel: op 19 juli 2008 bestaat Feyenoord dus honderd jaar. Het eeuwfeest kan door u extra worden opgeluisterd door te besluiten dat we vanaf dan spreken van het Koninklijke Feyenoord.

Voor nadere toelichting ben ik altijd bereikbaar,

Met sportieve groeten,

Jurryt van de Vooren,

sporthistoricus te Amsterdam.

Sportgeschiedenis.nl
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 10, 2007 5:21 pm

Ach gut, proberen zij het nu ook al? :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 10, 2007 5:22 pm

Het is toch wat als zij het wel krijgen! Ik zie de Ajax hoolies Soestdijk al belegeren! :smallgrin.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr aug 10, 2007 5:57 pm

Demosthenes schreef:
De Friezen zouden zeven miljoen vragen voor Pranjic.
Wat een toeval? Ik denk dat dit bedrag overeenkomt met wat feyenoord overhoudt van de transfer van drente. Er gaat in ieder geval 25% van wat drente heeft opgebracht naar de investeerders (zouden die op verkoop hebben aangedrongen?)
Heerenveen heeft weken geleden al bekendgemaakt dat het 7 miljoen voor Pranjic wil.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 10, 2007 6:08 pm

Voor dat bedrag kunnen ze beter zijn landgenoot Ognjen Vukojević aantrekken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 10, 2007 6:23 pm

Onze jurrit: Sporthistoricus? Volgens mij is hij journalist en geen historicus. Het feit dat je over iets uit het verleden schrijft maakt je geen historicus!

feyenoord is (ik schreef dat al een tijd geleden, maar het bericht werd niet serieus genomen) inderdaad bezig met "Koninklijk" Ajax is daar niet in geslaagd, maar weet iemand waarom niet? feyenoord stelt dat zij als eerste Nederlandse club de EC 1 won.
Heerenveen heeft weken geleden al bekendgemaakt dat het 7 miljoen voor Pranjic wil.
Blijft dat van toeval staan!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 10, 2007 6:31 pm

Ik denk dat Ajax (en ook Feyenoord) niet Koninklijk zullen worden omdat de supporters zich nog wel eens misdragen. Bovendien heeft Ajax te maken gehad met belastingfraude.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za aug 11, 2007 9:05 am

Neemt Sigi Lens straks op als je belt omdat je neerslachtig bent?
Door HUGO BORST

Als ik eens ging kijken bij jeugdelftallen waar hij in speelde, viel hij me niet zo op. Er kleefde ook nog een pijnlijke anekdote aan Royston Drenthe.

Als junior op een jeugdtoernooi in Oostenrijk betrapte trainer Marcel Bout de puber op het gappen van Tim Vinckens gameboy. Betraand bezweerde Royston dat ie het speeltje dat hij zo gaaf vond later echt had teruggeven. Tim Vincken vergaf hem, de trainer niet. Die schorste hem en toen hij weer mee mocht doen stelde hij hem niet meer op.

Teleurgesteld nam Royston de wijk naar Excelsior, waar hij zo uitblonk dat hij weer terug mocht komen. Via een polsstokhoogsprong belandde hij in de Kuip.

Vorig seizoen, in dat krukkenteam, viel hij op; in positieve zin. Toen kwam het EK met Jong Oranje. De rest is geschiedenis.

We noemen hem het liefst bij zijn voornaam. Royston heeft een hoog knuffelgehalte bleek op weg naar de Europese titel. Bekend worden is geen kunst, maar ach, zijn dwingende aanwezigheid in het elftal van Foppe de Haan rechtvaardigde een zekere roem. Al was hij niet zo goed als de op hol geslagen voetbalwereld meende. Er meldden zich voetbalclubs van kaliber. Zijn marktwaarde van drie miljoen steeg tot absurde waarden. Toch kwam aan de gekte een eind. Real Madrid wenste een week geleden niet verder te gaan dan 12,5 miljoen euro.

Toen was het spel al op de wagen. Als journalist ben ik daar ook nog voor gebruikt volgens mij (al begrijp ik nog steeds het hoe en het waarom niet). Op een regenachtige avond werd ik getipt door iemand die ik altijd meende te kunnen vertrouwen. Misschien is de beste man ook wel gebruikt door een voetbalmakelaar, ik weet het niet. Hij fluisterde op een samenzweerderige toon: De manager van Real Madrid zit nu in Den Haag te onderhandelen met Drenthe en zijn zaakwaarnemer. Ze zitten hier tegenover.

Ik meldde het de sportredactie, die probeerde het voor de deadline te verifiëren en zowaar, het klopte. Althans, tot op zekere hoogte. Wat bleek: de afspraak was een uur eerder afgezegd door Drenthes zaakwaarnemer. Kortom, hoe kon mijn bron hem dan hebben zien zitten?

Kennelijk móest er informatie over Drenthe, diens zaakwaarnemer Wasiman en Real Madrid in de krant komen. Misschien wel om de zaakwaarnemer, die korte tijd later werd gedumpt, te beschadigen.

Voor een voetbalclub met een schuld van rond de 23 miljoen euro is de verkoop van een talent meegenomen, maar weer holt er een op Varkenoord opgeleid jochie te vroeg de Kuip uit. De supporters hebben zich amper aan hem kunnen vergapen.

Of hij ook een wonderkind blijkt - net als Robin van Persie, Thierry Henrys waardige opvolger bij Arsenal - staat te bezien. Foppe noch Bert van Marwijk, niemand misgunt Royston zijn transfer. Maar wie een beetje verstand van voetbal heeft weet dat hij op zijn vroegst pas over één jaar mentaal en technisch-tactisch rijp is voor het allerhoogste niveau.

Als Royston inderdaad ook nog eens de rol van Roberto Carlos moet overnemen, een jaar of acht de spectaculaire trappende en opkomende linksback, wacht hem een schier onmogelijke taak. Royston is een linkshalf.

Kijk, er staat bij het met diamanten ingelegde zwembad van Real Madrid geen zwemjuf. Ze pleuren hem in het diepe. Blijft hij niet drijven dan verdrinkt ie. Geen collega steekt een poot uit, Van Nistelrooy misschien, de rest draait zich op zijn ligbedje nog eens om.

Ik hoop van harte dat hij ons aller ongelijk bewijst. Het zal Sigi Lens een zorg zijn. Die heeft zijn zakken gevuld. Hoeveel zal de voetbalmakelaar hebben overgehouden nadat hij collega Wasiman er sluw had uitgewerkt? Eén miljoen euro? Anderhalf? Twee? Misschien pakt een andere makelaar, Rodger Linse of zo, kind aan huis bij Real Madrid, zijn graantje ook wel mee.

Wat een misselijkmakend ambacht. Ik zou het ze willen toeschreeuwen, al die goede voetballers. Neem toch gewoon een fiscalist en een advocaat. Die regelen een contract en rekenen een uurtarief. Zij kunnen in alle onpartijdigheid ook zeggen of je al rijp bent voor zo’n transfer. Leuk hoor, om nu het achtvoudige te verdienen van je jaarsalaris bij Feyenoord. Maar wat nou als je niet in de basis komt, Oranje is daardoor uitgesloten, je sterft van de heimwee, je spreekt de taal niet en met weemoed denk je terug aan die aandoenlijke jeugdzonde. Zou Sigi Lens opnemen als je belt omdat je zo neerslachtig bent?
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 11, 2007 10:16 am

Toen was het spel al op de wagen. Als journalist ben ik daar ook nog voor gebruikt volgens mij (al begrijp ik nog steeds het hoe en het waarom niet). Op een regenachtige avond werd ik getipt door iemand die ik altijd meende te kunnen vertrouwen. Misschien is de beste man ook wel gebruikt door een voetbalmakelaar, ik weet het niet. Hij fluisterde op een samenzweerderige toon: De manager van Real Madrid zit nu in Den Haag te onderhandelen met Drenthe en zijn zaakwaarnemer. Ze zitten hier tegenover.

Ik meldde het de sportredactie, die probeerde het voor de deadline te verifiëren en zowaar, het klopte. Althans, tot op zekere hoogte. Wat bleek: de afspraak was een uur eerder afgezegd door Drenthes zaakwaarnemer. Kortom, hoe kon mijn bron hem dan hebben zien zitten?

Kennelijk móest er informatie over Drenthe, diens zaakwaarnemer Wasiman en Real Madrid in de krant komen. Misschien wel om de zaakwaarnemer, die korte tijd later werd gedumpt, te beschadigen.

Voor een voetbalclub met een schuld van rond de 23 miljoen euro is de verkoop van een talent meegenomen, maar weer holt er een op Varkenoord opgeleid jochie te vroeg de Kuip uit. De supporters hebben zich amper aan hem kunnen vergapen.
Een paar opmerkingen, n.a.v. de vetgedrukte beweringen.

Borst geeft toe het gevoel te hebben te zijn misbruikt. De prijs opdrijven bedoelt hij, daar leent het AD zich voor en Borst werkt er gewoon aan mee, daar wordt hij immers voor betaald.

Nu weer een schuld van 23 miljoen???????? Ik ken geen club waarover zoveel verschillende bedragen worden geschreven als feyenoord. Een paar weken geledn nog 17 miljoen, niet al het geld dat binenkomt wordt aan transfers besteed en nu 23 miljoen????? De waarheid zullen we wel over een paar jaar horen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za aug 11, 2007 2:01 pm

Demosthenes schreef:Een paar opmerkingen, n.a.v. de vetgedrukte beweringen.

Borst geeft toe het gevoel te hebben te zijn misbruikt. De prijs opdrijven bedoelt hij, daar leent het AD zich voor en Borst werkt er gewoon aan mee, daar wordt hij immers voor betaald.
Met het eerste wat je stelt ben ik het eens, voor het tweede heb je geen enkel bewijs, dat is jouw interpretatie. Ik vraag me af wat je tegen het AD hebt, behalve dat er een nitwit hoofdredacteur van de sportredactie is. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten