AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za aug 12, 2006 3:02 pm

Net geweest. 1e gedeelte was interessant, 2e gedeelte niet.

En nee, geen zin om een samenvatting te maken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 12, 2006 3:04 pm


FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 4:53 pm

Bedankt, Junkstar. :xyxthumbs:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 5:18 pm

Dan kan Thomas mooi samenvatten wat Louis ons te melden heeft. :xyxthumbs: :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 5:21 pm

Is goed. Geef me even.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 5:29 pm

Op welk tijdstip was het, Johnk?

Normaal gesproken zou ik gewoon kijken wanneer Steef reageerde om te weten hoe laat het afgelopen was, maar mijn AT-klokje klopt niet helemaal, want ik was toch echt niet om 8 uur al wakker.

EDIT: Ik heb het al gevonden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 6:41 pm

Van Gaals doel bij z'n aanstelling was om in drie jaar een titel te pakken met AZ. Hij vindt dat Scheringa dit ook verdient.

Hij was zelf voorstander van de play-offs en vindt het dan ook niet oneerlijk dat AZ de CL niet gehaald heeft.

Van Gaal heeft nog nooit met zoveel nieuwe spelers gewerkt en vindt het niet reëel om met AZ voor het kampioenschap te strijden. Een plek bij de eerste 5 is het streven. Hij wil volgend jaar de vruchten plukken van deze selectie, die hij erg talentvol vindt. Het moeilijkste voor de nieuwe jongens wordt in zijn ogen om in het AZ-systeem te voetballen.

Cees Luijckx, Ruud Vormer, Job Bulters en Jermain Lens zijn dit seizoen doorgeschoven naar de A-selectie.

Van Gaal denkt dat trainingen leerzaamer zijn dan oefenwedstrijden. Dat is ook de reden dat AZ relatief weinig oefenpotjes heeft gespeeld in de voorbereiding.

Hij vindt communiceren heel belangrijk. Ontdekken dat z'n spelers niet communicatief zijn is volgens hem makkelijk, maar ze in de goede richting sturen om zich te verbeteren een stuk moeilijker.

Door een gebrek aan linkerspitsen gaat Van Gaal dit seizoen ook anders dan 4-3-3 spelen. Hij denkt niet dat het gebrek aan linksbuitens iets structureels is. Volgens Van Gaal komen spelers voor bepaalde posities gewoon in 'golfbewegingen'. Hij wil er het liefst natuurlijk nog wel een een linkerspits bij omdat je met 4-3-3 de meest ideale veldbezetting hebt en het beste in driehoekjes kan spelen. Julian Jenner is geen optie voor de linkerkant. In principe is Van Gaal geen voorstander van rechtsbuitens op de linksbuiten plek. Overmars was vanwege z'n snelheid een uitzondering.

De verhuizing van stadion van AZ is beter verlopen dan de verhuizing van de Meer naar de Arena van Ajax destijds. Bij AZ is de organisatie en communicatie uitstekend, vooral vanwege de korte lijn. Rene Nelisse en Dirk Scheringa zijn wel de grote bazen, maar hij vindt vooral het management van Marcel Brands, Toon Gerbrands en Louis van Gaal uit een communicatief sterke en korte lijn bestaan. Vandaar zijn er goede beslissingen gemaakt over het stadion, de spelers, het trainingsveld, de grasmat en het langere verblijf in de Alkmaarderhout.

Hij wil de eerste thuiswedstrijd tegen NAC niet verliezen om te voorkomen dat het verhaal dat het nieuwe stadion ongeluk brengt een eigen leven gaat leiden. Hij voelt daardoor extra druk bij de eerste competitiewedstrijd.

Van Gaal verwacht dit seizoen de meeste concurrentie van de traditionele top 3 en van een extra club in de eerste seizoenshelft. Hij heeft echter nog geen idee wie dat wordt, omdat hij totaal niet bezig is met andere clubs. Dat bleek ook wel uit het op een na volgende: hij denkt dat PSV prima in elkaar zit omdat men de selectie bij elkaar heeft gehouden en zelfs nog versterkingen heeft gehaald. Ajax heeft volgens hem ook min of meer dezelfde selectie en heeft zich versterkt met Spaanse spelers. Hij denkt dat Ten Cate een grote rol heeft gespeeld in het aantrekken van spelers uit grote competities. Volgens hem kiezen spelers voor trainers. Ook denkt hij dat veel voetballers tegenwoordig liever willen voetballen dan op de bank zitten. Hij roemt de mentaliteit van Gabri, die hij een fantastische jongen vindt.

Van Gaal vond het WK erg voorspelbaar (hij had 14 van de 16 achtste finalisten goed en voorspelde de wereldkampioen goed) en heeft maar weinig wedstrijden van een erg hoog niveau gezien.

Hij wil nog altijd een WK mee maken als bondscoach. Hij hoopt er in 2010 bij te zijn. In principe gaat hij niet verlengen bij AZ en stopt hij dan na het WK. Van Gaal is het niet met Adriaanse eens, die zei dat je na drie jaar weg moet bij een club.

Van Gaal is lid van Ajax maar komt sinds 'de vorige episode' niet meer bij Ajax. Hij is het afgelopen jaar een keer naar Ajax geweest (ik kreeg de indruk dat het totaal niet botert tussen het huidige bestuur van Ajax en Van Gaal. There are still hard feelings).

Hij had totaal geen moeite met de Alkmaarderhout. Het gaat hem om de ballen, de grasmat en de spelers. Hij heeft er geen moeite mee om in een barrak te zitten (bij Ajax zat hij ook in een kamertje van twee bij twee).

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 6:52 pm

:worshippy:

Thomas. :xyxthumbs:

Misschien bedoelt Van Gaal dat Ajax vergeleken met AZ minder nieuwe spelers heeft, want die zijn natuurlijk wel heel erg extreem bezig geweest.
Ik vraag me af wat hij doet als Schaars vertrekt, want zoals hij vorig seizoen speelde zal hij geen eeuwigheid meer blijven. Binnenkort een PSV zonder Cocu en een Ajax dat ook nog steeds wel een balansspeler kan gebruiken. Schaars vind ik eigenlijk de enige klasbak op hun middenveld, waardoor ze hem erg zouden missen. Al heeft Mendes zeker ook potentie. :yes:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za aug 12, 2006 7:01 pm

Schaars gaat een moeizaam jaar tegemoet als Louis blijft vasthouden aan Cziommer(t).

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 12, 2006 7:06 pm

Ik hoop dat Ajax al de miljoenen die vrij komen met het bereiken van de Champions League investeert in het aantrekken van Schaars, een middenvelder die Ajax sterker kan maken.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 12, 2006 7:09 pm

Dat zou mooi zijn. Drukt de prijs.

Ik verwacht dit seizoen niets (bijzonders) van AZ.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 7:20 pm

Jöhnk schreef:Dat zou mooi zijn. Drukt de prijs.

Ik verwacht dit seizoen niets (bijzonders) van AZ.
Veel wisselingen en vooral weinig bijzonders.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za aug 12, 2006 7:33 pm

Steef schreef:Schaars gaat een moeizaam jaar tegemoet als Louis blijft vasthouden aan Cziommer(t).
Steef, dit wordt langzamerhand een obsessie voor je. Volgens mij word je 's nachts 3 keer badend in het zweet wakker na een nachtmerrie betreffende Cziommer die een hattrick scoort tegen jouw dokwerkers.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 12, 2006 7:45 pm

Wie zegt dat Cziommer in de basis start? AZ heeft zoveel middenvelders.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 12, 2006 7:47 pm

Denk niet dat Van Gaal lang vasthoudt aan de Duitse Richard Knopper.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za aug 12, 2006 7:49 pm

wimpey schreef:
Steef schreef:Schaars gaat een moeizaam jaar tegemoet als Louis blijft vasthouden aan Cziommer(t).
Steef, dit wordt langzamerhand een obsessie voor je. Volgens mij word je 's nachts 3 keer badend in het zweet wakker na een nachtmerrie betreffende Cziommer die een hattrick scoort tegen jouw dokwerkers.
Nee hoor, vind het gewoon geen voetballer voor een topclub.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 7:52 pm

Overigens verwacht ik wel dat AZ met gemak een vierde plaats en wellicht een derde kan bemachtigen. Verdedigend staat het nog steeds heel aardig, ze missen voornamelijk wat spelers die het verschil kunnen maken tegen sterkere ploegen. Maar dat zijn maar een paar wedstrijden per seizoen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 8:15 pm

Bertje schreef::worshippy:

Thomas. :xyxthumbs:
No prob, Bob. :xyxthumbs:
Bertje schreef:Misschien bedoelt Van Gaal dat Ajax vergeleken met AZ minder nieuwe spelers heeft, want die zijn natuurlijk wel heel erg extreem bezig geweest.
Misschien, maar dat zei hij niet. :D
Bertje schreef:Ik vraag me af wat hij doet als Schaars vertrekt, want zoals hij vorig seizoen speelde zal hij geen eeuwigheid meer blijven. Binnenkort een PSV zonder Cocu en een Ajax dat ook nog steeds wel een balansspeler kan gebruiken. Schaars vind ik eigenlijk de enige klasbak op hun middenveld, waardoor ze hem erg zouden missen. Al heeft Mendes zeker ook potentie. :yes:
Ik zou Schaars er ontzettend graag bij hebben. De Zeeuw ook, in mindere maten. Die jongen maakt een goede ontwikkeling door en ik zie wel een rol voor hem weg gelegd, zoals Maduro die nu heeft. De Zeeuw is al wat ouder, maar de huidige stand van zaken wijst er op dat hij dingen wat sneller oppikt.

Ik denk overigens dat AZ net onder Feyenoord op de vierde plek eindigt. De individuele kwaliteiten die ze hebben zullen over het algemeen genoeg zijn om van de kleinere clubs te winnen. AZ heeft toch een soort ploeg van talenten gevormd en gaat daar ook dit seizoen genoeg uithalen. Al die inconstante talenten verdelen hun lekkere wedstrijden wel over het seizoen en AZ gaat gewoon weer de CL-playoffs halen. In de topppers verwacht ik veel minder van AZ.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 8:16 pm

Mathijsen en Schaars houden de boel grotendeels wel droog tegen de kleintjes.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 12, 2006 8:47 pm

Az eindigt als 4e, onder SC Heerenveen en boven Feyenoord.
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 9:01 pm

Heerenveen wordt echt geen derde.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 4:08 pm

Om een beetje een beeld te krijgen van AZ:
AZ sterk tegen Bolton

AZ lijkt klaar voor het nieuwe seizoen. De ploeg van trainer Louis van Gaal won zaterdag een oefenwedstrijd bij Bolton Wanderers met 1-3. Shota Arveladze, Stijn Schaars en de sterk ingevallen Julian Jenner scoorden voor de Alkmaarders. Danny Koevermans vergezelde Arveladze in de spits.

Van Gaal lijkt met Koevermans en Arveladze de competitie te beginnen. De trainer stuurde tegen Bolton de volgende basisformatie het veld in: Joey Didulica, Kew Jaliens, Gijs Luirink, Joris Mathijsen, Tim de Cler, Martijn Meerdink, Demy de Zeeuw, Marten Martens, Stijn Schaars, Danny Koevermans, Shota Arveladze. In de tweede helft kwamen Julian Jenner (voor Meerdink), Joey Gudjónsson (voor De Zeeuw), Simon Cziommer (voor Martens) en Rogier Molhoek (voor Schaars) in het elftal.
voetbal.nl

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo aug 13, 2006 4:57 pm

Komt Dembele er helemaal niet aan te pas daar? Het leek me 1 van de grotere aankopen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 4:58 pm

Niet fit.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 13, 2006 6:53 pm

Jöhnk schreef:Dat zou mooi zijn. Drukt de prijs.

Ik verwacht dit seizoen niets (bijzonders) van AZ.
Ik verwacht een 3de plek van AZ met over het algemeen aantrekkelijk voetbal.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gesloten