NAC Breda

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 19, 2006 8:47 pm

Arme T82. :aai:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za aug 19, 2006 8:55 pm

T8-1. ;)

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » za aug 19, 2006 10:54 pm

Thomas schreef:Arme T82. :aai:
Gelukkig komt Ajax altijd op de eerste plaats. Volgende week zie ik dus de ploeg winnen die ik wil zien winnen. Het was echt niet om aan te zien vanavond!

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo aug 20, 2006 11:23 am

Klein verslagje:
19 augustus 2006
NAC weert zich kranig in alkmaar


NAC heeft zich in alkmaar onder de bezielende leiding van Ernie `ja dat kan gebeuren` Brandts van zijn beste kant laten zien.

In een heroïsch gevecht werd az op slechts 8-1 gehouden. Zoals onze wondertrainer, en keeper en etc. al opmerkten zojuist op tv: `ach ja, kan gebeuren, en snel vergeten`.

Gelukkig lieten we degene die voetbaltechnisch met kop en schouders boven iedereen uitsteekt een straf uitzitten. Daarmee hebben we onze kansen flink verhoogd, het is nu maar bij 8-1 gebleven. Met dank aan EB, die weigerde te buigen voor `goed voor 18 doelpunten per seizoen` Leonardo!

Daarom: zolang wij als supporters maar positief blijven en heeeel hard `hup NAC` roepen, dan komt alles vanzelf goed!!! We rollen ajakkes met 6-2 op!!!

HUP NAC


Bron : De Rat, knetterzat en strontagressief

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo aug 23, 2006 10:13 am

Nog steeds geen einde aan de slechtste soap van Nederland:
Datum: 22-08-2006 Tijd: 15:34
'Leonardo naar Belgie'

Leonardo schijnt NAC verlaten te hebben. TV&Co meldt dat de Braziliaan per direct naar Belgie vertrekt.
Naar welke club Leonardo verkast is nog niet duidelijk.
Voor alle duidelijkheid: dit is een gerucht. Er is nog niets bevestigd en nog niets officieel.

Bron: B-Side Rats, TV&Co
Datum: 22-08-2006 Tijd: 17:02
Leonardo blijft nog geschorst

Vanmiddag heeft NAC een gesprek gehad met Leonardo. De aanvaller werd onlangs geschorst, vanwege een conflict met trainer Brandts.
In het gesprek heeft Ernie Stewart aan de Braziliaan laten weten, dat hij terug kan keren als hij zich aan de regels van Ernie Brandts houdt. De Braziliaan heeft aan de Technisch Directeur van NAC laten weten dat hij daar nog even over moet nadenken. Dit meldde Omroep Brabant zojuist. Leo blijft voorlopig dus geschorst.

Als Leo echt gezegd heeft dat hij hierover nog moet nadenken, dan houdt het verhaal Leo wat ons betreft op. We hebben al genoeg problemen met onze kwantitatief matige selectie en hebben echt geen zin in een speler die zijn eigen belang voorop stelt aan dat van NAC.


Bron: B-Side Rats!, OB, Trip, ANP
Datum: 22-08-2006 Tijd: 18:03
Stewart: "Leonardo blijft gewoon"

Leonardo zal het seizoen afmaken in Breda, zo laat Ernie Stewart ons weten. Er is op dit moment geen interesse en Stewart verwacht ook niet dat die er nog zal komen.
Stewart:"De geruchten over een vertrek naar Belgie of NEC zijn wat ons betreft niet waar. Leonardo blijft gewoon in Breda. NEC was geruime tijd geleden geinteresseerd, maar dat speelt helemaal niet meer. Er is op dit moment geen interesse."

Als Leonardo blijft is natuurlijk de vraag wanneer hij weer gaat spelen. Opnieuw Stewart:"De bal ligt bij Leonardo. Net als alle andere spelers moet hij zich aan de regels van de trainers houden. Als hij aangeeft dit te willen doen zou hij zondag al weer mee kunnen spelen."

Dat is duidelijk.


Bron: B-Side Rats
Datum: 22-08-2006 Tijd: 19:47
De bal ligt bij Leo...

Als het aan Ernie Stewart ligt kan Leo morgen weer mee trainen bij NAC. De Braziliaan zal echter wel moeten aangeven dat hij bereid is, zich aan de regels van trainer Brandts te houden.
Volgens Ernie Stewart is de keuze nu geheel aan Leo. "Leonardo moet zich wel - net als alle andere spelers - houden aan de afspraken van NAC. De standpunten van de club hebben we in het gesprek met hem doorgenomen en hij heeft zijn kant van het verhaal kunnen vertellen. Als hij morgen aangeeft zich aan de afspraken te zullen houden, kan hij weer aansluiten bij de groep. Dan heeft hij zijn straf gehad. Hij is als hij zijn gedrag wil aanpassen meer dan welkom, want het is een goede voetballer en de club kan hem goed gebruiken.”

Vandaag was het voor Leonardo blijkbaar nog niet mogelijk om aan te geven, dat hij weer mee wil trainen volgens de hierboven gestelde voorwaardes. Laten we hopen dat Leo hier morgen wel toe bereid is en dat hij zich weer bij de groep aansluit.

Overigens weet Leo nog niet of hij morgen sowieso wel mee traint vanwege een blessure. Hij wilde niet ingaan op de inhoud van het gesprek. "Ik weet niet of ik morgen weer meetrain met de groep. Ik heb wat last van mijn lies."

Morgen dus meer...


Bron: B-Side Rats!, NACBlog

Ik hoop dat Leo in genade wordt aangenomen en zondag door Stam uit de wedstrijd wordt gespeeld!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 5:05 pm

Hij zal wel te 'trots' zijn om terug te keren.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 9:54 am

Leonardo heeft weer toekomst bij NAC

Alleen een gesprek met trainer Ernie Brandts staat de terugkeer van Leonardo op het trainingsveld bij NAC Breda nog in de weg. Met de clubleiding heeft de Braziliaan inmiddels de problemen uitgepraat.
'Zoals het er nu uitziet, sluit hij dus vrijdag weer aan bij de groep', laat technisch directeur Earnest Stewart weten aan BN/De Stem. 'Wat mij betreft is de kou uit de lucht. Ook tussen Brandts en Leonardo moet alles definitief worden afgesloten. Maar ik verwacht geen problemen meer.'

Leonardo liep een week geleden boos weg van de training na een discussie met zijn trainer. Brandts had commentaar op het spel van de 23-jarige Braziliaan. Eerder hadden de twee al woorden gehad over het feit dat Leonardo niet als linksbuiten wilde spelen.

Het conflict in Breda was voor NEC de aanleiding om te pogen Leonardo naar Nijmegen te halen. Trainer Mario Been en de wispelturige Leonardo hebben bij Feyenoord altijd een goede verstandhouding gehad. Nu de problemen bij NAC zijn uitgepraat lijkt die transfer van de baan.
VI

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 24, 2006 10:32 am

Even afwachten of Brands hem er weer bij wil hebben maar het is natuurlijk wachten op het volgende conflict. Die jongen is kennelijk niet te hanteren. Dat is zonde want voetballen kan ie wel maar als club zou ik er niet aan beginnen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 5:08 am

Zal je net zien dat Brands en Leonardo het goed maken en Leonardo tegen Ajax de pannen van het dak speelt. :sad:

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr aug 25, 2006 11:45 am

Daar ben ik dus ook verrekte bang voor...... :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 25, 2006 11:51 am

Doemdenken heet dat. ;)

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr aug 25, 2006 11:51 am

Alsof NAC van het niveau Kopenhagen is...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 25, 2006 11:52 am

Natuurlijk niet! Kopenhagen is een Europese Topclub!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 25, 2006 12:24 pm

Na woensdag is het vertrouwen flink gedaald ( in AJAX ) merk ik wel ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 25, 2006 1:36 pm

pff.. laten we ons met zn allen anders ff druk gaan maken om NAC, kan mij die kut Leonardo verrekken en als AJAX dit potje durft te verliezen dan begin ik gelijk een topic 'Hoe lang geven we Henk ten cate.'

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 25, 2006 5:12 pm

Ik wil doelpunten zien. Die Volendammer Zoetebier is gewent te vissen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 5:26 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Alsof NAC van het niveau Kopenhagen is...
Nee, maar ook tegen Kopenhagen ging het op lullige wijze mis.

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » za aug 26, 2006 1:25 pm

26 augustus 2006
`Brandts stuurt aan op conflict met Leo` update


Uit zeer betrouwbare bron de volgende geruchten:

- Brandts stuurt aan op conflict met Leo: hij wil hem weg hebben. Leo wil wel blijven.
- Diba is bijna rond met psv.

Als alles doorgaat wordt het zondag bekend gemaakt.

Update 14.10: over het Diba gerucht: in eindhoven weet men van niks.


Bron : De Rat

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » za aug 26, 2006 1:33 pm

26 augustus 2006
Henk ten Cate: `medelijden met NAC fans`


Oud NAC trainer Henk ten Cate heeft medelijden met de NAC fans. In een interview met het AD haalt hij (impliciet) hard uit naar de huidige Bredase beleidsbepalers. Lees, 1 op 1:

AMSTERDAM - Ajax-trainer Henk ten Cate keert morgen terug bij NAC, de club waarmee hij drie jaar geleden Europees voetbal haalde. De huidige Bredase crisis raakt de coach in het hart. ,,Dat de club zó snel is afgebrokkeld, vind ik heel triest.’’

Bij je afscheid van NAC ging je als gevierde man op de schouders. Wat voor welkom verwacht je morgen in Breda?
Henk ten Cate: ,,Geen idee hoe de mensen zullen reageren, maar voor mezelf voelt het heel bijzonder. Ik heb een mooie tijd gehad bij NAC, waar ik met enorm veel plezier op terugkijk. Van de toenmalige clubleiding kreeg ik de ruimte en het vertrouwen om mijn werk te doen. Dat wilde niet zeggen dat ik zomaar alle spelers kon halen die ik wilde. De prijs/kwaliteitsverhouding moest kloppen. NAC heeft heel veel spelers van toen voor goede bedragen kunnen verkopen, onder wie Babos, Engelaar, Schreuder en Fehér. Dat was niet zo vanzelfsprekend, want sinds Pierre van Hooijdonk in 1994 hadden ze geen speler meer verkocht.’’

Je nam afscheid met het eerste Europese ticket voor de club in 30 jaar, maar NAC had óók grote financiële problemen. Leefde de club niet op te grote voet?
,,De huidige begroting is hoger dan toen volgens mij. En we werkten echt niet met een extreem hoog spelersbudget. Sommige jongens waren wat duurder, maar een aanzienlijk deel verdiende een bescheiden salaris. De oorzaken voor de financiële problemen waren complex. NAC had destijds al veel kapitaal zitten in de grond en in het stadion. Dat kapitaal is pas de laatste jaren te gelde gemaakt.’’

Wat was wél de basis van het succes?
,,Weten waar je naartoe wilt en daar met z’n allen heel hard voor werken. Het draait allemaal om structuur en om voetbalknowhow. Ook ik heb fouten gemaakt, natuurlijk, als trainer leer je iedere dag. Maar we hadden wél steeds een duidelijke visie waar we op terug konden vallen. Het NAC-elftal dat drie jaar geleden Europees voetbal haalde, was voetbaltechnisch en –tactisch verder dan het Ajax van nu. In de Ajax-selectie zit meer individuele kwaliteit, maar dat elftal was voetballend zó sterk. Als ik dan lees hoe de huidige beleidsmakers het succes van toen proberen te bagatelliseren, vind ik dat vreemd. Het publiek in Breda zou liever werkvoetbal zien, werd gezegd. Moet je eens kijken hoe de club er nu voor staat. Alles is afgebrokkeld.’’

NAC heeft twee rampseizoenen achter de rug en staat nu weer laatste. Doet dat je wat?
,,Ik vind dat heel erg triest. Het succes van drie jaar geleden was niet mijn succes, dat was het succes van een grote groep échte NAC-mensen. De huidige crisis doet hen veel pijn, dat weet ik zeker. En dan heb ik het nog niet eens over al die fantastische supporters. Vanuit Barcelona ben ik NAC altijd blijven volgen, ik sprak nog veel mensen en kreeg alle artikelen toegestuurd. Ik ben erg geschrokken van al die slechte verhalen.’’

Hoe verklaar je het verval?
,,Voetbal draait om kennis, om contacten. Je moet de markt door en door kennen, weten wat er speelt en weten hoe het voetbal in elkaar zit. Als je geen enkele voetbalkennis hebt, zoals die directeur (Theo Mommers, red.) die er nu zit, dan houdt alles op. Dan wordt fout op fout gestapeld en dan stort de boel in. Een club als FC Utrecht kende drie jaar geleden óók grote financiële problemen. Ook daar is gesaneerd en moesten spelers vertrekken. Maar daar zitten wél mensen met voetbalknowhow. Die haalden in die periode een jonge speler als Dwight Tiendalli voor nul euro bij Ajax. Zo’n jongen levert nu een paar miljoen op. Dat is geen toeval, dat is visie. Maar iedereen die bij NAC de voetbalmarkt kende, is buiten de deur gezet.’’

NAC wilde af van de zogenoemde oude hap, die verantwoordelijk werd gesteld voor de financiële problemen.
,,Gaat het met de nieuwe hap beter dan? Je kunt veel van oud-voorzitter John Peek zeggen, maar die man kende echt iedereen in het voetbal. Hij had overal goede contacten. In Barcelona las ik een artikel in VI, waarin de huidige NAC-directeur uithaalde naar Tem Nederlof (geldschieter en oud-bestuurslid, red). Daar kreeg ik tranen van in mijn ogen, zo genant. Nederlof heeft, buiten alle publiciteit, jarenlang de club gedragen. Die betaalde salarissen uit eigen zak en zorgde dat er geld was voor spelers. Puur en alleen omdat hij een geelzwart hart heeft. Dat zo’n man dan, net als Peek, gewoon wordt kaltgestellt, zegt alles. Dat is dieptriest. Ik ben ervan geschrokken dat mensen dat accepteren.’’

Als trainer schroomde je zelf ook niet om tegen heilige huisjes te schoppen.
,,Met verfrissen is niets mis. Als een speler die tot het meubilair behoort niet meer functioneert, moet je afscheid nemen. Als ik niet met je kan winnen, wil ik ook niet met je verliezen, zeg ik wel eens. Maar ik zou nooit, zoals bij NAC is gebeurd, al mijn voetbalkennis bij het grof vuil zetten. Je kunt mensen met kwaliteiten ook betrekken in een vernieuwingsproces. Daarna kan je, op een sjieke manier, altijd nog afscheid nemen.’’

Earnest Stewart, onder jou speler, moet nu het technisch beleid gaan bepalen.
,,Ik hoop dat hij de ruimte krijgt om dat te doen, want ik krijg de indruk dat hij voorlopig nogal beperkt wordt. Earnest is een intelligente man met een goede kijk op voetbal. Maar hij is ook een trots mens. Je moet hem niet piepelen, maar vertrouwen geven.’’

NAC heet een moeilijke club te zijn. Heb jij dat ook zo ervaren?
,,Helemaal niet. Het is een volksclub, daar zijn er nog wel een paar van. Het betekent alleen maar dat iedereen een mening heeft, omdat iedereen heel erg begaan is met de club. Maar dat is toch juist mooi? NAC heeft fantastische supporters, misschien wel de beste en trouwste van Nederland. Of ze nou bovenaan staan of onderin, er zitten in Breda altijd 14.000 mensen. Iedere thuiswedstrijd vond ik een feest, vooral als ze van tribune naar tribune gingen zingen. Ik ben in veel stadions in Europa geweest inmiddels, maar nergens was dat zo mooi als bij NAC. Voor al die mensen hoop ik van harte dat het weer goed komt.’’


Bron : AD, de Rat
Laatst gewijzigd door T82 op za aug 26, 2006 5:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » za aug 26, 2006 5:42 pm

26 augustus 2006
Oud NAC wint met 10-1 van neerlandia


De Kale Man weet te melden dat oud NAC met 10-1 van neerlandia uit dorst gewonnen heeft:

Ik wilde even doorgeven dat oud nac met 10/1 gewonnen heeft van oud neerlandia uit dorst.

Geert Brusselers was de uitblinker bij nac en zou morgen middag tegen ajax best wel in de basis kunnen starten. Verder was Karelse ook nog wel in vorm. Ton Lokhof was ook aanwezig maar spaarde zijn krachten voor een kroegentocht door Rotterdam. Opvallende toeschouwer was Patrick Zwaanswijk.

Bij neerlandia was het de beste man van het veld die lelijke oude Kees Boot.

Groetjes van de Kale Man.


Bron : De Kale Man, de Rat
En Den Ouden schijnt echt te komen.. Leuk die afdankertjes van ADO!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 5:44 pm

Gaat Diba inderdaad naar PSV?
Het stinkt aan alle kanten!

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » za aug 26, 2006 5:47 pm

joey schreef:Gaat Diba inderdaad naar PSV?
Schijnt niet waar te zijn. Maar het zou wel een echte Koeman-aankoop zijn :yes:

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » za aug 26, 2006 5:51 pm

joey schreef:Gaat Diba inderdaad naar PSV?
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar Brandts heeft het voor elkaar gekregen al binnen een paar weken grote problemen te krijgen met de 2 vervelende spelers. Die overigens wel het verschil kunnen en moeten maken...

"Update 14.10: over het Diba gerucht: in eindhoven weet men van niks."

Staat er verder. Afwachten maar. Als het waar is zou het morgen bekend worden gemaakt wordt er gezegd.

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma aug 28, 2006 2:06 pm

Den Ouden is rond met NAC
28 augustus 2006, 11:48
Door: Jelmer Geerds
Geert den Ouden speelt naar alle waarschijnlijkheid spoedig in het shirt van NAC. De aanvaller van ADO Den Haag is naar rond met de Bredase club, erkende hij tegenover Radio Rijnmond.
Den Ouden kwam de afgelopen tijd regelmatig in botsing met ADO-trainer Frans Adelaar. Dat resulteerde in het aantrekken van Mark de Vries, waardoor de speelkansen van de ervaren spits nog beperkter werden. Voor beide partijen was een vertrek de beste optie.

Het aanbod van Excelsior werd door Den Ouden onberoerd gelaten. De poging van NAC had meer succes. Naar alle waarschijnlijkheid tekent Den Ouden spoedig een contract in Breda, waar hij de kwetsbare aanval moet versterken. Trainer Ernie Brandts heeft naast Gertjan Tamerus en Maceo Rigters alleen de beschikking over de grillige Leonardo en Diba centraal in de aanval.

Voetbalprimeur

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di aug 29, 2006 8:43 am

Sikora heeft eindelijk weer een basisplaats!
28 augustus 2006
Jong NAC walst over jong fortuna heen


In de inbox van de Ratdaxie het volgende verslag van Jong NAC - jong fortuna van de hand

Jong NAC heeft de eerste competitie wedstrijd in de eerste divisie glansrijk gewonnen. Dat mocht ook wel, want er speelde veel spelers uit de selectie van het eerste mee.

Soreverloop: 3. Veenstra 1-0, 24. Van den Broek 2-0, 25. E. Guvnes 2-1, 42. Slot 3-1, 56. Sikora 4-1, 72. Slot 5-1. Opstelling: Pietersma; El Khassim (aanvoerder) (72. Neslo), Demir, Van Engelen, Kousemaker (60. Van Rosevelt); Stam, Slot, Van den Broek (75. Van Bremen); Franca, Sikora, Veenstra.

Dank voor dit verslag!


Bron : Roel van Gurp, de Rat

Gesloten