N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 10:53 am

Het is wel een zeldzaamheid dat een speler met het talent van Kluivert het voor z'n dertigste al volledig heeft verbruid. Ik hoop dat hij nog een mooie club vindt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 25, 2007 2:27 pm

Volgens de officiële website van Hansa Rostock is Kluivert bij die club aangeboden maar ze wilden hem niet.

Ik hoop dat hij een punt achter zijn carrière zet. Hij heeft zichzelf al genoeg belachelijk gemaakt.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za aug 25, 2007 4:26 pm

Ipv van Urzais vind ik dat AJAX Kluivert ook best had kunnen halen voor op de bank, had ie mooi zn carriere bij AJAX kunnen afsluiten en veel minder als Urzais zal ie toch niet zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 4:28 pm

Omdat jij enig idee hebt hoe het met de fitheid van Urzaiz is gesteld? :confused.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 25, 2007 4:41 pm

brigade zuid schreef:Ipv van Urzais vind ik dat AJAX Kluivert ook best had kunnen halen voor op de bank, had ie mooi zn carriere bij AJAX kunnen afsluiten en veel minder als Urzais zal ie toch niet zijn.
Kluivert kan amper meer rennen, joh! Op het laatst liet Koe liever een jongetje invallen dan Kluivert.
Het stinkt aan alle kanten!

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » zo aug 26, 2007 9:58 am

@Banjavi
Ik plaats altijd berichten... goed of slecht nieuws... Als NEC'supporters' zich misdragen had ik het er net zo snel neergezet...

Neemt niet weg dat ik niets met Vitesse heb hoor... daar hebbie dan wel weer gelijk in.. :)
Kan je dat berichtje nog herinneren,....... t'is nu wel stil.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 26, 2007 12:33 pm

Omdat ik van het weekend er niet was... maar omdat jij het bent Poeder... Gefeliciteerd... op naar volgende week... NEC heeft wel wat recht te zetten zo te lezen... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo aug 26, 2007 5:51 pm

Kan me eigenlijk niet heugen dat er ooit andersom gefeliciteerd is...maar soit... :hypocrite.gif:

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » zo aug 26, 2007 7:44 pm

Alsnog gefeliciteerd met het eerste doelpunt van Jhonny v/d Beukering,....

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma aug 27, 2007 11:15 am

Poeder schreef:Alsnog gefeliciteerd met het eerste doelpunt van Jhonny v/d Beukering,....
Dank dank...u is te goed... maar hopelijk kun je me zondag a.s. met dezelfde persoon feliciteren... :666.gif: :headbang.gif:
...en vanavond een mooi voorproefje hoop ik van de jonkjes thuis...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma aug 27, 2007 12:25 pm

Ramona schreef:Kan me eigenlijk niet heugen dat er ooit andersom gefeliciteerd is...maar soit... :hypocrite.gif:
NEC publiek is gewoon netjes publiek en feliciteren de tegenstander met hun winst/ voorsprong/ etc... ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma aug 27, 2007 12:30 pm

Mwah...alleen zondag a.s. niet, want dat zou niet gemeend zijn... :blush.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma aug 27, 2007 1:45 pm

Dat hoeft zondag ook niet... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma aug 27, 2007 1:47 pm

Brrrrrrrrrr...niet dat ik ze goed vond zaterdag, AZ liet gewoon te veel kansen liggen...en in Beukje heb ik wel vertrouwen...die wil wel... :headbang.gif:

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » ma aug 27, 2007 3:42 pm

Hahaha 28 jaar en tellende dat zegt genoeg lijkt mij,..

Maar goed we zullen het zien, het gelredome had over het algemeen een nogal verlammende uitwerking op Beukering.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma aug 27, 2007 3:49 pm

Ben erg benieuwd iig...bier ligt koud... :headbang.gif:

EXCLUSIEF INTERVIEW ÁDÁM HREPKA
Door: Roel | Gepubliceerd: Vandaag 14:04 | Laatst bewerkt: Vandaag 14:15 | 5 reacties

Drie weken geleden hoorde men voor het eerst van de naam Ádám Hrepka. Hij is het resultaat van een nieuw samenwerkingsverband tussen NEC en MTK Budapest. Voor minstens één seizoen maakt de jonge Hongaarse spits de overstap naar NEC. ForzaNEC sprak met Hrepka, geholpen door Gabor Babos die als tolk en soms als lijdend voorwerp van het interview fungeerde.

Wachtend in de brasserie van het Goffertstadion is het Babos die als eerste komt binnen sloffen, met achter zich aan de tamelijk zenuwachtige Hrepka. Zodra beide spelers op de comfortabele stoelen gaan zitten, is gelijk duidelijk dat Babos de ervaren man is, terwijl Hrepka juist de zenuwachtige jonge hond is. Dit is enigszins begrijpelijk. De Hongaarse spits is pas 20 jaar oud, woont pas 2 weken in Nederland en het is zijn allereerste interview. Communiceren met Hrepka is dan ook bepaald niet makkelijk. Meer dan Hongaars en een paar woorden Engels spreekt hij niet, waardoor de aanwezigheid van Gabor Babos als tolk zeer op prijs kan worden gesteld.

Als Hrepka begint met een korte introductie van zichzelf, valt op dat hij geen spraakwaterval is. In korte zinnen maakt hij Babos duidelijk wat hij wil vertellen, die daarna in iets grotere zinnen weer vertaalt wat Ádám vlak ervoor vertelde. ''Ik ben geboren in Szeged, 200 kilometer van Budapest. Ik heb daar negen jaar lang bij een voetbalclub gezeten. Daarna vertrok ik naar Ujpest, waarna ik in 2004 neerstreek bij de voetbalacademie van MTK Budapest. Daar werd voetbal en school gecombineerd. Bij MTK kwam ik al snel in het eerste elftal. In drie seizoenen heb ik 65 competitiewedstrijden gespeeld, waarin ik 26 keer heb gescoord.'' Ondertussen kijkt Hrepka een beetje onwetend om zich heen, aangezien hij geen woord begrijpt van wat Babos net vertaalde. ''Vanaf mijn dertiende heb ik in alle nationale jeugdelftallen gespeeld, inclusief het eerste elftal. Daar heb ik nu drie interlands op mijn naam staan.''

''De eerste indruk die ik van de club heb gekregen, is een erg positieve. Het onthaal bij de ploeg was zeer hartelijk, alles bij de club is goed geregeld. Wat me wel opviel is dat de ploeg net zoals ik nog erg jong is. Er zitten maar een paar oude spelers tussen.'' Over Mario Been heeft hij alleen maar goede woorden: ''Been is een sympathieke, jonge trainer die erg goede trainingen geeft.'' Een vergelijking met het Hongaarse voetbal wil hij niet maken. Op dit punt zijn Babos en Hrepka het duidelijk eens. ''Het Hongaarse voetbal is niet met het Nederlandse voetbal te vergelijken. Het tempo in Nederland ligt veel hoger, en de speelstijl is anders. Ook op het clubgebied is het niet te vergelijken. De accommodaties zijn hier veel beter, en alles is beter geregeld.''

Afbeelding

''Voor dit jaar wil ik geen concrete uitspraken over mijn ambities doen. Mijn belangrijkste doel is om hier speeltijd te krijgen, om me zo te kunnen bewijzen.'' Over het aantal doelpunten dat hij eventueel gaat maken, wil hij dan ook geen uitspraken doen. ''Ook voor na dit jaar heb ik nog niet echt specifieke doelen voor ogen. Ik wil me hier kunnen bewijzen. Na dit jaar wil ik in ieder geval in het buitenland blijven. Mocht het hier bevallen, dan kan dat ook bij NEC zijn. Als international heb ik al wel duidelijke ambities. De Hongaarse ploeg is jong, en ik wil me daar definitief in spelen. Ik ben al een vaste speler van het Onder 21 team, en nu wil ik dat ook van het eerste elftal worden.''

Op dat moment komt Sandor Popovics de brasserie binnenlopen. De oud-trainer van NEC en schoonvader van Gabor Babos, is hier als begeleider van Hrepka. Popovics is al bijna 15 jaar adviseur van MTK Budapest en heeft nu de begeleiding van Hrepka op zich genomen. Zodra Popovics op een stoel naast Hrepka zit begint hij zijn verhaal te doen. ''In juni heeft Ádám zijn enkelband ingescheurd. Daarom heeft hij de hele voorbereiding gemist. Een Hrepka in topvorm is een heel goede speler, maar nu zit hij pas op 50% van zijn fitheid. Ik vind het dan ook vervelend dat niet alle informatie naar buiten is gebracht. Nu waren supporters een verkeerd beeld aan het vormen, omdat ze niet over alle informatie beschikten. Langzaam aan begint hij in vorm te raken. Zodra hij in topvorm is, zal Ádám goed genoeg zijn om in de basis van NEC te kunnen staan.'' Ook wil hij nog iets kwijt over het aanpassen van Hrepka in Nederland. ''Supporters moeten hem het niet kwalijk nemen als hij niet meteen constant presteert. Een voetballer is geen robot, die met een druk op de knop zich helemaal aanpast aan zijn nieuwe omgeving. Ádám is pas 20 jaar oud. Hij komt helemaal alleen in eennieuw land, dat hij niet kent, en in een nieuwe cultuur. Hij zal hier moeten wennen want ook op voetballend gebied is alles anders dan in Hongarije. Het voetbal is hier anders, maar bijvoorbeeld ook de eetpatronen en sfeer bij de club zijn anders. Het zal even tijd kosten voordat hij zich helemaal kan aanpassen. Zodra dat is gelukt, zal hij er staan.''

Na dit korte statement is het Babos die ook nog iets voor Hrepka te vertellen heeft. ''Binnen NEC wordt Ádám natuurlijk ook geholpen bij dit aanpassingsproces. Ik ben er bijvoorbeeld om de taalbarrière wat kleiner te maken. Ondertussen gaat hij ook met jonge spelers om, zoals Rutger Worm. Die heeft hem als echte Nijmegenaar al de stad leren kennen, leuke plekken laten zien.'' Dan komt ook het Hongaarse team weer ter sprake. Ook Popovics bevestigt dat Hrepka zich definitief in het nationale elftal kan spelen. Over het huidige team wordt door de heren nog een klein beetje cynisch gedaan. Babos: ''Een vriendschappelijke wedstrijd tegen Italië wordt met 3-1 gewonnen. Maar als het erom draait in de EK-kwalificatie, krijgen ze bij Noorwegen met 4-0 aan de broek.'' De drie Hongaren lachen een beetje als een boer met kiespijn.

Ook Babos zelf heeft nog iets te vertellen over dit seizoen. ''Over de doelstelling van dit seizoen, in het linkerrijtje eindigen, ga ik geen uitspraken doen. Het wordt denk ik een spannend seizoen, want er zijn veel clubs die voor het linkerrijtje in aanmerking komen. PSV, Ajax, AZ, Feyenoord en Twente steken er toch wel bovenuit. Maar voor de overige plaatsen komt een heel rijtje met clubs in aanmerking: Groningen, Heerenveen, Utrecht, Roda JC, Vitesse, NAC en NEC zelf. We moeten dit seizoen niet te vaak punten verspelen tegen de 'kleine clubs'. De ploeg is denk ik wel beter dan vorig seizoen. Veel jonge spelers hebben nu meer eredivisie ervaring, en zijn beter bijgestuurd. Ik denk dat het een zeer interessante competitie gaat worden.'' Over de nieuwe reserve-doelman, Rein Baart, heeft Babos alleen maar zeer positieve woorden. ''Rein is een heel goede keeper, waarmee ik prettig kan samenwerken. Hij is zowel binnen als buiten het veld een zeer fijne, positieve en altijd vrolijke jongen. Ik heb in hem zowel een fijne collega als vriend gevonden.''

Al met al is het een mooi gezicht hoe de drie Hongaren naast elkaar zitten. En speciaal is het ook. Nergens in de eredivisie vind je zo'n grote delegatie Hongaren. Een delegatie om trots op te zijn.



Bron: http://www.forzanec.nl/

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » ma aug 27, 2007 4:02 pm

Beetje jammer dat ik die maandag erop met mijn nieuwe baan begin,.... geen overwinningskater deze keer,... :biggrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma aug 27, 2007 5:07 pm

Oei.. spannend.. nieuwe baan... ik begin 3 september ook met mijn nieuwe baan... dus ook geen overwinningskater voor mij... haha.. ;)

Maar dat ligt waarschijnlijk niet aan het feit dat ik een nieuwe baan heb... ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma aug 27, 2007 7:35 pm

Ach, hoe dan ook, ik zit zondag met biertje bij voor de buis...en naar 't heden...Prentje scoort net de 2e in de laatste secondes... eindstand 2 - 1 :necsjaal.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 27, 2007 9:59 pm

banjavi schreef:Oei.. spannend.. nieuwe baan... ik begin 3 september ook met mijn nieuwe baan... dus ook geen overwinningskater voor mij... haha.. ;)

Maar dat ligt waarschijnlijk niet aan het feit dat ik een nieuwe baan heb... ;)
Banjavi, gefeliciteerd met je nieuwe baan! (Is off-topic, ik weet het, maar ik wil het even zeggen.) :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma aug 27, 2007 10:06 pm

Vitesse speelde wel goed afgelopen zaterdag (anders win je ook niet van AZ), maar komend weekeinde zal er met een totaal andere tactiek gespeeld moeten worden. NEC zal wel weer, zoals gewoonlijk, met elf man voor het doel gaan hangen en hopen op een countertje. Ik vrees dat Vitesse stootkracht te kort komt, hoewel ik Kolk goed vond spelen. Ik denk dat het gevaar vooral van hem moet komen.

Van Beukering wordt de hele wedstrijd uitgefloten en uitgescholden en kan dat niet aan, denk ik.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di aug 28, 2007 6:59 am

joey schreef: Banjavi, gefeliciteerd met je nieuwe baan! (Is off-topic, ik weet het, maar ik wil het even zeggen.) :neutral.gif:
En als we dan toch off-topic bezig zijn...

Ook Poeder gefelies natuurlijk... :koe.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di aug 28, 2007 7:02 am

En een verslagje van gisteravond...
Jong NEC verslaat Jong Vitesse in competitie

Door: Chiron | Gepubliceerd: Gisteren 21:13 | Laatst bewerkt: Gisteren 23:05 | 19 reacties


Jong NEC heeft maandagavond van Jong Vitesse gewonnen. NEC, dat met louter selectiespelers aantrad, kwam pas in de tweede helft een beetje op gang, dat was genoeg voor de overwinning: 2-1.


NEC begon de eerste vijf minuten fel aan het duel, met name Bart van Brakel liet wat aardige dingen zien maar verder dan enkele afstandsschoten kwam de Nijmeegse ploeg niet. De eerste tegenvaller voor coach Wim Rip viel al in de zesde minuut te noteren. Mark v/d Boogaart moest met een blessure van het veld. Zijn vervanger, Ties Booltink, liep een kwartier later al tegen een gele kaart aan. In de 37ste minuut viel het eerste doelpunt: Vitesse-aanvaller Brard schoot beheerst raak na mistasten in de NEC-defensie.

Jong Vitesse was, met Onur Kaya, Anders Due, Purrel Fränkel, Yu Hai, in de basis de eerste helft de betere ploeg. Voornamelijk de jonge Turkse Belg Kaya trok het spel naar zich toe en bediende de Arnhemse aanvallers.

De Nijmeegse aanvallers kwamen nauwelijk in het stuk voor. Jermaine Lens was daar het terechte slachtoffer van. De weinig inspirerende aanvaller werd in de zestigste minuut gewisseld, maar ook Ádám Hrepka en Karim Fachtali konden weinig laten zien. De enige aanvaller die wel positief opviel was Alexander Prent. De Zeistenaar werkte hard en het was dan ook geen toeval dat hij de 1-1 op het scorebord bracht. Dominique Scholten, na de wissel Lens/Tshibamba doorgeschoven naar het middenveld, gaf voor en Prent kopte hard binnen.


Scholten, opvallend met zijn lange passes, kreeg in de zeventigste minuut een persoonlijke tegenvaller te verwerken. De linkspoot leek bij een duel aan de zijlijn verkeerd neer te komen en heeft vermoedelijk zijn arm gebroken. Ondanks het uitvallen van haar beste man bleef NEC de aanval kiezen. Een aanval over de rechterkant kwam terecht bij Prent die, alleen voor de doelman, uitermate koel bleef: 2-1


Afbeelding



Bron: http://www.forzanec.nl/

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » di aug 28, 2007 9:28 am

Bedankt,... en gefeliciteerd dan maar!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di aug 28, 2007 9:29 am

Blessures Scholten en v/d Boogaart lijken ernstig
Door: Chiron | Gepubliceerd: Gisteren 21:22 | Laatst bewerkt: Gisteren 22:23 | 8 reacties


Fansite ''De Trouwe Honden'' meldt op haar website dat Dominique Scholten en Mark v/d Boogaart waarschijnlijk ernstige blessures op hebben gelopen bij de wedstrijd Jong NEC-Jong Vitesse.

Dat linkspoot Scholten zijn arm brak leek, na zijn directe reactie, niemand te verbazen, het gaat echter om een dubbele armbreuk.

Controlerende middenvelder v/d Boogaart kon echter op eigen kracht het veld verlaten maar heeft waarschijnlijk zijn enkelbanden ingescheurd of zelfs afgescheurd.

Inmiddels is bekend geworden dat Scholten nog maandagavond onder het mes gaat, Mark van den Boogaart is vermoedelijk vier tot zes weken uitgeschakeld.
Die vd Boogaard kunnen we dus voorlopig ook wel vergeten... heel fijn... en het is allemaal al zo krap bezet...

ps... wouter... wat wil je dan... dat NEC tegen Vitesse vol op de aanval gaat als je geen aanvallers hebt?? Zou ook niet echt slim zijn, wel??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie