Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do jul 03, 2008 2:59 pm

Waar lag het dan aan dat ze vorig jaar zo slecht presteerde? Aan de verdediging van Feyenoord? Aan Bertje van Marwijk? Aan de keeper?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do jul 03, 2008 3:00 pm

Aan alles.

Wat een baggerteam hadden die gasten. Feyenoord moet komen seizoen maar eerst eens bij de 1e 3 eindigen. Maar 010 kennede zullen ze weer van de daken afschreeuwen dat ze kampioen gaan worden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 3:02 pm

Van Marwijk, individueel slechte (en weinig complementaire) spelers achterin, geen geweldige keeper, lange tijd een onevenwichtig middenveld met Gio, De Guzman en Sahin en geen beste bank - en dan heb ik het deze keer niet over de trainer.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 03, 2008 3:10 pm

Daar begin je toch mee. :smallgrin.gif:

Feyenoord heeft een paar aardige spelers, maar het zijn stuk voor stuk geen dragende spelers. Veel spelers hobbelen ook maar wat mee en stellen individueel niet zo heel veel voor. De beste linksback (*kuch) van het Ek valt daar ook onder.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jul 03, 2008 3:12 pm

Bertje schreef:Niet mee eens. Alle bovengenoemde spelers kunnen in een direct duel om de bal prima een bal veroveren. Daarnaast kunnen Gio en Landzaat natuurlijk uitstekend de momenten bepalen om voor het doel te komen. Het is natuurlijk geen wereldtop, maar wel een prima middenveld.
Ik vind ze totaal geen balveroveraars. Ze kiezen het moment van diepgaan inderdaad goed, maar met name Landzaat doet dat zelden meer. Persoonlijk vind ik Bruins en de Guzman veel beter.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 03, 2008 3:18 pm

Peter schreef:Daar begin je toch mee. :smallgrin.gif:

Feyenoord heeft een paar aardige spelers, maar het zijn stuk voor stuk geen dragende spelers. Veel spelers hobbelen ook maar wat mee en stellen individueel niet zo heel veel voor. De beste linksback (*kuch) van het Ek valt daar ook onder.
Precies. Gio en Landzaat zijn dienende spelers. Karim EA is dat ook.

Ik zie weinig spelers met een individuele actie. Tomasson heeft die natuurlijk ook niet.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 3:20 pm

Bruins en De Guzman kunnen dat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 03, 2008 3:23 pm

Klopt, maar spelen ze allebei?

Bij Ajax had vorig seizoen alleen Suarez een actie. Dat maakte het aanvalsspel nogal voorspelbaar.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 3:29 pm

Ik zie niet in waarom je niet met Bruins, Makaay, De Guzman, El Ahmadi, Landzaat en Van Bronckhorst zou kunnen spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 03, 2008 3:32 pm

Omdat Tomasson moet spelen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 3:33 pm

Ik denk niet dat Verbeek daar erg gevoelig voor is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jul 03, 2008 6:14 pm

Bertje schreef:Ik zie niet in waarom je niet met Bruins, Makaay, De Guzman, El Ahmadi, Landzaat en Van Bronckhorst zou kunnen spelen.
Omdat het anders een statische bedoeling wordt op het middenveld. Die linie lijkt mij ook veels te eenzijdig, vooral wanneer er niet puur op balbezit gespeeld zal worden...
AFCA!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 6:20 pm

Waarom zou het in hemelsnaam een statische bedoeling worden? Ik neem aan dat je dat bedoelt, tenminste.

Van Bronckhorst, Landzaat en De Guzman hebben diepgang zonder bal. Bruins, De Guzman en El Ahmadi hebben gevoel voor de steekpass. De Guzman en Bruins hebben een actie. Makaay is constant in beweging. Kun je prima voetbal mee spelen.

In welk opzicht vind je de linie te éénzijdig?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jul 03, 2008 7:02 pm

In (de voorwaartse) opbouw zullen Van Bronckhorst, Landzaat en El Ahmadi vaak naast elkaar staan, voorzie ik. Dit trio speelt graag vanuit een teruggetrokken positie achter de bal, waarvan ik vind dat Van Bronckhorst en met name Landzaat die diepgang met én zonder bal niet voldoende hebben of tonen. Gio weet zich langs de zijlijn wel raad met ruimtes, op het middenveld is het echter een ander verhaal. Ik vind hem zelfs niet eens thuishoren in de as. Landzaat kruipt slechts mondjesmaat mee naar voren vind ik, vaak om enkel aan te leggen.

En Feyenoord zoekt niet voor niets een bewegelijke spits naast of voor Makaay toch? Of Tomasson zal die vacature moeten vervullen.

El Ahmadi is in mijn ogen voetballend de verbeterende versie van Landzaat, misschien heeft de laatste iets wat meer duelkracht. Een zo'n type speler is voldoende. De Guzman een échte actie in huis, gericht op het uitspelen van de tegenstander? In zijn beginperiode misschien, maar nu? Ok, vooruit dan maar...
Laatst gewijzigd door Starring op do jul 03, 2008 7:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 7:07 pm

Starring schreef:In (de voorwaartse) opbouw zullen Van Bronckhorst, Landzaat en El Ahmadi vaak naast elkaar staan, voorzie ik.
Dat is een kwestie van organiseren. Van Bronckhorst, Landzaat en El Ahmadi zijn allemaal tactisch sterk en kunnen prima ruimte voor elkaar maken, als de trainer die opdrachten geeft.
En Feyenoord zoekt niet voor niets een bewegelijke spits naast of voor Makaay toch? Of Tomasson zal die vacature moeten vervullen.
Geen idee wat Feyenoord zoekt. Ik kijk naar het beschikbare materiaal. Daar kun je, zoals ik hierboven heb uitgelegd, naar mijn idee goed voetbal mee spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jul 04, 2008 6:26 am

Bertje schreef:Van Bronckhorst, Landzaat en De Guzman hebben diepgang zonder bal.
Yeah right, heb je Feyenoord eigenlijk wel zien spelen vorig seizoen ?
Gio heeft alleen diepgang als llinksback met veel ruimte voor zich (dus niet als middenvelder), Landzaat had ooit diepgang maar daar is weinig meer van terug te zien en De Guzman staat vaak al diep.
Bruins, De Guzman en El Ahmadi hebben gevoel voor de steekpass.
Bruins speelde vorig seizoen voornamelijk als linksbuiten, De Guzman is meer een scorende speler dan iemand van de steekpass en El Ahmadi geeft vaak een steekpass op de middenlijn.
De Guzman en Bruins hebben een actie. Makaay is constant in beweging. Kun je prima voetbal mee spelen.
Daar bleek vorig seizoen anders erg weinig van...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr jul 04, 2008 9:14 am

Slory: 'Feyenoord rekent niet meer op mij'
04/07/2008 10:01

Feyenoord is bezig de selectie op te schonen voor het eerste seizoen onder leiding van trainer Gertjan Verbeek. Andwélé Slory telt zijn knopen.

Slory zag zijn rugnummer elf naar aanwinst Jon-Dahl Tomasson gaan. Voor de aanvaller is het een veeg teken. 'Feyenoord rekent niet meer op mij', zegt de tweevoudig Oranje-international in het Algemeen Dagblad.

Technisch directeur Peter Bosz spreekt in dezelfde krant de (te) snelle conclusies tegen: 'Hij komt wel degelijk in onze plannen voor. Ik vind Slory een goede voetballer. Hij heeft alleen een ongelukkig seizoen achter de rug.'

Slory's zaakwaarnemer Winnie Haatrecht heeft toch alvast wat lijntjes uitgezet naar mogelijk geïnteresseerde Engelse clubs. 'Feyenoord gaat hoogstwaarschijnlijk 4-4-2 spelen', aldus Haatrecht. 'Dat zie je ook aan de komst van Tomasson. Als je kijkt naar het spelersmateriaal is dat niet de ideale situatie voor een echte buitenspeler. Ook Feyenoord begrijpt dat Andy het beste rendeert in een systeem dat de club niet gaat spelen.'
Zeg had Ajax hem vorig jaar ook niet willen hebben ?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr jul 04, 2008 9:22 am

Gekke Henkie wilde hem hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 04, 2008 11:26 am

Baseman schreef:Yeah right, heb je Feyenoord eigenlijk wel zien spelen vorig seizoen ?
Gio heeft alleen diepgang als llinksback met veel ruimte voor zich (dus niet als middenvelder), Landzaat had ooit diepgang maar daar is weinig meer van terug te zien en De Guzman staat vaak al diep.
Ja, ik heb Feyenoord wel eens zien spelen. Kennelijk zie ik andere spelers.
Bruins speelde vorig seizoen voornamelijk als linksbuiten, De Guzman is meer een scorende speler dan iemand van de steekpass en El Ahmadi geeft vaak een steekpass op de middenlijn.
Vanuit de positie van linksbuiten kun je geen steekpass geven? Moet je toch eens tegen Ronaldinho zeggen, dan.
Dat De Guzman zelf diepgang heeft betekent niet dat hij niet ook een steekpass kan geven. En El Ahmadi kan ook uitstekend een steekpass op de helft van de tegenstander geven.
Daar bleek vorig seizoen anders erg weinig van...
Slechte trainer hè.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jul 04, 2008 12:14 pm

Bertje schreef:Kennelijk zie ik andere spelers.
Daar lijkt het verdacht veel op ja.
Vanuit de positie van linksbuiten kun je geen steekpass geven?
Dat zeg ik niet, al wordt dat wel lastiger.
We hadden het alleen over middenvelders en daarbij wil Verbeek blijkbaar 4-4-2 gaan spelen.
Dat De Guzman zelf diepgang heeft betekent niet dat hij niet ook een steekpass kan geven. En El Ahmadi kan ook uitstekend een steekpass op de helft van de tegenstander geven.
Iets kunnen en iets doen zjin toch echt twee verschillende zaken.
Slechte trainer hè.
Dus het is allemaal Van Marwijk zijn schuld ?
Kom op zeg, dat is veel te makkelijk natuurlijk...naast onwaar.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 04, 2008 1:08 pm

Ik zeg niet dat het allemaal de schuld van Van Marwijk is. Ik heb gisteren nog een rijtje met wat volgens mij de oorzaken voor de slechte resultaten van Feyenoord zijn gegeven. Allicht in deze topic.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 04, 2008 1:14 pm

Bertje schreef:Ik zie niet in waarom je niet met Bruins, Makaay, De Guzman, El Ahmadi, Landzaat en Van Bronckhorst zou kunnen spelen.
teveel van hetzelfde... wordt een eitje voor ploegen die wel iemand hebben die een bal kan afpakken
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jul 04, 2008 4:20 pm

Landzaat, Gio, Makaay.

Ik vind ze allemaal zwaar over de hill.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jul 05, 2008 3:32 pm

Verbeek serieus van start bij Feyenoord

ROTTERDAM - Duizenden fans van Feyenoord hebben zaterdag in Rotterdam een voorproefje gekregen van de serieuze aanpak van de nieuwe trainer Gertjan Verbeek.

Eerste training Feyenoord

De 45-jarige coach tracteerde het massaal uitgerukte legioen tijdens zijn eerste oefensessie op wat fitness-, loop- en baloefeningen voor zijn selectie. Een aantrekkelijke voetbalshow zat er niet in.

Supporters

De supporters onthaalden de spelers nog wel met veel gezang en Bengaals vuurwerk. Na een luidruchtig kwartier viel het publiek bij de openingstraining evenwel een beetje stil.

Stilaan stroomden de tribunes leeg. Een korte ereronde aan het einde van het trainingsuurtje bracht de sfeer toch nog even terug op het bijveld van De Kuip.

Overweldigend

"Ik vond het overweldigend", was de eerste reactie van Verbeek. "Zoveel mensen bij de eerste training, fantastisch gewoon."

De middagtraining bracht overigens nog wel het nodige spektakel. Opvallend was dat de tijdelijk opgestelde tribunes langs het oefenveld opnieuw vol waren.

Versterking

Volgens Verbeek is Feyenoord "achter de schermen" volop bezig om de selectie voor het komende seizoen te versterken.

"We doen wat mogelijk is. We zoeken nog een verdediger en een spits. Maar de markt is momenteel nog vrij rustig."

Wim Jansen

De meeste toejuichingen waren zaterdag voor clubicoon Wim Jansen, die als mentor en vertrouwensman aan de trainingsstaf van Verbeek is toegevoegd. Ook de verloren zoon Jon Dahl Tomasson, afgelopen week transfervrij van Villarreal teruggekeerd in Rotterdam-Zuid, kon op veel applaus rekenen.

Verdediger Ron Vlaar en aanvaller Tim Vincken maakten na lange blessures hun rentree op het trainingsveld.

Karim el Ahmadi (ex-FC Twente) was met de buitenlanders Ramon Torres Darley, Kermit Erasmus en Afful Harrison nieuw bij Feyenoord.

Internationals

De Nederlandse internationals Giovanni van Bronckhorst, Henk Timmer en Tim de Cler vieren na het EK met Oranje nog vakantie.

Ook de Zuid-Koreaan Chun-Soo Lee sluit later aan. De spits mag evenwel uitkijken naar een andere club.

Biseswar

Hetzelfde geldt voor Danny Buijs en Nicky Hofs. Andwélé Slory en Serginho Greene kunnen eveneens in aanmerking komen voor verkoop of verhuur.

Karim Saïdi, Dwight Tiendalli, Diego Biseswar en Timothy Derijck hoefden zich zaterdag voor de eerste training al niet meer te melden bij Feyenoord.

Zij hebben evenwel nog geen nieuwe werkgever gevonden. Reservedoelman Erwin Mulder is komend seizoen verhuurd aan stadgenoot Excelsior.

Voorwaarden

Verbeek: "Ik zeg altijd: iedereen mag in principe weg. Maar wel tegen de voorwaarden die Feyenoord stelt. Je moet graag bij deze mooie club willen spelen, anders maar niet. Ik heb voor de eerste kleedkamer 25 lockers laten maken. Dat lijkt me voldoende voor de A-selectie. Voor wie de kleedcabines zijn, bepalen de spelers zelf. Zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen toekomst bij Feyenoord."

Verbeek liet weten dit seizoen herkenbaar en aantrekkelijk voetbal te willen spelen. Vooral in de eigen Kuip moet het publiek kunnen rekenen op een dominante thuisploeg.

Baas

"Er kan geen misverstand over bestaan: Feyenoord moet de baas zijn in De Kuip", benadrukte Verbeek (45) zaterdag na zijn eerste training in Rotterdam-Zuid.

"Of we nu tegen Ajax, Heerenveen of Willem II spelen, we dienen onze tegenstanders zeker op eigen veld vanaf de eerste minuut onze wil op te leggen. Zodat we bij de rust al op voorsprong staan. Want Feyenoord bepaalt in De Kuip het ritme van de wedstrijd. Zo moet het zijn."

Baas

Verbeek: ,,Aantrekkelijk voetbal betekent ook het maken van doelpunten. Daar komt het publiek tenslotte voor. De productie moet natuurlijk wel goed in balans zijn ten opzichte van het voorkomen van doelpunten . Dat zal nog moeilijk genoeg worden als je vooruit wilt verdedigen, zoals de bedoeling is.''
ANP

:smallgrin.gif: :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

T82
Berichten: 1780
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » za jul 05, 2008 5:29 pm

Rugnummers Feyenoord

1. Henk Timmer
2. Theo Lucius
3. Kevin Hofland
4. André Bahia
6. Karim El Ahmadi
7. Denny Landzaat
9. Roy Makaay
10. Luigi Bruins
11. Jon Dahl Tomasson
14. Michael Mols
15. Kermit Erasmus
16. Darley Ramon Torres
18. Serginho Greene
20. Ron Vlaar
22. Andwelé Slory
23. Danny Buijs
24. Luis Pedro
25. Georginio Wijnaldum
26. Michal Janota
27. Kaj Ramsteijn
28. Leroy Fer
29. Tim Vincken
30. Nicky Hofs
32. Sherif Ekramy
33. Jonathan de Guzman
34. Miquel Nelom
35. Norichio Nieveld
36. Jacob Lensky
38. Kelvin Leerdam
39. Harrison Afful (stage)
40. Kostas Lamprou
Feyenoord aast op Arnautovic

Feyenoord heeft afgelopen week verscheidene pogingen ondernomen om Marko Arnautovic over te nemen van FC Twente. De Tukkers willen echter niet meewerken aan een vertrek van de Oostenrijkse aanvaller.

Dat weet RTV Oost zaterdag te melden. Feyenoord zou diverse malen een bod hebben uitgebracht op de talentvolle Arnautovic, maar Twente is niet van plan om de spits te laten vertrekken.

De negentienjarige Arnautovic speelt sinds 2007 voor Twente. Daarvoor kwam de Oostenrijkse spits uit voor Floridsdorfer AC.

Arnautovic zou de tweede Twente-speler worden die de overstap maakt naar Feyenoord. Eerder verkaste Karim El Ahmadi naar Rotterdam.

Gesloten