FC Twente 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jul 14, 2008 9:18 pm

Als Arnautovic inderdaad écht zo goed is dan wordt het hoog tijd dat ie N'Kufo uit het elftal speelt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jul 14, 2008 9:18 pm

Moet het nog zien. Die McLaren lijkt me echt zo'n nitwit.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jul 15, 2008 8:47 am

Marillion schreef:We zullen het komend seizoen wel gaan zien want als hij echt zo goed is zal hij veel speeltijd krijgen bij Twente.

Ik zou het in ieder geval niet slim vinden van Ajax om nu geld aan hem uit te geven. Er zijn echt andere prioriteiten.
Wellicht. Na dit seizoen (of tijdens, als het tegenzit) vertrekken KJH, Suarez en wellicht zelfs Sulejmani waarschijnlijk weer. KJH op zeker, Suarez lijkt me ook een goede kans.

Dus tja, in hoeverre moet je anticiperen? Ik blijf erbij dat ze hem niet moeten halen zolang KJH er nog is, maar als die vertrekt moeten ze meteen de portemonnee trekken. laat hem Cvita maar uit de basis spelen in dat geval.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jul 15, 2008 9:08 am

Je kan hem nu toch alvast warmmaken....doen alsof je hem nu wilt kopen bla bla bla...maak die jongen gek!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 27, 2008 11:44 am

http://www.fctwente.nl/images/upload/fi ... 5-bouw.wmv

Begint er fijn uit te zien. Helemaal als ze over een tijdje ook de andere helft van het stadion gaan aanpakken. Er zouden al weer 6.000 mensen op de wachtlijst staan voor een seizoenskaart, dus waarom niet. Met een stadion voor een kleine 40.000 mensen in Twente zou je pas echt een top-4 krijgen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jul 27, 2008 12:13 pm

Giacomo Puccini schreef:http://www.fctwente.nl/images/upload/fi ... 5-bouw.wmv

Begint er fijn uit te zien. Helemaal als ze over een tijdje ook de andere helft van het stadion gaan aanpakken. Er zouden al weer 6.000 mensen op de wachtlijst staan voor een seizoenskaart, dus waarom niet. Met een stadion voor een kleine 40.000 mensen in Twente zou je pas echt een top-4 krijgen.
Klopt en alle lelijke stoeltjes maken plaats voor de clubkleuren! Ja AJAX zij doen het wel..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jul 30, 2008 12:40 pm

'Wisgerhof opvolger Wielaert'
Geschreven op woensdag, 30 juli om 11:55

FC Twente lijkt zich er bij neer te leggen dat Robbie Wielaert binnen afzienbare tijd zijn toekomst verbindt aan Ajax. De Enschedeërs zijn achter de schermen druk bezig met een vervanger voor de 29-jarige leider van het elftal.

Volgens Voetbal International moet NEC-verdediger Peter Wisgerhof zijn voormalig ploeggenoot (het tweetal speelde samen in Nijmegen) gaan opvolgen. De 28-jarige stopper tekende begin juni nog bij tot 2012 in de Gelderse stad, nadat FC Groningen poogde de Wageninger te verleiden tot een overstap.

Overigens zijn de Tukkers nog altijd in conclaaf met Ajax over de transfer van Wielaert. Het eerste bod dat de Amsterdammers neerlegden voldeed niet aan de eisen van FC Twente, maar inmiddels zouden de twee clubs al nader tot elkaar zijn gekomen. Het voetbalweekblad meldde dinsdag dat de speler woensdag (vandaag) om de tafel gaat zitten met Ajax.
www.voetbalzone.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo jul 30, 2008 12:43 pm

Roltrappen? :drecul.gif: Wordt erg mooi trouwens, doet me alleen wel aan het stadion van psv denken.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jul 30, 2008 1:18 pm

Natuurlijk wordt het mooi als het op het stadion van PSV lijkt :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 30, 2008 1:23 pm

Nu maar hopen voor de supporters van Twente dat dat niet het geval is met het vertoonde spel in het stadion :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jul 30, 2008 1:33 pm

De successen zullen ze inderdaad ook niet willen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo jul 30, 2008 9:03 pm

Harm schreef:Natuurlijk wordt het mooi als het op het stadion van PSV lijkt :hypocrite.gif:
En dan zeggen dat wij in een UFO spelen :drecul.gif:

Afbeelding

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr aug 01, 2008 11:17 am

En in de voorronde tegen Arsenal! Leuke potjes!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr aug 01, 2008 11:35 am

Inderdaad wel leuk. Dan hebben ze tenminste een volle bak met een aansprekende tegenstander en een leuke uitwedstrijd. Dat is beter dan roemloos ten onder gaan tegen Kopenhagen of zo.....
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 01, 2008 11:35 am

Thijs schreef:En in de voorronde tegen Arsenal! Leuke potjes!
Dat is alleen maar goed nieuws voor psv, want die zien de inkomsten alweer tegemoed van de CL.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr aug 01, 2008 1:23 pm

...kan Arsenal na het AT gewoon in Nederland blijven, gezellig!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 01, 2008 5:59 pm

Ik heb dit seizoen hoge verwachtingen van Twente. Arnautovic gaat volgens mij doorbreken, Wisgerhof en Janssen kunnen Wielaert en Engelaar zo vervangen, Rajkovic zullen ze waarschijnlijk niet als back gebruiken en met Tioté hebben ze een uitstekende aankoop gedaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 01, 2008 6:11 pm

Maar dat zegt meer over Wielaert en Engelaar dan over Janssen en Wisgerhof. De kracht van Twente was de kracht van het collectief. En aangezien McLaren een fluttrainer is verwacht ik weinig van Twente, dit seizoen.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr aug 01, 2008 7:35 pm

Thomas schreef:Ik heb dit seizoen hoge verwachtingen van Twente. Arnautovic gaat volgens mij doorbreken, Wisgerhof en Janssen kunnen Wielaert en Engelaar zo vervangen, Rajkovic zullen ze waarschijnlijk niet als back gebruiken en met Tioté hebben ze een uitstekende aankoop gedaan.
Ik denk niet dat Theo Janssen Engelaar kan vervangen. Voor de rest ben ik het wel met je eens.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 01, 2008 9:05 pm

Ze zijn wel Rutten kwijt. Een groot verlies.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 14, 2008 1:50 pm

Wielaert laat steken vallen

AMSTERDAM - FC Twentespeler Robbie Wielaert kan voor Ajax een versterking betekenen in de eredivisie. Maar op Europees topniveau laat hij te veel steken vallen, bleek in het duel met Arsenal (0-2) gisteravond.

Het was de grootste test die Wielaert ooit voor de kiezen kreeg. In zijn loopbaan bij PSV, FC Den Bosch, NEC en FC Twente had hij nog nooit tegen een club gespeeld van het kaliber van Arsenal. En mocht Ajax alleen maar lovende scoutingsrapporten over Wielaert in de lade terugvinden, tegen de Engelse topclub kwamen ook zijn tekortkomingen aan het licht.

Waar Wielaert vorig seizoen onder meer imponeerde in de vier duels met Ajax, blijkt hij op Europees niveau niet de koersvaste kapitein op het schip. Hoewel hij met centrumverdediger Douglas en verdedigende middenvelder Cheik Tioté een sterke driehoek vormde, maakte hij ook in de goede eerste helft al een dekkingsfout. In de tweede helft zakten bijna alle spelers van Twente door het ijs.

Wielaert is het type verdediger dat graag naar voren verdedigt en dat brengt risico met zich mee. In de één-op-éénduels die het gevolg zijn van Wielaerts speelwijze, kwam hij vaak als winnaar uit de bus, maar soms ook niet. Waar hij Robin van Persie de doorgang een aantal keer versperde met een goed blok, mocht hij in de 38ste minuut van geluk spreken dat Douglas de voorzet van de doorgebroken spits van Arsenal voor een leeg doel wegkopte. Wielaert hapte op Van Persie, maar hij had de bal niet.

De grootste dekkingsfout maakte Wielaert bij de 1-0 van William Gallas. Bij een vrije trap van Robin van Persie liet hij Gallas voor zich komen en blokte hij diens schot met zijn verkeerde been. Die details zijn beslissend in het topvoetbal.

Van die fouten zullen de scouts van Ajax niet steil achterover slaan. Van een 29-jarige aanvoerder van een goed presterende provincieclub kun je tekortkomingen verwachten. Belangrijker is dat Ajax-trainer Marco van Basten vorig seizoen heeft kunnen zien dat Wielaert in de eredivisie een leidende rol kan hebben in de verdediging én goed kan spelen als inschuivende verdediger.

Ajax heeft de afgelopen weken geprobeerd om Wielaert los te weken bij FC Twente. Bij de laatste poging om hem naar Amsterdam te halen deed Ajax een tweetrapsvoorstel: een transfersom van zo'n drie miljoen euro om het tot 2010 lopende contract af te kopen plús het aanbod om één van de acht overbodige spelers bij de deal te betrekken. Maar Twente wilde niet.

De transfer lijkt van de baan te zijn, maar Ajax kan weer aankloppen bij Twente als de uitschakeling tegen Arsenal een feit is. Dan zou de halsstarrige houding van Twentevoorzitter Munsterman wel eens kunnen veranderen. Zonder de miljoeneninkomsten uit de Champions League is het wellicht beter een bijna dertigjarige verdediger voor een mooie prijs te verkopen.

Mocht Wielaert naar Ajax komen, dan is het niet per se een beletsel dat hij volgens de regels van de Uefa dit seizoen geen Europese duels meer mag spelen. In het Uefa Cuptoernooi heeft Van Basten met Oleguer en Gregory van der Wiel twee alternatieven. (JOP VAN KEMPEN)
Parool
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do aug 14, 2008 2:28 pm

Telt de voorronde CL dan mee voor de UEFA Cup?

Als Ajax hem koopt, dan mag Wielaert na de winterstop toch gewoon weer meevoetballen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 2:50 pm

Wielaert mag niet tegen Twente uitkomen. Dus als Ajax UEFA cup speelt en Twente ook gaat het feest niet door.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 14, 2008 3:03 pm

Wat was Arnautovic goed he? :hupajax.gif:

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Bericht door DelToro » do aug 14, 2008 3:21 pm

Een grap neem ik aan?

Zonder bal bewoog hij zich goed, maar als hij een keer de bal kreeg was het knap waardeloos. Zo snel als hij zonder bal was, zo traag en besluiteloos was hij met een bal aan zijn voet. Zijn techniek was ook niet veel. Kon de bal geen enkel moment kort bij zich houden.

Mentaal leek hij er ook nog niet klaar voor. Hoe klungelig hij een 100% kans om zeep hielp was werkelijkwaar erg knap.

Het zal best wat kunnen worden hoor. Dit was de eerste keer dat ik hem zag spelen (en dan ook nog eens tegen Arsenal) en nu viel hij me tegen. Maar zo jong is hij nu ook weer niet, dus het moet er nu wel zo langzamerhand uitkomen.

Gesloten